nee dat nietquote:Op maandag 28 mei 2007 14:12 schreef MikeyMan het volgende:
Waarom zou een GE een betere basis zijn? Denk je dat je die voor vijf tientjes hebt ofzo?
Als je een GE naar GTE om wilt bouwen én naar 300+ pk wilt hebben, kost dat je ook nog een vermogen...
hmm okequote:Op maandag 28 mei 2007 14:15 schreef MikeyMan het volgende:
Dat maakt geen verschil, want dat moet met beiden... Geloof me nou; ga voor een GTE... Scheelt je een hoop gezeik...
Ja maar dan weet je ook wel dat je niet zomaar dat er allemaal op kan schroeven aangezien de bodemplaat ook anders is, neem ik aan.quote:
supra weegt 1600 kilo, een celica 1100..quote:Op maandag 28 mei 2007 14:17 schreef BoJo het volgende:
waaorm koop je niet gelijk een supra?
Zou het? Toyota is nou niet echt een merk waar ze graag vijf verschillende bodemplaten bouwen...quote:Op maandag 28 mei 2007 14:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja maar dan weet je ook wel dat je niet zomaar dat er allemaal op kan schroeven aangezien de bodemplaat ook anders is, neem ik aan.
dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja maar dan weet je ook wel dat je niet zomaar dat er allemaal op kan schroeven aangezien de bodemplaat ook anders is, neem ik aan.
500quote:Op maandag 28 mei 2007 14:19 schreef Asmooh het volgende:
[..]
supra weegt 1600 kilo, een celica 1100..
reken het verschil
Ja, een stalet weegt 900... En nu?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:19 schreef Asmooh het volgende:
[..]
supra weegt 1600 kilo, een celica 1100..
reken het verschil
iik doelde meer op, celica met het supra blok is meer te doen dan een starlet met supra blok (afmetingen).quote:
afgezien dat een supra een betere wegligging heeft, beter op het vermogen gemaakt is, etc. jah, je bent wat kilo's lichter..quote:Op maandag 28 mei 2007 14:21 schreef Asmooh het volgende:
[..]
iik doelde meer op, celica met het supra blok is meer te doen dan een starlet met supra blok (afmetingen).
dus als je hem kan ombouwen ben je sowieso paar 100 kilo lichter uit.
dat zou al genoeg redenen zijn om een celica te nemen ipv een supra
tuurlijk dat is zoquote:Op maandag 28 mei 2007 14:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
afgezien dat een supra een betere wegligging heeft, beter op het vermogen gemaakt is, etc. jah, je bent wat kilo's lichter..
Ja volgens mij is de 180 en 182 FWD en de 183 en 185 4WDquote:Op maandag 28 mei 2007 14:19 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zou het? Toyota is nou niet echt een merk waar ze graag vijf verschillende bodemplaten bouwen...
4wd op een carina kan iig ook prima met de 2wd bodem...
ga het me ff lastig makenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja volgens mij is de 180 en 182 FWD en de 183 en 185 4WD
de 183 is een "gewone" en de 185 de CS of WRC of group A enz.
Die hebben zover ik weet ook een andere bodem
ga ik voor de betere wegligging en de beter mogelijkheid om vermogen op de weg te krijgen..quote:Op maandag 28 mei 2007 14:24 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tuurlijk dat is zo
ergens moet je een lijn kiezen.. of sneller, of betere wegligging
hoewel, ik heb niets te zeggen met mn slopel astma station 1.6 non injectie..quote:Op maandag 28 mei 2007 14:25 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
ga ik voor de betere wegligging en de beter mogelijkheid om vermogen op de weg te krijgen..
had je eerder moeten szijnquote:Op maandag 28 mei 2007 14:26 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
hoewel, ik heb niets te zeggen met mn slopel astma station 1.6 non injectie..
joh, ik trek netjes op in 20 seconden naar de honderd, hij loopt 1 op 15, alleen met 5 personen met bagage erin en 2 catamarans op een trailer erachter heb ik nog wat probleempjes om boven de 100 uit te komen, verder doet ie het ideaalquote:Op maandag 28 mei 2007 14:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
had je eerder moeten szijn
had ik een 2 liter blok liggen
Je hebt gelijk... My bad... Niet goed gekekenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja volgens mij is de 180 en 182 FWD en de 183 en 185 4WD
de 183 is een "gewone" en de 185 de CS of WRC of group A enz.
Die hebben zover ik weet ook een andere bodem
Vraag me af of die supra veel beter is dan een celica met superstruts...quote:Op maandag 28 mei 2007 14:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
afgezien dat een supra een betere wegligging heeft, beter op het vermogen gemaakt is, etc. jah, je bent wat kilo's lichter..
gheh..quote:Op maandag 28 mei 2007 14:33 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... My bad... Niet goed gekeken
183 kan ik niet terugvinden...
AT180 en ST182 hebben een lagere middentunnel dan een ST185...
Dat wordt nog knutselen inderdaad
Maar dan kun je RWD ook wel op je pik tatoeeren...
de 183 heeft 4WS en is leverbaar met het alltrac systeem, wat niet een "echt" 4WD systeem is natuurlijk.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:33 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... My bad... Niet goed gekeken
183 kan ik niet terugvinden...
AT180 en ST182 hebben een lagere middentunnel dan een ST185...
Dat wordt nog knutselen inderdaad
Maar dan kun je RWD ook wel op je pik tatoeeren...
Nee dus... Niet zonder je halve auto uit elkaar te halenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:35 schreef Asmooh het volgende:
[..]
gheh..
wat denk jij persoonlijk dat de beste keuze is?
ps.
Toyota Supra 2.8i TC
past dat wel?
lengte 4,66 m
breedte 1,72 m
hoogte 1,32 m
wielbasis 2,62 m
spoorbreedte voor 1,46 m
spoorbreedte achter 1,42 m
massa leeg 1300 kg
Alles past, dat heb ik je eerder al verteld.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:35 schreef Asmooh het volgende:
[..]
gheh..
wat denk jij persoonlijk dat de beste keuze is?
ps.
Toyota Supra 2.8i TC
past dat wel?
lengte 4,66 m
breedte 1,72 m
hoogte 1,32 m
wielbasis 2,62 m
spoorbreedte voor 1,46 m
spoorbreedte achter 1,42 m
massa leeg 1300 kg
Precies en als het al lukt komt je nooit meer door de APK of RDW tests heenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:39 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nee dus... Niet zonder je halve auto uit elkaar te halen
mja kijk ik kan wel een supra kopen ofzo..quote:Op maandag 28 mei 2007 14:36 schreef MikeyMan het volgende:
Nou... Met zo'n auto als basis zou ik gaan voor een 3sgte met een fatsoenlijk diff en goed onderstel, eventueel een paar superstruts (maar die zijn niet te betalen)...
Eventueel tunen op een brede powercurve met wat minder topvermogen...
Ik zie het... Heb ook nog een Codering 183cvt gevonden... Was dat dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
de 183 heeft 4WS en is leverbaar met het alltrac systeem, wat niet een "echt" 4WD systeem is natuurlijk.
Volgens mij met 4WS alleen in Japan verkrijgbaar maar met alltrac ook in de VS
haha das wel erg simpel gezegd op die manier hequote:Op maandag 28 mei 2007 14:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Alles past, dat heb ik je eerder al verteld.
Daar heb je alleen tijd, skills en geld voor nodig.
maar als jij een 4WD Celica wilt koop dan een CS, als je een snelle Celica Coupe wilt swap dan een 3S-GTE (ook niet simpel overigens) en als je gewoon leuk wilt rijden laat alles dan zo en stel je kleppen even.
[..]
Precies en als het al lukt komt je nooit meer door de APK of RDW tests heen
Jij denkt dat dat zo werkt?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:41 schreef Asmooh het volgende:
[..]
haha das wel erg simpel gezegd op die manier he
plus ik heb geen gegevens bekenend bij de apk
dus ik kan ze bijna van alles aansmeren
Dat klopt inderdaad, alltrac is alleen op een 185 leverbaar geweest (of 4WD als CS)quote:Op maandag 28 mei 2007 14:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ik zie het... Heb ook nog een Codering 183cvt gevonden... Was dat dan?
182 en 183 bodemplaat zijn overigens wel hetzelfde...
In amerika heb ik een 180, een 184, een 184cvt en een 185 staan
Wederom 180 en 184 hetzelfde...
0quote:Op maandag 28 mei 2007 14:50 schreef BoJo het volgende:
wat heb je aan kosten begroot?
valt echt wel meequote:Op maandag 28 mei 2007 14:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
zo'n 10k aan z'n plannen te horen.
bestquote:Op maandag 28 mei 2007 15:08 schreef mbargo het volgende:
wel op het circuit he.
Afgezien daarvan... Waar ga je de aandrijfas laten dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 15:22 schreef Asmooh het volgende:
p.s ik ga zo even onder de motorkap foto maken (toch kijken of die 7M past)
In het supra onderstelquote:Op maandag 28 mei 2007 15:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Afgezien daarvan... Waar ga je de aandrijfas laten dan?
op het dak.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Afgezien daarvan... Waar ga je de aandrijfas laten dan?
ik ga van de week ff naar een gast toe voor fotosquote:Op maandag 28 mei 2007 15:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Afgezien daarvan... Waar ga je de aandrijfas laten dan?
GMTAquote:Op maandag 28 mei 2007 15:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Op de boom gaan staan??
Je zal 'm best een keer om een boom parkeren, maar op een boom??
je zei zelf./. met tijd en geld lukt alles.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:40 schreef MikeyMan het volgende:
Dat hoef je niet te doen... Met de originele bodemplaat gaat het dus niet lukken...
Dat zei ikquote:Op maandag 28 mei 2007 15:41 schreef Asmooh het volgende:
[..]
je zei zelf./. met tijd en geld lukt alles.
maar het gaat niet lukken als de motor al niet past
dus mocht de motor passen ga ik eeens rustig overleggen met die gast hoe we het kunne oplosse
met een slijpschijf en een lasser is alles passend te makenquote:Op maandag 28 mei 2007 15:41 schreef Asmooh het volgende:
[..]
je zei zelf./. met tijd en geld lukt alles.
maar het gaat niet lukken als de motor al niet past
dus mocht de motor passen ga ik eeens rustig overleggen met die gast hoe we het kunne oplosse
oh was jij dat jah, en ik lees alles maar soms moet je het ge "blabla" skippenquote:Op maandag 28 mei 2007 15:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat zei ik
De motor past ja.
maar RWD gaat niet met deze bodemplaat, dan moet je een ST185 bodemplaat gaan kopen, of je complete huidige bodemplaat verneuken.
p.s. lees jij alle posts wel? Want werkelijk alle info staat al in dit topic.
kijk iemand die weet van aanpakquote:Op maandag 28 mei 2007 15:44 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
met een slijpschijf en een lasser is alles passend te maken![]()
een ST185 bodemplaat is niet echt makkelijk te vinden opzich..quote:Op maandag 28 mei 2007 15:45 schreef Asmooh het volgende:
[..]
oh was jij dat jah, en ik lees alles maar soms moet je het ge "blabla" skippen
en ik weet dat ik andere modemplaat moet kopen
maar nu weet ik gelijk welk type
of huidige plaat verneuken, minder leuk grapje..
ga wel ff opzoek naar een ST185 plaat
jah das ook weer zo , maar zo blijf je natuurlijk bezig.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
een ST185 bodemplaat is niet echt makkelijk te vinden opzich..
Bovendien is het ombouwen van je Coupé carrosserie ook niet echt plug and play
maar dat maakt het juist wel een interessant project.
Al zou ik dan gewoon voor een groep A ST205 gaan, dat is pas een auto
nee heb je, ja kan je krijgequote:Auto-onderdelen zoeken
Deze aanvraag is verwerkt
welke van de 4?quote:Op maandag 28 mei 2007 15:53 schreef MikeyMan het volgende:
Bodemplaat:
58111-20140
58212-20060
58211-20290
58311-20280
Die moet je hebben; te bestellen bij de toyotadealer op de hoek...
En dan las je je nog de vlektiefus...
Daarnaast; is het nou ineens een 7mgte?
dat weet ik, en de oplossing zover ik las op internet:quote:Op maandag 28 mei 2007 16:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Opzich wel leuk maar een 3S blok staat natuurlijk dwars en een 7M in lengte richting..
heb je daar al goed naar gekeken, of is dit gewoon een droom idee?
je krijgt dan een wegligging van een boot, die motor die 4x zoveel weegt zover naar voren.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:07 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat weet ik, en de oplossing zover ik las op internet:
radiateur er uit slopen zodat het "clean" is.
en de radiateur overdwars plaatsen (zijkant) Zoals ferrari dat ook heeft.
OF een blitz radiateur (kleiner) en zit een stuk lager
dat waren de beste oplossingen
Ghehequote:Op maandag 28 mei 2007 16:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
je krijgt dan een wegligging van een boot, die motor die 4x zoveel weegt zover naar voren.
Bovendien is dat niet het enige punt, de radiator.
Als je echt een bikkel bent maak je er een mid-engined celica van.
Heb je ook geen ST185 bodemplaat nodig.
bovendien heb je geen ruimte voor die 7M dus sleutelen wordt een hel, maw je mag die motor er elke keer uithalen als je iets wilt doen (zoals oliefilters oid verversen)
Motor in het midden zoals bij een MR2.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:15 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Ghehe
Leg mij de Mid-engined eens uit?
Anyway:
Zonder slijpen:
Lengte: 80cm
Breedte: 90cm
Hoogte vanaf motorsteun: 65cm
OMG dat luchtfilter zo, voel je je wel helemaal lekker?quote:Op maandag 28 mei 2007 16:15 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Ghehe
Leg mij de Mid-engined eens uit?
Anyway:
Zonder slijpen:
Lengte: 80cm
Breedte: 90cm
Hoogte vanaf motorsteun: 65cm
[afbeelding]
nee, maar de standaard was kapot.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
OMG dat luchtfilter zo, voel je je wel helemaal lekker?
hm, kan ik de motor niet gewoon in de achterbak plaatsen?quote:Op maandag 28 mei 2007 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Motor in het midden zoals bij een MR2.
Dus achterbank eruit en dan achter je stoelen die motor plaatsen. Is RWD meteen met wat las en slijp werk goed voorelkaar te krijgen.
Laatst stond op die forum nog een Polo met een motorfiets motor in het midden, moet je die even opzoeken als voorbeeld.
Niet zo best voor je wegliggingquote:Op maandag 28 mei 2007 16:24 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hm, kan ik de motor niet gewoon in de achterbak plaatsen?
of loopt dat niet gelijk aan?
zie geditquote:Op maandag 28 mei 2007 16:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Niet zo best voor je wegligging
als je niks nuttigs kan melden.. vermeldt dan gewoon niks ofzo?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:04 schreef troje het volgende:
hilarisch topic dit!
Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!quote:Op maandag 28 mei 2007 16:24 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hm, kan ik de motor niet gewoon in de achterbak plaatsen?
of loopt dat niet gelijk aan?
ziet er wel vet uit.. maar ben wel gelijk mn achterbank kwijt
en in de liftback kan het beter, want daar heb je een grotere motorkap
als je in achterbak kan plaatsen kan je luchthappers op je achterklep maken
coupe is wel ergens handig voor
hey het idee van mid engined was van tommy hoor, niet die van mijquote:Op maandag 28 mei 2007 17:08 schreef troje het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!
Lijkt me top plan!
Volgens mij kan je dat laten synchroniseren, zoals destijds met die woestijn eend. Scheelt ook een hoop ombouw voorin, kan je dat allemaal gewoon laten zitten.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:08 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hey het idee van mid engined was van tommy hoor, niet die van mij
plus de motors moeten dan gelijk lopen, en dat werkt niet zomaar
mja dat weet ik dus niet, ik heb me daar nooit in verdiept.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:11 schreef troje het volgende:
[..]
Volgens mij kan je dat laten synchroniseren, zoals destijds met die woestijn eend. Scheelt ook een hoop ombouw voorin, kan je dat allemaal gewoon laten zitten.
Alle vier dus... Voor, midden, tussen, achter...quote:Op maandag 28 mei 2007 15:54 schreef Asmooh het volgende:
[..]
welke van de 4?
liefste heb ik een 7mgte
als dat ECHT niet kan, dan een 3S-GTE
7mgte staat nogsteeds als voorkeur ja
Dak eraf slijpen?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:15 schreef Asmooh het volgende:
[..]
mja dat weet ik dus niet, ik heb me daar nooit in verdiept.
het idee van de motor midend lijkt me wel heel leuk / orgineel
aan de andere kant verneuk je je auto er wel aardig mee.
- dak er af slijpen
----
- andere zijkits maken voor dr ramen
- nieuw raampje er in
---- = niet zo probleem, MR2 standaard nemen
-- motorsteunen maken achter in
-- plaaten lassen zodat je geen stank binnen krijgt maar echt duidelijk "buiten" de auto is
-- daarom moet je het dak een stuk inkorten, maar datr is lelijk.. zie zijkits en aangepaste foto.
in preciepe kan dit allemaal.
Mijn probleem is dat ik mn achterbank kwijt ben..
dus liefste heb ik de motor een klein stukje verder naar achter.. zodat je een achterbank kan plaatsen.
indien niet: dan wil ik alsnog 30/50cm achter de stoelen overhouden voor de woofers/speakers
je zou eigenlijk een MR2 donar auto moeten nemen en dat over gaan zetten
daar zoek ik al een half jaar naarquote:Op maandag 28 mei 2007 17:28 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dak eraf slijpen?
Wat denk je van een stuk uit de onderkant halen...
Kun je misschien wel ergens een MRtje voor op de kop tikken voah wehnag...
Welke lucht? Zit een uitlaat op zo'n ding hoor... Hoe denk je dat ze dat in een Clio V6 doen?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
daar zoek ik al een half jaar naar
en ja, stuk van je dak er af.. waarom? omdat je anders de lucht/stank binnen krijgt?
of weet jij een beter idee.
ik sta open voor oplossingen / tips.
Zolang het orgineel is
ik zeg alleen wat iemand anders zei hoorquote:Op maandag 28 mei 2007 17:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Welke lucht? Zit een uitlaat op zo'n ding hoor... Hoe denk je dat ze dat in een Clio V6 doen?
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:10 schreef Asmooh het volgende:
[..]
de buitenkant ga ik echt niet zo veel aan doen hoor.
ach johquote:Op maandag 28 mei 2007 18:02 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, niks dak eraf... Dat gaat nergens over... Olie verversen moet inderdaad via de binnenkant, maar normaalgesproken hoef je er verder niks aan te doen...
Daarnaast; het blijft een kansloos plan...
hey tis geen plan hoorquote:
wjhahaquote:Op maandag 28 mei 2007 18:08 schreef BoJo het volgende:
ik zeg motor naast de aandrijfassen samen op het dak. [afbeelding]
Mjah, motorblok moet vrij laag zitten om recht te liggen... Maar dan moet je dus ook het chassis gaan versterken op de plekken waar het motorblok vast komt...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ach joh
tis wel orgineel..
maar oke, niet het dak er af.
vertel mij dan eens hoe JIJ denkt dat ik het beste het motorblok kan bevestigen en vooral: waar
BEDENK WEL: ik kan NU wel het motorblok / motorblok ruimte maken / optimaliseren voor de 7mgte
dus ik zit niet meer aan een beperking vast (denk ik)
Nogmaals; alles is mogelijk...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:08 schreef Asmooh het volgende:
btw ik heb ff verder zitten denken
in theorie is het niet mogelijk toch?
WOT? Motorblok achter en voorwielaandrijving? Das wel erg de omgekeerde wereld...quote:Let op:
7mgte (voor) aandrijving: achter , versnellingsbak: voor, motor: gedraait
Ja, das bij meer auto's zo...quote:DUs de opstelling in een supra is:
Motor > bak > aandrijving , righto?
ehm... nee...quote:Nu maken we het mid engined?
Bak > motor > aandrijving > bak ?
Vergelijkbaar met een FWD auto, maar dan zonder sturende wielenquote:of hoe hebben ze dat bij MR2 opgelost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |