abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 18:18:01 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859045
Asmooh's eh.... Celica? Deel IV


Deel III: "Jap Style" Toyota Celica Coup Deel III
Deel II: "Jap Style" Toyota Celica Coup Deel II
Deel I: "Jap Style" Toyota Celica T18 Coup (american edition)


Ideeen die al voorbij zijn gekomen door Fokkers:

Tommy: mid-engined motor > ombouw naar MR2
Bojo: Motor op het dak
MikeyMan: Motor midend (maar die vind het kansloos)


Het doel:


Een Celica met RWD, 7MGTE motorblok.
300+hp
400nm
Topsnelheid: 280+


Lul hier verder over de meest kansloze Celica die een goed leven gaat krijgen als iedereen zijn of haar ideeen eventjes neer zet.


Meest ideale idee is nog de Mid end.


Oh we hebben ook nog een ST185 onderstel gehad, tot Tommy zei dat het niet nodig was als je gewoon de motor achter maakt.

Wat in theorie gewoon mogelijk is


Maar dan wil ik het dak dr af, mikey niet


Motorruimte



EEN mr2 van de zijkant



Een Celica met MR2 zijkant



MR2 motorruimte

(zie nou wel dat dak er af beter is)

Koelings problemen oplossen



Meest handige tips
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:13 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, motorblok moet vrij laag zitten om recht te liggen... Maar dan moet je dus ook het chassis gaan versterken op de plekken waar het motorblok vast komt...

Die motorsteunen van die 7m moet je dan vastlassen aan de chassisverstevigingen... Dus; bodemplaat eruit, motorblok erop, bodemplaat+motor erin...
Meest grappige reply
"Jap Style" Toyota Celica Coup Deel III


Het ideetje van troje
quote:
Je kan natuurlijk ook besluiten om de motor voorin te laten liggen en een andere motor in de achterbak te plaatsen. Dan hou je FWD en de nieuwe motor voor RWD!!

Lijkt me top plan!
Een paar feitjes..

Celica ST-i
quote:
lengte 4,42 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,30 m
wielbasis 2,52 m
spoorbreedte voor 1,46 m
spoorbreedte achter 1,43 m
massa leeg 1000 kg
max. toelaatbare massa 1525 kg
een MR2 90 - 94
quote:
lengte 4,18 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,24 m
wielbasis 2,40 m
spoorbreedte voor 1,47 m
spoorbreedte achter 1,45 m
massa leeg 1180 kg
Have fun

en hou t netjes

[ Bericht 1% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 18:43:14 ]
pi_49859211
Dat idee van troje is helemaal niet verkeerd.
Bestaat ook een Corsa die dat heeft, zoek maar op internet

aangezien jij een gratis vakman in je project hebt moet het allemaal te doen zijn, onderdelen vallen wel mee, ik gok ongeveer 10.000 euro.
pi_49859260
Dak eraf gaat niet lukken.
Je carrosserie is totaal niet stabiel meer, bovendien is dat absoluut niet plug and play natuurlijk.

Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik daar serieus opin ga
  maandag 28 mei 2007 @ 18:26:05 #4
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859309
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dak eraf gaat niet lukken.
Je carrosserie is totaal niet stabiel meer, bovendien is dat absoluut niet plug and play natuurlijk.

Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik daar serieus opin ga
ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?
En daarna uiteraard weer stevig maakt?


das wel weer een nadeel hoor.
was jou idee met motor achterin, en dan ga je er niet meer serieus op in.

Foei
pi_49859369
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:26 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ook niet als je alleen het achter gedeelte doet?
En daarna uiteraard weer stevig maakt?


das wel weer een nadeel hoor.
was jou idee met motor achterin, en dan ga je er niet meer serieus op in.

Foei
Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan van
Je denkt toch niet dat het zoals op die photoshop werkt hè

Je vind die coupé zo mooi en dan wil je er een MR2 dak op plakken, hou ons niet voor de gek
  maandag 28 mei 2007 @ 18:29:10 #6
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859418
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik ga er juist wel serieus op in maar dan maak jij er weer zo'n achterlijk plan van
Je denkt toch niet dat het zoals op die photoshop werkt hè
nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.

Maar ik dacht er alleeen aaan.. de ACHTER ruit er af.. niet het heledak?
achterruit loopt aardig ver door.. en waar mijn achteruit begint daar begint die van de MR2 ook ongeveer.
enige verschil is dat die van de MR2 recht naar beneden loopt, en die van mij schuin

toch?

p.s

ik hoef dr niet persee een MR2 dak op, tis wat meer practisch als je bij je motor wil
pi_49859459
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:29 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nneeeee tuurlijk werkt dat niet op die manier.

Maar ik dacht er alleeen aaan.. de ACHTER ruit er af.. niet het heledak?
achterruit loopt aardig ver door.. en waar mijn achteruit begint daar begint die van de MR2 ook ongeveer.
enige verschil is dat die van de MR2 recht naar beneden loopt, en die van mij schuin

toch?
Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.
Het hele concept is anders..
maar dat weet je zelf ook wel
  maandag 28 mei 2007 @ 18:32:06 #8
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859490
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Je achterruit begint daar niet, want een MR2 is een mid-engined auto.
Het hele concept is anders..
maar dat weet je zelf ook wel
ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijken
zo bedoelde ik het eigenlijk

maar kom maar op met je oplossing
pi_49859527
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:32 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ja dat is wel zo, maar als we het ongeveer vergelijken
zo bedoelde ik het eigenlijk

maar kom maar op met je oplossing
Gewoon wat moeilijker erbij komen.
Maar wel makkelijker dan die 7M voorin, dan kom je echt nérgens meer bij.

maar weet je wat je nu al wilt?
Want op dit moment is het plan; een Celica Coupé met een supra onderstel en 7M-GTE motor met een MR2 achterkant
  maandag 28 mei 2007 @ 18:35:27 #10
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859579
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Gewoon wat moeilijker erbij komen.
Maar wel makkelijker dan die 7M voorin, dan kom je echt nérgens meer bij.

maar weet je wat je nu al wilt?
Want op dit moment is het plan; een Celica Coupé met een supra onderstel en 7M-GTE motor met een MR2 achterkant
lijkt me een aardig orginele auto toch

celica, supra, mr2

wat kunnen we er nogmeer bij doen?


p.s, omdat ik dit nog het meest ideale idee vind.


moet ik het onderstel ook weer helemaal aanpassen dan?
of hoeft dat niet meer?


"Wat voor auto heb je?"

Een toyota SC2.

"die ken ik niet?!"

Een Celica met Supra Motor en MR2 design
pi_49859608
CelicaSupra bestaat al

misschien de ophanging en banden van een LandCruiser?
Dan wordt het pas een beest
  maandag 28 mei 2007 @ 18:38:21 #12
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859650
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
CelicaSupra bestaat al

misschien de ophanging en banden van een LandCruiser?
Dan wordt het pas een beest
hahaah
nee het moet wel een sport "coupe" blijven
pi_49859750
quote:
Oh we hebben ook nog een ST182 onderstel gehad, tot Tommy zei dat het niet nodig was als je gewoon de motor achter maakt.
moet een ST185 zijn
quote:
Tommy: mid-engined motor > ombouw naar MR2
niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.
quote:
Maar dan wil ik het dak dr af, mikey niet
ik ook niet
pi_49859822
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:38 schreef Asmooh het volgende:

[..]

hahaah
nee het moet wel een sport "coupe" blijven
jammer

Je wilt geen "klaplampen" toch..
dan misschien de ombouw naar Toyota MarkX lampen

  maandag 28 mei 2007 @ 18:45:49 #15
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859873
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

moet een ST185 zijn
[..]

niet ombouwen naar een MR2, die MR2 was een voorbeeld om duidelijk te maken wat een middenmotor concept is.
[..]

ik ook niet
jah ik snap het, maar ik vind het wel weer een orgineel / vet idee.

want bij de MR2 past dat blok ook niet "zomaar"
en nu kan je een motorruimte op maat maken.

ik "snap" alleen het versnellingsbak idee niet meer


Normaal zit je motor voor
daarna krijg je je bak
right?

Nu heb je de motor achter
maar de bak zit nogsteeds voor?

hoe doe je dat?
je stuurt met voorwielen toch?


Oh misschien snap ik het toch

Je versnellingsbak is geen "doorlusbak" die weer aan een pijp vast zit die er voor zorgen dat je stuurt?

je bak krijgt electrisch en geeft het meganisch door aan de motor ofoz?


wil je es uitleggen hoe dat precies werkt?


oh ene... moet de motor VOOR de wielen of ACHTER de wielen? (ff uitgaande van een 7mgte)
  maandag 28 mei 2007 @ 18:46:21 #16
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49859891
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

jammer

Je wilt geen "klaplampen" toch..
dan misschien de ombouw naar Toyota MarkX lampen

[afbeelding]
nee die vind ik niet mooi

liever 300zx lampen
pi_49860033
Je motor komt dus achter je stoelen daarachter je bak, dan is het de bedoeling dat je bak (waar het diff inzit) precies uitkomt waar je achterwielen zitten zodat de assen uit je diff op je wielen gefixx0rt kunnen worden.

en sturen heeft weinig met je bak te maken.

als je echt geen idee hebt hoe een versnellingsbak werkt moet je dat nog ff opzoeken bij wikipedia ofzo, want dan begrijp je dit waarschijnlijk ook niet
pi_49860066
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nee die vind ik niet mooi

liever 300zx lampen
Nee, geen nissan shit op een Toyota hè
Er zijn meer dan 200000 verschillende Toyota modellen zo'n beetje, daar zit vast wel een leuke lamp tussen
  maandag 28 mei 2007 @ 18:53:20 #19
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860098
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je motor komt dus achter je stoelen daarachter je bak, dan is het de bedoeling dat je bak (waar het diff inzit) precies uitkomt waar je achterwielen zitten zodat de assen uit je diff op je wielen gefixx0rt kunnen worden.

en sturen heeft weinig met je bak te maken.

als je echt geen idee hebt hoe een versnellingsbak werkt moet je dat nog ff opzoeken bij wikipedia ofzo, want dan begrijp je dit waarschijnlijk ook niet
nee ik snapte het idee dus niet...

ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt


WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste


maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?

of van Celica?

En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
  maandag 28 mei 2007 @ 18:53:45 #20
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860111
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Nee, geen nissan shit op een Toyota hè
Er zijn meer dan 200000 verschillende Toyota modellen zo'n beetje, daar zit vast wel een leuke lamp tussen
whehe
ik ga van de week wel ff zoeke
pi_49860185
ok
check anders ff "hoe werkt de auto" bij howstuffworks en wikipedia.

b.t.w. als je een echte hardcore racer wil moet je natuurlijk zeuren over een stukje tussen je stoelen.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:00:39 #22
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860359
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ok
check anders ff "hoe werkt de auto" bij howstuffworks en wikipedia.

b.t.w. als je een echte hardcore racer wil moet je natuurlijk zeuren over een stukje tussen je stoelen.
haha
ik heb ff fotos gemaakt... want als jij zegt dat hij precies bij je achterwielen (ophang) moet uitkomen heb ik meer ruimte over


Hij moet dus precies bij de ophang uitkomen bij mn achterwielen?



Dat is net NA de reservewiel.

waar de versterker begint daar begint het blok ook ongeveer


hoe lang is een blok gemiddeld?

90cm max toch? (mijn 4afe iig)


en het blok zou ongeveer tot hier komen



vanuit midden in de auto gezien

[ Bericht 12% gewijzigd door Asmooh op 28-05-2007 19:09:54 ]
pi_49860516
moet het ook praktisch mogenlijk zijn dit project of alleen in theorie? M.a.w ga je het ook echt proberen te bouwen?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:07:51 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49860592
Anders zet je de slijptop er alvast in.

Slijp je de achterkant er alvast even af.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49860610
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:09:09 #26
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49860638
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
Met een ketting
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49860671
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:10:35 #28
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860696
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
zie plaatjes
dat heb ik dus nu
waar de planken staan komt precies bij de achterwielen uit
vanaf het begin van de versterker
  maandag 28 mei 2007 @ 19:11:12 #29
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860721
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
ik vind dit wel geinig eigenlijk :p

ff verder kutte met planken enzow
  maandag 28 mei 2007 @ 19:13:13 #30
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49860795
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:53 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nee ik snapte het idee dus niet...

ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt
Das bij FWD en bij RWD hetzelfde... Net als bij 4wd...
quote:
WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste
Das een beetje inherent aan het principe middenmotor...
quote:
maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?

of van Celica?

En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...

supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49860852
een 7M is best lang.

DIt is er 1 met bak maar zonder diff
pi_49860949
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:13 schreef MikeyMan het volgende:

MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...

supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:18:20 #33
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861008
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:19:30 #34
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861044



de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto




"ongeveer" waar de motor begint van buiten af



Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)


nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
  maandag 28 mei 2007 @ 19:20:30 #35
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861085
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
dan nemen we toch lekker een 3sgte met rwd en motor achter

who gives a fuck

nee eerst ff kijke hoe dit werkt
pi_49861093
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:18 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen
  maandag 28 mei 2007 @ 19:21:17 #37
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861114
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen
liefste wel ja

en anders maar een 3sgte
pi_49861168
ik zou de motor op de plek van de voorstoelen nu doen, het dashboard ter hoogte van de versterker (is gelijk ook makkelijk met aansluiten en lekker korte kabels) en dan de voorstoelen verplaatsen naar de voorklep.

Kan je dat even simuleren aan de hand van je houtenplanken?
pi_49861197
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]


de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto

[afbeelding]


"ongeveer" waar de motor begint van buiten af

[afbeelding]

Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)


nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..

stel je voor;

8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...

dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100

pi_49861288
en dan wel achter je achterwielen, dan kan je makkelijker wielies maken
  maandag 28 mei 2007 @ 19:27:35 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861336
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:27:41 #42
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861343
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..

stel je voor;

8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...

dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100

hoezo einde van de auto

jij zei dat het op die manier moest
pi_49861361
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef Asmooh het volgende:

[..]

hoezo einde van de auto

jij zei dat het op die manier moest
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:

de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
  maandag 28 mei 2007 @ 19:28:38 #44
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861364
Jij begint over het einde van de auto
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:28:59 #45
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861382
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.

als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.

3sgte dus , of mijpart de 3sge.

dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
pi_49861399
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
die nieuwe V8 diesel is wel wat

maar zoals ik al zei, een gelockte 4WD bak waar het diff dus al inzit dat lijkt mij het best.
net als bij formule auto's zeg maar.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:29:47 #47
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861404
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


[..]
ik dacht einde van mn auto in de zin van kerkhof

nee einde van de auto bedoelde ik mee: vanaf daar is het de einde van je "binnenkant" want daar begint de motor dan ongeveer
  maandag 28 mei 2007 @ 19:30:52 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861453
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Asmooh het volgende:

[..]

naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.

als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.

3sgte dus , of mijpart de 3sge.

dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:31:39 #49
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861493
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:30 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.
dan heb je awd..
niet dat dat slecht is, maar toen kregen we het gedoe met de tunnel toch?
das nu dus opgelost


daarom bedachten we dit toch?
pi_49861521
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:31 schreef Asmooh het volgende:

[..]

klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.

daarom bedachten we dit toch?
klopt.
alleen dan heb je FWD geen AWD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')