Meest grappige replyquote:Op maandag 28 mei 2007 18:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, motorblok moet vrij laag zitten om recht te liggen... Maar dan moet je dus ook het chassis gaan versterken op de plekken waar het motorblok vast komt...
Die motorsteunen van die 7m moet je dan vastlassen aan de chassisverstevigingen... Dus; bodemplaat eruit, motorblok erop, bodemplaat+motor erin...
Een paar feitjes..quote:Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!
Lijkt me top plan!
een MR2 90 - 94quote:lengte 4,42 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,30 m
wielbasis 2,52 m
spoorbreedte voor 1,46 m
spoorbreedte achter 1,43 m
massa leeg 1000 kg
max. toelaatbare massa 1525 kg
Have funquote:lengte 4,18 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,24 m
wielbasis 2,40 m
spoorbreedte voor 1,47 m
spoorbreedte achter 1,45 m
massa leeg 1180 kg
ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dak eraf gaat niet lukken.
Je carrosserie is totaal niet stabiel meer, bovendien is dat absoluut niet plug and play natuurlijk.
Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik daar serieus opin ga
Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan vanquote:Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?
En daarna uiteraard weer stevig maakt?
das wel weer een nadeel hoor.
was jou idee met motor achterin, en dan ga je er niet meer serieus op in.
Foei
nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan van
Je denkt toch niet dat het zoals op die photoshop werkt hè
Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:29 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.
Maar ik dacht er alleeen aaan.. de ACHTER ruit er af.. niet het heledak?
achterruit loopt aardig ver door.. en waar mijn achteruit begint daar begint die van de MR2 ook ongeveer.
enige verschil is dat die van de MR2 recht naar beneden loopt, en die van mij schuin
toch?
ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijkenquote:Op maandag 28 mei 2007 18:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.
Het hele concept is anders..
maar dat weet je zelf ook wel
Gewoon wat moeilijker erbij komen.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijken
zo bedoelde ik het eigenlijk
maar kom maar op met je oplossing
lijkt me een aardig orginele auto tochquote:Op maandag 28 mei 2007 18:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Gewoon wat moeilijker erbij komen.
Maar wel makkelijker dan die 7M voorin, dan kom je echt nérgens meer bij.
maar weet je wat je nu al wilt?
Want op dit moment is het plan; een Celica Coupé met een supra onderstel en 7M-GTE motor met een MR2 achterkant
hahaahquote:Op maandag 28 mei 2007 18:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
CelicaSupra bestaat al
misschien de ophanging en banden van een LandCruiser?
Dan wordt het pas een beest
moet een ST185 zijnquote:Oh we hebben ook nog een ST182 onderstel gehad, tot Tommy zei dat het niet nodig was als je gewoon de motor achter maakt.
niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.quote:Tommy: mid-engined motor > ombouw naar MR2
ik ook nietquote:Maar dan wil ik het dak dr af, mikey niet
jammerquote:Op maandag 28 mei 2007 18:38 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hahaah![]()
nee het moet wel een sport "coupe" blijven
jah ik snap het, maar ik vind het wel weer een orgineel / vet idee.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
moet een ST185 zijn
[..]
niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.
[..]
ik ook niet
nee die vind ik niet mooiquote:Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
jammer
Je wilt geen "klaplampen" toch..
dan misschien de ombouw naar Toyota MarkX lampen![]()
[afbeelding]
Nee, geen nissan shit op een Toyota hèquote:Op maandag 28 mei 2007 18:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee die vind ik niet mooi
liever 300zx lampen
nee ik snapte het idee dus niet...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je motor komt dus achter je stoelen daarachter je bak, dan is het de bedoeling dat je bak (waar het diff inzit) precies uitkomt waar je achterwielen zitten zodat de assen uit je diff op je wielen gefixx0rt kunnen worden.
en sturen heeft weinig met je bak te maken.
als je echt geen idee hebt hoe een versnellingsbak werkt moet je dat nog ff opzoeken bij wikipedia ofzo, want dan begrijp je dit waarschijnlijk ook niet![]()
whehequote:Op maandag 28 mei 2007 18:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee, geen nissan shit op een Toyota hè
Er zijn meer dan 200000 verschillende Toyota modellen zo'n beetje, daar zit vast wel een leuke lamp tussen
hahaquote:Op maandag 28 mei 2007 18:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ok
check anders ff "hoe werkt de auto" bij howstuffworks en wikipedia.
b.t.w. als je een echte hardcore racer wil moet je natuurlijk zeuren over een stukje tussen je stoelen.
Met een kettingquote:Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
zie plaatjesquote:Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
ik vind dit wel geinig eigenlijk :pquote:Op maandag 28 mei 2007 19:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
Das bij FWD en bij RWD hetzelfde... Net als bij 4wd...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:53 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee ik snapte het idee dus niet...
ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt
Das een beetje inherent aan het principe middenmotor...quote:WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...quote:maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?
of van Celica?
En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus nietsquote:Op maandag 28 mei 2007 19:13 schreef MikeyMan het volgende:
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...
supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...quote:Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..
Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
dan nemen we toch lekker een 3sgte met rwd en motor achterquote:Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..
Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:18 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
liefste wel jaquote:Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen![]()
Einde van je auto?quote:Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
[afbeelding]
"ongeveer" waar de motor begint van buiten af
[afbeelding]
Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)
nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
hoezo einde van de autoquote:Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..
stel je voor;
8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...
dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100![]()
![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hoezo einde van de auto
jij zei dat het op die manier moest
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...
Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...
7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...
Nee dat wordt niks dus...
Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...
Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
die nieuwe V8 diesel is wel watquote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...
Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...
7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...
Nee dat wordt niks dus...
Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...
Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
ik dacht einde van mn auto in de zin van kerkhofquote:
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.
als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.
3sgte dus , of mijpart de 3sge.
dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
kloptquote:Op maandag 28 mei 2007 19:30 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
klopt.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:31 schreef Asmooh het volgende:
[..]
klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.
daarom bedachten we dit toch?
Ik niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:32 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, dat bedacht jij...
Ik zou gewoon voor FWD gaan...
grapjasquote:Op maandag 28 mei 2007 19:33 schreef Dromer het volgende:
Ik vind dat je alvast een stuk eraf moet zagen. Dan zien we beter wat de bedoeling is en hoeveel ruimte je hebt.
bulgaars oidquote:Op maandag 28 mei 2007 19:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
NIET erin trappen hoor, dat kan je beter die hongaarse vriend laten doen![]()
Misschien ook een Algerijn, die schijnen erg goed met slijptollen te zijnquote:Op maandag 28 mei 2007 19:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
bulgaars oid
maar ik ken ook gewoon nederlanders die het doen hoor of belgen of duitsers
dus hoeft niet persee bij hem
ken ik toevallig nietquote:Op maandag 28 mei 2007 19:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Misschien ook een Algerijn, die schijnen erg goed met slijptollen te zijn
Jammer, ik had een meer "multi-culti" instelling van jou verwacht.quote:
aha..quote:Op maandag 28 mei 2007 19:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
zo'n bak (met diff) dus
[afbeelding]
maar geld is niet echt een probleem toch, aangezien je al heel veel uitgespaart hebt door alles te krijgen en gratis "man uren" te hebbenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
aha..
naja ik ga eerst wel ff kijken hoe en wat het beste is joh
tis puur een idee, meer niet
Niet alle turbo motoren lopen goed op LPGquote:Op maandag 28 mei 2007 19:49 schreef Neluhz het volgende:
Je kunt er ook een turk bijhalen, die kunnen ook ombouwen naar LPG![]()
Scheelt weer brandstofkosten..
ik denk dat ik eerst voor elkaar moet krijgen dat ik uberhaupt mn motor achter kan krijgen enz..quote:Op maandag 28 mei 2007 19:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
maar geld is niet echt een probleem toch, aangezien je al heel veel uitgespaart hebt door alles te krijgen en gratis "man uren" te hebben
Dat zou je namelijk ook een 7 speed sequential gearbox op maat kunnen laten maken, sperdiff erbij en je bent echt de man![]()
whaha nee ik weet hetquote:Op maandag 28 mei 2007 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ja als je APK wilt zal je alles veilig moeten inbouwen
Dus b.v. met airbags om de motor heen zodat je de motor niet op je hoofd krijgt als je crashed.
oke, dankjequote:Op maandag 28 mei 2007 20:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die zijn totaal anders.
ik was meer aan het zoeken hoe de bak constructie in elkaar zit achterquote:Op maandag 28 mei 2007 20:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Als je dan maar wel een Toyota blok gebruikt
een toyota M blok is een HEMI motor van oorsprong.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef Fugie het volgende:
waarom geen hemi ?
ow opwindend zeg!quote:Op maandag 28 mei 2007 20:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
een toyota M blok is een HEMI motor van oorsprong.
Nee, maar de meeste mensen denken dat een HEMI blok perse een Chrysler (amerikaan) is, dat is dus niet zo.quote:
die is niet raar.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:39 schreef Asmooh het volgende:
toch blijf ik die rwd mr2 constructie raar vinden
maarja
maare
als ik MR2 achterkant (aandrijf as) er op zet?
maar er geen motor in stop?
rijdt ie dan wel of niet?
want ik maak m dan ook niet aan de bak
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:22 schreef BoJo het volgende:
ik zou de motor op de plek van de voorstoelen nu doen, het dashboard ter hoogte van de versterker (is gelijk ook makkelijk met aansluiten en lekker korte kabels) en dan de voorstoelen verplaatsen naar de voorklep.![]()
Kan je dat even simuleren aan de hand van je houtenplanken?
Stoppen jullie... ik kom niet meer bij...quote:Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
stel je voor;
8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...
dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100![]()
![]()
Goede vertaling van z'n plan toch?quote:Op maandag 28 mei 2007 20:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
[..]
Stoppen jullie... ik kom niet meer bij...![]()
![]()
![]()
![]()
omdat als ik het achterstel dr op heb zitten. en gewoon werkt zoals het moet werken (zoals nu) kan dan ik rustig verderquote:Op maandag 28 mei 2007 20:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
die is niet raar.
gewoon een dwars geplaatst blok
Precies hetzelfde als een FWD Celica alleen dan achterin ipv voorin.
maar je weet nogsteeds niet precies hoe het werkt heb ik het vermoeden.
waarom zou je b.v. zonder motor/bak een aandrijfas monteren?
rollen doet het geheel wel, zolang er maar banden onder zitten
mja oke, maar tis meer de vraag of je het in delen kan doen?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:14 schreef MikeyMan het volgende:
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
ah okequote:Op maandag 28 mei 2007 22:17 schreef MikeyMan het volgende:
Nee... Dat zit aan elkaar vast zegmaar...
Je hebt het over het sub-frame?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:14 schreef MikeyMan het volgende:
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
Welke balken wil je precies gaan gebruiken?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:49 schreef Asmooh het volgende:
ff waa anders...
de balken van de MR2 hoe dat is.. kan je dat slijpen enzo..
of moet je het echt zeg maar zelf bouwen / nabouwen
of kan je gewoon het uit de achterkant van een MR2 slopen ?
nou nu sowieso niet , tis te donkerquote:Op maandag 28 mei 2007 22:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Welke balken wil je precies gaan gebruiken?
Misschien kan je dat aangeven met wat planken, dan zie ik goed wat je bedoelt.
quote:Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Asmooh het volgende:
maar ik wil JUIST weten welke balken ik precies moet gebruiken om de motor op te hangrn
die plank was alleen om aan te tonen hoe hoog t ongeveer werdquote:Op maandag 28 mei 2007 23:11 schreef Dromer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Om het maar bij hetzelfde materiaal als je plank te houden.
Nou, ik doelde eigenlijk op motor+bak+assen...quote:Op maandag 28 mei 2007 22:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je hebt het over het sub-frame?
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Asmooh het volgende:
IK KAN DEZE WEEK MIJN 3SGE BLOK OPHALEN
2 LITER, 16V .. 156PK![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
3S-GE DOHC 4/50 90- 1998 156@6600 137@4800 86 86 10:1 (UK/Finland, no cat)quote:Op maandag 28 mei 2007 23:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?
156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
Ik geef toe dat je ergens wel een punt heb hoorquote:Op maandag 28 mei 2007 23:20 schreef WhiteAssNigga het volgende:
Ok, als ik het dus goed begrijp heb je een mannetje die alles voor jou in orde moet gaan maken. Heeft dat mannetje uberhaupt enig idee waar ie mee bezig is, of is ie alleen maar handig met een slijptol, en moet jij alle informatie die je hier krijgt aan hem overbrengen ofzo?
Mijn idee, haal dat 3SGE blok op, en lepel die lekker in het vooronder, en maak er niet zo belachelijk veel werk van. Celica is nou niet bepaald een zware auto, en dan kom je met 156pk toch al heel behoorlijk vooruit. Desnoods doe je aan het blok een aantal relatief kleine aanpassingen, en je hebt een prima auto voor de deur staan. Bodykit erop die je mooi vind, paar leuke wieltjes eronder en je bent klaar. Want als ik alle verhalen in dit topic en het vorige topic zit te lezen, kun je met alle kosten die je krijgt voor je andere plan zo'n beetje een nieuwe supersportwagen kopen oid...
Dit is absoluut niet om lullig te doen, maar hou het een beetje realistisch...
kan zelfs een 1e gen zijnquote:Op maandag 28 mei 2007 23:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?
156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
2de gen dus.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
3S-GE DOHC 4/50 90- 1998 156@6600 137@4800 86 86 10:1 (UK/Finland, no cat)
die dus
en wat ik met het blok ga doen?
nog geen idee
iig oppoetsen en wie weet wel in mn auto bouwen
moet ik eest een FWD kit kopen
want het is een SW20 blok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |