MaximumRush | vrijdag 11 mei 2007 @ 14:28 |
Verder met deze geweldige topicreeks! Eventjes een OP met wat korte links over Asmooh [Medish] een deel "verwijderen" uit je hersenen [TUNING] Volvo 480 , Andere motor Sport Einddempers / Verleng Stukjes en andere onzin [GEZ] Volvo S40 Bumpers GPS Scanner / GPS Zender Bouw het zelf Raket, thrust of geen thrust, en hoe dan wel? Achterbakse tering koters Wat is er werkelijk gebeurd op de maan? Spieren houden op juiste manier, ook met minder trainen. waar koop je een rocket launcher? Nieuwe auto, vrienden laten lopen? of andere auto kopen? Waar koop je een vliegtuig? Hoe werkt dit nou eigenlijk? Of.. hoe laat ik dit werken waarom spelen vrouwen het altijd anders? wat zijn de officieele regels voor "muziek in de auto" Mijn Droom "Naar media stappen" [TK] Bijna 10 jaar oud water uit frankrijk hoever mag je niks zien door je achterruit Deo en co [ Bericht 97% gewijzigd door MaximumRush op 11-05-2007 15:10:38 ] | |
ursel | vrijdag 11 mei 2007 @ 14:51 |
Welke reeks.. ![]() | |
-Muse- | vrijdag 11 mei 2007 @ 15:01 |
quote:Er is nog kans op vermaak! Pimp my Vectra Diesel! | |
Mr.Adams | vrijdag 11 mei 2007 @ 15:07 |
Waarom doen zoveel mensen hun auto "snel" uit laten zien terwijl het in werkelijkheid een trage bejaardenbak is... Als je dan echt zoveel om snelheid geeft, doe dan eerst de motor e.d. aanpakken in plaats van overal tupperware op je auto te gooien...![]() | |
Dhr.Swinckels | vrijdag 11 mei 2007 @ 15:08 |
Geweldig Topic, nu al ![]() Heb zitten twijfelen of ik zelf een deel 3 zou openen... quote:Een besparing van 100% benzine...... als je een diesel koopt... Maargoed.. LEUK ! | |
Dhr.Swinckels | vrijdag 11 mei 2007 @ 15:12 |
quote:"Jap Style" Toyota Celica T18 Coup (american edition) en "Jap Style" Toyota Celica Coup Deel II | |
Dhr.Swinckels | vrijdag 11 mei 2007 @ 15:15 |
quote: | |
ursel | vrijdag 11 mei 2007 @ 15:35 |
quote:Aahh.. Asmooh.. ![]() | |
ManInLove | vrijdag 11 mei 2007 @ 15:36 |
![]() P.s.: Kunnen we Asmooh niet opgeven voor "user van de week"? Alexxxx - een schone taak voor jou, draag hem voor! | |
sanni | vrijdag 11 mei 2007 @ 16:17 |
quote:Kijk daar spreekt iemand met een reeele kijk op het leven ![]() | |
casejunkie | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:02 |
quote:Could not agree more! | |
WhiteAssNigga | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:33 |
TVP, dit wil ik toch blijven volgen... | |
Fugie | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:37 |
Maar waarom moet een auto die er sportief uitziet ook perse snel zijn ? Wat is er mis met wel de looks en niet de specs ![]() ![]() | |
SilentRimmer | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:44 |
quote:Ik vind het eigenlijk al vreemd dat de tupperware door velen als 'sportief' wordt bestempeld. Een vectra is een opabak en met tupperware is het niet meer dan een opabal met tupperware. Sportieve auto's hebben al die zooi helemaal niet nodig. Een mooie designer snapt het nu een maal vele malen beter dan Sjekkie met het petje. | |
MikeyMan | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:48 |
Geloof niet dat dit topic een nuttig topic gaat worden... | |
wouter37 | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:53 |
slotje ![]() | |
MaximumRush | vrijdag 11 mei 2007 @ 21:55 |
quote:Het gaat er gewoon om dat ze denken dat ze met een andere einddemper en/of luchtfilter gelijk een snelheidswinst van 50 km of zo hebben. En ze kunnen ook niet eens normaal het gaspedaal indrukken. Iedereen moet en zal horen dat ze een andere demper op de uitlaat hebben. Zouden ze eigenlijk weten dat overtoeren slecht is voor de motor van de auto? | |
blup | zaterdag 12 mei 2007 @ 02:09 |
stel... ik heb een auto.. gewoon.. een auto.. en ik wil op 80% nitro rijden en 30% benzine.. krijg ik dan 100pk meer of start hij niet... moet ik nog iets doen aan de onsteking...?? of krijg ik dan een dikke trhust uit me sierstuk?..... | |
SilentRimmer | zaterdag 12 mei 2007 @ 08:46 |
quote:Best apart om 110% te injecteren ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 12 mei 2007 @ 13:50 |
In plaats van Asmooh af te zeiken kunnen we beter constructief te werk gaan. | |
GizartFRL | zaterdag 12 mei 2007 @ 13:53 |
Zoiets zoekt ie toch: Link1 Link2 link3 Stuk voor stuk ideale project auto's. | |
Supra_Turbo | zaterdag 12 mei 2007 @ 16:33 |
quote:V6?? ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 12 mei 2007 @ 16:36 |
quote:Neem de Vectra maar!! Ga aub geen Supra vernuecken!!!!! | |
Fugie | zaterdag 12 mei 2007 @ 16:39 |
quote:overtoeren ![]() Mijn toerenteller gaat tot 7000, als je bij 6000 schakelt is er toch niets mis ![]() | |
MaximumRush | zaterdag 12 mei 2007 @ 19:27 |
quote:Ik bedoel er gewoon mee dat ze meestal veel te laat schakelen. Wanneer je dat bij iedere stoplicht doet is dat niet echt goed voor de motor. Dat soort mensen behandelt de auto alleen aan de buitenkant. | |
IJsmuts | maandag 14 mei 2007 @ 10:38 |
en een tvp maar weer ![]() | |
Mr_Moon | maandag 14 mei 2007 @ 11:05 |
Dit topic is toch niet hetzelfde zonder het enthousiasme van Asmooh ![]() Asmooh, come back! We miss you ![]() We weten dat je stiekem meeleest, dus vertel ons alles over je nieuwe aanwinst! | |
ManInLove | maandag 14 mei 2007 @ 14:50 |
quote:Ik dacht juist dat we het best goed zonder hem deden, er wordt hierboven al genoeg geruzied dus daar hebben we Asmooh niet voor nodig... En ik vraag me af of ie meeleest - hij is op zoveel fori actief... ![]() | |
Mr_Moon | maandag 14 mei 2007 @ 15:03 |
quote: quote:gisteren was hij hier nog! ik wil gewoon weten wat voor wilde plannen hij nu heeft voor zijn Opel Vectra! de popcorn staat alweer klaar... ![]() | |
ManInLove | woensdag 16 mei 2007 @ 09:04 |
Hij is in ieder geval verleerd hoe zijn toetsenbord werkt... Zielig hoor... | |
Dhr.Swinckels | woensdag 16 mei 2007 @ 09:19 |
Echt heel jammer ja... ![]() | |
MikeyMan | woensdag 16 mei 2007 @ 09:22 |
sjah, echt vreemd is het niet... | |
WhiteAssNigga | woensdag 16 mei 2007 @ 15:40 |
Misschien wil ie ons gewoon verrassen over een tijdje met een compleet kant-en-klaar verbouwde vectra. Ben benieuwd... | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 10:28 |
Als jullie echt wouden dat ik wat deed maakte jullie geen kut topic aan, en al helemaal niet zoiets als deze. en als jullie écht willen helpen help mij dan maar hier aan. [GEZ] Toyota Supra MK3 aandrijfassen geen vragen stellen, ik zeg verder ook helemaal niks en nee ik maak geen nieuw topic aan. | |
MikeyMan | donderdag 24 mei 2007 @ 10:30 |
![]() | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 10:31 |
quote:ha.. ha.. ha je weet niet eens waaar het over gaat ![]() nerd. | |
Patton | donderdag 24 mei 2007 @ 10:31 |
Vette shit man, heb je de 2JZ al liggen? ![]() | |
MikeyMan | donderdag 24 mei 2007 @ 10:34 |
quote:Nee, maar ik weet wel dat jij hier echt helemaal niks laat zien... Neem ook aan dat je er geen bed van gaat maken... Daarnaast is vragen naar supra onderdelen om te beginnen al kansloos... Vooral op fok, en al helemaal als je er niet al eentje hebt... Dus, ja ik geloof dat ik gedegen reden heb om te lachen... | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 10:39 |
quote:bewijs jij maar eens dat ik dr geen heb ![]() kon me een tijd geleden nog herinderen dat ik dr een erg goedkoop kon krijgen. ten tweede, waarom zou ik iets op fok laten zien? al ZOU ik iets laten zien, dan zeiken ze nog.. maakt niks uit wat je laat zien. Het is altijd verkeerd. Misschien ga ik er wél een bed van maken? jij zal dat nooit weten. Waarom is vragen om onderdelen kansloos? als jij een tweedehands computer wil dan ga je toch ook vragen er om? Dus wat maakt het uit. | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 10:39 |
quote:7M 2JZ is niet te betalen joh | |
Patton | donderdag 24 mei 2007 @ 10:43 |
quote:No shit, Sherlock. Je gaat natuurlijk eerst voor de subs en de duwvleugel en aanverwant plastic voordat je je over de techniek druk gaat maken. Respect man! Hoe lang gaat deze auto het misbruik uithouden? Twee, drie weken? Houd ons alsjeblieft op de hoogte. | |
Dhr.Swinckels | donderdag 24 mei 2007 @ 10:45 |
quote:Ik heb je geholpen, mag ik nu wel vragen om meeeeer !!!?? | |
Snuitebolletje | donderdag 24 mei 2007 @ 10:46 |
quote: ![]() | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 10:47 |
quote:je heb een pm | |
MikeyMan | donderdag 24 mei 2007 @ 10:52 |
quote:Afgezien van de vraag of je er nu wel of niet eentje hebt; vind je het nu werkelijk vreemd hoe er op je topics gereageerd wordt? | |
Dhr.Swinckels | donderdag 24 mei 2007 @ 10:55 |
quote:jij ook ! Graag gedaan natuurlijk ! | |
Mr_Moon | donderdag 24 mei 2007 @ 11:00 |
Asmooh, you're back... ![]() Fok! PTA was niet meer hetzelfde zonder je geweldige topics. ![]() Als we het goed begrijpen heb toch een Supra gekocht en niet de Vectra? Dat verdient een projecttopic ![]() pak de popcorn vast... P.S. mogen we weten wat er gebeurd is met je Celica? | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 11:14 |
quote:ohik zou een update geven wat betreft de Celica. Ik stond in heerlen geparkeerd omdat ik 3 weken bij de belastingdienst ging werken ![]() kom ik terug, is mn auto weg! Ik stond blijkbaar voor een uitrit. Hele kras op mijn auto gemaakt, antenne omgebogen enz. Die gene van die vectra had dus gelijk geen interesse meer in de auto. Op dat moment besloot ik wat rustiger aan te doen , en een midden weg te gaan kiezen. Of zuinig en Lelijk Of Zuipen en mooi Of Zuinig en mooi Of Evenveel zuipen en Mooi. Het is Zuipen en mooi geworden. Supra WE (ik doe het niet alleen) beginnen met het project dan ga ik wel fotos posten. P.s. kreeg net mailtje van ieman die supra turbo heeft liggen, onderstel.. vroeg ie 500 voor, eens overna denken ![]() Puur omdat ik ook de remmen vervang enz enz. ![]() P.S. mogen we weten wat er gebeurd is met je Celica? De Celica heb ik nogsteeds, maar zie boven wat er mee is gebeurd ![]() | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 11:15 |
quote:niet vreemd, wel irritant daarom post ik geen nieuw topic TOT dat het af is of bijna af | |
MikeyMan | donderdag 24 mei 2007 @ 11:17 |
quote:Irritant... Tsjah, denk nou eens na jongen... Je hebt werkelijk nog helemaal niks gepresteerd... Niet één of twee keer, nee, continu... Dan vraag je er naar mijn mening zelf om hoor... ![]() | |
Snuitebolletje | donderdag 24 mei 2007 @ 11:20 |
quote:Heeeeeey, stimuleer die Asmooh nou!!! komop, ik vind het prachtig om project topics te lezen of ze nu lukken of niet! en Asmooh is echt een goede supplier van die topics! dus doe eens lief tegen die gast! | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 11:28 |
http://www.yoppl.com/S6300360.JPG http://www.yoppl.com/S6300361.JPG de krassen.. | |
Snuitebolletje | donderdag 24 mei 2007 @ 11:31 |
al even met een lakstiftje overheen gegaan om het roesten tegen te gaan? | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 11:33 |
quote:weet je wat het is, het zit dus echt heel diep... met een lakstift overheen dan blijf je de manier zien hoe de kras is gemaakt.. moet echt geschuurt worden enzow.. | |
-Muse- | donderdag 24 mei 2007 @ 11:35 |
Het gaat er niet om dat het niet meer zichtbaar is, maar om voorlopig de roest tegen te gaan. | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 11:36 |
quote:hmm, eens kijken waar ik deze vind ![]() | |
Snuitebolletje | donderdag 24 mei 2007 @ 11:39 |
quote:inderdaad, het is een noodoplossing om verder verval te voorkomen.... dat het geschuurd moet worden allah, prima, maar als je niets doet is binnenkort heel je deur 1 roest paneel | |
-Muse- | donderdag 24 mei 2007 @ 11:40 |
quote:Bij een automaterialenzaak zullen ze er wel een hebben. Kosten meestal tussen de 5 en 10 euro. Als het allemaal begint te roesten ben je verder van huis ![]() | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 11:44 |
quote:ja oke das ook weer zo ![]() | |
Asmooh | donderdag 24 mei 2007 @ 21:40 |
http://www.youtube.com/watch?v=0DO81W6O4ho | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 12:57 |
quote:Dat ding loopt voor geen meter man... ![]() | |
Snuitebolletje | vrijdag 25 mei 2007 @ 13:17 |
quote:en toch heeft ie er al 400.000.000 gelopen als het niet meer is | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 13:20 |
quote:400 miljoen zozo.. | |
MaximumRush | vrijdag 25 mei 2007 @ 14:01 |
quote:Duh, hij loopt niet meer sinds die in Asmooh's handen is. Daarvoor was het een prima auto. | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:04 |
quote:dat kan jij helemaal niet weten? want je heb de auto nooit gezien en nooit gehad enz | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:05 |
quote:klopt was een test omdat ik met de nieuwe sportfilter bezig was ![]() alleen af en toe neemt hij een hap warme lucht en de druk van de buis is nog niet perfect. maar dat ga ik deze week oplossen daarna maak ik wel nieuwe | |
Bastard | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:18 |
Ik heb het topic en de andere doorgebladerd.. ik ben fan ![]() ![]() | |
Sjoewe | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:34 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
MaximumRush | vrijdag 25 mei 2007 @ 16:54 |
quote:Aan jou postgeschiedenis te zien weet ik het wel zeker. ![]() | |
Dromer | vrijdag 25 mei 2007 @ 17:48 |
lol.. auito voor een uitrit parkeren... daardoor krassen oplopen door gefrustreerde mensen en vervolgens wordt het ding afgesleept. ![]() Asmooh is back! | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 18:17 |
quote:is ni leuk ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 18:18 |
aan het slopen geweest :> en deze moeten helemaal aangepast worden en schuren en spuiten en lakken enz enz enz [ Bericht 29% gewijzigd door Asmooh op 25-05-2007 18:57:40 ] | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 18:26 |
Wat is je doel? | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 18:58 |
quote:zou jij wel willen weten he... ik zeg dat ik niks meer posts kwa concrete informatie tot het klaar is ![]() enige wat ik doe is af en toe een fototje of linkje posten ![]() verder niks | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 19:25 |
quote:oke man ![]() | |
Sjoewe | vrijdag 25 mei 2007 @ 19:27 |
prachtig ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 19:33 |
quote:juist om dit soort sarcasme smilies tegen te gaan post ik gewoon niks meer ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 19:48 |
quote:Als je een "normale" post zou plaatsen krijg je zo'n "sarcasme" smile ook niet. | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 19:49 |
quote:tja, hetis erg simpel.. wil je weten wat ik doe, dan wacht je maar of mensen kappen met sarcasme smilies posten hoe meer gezeik, hoe minder ik post ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 19:55 |
Verstanding, je post nu pas nadat iets gelukt is. Zoadat je niet telkens op al je flops gewezen kan worden.. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 19:56 |
Ik denk trouwens dat heel fok in spanning gaat afwachten ![]() ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 20:16 |
quote:daarom ![]() maar ik wil deze auto ook echt houden, ben dr verliefd op vind hem super.. als ik hem weg zou moeten doen wegens diesel doe ik het niet, verhuis wel gewoon. ik weet dat het aardig wat gaat kosten kwa benzine (nieuw motor) maar heb het er voor over. af en toe post ik wat fotos enzow.. oh ik zeg 1 ding: bekleding aan de binnenkant ben ik mee bezig ![]() komt ander dashboard in. dat lelijke grijze gedoe moet er allemaal uit ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 20:18 |
Moet je nog een 4A-GE die kerel heeft er 1 liggen namelijk. | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 20:19 |
quote:haha nee ![]() ik heb al een ander blok liggen ![]() 7M-GTE.. ga maar zoeken (6) | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 20:28 |
quote:Ik had het over die Celica.. Of ga je daar een 7M in swappen ![]() waar moet ik naar zoeken trouwens? | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 20:30 |
quote:ik zeg niks.. ik zeg alleen dat ik een 7M heb liggen hier ![]() ![]() en ik zeg dat ik de 4a-ge niet meer nodig heb ![]() hoe/wat het gaat worden merk je wel zodra het klaar is ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 20:35 |
quote:Je kan toch wel een tipje van de sluier oplichten... | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 20:37 |
quote:dan is t ni meer spannend he ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 25 mei 2007 @ 21:55 |
7m...? Dan mag je wel alvast een andere koppakking gaan zoeken... | |
Supra_Turbo | vrijdag 25 mei 2007 @ 22:03 |
En lagers Met een beetje pech ook een andere turbo (scheurtjes bij de wasegate) | |
MikeyMan | vrijdag 25 mei 2007 @ 22:13 |
quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 22:39 |
quote:maar als alles netjes is vervangen is het best een leuk blok, zo slecht als sommige het hier laten lijken is het nu ook weer niet. persoonlijk vind ik de loop van een 1JZ of 2JZ mooier, de 5M loopt eigenlijk ook wel mooier en de 1M natuurlijk helemaal ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 22:57 |
quote:2JZ en 1JZ zijn zeker leuke blokjes alleen wat boven mijn budget 5M en 1M heb ik niet naar gekeken omdat een 7M-GTE me zeer goed beviel kwa specs, en kwa tuning al helemaal.. | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 23:00 |
quote:Ligt er heeeel erg aan hoe met het blok is om gegaan, maar inderdaad het beste is om dat soort dingen te vervangen en als je dan toch bezig bent gelijk andere zuigers, blok compleet schoonmaken, nieuw spuitstuk, andere vliegwiel, en ga zo maar door ![]() er is altijd wel iets beters ![]() mooie suup btw ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 23:04 |
quote:een 3M (foutje in mijn vorige post 1M was een 2 liter crown blok met 115 pk ![]() ![]() een 5M is een 2800 en zat o.a. in de CelicaSupra, best een puik blok maar niet echt interessant om te gaan tunen voor een Supra oid. quote:Dat valt wel tegen, die motoren hebben gewoon niet het eeuwige leven ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 23:09 |
quote:Dat is zeker zo, maar het is een erg goed en stabiel blok. Vast niet voor altijd, maar dat hou je met autos.. wil je een paar jaar doen met een blok, dan zou je hem grotendeels van de grond af aan moeten opbouwen (opnieuw) heel erg veel vervangen en dan gelijk vervangen met betere onderdelen. Paar modjes er overheen en je heb een monster van een beest ![]() lees anders eens: http://www.novogate.com/exco/thread.php?forumid=15002&threadid=103821 ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 25 mei 2007 @ 23:15 |
Geinig detail is dat een M blok van oorsprong een HEMI design heeft ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 mei 2007 @ 23:59 |
nog eens een foto van mn achterkant ![]() voor de duidelijkheid dat ik GEEN liftback heb :> en ja ben bezig geweest met sticker er af slopen ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 00:06 |
Jammer dat je "em" ga "tunen" maar goed, ieder z'n meug ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 00:10 |
quote:de buitenkant ga ik echt niet zo veel aan doen hoor. * opnieuw spuiten (wil weer mooie kleur zonder doffe plekken * binnenkant wordt compleet anders (ik ben opzoek naar een Dashboard.. nu nog vinden) * Velgen worden anders, ik poets ze elke week maar ze zijn nogsteeds lelijk * Bodykit komt er wel op, maar zeker niet overdone gewoon erg mooi * Spoiler komt er op (Die van de Supra) deze spoiler * Motorswap wist iedereen al ![]() * Orginele Celica motorkap (met luchthapper) Deze motorkap ![]() Intereur: * Bekleding gaat er uit (grijs is lelijk), komt zwart of blauw in (denk blauw want de auto is ook blauw). * Speakers worden perfect gemaakt en op dejuiste plaatsen Verder geen plannen. Meest spectaculair is de motor/bak swap ![]() ![]() verder zijn dit de rest van de dingen die ik (misschien / zo goed als zeker) wil hebben op mn site Zijkits en voorbumper achterbumper Handig maar niet persee nodig (niet nu iig) HKS SLD Speed Limit Defence Type 1 HKS-Air/Fuel Regulator TYPE D HKS-Fuel Cut Defencer TYPE K3 HKS-EVC 5 Boost Controller HKS-Super Filter HKS-Headgasket [ Bericht 5% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 01:01:50 ] | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 00:52 |
Als je een 7M-GTE in die Celica wil swappen moet je em dus ook converten naar RWD, heb je al nagedacht hoe je dat wilt gaan doen? | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:08 |
quote:yup, MK3 slopen ![]() Vriend van me heeft dat namelijk uitgezocht, dus onderstel , motorsteunen enz daarom ben ik nu met spoed opzoek naar het onderstel ![]() kunnen we alles gaan passen en op maat maken en daarna de motor verbouwen hij komt officieel uit bulgarije en daar doen ze dus vaker deze dingen. de MK3 is enige die over te zetten is naar een T18 ![]() MK2 of MK4 niet | |
MikeyMan | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:21 |
quote:Dat kun je echt van elk toyotablok zeggen... Maar die 7m blinkt wel uit in -relatieve- onbetrouwbaarheid... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:22 |
quote:Klopt. Maar met de aanpassingen die iedereen ondertussen wel kent is het helemaal geen slecht blok. | |
MikeyMan | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:23 |
Das waar... Maar dan moet dat wel gebeuren... En dan nog is het "geen slecht blok" ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:23 |
quote:haha, het algemene aanpassings formulier voor je 7M ![]() btw, mocht iemand nog wat tips over hebben gratis voor (zie boven) mag je altijd terrecht ![]() die gast weet alles voor de overzet en laat ook speciale monteurs komen ![]() maar paar extra dingen waar je op moet letten zijn altijd fijn ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:24 |
quote:Daar komt het wel op neer ja. ![]() Ze hebben allemaal dezelfde problemen en op internet worden die problemen 328498347329874x uitgemolken ![]() | |
MikeyMan | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:26 |
quote:Terecht ook... Hadden ze maar "fiat" op het blok moeten persen ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:27 |
ps. check deze http://www.autofans.nl/leden.php?userid=190 en btw: "Jap Style" Toyota Celica Coup Deel III | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:28 |
quote:Ja best een groot foutje zeg maar.. ![]() Toch lopen die motoren wel mooi.. | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:29 |
Ik ben benieuwd of het gaat lukken, die 7M swap. In principe kan alles natuurlijk maar je moet er wel de skills, geld en de tijd voor hebben.. | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:32 |
quote:In die auto zit een 3S-GTE... of doel je ergens anders op met je linkje? | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:32 |
quote:gelukkig hoef ik er weinig aan te doen alleen bij te zijn. aan de andere kant WIL ik juist mee helpen en doen, zodat je er juist meer van gaat leren ![]() de 7M swap is niet zo erg lastig, aangezien je alles direct vervangt. je zet hele MK3 onderstel er op ![]() Voordeel van de supra MK3/4 enzo is dat de motor voorin zit, ombouw is op die manier veel fijner. Alleen de radiateur moet wat naar onder geplaatst worden las ik ergens ![]() Ombouw naar een 7M is veeeel makkelijker dan naar een SW20, omdat bij de SW20 het blok achter zit. met een 4age ook, sw16? maar daar kan het weer wel ![]() ![]() das maar 150pk 2L. Dus zodra ik het onderstel heb, en mijn autotje een tijdje kan missen dan beginnen we ![]() ga wel fietsen ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:34 |
quote:i know, bekijk de lijst van tuning onderdelen is. PK > topsnelheid ![]() best aardig. Jammer dat de 7M-GTE al standaard 330pk heeft (MK4 versie) MK3 versie heeft 235, maar is zonder geouwehoer en teveel geld op de 350 te krijgen ![]() blokken lopen tot 500 ![]() Eens kijken hoeveel ik MAXIMAAL wil besteden aan het blok. Ik wil zeg maar (ooit in mn leven) de 300km/h halen. Eens kijken hoeveel pk je daar voor nodig heb @ 1200 kilo los van pk wat ik erg graag wil is veel koppel ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:43 |
quote:In een MK4 zit geen 7M maar 2JZ motor ![]() Verder is de 300 halen niet alleen afhankelijk van het vermogen maar ook je ophanging, aerodynamica en ga zo maar door. | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:48 |
quote:oh ik zat verkeerd te kijken ![]() quote: quote:ik zat te slapen, mijn fout ![]() en ik weet het ![]() ![]() weet jij btw wat ze met de 7M hebben uitgevreten? quote: quote: quote: quote:hier boven een paar voorbeelden van de "race" engines rare is btw, op die site staat "4" maar de 7M heeft echt 6 cylinders? http://www.geocities.com/(...)GasolineEngines.html http://www.geocities.com/(...)t/RacingEngines.html quote:er zijn mensen die hem hoger hebben gekregen, zeg maar 600? [ Bericht 11% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 01:55:40 ] | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:57 |
quote:soms heb je dat hè ![]() quote:Bij de 7M staat 6I (6 inline) wat klopt en bij de 3S 4 wat ook klopt.. en alle M motoren zijn altijd 6 in lijn motoren. Dus alles klopt ![]() die Supra Group A is ook wel geinig trouwens, dat type was een "homologatie type" | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 01:59 |
quote:alsje bij de gasoline kijkt staat er weer 4? of kijk ik nou scheef? btw.. als 90% het head gasket het probleem is bij hoge vermogens (500+ hp) waarom vervangen ze die dan niet gewoon voor iets veel beters? quote: | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 02:12 |
quote: quote:Ik denk dat jij naar Valv/Cyl kijkt (aantal kleppen per cilinder) quote:Volgens mij wordt dat ook erg vaak gedaan. | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 02:12 |
quote:Grappig ![]() alleen een GTE kopen is goedkoper, mss voor iemand hier? misschien heb ik over een tijdje nog een 7M-GE blok liggen (ik kan onderstel krijgen maar daar zit een 7M-GE blok bij) | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 02:20 |
quote:oohh ![]() ik zie het ![]() HKS-Headgasket t=1.0mm MA70 7M-GTE p.s. ![]() ![]() net smsje gestuurt voor mn onderstel *ik wil mn onderstel GRRR* *kijkt boos* [ Bericht 19% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 02:26:39 ] | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 13:02 |
updeetje mbt tot 4A-FE: ik heb dr spul in gegooit dat je koppakking dicht "wannys olie lek dicht" # Stopt olielekkage zonder demontage # Herstelt de elasticiteit van de rubber dichtingen guess what ik heb mn vermogen terug, ding trekt weer snel op enzow. dus toch nog beetje snelle auto voor mn swap ![]() ROFL @ RDW Weten geen moer over mijn auto quote: ![]() Aantal cilinders Info 4 Cilinderinhoud Info 0 cm3 Vermogen Info 0 kW Alleen het aantal cilinders weten ze, hoeveel vermogen, hoeveel liter enz weten ze niet je kan ze echt van alles aansmeren daaro [ Bericht 33% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 13:26:33 ] | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 15:16 |
Dat is meestal zo als een auto geimporteerd wordt. Handelsbenaming klopt ook niet. T18 is een "verzamelnaam", die ze bij Toyota intern niet eens gebruiken ![]() Hier in Nederland heet die auto gewoon een Celica en zou de handelsbenaming "CELICA 1.6 COUPE STI-U9" moeten zijn. De "toyota code" is AT180 | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 15:37 |
quote:gheh wist ik niet joh ![]() grappig maar ik heb geen U9, want ik heb geen kat ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 15:41 |
heb zo weer es een filmpje nu mijn celica weer aardig normaal doet (alleen met lage brandstof niet) dus binnenkort ff andere brandstof pomp http://www.youtube.com/watch?v=tjjiY7ZBXBo [ Bericht 30% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 15:46:44 ] | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 20:52 |
quote:Je hebt geen kat? Weet je dat heel zeker, want bijna alle EFI motoren van Toyota hebben in Europa ook een kat. | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 26 mei 2007 @ 20:53 |
quote:Je steekt je koppeling in de fik ![]() ![]() | |
Dromer | zaterdag 26 mei 2007 @ 22:07 |
quote:Zou best zo kunnen zijn. Is pas sinds begin jaren 90 verplicht. | |
Supra_Turbo | zaterdag 26 mei 2007 @ 22:25 |
quote:Ik snap geen reet van wat je nu zegt. Vertel eens wat je bedoeld | |
Asmooh | zaterdag 26 mei 2007 @ 23:10 |
quote:weet ik 100% zeker ![]() verder valt het best mee met de koppeling hoor ![]() | |
Asmooh | zondag 27 mei 2007 @ 00:24 |
http://www.youtube.com/watch?v=mLpaVFwulhI | |
Sjabba | zondag 27 mei 2007 @ 11:06 |
Dat 2e filmpje is wta fatsoenlijker maar die eerste heb je echt geen overzicht en egen tijd om te reageren. Doe ff normaal joh. Ga ergens racen waar het een beetje kan. Hier in de wijk heb je ook van die gast die door een woonwijk 90 willen rijden, als je mij of iemand die ik ken aanrijd terwijl je zo doet heb je echt een probleem. Kortom; zoals op het 2e filmpje, beetje open en overzichtelijke weg, dan kan je nog reageren als er iets opdoet.. | |
Asmooh | zondag 27 mei 2007 @ 11:10 |
quote:ik wil niet heel erg veel zeuren maar dit is zwaar buiten de beboudekom ![]() in een woonwijk is ook heel erg achterlijk ja, maar dit is zwaar buiten de beboudekom | |
Sjabba | zondag 27 mei 2007 @ 12:03 |
Ja, maar ik zag eerst een klein ventje fietsne met vader en later kwam je een scooter tegemoet. Het gaat erom dat je niet kan zien wat eraan komt, ongeacht waar je rijd. Stel dat die scooter niet reed maar net was gevallen en op de weg lag, of dat een snoeiwagen rijd van de gemeente ofzo en jij komt zo de bocht om, dat rem je niet aan hoor. | |
Asmooh | zondag 27 mei 2007 @ 12:44 |
quote:ooohh maar dat is op parkeerplaats, ik begon juist 100 meter er vanaf ![]() tuurlijk maar dat gebeurd altijd rond bepaalde tijden ![]() ik woon hier al jaren, weet precies waar je kan rijden en waar niet en hoe hard enzow ![]() maar die 2e was was ook veiliger, geef ik ook toe. | |
Dromer | zondag 27 mei 2007 @ 13:12 |
Inderdaad gevaarlijk bezig.. maar dat doen alle rotjochies van zijn leeftijd. | |
Asmooh | zondag 27 mei 2007 @ 13:20 |
quote: ![]() | |
mbargo | zondag 27 mei 2007 @ 14:21 |
quote:Wat een idioot. Kan je hem niet even tegen een boom knallen om je airbags te testen? | |
garnage-patrick | zondag 27 mei 2007 @ 14:34 |
omg! die koppeling! ![]() kerel,... ga snel paar rijlessen nemen! staat ie in je 2 ofzo, en probeer je in je 2 met spinnende banden weg te rijden oid! | |
MikeyMan | zondag 27 mei 2007 @ 14:37 |
Handig, met al die zijweggetjes... Mongool ![]() | |
garnage-patrick | zondag 27 mei 2007 @ 14:51 |
k ga zo maar laten zien hoe je het wel moet doen. owja, je motorgeluid vind ik ook niet lekker klinken... zit er genoeg olie oid in? | |
RealZeus | zondag 27 mei 2007 @ 18:01 |
quote:En juist dat maakt het gevaarlijk. Als er dan een onverwachte situatie voordoet...... | |
troje | zondag 27 mei 2007 @ 18:11 |
1. je rijdt jezelf eens plat 2. je rijdt iemand anders eens plat ![]() 3. je kan niet met de koppeling overweg 4. die motor klinkt niet lekker | |
garnage-patrick | zondag 27 mei 2007 @ 19:37 |
http://www.youtube.com/watch?v=oDKS09D4hXc hier asmooh, ik laat mijn koppeling terminste niet wegbranden... en rij op een plek waar het niet begroeit is. of kleine kids in de buurt zijn. en ja,... in die overzichtelijke! bochten slip ik nog wel eens, maar kan ook weinig fout gaan. kan hoogstens andersom staan, daarmee houdt het ook wel op. (wat tevens nog nooit gebeurt is, weet wel ongeveer hoe me auto reageert) dit rijgedrag is voor de rest niet verantwoord hoor enzo! ![]() en lief hondje he, alleen zijn ophangpunt is gebroken ![]() ![]() | |
MikeyMan | zondag 27 mei 2007 @ 19:58 |
Snap trouwens ook niet hoe je van plan was dat onderstel van een supra onder je celica te zetten... Wielbasis is rond de decimeter te lang... | |
Supra_Turbo | zondag 27 mei 2007 @ 21:49 |
quote:Trekken met die 323! ![]() Pa heeft vroeger ook nog een 323 1.3 16V GLX gehad. Behoorlijk luxe en best wel pittig, voor een 1.3'tje! | |
garnage-patrick | zondag 27 mei 2007 @ 23:01 |
quote:ja klopt! zijn lekker pittig! en zeker fijn bakkie! en als je stel velgen onder gooit, heldere knipperlichten, orginele gt bumper, gt stoelen, glx interieur inbouwt. en nog meer spul! is het een vrij "unieke" bak omdat je ze zo nooit ziet ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 00:36 |
quote:dat noem ik niet wegtrekken schakelen met 3000/4000 toeren maximaal. dat is niet wegrekken maar dat is gewoon normaal wegrijden maar dan wat sneller. Wegtrekken is: Toeren maken >> 6000/7000+ toeren. Koppeling loslaten handrem nogsteeds vast en dan laten schieten DAT is wegtrekken wat jij doet is gewoon wegrijden.. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 00:37 |
quote:nee hij stond niet in zn 2 ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 00:37 |
quote:hang jij jezelf ff op om te kijken hoe sterk touw is? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 00:38 |
quote:olie is perfect en motorgeluid ook "my celica sound" is niet goed nee ![]() maar daar had ik nog niet aangepast hoe ik het nu heb | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 00:39 |
quote:Dat handrem vasthouden verhaal heeft echt 0 zin ![]() ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 00:44 |
quote:tuurlijk heeft dat zin, jij maakt op die manier veel meer toeren en blijft stilstaan. zodra jij koppeling bijna niet meer in heb en wel veel toeren maakt en handrem los maakt schiet hij dus naar voeen (wielspin). voordeel is dat je harder wegrijdt. je kan geen koppeling > rem en gas indrukken te gelijk dus dit werkt super maar als je het niet kan.. dan rij je idd zachtjes weg en schakel je bij 3000 toeren. ik schakelde dat filmpje (2e) al aardig snel... maar normaal kan je gewoon toeren maken tot 7000 toeren.. zal over een tijdje wel betere maken | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 00:47 |
Je hebt dus gewoon geen enkel idee waar je het over hebt ![]() Tevens bevestigt deze post dat je je koppeling niet beheerst. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 00:49 |
quote:of jij kan gewoon niet rijden (hard wegrijden) en gebruikt de koppeling gewoon om langzaam op te trekken, doorschakelen zn 2000 toeren gassie die te laat is met schakelen en te langzaam bij t verkeerslicht soms moet je meer toeren maken, omdat een auto in hogere toeren sneller is | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 00:53 |
quote:Jou verhaal heeft niets met toeren te maken. Bovendien heb ik het niet over toeren maar het feit dat jij je handrem erop moet houden om snel weg te rijden. Als ik dat b.v. in m'n BMW 325 zou doen (met achterwielaandrijving) kom je niet eens weg... m.a.w. je lult gewoon erg slap en je hebt geen idee waar je het over hebt ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 00:55 |
quote:je komt inderdaad niet weg nee, daarom moet je ook in delen weggaan ![]() maar laat maar. blijkbaar heb jij geen idee waar je over praat. maar deze discussie kunnen we blijven voeren en BMW? 325? Kamper | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 00:58 |
quote:Ik kom prima weg, zelfs zonder mijn koppeling te verbranden. het feit dat jij dingen in delen doet geeft al aan dat je sowieso traag bent. en de 325 is alleen voor het circuit, daar kan je ook nog eens snel rijden zonder eenden en kleine kinderen in gevaar te brengen. | |
Patton | maandag 28 mei 2007 @ 01:10 |
Anders laat je even je koppeling lekker slippen, je moet ook gewoon 3500-4500 toeren maken en dan gewoon je poot van dat pedaal afhalen. En ook leuk om te zien hoeveel lawaai er uit dat ding komt terwijl je amper snelheid maakt. ![]() | |
garnage-patrick | maandag 28 mei 2007 @ 01:57 |
asmooh, als je banden zo weinig mogelijk slippen, maak je het snelste vaart, want slippende banden is gewoon vermogenverlies. dus hou jij maar stoer je handrem aangetrokken met stoplicht sprintje, dan mag je me uitlaadgassen goed ruiken, want ben dan al lang en breed weg. of wil je soms die aantal minuten dat stoplicht op rood staat je banden burnen? en klopt, ik deed niet vanuit stilstand(omdat ik te lui was om te stoppen), maar vanuit stilstand kan ik met klein beetje wielspin (om toeren goed te houden, en om me koppeling niet te verneuken) als een kanon vandoor gaan. dus conclusie, je moet er niet alleen goed mee kunnen omgaan, je moet ook weten hoe je ermee om moet gaan, en sorry hoor ![]() ![]() volgens mij weet jij geeneens dat je je motor eerst ff warm moet draaien... 20min ofzo is mijn maatstaaf voordat ik gas echt opentrek. | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 08:50 |
quote:Wat dus precies is wat je níet wilt hebben... Idealiter heb je een heel klein beetje wielspin... Afhankelijk van de auto kun je hem het beste rond de 2500 á 3000 toeren houden, koppeling snel op laten komen en gelijk het gas vol instampen... quote:correctie: jij kunt je koppeling rem en gas niet tegelijk indrukken... Maar dat is met optrekken ook nergens voor nodig... quote:Kan ook sneller zijn, maar dan moet je wel in een diesel rondrijden... quote:7000 voor een gare 4afe? | |
Supra_Turbo | maandag 28 mei 2007 @ 09:25 |
quote:Nee... dat is je auto slopen ![]() 7000rpm, handrem erop, koppeling op laten komen = burnout. Daarna je handrem los = langzaam wegtrekken terwijl je een burnout aan het doen bent. Niet snel dus!! Bij de Supra trek ik bij een sprintje weg bij 2500rpm 1) Toeren maken >> ~2500rpm 2) Koppeling ineens loslaten 3) Vol gas Dan heb ik over het algemeen een beetje wheelspin. Ligt er aan hoe warm het is. Bij de MR2 maak ik zo'n 4000rpm 1) Toeren maken >> ~4000rpm 2) Koppeling rustig loslaten (anders valt ie dood door de grote hoeveelheid grip) 3) Vol gas Dan heb ik zo goed als geen wheelspin. Omdat de koppeling een beetje slipt valt de motor niet dood en trek ik flink weg Bij sommige auto's met launch control laat de computer een bepaald percentage wheelspin toe. Dat is het snelste Bijvoorbeeld 3750rpm met 15% wheelspin Zou je geen wheelspin en geen slippende koppeling hebben, dan valt de motor dood. [ Bericht 33% gewijzigd door Supra_Turbo op 28-05-2007 09:37:24 ] | |
BaraCuda | maandag 28 mei 2007 @ 10:28 |
Je hoort die kleppen van je een partij rammelen zeg ![]() | |
garnage-patrick | maandag 28 mei 2007 @ 12:05 |
tis gewoon kenkerauto, met een dikke kamper jostie die absoluut niet kan rijden. en die niet weet dat als je met spinnende banden wegrijdt, dat het gewoon vermogen verlies is. dus kerel verkoop die auto zo snel mogelijk, misschien komt ie dan nog wel bij een liefhebber terrecht. en koop voor je zelf een sita :/ | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 12:33 |
quote: ![]() kanker user hahahahahahaha ga jij maar terug naar school broekie kanker sukkel ik hoop dat je kanker aan je lever krijgt, en je moeder ook | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 13:08 |
Hoe dan ook; hoe ga jij een supra onderstel onder je celica zetten? | |
mbargo | maandag 28 mei 2007 @ 13:15 |
Asmooh ik wil wel een keertje tegen je sprinten. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:22 |
quote:ik ga dat niet doen ![]() dat laat ik doen. aangezien die gast zei dat het niet zn heel probleem werd ![]() dus dat gaan we iig uitzoeken. wordt het teveel gezeik om onderstel er op te zetten.. kunnen we nog altijd switchen naar een 3S-GTE aangezien die voor celica is gemaakt. btw betrekking tot de 3S-GTE. Hoe krijg je het voor elkaar dat als je motor voorzit, toch RWD heb? ipv FWD of AWD | |
Dromer | maandag 28 mei 2007 @ 13:24 |
quote:tsk asmooh.. mag je dit allemaal wel zeggen van meneer de dominee? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:24 |
quote:ik mag alles zeggen wat ik wil zeggen en de gene die het er niet mee eens is... heeft pech | |
BoJo | maandag 28 mei 2007 @ 13:27 |
quote:een BMW heeft toch ook de motor voorin zitten? ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:32 |
quote:klopt ![]() celica ook. alleen de orginele celica met de 3S-GTE heeft AWD en ik wil RWD ![]() dus er moet ergens toch echt wat aangepast worden | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:34 |
quote:sgoe, zodra mn auto af is ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 13:42 |
quote:Ja, andere versnellingsbak... Maar dat wordt niks dus, want er is voor zover ik weet geen 3s-gte versnellingsbak voor RWD... Je zult dan een supra-bak moeten hebben, en de behuizing aan moeten passen... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:45 |
quote:i know w57/58 supra bak | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 13:46 |
Ja, of een corollabak uit japan importeren... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:47 |
quote:mja schiet niet op he ![]() supra bak is een stuk makkelijker aan te komen. | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 13:48 |
Dat wel... Maar zelfs dan is het nóg een kutklus... 4wd lijkt me simpeler, aangezien dát een direct bolt-on is... Vraag is natuurlijk ook of je de aandrijfas kwijt kunt in je middentunnel, maar dat zal opzich niet zo'n probleem zijn, aangezien er ook 4wd geleverd is... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:49 |
quote:dat dacht ik zelf dus ook.. nadeel van 4wd is dat je 2x het vermogen nodig heb wat je normaal op rwpk wil hebben toch? want je moet nu 4 wielen aansturen ipv 2. 4wd is daarom ook vaak trager | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 13:50 |
Euh... nee... Juist niet... Je kunt het vermogen makkelijker kwijt, maar je zult wel iets van 10 á 15 % aandrijf-verlies hebben... Maar aangezien het hier nog weleens regent, is 4wd nieteens zo'n slecht plan... | |
Snuitebolletje | maandag 28 mei 2007 @ 13:52 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het is dat er meer onderdelen moeten draaien waardoor je meer wrijving hebt.. Maar echt, een beetje nette 4wd is echt wel sneller dan een rwd Of rij jij altijd op je achterwielen dat er maar 2 wielen hoeven te draaien? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:53 |
quote:hmm okay. dus jij zegt in even kort gezegd: ipv 7M naar 3sgte gaan? want 7m kan er niet standaard op zonder de hele onderkant te vervangen (zover ik weet) | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:53 |
quote:hmm vaag.. ik had een keer (geen toyota) gekeken naar een rwd en een 4wd en die 4wd was trager nee tuurlijk niet, maar je motor die laat 2 wielen draaien en die andere 2 draaien mee. met 4wd laat hij ze allemaal draaien = zwaarder belast? = minder vermogen per wiel? | |
Snuitebolletje | maandag 28 mei 2007 @ 13:55 |
top speed en al zal iets lager liggen door het vermogensverlies op de extra draaiende onderdelen, maar de acceleratie ligt echt wel hoger, je krijgt gewoon beter het vermogen op de weg met 4 wieltjes dan met 2. Veel minder nadelige wielspin | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 13:55 |
quote:Nou, dat sowieso... 3sgte kun je er zo in hangen... Das geen probleem... Kun je -als je een donor hebt- zo overklussen... 7m lijkt me nogal een uitdaging... Als dat blok uberhaupt al in de neus van dat ding past... En dan nog kun je alles aan elkaar gaan knutselen, aandrijf-as op maat laten maken en balanceren, voorwielophanging veranderen etc... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:56 |
quote:hmm okay ![]() topspeed lager is weer een nadeel, maar je moet ergens kiezen. ik denk dat als je het blok wil tunen dat je het zeker niet op fwd wil hebben ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 13:57 |
quote:Tsjah... Bij gelijke motorisering, met goede piloot en op droog wegdek zal een 4wd wel iets langzamer zijn... Maarja... Ideaal is het nooit, en zodoende ben je als prutser of in de regen met 4wd wel wat sneller... | |
Snuitebolletje | maandag 28 mei 2007 @ 13:57 |
quote:Haha, als je dat doet heb je echt een ongeleid projectiel! | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 13:57 |
quote:klopt, en de 7m is veel makkelijker om te bouwen naar meer vermogen. simpelweg omdat die 3 liter is ipv 2. de 3sgte liep op max 400pk ofzo? | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 13:59 |
Tsjah, uit een 3sgte kun je meer vermogen halen dan uit een N/A 7mge... Daarnaast klimt een lichtere motor ook wat makkelijker in de toeren... 400 is opzich haalbaar met een 3sgte ja, maar dan moet je hem wel helemaal laten reviseren... | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:00 |
quote:Zonder dat je het onderstel aanpast heb je er op je achterwielen ook geen hol aan... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:02 |
quote:hmm dus ze hebben alle 2 een nadeel en/of voordeel? ![]() p.s. ik heb een mail gestuurt voor een 3s-ge blok. http://www.toysport.com/T(...)/3sgt_tech_notes.htm ik kon de andere link niet vinden. maar wat hun zeggen is het upgraden van 3sge naar 3sgte geen probleem omdat het het zelfde blok is. De aanpassingen: quote: | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:03 |
quote:dus ik moet een celica T18 4wd turbo onderstel zien te krijgen, righto? ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:04 |
quote:Haal dan gelijk een gte... Je moet de compressie gaan verlagen, en een rebuild is ook geen overbodige luxe... | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:04 |
quote:Das sowieso handiger... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:10 |
quote:maar is het niet veel goedkoper / voordeliger om een 3sge te halen? op marktplaats vragen ze 2000 euro voor een 3sgte. en als je dan nog wil tunen moet je de meeste dingen gaan vervangen omdat je sneller wil zijn. verder weet ik dat hij heel veel compressie heeft, maar daar was dacht ik wat aan te doen (ga zo ff zoeken). stel dat je 1000 euro uitgeeft aan ombouw voor een 3sge naar 3sgte, dan heb je wel ALLE spullen al vervangen. Als je 2000 een gte blok koopt, en dan nog eens 1000 gaat besteden aan het blok ben je duurder uit. Plus dat gte blokken vaker zijn afgeracht ![]() of begrijp ik het nou verkeerd | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:10 |
Voor 4WD heb je een andere bak nodig een aandrijfas een diff achter en andere ophanging. Verder zijn er nog wat praktische problemen, maar dat heb jij als goede googelaar vast allemaal al uitgezocht ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:12 |
Waarom zou een GE een betere basis zijn? Denk je dat je die voor vijf tientjes hebt ofzo? Als je een GE naar GTE om wilt bouwen én naar 300+ pk wilt hebben, kost dat je ook nog een vermogen... | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:12 |
quote:Tsjah... Allicht makkelijker te realiseren dan een 7m + rwd ![]() al wat bekend over de auspuff? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:14 |
quote:i know heb ik idd allemaal al gevonden ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:15 |
quote:nee dat niet ![]() maar je begint wel met een aardig clean blok, aangezien je er ook voor zorgt dat het blok gewoon goed / mooi /schoon is voor je er aan gaat klooien. als je turbo blok uit elkaar moet slopen en dan opbouwen / schoonmaken enz is meer werk denk ik? en duurder | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:15 |
Dat maakt geen verschil, want dat moet met beiden... Geloof me nou; ga voor een GTE... Scheelt je een hoop gezeik... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:16 |
quote:hmm oke ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:17 |
quote:Ja maar dan weet je ook wel dat je niet zomaar dat er allemaal op kan schroeven aangezien de bodemplaat ook anders is, neem ik aan. | |
BoJo | maandag 28 mei 2007 @ 14:17 |
waaorm koop je niet gelijk een supra? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:19 |
quote:supra weegt 1600 kilo, een celica 1100.. reken het verschil | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:19 |
quote:Zou het? Toyota is nou niet echt een merk waar ze graag vijf verschillende bodemplaten bouwen... 4wd op een carina kan iig ook prima met de 2wd bodem... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:19 |
quote:dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. sowieso niet omdat ik de celica 4wd niet van de onderkant ken. | |
BoJo | maandag 28 mei 2007 @ 14:19 |
quote:500 | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:20 |
quote:Ja, een stalet weegt 900... En nu? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:21 |
quote:iik doelde meer op, celica met het supra blok is meer te doen dan een starlet met supra blok (afmetingen). dus als je hem kan ombouwen ben je sowieso paar 100 kilo lichter uit. dat zou al genoeg redenen zijn om een celica te nemen ipv een supra | |
Snuitebolletje | maandag 28 mei 2007 @ 14:22 |
quote:afgezien dat een supra een betere wegligging heeft, beter op het vermogen gemaakt is, etc. jah, je bent wat kilo's lichter.. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:24 |
quote:tuurlijk dat is zo ![]() ergens moet je een lijn kiezen.. of sneller, of betere wegligging ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:24 |
quote:Ja volgens mij is de 180 en 182 FWD en de 183 en 185 4WD de 183 is een "gewone" en de 185 de CS of WRC of group A enz. Die hebben zover ik weet ook een andere bodem | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:25 |
quote:ga het me ff lastig maken ![]() | |
Snuitebolletje | maandag 28 mei 2007 @ 14:25 |
quote:ga ik voor de betere wegligging en de beter mogelijkheid om vermogen op de weg te krijgen.. | |
Snuitebolletje | maandag 28 mei 2007 @ 14:26 |
quote:hoewel, ik heb niets te zeggen met mn slopel astma station 1.6 non injectie.. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:28 |
quote:had je eerder moeten szijn ![]() had ik een 2 liter blok liggen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:30 |
quote:Je hebt ook nog alltrac en zelfs 4WS met die dingen, en bijna niets kan je zo over zetten ![]() | |
Snuitebolletje | maandag 28 mei 2007 @ 14:32 |
quote:joh, ik trek netjes op in 20 seconden naar de honderd, hij loopt 1 op 15, alleen met 5 personen met bagage erin en 2 catamarans op een trailer erachter heb ik nog wat probleempjes om boven de 100 uit te komen, verder doet ie het ideaal ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:33 |
quote:Je hebt gelijk... My bad... Niet goed gekeken ![]() 183 kan ik niet terugvinden... AT180 en ST182 hebben een lagere middentunnel dan een ST185... Dat wordt nog knutselen inderdaad ![]() Maar dan kun je RWD ook wel op je pik tatoeeren... | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:34 |
quote:Vraag me af of die supra veel beter is dan een celica met superstruts... Of je moet op rechtuitstabiliteit gebrand zijn... ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:35 |
quote:gheh.. wat denk jij persoonlijk dat de beste keuze is? ps. Toyota Supra 2.8i TC past dat wel? ![]() lengte 4,66 m breedte 1,72 m hoogte 1,32 m wielbasis 2,62 m spoorbreedte voor 1,46 m spoorbreedte achter 1,42 m massa leeg 1300 kg celica: lengte 4,42 m breedte 1,70 m hoogte 1,30 m wielbasis 2,52 m spoorbreedte voor 1,46 m spoorbreedte achter 1,43 m massa leeg 1000 kg | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:36 |
Nou... Met zo'n auto als basis zou ik gaan voor een 3sgte met een fatsoenlijk diff en goed onderstel, eventueel een paar superstruts (maar die zijn niet te betalen)... Eventueel tunen op een brede powercurve met wat minder topvermogen... | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:37 |
quote:de 183 heeft 4WS en is leverbaar met het alltrac systeem, wat niet een "echt" 4WD systeem is natuurlijk. Volgens mij met 4WS alleen in Japan verkrijgbaar maar met alltrac ook in de VS | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:39 |
quote:Nee dus... Niet zonder je halve auto uit elkaar te halen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:40 |
quote:Alles past, dat heb ik je eerder al verteld. Daar heb je alleen tijd, skills en geld voor nodig. maar als jij een 4WD Celica wilt koop dan een CS, als je een snelle Celica Coupe wilt swap dan een 3S-GTE (ook niet simpel overigens) en als je gewoon leuk wilt rijden laat alles dan zo en stel je kleppen even. ![]() quote:Precies en als het al lukt komt je nooit meer door de APK of RDW tests heen ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:40 |
quote:mja kijk ik kan wel een supra kopen ofzo.. maar ik vind deze celica nou zo geweldig (je ziet hem zo goed als nooit) dat is al genoeg reden om hem te houden wist ik veel toen ik hem kocht dat je deze zo goed als nooit ziet | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 14:41 |
quote:Ik zie het... Heb ook nog een Codering 183cvt gevonden... Was dat dan? 182 en 183 bodemplaat zijn overigens wel hetzelfde... In amerika heb ik een 180, een 184, een 184cvt en een 185 staan ![]() Wederom 180 en 184 hetzelfde... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:41 |
quote:haha das wel erg simpel gezegd op die manier he ![]() plus ik heb geen gegevens bekenend bij de apk ![]() dus ik kan ze bijna van alles aansmeren | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:44 |
quote:Jij denkt dat dat zo werkt? ![]() ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:45 |
quote:je kan het altijd proberen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:47 |
quote:Dat klopt inderdaad, alltrac is alleen op een 185 leverbaar geweest (of 4WD als CS) 183 heeft 4WS in japan, dat is het verschil met de 182 ![]() er zijn zoveel verschillende T18's... ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:49 |
nou weet je wat, ik ga rustig nadenken over wat ik ga doen ![]() 7m blok staat toch niet in de weg, staat bij een vriend dus ach ![]() 3sge/t heb ik nog niet liggen dus ik kan nog ff rustig nadenken wat ik precies ga doen | |
BoJo | maandag 28 mei 2007 @ 14:50 |
wat heb je aan kosten begroot? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:51 |
quote:0 ![]() mog hem hebben ![]() | |
BoJo | maandag 28 mei 2007 @ 14:53 |
quote:je modificaties bedoel ik. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 14:54 |
quote:zo'n 10k aan z'n plannen te horen. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:54 |
quote:oh ik heb aan deze auto niks gedaan alleen mn huidige blok beetje normaal gemaakt ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 14:56 |
quote:valt echt wel mee als we doorgaan met de 7M ipv 3S dan wordt het gratis gedaan als project ![]() kost mij niks (op de onderdelen na) ik moet alles kopen kwa onderdelen alleen inbouwen enz wordt gedaan | |
mbargo | maandag 28 mei 2007 @ 15:08 |
wel op het circuit he. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:14 |
quote:best ![]() wat voor auto rij je? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:22 |
p.s ik ga zo even onder de motorkap foto maken (toch kijken of die 7M past ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 15:23 |
quote:Afgezien daarvan... Waar ga je de aandrijfas laten dan? | |
BaraCuda | maandag 28 mei 2007 @ 15:24 |
quote:In het supra onderstel ![]() | |
BoJo | maandag 28 mei 2007 @ 15:27 |
quote:op het dak. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:28 |
quote:ik ga van de week ff naar een gast toe voor fotos ![]() of hij ff op de boom mag staan, voor fotos van het onderstel ![]() dan laat ik weten | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:28 |
quote: ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 15:33 |
![]() ![]() | |
Supra_Turbo | maandag 28 mei 2007 @ 15:38 |
Op de boom gaan staan?? Je zal 'm best een keer om een boom parkeren, maar op een boom?? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:38 |
quote:voor foto van de onderkant ![]() | |
BaraCuda | maandag 28 mei 2007 @ 15:40 |
quote:GMTA ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 15:40 |
Dat hoef je niet te doen... Met de originele bodemplaat gaat het dus niet lukken... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:40 |
quote:ge-wel-dig | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:41 |
quote:je zei zelf./. met tijd en geld lukt alles. maar het gaat niet lukken als de motor al niet past ![]() dus mocht de motor passen ga ik eeens rustig overleggen met die gast hoe we het kunne oplosse | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 15:42 |
Dat was ik niet... Maar het klopt wel... Maar daar hoef je dus geen foto's van te maken... Als je er rwd onder wilt hebben moet je sowieso aan de andere bodemplaat... | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 15:42 |
quote:Dat zei ik ![]() De motor past ja. maar RWD gaat niet met deze bodemplaat, dan moet je een ST185 bodemplaat gaan kopen, of je complete huidige bodemplaat verneuken. p.s. lees jij alle posts wel? Want werkelijk alle info staat al in dit topic. | |
ThaFreak | maandag 28 mei 2007 @ 15:44 |
quote:met een slijpschijf en een lasser is alles passend te maken ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:45 |
quote:oh was jij dat jah, en ik lees alles maar soms moet je het ge "blabla" skippen ![]() en ik weet dat ik andere bodemplaat moet kopen maar nu weet ik gelijk welk type ![]() of huidige plaat verneuken, minder leuk grapje.. ga wel ff opzoek naar een ST185 plaat | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:45 |
quote:kijk iemand die weet van aanpak ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 15:47 |
quote:een ST185 bodemplaat is niet echt makkelijk te vinden opzich.. Bovendien is het ombouwen van je Coupé carrosserie ook niet echt plug and play ![]() maar dat maakt het juist wel een interessant project. Al zou ik dan gewoon voor een groep A ST205 gaan, dat is pas een auto ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:49 |
quote:jah das ook weer zo , maar zo blijf je natuurlijk bezig. Om een lang verhaal eventjes kort te maken: ST185 Bodem plaat Supra MK3 Aanschijf en de rest SUpra MK3 (7mgte) motorblok SUpra MK3 W57/58 bak ![]() quote:nee heb je, ja kan je krijge ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 15:53 |
Bodemplaat: 58111-20140 58212-20060 58211-20290 58311-20280 Die moet je hebben; te bestellen bij de toyotadealer op de hoek... En dan las je je nog de vlektiefus... Daarnaast; is het nou ineens een 7mgte? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 15:54 |
quote:welke van de 4? ![]() liefste heb ik een 7mgte ![]() als dat ECHT niet kan, dan een 3S-GTE ![]() 7mgte staat nogsteeds als voorkeur ja | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 16:05 |
Opzich wel leuk maar een 3S blok staat natuurlijk dwars en een 7M in lengte richting.. heb je daar al goed naar gekeken, of is dit gewoon een droom idee? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 16:07 |
quote:dat weet ik, en de oplossing zover ik las op internet: radiateur er uit slopen zodat het "clean" is. en de radiateur overdwars plaatsen (zijkant) Zoals ferrari dat ook heeft. OF een blitz radiateur (kleiner) en zit een stuk lager ![]() dat waren de beste oplossingen | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 16:10 |
quote:je krijgt dan een wegligging van een boot, die motor die 4x zoveel weegt zover naar voren. Bovendien is dat niet het enige punt, de radiator. Als je echt een bikkel bent maak je er een mid-engined celica van. Heb je ook geen ST185 bodemplaat nodig. bovendien heb je geen ruimte voor die 7M dus sleutelen wordt een hel, maw je mag die motor er elke keer uithalen als je iets wilt doen (zoals oliefilters oid verversen) | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 16:15 |
quote:Ghehe Leg mij de Mid-engined eens uit? Anyway: Zonder slijpen: Lengte: 80cm Breedte: 90cm Hoogte vanaf motorsteun: 65cm | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 16:18 |
quote:Motor in het midden zoals bij een MR2. Dus achterbank eruit en dan achter je stoelen die motor plaatsen. Is RWD meteen met wat las en slijp werk goed voorelkaar te krijgen. Laatst stond op die forum nog een Polo met een motorfiets motor in het midden, moet je die even opzoeken als voorbeeld. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 16:18 |
quote:OMG dat luchtfilter zo, voel je je wel helemaal lekker? ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 16:23 |
quote:nee, maar de standaard was kapot. snap je nu het idee waarom hij warme lucht krijgt? moet nog ff zn pijp kopen | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 16:24 |
quote:hm, kan ik de motor niet gewoon in de achterbak plaatsen? of loopt dat niet gelijk aan? ziet er wel vet uit.. maar ben wel gelijk mn achterbank kwijt ![]() en in de liftback kan het beter, want daar heb je een grotere motorkap als je in achterbak kan plaatsen kan je luchthappers op je achterklep maken ![]() coupe is wel ergens handig voor | |
Tommy_Kuklinski | maandag 28 mei 2007 @ 16:29 |
quote:Niet zo best voor je wegligging ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 16:29 |
quote:zie gedit ![]() p.s hoe zou je dat aanpakken oid? Bedoelde je zoiets tommy? [ Bericht 12% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 16:53:01 ] | |
Mr.Adams | maandag 28 mei 2007 @ 16:48 |
Een paar reacties op het bovenstaande topic... Ik ben een weekje niet actief geweest op het forum omdat ik op reis was en heb nu niet veel tijd want moet een vergadering voorbereiden, maar even snel dus. Asmooh, als jij denkt dat jouw manier van optrekken de juiste is dan raad ik je aan om de koppelingsplaten per 20 stuks te kopen dan krijg je misschien een leuke korting. Zoals al eerder aangegeven is ideaal optrekken rond de 3000 toeren de koppeling op laten komen en dan vol gas, simpel en effectief. Daarnaast vind ik het grappig dat je denkt dat 4WD per definitie langzamer is vergeleken met 2WD, waarom zouden Lamborghini en Bugatti hun auto's dan standaard 4WD maken..? Zoals wel vaker bij jou het geval is zou je eens moeten proberen om na te denken en zaken op te zoeken voordat je vanalles gaat roepen... Ik ben benieuwd naar de voortgang van dit "project" - hoewel ik het idee krijg dat je misschien iets geleerd hebt van je vorige ervaringen. Ik wacht in spanning op het moment dat je mijn ongelijk bewijst ![]() Overigens heeft de nieuwe VW Golf 1.9 TDi die ik als huurauto gekregen had mij echt verrast qua trekkracht, vooral in de regio 40-140 km/u gaat die auto gewoon echt prima. | |
troje | maandag 28 mei 2007 @ 17:04 |
hilarisch topic dit! | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 17:05 |
quote:als je niks nuttigs kan melden.. vermeldt dan gewoon niks ofzo? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 17:07 |
iemand ps een idee voor painting? ik ben niet zo goed in painten en ontwerpen. maar ik wou iets met blauw silver. zeg maar de bovenkant helemaal silver en onder blauw dat steeds meer wordt ik heb nu een rechtelijn gemaakt maar misschien iets met een boog oid is wel orgineel dus als iemand iets leuks weet in blauw/silver style | |
troje | maandag 28 mei 2007 @ 17:08 |
quote:Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!! Lijkt me top plan! ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 17:08 |
quote:hey het idee van mid engined was van tommy hoor, niet die van mij plus de motors moeten dan gelijk lopen, en dat werkt niet zomaar | |
troje | maandag 28 mei 2007 @ 17:11 |
quote:Volgens mij kan je dat laten synchroniseren, zoals destijds met die woestijn eend. Scheelt ook een hoop ombouw voorin, kan je dat allemaal gewoon laten zitten. | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 17:15 |
quote:mja dat weet ik dus niet, ik heb me daar nooit in verdiept. het idee van de motor midend lijkt me wel heel leuk / orgineel aan de andere kant verneuk je je auto er wel aardig mee. - dak er af slijpen ---- - andere zijkits maken voor dr ramen - nieuw raampje er in ---- = niet zo probleem, MR2 standaard nemen -- motorsteunen maken achter in -- plaaten lassen zodat je geen stank binnen krijgt maar echt duidelijk "buiten" de auto is -- daarom moet je het dak een stuk inkorten, maar datr is lelijk.. zie zijkits en aangepaste foto. in preciepe kan dit allemaal. Mijn probleem is dat ik mn achterbank kwijt ben.. dus liefste heb ik de motor een klein stukje verder naar achter.. zodat je een achterbank kan plaatsen. indien niet: dan wil ik alsnog 30/50cm achter de stoelen overhouden voor de woofers/speakers ![]() je zou eigenlijk een MR2 donar auto moeten nemen en dat over gaan zetten ![]() | |
mbargo | maandag 28 mei 2007 @ 17:15 |
quote:mini cooper s works | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 17:16 |
quote: ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 17:26 |
quote:Alle vier dus... Voor, midden, tussen, achter... | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 17:28 |
quote:Dak eraf slijpen? Wat denk je van een stuk uit de onderkant halen... Kun je misschien wel ergens een MRtje voor op de kop tikken voah wehnag... | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 17:36 |
quote:daar zoek ik al een half jaar naar ![]() en ja, stuk van je dak er af.. waarom? omdat je anders de lucht/stank binnen krijgt? of weet jij een beter idee. ik sta open voor oplossingen / tips. Zolang het orgineel is ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 17:41 |
quote:Welke lucht? Zit een uitlaat op zo'n ding hoor... Hoe denk je dat ze dat in een Clio V6 doen? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 17:46 |
quote:ik zeg alleen wat iemand anders zei hoor ![]() die zei van jah dan krijg je koppijn van de motor en alle CO2 binnen enzow.. dus ik ging gelijk denken voor een oplossing. maar stel je wil de motor mid-end maken. Hoe ga je alle motorsteunen maken, en vooral: waar ga je het bevestigen (zie eerdere plaatje van binnenkant auto) Dat is het gedeelte waar de motor zeg maar kan komen dan. En natuurlijk moet je er rekening mee houden dat je de olie wil verversen zonder eerst in de auto te klimmen. Conclusie (denk ik) Dak een gedeelte er af, Binnenkant uithollen. Plaat lassen. Achter dak van de MR2 er op zetten zij balken (dak) van de MR2 er op lassen (je wil t wel mooi natuurlijk) Waar de ruit begon of eindigde zeg maar van de coupe maak je de "achter"/ "motor" klep. De orginele coupe klep die ik dus op mijne heb kan als het goed is gewoon blijven? of klein beetje inkorten.. maar dat zou het meest simpele zijn. Mijn probleem ligt bij het "motor inbouwen en de steunen" oplossing voor? | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 18:02 |
Nee, niks dak eraf... Dat gaat nergens over... Olie verversen moet inderdaad via de binnenkant, maar normaalgesproken hoef je er verder niks aan te doen... Daarnaast; het blijft een kansloos plan... | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 18:02 |
Nee, niks dak eraf... Dat gaat nergens over... Olie verversen moet inderdaad via de binnenkant, maar normaalgesproken hoef je er verder niks aan te doen... Daarnaast; het blijft een kansloos plan... | |
Mr.Adams | maandag 28 mei 2007 @ 18:02 |
quote: ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 18:03 |
quote:ach joh ![]() tis wel orgineel.. maar oke, niet het dak er af. vertel mij dan eens hoe JIJ denkt dat ik het beste het motorblok kan bevestigen en vooral: waar ![]() BEDENK WEL: ik kan NU wel het motorblok / motorblok ruimte maken / optimaliseren voor de 7mgte ![]() dus ik zit niet meer aan een beperking vast (denk ik) | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 18:05 |
quote:hey tis geen plan hoor ![]() tommy kwam met het idee, en ik dacht van HEY misschien is het orgineel ik zeg nog niet dat het uitgewerkt gaat worden ![]() | |
BoJo | maandag 28 mei 2007 @ 18:08 |
ik zeg motor naast de aandrijfassen samen op het dak. ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 18:08 |
btw ik heb ff verder zitten denken in theorie is het niet mogelijk toch? Let op: 7mgte (voor) aandrijving: achter , versnellingsbak: voor, motor: gedraait DUs de opstelling in een supra is: Motor > bak > aandrijving , righto? Nu maken we het mid engined? Bak > motor > aandrijving > bak ? of hoe hebben ze dat bij MR2 opgelost? | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 18:08 |
quote:wjhaha ![]() | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 18:13 |
quote:Mjah, motorblok moet vrij laag zitten om recht te liggen... Maar dan moet je dus ook het chassis gaan versterken op de plekken waar het motorblok vast komt... Die motorsteunen van die 7m moet je dan vastlassen aan de chassisverstevigingen... Dus; bodemplaat eruit, motorblok erop, bodemplaat+motor erin... | |
MikeyMan | maandag 28 mei 2007 @ 18:16 |
quote:Nogmaals; alles is mogelijk... quote:WOT? Motorblok achter en voorwielaandrijving? Das wel erg de omgekeerde wereld... ![]() quote:Ja, das bij meer auto's zo... quote:ehm... nee... quote:Vergelijkbaar met een FWD auto, maar dan zonder sturende wielen ![]() | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 18:17 |
vol ;') | |
Asmooh | maandag 28 mei 2007 @ 18:18 |
Asmooh's eh.... Celica? Deel IV |