abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 1 mei 2006 @ 14:15:44 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37453813
registreer om deze reclame te verbergen
Beste Fokkers,

Binnenkort ga ik een Volvo 480 Turbo kopen om deze compleet om te bouwen.
Nu heeft deze een 1.7 Turbo motor met 120PK en een topsnelheid van 200km/h en optrekken van 0 - 100 in 9 seconden.

Na de eerste mod heeft hij 140PK en optrekken van 0 - 100 in 7.5 seconden, topsnelheid zou wel rond de 210/220 liggen dan.
na nog een paar veranderingen kun je de motor zo naar 200PK "tweaken" waar je misschien kan optrekken van 0 - 100 in 7 seconden of misschien 6.5 maar sneller wil het niet.
Misschien dat de topsnelheid op 240 gaat komen, maar dat is dan ook alles.

Nu is de motor van de 480 door porsch of hoe je ook schrijft onder handen genomen.
Daarna is hij in de volvo 480 gemaakt.

Nu weet ik dat oudere volvo's een renault motor hebben, ik zit mezelf alleen af te vragen: welke motor is dat geweest?


Want ik kwam namelijk het volgende tegen op een site:
quote:
Aangeboden: motor 2liter turbo
Omschrijving:
te koop motorblok voor eeb Renault 21 Turbo blok is kaal. Km stand 110000km
quote:
Renault 21 Turbo
max. vermogen 129 kW (175 pk)
5200tpm
max. koppel 270 Nm
3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie

topsnelheid 227 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,4 s
Dit is de standaard configuratie van de motor.
Dus zodra je deze gaat veranderen naar de 200PK zou ik misschien kunnen komen op: optrekken 0 - 100 in 5.5/6 seconden
Topsnelheid: 250/260Km/h

Nu is mijn vraag:

Kan je die Renault 21 motor er werkelijk inbouwen? of is het een andere renault motor die volvo hier gebruikte?

En wat is beter, de renault 21 motor gebruiken als deze er in zou passen.
Of mijn huidige (die kwa mods veel hoger ligt) zo erg laten verbouwen dat ik alsnog de 5 - 5.5/6 seconden ga halen.
En topsnelheid van 240/260km/h


Misschien dat iemand het weet.

volvo 480 standaard
quote:
max. vermogen 88 kW (120 pk)
5500tpm
max. koppel 175 Nm
3300tpm

topsnelheid 200 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,0 s
bron: http://www.volvo480register.nl/nl/turbo-tuningnl.htm
pi_37453918
5.5 seconden in de honderd met een voorwielaangedreven Volvo, jah hahahah tuurlijk
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:21:36 #3
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37453964
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:19 schreef Inorbit het volgende:
5.5 seconden in de honderd meet een voorwielaangedreven Volvo, jah hahahah tuurlijk
als je goed gaat zoeken op google weet je dat ze de 480 motor naar de 240 PK hebbe gekregen
ga maar eens uitrekenen hoeveel van 0 - 100 dat is

ten tweede, volgens mij was dat de vraag niet eens
pi_37454003
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:21 schreef Asmooh het volgende:

[..]

als je goed gaat zoeken op google weet je dat ze de 480 motor naar de 240 PK hebbe gekregen
ga maar eens uitrekenen hoeveel van 0 - 100 dat is
zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100

met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:26:51 #5
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454124
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:

[..]

zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100
grappig dat een Porsche 911 Turbo Targa bouwjaar 1987 - 1989 met 301 pk dat ook kan met 3.2 liter?
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4066&cache=no

kun je nagaan zo boeiend zijn die nieuwe autotjes niet eens
pi_37454167
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:

[..]

zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100

met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense
en beide auto's die jij opnoemt zijn gelijk in gewicht? Chrysler 300c is toch zown grote bak? die is ff wat zwaarder dan een volvo 480 lijkt mij
pi_37454180
registreer om deze reclame te verbergen
Hmmz, gewicht is ook wel van belang bij optrekken. Ik kan me voorstellen dat een volvo 480 zwaarder is dan een renault 21 en dus ook langzamer optrekt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_37454193
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:26 schreef Asmooh het volgende:

[..]

grappig dat een Porsche 911 Turbo Targa bouwjaar 1987 - 1989 met 301 pk dat ook kan met 3.2 liter?
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4066&cache=no

kun je nagaan zo boeiend zijn die nieuwe autotjes niet eens
dat komt omdat die afchrysler dieplood weegt. maar je veronderstellingen slaan echt nergens op. met 200pk op de voorwieltjes van zo'n volvo'tje heb je wielspin voor het leven
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37454236
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:28 schreef Inorbit het volgende:

[..]

dat komt omdat die afchrysler dieplood weegt. maar je veronderstellingen slaan echt nergens op. met 200pk op de voorwieltjes van zo'n volvo'tje heb je wielspin voor het leven
Moet je er dikkere sloffen met zachter rubber onder klatsen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 1 mei 2006 @ 14:31:02 #10
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454262
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=40680&cache=no

kan niet snel 123 vinden.. die volvo 480 weegt nog geen eens 1000 kilo
pi_37454320
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:30 schreef Deetch het volgende:

[..]

Moet je er dikkere sloffen met zachter rubber onder klatsen.
dat kan. maar het verhelpt niet alles
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37454379
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:31 schreef Asmooh het volgende:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=40680&cache=no

kan niet snel 123 vinden.. die volvo 480 weegt nog geen eens 1000 kilo
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10789&cache=no
iets meer volgens autoweek

ik denk alleen dat je met 200pk (als dit kan uit zo'n gaar renault blok) nog in je handjes mag klappen als je onder de 8 seconden komt
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37454462
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:15 schreef Asmooh het volgende:
Dus zodra je deze gaat veranderen naar de 200PK zou ik misschien kunnen komen op: optrekken 0 - 100 in 5.5/6 seconden
Topsnelheid: 250/260Km/h
Klinkt optimistisch. 200PK, 5-6 sec. naar 100 en een top van 250-260?
Zoiets kan toch alleen met een lichte Donkervoort achtige contructie?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:38:00 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37454481
dat blokkie uit de OP is alleen al niet geschikt omdat hij 110.000km heeft gelopen. of je hem er in krijgt is een 2e, zou je aan volvo experts moeten vragen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:38:35 #15
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454499
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:35 schreef Inorbit het volgende:

[..]

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10789&cache=no
iets meer volgens autoweek

ik denk alleen dat je met 200pk (als dit kan uit zo'n gaar renault blok) nog in je handjes mag klappen als je onder de 8 seconden komt
sinds waneer had ik het over een ES ?


anyway...
massa leeg 1019 kg


miereneuk
  maandag 1 mei 2006 @ 14:39:21 #16
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454526
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:38 schreef Catch22- het volgende:
dat blokkie uit de OP is alleen al niet geschikt omdat hij 110.000km heeft gelopen. of je hem er in krijgt is een 2e, zou je aan volvo experts moeten vragen
aan jou reactie heb ik wat
Dankje
  maandag 1 mei 2006 @ 14:40:01 #17
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454546
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:37 schreef BertV het volgende:

[..]

Klinkt optimistisch. 200PK, 5-6 sec. naar 100 en een top van 250-260?
Zoiets kan toch alleen met een lichte Donkervoort achtige contructie?
datweet ik niet.. ik keek beetje naar algemeen..
120pk met 200km/h

vandaar
pi_37454560
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:38 schreef Asmooh het volgende:

[..]

sinds waneer had ik het over een ES ?
weet ik veel, het is toch eentje met een turbo. die andere turbo's zijn vrijwel identiek
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37454607
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:40 schreef Asmooh het volgende:

[..]

datweet ik niet.. ik keek beetje naar algemeen..
120pk met 200km/h

vandaar
k, want de luchtweerstand neemt niet linear toe met de snelheid. 200 > 260 kost een enorme bak vermogen extra.
pi_37454686
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:41 schreef BertV het volgende:

[..]

k, want de luchtweerstand neemt niet linear toe met de snelheid. 200 > 260 kost een enorme bak vermogen extra.
daarnaast denk ik dat je versnellingsbak niet zo ver loopt. of je moet heel veel toeren meer gaan kunnen maken
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37454732
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:

[..]

zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100

met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense
Dit is ECHT appels met peren vergelijken..
Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg..
Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:45:56 #22
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454744
ff over de renault afzeikers
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4694&cache=no
Renault 21:

massa leeg 1175 kg
aandrijving voor
ilinderinhoud 1995 cm3
boring x slag 88,0 x 82,0 mm
compressieverh. 8,0:1
max. vermogen 129 kW (175 pk)
topsnelheid 227 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,4 s


Any questions waarom ik zeg dat ik met 1000 kilo onder die 7,4s kan komen met geluk ?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:47:28 #23
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454787
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:45 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dit is ECHT appels met peren vergelijken..
Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg..
Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen..
Nee oke, maar omdat ik ook een nieuw turbo blokje kan krijgen met 33.000 kilometer (1.7 orgineel volvo 480)
Vandaar dat ik meer zat af te vragen wat dan beter is (los van die kilometers)
pi_37454807
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:45 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dit is ECHT appels met peren vergelijken..
Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg..
Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen..
dit was puur omdat deze in mijn hoofd schoot als een auto die 5.5 seconden deed over 0 - 100 volgens de autovisie. en om te laten zien hoeveel power die er voor nodig heeft
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:49:59 #25
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454889
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:47 schreef Inorbit het volgende:

[..]

dit was puur omdat deze in mijn hoofd schoot als een auto die 5.5 seconden deed over 0 - 100 volgens de autovisie. en om te laten zien hoeveel power die er voor nodig heeft
logisch met een auto van 1000 kilo zwaarder

volvo 480
1000 kilo
120pk
0 - 100 , 9 s

volvo 480 (jou versie)
2000 kilo
240 pk
0 - 100 , 9 sec

omdat hij 2x zo zwaar is ?:)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')