abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49782590
Als je een 7M-GTE in die Celica wil swappen moet je em dus ook converten naar RWD, heb je al nagedacht hoe je dat wilt gaan doen?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:08:07 #102
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49782890
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Als je een 7M-GTE in die Celica wil swappen moet je em dus ook converten naar RWD, heb je al nagedacht hoe je dat wilt gaan doen?
yup, MK3 slopen en compleet overzetten.
Vriend van me heeft dat namelijk uitgezocht, dus onderstel , motorsteunen enz

daarom ben ik nu met spoed opzoek naar het onderstel

kunnen we alles gaan passen en op maat maken en daarna de motor verbouwen

hij komt officieel uit bulgarije en daar doen ze dus vaker deze dingen.

de MK3 is enige die over te zetten is naar een T18

MK2 of MK4 niet
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:21:16 #103
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49783127
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:09 schreef Asmooh het volgende:

[..]

Dat is zeker zo, maar het is een erg goed en stabiel blok.
Vast niet voor altijd, maar dat hou je met autos..
Dat kun je echt van elk toyotablok zeggen... Maar die 7m blinkt wel uit in -relatieve- onbetrouwbaarheid...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49783143
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:21 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dat kun je echt van elk toyotablok zeggen... Maar die 7m blinkt wel uit in -relatieve- onbetrouwbaarheid...
Klopt.
Maar met de aanpassingen die iedereen ondertussen wel kent is het helemaal geen slecht blok.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:23:28 #105
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49783167
Das waar... Maar dan moet dat wel gebeuren...

En dan nog is het "geen slecht blok"
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:23:54 #106
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49783173
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Klopt.
Maar met de aanpassingen die iedereen ondertussen wel kent is het helemaal geen slecht blok.
haha, het algemene aanpassings formulier voor je 7M

btw, mocht iemand nog wat tips over hebben gratis voor (zie boven) mag je altijd terrecht

die gast weet alles voor de overzet en laat ook speciale monteurs komen

maar paar extra dingen waar je op moet letten zijn altijd fijn
pi_49783186
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:23 schreef Asmooh het volgende:

[..]

haha, het algemene aanpassings formulier voor je 7M
Daar komt het wel op neer ja.
Ze hebben allemaal dezelfde problemen en op internet worden die problemen 328498347329874x uitgemolken
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:26:05 #108
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49783205
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer ja.
Ze hebben allemaal dezelfde problemen en op internet worden die problemen 328498347329874x uitgemolken
Terecht ook...
Hadden ze maar "fiat" op het blok moeten persen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:27:39 #109
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49783239
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:26 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Terecht ook...
Hadden ze maar "fiat" op het blok moeten persen
Ja best een groot foutje zeg maar..
Toch lopen die motoren wel mooi..
pi_49783260
Ik ben benieuwd of het gaat lukken, die 7M swap.
In principe kan alles natuurlijk maar je moet er wel de skills, geld en de tijd voor hebben..
pi_49783294
quote:
In die auto zit een 3S-GTE...
of doel je ergens anders op met je linkje?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:32:55 #113
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49783302
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik ben benieuwd of het gaat lukken, die 7M swap.
In principe kan alles natuurlijk maar je moet er wel de skills, geld en de tijd voor hebben..
gelukkig hoef ik er weinig aan te doen alleen bij te zijn.


aan de andere kant WIL ik juist mee helpen en doen, zodat je er juist meer van gaat leren


de 7M swap is niet zo erg lastig, aangezien je alles direct vervangt. je zet hele MK3 onderstel er op dus dat is redelijk simpel.

Voordeel van de supra MK3/4 enzo is dat de motor voorin zit, ombouw is op die manier veel fijner.

Alleen de radiateur moet wat naar onder geplaatst worden las ik ergens maar dat merken we snel zat.

Ombouw naar een 7M is veeeel makkelijker dan naar een SW20, omdat bij de SW20 het blok achter zit.

met een 4age ook, sw16? maar daar kan het weer wel snap niet waarom bij sw20 niet maja

das maar 150pk 2L.


Dus zodra ik het onderstel heb, en mijn autotje een tijdje kan missen dan beginnen we

ga wel fietsen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:34:34 #114
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49783334
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

In die auto zit een 3S-GTE...
of doel je ergens anders op met je linkje?
i know, bekijk de lijst van tuning onderdelen is.

PK > topsnelheid

best aardig.


Jammer dat de 7M-GTE al standaard 330pk heeft (MK4 versie) MK3 versie heeft 235, maar is zonder geouwehoer en teveel geld op de 350 te krijgen op de 400 ook maar dan ga je iets verder met geld, turbo charger enzow


blokken lopen tot 500

Eens kijken hoeveel ik MAXIMAAL wil besteden aan het blok.


Ik wil zeg maar (ooit in mn leven) de 300km/h halen.

Eens kijken hoeveel pk je daar voor nodig heb @ 1200 kilo


los van pk wat ik erg graag wil is veel koppel
pi_49783426
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:34 schreef Asmooh het volgende:

Jammer dat de 7M-GTE al standaard 330pk heeft (MK4 versie) MK3 versie heeft 235, maar is zonder geouwehoer en teveel geld op de 350 te krijgen op de 400 ook maar dan ga je iets verder met geld, turbo charger enzow
In een MK4 zit geen 7M maar 2JZ motor
Verder is de 300 halen niet alleen afhankelijk van het vermogen maar ook je ophanging, aerodynamica en ga zo maar door.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:48:12 #116
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49783493
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

In een MK4 zit geen 7M maar 2JZ motor
Verder is de 300 halen niet alleen afhankelijk van het vermogen maar ook je ophanging, aerodynamica en ga zo maar door.
oh ik zat verkeerd te kijken mijn fout
quote:
7M-GTE DOHC 4/50 86-92 2954 230@5600 240@4000 3.27 3.58 8.4:1 (HKS: 5psi/0.35bar)
7M-GTE DOHC 4/50 90 2954 232@5600 254@3200 83 91 8.4:1 5psi/0.35bar US/EU
7M-GTE DOHC 4/50 90 2954* 236@5600 253@3200 83 91 8.4:1 5psi/0.35bar JP
7M-GTE DOHC 4/50 90 2954* 265@5600 264@4400 83 91 8.4:1 Evolution version (larger turbo)
quote:
2JZ-GTE DOHC 4 93- 2997 320@5800 315@4000 86 86
2JZ-GTE DOHC 4 95-96 2997* (280)@5600 320@3600 86 86 JP (voluntary 280hp limit, real hp ~320)
2JZ-GTE DOHC 4 97-98 2997* (280)@5600 335@3600 86 86 8.5:1 VVT-i JP Supra, Aristo (voluntary 280hp limit, real hp ~350)
ik zat te slapen, mijn fout

en ik weet het maar daarom wil ik het wel een keer halen, tis zeg maar een doel


weet jij btw wat ze met de 7M hebben uitgevreten?
quote:
7M-GTE I6 DOHC 4/45deg 87-88 2954 490@6800 449@4400 86.3 91 7.6:1 Group A, Toyota turbo
quote:
3S-GT I4 DOHC 4 97 1998 480@6800 471@4500 86 86 All Japan GTCC, 45.3mm restrictor
quote:
7M-GE I6 DOHC 4/45deg 87-88 2954 260@6600 229@5800 86.3 91 11.3:1 Group A
quote:
3S-GTE I4 DOHC 4 97-98 1998 300@5700 377@4000 86 86 8.5:1 Group A, Air/air IC, CT20
hier boven een paar voorbeelden van de "race" engines


rare is btw, op die site staat "4" maar de 7M heeft echt 6 cylinders?


http://www.geocities.com/(...)GasolineEngines.html
http://www.geocities.com/(...)t/RacingEngines.html
quote:
7M-GTE 230hp HKS: max 450hp
3 liters + turbo = lots of power to be unleashed!
Beyond about 350hp turbo upgrade is A Good Idea.
Many people have achieved 550-650hp while keeping it
streetable. But do retorque the head gasket! 90% of
problems with these engines come down to the head
gaskets, which blow because the head bolt tension
is too low. See supras.com for more info.
er zijn mensen die hem hoger hebben gekregen, zeg maar 600?

[ Bericht 11% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 01:55:40 ]
pi_49783594
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:48 schreef Asmooh het volgende:

[..]

oh ik zat verkeerd te kijken mijn fout
[..]


[..]

ik zat te slapen, mijn fout

en ik weet het maar daarom wil ik het wel een keer halen, tis zeg maar een doel
soms heb je dat hč
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:48 schreef Asmooh het volgende:
weet jij btw wat ze met de 7M hebben uitgevreten?
[..]


[..]


[..]


[..]

hier boven een paar voorbeelden van de "race" engines


rare is btw, op die site staat "4" maar de 7M heeft echt 6 cylinders?


http://www.geocities.com/(...)GasolineEngines.html
http://www.geocities.com/(...)t/RacingEngines.html
Bij de 7M staat 6I (6 inline) wat klopt en bij de 3S 4 wat ook klopt..
en alle M motoren zijn altijd 6 in lijn motoren. Dus alles klopt

die Supra Group A is ook wel geinig trouwens, dat type was een "homologatie type"
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:59:04 #118
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49783606
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

soms heb je dat hč
[..]

Bij de 7M staat 6I (6 inline) wat klopt en bij de 3S 4 wat ook klopt..
en alle M motoren zijn altijd 6 in lijn motoren. Dus alles klopt

die Supra Group A is ook wel geinig trouwens, dat type was een "homologatie type"
alsje bij de gasoline kijkt staat er weer 4?
of kijk ik nou scheef?


btw..

als 90% het head gasket het probleem is bij hoge vermogens (500+ hp)
waarom vervangen ze die dan niet gewoon voor iets veel beters?
quote:
Blown another headgasket? This is a complete kit to change out your factory headgasket to upgraded items in order to help keep your motors head under control when you're driving it like you stole it! The kit contains a Titan 1.4mm Metal Head Gasket, ARP Head Bolts, and a Greddy Timing Belt. Already blown a few gaskets and had the head machined? Then, check out the drop down menu for a thicker gasket. And if you need something stronger than upgraded bolts to lock down that headgasket make sure to choose the ARP Head
pi_49783771
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:59 schreef Asmooh het volgende:

[..]

alsje bij de gasoline kijkt staat er weer 4?
of kijk ik nou scheef?
quote:
M series (inline 6, SOHC & DOHC (pre-80) chain, DOHC (82-) belt, 2.0-3.0L, 1965-1992): Crown, Celica Supra, Supra
Ik denk dat jij naar Valv/Cyl kijkt (aantal kleppen per cilinder)
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:59 schreef Asmooh het volgende:
btw..

als 90% het head gasket het probleem is bij hoge vermogens (500+ hp)
waarom vervangen ze die dan niet gewoon voor iets veel beters?
[..]
Volgens mij wordt dat ook erg vaak gedaan.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 02:12:40 #120
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49783773
quote:
7M-GE to GE/T Conversion By Bryson Kriz

1.1 Introduction:

My car started its life as a Naturally Aspirated MA70 Supra, with modest modifications. After researching possible ways to find power in the 7M engine, not many options were out there for the GE trim. With most of the basic bolt on’s, it was a fairly quick car, but still lacked power to keep up to newer and modified sports cars. Aggressive camshafts, headwork, and possibly some sort of injection would be needed to achieve this. After looking into it more, not many options were available that still kept my car a semi-daily driver. At the end of Fall 2002, my car’s temperature gauge started to rise and what not. After developing various problems (later on I discovered that my distributor was on its way out), I parked the car for the winter and started gathering parts to do a conversion. A headgasket and clutch later, I managed to produce a car that I can drive everyday and still put down over 325 horsepower at the crank with basic modifications. When you hear about someone converting their car from an N/A to a Turbo, there are a few different ways to approach this:

1. 7M-GE to 7M-GTE Engine swap – Involves swapping the entire engine with wiring harness, ECU, transmission occasionally, and other various parts into the GE body. Very common trend due to ease of swap, lack of custom fabrication, and costs. Recommend to users with low/moderate knowledge of the 7M engine and slightly higher knowledge of mechanics in general.

2. 7M-GE to 7M-GE/T with GTE electronics – This is what my project involves. Keeping the GE head and block, I transferred over all of the mechanical and electronic portions of the GTE. End product is basically a GTE with the GE block/head, resulting in higher compression. More customization can be done this way (oil lines, filter, cooler, piping, compression, etc) but involves more fabrication of parts and a much higher price tag. Recommended to users with moderate/high knowledge of 7M engine , slightly higher knowledge of mechanics in general, and a higher knowledge of custom fabrication.

3. 7M-GE to 7M-GE/T with GE electronics – This is the most cost effective setup out there for N/A drivers, though I do not recommend it. This involves transferring the mechanical parts such as the turbo and intercooler to the GE engine while keeping the electronics (AFM, Distributor, Injectors, ECU, etc) in place. It can be done with a relatively low knowledge of mechanics and the 7M engine, but do not expect this setup to last long. Without extensive tuning and fuel management, the idea of a daily driver is thrown out the window. Only recommended for the serious user (if so, you should not even be reading this ) or someone who likes to experiment (aka blow up) with engines. Minimal price tag in the short term, larger price tag in the long term.

After studying each option, I chose the 2nd choice due to the fact it was one of the most sensible options next to an entire engine swap, and gave me a bit more flexibility in this project, and mostly, something unique.

1.2 Gathering Parts

This can either turn out to be one of the most time consuming, or quickest parts of the project. The best is to find a 7M-GTE that’s developing BHG (Blown Head Gasket), or has some sort of damage to the rear end. Either way, don’t start with a car that has 200k miles on it and has failing parts. Each of these options gives you a relatively good engine with minimal damage for a low price. You may think the initial price of buying a parts car is too high, but after tracking down all the parts individually, it adds up. If you can’t find a parts car, look for parts that come from a reputable source. Someone claiming a great CT-26 turbo with fast and furious stickers on E-Bay with a zero feedback rating is probably something you should stay away from. Now is a good time to think about some of the possible goals for the car. 550cc injectors could be bought at this point to save yourself from finding used 440cc stock turbo injectors and so on. Due to the price tag of these aftermarket parts and the current price tag of the project, this might not be realistic. I started out with 440cc / stock AFM / stock intercooler with my project, due to a lack of funds at the time.

1.3 Parts list from the GTE engine

Here is a list of the parts you need to locate off of a 7M-GTE engine. Try and stick to the same year (87-88/89-92) for your parts. Some things such as the wiring harness and ECU need to be the same year/model to work as well. Safest way to avoid complications is just to find the same year parts for the major electronic pieces. Items with a year in front of them indicate these types of parts. 1989 is the year used for example:

· 1989 GTE 5spd ECU

· 1989 GTE 5spd Wiring Harness

· GTE CPS (cam position sensor)

· GTE Coil Pack

· GTE Igniter

· GTE AFM

· CT-26 Stock Turbo

· CT-26 O2 Housing/elbow

· Downpipe / exhaust system

· Oil Cooler

· Oil Cooler piping

· Intercooler

· Intercooler piping

· GTE Exhaust Manifold

· GTE O2 sensor

· GTE Fuel Pressure Relay

· GTE Boost pressure sensor

· (6) GTE 440cc injectors (1989 7M-GE fuel rail)

· BOV (blow off valve)

· Various Hoses/Clamps

· Oil filter housing

· GTE Tachometer electronics

1.4 Various parts list

After gathering the parts from the GTE engine, there are a few other various parts you should gather to save you complications for the long run. I will go into greater detail later.

· Toyota Thermostat

· W-58(N/A) or R154(Turbo) upgraded clutch

· Aftermarket or Resurfaced Flywheel (W-58 or R154)

· ARP Head Bolts

· Toyota Head Gasket or better

· Toyota intake / exhaust manifold gaskets for the GTE (depending on application)

· Toyota rubber coolant hoses

1.5 7M-GE Engine dismantle

With the parts in hand, you can finally park your Supra to go under the knife. Remove all the electronics on the car that have some sort of connection to the wiring harness. Other electronics already hooked into the body of the car (such as the windshield wiper motor etc) will work regardless. The wiring harness extends over through the firewall on the passengers side of the vehicle. Make sure you disconnect/remove the battery before attempting all of this. Removing the glove box allows easy access to the GE ECU. Remove various intake and exhaust components to view the naked head and block. Remove head for resurfacing and remove transmission for upgrade (R154 turbo transmission) or replacing the GE clutch. The head gasket will not last very long under boost conditions, along with the GE clutch. Learn from my mistakes and replace both during the dismantle process. Personally, if you are aiming under 400-450 RWTQ, the W-58 (N/A) transmission should be fine. Keep all of the bolts and various parts together, as you will never know when you might need them again. Replacing various coolant hoses and replacing the thermostat at the same time would be a wise decision. As always, clean all of the parts thoroughly, such as the radiator. Years of driving accumulates large amounts of dirt, leaves, and other foreign objects on the front of the radiator resulting in cooling problems.

1.6 Head and Block preparations

To start off, i'll give you a brief history of my prior experience with the 7M motor with higher compression under forced induction. With ARP head bolts torqued to 72 foot-pounds, and a brand new OEM Toyota Headgasket (some say redesigned, i would be skeptical about that) I believed the way to prevent headgaskets blowing would be to control detonation. So with enough fuel in hand, I went the route of the stock headgasket. The Head was milled by a local machine shop 6 thousandths of an inch, and the block was cleaned. By that, I mean that I removed all the old gasket material on the block. Within 1000 KM, my headgasket was blown again, with deformation around the intake side of the gasket even worse than prior. With further research, I came to a conclusion that even though I did control detonation, that the way the 7M motor is designed, specifically the different expanding and contracting rates of the aluminum head against the cast iron block, along with the design regarding cooling passages on the OEM headgaskets, that a inferior product such as the OEM headgasket cannot last under these boosted situations. Some have used the OEM headgasket with proper torque with success, but under a high compression application, I would suggest against it.

With my 2nd headgasket blown, and knowing I was just getting started at 300 horsepower, I soon realized that the OEM gasket would not be the way to go. By taking the head into a local machine shop again, this time shaving 5 thousandths of an inch off, the head was ready to be installed. But having some time on my hands, I purchased new valve stem seals, and replaced my old ones accordingly. If your engine has a lot of wear, or if you are slightly smoking oil out of your exhaust, I would suggest to change these as doing it with the head on is much more difficult. I also received a five angle valve job with reground valves at this time, for better airflow. On the 7M motor, they come stock with a somewhat three angle valve job, which is much better than most stock engines. For the average supra owner, if you are tight on cash, I would advise against this modification, unless you can do it yourself or a reputable shop will do this job for cheap.

When going for “more-than-stock” power, there is no substitute for a properly installed Metal Headgasket. A few companies make these gaskets for the 7M, specifically GReddy and HKS. These headgaskets are of a much better design, regarding cooling passages, and come in various thicknesses. Unless you are confident with your judgment, order your headgasket after all of the block and headwork has been done. That way, you can select the right size to normalize or decrease your compression ratio. Remember, the higher the compression ratio, the more prone you are to detonation and pinging when running positive manifold pressure. Don’t expect to run 20psi on N/A compression and dodge extreme detonation.

For the block work, inspect the block for major crevasses in the block, paying close attention to the firerings around the cylinders, and damage around coolant passages. If it looks like the block is in decent shape, you can follow Reg Riemer’s guide to lapping your block at http://www.supras.com/pub/SONIC/MA70/HKSMETALHGv5.txt , where you will find a more in depth guide to metal head gaskets, and their installation into the 7M. A common saying “an alarm system is only as good as it’s install” can be used here, as a Metal Headgasket will do you no good if installed incorrectly. Please follow these steps closely and do it once and for all for good. It’s not fun to replace blown headgaskets time and time again on your vehicle due to improper sealing. Ask me how I know.
s383mmber1
05-13-2006, 03:24 PM
1.7 Engine Assembly

Assuming you have gathered all of your necessary parts and did the required work to your engine, you are now ready to start to reassemble your motor. After installing the head, disregard any manuals regarding the 7M-GE motor, especially regarding the electronics. From now on, you will need to refer to 7M-GTE manuals for help. Things that change would be the replacement of the distributor with the cam position sensor, new addition of a coil pack, addition of the igniter, replacement of the 7M-GE AFM with the 7M-GTE AFM (housing and electronics), addition of the fuel pressure relay, and replacement of injectors. Don’t forget as well, you will need to swap over the 7M-GE tach circuit board to the 7M-GTE circuit board. From now on, things are pretty standard and self-explanatory. With your ECU and wiring harness in place, you can plug in various sensors and electronics. When installing new sensors or electronics, such as the igniter, it works best if you place the item close to the stock location on the 7M-GTE, due to the length of wire from the wiring harness. There are a few sensor connectors you can disregard that are on the GTE wiring harness, such as VSV’s on the intake side, and auxiliary fan sensors on the water jacket housing.

Now, depending on which setup route you took, regarding intake manifolds, both turbo and non turbo upper intake manifolds will bolt up to the lower intake manifold. If you choose the turbo intake manifold, it is smart as well to go with the turbo valve covers as well, and the rest is self-explanatory. For the non turbo upper intake manifold, the sensors such as the cold start injector, and ISC valve work on the GTE wiring harness. If you choose this manifold, you will notice that the Y pipe takes up a large portion of room, with no stock mounting points for the coil pack. The coil pack can be mounted sideways, (please refer to my site at http://bkriz.mkiiisupra.com/ for mounting bracket pictures) but requires a special mounting bracket to be fabricated, and the coil pack wiring needs to be extended for the connection to the wiring harness. In order to use the stock 7M-GTE spark plug wires, you will need to re-arrange the order of the coil pack so it is backwards from the stock configuration. It will be tight, but stock length spark plug wires will reach. From there, you should have no other things to worry about, and can be reassembled just like you would a normal 7M-GTE.

1.8 Final Thoughts

Was it worth it? Well, I have to respond to that question with another one: Do you like the MKIII supra? If you like working on it, if you like driving it, if you like understanding how the various systems on it work, then this is an excellent way to accomplish all of these things and have a very unique car on your hands once you’re done. The best part about this project is that each one is unique in its own way, and can be approached by many different aspects.

Don’t expect to have a super-go-fast-ultra-reliable car on your hands once you are done. It will take a long time until you find and work out all the bugs in the system, and even longer if you wish to modify it to become a fast(er) car than what you started with. Be prepared to have extra cash on hand when things go wrong, and do a lot of problem solving and diagnostics on the way.

All in all, once you boost, you won’t want anything else

**This FAQ will be updated constantly, being revised whenever I find something new or to correct it. I will not be taken responsible for whatever you manage to do or hurt yourself from following my write-up…. Plus I’m in Canada – good luck finding me up here in the arctic north **
HTH
Bryson Kriz
Grappig

alleen een GTE kopen is goedkoper, mss voor iemand hier?

misschien heb ik over een tijdje nog een 7M-GE blok liggen (ik kan onderstel krijgen maar daar zit een 7M-GE blok bij)
  zaterdag 26 mei 2007 @ 02:20:39 #121
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49783842
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 02:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat jij naar Valv/Cyl kijkt (aantal kleppen per cilinder)
[..]

Volgens mij wordt dat ook erg vaak gedaan.
oohh

ik zie het


HKS-Headgasket t=1.0mm

MA70
7M-GTE


p.s.



net smsje gestuurt voor mn onderstel *ik wil mn onderstel GRRR* *kijkt boos*

[ Bericht 19% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 02:26:39 ]
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:02:25 #122
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49789607
updeetje mbt tot 4A-FE:

ik heb dr spul in gegooit dat je koppakking dicht

"wannys olie lek dicht"
# Stopt olielekkage zonder demontage
# Herstelt de elasticiteit van de rubber dichtingen


guess what

ik heb mn vermogen terug, ding trekt weer snel op enzow.

dus toch nog beetje snelle auto voor mn swap


ROFL @ RDW

Weten geen moer over mijn auto
quote:
Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info TOYOTA
Handelsbenaming Info T18
Kleur(en) Info Blauw
Brandstof Info Benzine
G3 Installatie Info N.v.t.
Aantal cilinders Info 4
Cilinderinhoud Info 0 cm3
Vermogen Info 0 kW
Aantal zitplaatsen Info 0
Aantal staanplaatsen Info N.v.t.

Roetfilter Info N.v.t.
Euroklasse Info N.v.t.
Zuinigheidslabel Info Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig Info 1.100 kg
Laadvermogen Info N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig Info 0 kg
Massa rijklaar Info 0 kg
BPM Info ¤ 4189

Datum eerste afgifte Nederland Info 28-11-1997
Datum eerste toelating Info 23-11-1990
Datum aanvang tenaamstelling Info 12-04-2007

Vervaldatum APK Info 29-06-2007
Wacht op keuren Info Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd Info 0 kg
- geremd Info 0 kg
- oplegger geremd Info N.v.t.
- autonoom geremd Info N.v.t.
- middenas geremd Info N.v.t.

Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid Info N.v.t.
Vermogen Info N.v.t.


Aantal cilinders Info 4
Cilinderinhoud Info 0 cm3
Vermogen Info 0 kW


Alleen het aantal cilinders weten ze, hoeveel vermogen, hoeveel liter enz weten ze niet
je kan ze echt van alles aansmeren daaro

[ Bericht 33% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 13:26:33 ]
pi_49792387
Dat is meestal zo als een auto geimporteerd wordt.

Handelsbenaming klopt ook niet.
T18 is een "verzamelnaam", die ze bij Toyota intern niet eens gebruiken
Hier in Nederland heet die auto gewoon een Celica en zou de handelsbenaming "CELICA 1.6 COUPE STI-U9" moeten zijn.
De "toyota code" is AT180
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:37:17 #124
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49792827
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dat is meestal zo als een auto geimporteerd wordt.

Handelsbenaming klopt ook niet.
T18 is een "verzamelnaam", die ze bij Toyota intern niet eens gebruiken
Hier in Nederland heet die auto gewoon een Celica en zou de handelsbenaming "CELICA 1.6 COUPE STI-U9" moeten zijn.
De "toyota code" is AT180
gheh wist ik niet joh

grappig

maar ik heb geen U9, want ik heb geen kat
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:41:39 #125
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49792941
heb zo weer es een filmpje

nu mijn celica weer aardig normaal doet (alleen met lage brandstof niet)
dus binnenkort ff andere brandstof pomp


http://www.youtube.com/watch?v=tjjiY7ZBXBo

[ Bericht 30% gewijzigd door Asmooh op 26-05-2007 15:46:44 ]
pi_49801145
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:37 schreef Asmooh het volgende:

[..]

gheh wist ik niet joh

grappig

maar ik heb geen U9, want ik heb geen kat
Je hebt geen kat?
Weet je dat heel zeker, want bijna alle EFI motoren van Toyota hebben in Europa ook een kat.
pi_49801192
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:41 schreef Asmooh het volgende:
heb zo weer es een filmpje

nu mijn celica weer aardig normaal doet (alleen met lage brandstof niet)
dus binnenkort ff andere brandstof pomp


http://www.youtube.com/watch?v=tjjiY7ZBXBo
Je steekt je koppeling in de fik
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:07:12 #128
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_49803222
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Je hebt geen kat?
Weet je dat heel zeker, want bijna alle EFI motoren van Toyota hebben in Europa ook een kat.
Zou best zo kunnen zijn. Is pas sinds begin jaren 90 verplicht.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:25:04 #129
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49803660
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:32 schreef Asmooh het volgende:Ombouw naar een 7M is veeeel makkelijker dan naar een SW20, omdat bij de SW20 het blok achter zit.
met een 4age ook, sw16? maar daar kan het weer wel snap niet waarom bij sw20 niet maja das maar 150pk 2L.
Ik snap geen reet van wat je nu zegt.
Vertel eens wat je bedoeld
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:10:01 #130
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49804949
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Je hebt geen kat?
Weet je dat heel zeker, want bijna alle EFI motoren van Toyota hebben in Europa ook een kat.
weet ik 100% zeker staat ook niet op kenteken.


verder valt het best mee met de koppeling hoor
  zondag 27 mei 2007 @ 00:24:47 #131
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
  zondag 27 mei 2007 @ 11:06:25 #132
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_49813087
Dat 2e filmpje is wta fatsoenlijker maar die eerste heb je echt geen overzicht en egen tijd om te reageren. Doe ff normaal joh. Ga ergens racen waar het een beetje kan. Hier in de wijk heb je ook van die gast die door een woonwijk 90 willen rijden, als je mij of iemand die ik ken aanrijd terwijl je zo doet heb je echt een probleem.

Kortom; zoals op het 2e filmpje, beetje open en overzichtelijke weg, dan kan je nog reageren als er iets opdoet..
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 27 mei 2007 @ 11:10:59 #133
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49813147
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:06 schreef Sjabba het volgende:
Dat 2e filmpje is wta fatsoenlijker maar die eerste heb je echt geen overzicht en egen tijd om te reageren. Doe ff normaal joh. Ga ergens racen waar het een beetje kan. Hier in de wijk heb je ook van die gast die door een woonwijk 90 willen rijden, als je mij of iemand die ik ken aanrijd terwijl je zo doet heb je echt een probleem.

Kortom; zoals op het 2e filmpje, beetje open en overzichtelijke weg, dan kan je nog reageren als er iets opdoet..
ik wil niet heel erg veel zeuren maar dit is zwaar buiten de beboudekom
in een woonwijk is ook heel erg achterlijk ja, maar dit is zwaar buiten de beboudekom
  zondag 27 mei 2007 @ 12:03:21 #134
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_49814263
Ja, maar ik zag eerst een klein ventje fietsne met vader en later kwam je een scooter tegemoet. Het gaat erom dat je niet kan zien wat eraan komt, ongeacht waar je rijd. Stel dat die scooter niet reed maar net was gevallen en op de weg lag, of dat een snoeiwagen rijd van de gemeente ofzo en jij komt zo de bocht om, dat rem je niet aan hoor.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 27 mei 2007 @ 12:44:25 #135
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49815196
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:03 schreef Sjabba het volgende:
Ja, maar ik zag eerst een klein ventje fietsne met vader en later kwam je een scooter tegemoet. Het gaat erom dat je niet kan zien wat eraan komt, ongeacht waar je rijd. Stel dat die scooter niet reed maar net was gevallen en op de weg lag, of dat een snoeiwagen rijd van de gemeente ofzo en jij komt zo de bocht om, dat rem je niet aan hoor.
ooohh maar dat is op parkeerplaats, ik begon juist 100 meter er vanaf
tuurlijk maar dat gebeurd altijd rond bepaalde tijden

ik woon hier al jaren, weet precies waar je kan rijden en waar niet en hoe hard enzow

maar die 2e was was ook veiliger, geef ik ook toe.
  zondag 27 mei 2007 @ 13:12:10 #136
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_49815949
Inderdaad gevaarlijk bezig.. maar dat doen alle rotjochies van zijn leeftijd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 27 mei 2007 @ 13:20:50 #137
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49816175
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:12 schreef Dromer het volgende:
Inderdaad gevaarlijk bezig.. maar dat doen alle rotjochies van zijn leeftijd.
pi_49818128
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:41 schreef Asmooh het volgende:
heb zo weer es een filmpje

nu mijn celica weer aardig normaal doet (alleen met lage brandstof niet)
dus binnenkort ff andere brandstof pomp


http://www.youtube.com/watch?v=tjjiY7ZBXBo
Wat een idioot. Kan je hem niet even tegen een boom knallen om je airbags te testen?
kaya
pi_49818578
omg! die koppeling!

kerel,... ga snel paar rijlessen nemen! staat ie in je 2 ofzo, en probeer je in je 2 met spinnende banden weg te rijden oid!
  zondag 27 mei 2007 @ 14:37:57 #140
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49818712
Handig, met al die zijweggetjes...

Mongool
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49819147
k ga zo maar laten zien hoe je het wel moet doen.

owja, je motorgeluid vind ik ook niet lekker klinken... zit er genoeg olie oid in?
pi_49826078
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:44 schreef Asmooh het volgende:

[..]


ik woon hier al jaren, weet precies waar je kan rijden en waar niet en hoe hard enzow
En juist dat maakt het gevaarlijk. Als er dan een onverwachte situatie voordoet......
  zondag 27 mei 2007 @ 18:11:51 #143
29897 troje
was here
pi_49826345
1. je rijdt jezelf eens plat
2. je rijdt iemand anders eens plat
3. je kan niet met de koppeling overweg
4. die motor klinkt niet lekker
Het meervoud van lef is leven
pi_49828611
http://www.youtube.com/watch?v=oDKS09D4hXc

hier asmooh, ik laat mijn koppeling terminste niet wegbranden... en rij op een plek waar het niet begroeit is. of kleine kids in de buurt zijn.

en ja,... in die overzichtelijke! bochten slip ik nog wel eens, maar kan ook weinig fout gaan. kan hoogstens andersom staan, daarmee houdt het ook wel op. (wat tevens nog nooit gebeurt is, weet wel ongeveer hoe me auto reageert)

dit rijgedrag is voor de rest niet verantwoord hoor enzo!

en lief hondje he, alleen zijn ophangpunt is gebroken
  zondag 27 mei 2007 @ 19:58:02 #145
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49829368
Snap trouwens ook niet hoe je van plan was dat onderstel van een supra onder je celica te zetten... Wielbasis is rond de decimeter te lang...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 27 mei 2007 @ 21:49:11 #146
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49833315
quote:
Trekken met die 323!
Pa heeft vroeger ook nog een 323 1.3 16V GLX gehad.
Behoorlijk luxe en best wel pittig, voor een 1.3'tje!
pi_49835798
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:49 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Trekken met die 323!
Pa heeft vroeger ook nog een 323 1.3 16V GLX gehad.
Behoorlijk luxe en best wel pittig, voor een 1.3'tje!
ja klopt! zijn lekker pittig! en zeker fijn bakkie!

en als je stel velgen onder gooit, heldere knipperlichten, orginele gt bumper, gt stoelen, glx interieur inbouwt. en nog meer spul! is het een vrij "unieke" bak omdat je ze zo nooit ziet
  maandag 28 mei 2007 @ 00:36:13 #148
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49839383
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:37 schreef garnage-patrick het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=oDKS09D4hXc

hier asmooh, ik laat mijn koppeling terminste niet wegbranden... en rij op een plek waar het niet begroeit is. of kleine kids in de buurt zijn.

en ja,... in die overzichtelijke! bochten slip ik nog wel eens, maar kan ook weinig fout gaan. kan hoogstens andersom staan, daarmee houdt het ook wel op. (wat tevens nog nooit gebeurt is, weet wel ongeveer hoe me auto reageert)

dit rijgedrag is voor de rest niet verantwoord hoor enzo!

en lief hondje he, alleen zijn ophangpunt is gebroken
dat noem ik niet wegtrekken

schakelen met 3000/4000 toeren maximaal.

dat is niet wegrekken maar dat is gewoon normaal wegrijden maar dan wat sneller.


Wegtrekken is:


Toeren maken >> 6000/7000+ toeren.
Koppeling loslaten
handrem nogsteeds vast

en dan laten schieten

DAT is wegtrekken

wat jij doet is gewoon wegrijden..
  maandag 28 mei 2007 @ 00:37:13 #149
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49839412
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:34 schreef garnage-patrick het volgende:
omg! die koppeling!

kerel,... ga snel paar rijlessen nemen! staat ie in je 2 ofzo, en probeer je in je 2 met spinnende banden weg te rijden oid!
nee hij stond niet in zn 2
  maandag 28 mei 2007 @ 00:37:50 #150
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49839433
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:21 schreef mbargo het volgende:

[..]

Wat een idioot. Kan je hem niet even tegen een boom knallen om je airbags te testen?
hang jij jezelf ff op om te kijken hoe sterk touw is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')