GMTAquote:Op maandag 28 mei 2007 15:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Op de boom gaan staan??
Je zal 'm best een keer om een boom parkeren, maar op een boom??
je zei zelf./. met tijd en geld lukt alles.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:40 schreef MikeyMan het volgende:
Dat hoef je niet te doen... Met de originele bodemplaat gaat het dus niet lukken...
Dat zei ikquote:Op maandag 28 mei 2007 15:41 schreef Asmooh het volgende:
[..]
je zei zelf./. met tijd en geld lukt alles.
maar het gaat niet lukken als de motor al niet past
dus mocht de motor passen ga ik eeens rustig overleggen met die gast hoe we het kunne oplosse
met een slijpschijf en een lasser is alles passend te makenquote:Op maandag 28 mei 2007 15:41 schreef Asmooh het volgende:
[..]
je zei zelf./. met tijd en geld lukt alles.
maar het gaat niet lukken als de motor al niet past
dus mocht de motor passen ga ik eeens rustig overleggen met die gast hoe we het kunne oplosse
oh was jij dat jah, en ik lees alles maar soms moet je het ge "blabla" skippenquote:Op maandag 28 mei 2007 15:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat zei ik
De motor past ja.
maar RWD gaat niet met deze bodemplaat, dan moet je een ST185 bodemplaat gaan kopen, of je complete huidige bodemplaat verneuken.
p.s. lees jij alle posts wel? Want werkelijk alle info staat al in dit topic.
kijk iemand die weet van aanpakquote:Op maandag 28 mei 2007 15:44 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
met een slijpschijf en een lasser is alles passend te maken![]()
een ST185 bodemplaat is niet echt makkelijk te vinden opzich..quote:Op maandag 28 mei 2007 15:45 schreef Asmooh het volgende:
[..]
oh was jij dat jah, en ik lees alles maar soms moet je het ge "blabla" skippen
en ik weet dat ik andere modemplaat moet kopen
maar nu weet ik gelijk welk type
of huidige plaat verneuken, minder leuk grapje..
ga wel ff opzoek naar een ST185 plaat
jah das ook weer zo , maar zo blijf je natuurlijk bezig.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
een ST185 bodemplaat is niet echt makkelijk te vinden opzich..
Bovendien is het ombouwen van je Coupé carrosserie ook niet echt plug and play
maar dat maakt het juist wel een interessant project.
Al zou ik dan gewoon voor een groep A ST205 gaan, dat is pas een auto
nee heb je, ja kan je krijgequote:Auto-onderdelen zoeken
Deze aanvraag is verwerkt
welke van de 4?quote:Op maandag 28 mei 2007 15:53 schreef MikeyMan het volgende:
Bodemplaat:
58111-20140
58212-20060
58211-20290
58311-20280
Die moet je hebben; te bestellen bij de toyotadealer op de hoek...
En dan las je je nog de vlektiefus...
Daarnaast; is het nou ineens een 7mgte?
dat weet ik, en de oplossing zover ik las op internet:quote:Op maandag 28 mei 2007 16:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Opzich wel leuk maar een 3S blok staat natuurlijk dwars en een 7M in lengte richting..
heb je daar al goed naar gekeken, of is dit gewoon een droom idee?
je krijgt dan een wegligging van een boot, die motor die 4x zoveel weegt zover naar voren.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:07 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat weet ik, en de oplossing zover ik las op internet:
radiateur er uit slopen zodat het "clean" is.
en de radiateur overdwars plaatsen (zijkant) Zoals ferrari dat ook heeft.
OF een blitz radiateur (kleiner) en zit een stuk lager
dat waren de beste oplossingen
Ghehequote:Op maandag 28 mei 2007 16:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
je krijgt dan een wegligging van een boot, die motor die 4x zoveel weegt zover naar voren.
Bovendien is dat niet het enige punt, de radiator.
Als je echt een bikkel bent maak je er een mid-engined celica van.
Heb je ook geen ST185 bodemplaat nodig.
bovendien heb je geen ruimte voor die 7M dus sleutelen wordt een hel, maw je mag die motor er elke keer uithalen als je iets wilt doen (zoals oliefilters oid verversen)
Motor in het midden zoals bij een MR2.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:15 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Ghehe
Leg mij de Mid-engined eens uit?
Anyway:
Zonder slijpen:
Lengte: 80cm
Breedte: 90cm
Hoogte vanaf motorsteun: 65cm
OMG dat luchtfilter zo, voel je je wel helemaal lekker?quote:Op maandag 28 mei 2007 16:15 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Ghehe
Leg mij de Mid-engined eens uit?
Anyway:
Zonder slijpen:
Lengte: 80cm
Breedte: 90cm
Hoogte vanaf motorsteun: 65cm
[afbeelding]
nee, maar de standaard was kapot.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
OMG dat luchtfilter zo, voel je je wel helemaal lekker?
hm, kan ik de motor niet gewoon in de achterbak plaatsen?quote:Op maandag 28 mei 2007 16:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Motor in het midden zoals bij een MR2.
Dus achterbank eruit en dan achter je stoelen die motor plaatsen. Is RWD meteen met wat las en slijp werk goed voorelkaar te krijgen.
Laatst stond op die forum nog een Polo met een motorfiets motor in het midden, moet je die even opzoeken als voorbeeld.
Niet zo best voor je wegliggingquote:Op maandag 28 mei 2007 16:24 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hm, kan ik de motor niet gewoon in de achterbak plaatsen?
of loopt dat niet gelijk aan?
zie geditquote:Op maandag 28 mei 2007 16:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Niet zo best voor je wegligging
als je niks nuttigs kan melden.. vermeldt dan gewoon niks ofzo?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:04 schreef troje het volgende:
hilarisch topic dit!
Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!quote:Op maandag 28 mei 2007 16:24 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hm, kan ik de motor niet gewoon in de achterbak plaatsen?
of loopt dat niet gelijk aan?
ziet er wel vet uit.. maar ben wel gelijk mn achterbank kwijt
en in de liftback kan het beter, want daar heb je een grotere motorkap
als je in achterbak kan plaatsen kan je luchthappers op je achterklep maken
coupe is wel ergens handig voor
hey het idee van mid engined was van tommy hoor, niet die van mijquote:Op maandag 28 mei 2007 17:08 schreef troje het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!
Lijkt me top plan!
Volgens mij kan je dat laten synchroniseren, zoals destijds met die woestijn eend. Scheelt ook een hoop ombouw voorin, kan je dat allemaal gewoon laten zitten.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:08 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hey het idee van mid engined was van tommy hoor, niet die van mij
plus de motors moeten dan gelijk lopen, en dat werkt niet zomaar
mja dat weet ik dus niet, ik heb me daar nooit in verdiept.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:11 schreef troje het volgende:
[..]
Volgens mij kan je dat laten synchroniseren, zoals destijds met die woestijn eend. Scheelt ook een hoop ombouw voorin, kan je dat allemaal gewoon laten zitten.
Alle vier dus... Voor, midden, tussen, achter...quote:Op maandag 28 mei 2007 15:54 schreef Asmooh het volgende:
[..]
welke van de 4?
liefste heb ik een 7mgte
als dat ECHT niet kan, dan een 3S-GTE
7mgte staat nogsteeds als voorkeur ja
Dak eraf slijpen?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:15 schreef Asmooh het volgende:
[..]
mja dat weet ik dus niet, ik heb me daar nooit in verdiept.
het idee van de motor midend lijkt me wel heel leuk / orgineel
aan de andere kant verneuk je je auto er wel aardig mee.
- dak er af slijpen
----
- andere zijkits maken voor dr ramen
- nieuw raampje er in
---- = niet zo probleem, MR2 standaard nemen
-- motorsteunen maken achter in
-- plaaten lassen zodat je geen stank binnen krijgt maar echt duidelijk "buiten" de auto is
-- daarom moet je het dak een stuk inkorten, maar datr is lelijk.. zie zijkits en aangepaste foto.
in preciepe kan dit allemaal.
Mijn probleem is dat ik mn achterbank kwijt ben..
dus liefste heb ik de motor een klein stukje verder naar achter.. zodat je een achterbank kan plaatsen.
indien niet: dan wil ik alsnog 30/50cm achter de stoelen overhouden voor de woofers/speakers
je zou eigenlijk een MR2 donar auto moeten nemen en dat over gaan zetten
daar zoek ik al een half jaar naarquote:Op maandag 28 mei 2007 17:28 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dak eraf slijpen?
Wat denk je van een stuk uit de onderkant halen...
Kun je misschien wel ergens een MRtje voor op de kop tikken voah wehnag...
Welke lucht? Zit een uitlaat op zo'n ding hoor... Hoe denk je dat ze dat in een Clio V6 doen?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
daar zoek ik al een half jaar naar
en ja, stuk van je dak er af.. waarom? omdat je anders de lucht/stank binnen krijgt?
of weet jij een beter idee.
ik sta open voor oplossingen / tips.
Zolang het orgineel is
ik zeg alleen wat iemand anders zei hoorquote:Op maandag 28 mei 2007 17:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Welke lucht? Zit een uitlaat op zo'n ding hoor... Hoe denk je dat ze dat in een Clio V6 doen?
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:10 schreef Asmooh het volgende:
[..]
de buitenkant ga ik echt niet zo veel aan doen hoor.
ach johquote:Op maandag 28 mei 2007 18:02 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, niks dak eraf... Dat gaat nergens over... Olie verversen moet inderdaad via de binnenkant, maar normaalgesproken hoef je er verder niks aan te doen...
Daarnaast; het blijft een kansloos plan...
hey tis geen plan hoorquote:
wjhahaquote:Op maandag 28 mei 2007 18:08 schreef BoJo het volgende:
ik zeg motor naast de aandrijfassen samen op het dak. [afbeelding]
Mjah, motorblok moet vrij laag zitten om recht te liggen... Maar dan moet je dus ook het chassis gaan versterken op de plekken waar het motorblok vast komt...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ach joh
tis wel orgineel..
maar oke, niet het dak er af.
vertel mij dan eens hoe JIJ denkt dat ik het beste het motorblok kan bevestigen en vooral: waar
BEDENK WEL: ik kan NU wel het motorblok / motorblok ruimte maken / optimaliseren voor de 7mgte
dus ik zit niet meer aan een beperking vast (denk ik)
Nogmaals; alles is mogelijk...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:08 schreef Asmooh het volgende:
btw ik heb ff verder zitten denken
in theorie is het niet mogelijk toch?
WOT? Motorblok achter en voorwielaandrijving? Das wel erg de omgekeerde wereld...quote:Let op:
7mgte (voor) aandrijving: achter , versnellingsbak: voor, motor: gedraait
Ja, das bij meer auto's zo...quote:DUs de opstelling in een supra is:
Motor > bak > aandrijving , righto?
ehm... nee...quote:Nu maken we het mid engined?
Bak > motor > aandrijving > bak ?
Vergelijkbaar met een FWD auto, maar dan zonder sturende wielenquote:of hoe hebben ze dat bij MR2 opgelost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |