wat is mis met mn scherma?quote:Op zondag 18 juni 2006 19:14 schreef JAY-T het volgende:
Maak eerst is een goed schema, of train gewoon niet..
dat doe ik dus 4x per dagquote:Op zondag 18 juni 2006 19:20 schreef EnderOnline het volgende:
Spieren in stand houden met weinig werk kan het beste met regelmatig een klein aantal herhalingen op maximale inspanning.
Wat niet? Dit kun je niet eens een schema noemen..quote:
waarom kun je het geen schema noemen?quote:Op zondag 18 juni 2006 19:22 schreef JAY-T het volgende:
[..]
Wat niet? Dit kun je niet eens een schema noemen..
Als je serieus wilt trainen komt er wel meer bij kijken dan dit.. Neem aan dat je thuis traint zo te lezen? Wat voor materiaal heb je tot je beschikking..?
dat is het toch?quote:sche·ma (het ~, ~'s/~ta)
1 voorstelling die een vereenvoudigd beeld geeft van een inrichting, samenstelling of werking => diagram, spoorboekje
nee ok je zakt niet weg, maar je ziet he welquote:Op zondag 18 juni 2006 19:33 schreef Vampz het volgende:
luister, wat wil je eigenlijk bereiken met je training? Wat wil je graag verbeteren?
En als je echt serieus aan het fitnessen bent, reken op 1 - 2 weken voordat je kracht/massa wat achteruit gaat. En nee je zakt niet gelijk compleet in elkaar, je zakt wat terug....
oplossing: Blijf trainen, verwacht niet dat je in 4 maanden breed wordt.... er zijn altijd hulpmiddelen maar je zal altijd moeten blijven trainen als je vooruitgang wilt boekenquote:Op zondag 18 juni 2006 19:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee ok je zakt niet weg, maar je ziet he weldas mijn probleem..
daar zocht ik eigenlijk een oplossing op, maar ik vraag die gast wel ff
ik train 6 dagen, 1 dag sowieso rustquote:Op zondag 18 juni 2006 20:53 schreef Arnold_fan het volgende:
4x per dag dezelfde spieren trainen? Dat is natuurlijk de garantie dat je nooit meer spieren zult krijgen, simpelweg omdat ze geen tijd hebben om te groeien....
Je moet tussen de trainingen minimaal 1 dag rust hebben, zeker als je net begint. Dan werk je met dumbels en barbels, en maakt door zware gewichten je spier moe, daarna met lichtere gewichten aftrainen zodat je spier helemaal leeg is, een dag rust, en goed eten (eiwitten).quote:
Hm nee ik stop niet, ik ben geen snelle opgever..quote:Op zondag 18 juni 2006 20:57 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je moet tussen de trainingen minimaal 1 dag rust hebben, zeker als je net begint. Dan werk je met dumbels en barbels, en maakt door zware gewichten je spier moe, daarna met lichtere gewichten aftrainen zodat je spier helemaal leeg is, een dag rust, en goed eten (eiwitten).
Dan moet het wel goed komen, als je er tenminste aanleg voor hebt, anders kun je beter stoppen
Het hangt er vooral vanaf hoe veel je aankunt... Als je 3 setjes van 8 keer met 12 kilo kunt doe je dat eerst, daarna ga je met 10 daarna 7 kilo. Op die manier is je spier helemaal leeg, en zul je betere resultaten zien.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:01 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Hm nee ik stop niet, ik ben geen snelle opgever..
iig, tot ik mn apparaten heb (alle spiergroep train apparaat) ge ik nog ff verder, ook goed voor mn conditie
halters: van 10 kilo naar 5 kilo, maar meer oefeningen.
buikspier oefningen: gewoon 200 per dag, rust tussen elke train dag
en in de rust dag veel fietsen / speedbike (racen dus)
tot ik alles heb?
Je hebt natuurlijk gelijk, maar als hij met 20 gaat staan werkt het niet, ik heb natuurlijk niet echt een beeld van de TS maar hij zal niet erg veel gewend zijn....quote:
naja conditie en uithoudings vermogen vind ik zelf ook wel belangrijk hoor (net btw terug van 17km fietsen)quote:Op zondag 18 juni 2006 21:09 schreef JAY-T het volgende:
Die halters van 10kg heb je geen fuck aan![]()
Met lichter gewicht en meer herhalingen zul je geen spieren opbouwen, dat is puur uithoudingsvermogen en conditie..
Die buikspieroefeningen (neem aan dat je crunches doet?) kun je ook wel achterwege laten, schiet je niks mee op..
Ik zeg lekker abonnement op de sportschool nemen (desnoods met een vriend ofzo, kan je extra motiveren..) en knallen! Of goed investeren in eigen materiaal..
halters van 10 kilo per arm is nog altijd 20 kilo voor 2 armen (ik heb van die kleine 1 hand halters die ik bedoel met 10 kilo)quote:Op zondag 18 juni 2006 21:11 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk, maar als hij met 20 gaat staan werkt het niet, ik heb natuurlijk niet echt een beeld van de TS maar hij zal niet erg veel gewend zijn....
Ik sluit me trouwens aan bij het advies om naar een sportschool te gaan....
Dat snap ik niet, wat bedoel je met 3 setjes van 8 keer 12 kilo als ik vragen mag?quote:Op zondag 18 juni 2006 21:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het hangt er vooral vanaf hoe veel je aankunt... Als je 3 setjes van 8 keer met 12 kilo kunt doe je dat eerst, daarna ga je met 10 daarna 7 kilo. Op die manier is je spier helemaal leeg, en zul je betere resultaten zien.
Voor alle oefeningen geldt: liever minder aantal en gewicht goed uitgevoerd dan je blind staren op het gewicht en de oefening niet netjes doen, bij een goede uitvoering zul je veel betere resultaten zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |