olie is perfect en motorgeluid ookquote:Op zondag 27 mei 2007 14:51 schreef garnage-patrick het volgende:
k ga zo maar laten zien hoe je het wel moet doen.
owja, je motorgeluid vind ik ook niet lekker klinken... zit er genoeg olie oid in?
Dat handrem vasthouden verhaal heeft echt 0 zinquote:Op maandag 28 mei 2007 00:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat noem ik niet wegtrekken
schakelen met 3000/4000 toeren maximaal.
dat is niet wegrekken maar dat is gewoon normaal wegrijden maar dan wat sneller.
Wegtrekken is:
Toeren maken >> 6000/7000+ toeren.
Koppeling loslaten
handrem nogsteeds vast
en dan laten schieten
DAT is wegtrekken
wat jij doet is gewoon wegrijden..
tuurlijk heeft dat zin, jij maakt op die manier veel meer toeren en blijft stilstaan.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat handrem vasthouden verhaal heeft echt 0 zin![]()
![]()
of jij kan gewoon niet rijden (hard wegrijden)quote:Op maandag 28 mei 2007 00:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je hebt dus gewoon geen enkel idee waar je het over hebt
Tevens bevestigt deze post dat je je koppeling niet beheerst.
Jou verhaal heeft niets met toeren te maken.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:49 schreef Asmooh het volgende:
[..]
of jij kan gewoon niet rijden (hard wegrijden)
en gebruikt de koppeling gewoon om langzaam op te trekken, doorschakelen
zn 2000 toeren gassie die te laat is met schakelen en te langzaam bij t verkeerslicht
soms moet je meer toeren maken, omdat een auto in hogere toeren sneller is
je komt inderdaad niet weg nee,quote:Op maandag 28 mei 2007 00:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Jou verhaal heeft niets met toeren te maken.
Bovendien heb ik het niet over toeren maar het feit dat jij je handrem erop moet houden om snel weg te rijden.
Als ik dat b.v. in m'n BMW 325 zou doen (met achterwielaandrijving) kom je niet eens weg...
m.a.w. je lult gewoon erg slap en je hebt geen idee waar je het over hebt
Ik kom prima weg, zelfs zonder mijn koppeling te verbranden.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:55 schreef Asmooh het volgende:
[..]
je komt inderdaad niet weg nee,
daarom moet je ook in delen weggaan
maar laat maar.
blijkbaar heb jij geen idee waar je over praat.
maar deze discussie kunnen we blijven voeren
en BMW? 325?
Kamper
Wat dus precies is wat je níet wilt hebben... Idealiter heb je een heel klein beetje wielspin... Afhankelijk van de auto kun je hem het beste rond de 2500 á 3000 toeren houden, koppeling snel op laten komen en gelijk het gas vol instampen...quote:Op maandag 28 mei 2007 00:44 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tuurlijk heeft dat zin, jij maakt op die manier veel meer toeren en blijft stilstaan.
zodra jij koppeling bijna niet meer in heb en wel veel toeren maakt en handrem los maakt schiet hij dus naar voeen (wielspin).
correctie: jij kunt je koppeling rem en gas niet tegelijk indrukken...quote:voordeel is dat je harder wegrijdt.
je kan geen koppeling > rem en gas indrukken te gelijk
Kan ook sneller zijn, maar dan moet je wel in een diesel rondrijden...quote:dus dit werkt super
maar als je het niet kan.. dan rij je idd zachtjes weg en schakel je bij 3000 toeren.
7000 voor een gare 4afe?quote:ik schakelde dat filmpje (2e) al aardig snel...
maar normaal kan je gewoon toeren maken tot 7000 toeren..
zal over een tijdje wel betere maken
Nee... dat is je auto slopenquote:Op maandag 28 mei 2007 00:36 schreef Asmooh het volgende:
Toeren maken >> 6000/7000+ toeren.
Koppeling loslaten
handrem nogsteeds vast
en dan laten schieten
DAT is wegtrekken
quote:Op maandag 28 mei 2007 12:05 schreef garnage-patrick het volgende:
tis gewoon kenkerauto, met een dikke kamper jostie die absoluut niet kan rijden. en die niet weet dat als je met spinnende banden wegrijdt, dat het gewoon vermogen verlies is.
dus kerel verkoop die auto zo snel mogelijk, misschien komt ie dan nog wel bij een liefhebber terrecht. en koop voor je zelf een sita :/
ik ga dat niet doenquote:Op maandag 28 mei 2007 13:08 schreef MikeyMan het volgende:
Hoe dan ook; hoe ga jij een supra onderstel onder je celica zetten?
tsk asmooh.. mag je dit allemaal wel zeggen van meneer de dominee?quote:Op maandag 28 mei 2007 12:33 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kanker user
hahahahahahaha
ga jij maar terug naar school broekie
kanker sukkel
ik hoop dat je kanker aan je lever krijgt, en je moeder ook
ik mag alles zeggen wat ik wil zeggenquote:Op maandag 28 mei 2007 13:24 schreef Dromer het volgende:
[..]
tsk asmooh.. mag je dit allemaal wel zeggen van meneer de dominee?
een BMW heeft toch ook de motor voorin zitten?quote:Op maandag 28 mei 2007 13:22 schreef Asmooh het volgende:
[..]
btw betrekking tot de 3S-GTE.
Hoe krijg je het voor elkaar dat als je motor voorzit, toch RWD heb? ipv FWD of AWD
kloptquote:Op maandag 28 mei 2007 13:27 schreef BoJo het volgende:
[..]
een BMW heeft toch ook de motor voorin zitten?![]()
sgoe, zodra mn auto af isquote:Op maandag 28 mei 2007 13:15 schreef mbargo het volgende:
Asmooh ik wil wel een keertje tegen je sprinten.
Ja, andere versnellingsbak...quote:Op maandag 28 mei 2007 13:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
klopt
celica ook.
alleen de orginele celica met de 3S-GTE heeft AWD
en ik wil RWD
dus er moet ergens toch echt wat aangepast worden
i knowquote:Op maandag 28 mei 2007 13:42 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, andere versnellingsbak...
Maar dat wordt niks dus, want er is voor zover ik weet geen 3s-gte versnellingsbak voor RWD...
Je zult dan een supra-bak moeten hebben, en de behuizing aan moeten passen...
mja schiet niet op hequote:Op maandag 28 mei 2007 13:46 schreef MikeyMan het volgende:
Ja, of een corollabak uit japan importeren...
dat dacht ik zelf dus ook..quote:Op maandag 28 mei 2007 13:48 schreef MikeyMan het volgende:
Dat wel... Maar zelfs dan is het nóg een kutklus...
4wd lijkt me simpeler, aangezien dát een direct bolt-on is...
Vraag is natuurlijk ook of je de aandrijfas kwijt kunt in je middentunnel, maar dat zal opzich niet zo'n probleem zijn, aangezien er ook 4wd geleverd is...
quote:Op maandag 28 mei 2007 13:49 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat dacht ik zelf dus ook..
nadeel van 4wd is dat je 2x het vermogen nodig heb wat je normaal op rwpk wil hebben toch?
want je moet nu 4 wielen aansturen ipv 2.
4wd is daarom ook vaak trager
hmm okay.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:50 schreef MikeyMan het volgende:
Euh... nee...
Juist niet... Je kunt het vermogen makkelijker kwijt, maar je zult wel iets van 10 á 15 % aandrijf-verlies hebben...
Maar aangezien het hier nog weleens regent, is 4wd nieteens zo'n slecht plan...
hmm vaag..quote:Op maandag 28 mei 2007 13:52 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is dat er meer onderdelen moeten draaien waardoor je meer wrijving hebt.. Maar echt, een beetje nette 4wd is echt wel sneller dan een rwd
Of rij jij altijd op je achterwielen dat er maar 2 wielen hoeven te draaien?
Nou, dat sowieso... 3sgte kun je er zo in hangen... Das geen probleem... Kun je -als je een donor hebt- zo overklussen...quote:Op maandag 28 mei 2007 13:53 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hmm okay.
dus jij zegt in even kort gezegd:
ipv 7M naar 3sgte gaan?
want 7m kan er niet standaard op zonder de hele onderkant te vervangen (zover ik weet)
hmm okayquote:Op maandag 28 mei 2007 13:55 schreef Snuitebolletje het volgende:
top speed en al zal iets lager liggen door het vermogensverlies op de extra draaiende onderdelen, maar de acceleratie ligt echt wel hoger, je krijgt gewoon beter het vermogen op de weg met 4 wieltjes dan met 2. Veel minder nadelige wielspin
Tsjah... Bij gelijke motorisering, met goede piloot en op droog wegdek zal een 4wd wel iets langzamer zijn...quote:Op maandag 28 mei 2007 13:53 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hmm vaag..
ik had een keer (geen toyota) gekeken naar een rwd en een 4wd en die 4wd was trager
nee tuurlijk niet, maar je motor die laat 2 wielen draaien en die andere 2 draaien mee.
met 4wd laat hij ze allemaal draaien = zwaarder belast? = minder vermogen per wiel?
Haha, als je dat doet heb je echt een ongeleid projectiel!quote:Op maandag 28 mei 2007 13:56 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hmm okaydas wel weer een voordeel inderdaad.
topspeed lager is weer een nadeel, maar je moet ergens kiezen.
ik denk dat als je het blok wil tunen dat je het zeker niet op fwd wil hebben
klopt, en de 7m is veel makkelijker om te bouwen naar meer vermogen.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:55 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nou, dat sowieso... 3sgte kun je er zo in hangen... Das geen probleem... Kun je -als je een donor hebt- zo overklussen...
7m lijkt me nogal een uitdaging... Als dat blok uberhaupt al in de neus van dat ding past... En dan nog kun je alles aan elkaar gaan knutselen, aandrijf-as op maat laten maken en balanceren, voorwielophanging veranderen etc...
Zonder dat je het onderstel aanpast heb je er op je achterwielen ook geen hol aan...quote:Op maandag 28 mei 2007 13:56 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hmm okaydas wel weer een voordeel inderdaad.
topspeed lager is weer een nadeel, maar je moet ergens kiezen.
ik denk dat als je het blok wil tunen dat je het zeker niet op fwd wil hebben
hmm dus ze hebben alle 2 een nadeel en/of voordeel?quote:Op maandag 28 mei 2007 13:57 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah... Bij gelijke motorisering, met goede piloot en op droog wegdek zal een 4wd wel iets langzamer zijn...
Maarja... Ideaal is het nooit, en zodoende ben je als prutser of in de regen met 4wd wel wat sneller...
quote:Lighter Flywheel
Adjustible cam sprockets
Camshaft
forged pistons
Pistons rings steel
Trainless Valvews
rebuild 3sge turbo system
with: turbonectic 60-1 t4 400hp @ 18psi
Supra CT26 turbocharger
3sge with gte wap
turbo
downpipe
manifold
7mge injectors
7mge feulpump
s3gte oli pan and lines
5sfe ecu
3sgte map sensor
w57/58 supra bak
2c startmotor
dus ik moet een celica T18 4wd turbo onderstel zien te krijgen, righto?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:00 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zonder dat je het onderstel aanpast heb je er op je achterwielen ook geen hol aan...
Haal dan gelijk een gte... Je moet de compressie gaan verlagen, en een rebuild is ook geen overbodige luxe...quote:Op maandag 28 mei 2007 14:02 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hmm dus ze hebben alle 2 een nadeel en/of voordeel?
p.s.
ik heb een mail gestuurt voor een 3s-ge blok.
http://www.toysport.com/T(...)/3sgt_tech_notes.htm
ik kon de andere link niet vinden.
maar wat hun zeggen is het upgraden van 3sge naar 3sgte geen probleem omdat het het zelfde blok is.
De aanpassingen:
[..]
Das sowieso handiger...quote:Op maandag 28 mei 2007 14:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dus ik moet een celica T18 4wd turbo onderstel zien te krijgen, righto?
maar is het niet veel goedkoper / voordeliger om een 3sge te halen?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:04 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Haal dan gelijk een gte... Je moet de compressie gaan verlagen, en een rebuild is ook geen overbodige luxe...
Tsjah... Allicht makkelijker te realiseren dan een 7m + rwdquote:Op maandag 28 mei 2007 14:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Voor 4WD heb je een andere bak nodig een aandrijfas een diff achter en andere ophanging.
Verder zijn er nog wat praktische problemen, maar dat heb jij als goede googelaar vast allemaal al uitgezocht
i know heb ik idd allemaal al gevondenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Voor 4WD heb je een andere bak nodig een aandrijfas een diff achter en andere ophanging.
Verder zijn er nog wat praktische problemen, maar dat heb jij als goede googelaar vast allemaal al uitgezocht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |