abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:27:15 #51
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_49943162
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:00 schreef kepler het volgende:

[..]

wat Transporttoeslag Welke maatschappij wil je dat laten betalen?
Als je een stedentrip naar NYC boekt via www.stedentrips.nl

Kan dus beter een andere site uitkiezen.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_49943209
ja idd, dat heb ik eerder gehoord.. maar dan hebben we er meteen een zonvakantie bij in Ik las trouwens ook dat er in de buurt een strand is waar alle New Yorkers heen gaan (met de metro bereikbaar). Niet dat ik naar NY ga om op het strand te liggen, maar misschien eens een middagje ofzo. Iemand een idee of dat wat is of is de zee daar vergelijkbaar met noordzee oid? (just curious, rest van de attracties op Manhattan staan wel uitvoerig in de reisgidsen beschreven).
pi_49943232
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:00 schreef kepler het volgende:

[..]

wat Transporttoeslag Welke maatschappij wil je dat laten betalen?
Denk dat hij heel dik is. Vandaar toeslag
pi_49944472
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:28 schreef Palomar het volgende:
ja idd, dat heb ik eerder gehoord.. maar dan hebben we er meteen een zonvakantie bij in Ik las trouwens ook dat er in de buurt een strand is waar alle New Yorkers heen gaan (met de metro bereikbaar). Niet dat ik naar NY ga om op het strand te liggen, maar misschien eens een middagje ofzo. Iemand een idee of dat wat is of is de zee daar vergelijkbaar met noordzee oid? (just curious, rest van de attracties op Manhattan staan wel uitvoerig in de reisgidsen beschreven).
Coney Island.

Of The Hamptons voor de New Yorkse jetset.
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:28:23 #55
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_49966679
quote:

[..]

Denk dat hij heel dik is. Vandaar toeslag
monster grap
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_49977073
Hoeveel van de mensen die hier gepost hebben zijn alleen naar New York gegaan?
Is dat ook goed te doen (en niet duur) in je eentje?

Hoe zit het met betalen in New York. Kan ik overal geld uit de muur trekken en pinnen met m'n pinpas van de Postbank?
Of werken ze meer met een creditcard (heb eigenlijk geen zin die aan te schaffen, omdat je dan gelijk weer een jaar eraan vastzit)?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:39:37 #57
65516 gieling
Live from NYC
pi_49979718
Laatst weer een paar dagen heen geweest We hebben vrienden in Armonk (Westchester) wonen, dus ook altijd leuk om te zien hoe het buiten de grote stad is
pi_49990031
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:30 schreef liquid-orange het volgende:

Hoe zit het met betalen in New York. Kan ik overal geld uit de muur trekken en pinnen met m'n pinpas van de Postbank?
Of werken ze meer met een creditcard (heb eigenlijk geen zin die aan te schaffen, omdat je dan gelijk weer een jaar eraan vastzit)?
Een creditcard is daar onwijs makkelijk. Voor pinnen uit de muur betaal je nog een x bedrag extra elke keer als je wat haalt.
Creditcard accepteren ze overal. Scheelt je weer wat transactiekosten (en een hele hoop contant geld op zak)
pi_49992595
'Pinnen' uit de muur met een creditcard is toch ook heel duur? Ik meen ergens $4,50 per keer oid gelezen te hebben. Want contant geld op zak hebben kan ook handig zijn.
pi_49999823
quote:
Coney Island. Zeker de moeite waard om naar toe te gaan in de zomer, als je Manhattan gezien hebt. Je zit wel meer dan een uur in de metro, maar voor een deel bovengronds en wat je dan ziet is ook wel indrukwekkend; de russische buurt bijvoorbeeld met veel hoogbouwflats, een enorme metroremise of stap eens onderweg op het ondergrondse gedeelte uit op een willekeurig station en verbaas je over de wijk waar je dan weer in terecht bent gekomen.

Bij Coney Island is er ook een attractiepark / kermis die wel grappig is om te zien, vooral omdat die al behoorlijk oud is en in veel films te zien is.
pi_50000243
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:30 schreef liquid-orange het volgende:
Alleen je accommodatie kan wat duurder zijn dan. Voor de rest betaal je anders toch ook per persoon. Je kan natuurlijk ook hospitalityclub of couchsurfing eens uitproberen om geld te sparen.
quote:
Ja pinnen kan overal wel. Let even op dat de banken er een extra fee mogen vragen voor de service, oplopend tot 5 dollar (die je later van de postbank doorberekend krijgt). Citibank rekent meen ik geen extra toeslag. Betalen doe je eigenlijk overal en alles met creditcard, met uitzondering van fastfood of deli's (alhoewel het vaak wel kan).
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:52:22 #62
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_50003705
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:12 schreef Palomar het volgende:
'Pinnen' uit de muur met een creditcard is toch ook heel duur? Ik meen ergens $4,50 per keer oid gelezen te hebben. Want contant geld op zak hebben kan ook handig zijn.
Klopt, dat is nog duurder dan pinnen met een normale bankpas. Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat je het beste je cc voor alle betalingen kunt gebruiken, dus in de supermarkt, restaurants, excursies, etc.
pi_50004777
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:52 schreef TongPo het volgende:
Klopt, dat is nog duurder dan pinnen met een normale bankpas. Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat je het beste je cc voor alle betalingen kunt gebruiken, dus in de supermarkt, restaurants, excursies, etc.
pi_50017395
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:55 schreef tirannetje24 het volgende:
Ik vertrek 7 juni naar NY.
Nu zat ik me iets af te vragen.

Wij willen graag gebruik gaan maken van de NYC pass. Deze hebben we alleen nog niet in ons bezig.
Is het verstandig deze al nu al in Nederland aan te schaffen en hebben we deze dan nog tijdig binnen (voor 7 juni)
Of is deze ook makkelijk te verkrijgen in NY zelf ?

Verder hebben we alles al helemaal geregeld en kijk ik helemaal uit naar de vakantie
trouwens: je kan hem bestellen en gewoon afhalen bij de universal store op time square. moet je je e-mail afdrukken die je krijgt en meenemen als bewijs en je haalt hem daar af. ging prima
pi_50018735
Eindelijk! Ik heb een reisgenoot gevonden om een aantal dagen mee naar NY te gaan.
We gaan waarschijnlijk pas in maart, maar ik wil me graag van tevoren orienteren. Ik hou van digitale informatie, maar ook veel van boeken (zo heb ik een excuus om nog meer boeken te kopen), dus welk boek raden jullie aan om me wat voorpret NY te bezorgen (het liefst een reisgids dus, geen fotoboek ofzo)?
Alvast bedankt hiervoor.

Verder blijf ik gezellig in dit topic hangen zodat mijn vragen misschien automatisch worden beantwoord!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_50019504
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Eindelijk! Ik heb een reisgenoot gevonden om een aantal dagen mee naar NY te gaan.
We gaan waarschijnlijk pas in maart, maar ik wil me graag van tevoren orienteren. Ik hou van digitale informatie, maar ook veel van boeken (zo heb ik een excuus om nog meer boeken te kopen), dus welk boek raden jullie aan om me wat voorpret NY te bezorgen (het liefst een reisgids dus, geen fotoboek ofzo)?
Alvast bedankt hiervoor.

Verder blijf ik gezellig in dit topic hangen zodat mijn vragen misschien automatisch worden beantwoord!
Wat betreft een reisgids ligt het er aan wat je wil doen, want voor NYC zijn natuurlijk vele boeken. Als je alleen Manhattan wil zien en daarvoor wat basisinformatie nodig, koop dan een eenvoudig klein en licht Nederlands gidsje bij De Slegte. Wil je echt veel meer gaan zien en veel meer weten, dan kan ik The Rough Guide aanbevelen. Net aan iemand de nieuwste versie cadeau gegeven; staat echt véél informatie in over de verschillende stadsdelen, hotels, restaurants, uitgaansgelegenheden etc. Alleen niet in het Nederlands verkrijgbaar.
pi_50021549
Goed idee om even bij de Slegte te kijken, dankjewel!
Zo kan ik me even wat beter orienteren, het is zo groot!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_50029988
Kwam laatst toevallig een nieuwe Google-dienst tegen: streetview. In oa. New York kun je dan door de hele stad virtueel rondlopen: KLIK (en dan even op een blauw gemarkeerde straat klikken).

Een aanrader om alvast even rond te kijken in de stad
pi_50031846
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Goed idee om even bij de Slegte te kijken, dankjewel!
Zo kan ik me even wat beter orienteren, het is zo groot!
ik heb een boek van de anwb gekregen en die vond ik zelf erg prettig!

FF klikken voor de link
pi_50043372
Ben gisteravond aangekomen in NY, en we stonden 3 kwartier te taxien. Ik sta nu in de Macstore en ik lees net op de FP het bericht over die gasten die zijn gearresteerd.. Daarom dat ze zo chagerijnig waren bij de douane.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:20:44 #71
65516 gieling
Live from NYC
pi_50045946
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:55 schreef leejow het volgende:
Ben gisteravond aangekomen in NY, en we stonden 3 kwartier te taxien. Ik sta nu in de Macstore en ik lees net op de FP het bericht over die gasten die zijn gearresteerd.. Daarom dat ze zo chagerijnig waren bij de douane.
Er is nog een voortvluchtig, iets te vertellen leejow?
pi_50058271
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:55 schreef leejow het volgende:
Hoorde het ook over JFK! Zal de controle nog wel wat verscherpt worden daar!

Veel plezier in NY! (en leve de Macstore )
  zondag 3 juni 2007 @ 13:45:28 #73
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_50058552
Ik wil volgend jaar ook eens naar NY maar welke tijd van het jaar raden jullie me aan ?
Ben sowiezo van plan niet langer als een week te gaan volgens mij heb je het dan namelijk wel gezien
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_50064119
Ik zou in het voor- of najaar gaan. In de zomer kan het er verstikkend heet zijn.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_50187113
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:45 schreef Steve-O het volgende:
Ik wil volgend jaar ook eens naar NY maar welke tijd van het jaar raden jullie me aan ?
Ben sowiezo van plan niet langer als een week te gaan volgens mij heb je het dan namelijk wel gezien
Voorjaar is het leukste Zomervakanties zijn meestal te druk en te warm, en in het najaar/winter is het weer altijd wel kut.
pi_50209016
Hey net terug van 2 weken NY en nog even wat tips voor het uitgaan want dat is nogal schraal beschreven in de openingspost .

Gansevoort hotel: Leuke bar om voor het clubben naar toe te gaan, chille muziek leuke mensen. Op de bovenste verdieping van het Gansevoort hotel. Glazen 'serre' met bar erin waar evt. gedanst kan worden. Buiten 'lounge' banken met bediening aan je tafel met natuurlijk prachtig uitzicht . www.hotelgansevoort.com/

Pink Elephant: Chille club ook leuke mensen(veel mooie vrouwen ) ze draaien van alles door elkaar maar niet te snel dus voor iedereen wat. Als je met alleen mannen bent wel even vooruit bellen als je niet op ge gastelijst staat, tafeltje vooruit reserveren voor 4 man is 300$ incl fles drank. Prijzig maar echt een vette club.
www.pinkelephantclub.com

Tenjune: Mooi interieur en ze draaien er wat europese muziek, meer club en house . Mooi gestyled interieur en de drankjes zijn er ook wat meer betaalbaar. Wel in de rij staan om binnen te komen .
Kon jammergenoeg geen website vinden...

APT: Club ingericht als een appartement, alle muziek stijlen en leuke mensen weer .
http://aptwebsite.com/

Bungalow8: Veel planten binnen, wel geen foto's maken dan wordt je eruitgekickt . Vond de muziek een beetje matig, meer een bar maar toch een goeie nacht gehad daar!
pi_50522976
Zojuist terug uit New York (en Chicago). Helaas in New York maar twee (van de vier) zonnige dagen gehad. De rest van de dagen was het bewolkt en donderdag was het zelfs redelijk koel en kil. Ik heb voor het eerst een sightseeing tour per helicopter gedaan. Het kost 196 dollar, maar daar krijg je een onvergetelijke ervaring voor terug.
  Moderator zaterdag 16 juni 2007 @ 17:36:44 #78
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50523226
Ik houd me aanbevolen voor goedkope tickets in september. Als iemand ze tegenkomt...
Ik vind ze vanaf 450,-p (UA via Frankrfurt), maar dat moet goedkoper kunnen toch?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_50529355
Ik denk erover rond kerst ongeveer een week naar New York te gaan. Vandaar dat ik even een sloot vragen stel, hopelijk kan iemand daar antwoord op geven.

Maakt het qua prijs veel uit of je nu boekt of pas in november ofzo? En welke luchtvaartmaatschappij is meestal het goedkoopst bij een rechtstreekse vlucht Amsterdam-New York? Of is het veel voordeliger om over te stappen?

Weet iemand misschien een goed appartement dat centraal ligt en ook nog een beetje te betalen is? Het hoeft niet luxe te zijn ofzo. Of is een hotel voordeliger?

Is er eigenlijk in de omgeving van New York nog wat te zien qua natuur ofzo?

Alvast bedankt!
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_50547306
Ik zou op tijd boeken. Rond kerst is een drukke periode dus je hebt grote kans dat als je laat boekt dat veel vluchten al vol zitten. Of je een rechtstreekse vlucht moet boeken of niet is moeilijk te zeggen. Ik zou gewoon wat rondneuzen. United heeft vaak wel interessante tarieven (vliegt niet rechtstreeks trouwens).

Een hotel lijkt mij altijd goedkoper dan een appartement. In Manhattan is in principe voldoende betaalbare accommodatie te vinden, alhoewel met kerst de prijzen wel een stuk hoger uitvallen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:28:15 #81
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50612060
Is 4 dagen genoeg voor New York. Tuurlijk is dat persoonlijk maak toch een vraag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_50612099
10 dagen vond ik net iets te lang....met 5,6 dagen kan je zeer veel zien.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:50:36 #83
65516 gieling
Live from NYC
pi_50612856
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 21:09 schreef NAKZ het volgende:

Weet iemand misschien een goed appartement dat centraal ligt en ook nog een beetje te betalen is? Het hoeft niet luxe te zijn ofzo. Of is een hotel voordeliger?
Ligt eraan wat je centraal vindt, wij zaten afgelopen keer op de 50th bij 3rd st. Vond dat wel aardig centraal, maar is persoonlijk natuurlijk. Dit was overigens hotel apartementen zijn er wel maar degene die wij ooit gevonden hadden wilden allemaal een flink voorschot hebben op het totale bedrag.
quote:
Is er eigenlijk in de omgeving van New York nog wat te zien qua natuur ofzo?
Ooit over het central park gehoord? Nee in Manhattan zelf zijn natuurlijk vrij veel parken. In Brooklyn heb je geloof ik een vrij grote/bekende botanische tuin als je hiervan houd. Voor "wilde" natuur zal je meer richting regio white plains moeten gaan denk ik.
pi_50613414
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:28 schreef Dos37 het volgende:
Is 4 dagen genoeg voor New York. Tuurlijk is dat persoonlijk maak toch een vraag.
Tis maar net wat je allemaal wilt doen. Ik was laatst 8 dagen en ik heb nog niet alles gezien van wat ik wilde zien (verdorie... moet ik toch maar een keer terug )
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:43:24 #85
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50617137
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:36 schreef Gert het volgende:
Ik houd me aanbevolen voor goedkope tickets in september. Als iemand ze tegenkomt...
Ik vind ze vanaf 450,-p (UA via Frankrfurt), maar dat moet goedkoper kunnen toch?
Ja echte mooie aanbiedingen zijn er op dit moment.
pi_50627668
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:50 schreef gieling het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je centraal vindt, wij zaten afgelopen keer op de 50th bij 3rd st. Vond dat wel aardig centraal, maar is persoonlijk natuurlijk. Dit was overigens hotel apartementen zijn er wel maar degene die wij ooit gevonden hadden wilden allemaal een flink voorschot hebben op het totale bedrag.
[..]

Ooit over het central park gehoord? Nee in Manhattan zelf zijn natuurlijk vrij veel parken. In Brooklyn heb je geloof ik een vrij grote/bekende botanische tuin als je hiervan houd. Voor "wilde" natuur zal je meer richting regio white plains moeten gaan denk ik.
Bedankt voor het antwoord!

Ik ben meer op zoek naar 'wilde' natuur. Ik heb rond kerst iets van twee weken de tijd, en als ik er toch ben leek het me leuk om New York met iets anders wat enigszins in de buurt is te combineren.

Ik zag dat Philadelphia ongeveer 160 kilometer rijden is vanaf New York. De Niagara Falls zijn ruim 600 kilometer. Waarschijnlijk is dat te veel, maar ik moet nog even kijken. Betekenen deze afstanden trouwens dat je in twee uur in Philadelphia bent en in een dag bij de Niagara Falls? Of onderschat ik het dan, omdat de wegen druk of slecht ofzo zijn?
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:15:23 #87
65516 gieling
Live from NYC
pi_50629133
Philly kan je volgens mij vrij goed doen per trein, zie bijvoorbeeld hier wilden afgelopen keer misschien naar Washington maar door tijdgebrek toch niet gegaan. Zie voor vertrek/aankomst tijden van die route hier! Eerste route is dus +- anderhalf uur.

Over de Niagara Falls weet ik zelf vrij weinig dus misschien dat iemand anders je hiermee kan helpen!

Wel per trein naar Armonk gegaan trwns, het zijn geen NS lijnen maar goed te doen vond ik
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:48:38 #88
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_50635954
Net terug van 5 dagen NYC, wow...wàt een stad

Eerst 5 dagen naar IJsland geweest - maar da's een ander verhaal

We zaten in The Milburn Hotel, gelegen in Upper West, een zijstraat van Broadway. Een heerlijke buurt vol eetgelegenheden, vlakbij Central Park. Heel veel gedaan en heel veel gezien. Kom er zeker nog eens terug

Hier een paar foto's (klik voor groter)

De Skyline vanaf Brooklyn (panoramafoto)

Downtown Manhattan vanuit de Helicopter

Liberty Island, toeristisch gekkenhuis

Top of The Rocks (panorama foto), weinig toeristen en een supersonische lift

Time Square

Brooklyn Brigde at dawn

-edit: url fix

[ Bericht 1% gewijzigd door err op 20-06-2007 00:01:58 ]
pi_50641206
cooly foto's
pi_50645473
vet! krijg er weer helemaal zin in.
pi_50651077
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:34 schreef NAKZ het volgende:

[..]

Ik zag dat Philadelphia ongeveer 160 kilometer rijden is vanaf New York. De Niagara Falls zijn ruim 600 kilometer. Waarschijnlijk is dat te veel, maar ik moet nog even kijken. Betekenen deze afstanden trouwens dat je in twee uur in Philadelphia bent en in een dag bij de Niagara Falls? Of onderschat ik het dan, omdat de wegen druk of slecht ofzo zijn?
Philadelphia is ongeveer 2 uurtjes rijden van New York en de wegen zijn prima en breed Vorig jaar via Toronto-Nigara Falls-Washington-Philadelphia naar New York gereden. Tussen Niagara Falls en Washington het erg mooie finger lakes gebied bezocht. Van Washington naar Philadelphia was het ongeveer 3 uurtjes rijden en van Philadelphia naar New York 2 uurtjes. Erg cool als je opeens in de verte het Empire State Building ziet verschijnen en dan van een redelijk rustige snelweg in New Jersey via de Holland Tunnel downtown manhattan binnenrijden was echt wow!

Met die mooie foto's wil ik erg weer terug naar New York. Misschien volgend jaar voor de marathon
pi_50661989
In de topicstart staat het volgende: "de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken"

Dat zegt mij weinig, volgens http://amsterdam.usconsulate.gov/passport_validity.html heb je niet perse een biosmetrisch paspoort nodig en ook geen visum

Toch?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:25:31 #93
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50758689
dit staat er op min buza.
quote:
Houders van een Nederlands paspoort zijn voor kort verblijf (tot 3 maanden) op basis van het Amerikaanse ‘visum-waiver-programma’ vrijgesteld van de visumplicht voor de Verenigde Staten. Deze vrijstelling geldt voor zakenreizen en voor privé verblijf. Er bestaan echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor overheidsambtenaren die in de VS werkzaamheden gaan verrichten. Informeer bij twijfel bij het Amerikaanse Consulaat Generaal in Den Haag.
Het visum voor de VS geeft overigens slechts het recht om binnen de geldigheidsduur van het visum naar een "point of entry" (bijv. vliegveld) in de VS te reizen. Hoelang u in de VS mag verblijven wordt in alle gevallen bepaald door de immigratieambtenaar, bij binnenkomst in de VS. De maximale verblijfsduur wordt aangetekend op een I-94 formulier dat u in uw paspoort moet bewaren. Overschrijding van de maximale verblijfsduur, zoals vermeld op het I-94 formulier, kan leiden tot grote problemen, waaronder detentie door ‘Homeland Security’ en uitwijzing. Overschrijding van de maximale verblijfsduur van de I-94 zal er daarnaast vrijwel zeker toe leiden dat aan u gedurende een lange periode (vele jaren) geen visum meer verstrekt zal worden voor de Verenigde Staten.
pi_50765452
4 dagen lijkt mij echt wel te kort, zeker als je nog een dag kwijt bent met reizen/inchecken etc
pi_50765921
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:27 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Erg cool als je opeens in de verte het Empire State Building ziet verschijnen en dan van een redelijk rustige snelweg in New Jersey via de Holland Tunnel downtown manhattan binnenrijden was echt wow!

Met die mooie foto's wil ik erg weer terug naar New York. Misschien volgend jaar voor de marathon
Nou las ik ergens dat je overal tol moest betalen om NY binnen te komen..is dat nog een beetje te doen?
Ben namelijk van plan om 1 dag Washington te bezoeken als ik in NY ben.
pi_50774952
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:57 schreef NeedeRadicals het volgende:
Nou las ik ergens dat je overal tol moest betalen om NY binnen te komen..is dat nog een beetje te doen?
Ben namelijk van plan om 1 dag Washington te bezoeken als ik in NY ben.
Voor bepaalde bruggen/tunnels moet je idd tolgeld betalen om daar gebruik van te mogen maken. Kosten vallen best wel mee, iets van $6,- ofzo.
pi_50784818
Zo!

vandaag teruggekomen na 18 dagen USA, waarvan 6 dagen NY.
Jeetje wat een drukke en indrukwekkende stad!!!

Een advies voor de mensen die moeten gaan. Neem een hotel bij een subway!!!
Ik heb nog nooit zoveel gelopen als daar. Hotel was goed en schoon verder, maar wat een takke end uit de buurt

Verslag volgt later. Ga nu eerst proberen wakker te blijven.
pi_50802785
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:06 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Tis maar net wat je allemaal wilt doen. Ik was laatst 8 dagen en ik heb nog niet alles gezien van wat ik wilde zien (verdorie... moet ik toch maar een keer terug )
Love NY
  zondag 24 juni 2007 @ 22:55:28 #99
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_50802808
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:02 schreef Pimssch het volgende:
Hey net terug van 2 weken NY en nog even wat tips voor het uitgaan want dat is nogal schraal beschreven in de openingspost .

Gansevoort hotel: Leuke bar om voor het clubben naar toe te gaan, chille muziek leuke mensen. Op de bovenste verdieping van het Gansevoort hotel. Glazen 'serre' met bar erin waar evt. gedanst kan worden. Buiten 'lounge' banken met bediening aan je tafel met natuurlijk prachtig uitzicht . www.hotelgansevoort.com/

Pink Elephant: Chille club ook leuke mensen(veel mooie vrouwen ) ze draaien van alles door elkaar maar niet te snel dus voor iedereen wat. Als je met alleen mannen bent wel even vooruit bellen als je niet op ge gastelijst staat, tafeltje vooruit reserveren voor 4 man is 300$ incl fles drank. Prijzig maar echt een vette club.
www.pinkelephantclub.com

Tenjune: Mooi interieur en ze draaien er wat europese muziek, meer club en house . Mooi gestyled interieur en de drankjes zijn er ook wat meer betaalbaar. Wel in de rij staan om binnen te komen .
Kon jammergenoeg geen website vinden...

APT: Club ingericht als een appartement, alle muziek stijlen en leuke mensen weer .
http://aptwebsite.com/

Bungalow8: Veel planten binnen, wel geen foto's maken dan wordt je eruitgekickt . Vond de muziek een beetje matig, meer een bar maar toch een goeie nacht gehad daar!
muchos gracias!
  maandag 25 juni 2007 @ 11:49:48 #100
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_50815155
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:48 schreef err het volgende:
Net terug van 5 dagen NYC, wow...wàt een stad

Eerst 5 dagen naar IJsland geweest - maar da's een ander verhaal

We zaten in The Milburn Hotel, gelegen in Upper West, een zijstraat van Broadway. Een heerlijke buurt vol eetgelegenheden, vlakbij Central Park. Heel veel gedaan en heel veel gezien. Kom er zeker nog eens terug

Hier een paar foto's (klik voor groter)

[afbeelding]

De Skyline vanaf Brooklyn (panoramafoto)

[afbeelding]

Downtown Manhattan vanuit de Helicopter

[afbeelding]

Liberty Island, toeristisch gekkenhuis

[afbeelding]

Top of The Rocks (panorama foto), weinig toeristen en een supersonische lift

[afbeelding]

Time Square

[afbeelding]

Brooklyn Brigde at dawn

-edit: url fix
vette foto's ouwe. Heb je er nog meer?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')