Ik niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:32 schreef MikeyMan het volgende:
Nee, dat bedacht jij...
Ik zou gewoon voor FWD gaan...
grapjasquote:Op maandag 28 mei 2007 19:33 schreef Dromer het volgende:
Ik vind dat je alvast een stuk eraf moet zagen. Dan zien we beter wat de bedoeling is en hoeveel ruimte je hebt.
bulgaars oidquote:Op maandag 28 mei 2007 19:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
NIET erin trappen hoor, dat kan je beter die hongaarse vriend laten doen![]()
Misschien ook een Algerijn, die schijnen erg goed met slijptollen te zijnquote:Op maandag 28 mei 2007 19:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
bulgaars oid
maar ik ken ook gewoon nederlanders die het doen hoor of belgen of duitsers
dus hoeft niet persee bij hem
ken ik toevallig nietquote:Op maandag 28 mei 2007 19:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Misschien ook een Algerijn, die schijnen erg goed met slijptollen te zijn
Jammer, ik had een meer "multi-culti" instelling van jou verwacht.quote:
aha..quote:Op maandag 28 mei 2007 19:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
zo'n bak (met diff) dus
[afbeelding]
maar geld is niet echt een probleem toch, aangezien je al heel veel uitgespaart hebt door alles te krijgen en gratis "man uren" te hebbenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
aha..
naja ik ga eerst wel ff kijken hoe en wat het beste is joh
tis puur een idee, meer niet
Niet alle turbo motoren lopen goed op LPGquote:Op maandag 28 mei 2007 19:49 schreef Neluhz het volgende:
Je kunt er ook een turk bijhalen, die kunnen ook ombouwen naar LPG![]()
Scheelt weer brandstofkosten..
ik denk dat ik eerst voor elkaar moet krijgen dat ik uberhaupt mn motor achter kan krijgen enz..quote:Op maandag 28 mei 2007 19:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
maar geld is niet echt een probleem toch, aangezien je al heel veel uitgespaart hebt door alles te krijgen en gratis "man uren" te hebben
Dat zou je namelijk ook een 7 speed sequential gearbox op maat kunnen laten maken, sperdiff erbij en je bent echt de man![]()
whaha nee ik weet hetquote:Op maandag 28 mei 2007 19:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ja als je APK wilt zal je alles veilig moeten inbouwen
Dus b.v. met airbags om de motor heen zodat je de motor niet op je hoofd krijgt als je crashed.
oke, dankjequote:Op maandag 28 mei 2007 20:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die zijn totaal anders.
ik was meer aan het zoeken hoe de bak constructie in elkaar zit achterquote:Op maandag 28 mei 2007 20:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Als je dan maar wel een Toyota blok gebruikt
een toyota M blok is een HEMI motor van oorsprong.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef Fugie het volgende:
waarom geen hemi ?
ow opwindend zeg!quote:Op maandag 28 mei 2007 20:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
een toyota M blok is een HEMI motor van oorsprong.
Nee, maar de meeste mensen denken dat een HEMI blok perse een Chrysler (amerikaan) is, dat is dus niet zo.quote:
die is niet raar.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:39 schreef Asmooh het volgende:
toch blijf ik die rwd mr2 constructie raar vinden
maarja
maare
als ik MR2 achterkant (aandrijf as) er op zet?
maar er geen motor in stop?
rijdt ie dan wel of niet?
want ik maak m dan ook niet aan de bak
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:22 schreef BoJo het volgende:
ik zou de motor op de plek van de voorstoelen nu doen, het dashboard ter hoogte van de versterker (is gelijk ook makkelijk met aansluiten en lekker korte kabels) en dan de voorstoelen verplaatsen naar de voorklep.![]()
Kan je dat even simuleren aan de hand van je houtenplanken?
Stoppen jullie... ik kom niet meer bij...quote:Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
stel je voor;
8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...
dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100![]()
![]()
Goede vertaling van z'n plan toch?quote:Op maandag 28 mei 2007 20:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
[..]
Stoppen jullie... ik kom niet meer bij...![]()
![]()
![]()
![]()
omdat als ik het achterstel dr op heb zitten. en gewoon werkt zoals het moet werken (zoals nu) kan dan ik rustig verderquote:Op maandag 28 mei 2007 20:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
die is niet raar.
gewoon een dwars geplaatst blok
Precies hetzelfde als een FWD Celica alleen dan achterin ipv voorin.
maar je weet nogsteeds niet precies hoe het werkt heb ik het vermoeden.
waarom zou je b.v. zonder motor/bak een aandrijfas monteren?
rollen doet het geheel wel, zolang er maar banden onder zitten
mja oke, maar tis meer de vraag of je het in delen kan doen?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:14 schreef MikeyMan het volgende:
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
ah okequote:Op maandag 28 mei 2007 22:17 schreef MikeyMan het volgende:
Nee... Dat zit aan elkaar vast zegmaar...
Je hebt het over het sub-frame?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:14 schreef MikeyMan het volgende:
Achterkant van mr2 houdt zegmaar in dat er een blok en bak aan zit, anders is het een soort van achterkant van een celica
Welke balken wil je precies gaan gebruiken?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:49 schreef Asmooh het volgende:
ff waa anders...
de balken van de MR2 hoe dat is.. kan je dat slijpen enzo..
of moet je het echt zeg maar zelf bouwen / nabouwen
of kan je gewoon het uit de achterkant van een MR2 slopen ?
nou nu sowieso niet , tis te donkerquote:Op maandag 28 mei 2007 22:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Welke balken wil je precies gaan gebruiken?
Misschien kan je dat aangeven met wat planken, dan zie ik goed wat je bedoelt.
quote:Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Asmooh het volgende:
maar ik wil JUIST weten welke balken ik precies moet gebruiken om de motor op te hangrn
die plank was alleen om aan te tonen hoe hoog t ongeveer werdquote:Op maandag 28 mei 2007 23:11 schreef Dromer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Om het maar bij hetzelfde materiaal als je plank te houden.
Nou, ik doelde eigenlijk op motor+bak+assen...quote:Op maandag 28 mei 2007 22:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je hebt het over het sub-frame?
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:07 schreef Asmooh het volgende:
IK KAN DEZE WEEK MIJN 3SGE BLOK OPHALEN
2 LITER, 16V .. 156PK![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
3S-GE DOHC 4/50 90- 1998 156@6600 137@4800 86 86 10:1 (UK/Finland, no cat)quote:Op maandag 28 mei 2007 23:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?
156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
Ik geef toe dat je ergens wel een punt heb hoorquote:Op maandag 28 mei 2007 23:20 schreef WhiteAssNigga het volgende:
Ok, als ik het dus goed begrijp heb je een mannetje die alles voor jou in orde moet gaan maken. Heeft dat mannetje uberhaupt enig idee waar ie mee bezig is, of is ie alleen maar handig met een slijptol, en moet jij alle informatie die je hier krijgt aan hem overbrengen ofzo?
Mijn idee, haal dat 3SGE blok op, en lepel die lekker in het vooronder, en maak er niet zo belachelijk veel werk van. Celica is nou niet bepaald een zware auto, en dan kom je met 156pk toch al heel behoorlijk vooruit. Desnoods doe je aan het blok een aantal relatief kleine aanpassingen, en je hebt een prima auto voor de deur staan. Bodykit erop die je mooi vind, paar leuke wieltjes eronder en je bent klaar. Want als ik alle verhalen in dit topic en het vorige topic zit te lezen, kun je met alle kosten die je krijgt voor je andere plan zo'n beetje een nieuwe supersportwagen kopen oid...
Dit is absoluut niet om lullig te doen, maar hou het een beetje realistisch...
kan zelfs een 1e gen zijnquote:Op maandag 28 mei 2007 23:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat wil je daar nu ineens mee gaan doen dan?
156pk is trouwens al een wat oudere versie... GEN II als ik me niet vergis...
2de gen dus.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
3S-GE DOHC 4/50 90- 1998 156@6600 137@4800 86 86 10:1 (UK/Finland, no cat)
die dus
en wat ik met het blok ga doen?
nog geen idee
iig oppoetsen en wie weet wel in mn auto bouwen
moet ik eest een FWD kit kopen
want het is een SW20 blok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |