abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:03:51 #154
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51397546
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:25 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Neen, daar kan je dus geen kaartje van je memorystick lezen.
laatste keer dat ik daar was (2 jaar terug) kon het wel (die vlakbij Times Square)
The line is a dot to you!
pi_51403391
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:03 schreef kepler het volgende:

[..]

laatste keer dat ik daar was (2 jaar terug) kon het wel (die vlakbij Times Square)
hmm, ik was er ook 2 jaar terug. je kon 'm wel aansluiten, maar geen foto's lezen.
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:09:13 #156
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51403544
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:04 schreef Dizzee het volgende:

[..]

hmm, ik was er ook 2 jaar terug. je kon 'm wel aansluiten, maar geen foto's lezen.
ow zo, volgens mij hadden ze daar gewoon kaart-lezers
pi_51428104
Fok! blijkt toch altijd weer handig hoor! Goed topic met een superfijne OP vooral waar ik hopelijk veel nut van ga beleven, dus ik heb hem als html opgeslagen zodat ik hem op m'n laptop nog eens door kan kijken

Ik ga morgenvroeg om 7 uur ofzo al met de trein naar Schiphol, om vervolgens pas om 13.00 uur met vliegtuig en al op te stijgen in de richting van The Big Apple
Met m'n ouders en broer gaan we, in het kader van een soort wereldreis die eindelijk (ik ben 19, m'n broer is 21) eens plaatsvindt, voor 19 dagen naar de VS. Eerst 3 dagen genieten van DE stad der steden, New York City, waarna we vertrekken per vliegtuig naar de 2e stad der steden, Los Angeles. Vanaf daar (na enkele dagen) verder per grote gehuurde Amerikaanse camper langs de kust toeren om o.a. San Francisco, Yosemite National Park, The Grand Ganyon en Las Vegas aan te doen om weer te eindigen in LA. Vanaf daar weer met een tussenstop per vliegtuig naar ons kleine landje.

Afijn, de eerste 3 dagen dus in NY, we hebben al een leuk reisgidsje, maar dit topic is volgens mij een stuk praktischer

Ik heb d'r zin an!
*Luistert naar Frank Sinatra - New York, New York
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_51430680
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:32 schreef Gronnaephos het volgende:
Fok! blijkt toch altijd weer handig hoor! Goed topic met een superfijne OP vooral waar ik hopelijk veel nut van ga beleven, dus ik heb hem als html opgeslagen zodat ik hem op m'n laptop nog eens door kan kijken

Ik ga morgenvroeg om 7 uur ofzo al met de trein naar Schiphol, om vervolgens pas om 13.00 uur met vliegtuig en al op te stijgen in de richting van The Big Apple
Met m'n ouders en broer gaan we, in het kader van een soort wereldreis die eindelijk (ik ben 19, m'n broer is 21) eens plaatsvindt, voor 19 dagen naar de VS. Eerst 3 dagen genieten van DE stad der steden, New York City, waarna we vertrekken per vliegtuig naar de 2e stad der steden, Los Angeles. Vanaf daar (na enkele dagen) verder per grote gehuurde Amerikaanse camper langs de kust toeren om o.a. San Francisco, Yosemite National Park, The Grand Ganyon en Las Vegas aan te doen om weer te eindigen in LA. Vanaf daar weer met een tussenstop per vliegtuig naar ons kleine landje.

Afijn, de eerste 3 dagen dus in NY, we hebben al een leuk reisgidsje, maar dit topic is volgens mij een stuk praktischer

Ik heb d'r zin an!
*Luistert naar Frank Sinatra - New York, New York
Wauw! Gave reis voor de boeg!!! Heel veel plezier
En sinds dat ik in NY ben geweest, heeft dat nummer van Frank Sinatra een hele andere lading
pi_51438802
Super topic! Heel handig nu ik bezig ben een vakantie van een week te plannen naar New York. Ik ga in mijn eentje en was van plan in een hostel te gaan zitten en vanuit daar er op uit te gaan. Ik heb daarvoor nu het Chelsea Centre Hostel op het oog. Nou zit ik met wat vragen waarmee jullie me misschien kunnen helpen.

Ik heb geen creditcard, is dat een probleem? Ik wil best zo'n ding aanschaffen, maar als het niet echt nodig is vind ik het zonde van het geld.

Ik heb een paspoort uit 2005. Kom ik daar gewoon de VS mee in? Met die strenge regels weet ik het even niet meer.

Dan nog de vliegreis. Bij verschillende sites (D-reizen, Cheaptickets) komt Delta Airlines als goedkoopste uit de bus. Gewoon doen, of weet iemand een beter alternatief?

*Luistert ook naar Frank Sinatra om alvast in de stemming te komen!*
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:24:11 #160
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51463356
Als ik met mijn mobiel vanuit NYC naar NL wil bellen dan is dat best prijzig. Is het voordeliger om ter plaatse een prepaid kaartje te kopen voor internationale gesprekken?
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_51463695
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:57 schreef Dailyx het volgende:
Ik heb geen creditcard, is dat een probleem? Ik wil best zo'n ding aanschaffen, maar als het niet echt nodig is vind ik het zonde van het geld.

Ik heb een paspoort uit 2005. Kom ik daar gewoon de VS mee in? Met die strenge regels weet ik het even niet meer.
Creditcard in NY is al een PINpas in NL. Het is wel errrg makkelijk als je m hebt!

En het paspoort moet denk ik geen probleem opleveren.

Veel plezier alvast
pi_51467368
Ik ben op zoek naar een appartement voor vier personen in Manhattan voor de periode 23 december-30 december, of in ieder geval iets in die buurt. Iemand die misschien iets weet, een appartement of een site? Alvast bedankt!
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:39:51 #163
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_51470231
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:51 schreef NAKZ het volgende:
Ik ben op zoek naar een appartement voor vier personen in Manhattan voor de periode 23 december-30 december, of in ieder geval iets in die buurt. Iemand die misschien iets weet, een appartement of een site? Alvast bedankt!
ik zou craigslist even checken. staan volgens mij wel heel wat appartementen op
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 15 juli 2007 @ 00:47:20 #164
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51478372
Zojuist ticket geboekt bij Delta Air Lines voor een weekje NYC ingaand op 5 augustus. Hotel is Milford geworden. Heb er zin in.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_51486004
WOW, al 6 jaar helemaal FREAKY gestoord fan van deze stad, en dan vindt ik hier even een damn groot topic...

Afijn, mijn lust om deze stad te bezoeken begon op mijn 11e toen ik helemaal fan was van de Turtles films.
Ik was helemaal gek van al de lichtjes en de complete skyline was heilig mooi!
2 jaar geleden ben ik er dan ook eindelijk geweest met een vriend van me.
2 weken gelogeerd bij mijn neef (die daar woont) in Brooklyn, met utizicht op Manhattan!

29 Juli (over 2 weken al weer.) vlieg ik voor 4 weken naar New York!
(Voor 4 weken?..jep) Ga daar in mijn eentje een Engelse opleiding volgen.
Helaas zit het vriendinnetje thuis een maand, kost ook aardig wat centjes.

De school zit PAL tegenover Madison Square, in een groot bekend hotel.
Logeer in een YMCA in Brooklyn.
www.djmarsh.nl
Your 24/7 Hiphop and R&B Radio Station
pi_51492770
Morgenvroeg is het zo ver: naar NYC!!

Heb er heel veel zin in!

Mag je trouwens paracetamol en reistabletten meenemen in je handbagage? (of alleen op doktersrecept ofzo?)
  zondag 15 juli 2007 @ 16:53:26 #167
65516 gieling
Live from NYC
pi_51493372
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:37 schreef Doublehomme het volgende:

Mag je trouwens paracetamol en reistabletten meenemen in je handbagage? (of alleen op doktersrecept ofzo?)
Alleen geen vloeistoffen boven de 250ml(?) zover ik weet
pi_51493607
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:53 schreef gieling het volgende:

[..]

Alleen geen vloeistoffen boven de 250ml(?) zover ik weet
Jij zit momenteel in New York?
Hoe is het weer daar op dit moment?
Ik ga dus eind deze maand voor 4 weken... lekker bakken of niet?
www.djmarsh.nl
pi_51496321
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:47 schreef DJ_Marsh het volgende:

Afijn, mijn lust om deze stad te bezoeken begon op mijn 11e toen ik helemaal fan was van de Turtles films.
  zondag 15 juli 2007 @ 18:25:47 #170
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51496492
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:36 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Creditcard in NY is al een PINpas in NL. Het is wel errrg makkelijk als je m hebt!

En het paspoort moet denk ik geen probleem opleveren.

Veel plezier alvast
maar een CC is niet perse nodig volgens mij, want je kan ook gewoon met je pinpas pinnen uit de automaat en overal met contant betalen. CC is zeker wel handig, maar niet onmisbaar
  maandag 16 juli 2007 @ 08:45:59 #171
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_51512256
Ook maar weer eens een tvp. Over 4 weken rondje oostkust met paar dagen NYC aan het eind
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:42:08 #172
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51559038
Ik zit er aan te denken om voor één dag een auto te huren. En dan niet om in Manhattan te gaan rijden (da's gekkenwerk), maar om door de andere wijken te cruisen waar ik lopend naar alle waarschijnlijkheid niet zou komen, zoals Brooklyn, Queens, Bronx, etc.

Wat denken jullie: Gekkenwerk of wellicht een leuke ervaring?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:49:15 #173
28167 matthijst
pi_51559233
Gekkenwerk denk ik. Waarom niet gewoon de metro pakken en een stukje sjouwen?
In februari zijn we met de metro naar Jay Street (Brooklyn) gegaan en vanaf daar richting Brooklyn Bridge gegaan, dan kom je langs een bende van die Brownstones....

Zelfde geldt voor de Bronx; pak de metro, stap uit en ga een stukje lopen... Vanuit de auto schiet niet echt op, lijkt me.... Of plan het tactisch icm. een middag Bronx Zoo; dat je het laatste stuk loopt ipv. de metro neemt...
Queens ben ik alleen bij Flushing Meadows geweest en alleen daar rondgelopen. Op zich is dat wel een aardig stukje metro en zie je onderweg nog wel wat, dacht ik (volgens mij bijna de hele rit bovengronds ook)....
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:02:59 #174
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51561845
Je kunt dus gewoon lopen in wijken als The Bronx, Queens en eventueel Harlem? Ik dacht juist dat lopen daar niet echt verstandig is, vandaar de gedachte om een auto te huren.
pi_51562958
Wat ook érg mooi is, is de subway nemen vanaf Brooklyn richting Manhattan via de Manhattan Bridge.
Je komt dan de skyline tegemoet rijden, érg mooi, vooral savonds natuurlijk.

Brooklyn Heights heb ik 4 juli gezeten (4 uur lang gewacht, zit er dan BOMVOL)
Prachtig uitzicht op Financial district.
www.djmarsh.nl
pi_51566371
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:02 schreef TongPo het volgende:
Je kunt dus gewoon lopen in wijken als The Bronx, Queens en eventueel Harlem? Ik dacht juist dat lopen daar niet echt verstandig is, vandaar de gedachte om een auto te huren.
Ik woon in Harlem en ben zo nu en dan in Bronx en Queens. Een beetje rondlopen is de aangewezen manier om deze wat onbekendere gebieden te ervaren. Ik zou wel een goede gids kopen en specifieke doelen in deze wijken bezoeken, bijvoorbeeld the Bronx Zoo, Yankees (Bronx) / Mets (Queens) game of een bekend restaurant. Als je willekeurig ergens uit de metro stapt, heb je kans om in een oninteressant gebied uit te stappen.

In een auto zitten is juist een slecht idee. Je krijgt dan geen goede indruk en de verkeersituatie is net zo'n chaos als in Manhattan zelf. Harlem is trouwens een wijk in Manhattan.

Het klinkt alsof je jezelf zorgen maakt over de veiligheid op straat. New York is zonder meer een veilige stad. De slechte naam van Harlem en Bronx is een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen deze gebieden inderdaad erg onveilig waren. Er zijn nog steeds 'slechte' wijken (Bedford-stuyvesant, East New York) in NYC waar het iets meer uitkijken is, maar dit zijn tegelijk ook wijken waar voor een bezoeker niets interessants te vinden is. Vandaar mijn tip om met een reisgids een bepaald doel te plannen. Verder is gezond verstand belangrijk: niet s'avonds onbekende plekken bezoeken, terug lopen als je een slechte indruk krijg van een bepaalde straat, geen dure camera's laten bungelen etc.
pi_51581482
idd. achterhaalde gedachte dat Bronx cq Queens gevaarlijk is om te lopen. ik heb me er iig geen moment onveilig gevoeld.

Van alles grote steden vind ik NY één van de meest veiligste!
pi_51582071
New York City was echt super! Ik postte een paar dagen terug dat ik er heen zou gaan, zit inmiddels in een hotel in Los Angeles (net aangekomen) te internetten en wou even melden dat het echt tof was!

Helaas maar 2 dagen en dus oppervlakkig Manhatten bekeken. We zijn eigenlijk meteen ingegaan op een aanbieding van 'Gray Line', een sightseeing bedrijf (1 van de grofweg 2, dit schijnt de beste te zijn; rode bussen) waar we voor 79 dollar pp (m'n ouders betalen ) 2 dagen lang alle tours hop on - hop off konden doen (inclusief een night-tour, niet gedaan though). Die tours zijn erg groot en beslaan manhattan en brooklyn gedeeltelijk. In die 2 dagen waren we overigens nog lang niet helemaal Manhattan doorgeweest, dus Brooklyn schoot er ook bij in, het is echt te groot

Bij die 79-ticket zat ook een kaartje om bovenin de Empire State Building te komen, hebben we ook gedaan, zeeeeeer mooi! En een ticket om op een 'ferry' naar Liberty Island (van de Statue) en Ellis Island (?), het immigratie-eiland van een eeuwtje terug. Wel zwaar door de beveiliging voor je op die boot mag, i.v.m. terrorisme-gevaar natuurlijk. Ook nog een 'fraaie' police-demonstratie-staking gezien omdat er net een politieman was neergeschoten. Een hele colonne politie-agenten die een straat afzetten en er met sirene doorheen joegen, in protest tegen deze moord.

Anyway, VETTE stad, ga ik zeker nog een keer checken later, nog zoveel te doen

Vanuit California,
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:46:14 #179
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_51589898
in oktober naar NY post
pi_51597889
Wat zijn eigenlijk handige kaartjes/tickets e.d. die je van te voren cq. bij aankomst kan kopen? BIjv. een metropas voor een week lijkt me dus erg handig. En ik heb ook iets gelezen over een New York Pass waarbij je bij veel bekende attracties minder lang in de rij hoeft te staan en ook gratis erin mag. Hebben jullie nog meer tips hieromtrent?
pi_51599845
mwah, die rijen blijven lang aangezien 9 van de 10 mensen zo'n pasje hebben. Qua prijs kan het schelen, hangt een beetje van je progamma af. Metro kaart kan je idd op het vliegveld kopen.
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:35:46 #182
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51605032
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:25 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik woon in Harlem en ben zo nu en dan in Bronx en Queens. Een beetje rondlopen is de aangewezen manier om deze wat onbekendere gebieden te ervaren. Ik zou wel een goede gids kopen en specifieke doelen in deze wijken bezoeken, bijvoorbeeld the Bronx Zoo, Yankees (Bronx) / Mets (Queens) game of een bekend restaurant. Als je willekeurig ergens uit de metro stapt, heb je kans om in een oninteressant gebied uit te stappen.

In een auto zitten is juist een slecht idee. Je krijgt dan geen goede indruk en de verkeersituatie is net zo'n chaos als in Manhattan zelf. Harlem is trouwens een wijk in Manhattan.

Het klinkt alsof je jezelf zorgen maakt over de veiligheid op straat. New York is zonder meer een veilige stad. De slechte naam van Harlem en Bronx is een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen deze gebieden inderdaad erg onveilig waren. Er zijn nog steeds 'slechte' wijken (Bedford-stuyvesant, East New York) in NYC waar het iets meer uitkijken is, maar dit zijn tegelijk ook wijken waar voor een bezoeker niets interessants te vinden is. Vandaar mijn tip om met een reisgids een bepaald doel te plannen. Verder is gezond verstand belangrijk: niet s'avonds onbekende plekken bezoeken, terug lopen als je een slechte indruk krijg van een bepaalde straat, geen dure camera's laten bungelen etc.
Kijk hier heb ik iets aan!

Toppost
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:05:38 #183
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_51618176
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:15 schreef Dizzee het volgende:
Van alles grote steden vind ik NY één van de meest veiligste!
Kom maar eens bij mij in Tokyo op bezoek. Ik sluit mijn fiets bijna nooit af en loop zonder angst en problemen door de meest donkere steegjes heen.

Sorry, ben gewoon jaloers dat het New York topic meer bezoekers heeft dan ons fantastische Japan topic
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:08:37 #184
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51619520
Explosie schrikt New Yorkers op

iemand iets gezien/gemerkt?
pi_51625731
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:05 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Kom maar eens bij mij in Tokyo op bezoek. Ik sluit mijn fiets bijna nooit af en loop zonder angst en problemen door de meest donkere steegjes heen.

Sorry, ben gewoon jaloers dat het New York topic meer bezoekers heeft dan ons fantastische Japan topic
Tokyo ben ik helaas nog niet geweest. Het zijn dan ook steden die ik bezocht heb, voornamelijk Europa en Amerika. Vanaf volgend jaar is Azie aan de beurt.

Maar jij zit in Tokyo?? Dan wil ik best bij je langs komen!
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:54:02 #186
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51625855
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:05 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Tokyo en NY staan voor mij wel op gelijke hoogte qua veiligheid
pi_51633134
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:08 schreef kepler het volgende:
Explosie schrikt New Yorkers op

iemand iets gezien/gemerkt?
Ik heb het gezien! via internet
Maar serious: waar precies is het nou gebeurd? Hoorde dat het ergens in de buurt van Grand Central Station was.

Edit: al wat gevonden!
3
42nd & 3rd?

http://forum.fok.nl/topic/1053555

[ Bericht 8% gewijzigd door MikelenniuM op 19-07-2007 18:09:04 ]
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:12:50 #188
28167 matthijst
pi_51633452
pi_51643136
Hoe zit het eigenlijk met het geven van fooien? Wordt dat altijd van je verwacht als iemand je een dienst verleent? Ik lees nl. in reisgidsjes (zelfs een boekje van NYC tourist center zelf) dat je een taxichauffeur minimaal 15% tip fee moet geven, als je de portier van het hotel een taxi laat bellen 1 dollar etc... Is dit echt allemaal zo strikt?? En wanneer moet je het wel of niet doen? Ik wil nl. niet de onbeschofte gierige toerist uithangen, maar ik vind het eerlijk gezegd ook overdreven bij alles wat je koopt maar hoppa even een paar dollar extra bij te leggen. Hoe is dit in de praktijk??
pi_51646259
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:49 schreef Palomar het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het geven van fooien? Wordt dat altijd van je verwacht als iemand je een dienst verleent? Ik lees nl. in reisgidsjes (zelfs een boekje van NYC tourist center zelf) dat je een taxichauffeur minimaal 15% tip fee moet geven, als je de portier van het hotel een taxi laat bellen 1 dollar etc... Is dit echt allemaal zo strikt?? En wanneer moet je het wel of niet doen? Ik wil nl. niet de onbeschofte gierige toerist uithangen, maar ik vind het eerlijk gezegd ook overdreven bij alles wat je koopt maar hoppa even een paar dollar extra bij te leggen. Hoe is dit in de praktijk??
15%? 'k dacht dat dat 10% oid was..en hoeveel geef je een piccolo dan? Als 'ie je bagage naar je kamer brengt enzo..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:33:23 #191
28167 matthijst
pi_51646953
15% zo'n beetje inderdaad voor taxi dacht ik. Zelfde in restaurants waar ze je bedienen...
--> sowieso alleen bij dingen waar iemand je bedient, tis niet zo dat je overal maar fooi moet geven. Komt denk ik totaal neer op: taxi, bellboy, kamermeisjes, evt. restaurants.....

Dollar per koffer die ze sjouwen, al vind ik die gasten zelf altijd hoogst irritant. Bedoel: ben goddomme niet bejaard, til m zelf wel, beetje genante bende, zo kerel die achter je aanloopt met een koffer
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:27:20 #192
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_51650564
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 00:33 schreef matthijst het volgende:
15% zo'n beetje inderdaad voor taxi dacht ik. Zelfde in restaurants waar ze je bedienen...
--> sowieso alleen bij dingen waar iemand je bedient, tis niet zo dat je overal maar fooi moet geven. Komt denk ik totaal neer op: taxi, bellboy, kamermeisjes, evt. restaurants.....

Dollar per koffer die ze sjouwen, al vind ik die gasten zelf altijd hoogst irritant. Bedoel: ben goddomme niet bejaard, til m zelf wel, beetje genante bende, zo kerel die achter je aanloopt met een koffer
Idd, maar aan de andere kant wordt wel overal (ook in de VS zelf) aangeraden om ook echt alleen die fooi te geven in restaurants etc als je tevreden bent over de geleverde dienst.

Man, ik heb echt zin om naar NY te gaan

Komende 2,5 maand lekker relaxed beetje globale planning maken
pi_51773953
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:27 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Idd, maar aan de andere kant wordt wel overal (ook in de VS zelf) aangeraden om ook echt alleen die fooi te geven in restaurants etc als je tevreden bent over de geleverde dienst.

Man, ik heb echt zin om naar NY te gaan

Komende 2,5 maand lekker relaxed beetje globale planning maken
Hmm, alleen als je echt belabberd bent behandeld geef je in principe geen 'tip', anders altijd wel en aangezien je vrijwel nooit zult meemaken dat je kut wordt behandeld, is het gewoon onbeschoft om er geen fooi bij te leggen. Het is voor de toerist misschien lullig omdat het eten vaak al niet goedkoop is en de taxi ook redelijk wat centjes kan kosten, maar naar mijn vermoeden beleeft het kapitalisme zulke hoogtijdagen in de VS dat vrijwel alle dienstverleners, zoals deze groep (volgens mij) wordt genoemd, voor een minimumloontje moeten werken en daarvan alleen niet rond kunnen komen. De hoge prijzen betaal je ook niet bepaald voor de belasting, want die is niet eens 10% (t.o.v. 19 in NL), dus ik vermoed dat geheel naar de kapitalistische maatstaven de managers veel te veel 'bonus' krijgen, ik kan geen andere verklaring bedenken voor de hoge prijzen die je betaalt terwijl de 'uitvoerders' niet/nauwelijks geld krijgen.

En ja, dat is ongeveer 10-15%. Ook word je in supermarkten tot onze verbazing vaak geholpen door, zoals ik ze spottend noem 'kassaslaafjes' die je boodschappen (die DUUR zijn! Niet normaal! Uit eten is bijna goedkoper!) keurig in een stuk of 20 plastic zakjes verpakken, zodat je je lekker verantwoordelijk voelt voor de grote impact die de VS met z'n dikke auto's die overal heeft op het broeikaseffect. Of je deze personen moet betalen, weet ik niet, we hadden op het moment dat we dat meemaakten ook geen losse dollars bij ons en zijn maar doorgelopen, de boodschappen zelf zijn al reteduur.
Overigens werden we bij een later winkelbezoek elders bedankt door de cassier, die tot zijn verbazing niets hoefde in te pakken, dat kunnen wij nuchtere Europeanen immers zelf wel

Hoe langer je hier bent, hoe meer je toch ook gaat inzien dat er iets goed fout is aan de Amerikaanse manier van doen met de hulpjes die overal je caloriën voor je verbranden, terwijl chips in 'family packs' komen die gewoon bijna 3x het formaat van onze Europese zakken zijn. Donuts zijn betaalbaar en blikken bier drinkt men zenuwachtig verpakt in bruine zakken, o wee als de politie je ermee ziet, zeker onder de 21 (zoals ikzelf).

Vandaag kochten we, tegen beter weten in, enkele pizza's bij zo'n afhaalpizzeria, terwijl het echt dikke gestapelde pizza's zijn waarvan iedere slice bijna een complete maaltijd is. Met meer dan de helft van wat we besteld hadden, liepen we weg uit de pizzeria (nadat we dus een poging hadden gedaan deze veel groter uitgevallen vetmonsters te verorberen) met een doos in de hand. We kunnen er morgen misschien de hele dag nog wel van eten En dan maar verwonderd kijken naar de walvissen die hier soms zijn aangespoeld, de nijlpaarden die over straat lopen en de olifanten die auto's en kleine trucks besturen die formaatje >>Jeep of zelfs camper beslaan en daarmee onnodig veel vervuilen. Omdat ze toch zo goedkoop zijn hier...

Tss, only in America dus allemaal, maar toch genieten we. Vandaag en gister bijvoorbeeld van Yosemite National Park, volgens velen dé mooiste van de VS en voor mij het mooiste natuurgebied wat ik ooit heb mogen aanschouwen En dat, tezamen met de reusachtige provincie die eigenlijk een stad is, genaamd Los Angeles, een prachtige kustlijn van vele mijlen lang met golven waar surfers van dromen, een prachtige stad als Los Angeles, uitgestrekte gras- en heuvellanden, rotslandschappen, Death Valley, rivieren, (hoge) bergen, plateaus en eigenlijk vrijwel alles wat de natuur kan bieden, in één staat!

Mensen, als je naar de VS gaat en je hebt buiten New York om nog tijd, bezoek dan de staat der staten, California!
pi_51800599
Ik zoek ik zoek

een hotel in new york voor 25 augustus t/m 31 augustus voor 900 dollar max exclusief taxes en jullie weten misschien een goed hotel voor mij!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:17:23 #195
28167 matthijst
pi_51802031
Naja, wat is goed
hotel carter kom je op 690 + 115 --> $805, geloof dat er in de startpost wel wat over te vinden is.

hotelpenn.com met AAA-korting kom je op $984 + 152tax --> 1137
Veel mensen gaan hierheen... Meningen varieren nogal. Ga er zelf binnenkort voor de 4e keer heen...

Ben ff de naam kwijt, maar dacht dat er aan 32nd, tussen 6th & 7th ook nog een vrij goedkoop hotel zat, heeft in 1 vd vele NY topics gestaan, iemand een idee?
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:21:03 #196
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_51815029
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:42 schreef MarkG het volgende:
Ik zoek ik zoek

een hotel in new york voor 25 augustus t/m 31 augustus voor 900 dollar max exclusief taxes en jullie weten misschien een goed hotel voor mij!
In 2003 voor de laatste keer daar geweest. Hotel West Park bij Columbus Circle. Zeer netjes allemaal voor een goede prijs.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_51832903
haha kijk ik op tripadvisor, krijgt Hotel West Park echt hele slechte recensies.. doe ik maar niet..

Hotel Carter lees ik ook slechte dingen over, iemand er geweest?
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:05:06 #198
28167 matthijst
pi_51833593
Tsja, je wilt goedkoop, wat verwacht je dan

Doorgaans twee meningen over hotels in NYC:
- mensen die liever meer (ws dubbel zoveel) betalen voor een beter hotel/luxere kamer.
- mensen die toch de hele dag op pad zijn, dood terugkomen en alleen op bed hangen om TV te kijken en te slapen

[ Bericht 59% gewijzigd door matthijst op 25-07-2007 22:16:38 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:06:35 #199
67174 Dos37
Come on Twente
pi_51833654
Je bent er toch alleen om te slapen.

Als er dan geen kakkerlakken over mijn bed lopen ben ik al snel tevreden. Met je ogen dicht zie je toch niets.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_51834029
Ik vind die reviews meestal niet zo representatief, omdat het grootste deel van de mensen er alleen iets neerzet als ze niet tevreden waren. Ik hecht er iig niet teveel waarde aan.

Heb verder geen ervaring met Hotel Carter. Alleen een mailtje heen gestuurd en die werd vrij snel beantwoord (wel met een standaard aol.com e-mailadresje, wat een beetje amateuristisch overkomt), maarja te weinig om conclusies uit te trekken

Ik ga zelf naar Hotel Pennsylvania volgende week. Lees ik ook wisselende reacties over, maar de ligging is zeer goed, het zegt het grootste hotel van NYC te zijn en je hoeft er toch alleen maar te slapen als het goed is. Dus zal wel meevallen hopelijk. Ik wil wel zeggen hoe het was, maar ik ben 9 augustus pas terug dus misschien al te laat voor jou.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:25:07 #201
28167 matthijst
pi_51834333
Tripadvisor reviews van Pennsylvania net 's bekeken. Inderdaad gigantisch veel zeikerds...
Bv. die eerste gast die zegt: je kan beter naar het Holiday inn Express gaan.
Uiteraard kan dat, maar da's opeens $280 per nacht ex. tax. Dus rond de $1900 ipv $1200...

Gasten boeken een vd goedkoopste hotels van Manhattan en verwachten dan wel 5* kamers etc. Dan is de vraag wat er zo "slecht" is: het hotel of de simpele zielen die een slechte recensie schrijven wegens te hoge verwachtingen

Denk dat je zoiets moet verwachten: We got a very large room on the 15th floor, which was OK, but somewhat marked by years of wear and tear. The hot water in the shower wouldn't turn off completely, the TV remote worked a bit erraticly and the door lock would sometimes stick open so we would have to giggle the door knob a bit in order for the door to lock.
But the room was very clean and the bedding looked absolutely new and spotless each day. And that was most important to us, since we were out sightseeing most of the days anyway.
If you are expecting luxury you'll be very dissappointed with this hotel because the standard is low. If you're on a budget it's an OK place to stay and it's in a very good location.
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:31:34 #202
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_51844306
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:19 schreef Gronnaephos het volgende:

[..]

Hmm, alleen als je echt belabberd bent behandeld geef je in principe geen 'tip', anders altijd wel en aangezien je vrijwel nooit zult meemaken dat je kut wordt behandeld, is het gewoon onbeschoft om er geen fooi bij te leggen. Het is voor de toerist misschien lullig omdat het eten vaak al niet goedkoop is en de taxi ook redelijk wat centjes kan kosten, maar naar mijn vermoeden beleeft het kapitalisme zulke hoogtijdagen in de VS dat vrijwel alle dienstverleners, zoals deze groep (volgens mij) wordt genoemd, voor een minimumloontje moeten werken en daarvan alleen niet rond kunnen komen. De hoge prijzen betaal je ook niet bepaald voor de belasting, want die is niet eens 10% (t.o.v. 19 in NL), dus ik vermoed dat geheel naar de kapitalistische maatstaven de managers veel te veel 'bonus' krijgen, ik kan geen andere verklaring bedenken voor de hoge prijzen die je betaalt terwijl de 'uitvoerders' niet/nauwelijks geld krijgen.
Eens, dat is eigenlijk ook meer wat ik bedoelde.

Over die hotels, voor mij wordt het de 2e keer NY, vorige keer +/- 10 jaar terug.
Toen in hotel New Yorker verbleven, zeer fijn hotel, mooie ruime kamers, wij hadden een mooi uitzicht (naar voren ESB, naar links 8th ave (super 's avonds die lichtjes langs central park die we konden zien vanaf de 33e verdieping ofzo) en naar rechts: World Trade Center.)

Dit jaar dus voor de 2e keer NY, gaan naar hotel Pennsylvania, idee is idd: we zijn daar om te slapen. Verder niet. Hou gewoon rekening met matige kamers, kan het alleen maar meevallen
pi_51844376
Ben net gekomen uit NYC, en ga er in October weer. Dit keer voor 3 weken. Het blijft een geweldig stad.

Trouwens voor degene die lekker goedkoop willen logeren er zijn ook hostels met prive kamers. Ik heb er in een gezeten voor slechts 26 euro per nacht. Lekker vlakbij Washington Square. Ik hoef geen dure hotel, zeker vanwege het feit dat ik alleen een kamer nodig heb om te slapen, de rest van de dag verken ik de stad.
pi_51844785
Hotel Pennsylvania is meer dan goed!
Vergeet niet om een keer te eten (ontbijt/lunch/avondeten) bij The Bread Factory. (uitgang rechts en dan 2 blokken verder aan de linkerkant)
Vond het persoonlijk wel een goede tent om te eten (veel keus iig)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')