abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 18:18:01 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859045
Asmooh's eh.... Celica? Deel IV


Deel III: "Jap Style" Toyota Celica Coup Deel III
Deel II: "Jap Style" Toyota Celica Coup Deel II
Deel I: "Jap Style" Toyota Celica T18 Coup (american edition)


Ideeen die al voorbij zijn gekomen door Fokkers:

Tommy: mid-engined motor > ombouw naar MR2
Bojo: Motor op het dak
MikeyMan: Motor midend (maar die vind het kansloos)


Het doel:


Een Celica met RWD, 7MGTE motorblok.
300+hp
400nm
Topsnelheid: 280+


Lul hier verder over de meest kansloze Celica die een goed leven gaat krijgen als iedereen zijn of haar ideeen eventjes neer zet.


Meest ideale idee is nog de Mid end.


Oh we hebben ook nog een ST185 onderstel gehad, tot Tommy zei dat het niet nodig was als je gewoon de motor achter maakt.

Wat in theorie gewoon mogelijk is


Maar dan wil ik het dak dr af, mikey niet


Motorruimte



EEN mr2 van de zijkant



Een Celica met MR2 zijkant



MR2 motorruimte

(zie nou wel dat dak er af beter is)

Koelings problemen oplossen



Meest handige tips
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:13 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, motorblok moet vrij laag zitten om recht te liggen... Maar dan moet je dus ook het chassis gaan versterken op de plekken waar het motorblok vast komt...

Die motorsteunen van die 7m moet je dan vastlassen aan de chassisverstevigingen... Dus; bodemplaat eruit, motorblok erop, bodemplaat+motor erin...
Meest grappige reply
"Jap Style" Toyota Celica Coup Deel III


Het ideetje van troje
quote:
Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!

Lijkt me top plan!
Een paar feitjes..

Celica ST-i
quote:
lengte 4,42 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,30 m
wielbasis 2,52 m
spoorbreedte voor 1,46 m
spoorbreedte achter 1,43 m
massa leeg 1000 kg
max. toelaatbare massa 1525 kg
een MR2 90 - 94
quote:
lengte 4,18 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,24 m
wielbasis 2,40 m
spoorbreedte voor 1,47 m
spoorbreedte achter 1,45 m
massa leeg 1180 kg
Have fun

en hou t netjes

[ Bericht 1% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 18:43:14 ]
pi_49859211
Dat idee van troje is helemaal niet verkeerd.
Bestaat ook een Corsa die dat heeft, zoek maar op internet

aangezien jij een gratis vakman in je project hebt moet het allemaal te doen zijn, onderdelen vallen wel mee, ik gok ongeveer 10.000 euro.
pi_49859260
Dak eraf gaat niet lukken.
Je carrosserie is totaal niet stabiel meer, bovendien is dat absoluut niet plug and play natuurlijk.

Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik daar serieus opin ga
  maandag 28 mei 2007 @ 18:26:05 #4
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859309
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dak eraf gaat niet lukken.
Je carrosserie is totaal niet stabiel meer, bovendien is dat absoluut niet plug and play natuurlijk.

Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik daar serieus opin ga
ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?
En daarna uiteraard weer stevig maakt?


das wel weer een nadeel hoor.
was jou idee met motor achterin, en dan ga je er niet meer serieus op in.

Foei
pi_49859369
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?
En daarna uiteraard weer stevig maakt?


das wel weer een nadeel hoor.
was jou idee met motor achterin, en dan ga je er niet meer serieus op in.

Foei
Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan van
Je denkt toch niet dat het zoals op die photoshop werkt hè

Je vind die coupé zo mooi en dan wil je er een MR2 dak op plakken, hou ons niet voor de gek
  maandag 28 mei 2007 @ 18:29:10 #6
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859418
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan van
Je denkt toch niet dat het zoals op die photoshop werkt hè
nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.

Maar ik dacht er alleeen aaan.. de ACHTER ruit er af.. niet het heledak?
achterruit loopt aardig ver door.. en waar mijn achteruit begint daar begint die van de MR2 ook ongeveer.
enige verschil is dat die van de MR2 recht naar beneden loopt, en die van mij schuin

toch?

p.s

ik hoef dr niet persee een MR2 dak op, tis wat meer practisch als je bij je motor wil
pi_49859459
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:29 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.

Maar ik dacht er alleeen aaan.. de ACHTER ruit er af.. niet het heledak?
achterruit loopt aardig ver door.. en waar mijn achteruit begint daar begint die van de MR2 ook ongeveer.
enige verschil is dat die van de MR2 recht naar beneden loopt, en die van mij schuin

toch?
Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.
Het hele concept is anders..
maar dat weet je zelf ook wel
  maandag 28 mei 2007 @ 18:32:06 #8
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859490
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.
Het hele concept is anders..
maar dat weet je zelf ook wel
ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijken
zo bedoelde ik het eigenlijk

maar kom maar op met je oplossing
pi_49859527
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:32 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijken
zo bedoelde ik het eigenlijk

maar kom maar op met je oplossing
Gewoon wat moeilijker erbij komen.
Maar wel makkelijker dan die 7M voorin, dan kom je echt nérgens meer bij.

maar weet je wat je nu al wilt?
Want op dit moment is het plan; een Celica Coupé met een supra onderstel en 7M-GTE motor met een MR2 achterkant
  maandag 28 mei 2007 @ 18:35:27 #10
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859579
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Gewoon wat moeilijker erbij komen.
Maar wel makkelijker dan die 7M voorin, dan kom je echt nérgens meer bij.

maar weet je wat je nu al wilt?
Want op dit moment is het plan; een Celica Coupé met een supra onderstel en 7M-GTE motor met een MR2 achterkant
lijkt me een aardig orginele auto toch

celica, supra, mr2

wat kunnen we er nogmeer bij doen?


p.s, omdat ik dit nog het meest ideale idee vind.


moet ik het onderstel ook weer helemaal aanpassen dan?
of hoeft dat niet meer?


"Wat voor auto heb je?"

Een toyota SC2.

"die ken ik niet?!"

Een Celica met Supra Motor en MR2 design
pi_49859608
CelicaSupra bestaat al

misschien de ophanging en banden van een LandCruiser?
Dan wordt het pas een beest
  maandag 28 mei 2007 @ 18:38:21 #12
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859650
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
CelicaSupra bestaat al

misschien de ophanging en banden van een LandCruiser?
Dan wordt het pas een beest
hahaah
nee het moet wel een sport "coupe" blijven
pi_49859750
quote:
Oh we hebben ook nog een ST182 onderstel gehad, tot Tommy zei dat het niet nodig was als je gewoon de motor achter maakt.
moet een ST185 zijn
quote:
Tommy: mid-engined motor > ombouw naar MR2
niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.
quote:
Maar dan wil ik het dak dr af, mikey niet
ik ook niet
pi_49859822
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:38 schreef Asmooh het volgende:

[..]

hahaah
nee het moet wel een sport "coupe" blijven
jammer

Je wilt geen "klaplampen" toch..
dan misschien de ombouw naar Toyota MarkX lampen

  maandag 28 mei 2007 @ 18:45:49 #15
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859873
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

moet een ST185 zijn
[..]

niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.
[..]

ik ook niet
jah ik snap het, maar ik vind het wel weer een orgineel / vet idee.

want bij de MR2 past dat blok ook niet "zomaar"
en nu kan je een motorruimte op maat maken.

ik "snap" alleen het versnellingsbak idee niet meer


Normaal zit je motor voor
daarna krijg je je bak
right?

Nu heb je de motor achter
maar de bak zit nogsteeds voor?

hoe doe je dat?
je stuurt met voorwielen toch?


Oh misschien snap ik het toch

Je versnellingsbak is geen "doorlusbak" die weer aan een pijp vast zit die er voor zorgen dat je stuurt?

je bak krijgt electrisch en geeft het meganisch door aan de motor ofoz?


wil je es uitleggen hoe dat precies werkt?


oh ene... moet de motor VOOR de wielen of ACHTER de wielen? (ff uitgaande van een 7mgte)
  maandag 28 mei 2007 @ 18:46:21 #16
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859891
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

jammer

Je wilt geen "klaplampen" toch..
dan misschien de ombouw naar Toyota MarkX lampen

[afbeelding]
nee die vind ik niet mooi

liever 300zx lampen
pi_49860033
Je motor komt dus achter je stoelen daarachter je bak, dan is het de bedoeling dat je bak (waar het diff inzit) precies uitkomt waar je achterwielen zitten zodat de assen uit je diff op je wielen gefixx0rt kunnen worden.

en sturen heeft weinig met je bak te maken.

als je echt geen idee hebt hoe een versnellingsbak werkt moet je dat nog ff opzoeken bij wikipedia ofzo, want dan begrijp je dit waarschijnlijk ook niet
pi_49860066
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nee die vind ik niet mooi

liever 300zx lampen
Nee, geen nissan shit op een Toyota hè
Er zijn meer dan 200000 verschillende Toyota modellen zo'n beetje, daar zit vast wel een leuke lamp tussen
  maandag 28 mei 2007 @ 18:53:20 #19
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860098
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je motor komt dus achter je stoelen daarachter je bak, dan is het de bedoeling dat je bak (waar het diff inzit) precies uitkomt waar je achterwielen zitten zodat de assen uit je diff op je wielen gefixx0rt kunnen worden.

en sturen heeft weinig met je bak te maken.

als je echt geen idee hebt hoe een versnellingsbak werkt moet je dat nog ff opzoeken bij wikipedia ofzo, want dan begrijp je dit waarschijnlijk ook niet
nee ik snapte het idee dus niet...

ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt


WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste


maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?

of van Celica?

En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
  maandag 28 mei 2007 @ 18:53:45 #20
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860111
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Nee, geen nissan shit op een Toyota hè
Er zijn meer dan 200000 verschillende Toyota modellen zo'n beetje, daar zit vast wel een leuke lamp tussen
whehe
ik ga van de week wel ff zoeke
pi_49860185
ok
check anders ff "hoe werkt de auto" bij howstuffworks en wikipedia.

b.t.w. als je een echte hardcore racer wil moet je natuurlijk zeuren over een stukje tussen je stoelen.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:00:39 #22
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860359
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ok
check anders ff "hoe werkt de auto" bij howstuffworks en wikipedia.

b.t.w. als je een echte hardcore racer wil moet je natuurlijk zeuren over een stukje tussen je stoelen.
haha
ik heb ff fotos gemaakt... want als jij zegt dat hij precies bij je achterwielen (ophang) moet uitkomen heb ik meer ruimte over


Hij moet dus precies bij de ophang uitkomen bij mn achterwielen?



Dat is net NA de reservewiel.

waar de versterker begint daar begint het blok ook ongeveer


hoe lang is een blok gemiddeld?

90cm max toch? (mijn 4afe iig)


en het blok zou ongeveer tot hier komen



vanuit midden in de auto gezien

[ Bericht 12% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 19:09:54 ]
pi_49860516
moet het ook praktisch mogenlijk zijn dit project of alleen in theorie? M.a.w ga je het ook echt proberen te bouwen?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:07:51 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49860592
Anders zet je de slijptop er alvast in.

Slijp je de achterkant er alvast even af.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49860610
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')