neem een willekeurige goedkope grasmaaier motor van 3 pkquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:03 schreef zovty het volgende:
Begin eens met een fototje van het motortje.
het wordt een vliegtuig motor (uiteindelijk)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:59 schreef Metal666 het volgende:
Wat wil je ermee gaan doen? Wordt het een Ventilator, een vliegtuigmotortje of een motortje voor een boot. Wat je ook simpel kan doen om de propellor sneller te laten draaien is op de uitgaande als van de motor een groot tandwiel zetten, en op de as van de propellor een kleine, daarmee verander je de overbrengverhouding en gaat de propellor sneller draaien.. (of verzin zo´n contructie met poulies en een snaar..)
De revolutionaire ROFLCOPTERRRRRRquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:45 schreef Rosbief het volgende:
Je gaat een helicopter bouwen met een 3pk motor?![]()
onzin is een deur verder opquote:Op woensdag 26 juli 2006 09:45 schreef Rosbief het volgende:
Je gaat een helicopter bouwen met een 3pk motor?![]()
Dankje voor je reactie, over wel of niet in de lucht gaan dit is echt een test.. kijken of het werkt, en als het niet werkt hoeveel heb ik dan wel nodig enz enz..quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:09 schreef Metal666 het volgende:
Tsja... Ik vraag me af hoe groot het motorje is.. Opzich geeft een proppellor niet zoveel weerwastand, dus je zou redelijk goede overbrengen kunnen gebruiken.. Verder kan je bromfiets tandwielen gebruiken.. Zijn los te koop en iets steviger als fiets tandwielen.. Alleen in denk niet dat je met 2 motortjes de lucht in zal gaan (tenzij je goed kan ontwerpen omdat je Lucht en ruimtevaart studeerd..) hoe je 2 motortjes tegelijk aanstuurt hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Ik neem aan dat het 2 takt motortjes zijn met een carb. Als je de gaskabel splitst en zo beide cabrs met dezelfde gaskabel bedient moeten ze redelijk synchroon aan te sturen zijn..
In ieder geval veel succes..
Inderdaad, moet dit topic daar niet heen?quote:
quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:10 schreef Jimmeh het volgende:
Een modelbouw vliegtuig misschien? Ik denk niet dat ie van plan is om zelf een vliegtuig te maken om mee te vliegen
quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:55 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie, over wel of niet in de lucht gaan dit is echt een test.. kijken of het werkt, en als het niet werkt hoeveel heb ik dan wel nodig enz enz..
het complete gewicht zou niet boven de 100 kilo komen (exc mij)
maarik ga wel testen
Nouja zonder ervaring in vliegtuigbouwen gaat ie dus een zelfgemaakt vliegtuig bouwen om zelf mee te vliegenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |