abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juni 2006 @ 18:51:14 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38977501
Ik kon het gene dat ik zocht niet echt vinden, dus misschien weten mensen het hier toevallig.
Vooral de mensen die trainen, bodybuilding, fitnesse, roeien enz enz enz.
Mensen die vooral met gewichten trainen of buikspier oefeningen doen.

Aangezien ik heel veel train vroeg ik me wat af.
Als je een paar dagen niet trained (neem even 2 dagen) dan lijkt het (in mijn ogen) dat je spieren weer redelijk in elkaar zakken.
Nu ga je meer trainen, elke dag trainen zodat ze mooi blijven en vind ik ook niet erg.
Maar helaas als je weg moet dan kun je niet trainen en je wil toch gewoon blijven hoe je bent.

Laat staan dat je dat 2 dagen niet doet, nou vraag ik me af.. vooral aan de mensen die dus ook werkelijk trainen:

Gebruik jij een middel/eten/pil/enz om je spieren goed te houden en beter gaan ontwikkelen / sterk blijven.
Of train je gewoon steeds meer, zodat ze blijven hoe je wil.

Nou ken ik iemand die allemaal rare pillen had gebruikt waar door alles veel en veel sneller ging, maar dat vind ik beetje overdreven. Vooral omdat die pillen illegaal waren.

Maar hoe doen jullie dat nou? En hoeveel trainen jullie gemiddeld.

BV:
Buikspieren (xx minuten, of xx keer)
Armspieren (halters, xx minuten of xx keer)

Nu heb ik voor deze maand een schema gemaakt en dat netjes aanhouden.

bv:
Trainen buik en arm om: 13.00,18.00,22.00,24.00
en dat elke dag, en 1 dag om je spieren uit te laten rusten.

bevalt prima, alleen ik erger me hier aan, omdat ik dit probleem al paar jaar heb.

Hoe lossen jullie zoiets op?
pi_38978204
Maak eerst is een goed schema, of train gewoon niet..
  zondag 18 juni 2006 @ 19:20:13 #3
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38978423
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:14 schreef JAY-T het volgende:
Maak eerst is een goed schema, of train gewoon niet..
wat is mis met mn scherma?
pi_38978439
Spieren in stand houden met weinig werk kan het beste met regelmatig een klein aantal herhalingen op maximale inspanning.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  zondag 18 juni 2006 @ 19:21:50 #5
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38978472
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:20 schreef EnderOnline het volgende:
Spieren in stand houden met weinig werk kan het beste met regelmatig een klein aantal herhalingen op maximale inspanning.
dat doe ik dus 4x per dag
maar vind ik dus toch niet genoeg
pi_38978504
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:20 schreef Asmooh het volgende:

[..]

wat is mis met mn scherma?
Wat niet? Dit kun je niet eens een schema noemen..

Als je serieus wilt trainen komt er wel meer bij kijken dan dit.. Neem aan dat je thuis traint zo te lezen? Wat voor materiaal heb je tot je beschikking..?
  zondag 18 juni 2006 @ 19:26:53 #7
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38978636
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:22 schreef JAY-T het volgende:

[..]

Wat niet? Dit kun je niet eens een schema noemen..

Als je serieus wilt trainen komt er wel meer bij kijken dan dit.. Neem aan dat je thuis traint zo te lezen? Wat voor materiaal heb je tot je beschikking..?
waarom kun je het geen schema noemen?
quote:
sche·ma (het ~, ~'s/~ta)
1 voorstelling die een vereenvoudigd beeld geeft van een inrichting, samenstelling of werking => diagram, spoorboekje
dat is het toch?
Ik heb precies om die 4 tijden bepaald iets staat genoteerd, waneer ik begin hoe lang ik dr over doe enz enz enz.

dus ja, het is een schema,.

momenteel train ik thuis omdat ik dit al best lang opbouw, en moe woor van die sport school mensen.
Zelf ga ik binnenkort een compleet gewicht apparaat halen.

Wat ik nu vooral thuis doe zijn buikspier oefningen en halters
pi_38978823
luister, wat wil je eigenlijk bereiken met je training? Wat wil je graag verbeteren?

En als je echt serieus aan het fitnessen bent, reken op 1 - 2 weken voordat je kracht/massa wat achteruit gaat. En nee je zakt niet gelijk compleet in elkaar, je zakt wat terug....
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  zondag 18 juni 2006 @ 19:36:46 #9
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38978928
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:33 schreef Vampz het volgende:
luister, wat wil je eigenlijk bereiken met je training? Wat wil je graag verbeteren?

En als je echt serieus aan het fitnessen bent, reken op 1 - 2 weken voordat je kracht/massa wat achteruit gaat. En nee je zakt niet gelijk compleet in elkaar, je zakt wat terug....
nee ok je zakt niet weg, maar je ziet he wel das mijn probleem..
daar zocht ik eigenlijk een oplossing op, maar ik vraag die gast wel ff
pi_38978981
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:36 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nee ok je zakt niet weg, maar je ziet he wel das mijn probleem..
daar zocht ik eigenlijk een oplossing op, maar ik vraag die gast wel ff
oplossing: Blijf trainen, verwacht niet dat je in 4 maanden breed wordt.... er zijn altijd hulpmiddelen maar je zal altijd moeten blijven trainen als je vooruitgang wilt boeken
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_38979024
Ik neem aan dat je verder wilt groeien?

Dan begin je dus met een schema op te stellen (dus niet zo'n "schema" als dat je nu hebt)
In dat schema zet je welke dag je de verschillende spiergroepen gaat trainen, welke oefeningen per spiergroep je doet en het aantal sets en reps..

Ik neem voor de makkelijkheid een split-schema (je hebt verschillende soorten schema's, zoals fullbody, ub-lb (upper body-lower body enz)

Als je het goed wilt aanpakken en alles in proportie wilt houden, train je dus meer dan alleen je armen en buik, maar ook triceps, rug, schouders, benen en borst..

Stel je gebruikt een 3-dagen split-schema, die zou er dus zo uit kunnen zien:

Dag 1: Borst - Triceps
Dag 2: rust
Dag 3: Rug - Biceps
Dag 4: Rust
Dag 5: Schouders - Benen

Per spiergroep pak je 3 oefeningen, en per oefening maak je bijv. 3 sets van 8 herhalingen..
In herhalingen kan je ook varieren, dus bijv. 10-8-6 of 6-8-10 etc.. Bij de oefeningen pak je een dusdanig gewicht waarmee je net aan de aantal herhalingen komt.. Kom je makkelijk aan je herhalingen, dan heb je dus een te licht gewicht..

Het is belangrijk om je spieren continu te blijven prikkelen, dus veel varieren in oefeningen, herhalingen en gewicht..

Wat verder erg belangrijk is, is je voeding en rust.. Zonder goede voeding zul je niet groeien. Het beste is dus om een goed voedingsschema aan te maken..

Maja, misschien heb je er wat aan.. Voor verdere info raad ik je aan om op http://forum.dutchbodybuilding.com te kijken..
  zondag 18 juni 2006 @ 19:44:43 #12
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38979183
hm, dankje
pi_38980845
inderdaad wat Jay-T zegt. Mijn schema ziet er ongeveer hetzelfde uit.
Maar je voeding is inderdaad 1 van de meest belangrijke dingen.
Je moet trouwens niet klakkeloos schemas overgaan nemen, maar even de tijd nemen om uit te zoeken wat voor jou het lekkerste werkt
  zondag 18 juni 2006 @ 20:53:30 #14
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_38981320
4x per dag dezelfde spieren trainen? Dat is natuurlijk de garantie dat je nooit meer spieren zult krijgen, simpelweg omdat ze geen tijd hebben om te groeien....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 18 juni 2006 @ 20:54:34 #15
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38981372
quote:
Op zondag 18 juni 2006 20:53 schreef Arnold_fan het volgende:
4x per dag dezelfde spieren trainen? Dat is natuurlijk de garantie dat je nooit meer spieren zult krijgen, simpelweg omdat ze geen tijd hebben om te groeien....
ik train 6 dagen, 1 dag sowieso rust
  zondag 18 juni 2006 @ 20:57:20 #16
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_38981487
quote:
Op zondag 18 juni 2006 20:54 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ik train 6 dagen, 1 dag sowieso rust
Je moet tussen de trainingen minimaal 1 dag rust hebben, zeker als je net begint. Dan werk je met dumbels en barbels, en maakt door zware gewichten je spier moe, daarna met lichtere gewichten aftrainen zodat je spier helemaal leeg is, een dag rust, en goed eten (eiwitten).

Dan moet het wel goed komen, als je er tenminste aanleg voor hebt, anders kun je beter stoppen
  zondag 18 juni 2006 @ 20:57:35 #17
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38981501
Kijk anders eens in het fok body building topic. Ik zelf wil gewoon mooi gespierd worden, dus niet zo'n brede bodybuilder. Maar dat topic volg ik wel altijd, omdat er gewoon veel goede tips in voorbij komen:

[Centraal] Bodybuilding topic deel 33
  zondag 18 juni 2006 @ 21:01:19 #18
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38981644
quote:
Op zondag 18 juni 2006 20:57 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je moet tussen de trainingen minimaal 1 dag rust hebben, zeker als je net begint. Dan werk je met dumbels en barbels, en maakt door zware gewichten je spier moe, daarna met lichtere gewichten aftrainen zodat je spier helemaal leeg is, een dag rust, en goed eten (eiwitten).

Dan moet het wel goed komen, als je er tenminste aanleg voor hebt, anders kun je beter stoppen
Hm nee ik stop niet, ik ben geen snelle opgever..

iig, tot ik mn apparaten heb (alle spiergroep train apparaat) ge ik nog ff verder, ook goed voor mn conditie

halters: van 10 kilo naar 5 kilo, maar meer oefeningen.
buikspier oefningen: gewoon 200 per dag, rust tussen elke train dag
en in de rust dag veel fietsen / speedbike (racen dus)

tot ik alles heb?
  zondag 18 juni 2006 @ 21:07:56 #19
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_38981908
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:01 schreef Asmooh het volgende:

[..]

Hm nee ik stop niet, ik ben geen snelle opgever..

iig, tot ik mn apparaten heb (alle spiergroep train apparaat) ge ik nog ff verder, ook goed voor mn conditie

halters: van 10 kilo naar 5 kilo, maar meer oefeningen.
buikspier oefningen: gewoon 200 per dag, rust tussen elke train dag
en in de rust dag veel fietsen / speedbike (racen dus)

tot ik alles heb?
Het hangt er vooral vanaf hoe veel je aankunt... Als je 3 setjes van 8 keer met 12 kilo kunt doe je dat eerst, daarna ga je met 10 daarna 7 kilo. Op die manier is je spier helemaal leeg, en zul je betere resultaten zien.

Voor alle oefeningen geldt: liever minder aantal en gewicht goed uitgevoerd dan je blind staren op het gewicht en de oefening niet netjes doen, bij een goede uitvoering zul je veel betere resultaten zien.
pi_38981973
Die halters van 10kg heb je geen fuck aan

Met lichter gewicht en meer herhalingen zul je geen spieren opbouwen, dat is puur uithoudingsvermogen en conditie..

Die buikspieroefeningen (neem aan dat je crunches doet?) kun je ook wel achterwege laten, schiet je niks mee op..

Ik zeg lekker abonnement op de sportschool nemen (desnoods met een vriend ofzo, kan je extra motiveren..) en knallen! Of goed investeren in eigen materiaal..
  zondag 18 juni 2006 @ 21:11:58 #21
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_38982074
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:09 schreef JAY-T het volgende:
Je hebt natuurlijk gelijk, maar als hij met 20 gaat staan werkt het niet, ik heb natuurlijk niet echt een beeld van de TS maar hij zal niet erg veel gewend zijn....

Ik sluit me trouwens aan bij het advies om naar een sportschool te gaan....
  zondag 18 juni 2006 @ 22:12:01 #22
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38984415
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:09 schreef JAY-T het volgende:

Met lichter gewicht en meer herhalingen zul je geen spieren opbouwen, dat is puur uithoudingsvermogen en conditie..

Die buikspieroefeningen (neem aan dat je crunches doet?) kun je ook wel achterwege laten, schiet je niks mee op..

Ik zeg lekker abonnement op de sportschool nemen (desnoods met een vriend ofzo, kan je extra motiveren..) en knallen! Of goed investeren in eigen materiaal..
naja conditie en uithoudings vermogen vind ik zelf ook wel belangrijk hoor (net btw terug van 17km fietsen)

waarom heb je niks aan crunches?

maar idd ik ga wel goed inversteren in eigen materiaal
  zondag 18 juni 2006 @ 22:12:42 #23
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38984461
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:11 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar als hij met 20 gaat staan werkt het niet, ik heb natuurlijk niet echt een beeld van de TS maar hij zal niet erg veel gewend zijn....

Ik sluit me trouwens aan bij het advies om naar een sportschool te gaan....
halters van 10 kilo per arm is nog altijd 20 kilo voor 2 armen (ik heb van die kleine 1 hand halters die ik bedoel met 10 kilo)
  zondag 18 juni 2006 @ 22:14:15 #24
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_38984526
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:07 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het hangt er vooral vanaf hoe veel je aankunt... Als je 3 setjes van 8 keer met 12 kilo kunt doe je dat eerst, daarna ga je met 10 daarna 7 kilo. Op die manier is je spier helemaal leeg, en zul je betere resultaten zien.

Voor alle oefeningen geldt: liever minder aantal en gewicht goed uitgevoerd dan je blind staren op het gewicht en de oefening niet netjes doen, bij een goede uitvoering zul je veel betere resultaten zien.
Dat snap ik niet, wat bedoel je met 3 setjes van 8 keer 12 kilo als ik vragen mag?

trouwens wat ik sowieso niet snap is die 8x..

ik deed dan met 10 kilo 50x per arm..
maja dat heeft blijkbaar geen nut

[ Bericht 13% gewijzigd door Asmooh op 18-06-2006 22:25:44 ]
pi_38985093
maximale inspanning is 8-15 keer en dat je het gewicht daarna bij wijze van spreke niet meer omhoog kunt krijgen, als je dat 3 setjes per dag doet blijven je spieren wel in huidige vorm.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')