abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 18:18:01 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859045
Asmooh's eh.... Celica? Deel IV


Deel III: "Jap Style" Toyota Celica Coup Deel III
Deel II: "Jap Style" Toyota Celica Coup Deel II
Deel I: "Jap Style" Toyota Celica T18 Coup (american edition)


Ideeen die al voorbij zijn gekomen door Fokkers:

Tommy: mid-engined motor > ombouw naar MR2
Bojo: Motor op het dak
MikeyMan: Motor midend (maar die vind het kansloos)


Het doel:


Een Celica met RWD, 7MGTE motorblok.
300+hp
400nm
Topsnelheid: 280+


Lul hier verder over de meest kansloze Celica die een goed leven gaat krijgen als iedereen zijn of haar ideeen eventjes neer zet.


Meest ideale idee is nog de Mid end.


Oh we hebben ook nog een ST185 onderstel gehad, tot Tommy zei dat het niet nodig was als je gewoon de motor achter maakt.

Wat in theorie gewoon mogelijk is


Maar dan wil ik het dak dr af, mikey niet


Motorruimte



EEN mr2 van de zijkant



Een Celica met MR2 zijkant



MR2 motorruimte

(zie nou wel dat dak er af beter is)

Koelings problemen oplossen



Meest handige tips
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:13 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, motorblok moet vrij laag zitten om recht te liggen... Maar dan moet je dus ook het chassis gaan versterken op de plekken waar het motorblok vast komt...

Die motorsteunen van die 7m moet je dan vastlassen aan de chassisverstevigingen... Dus; bodemplaat eruit, motorblok erop, bodemplaat+motor erin...
Meest grappige reply
"Jap Style" Toyota Celica Coup Deel III


Het ideetje van troje
quote:
Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!

Lijkt me top plan!
Een paar feitjes..

Celica ST-i
quote:
lengte 4,42 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,30 m
wielbasis 2,52 m
spoorbreedte voor 1,46 m
spoorbreedte achter 1,43 m
massa leeg 1000 kg
max. toelaatbare massa 1525 kg
een MR2 90 - 94
quote:
lengte 4,18 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,24 m
wielbasis 2,40 m
spoorbreedte voor 1,47 m
spoorbreedte achter 1,45 m
massa leeg 1180 kg
Have fun

en hou t netjes

[ Bericht 1% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 18:43:14 ]
pi_49859211
Dat idee van troje is helemaal niet verkeerd.
Bestaat ook een Corsa die dat heeft, zoek maar op internet

aangezien jij een gratis vakman in je project hebt moet het allemaal te doen zijn, onderdelen vallen wel mee, ik gok ongeveer 10.000 euro.
pi_49859260
Dak eraf gaat niet lukken.
Je carrosserie is totaal niet stabiel meer, bovendien is dat absoluut niet plug and play natuurlijk.

Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik daar serieus opin ga
  maandag 28 mei 2007 @ 18:26:05 #4
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859309
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dak eraf gaat niet lukken.
Je carrosserie is totaal niet stabiel meer, bovendien is dat absoluut niet plug and play natuurlijk.

Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik daar serieus opin ga
ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?
En daarna uiteraard weer stevig maakt?


das wel weer een nadeel hoor.
was jou idee met motor achterin, en dan ga je er niet meer serieus op in.

Foei
pi_49859369
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?
En daarna uiteraard weer stevig maakt?


das wel weer een nadeel hoor.
was jou idee met motor achterin, en dan ga je er niet meer serieus op in.

Foei
Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan van
Je denkt toch niet dat het zoals op die photoshop werkt hè

Je vind die coupé zo mooi en dan wil je er een MR2 dak op plakken, hou ons niet voor de gek
  maandag 28 mei 2007 @ 18:29:10 #6
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859418
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan van
Je denkt toch niet dat het zoals op die photoshop werkt hè
nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.

Maar ik dacht er alleeen aaan.. de ACHTER ruit er af.. niet het heledak?
achterruit loopt aardig ver door.. en waar mijn achteruit begint daar begint die van de MR2 ook ongeveer.
enige verschil is dat die van de MR2 recht naar beneden loopt, en die van mij schuin

toch?

p.s

ik hoef dr niet persee een MR2 dak op, tis wat meer practisch als je bij je motor wil
pi_49859459
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:29 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.

Maar ik dacht er alleeen aaan.. de ACHTER ruit er af.. niet het heledak?
achterruit loopt aardig ver door.. en waar mijn achteruit begint daar begint die van de MR2 ook ongeveer.
enige verschil is dat die van de MR2 recht naar beneden loopt, en die van mij schuin

toch?
Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.
Het hele concept is anders..
maar dat weet je zelf ook wel
  maandag 28 mei 2007 @ 18:32:06 #8
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859490
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.
Het hele concept is anders..
maar dat weet je zelf ook wel
ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijken
zo bedoelde ik het eigenlijk

maar kom maar op met je oplossing
pi_49859527
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:32 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijken
zo bedoelde ik het eigenlijk

maar kom maar op met je oplossing
Gewoon wat moeilijker erbij komen.
Maar wel makkelijker dan die 7M voorin, dan kom je echt nérgens meer bij.

maar weet je wat je nu al wilt?
Want op dit moment is het plan; een Celica Coupé met een supra onderstel en 7M-GTE motor met een MR2 achterkant
  maandag 28 mei 2007 @ 18:35:27 #10
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859579
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Gewoon wat moeilijker erbij komen.
Maar wel makkelijker dan die 7M voorin, dan kom je echt nérgens meer bij.

maar weet je wat je nu al wilt?
Want op dit moment is het plan; een Celica Coupé met een supra onderstel en 7M-GTE motor met een MR2 achterkant
lijkt me een aardig orginele auto toch

celica, supra, mr2

wat kunnen we er nogmeer bij doen?


p.s, omdat ik dit nog het meest ideale idee vind.


moet ik het onderstel ook weer helemaal aanpassen dan?
of hoeft dat niet meer?


"Wat voor auto heb je?"

Een toyota SC2.

"die ken ik niet?!"

Een Celica met Supra Motor en MR2 design
pi_49859608
CelicaSupra bestaat al

misschien de ophanging en banden van een LandCruiser?
Dan wordt het pas een beest
  maandag 28 mei 2007 @ 18:38:21 #12
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859650
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
CelicaSupra bestaat al

misschien de ophanging en banden van een LandCruiser?
Dan wordt het pas een beest
hahaah
nee het moet wel een sport "coupe" blijven
pi_49859750
quote:
Oh we hebben ook nog een ST182 onderstel gehad, tot Tommy zei dat het niet nodig was als je gewoon de motor achter maakt.
moet een ST185 zijn
quote:
Tommy: mid-engined motor > ombouw naar MR2
niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.
quote:
Maar dan wil ik het dak dr af, mikey niet
ik ook niet
pi_49859822
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:38 schreef Asmooh het volgende:

[..]

hahaah
nee het moet wel een sport "coupe" blijven
jammer

Je wilt geen "klaplampen" toch..
dan misschien de ombouw naar Toyota MarkX lampen

  maandag 28 mei 2007 @ 18:45:49 #15
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859873
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

moet een ST185 zijn
[..]

niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.
[..]

ik ook niet
jah ik snap het, maar ik vind het wel weer een orgineel / vet idee.

want bij de MR2 past dat blok ook niet "zomaar"
en nu kan je een motorruimte op maat maken.

ik "snap" alleen het versnellingsbak idee niet meer


Normaal zit je motor voor
daarna krijg je je bak
right?

Nu heb je de motor achter
maar de bak zit nogsteeds voor?

hoe doe je dat?
je stuurt met voorwielen toch?


Oh misschien snap ik het toch

Je versnellingsbak is geen "doorlusbak" die weer aan een pijp vast zit die er voor zorgen dat je stuurt?

je bak krijgt electrisch en geeft het meganisch door aan de motor ofoz?


wil je es uitleggen hoe dat precies werkt?


oh ene... moet de motor VOOR de wielen of ACHTER de wielen? (ff uitgaande van een 7mgte)
  maandag 28 mei 2007 @ 18:46:21 #16
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859891
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

jammer

Je wilt geen "klaplampen" toch..
dan misschien de ombouw naar Toyota MarkX lampen

[afbeelding]
nee die vind ik niet mooi

liever 300zx lampen
pi_49860033
Je motor komt dus achter je stoelen daarachter je bak, dan is het de bedoeling dat je bak (waar het diff inzit) precies uitkomt waar je achterwielen zitten zodat de assen uit je diff op je wielen gefixx0rt kunnen worden.

en sturen heeft weinig met je bak te maken.

als je echt geen idee hebt hoe een versnellingsbak werkt moet je dat nog ff opzoeken bij wikipedia ofzo, want dan begrijp je dit waarschijnlijk ook niet
pi_49860066
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nee die vind ik niet mooi

liever 300zx lampen
Nee, geen nissan shit op een Toyota hè
Er zijn meer dan 200000 verschillende Toyota modellen zo'n beetje, daar zit vast wel een leuke lamp tussen
  maandag 28 mei 2007 @ 18:53:20 #19
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860098
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je motor komt dus achter je stoelen daarachter je bak, dan is het de bedoeling dat je bak (waar het diff inzit) precies uitkomt waar je achterwielen zitten zodat de assen uit je diff op je wielen gefixx0rt kunnen worden.

en sturen heeft weinig met je bak te maken.

als je echt geen idee hebt hoe een versnellingsbak werkt moet je dat nog ff opzoeken bij wikipedia ofzo, want dan begrijp je dit waarschijnlijk ook niet
nee ik snapte het idee dus niet...

ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt


WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste


maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?

of van Celica?

En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
  maandag 28 mei 2007 @ 18:53:45 #20
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860111
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Nee, geen nissan shit op een Toyota hè
Er zijn meer dan 200000 verschillende Toyota modellen zo'n beetje, daar zit vast wel een leuke lamp tussen
whehe
ik ga van de week wel ff zoeke
pi_49860185
ok
check anders ff "hoe werkt de auto" bij howstuffworks en wikipedia.

b.t.w. als je een echte hardcore racer wil moet je natuurlijk zeuren over een stukje tussen je stoelen.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:00:39 #22
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860359
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ok
check anders ff "hoe werkt de auto" bij howstuffworks en wikipedia.

b.t.w. als je een echte hardcore racer wil moet je natuurlijk zeuren over een stukje tussen je stoelen.
haha
ik heb ff fotos gemaakt... want als jij zegt dat hij precies bij je achterwielen (ophang) moet uitkomen heb ik meer ruimte over


Hij moet dus precies bij de ophang uitkomen bij mn achterwielen?



Dat is net NA de reservewiel.

waar de versterker begint daar begint het blok ook ongeveer


hoe lang is een blok gemiddeld?

90cm max toch? (mijn 4afe iig)


en het blok zou ongeveer tot hier komen



vanuit midden in de auto gezien

[ Bericht 12% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 19:09:54 ]
pi_49860516
moet het ook praktisch mogenlijk zijn dit project of alleen in theorie? M.a.w ga je het ook echt proberen te bouwen?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:07:51 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49860592
Anders zet je de slijptop er alvast in.

Slijp je de achterkant er alvast even af.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49860610
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:09:09 #26
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49860638
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
Met een ketting
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49860671
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:10:35 #28
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860696
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
zie plaatjes
dat heb ik dus nu
waar de planken staan komt precies bij de achterwielen uit
vanaf het begin van de versterker
  maandag 28 mei 2007 @ 19:11:12 #29
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860721
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
ik vind dit wel geinig eigenlijk :p

ff verder kutte met planken enzow
  maandag 28 mei 2007 @ 19:13:13 #30
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49860795
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:53 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nee ik snapte het idee dus niet...

ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt
Das bij FWD en bij RWD hetzelfde... Net als bij 4wd...
quote:
WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste
Das een beetje inherent aan het principe middenmotor...
quote:
maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?

of van Celica?

En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...

supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49860852
een 7M is best lang.

DIt is er 1 met bak maar zonder diff
pi_49860949
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:13 schreef MikeyMan het volgende:

MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...

supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:18:20 #33
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861008
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:19:30 #34
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861044



de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto




"ongeveer" waar de motor begint van buiten af



Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)


nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
  maandag 28 mei 2007 @ 19:20:30 #35
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861085
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
dan nemen we toch lekker een 3sgte met rwd en motor achter

who gives a fuck

nee eerst ff kijke hoe dit werkt
pi_49861093
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:18 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen
  maandag 28 mei 2007 @ 19:21:17 #37
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861114
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen
liefste wel ja

en anders maar een 3sgte
pi_49861168
ik zou de motor op de plek van de voorstoelen nu doen, het dashboard ter hoogte van de versterker (is gelijk ook makkelijk met aansluiten en lekker korte kabels) en dan de voorstoelen verplaatsen naar de voorklep.

Kan je dat even simuleren aan de hand van je houtenplanken?
pi_49861197
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]


de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto

[afbeelding]


"ongeveer" waar de motor begint van buiten af

[afbeelding]

Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)


nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..

stel je voor;

8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...

dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100

pi_49861288
en dan wel achter je achterwielen, dan kan je makkelijker wielies maken
  maandag 28 mei 2007 @ 19:27:35 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861336
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:27:41 #42
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861343
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..

stel je voor;

8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...

dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100

hoezo einde van de auto

jij zei dat het op die manier moest
pi_49861361
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef Asmooh het volgende:

[..]

hoezo einde van de auto

jij zei dat het op die manier moest
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:

de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
  maandag 28 mei 2007 @ 19:28:38 #44
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861364
Jij begint over het einde van de auto
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:28:59 #45
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861382
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.

als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.

3sgte dus , of mijpart de 3sge.

dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
pi_49861399
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
die nieuwe V8 diesel is wel wat

maar zoals ik al zei, een gelockte 4WD bak waar het diff dus al inzit dat lijkt mij het best.
net als bij formule auto's zeg maar.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:29:47 #47
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861404
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


[..]
ik dacht einde van mn auto in de zin van kerkhof

nee einde van de auto bedoelde ik mee: vanaf daar is het de einde van je "binnenkant" want daar begint de motor dan ongeveer
  maandag 28 mei 2007 @ 19:30:52 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861453
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Asmooh het volgende:

[..]

naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.

als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.

3sgte dus , of mijpart de 3sge.

dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:31:39 #49
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861493
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:30 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.
dan heb je awd..
niet dat dat slecht is, maar toen kregen we het gedoe met de tunnel toch?
das nu dus opgelost


daarom bedachten we dit toch?
pi_49861521
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:31 schreef Asmooh het volgende:

[..]

klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.

daarom bedachten we dit toch?
klopt.
alleen dan heb je FWD geen AWD
  maandag 28 mei 2007 @ 19:32:19 #51
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861525
Nee, dat bedacht jij...

Ik zou gewoon voor FWD gaan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49861561
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:32 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, dat bedacht jij...

Ik zou gewoon voor FWD gaan...
Ik niet.
Zo'n V8 achterin is ook wel wat, die nieuwe diesel b.v.
400 pk 1200 nm koppel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:33:42 #53
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_49861577
Ik vind dat je alvast een stuk eraf moet zagen. Dan zien we beter wat de bedoeling is en hoeveel ruimte je hebt.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 28 mei 2007 @ 19:34:44 #54
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861614
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:33 schreef Dromer het volgende:
Ik vind dat je alvast een stuk eraf moet zagen. Dan zien we beter wat de bedoeling is en hoeveel ruimte je hebt.
grapjas
pi_49861655
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:34 schreef Asmooh het volgende:

[..]

grapjas
NIET erin trappen hoor, dat kan je beter die hongaarse vriend laten doen
  maandag 28 mei 2007 @ 19:36:17 #56
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861680
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

NIET erin trappen hoor, dat kan je beter die hongaarse vriend laten doen
bulgaars oid
maar ik ken ook gewoon nederlanders die het doen hoor of belgen of duitsers

dus hoeft niet persee bij hem


p.s. ik laat wel ff een gast achterkant ontwerpen...
misschien weet ie wat leuks
pi_49861736
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:36 schreef Asmooh het volgende:

[..]

bulgaars oid
maar ik ken ook gewoon nederlanders die het doen hoor of belgen of duitsers

dus hoeft niet persee bij hem
Misschien ook een Algerijn, die schijnen erg goed met slijptollen te zijn
  maandag 28 mei 2007 @ 19:41:18 #58
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861873
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Misschien ook een Algerijn, die schijnen erg goed met slijptollen te zijn
ken ik toevallig niet
pi_49861879
zo'n bak (met diff) dus

pi_49861944
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:41 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ken ik toevallig niet
Jammer, ik had een meer "multi-culti" instelling van jou verwacht.
Ik ken er wel 1, die is erg goed met slijptollen (pijnlijk ) dus als je hulp nodig hebt, kan ik het hem vragen.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:47:59 #61
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49862143
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
zo'n bak (met diff) dus

[afbeelding]
aha..

naja ik ga eerst wel ff kijken hoe en wat het beste is joh

tis puur een idee, meer niet
pi_49862212
Je kunt er ook een turk bijhalen, die kunnen ook ombouwen naar LPG
Scheelt weer brandstofkosten..
pi_49862293
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:47 schreef Asmooh het volgende:

[..]

aha..

naja ik ga eerst wel ff kijken hoe en wat het beste is joh

tis puur een idee, meer niet
maar geld is niet echt een probleem toch, aangezien je al heel veel uitgespaart hebt door alles te krijgen en gratis "man uren" te hebben

Dat zou je namelijk ook een 7 speed sequential gearbox op maat kunnen laten maken, sperdiff erbij en je bent echt de man
pi_49862324
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:49 schreef Neluhz het volgende:
Je kunt er ook een turk bijhalen, die kunnen ook ombouwen naar LPG
Scheelt weer brandstofkosten..
Niet alle turbo motoren lopen goed op LPG
  maandag 28 mei 2007 @ 19:54:06 #65
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49862416
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

maar geld is niet echt een probleem toch, aangezien je al heel veel uitgespaart hebt door alles te krijgen en gratis "man uren" te hebben

Dat zou je namelijk ook een 7 speed sequential gearbox op maat kunnen laten maken, sperdiff erbij en je bent echt de man
ik denk dat ik eerst voor elkaar moet krijgen dat ik uberhaupt mn motor achter kan krijgen enz..
als dat lukt met de standaard MR2 motor en bak..
ben ik al aardig ver,
als het design van binnen is aangepakt en alles werkt zoals het moet werken..


dan moet ik bedenken hoe ik bij de rdw ga aankomen of bij de volgende (niet deze) apk.

met: meneer u heeft geen celica... dat is een MR2...
echt niet een celica.
hij lijkt erg veel op een MR2..

eh jah eh... keur nou maar
pi_49862494
Ja als je APK wilt zal je alles veilig moeten inbouwen
Dus b.v. met airbags om de motor heen zodat je de motor niet op je hoofd krijgt als je crashed.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:57:32 #67
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49862554
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ja als je APK wilt zal je alles veilig moeten inbouwen
Dus b.v. met airbags om de motor heen zodat je de motor niet op je hoofd krijgt als je crashed.
whaha nee ik weet het

orginele motorsteunen van de mr2 zoeken


ff wat anders


weet jij of de deuren van de MR2 net zo lang/breed enzo zijn als die van de Celica Coupe?
pi_49862797
Die zijn totaal anders.
  maandag 28 mei 2007 @ 20:03:52 #69
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49862816
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die zijn totaal anders.
oke, dankje
  maandag 28 mei 2007 @ 20:21:11 #70
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49863545



hmm
pi_49863916
Als je dan maar wel een Toyota blok gebruikt
  maandag 28 mei 2007 @ 20:30:39 #72
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49863962
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Als je dan maar wel een Toyota blok gebruikt
ik was meer aan het zoeken hoe de bak constructie in elkaar zit achter

zodat ik ongeveer kan kijken hoe de motor moet lopen, hoe hoog/diep hij moet
en ga zo maar door


p.s.

als ik een mr2 oid achterkant monteer, waar normaal de motor in moet bls bla
MAAR
er geen motor opzet.

rolt hij dan gewoon vanzelf mee? net als nu met fwd?
  maandag 28 mei 2007 @ 20:34:47 #73
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49864133
waarom geen hemi ?
  maandag 28 mei 2007 @ 20:35:04 #74
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49864143
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef Fugie het volgende:
waarom geen hemi ?
hemi

lamaar
  maandag 28 mei 2007 @ 20:35:33 #75
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49864266
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef Fugie het volgende:
waarom geen hemi ?
een toyota M blok is een HEMI motor van oorsprong.
  maandag 28 mei 2007 @ 20:39:57 #77
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49864328
toch blijf ik die rwd mr2 constructie raar vinden
maarja

maare
als ik MR2 achterkant (aandrijf as) er op zet?
maar er geen motor in stop?
rijdt ie dan wel of niet?
want ik maak m dan ook niet aan de bak
  maandag 28 mei 2007 @ 20:41:06 #78
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49864376
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

een toyota M blok is een HEMI motor van oorsprong.
ow opwindend zeg!
pi_49864432
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:41 schreef Fugie het volgende:

[..]

ow opwindend zeg!
Nee, maar de meeste mensen denken dat een HEMI blok perse een Chrysler (amerikaan) is, dat is dus niet zo.

Toyota T motoren waren ook HEMI's
pi_49864497
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:39 schreef Asmooh het volgende:
toch blijf ik die rwd mr2 constructie raar vinden
maarja

maare
als ik MR2 achterkant (aandrijf as) er op zet?
maar er geen motor in stop?
rijdt ie dan wel of niet?
want ik maak m dan ook niet aan de bak
die is niet raar.
gewoon een dwars geplaatst blok
Precies hetzelfde als een FWD Celica alleen dan achterin ipv voorin.

maar je weet nogsteeds niet precies hoe het werkt heb ik het vermoeden.
waarom zou je b.v. zonder motor/bak een aandrijfas monteren?

rollen doet het geheel wel, zolang er maar banden onder zitten
  maandag 28 mei 2007 @ 20:46:22 #81
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_49864576
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:22 schreef BoJo het volgende:
ik zou de motor op de plek van de voorstoelen nu doen, het dashboard ter hoogte van de versterker (is gelijk ook makkelijk met aansluiten en lekker korte kabels) en dan de voorstoelen verplaatsen naar de voorklep.

Kan je dat even simuleren aan de hand van je houtenplanken?
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
stel je voor;

8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...

dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100
Stoppen jullie... ik kom niet meer bij...

Tevens een ordinaire TVP
pi_49864764
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:46 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]


[..]

Stoppen jullie... ik kom niet meer bij...
Goede vertaling van z'n plan toch?
Stel je eens voor, zelfs jij vind dat bruut
  maandag 28 mei 2007 @ 20:51:16 #83
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49864800
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

die is niet raar.
gewoon een dwars geplaatst blok
Precies hetzelfde als een FWD Celica alleen dan achterin ipv voorin.

maar je weet nogsteeds niet precies hoe het werkt heb ik het vermoeden.
waarom zou je b.v. zonder motor/bak een aandrijfas monteren?

rollen doet het geheel wel, zolang er maar banden onder zitten
omdat als ik het achterstel dr op heb zitten. en gewoon werkt zoals het moet werken (zoals nu) kan dan ik rustig verder


zeg maar beetje als: "je auto in onderdelen opbouwen, maar hem nog wel kunnen gebruiken"


Dus je zet achterstel van de MR2 er op? want moet niet die van de supra hebben toch?

Nou, dan kan je nogsteeds rijen met fwd, achterwielen gaan wel mee.
Dus je heb geen problemen.

Dan ga je een constructie maken / ontwerpen voor de motor gebazeerd op de MR2 SW20 constructie.

Heb je dat gedaan dan ga je het motorblok in je constructie bouwen, maar het is allemaal nogsteeds niet aangesloten.
En je auto rijdt nogsteeds op FWD je heb alleen eeen zooi extra kilos achterin.

Daarna ga je alle bekabeling aansluiten enz enz enz van de nieuwe motor en de kabels eventueel naar voren trekken (naast de kabels die er al liggen van je FWD).

Heb je dat gedaan en heb je alle "basis" dingen gedaan ga je:


- Versnellingsbak er uit halen en die van de MR2? want die hoord er dan op. monteren.
- Nieuwe kilometer teller/dashboard enz monteren

ondertussen kan je dus niet meer rijden met je auto.

ben je klaar met alles dan heb je nogsteeds een 4afe voorin zitten met hele kabelboom los hangen

maar je kan wel rijden

dan ga je uiteindelijk de voormotor losmaken en de bekabeling, enz enz.

en dan heb je een auto die "klaar" is.

Ik zeg niet netjes ik zeg klaar de "basis".

Dan rij je nog met een niet echt nette constructie, maar het werkt

ben je klaar ga je de voorkant (binnen) er uit slopen, stoelen enz enz enz.
Alles maken hoe je wil

ga zo maar verder

op deze manier hou je zo lang mogelijk een rijdende auto

oh
ik vergeet dat de koppeling ook vervangen moet worden ...

eens kijken hoe je dat fixt met de motor achter

[ Bericht 3% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 21:09:57 ]
  maandag 28 mei 2007 @ 22:14:56 #84
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49868260
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 22:16:13 #85
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49868315
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:14 schreef MikeyMan het volgende:
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
mja oke, maar tis meer de vraag of je het in delen kan doen?
tuurlijk komt niet gelijk het blok er in..
maar als hij ook "rolt" zonder blok dan kan je daar mee beginne
  maandag 28 mei 2007 @ 22:17:58 #86
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49868400
Nee... Dat zit aan elkaar vast zegmaar...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 22:25:09 #87
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49868708
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:17 schreef MikeyMan het volgende:
Nee... Dat zit aan elkaar vast zegmaar...
ah oke
pi_49869470
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:14 schreef MikeyMan het volgende:
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
Je hebt het over het sub-frame?
  maandag 28 mei 2007 @ 22:49:53 #89
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49869751
ff waa anders...
de balken van de MR2 hoe dat is.. kan je dat slijpen enzo..
of moet je het echt zeg maar zelf bouwen / nabouwen

of kan je gewoon het uit de achterkant van een MR2 slopen ?
pi_49869990
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:49 schreef Asmooh het volgende:
ff waa anders...
de balken van de MR2 hoe dat is.. kan je dat slijpen enzo..
of moet je het echt zeg maar zelf bouwen / nabouwen

of kan je gewoon het uit de achterkant van een MR2 slopen ?
Welke balken wil je precies gaan gebruiken?
Misschien kan je dat aangeven met wat planken, dan zie ik goed wat je bedoelt.
  maandag 28 mei 2007 @ 23:07:52 #91
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49870591
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Welke balken wil je precies gaan gebruiken?
Misschien kan je dat aangeven met wat planken, dan zie ik goed wat je bedoelt.
nou nu sowieso niet , tis te donker

maar ik wil JUIST weten welke balken ik precies moet gebruiken om de motor op te hangrn


ps


IK KAN DEZE WEEK MIJN 3SGE BLOK OPHALEN
2 LITER, 16V .. 156PK
  maandag 28 mei 2007 @ 23:11:53 #92
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_49870772
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Asmooh het volgende:
maar ik wil JUIST weten welke balken ik precies moet gebruiken om de motor op te hangrn


Om het maar bij hetzelfde materiaal als je plank te houden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 28 mei 2007 @ 23:13:46 #93
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49870838
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:11 schreef Dromer het volgende:

[..]

[afbeelding]

Om het maar bij hetzelfde materiaal als je plank te houden.
die plank was alleen om aan te tonen hoe hoog t ongeveer werd
meer niet
  maandag 28 mei 2007 @ 23:20:12 #94
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_49871104
Ok, als ik het dus goed begrijp heb je een mannetje die alles voor jou in orde moet gaan maken. Heeft dat mannetje uberhaupt enig idee waar ie mee bezig is, of is ie alleen maar handig met een slijptol, en moet jij alle informatie die je hier krijgt aan hem overbrengen ofzo?

Mijn idee, haal dat 3SGE blok op, en lepel die lekker in het vooronder, en maak er niet zo belachelijk veel werk van. Celica is nou niet bepaald een zware auto, en dan kom je met 156pk toch al heel behoorlijk vooruit. Desnoods doe je aan het blok een aantal relatief kleine aanpassingen, en je hebt een prima auto voor de deur staan. Bodykit erop die je mooi vind, paar leuke wieltjes eronder en je bent klaar. Want als ik alle verhalen in dit topic en het vorige topic zit te lezen, kun je met alle kosten die je krijgt voor je andere plan zo'n beetje een nieuwe supersportwagen kopen oid...

Dit is absoluut niet om lullig te doen, maar hou het een beetje realistisch...
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
  maandag 28 mei 2007 @ 23:23:47 #95
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49871248
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Je hebt het over het sub-frame?
Nou, ik doelde eigenlijk op motor+bak+assen...

Neem aan dat ie dat bedoelde?

Eventueel inclusief een stuk van het frame ja... Maar dat moet ook maar net aansluiten...
En zie dat maar eens recht te krijgen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 23:24:43 #96
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49871288
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Asmooh het volgende:

IK KAN DEZE WEEK MIJN 3SGE BLOK OPHALEN
2 LITER, 16V .. 156PK
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?

156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 23:26:29 #97
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_49871361
Geniaal topic weer trouwens, elke keer dat je F5 indrukt, staat er ook weer een nieuwe reactie op...
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
  maandag 28 mei 2007 @ 23:32:03 #98
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49871551
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:24 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?

156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
3S-GE DOHC 4/50 90- 1998 156@6600 137@4800 86 86 10:1 (UK/Finland, no cat)


die dus

en wat ik met het blok ga doen?
nog geen idee

iig oppoetsen en wie weet wel in mn auto bouwen

moet ik eest een FWD kit kopen
want het is een SW20 blok
  maandag 28 mei 2007 @ 23:33:22 #99
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49871598
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:20 schreef WhiteAssNigga het volgende:
Ok, als ik het dus goed begrijp heb je een mannetje die alles voor jou in orde moet gaan maken. Heeft dat mannetje uberhaupt enig idee waar ie mee bezig is, of is ie alleen maar handig met een slijptol, en moet jij alle informatie die je hier krijgt aan hem overbrengen ofzo?

Mijn idee, haal dat 3SGE blok op, en lepel die lekker in het vooronder, en maak er niet zo belachelijk veel werk van. Celica is nou niet bepaald een zware auto, en dan kom je met 156pk toch al heel behoorlijk vooruit. Desnoods doe je aan het blok een aantal relatief kleine aanpassingen, en je hebt een prima auto voor de deur staan. Bodykit erop die je mooi vind, paar leuke wieltjes eronder en je bent klaar. Want als ik alle verhalen in dit topic en het vorige topic zit te lezen, kun je met alle kosten die je krijgt voor je andere plan zo'n beetje een nieuwe supersportwagen kopen oid...

Dit is absoluut niet om lullig te doen, maar hou het een beetje realistisch...
Ik geef toe dat je ergens wel een punt heb hoor
maar ik ken mezelf.. als ik dat blok heb liggen dan blijft dat blok net zo lang liggen tot hij op minimaal 175pk loopt of hoger.
En als hij op 175 loopt blijft ie liggen tot ie op 200 loopt.
Loopt ie op 200 blijft ie liggen tot hij op 225 loopt
en zo ga ik door ik ben niet snel tevreden.

Maar misschien bouw ik hem wel in, om te kijken of het een beetje snel is enzow

u never know


Even een rijtje

Celica T18 Turbo:
max. vermogen 150 kW (204 pk)
6000tpm
max. koppel 275 Nm
3200tpm
topsnelheid 230 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
MAAR
massa leeg 1468 kg


Celica T18 (3sge?)
max. vermogen 115 kW (156 pk)
6600tpm
max. koppel 186 Nm
4800tpm
topsnelheid 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,4 s
massa leeg 1239 kg
aandrijving voor


Toyota Celica 2.0i GT
max. vermogen 129 kW (175 pk)
7000tpm
max. koppel 186 Nm
4800tpm
topsnelheid 225 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,1 s
massa leeg 1155 kg

Toyota Celica 2.0i GT Turbo 4WD
max. vermogen 178 kW (242 pk)
6000tpm
max. koppel 302 Nm
4000tpm
topsnelheid 245 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s
massa leeg 1420 kg

Toyota Celica 1.8 VVT-i
boring x slag 79,0 x 91,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 105 kW (143 pk)
6400tpm
max. koppel 172 Nm
4200tpm
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
massa leeg 1075 k

Toyota MR2 2.0 GT-i
max. vermogen 115 kW (156 pk)
6600tpm
max. koppel 186 Nm
4800tpm
topsnelheid 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
massa leeg 1180 kg


Toyota MR2 2.0 GT-i
max. vermogen 129 kW (175 pk)
7000tpm
max. koppel 186 Nm
4800tpm
topsnelheid 225 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s
massa leeg 1215 kg


Het idee / doel is heel simpel.

Ik wil boven deze autos uitkomen met 0 - 100 en topsnelheid


mijn auto weegt (volgens kenteken) 1100 kilo

dus reken maar uit hoeveel vermogen ik nodig heb om een beetje in de richting te komen

[ Bericht 34% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 23:41:20 ]
pi_49871615
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:24 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?

156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
kan zelfs een 1e gen zijn
scheelt wel 6 pk
quote:
Op maandag 28 mei 2007 23:32 schreef Asmooh het volgende:

[..]

3S-GE DOHC 4/50 90- 1998 156@6600 137@4800 86 86 10:1 (UK/Finland, no cat)


die dus

en wat ik met het blok ga doen?
nog geen idee

iig oppoetsen en wie weet wel in mn auto bouwen

moet ik eest een FWD kit kopen
want het is een SW20 blok
2de gen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')