Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 20:25 |
![]() Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Areyoutalkingtome | maandag 23 april 2007 @ 20:28 |
DRGL2007: 20639 km in 243u15m met een punctualiteit van 87,0% (3) en 93,8% (5) April2007: 738km in 8u54m met een punctualiteit van 90% (3) en 100% (5) wat betekenen die 3 en die 5 ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 23 april 2007 @ 20:30 |
quote:vroeg ik me ook af? | |
Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 20:31 |
De NS mag maximaal 3 minuten vertraging hebben, terwijl in de rest van Europa 5 minuten als grens geldt. Zodoende heb ik voor de twee verschillende maximale vertragingen de % erbij berekend | |
Dr_Flash | maandag 23 april 2007 @ 20:31 |
In Zwitserland is ALLES beter ![]() Tevens schandalige TVP. Er zijn er wel voor minder onder de tegeltjes gegaan hier ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 20:32 |
Zoh beter ![]() | |
Areyoutalkingtome | maandag 23 april 2007 @ 20:34 |
Is dat eigenlijk vertraging bij binnenrijden of bij vertrek? | |
Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 20:36 |
bij aankomst. Dat vind ik als treinreiziger het belangrijkst. Ik wil ergens naar toe. En als ik daar op tijd kom ben ik blij, als ik te laat vertrek maar op tijd aan kom, ook ![]() | |
densmee | maandag 23 april 2007 @ 20:38 |
maar de ns houdt de verktrek tijd bij dus die zitten al eerder goed | |
Dr_Flash | maandag 23 april 2007 @ 20:38 |
quote:maar ja, wat noem je 3 en wat noem je 5? 3: is iedere seconde na +2:59 te laat? Of is dat pas na +3:59? | |
Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 20:39 |
2.59 natuurlijk, dan zitten er immers 3 minuten op. | |
densmee | maandag 23 april 2007 @ 20:39 |
3.01 is 1 minuut te laat en 4.02 2 minuten als je eerlijk zou rekenen | |
Dr_Flash | maandag 23 april 2007 @ 20:39 |
quote:Nee, die zitten sinds de nieuwe drgl eerder fout. Ik hou namelijk OOK de vertrektijden bij. En +3 in Utrecht richting Zwolle en de Poolcirkel kan best in Amersfoort =0 zijn. Maar +3 is +3 ![]() | |
Areyoutalkingtome | maandag 23 april 2007 @ 20:39 |
quote:Inderdaad, vind ik ook, maar hoe telt de NS, volgens mij bij vertrek toch? Heb vaak dat hij wegrijdt en even later voor een rood sein staat. | |
Dr_Flash | maandag 23 april 2007 @ 20:40 |
quote:ik ken mensen die er anders over denken ![]() maar ik ben het met je eens ![]() | |
Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 20:42 |
Hmm nee nu zei ik het idd fout 3 minuten vertraging mag nog WEL. Dus alles na 3:59 is te laat zelfde geldt voor 5 | |
Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 20:43 |
Hmm dat klopt ook weer niet ![]() | |
MREn | maandag 23 april 2007 @ 21:01 |
quote:NS houdt helemaal niets bij, dat doet ProRail. En de sturing op tijdig vertrek gebeurt door het ministerie van V&W, de opdrachtgever van NSR. Mag jij nog eens raden wie er dus verantwoordelijk is voor het niet-halen van aansluitingen wegens stipt vertrekken. | |
NordicBlue | maandag 23 april 2007 @ 21:03 |
WOERDEN/ALPHEN - Tussen Woerden en Leiden rijden volgende week geen treinen. ProRail vervangt op twee gedeelten het spoor. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in als vervangend vervoer. De spoorvernieuwing, zo wordt gezegd, wordt grondig aangepakt. Bij Bodegraven wordt ruim acht kilometer spoor vernieuwd en bij Alphen ruim vier kilometer. Grint (ballast), bielzen of dwarsliggers en spoorstaven worden vervangen door nieuw materiaal. Het karwei komt niet onverwacht. Twee maanden geleden wees ProRail in een brief aan onder andere de gemeenten Alphen, Bodegraven en Woerden al op problemen met verbindingen tussen spoorstaven. In diezelfde brief werd aangekondigd dat de werkzaamheden in mei zouden worden uitgevoerd. Problemen zijn er ook met de bovenleiding bij de spoorbrug over de Gouwe bij Alphen. Machinisten moeten nu met beleid de brug nemen. De vervanging van de bovenleiding is pas over twee jaar voorzien. Ook onderzoekt ProRail samen met de NS nog of de vertragingen (ook) te maken hebben met de dubbeldekkers, die op het traject rijden sinds de invoering van het nieuwe dienstrooster in december vorig jaar. ProRail voert de werkzaamheden aan de spoorbaan zelf volgende week uit, omdat het door de vakantie vermoedelijk minder druk is in de trein. Het traject wordt gebruikt door de trein van Leiden naar Utrecht vv. komende week rijden ze uit de richting Leiden tot Alphen en uit de richting Utrecht tot Woerden. Daar kan worden overgestapt op de bus. Ook Bodegraven krijgt een busverbinding met beide plaatsen. | |
Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 21:04 |
Jammer dat daar geen cargo's rijden, dan werd er nog eens een hoop leuks omgeleid... Wel kut voor al die mensen die dan vakantie hebben ![]() | |
MREn | maandag 23 april 2007 @ 21:06 |
Ach, de noordelijke maaslijn is ook de hele vakantie afgesloten wegens vernieuwing... voordeel is dan wel dat dat waterleidingbedrijf genoeg treinen heeft voor de overblijvende dienst. | |
Zug-Chef | maandag 23 april 2007 @ 21:12 |
![]() Jammer dat daar nooit cargo's rijden | |
vw_caddy | maandag 23 april 2007 @ 21:12 |
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?![]() | |
MREn | maandag 23 april 2007 @ 21:14 |
Prachtig voorbeeld van prima integratie in het interieur! Als je niet wist dat ie er niet was... ![]() | |
Duvel | maandag 23 april 2007 @ 21:16 |
quote:Dit is de 1 aprilgrap uit de Koppeling hoop ik? Over die staalsplinter: als dat ding precies over een ES-las ligt, kun je daarmee een mooie spoorbezetting maken. Echt heel raar is het niet. | |
vw_caddy | maandag 23 april 2007 @ 21:17 |
Dit is bloedserieus Duvel. | |
Duvel | maandag 23 april 2007 @ 21:37 |
quote:Volkomen geschift. ![]() | |
SpeedyRich | maandag 23 april 2007 @ 21:47 |
quote:ik dacht dat ze anders genoemd worden | |
SpeedyRich | maandag 23 april 2007 @ 21:49 |
Trouwens TS wat een Kut TT en over de OP De verschillende headers lopen over teks heen | |
felicitaties | maandag 23 april 2007 @ 21:57 |
Wij kwamen een treintje tegen, afgelopen weekend! ![]() ![]() | |
SpeedyRich | maandag 23 april 2007 @ 22:02 |
quote:Netjes die DE 1 | |
Brembo | maandag 23 april 2007 @ 22:05 |
quote:Nou ik weet nog wel ergens wat licht materieel ![]() | |
Luco | maandag 23 april 2007 @ 22:08 |
Kleine ramen in die DE1... | |
mvdlubbe | maandag 23 april 2007 @ 22:20 |
Volgens mij is de DE1 haar vriendinnetje, hier links!![]() | |
Ou-Tannu | maandag 23 april 2007 @ 22:22 |
quote:tis toch echt een DE 3! | |
Ou-Tannu | maandag 23 april 2007 @ 22:24 |
![]() DE-1 ![]() DE-2 ![]() DE-3 samen met een elektrisch broertje / zusje | |
Dr_Flash | maandag 23 april 2007 @ 22:37 |
Ah DE-uurtje ![]() 12 mei heul DE-dagje ![]() DE2 186 dan he ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 23 april 2007 @ 22:38 |
quote:ja met een nep DE-3 ![]() AKA Plan U ![]() | |
MREn | maandag 23 april 2007 @ 22:45 |
Weg met die nieuwerwetsche plan U en die nepper van een 186! | |
Ou-Tannu | maandag 23 april 2007 @ 22:47 |
quote:ik zie liever DE-3 nr 27 weer rijvaardig ![]() | |
Dichterbijer | maandag 23 april 2007 @ 23:14 |
Weer genoeg getreind... verhalen volgen later ![]() Heb de 4011 met lelijke verf ook vorzichtig geplaat... komt nog ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 00:06 |
quote:Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerd ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 24 april 2007 @ 00:07 |
ik heb me vergist | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 00:08 |
quote:Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar. | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 08:04 |
quote:De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM. ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 24 april 2007 @ 08:34 |
quote:Heb het interne bericht voor me liggen: quote: | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 10:09 |
quote:Wat een maf ontwerp! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 10:14 |
de OP mag ook wel weer eens aangepast worden trouwens. "Deel ##" ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 10:19 |
quote:we kunnen de OP ook afschaffen? :-) | |
Dichterbijer | dinsdag 24 april 2007 @ 10:22 |
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak! Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort. Btw. lees de laatste zin eens van de OP... | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 10:23 |
Dat aanpassen met de links naar de laatste deeltjes lijkt me een taak voor de opener van een nieuw topic, toch? Dat had Zug-chef in dit geval dus moeten doen dan ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 10:25 |
quote:ik zeik er niet over. ik doe een suggestie :-) de OP op een webhost meuken en alleen het linkje naar de OP klinkt ook wel goed ? ;-P | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 10:39 |
quote:Ja dat is twee keer, point taken. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 10:40 |
quote:Het is dus van beide wat ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 10:41 |
quote:hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 24 april 2007 @ 10:41 |
quote:NSR, maar met overeenstemming van NedTrain. [ Bericht 3% gewijzigd door vw_caddy op 24-04-2007 10:47:01 ] | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 10:43 |
quote:Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 10:46 |
quote:we zullen het maar hopen ![]() als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen? | |
NordicBlue | dinsdag 24 april 2007 @ 10:46 |
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 10:47 |
quote:zo erg is het nou ook weer niet hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 10:50 |
quote:Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 11:07 |
als ze de bovendraad maar heel laten vind ik t al goed :-) | |
NordicBlue | dinsdag 24 april 2007 @ 11:09 |
![]() Ziet er leuk uit trouwens, die proto's die de connexxion gaat gebruiken | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 11:14 |
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs ![]() en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 11:17 |
ik zie het wel als het op het spoor staat :-) | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 11:37 |
quote:Ze hebben een andere schuit bedacht waarin een luchtslangetje meeloopt. Als de schuit breekt, loopt de lucht weg en zakt de panto automatisch. Momenteel kun je met een gebroken schuit doorrijden en dan richt je pas echt veel schade aan. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 11:43 |
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h. | |
Luco | dinsdag 24 april 2007 @ 11:45 |
Die Protos,lijkt net een opgefokte tram... Net als de GTWtjes trouwens... | |
Zug-Chef | dinsdag 24 april 2007 @ 12:00 |
quote:Onder het motto: wat de boer niet kent dat vreet hij niet. Daar zeg ik dan op: Verandering van spijs doet eten. Oftewel: Afwisseling is eens iets anders ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 12:10 |
Eensch. Eenheidsworst, daar word je ook niet echt blij van | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 13:18 |
Ik vind het ook wel prima hoor ![]() ![]() Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer? | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 13:23 |
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken | |
NordicBlue | dinsdag 24 april 2007 @ 13:24 |
quote:Kunstmatig rif ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 13:25 |
quote:Dat zou ook heul geen slecht plan zijn ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 13:31 |
quote:Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen? | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 13:32 |
quote:gewoon de plomp in rijden ja? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 13:37 |
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 april 2007 @ 13:38 |
quote:Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 13:46 |
quote:Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 april 2007 @ 13:50 |
quote:Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm! | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 14:04 |
quote:Oh okee ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 14:04 |
quote:Waarom dat dan? | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 14:12 |
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden. Klik | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 14:14 |
quote:Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind. Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens... | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 14:18 |
Het zal wel allemaal uitvoerig getest zijn en per trein/loc type zijn er richtlijnen voor | |
Wadloper | dinsdag 24 april 2007 @ 15:22 |
quote:Waarom recyclen ze dat metaal gewoon niet dan? ![]() Ach ja, Amerikanen he ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 15:25 |
ik zou het niet weten. Het kwam een keer op discovery channel voorbij dacht ik | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 15:43 |
quote:Bron: Nu.nl | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 15:55 |
quote:MET een fotootje van een ICMm ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 16:31 |
ff nieuw cameratje gehaalt.. http://www.xepo.nl/P4240006.JPG ![]() nu nog ff dat ding leren bedienen zodat dr wat minder ruis in zit ;-) | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 16:59 |
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 17:02 |
quote:veolia heeft wel bussen genoeg..want ze zetten bussen in ![]() en dr geld al de hele dag een materieel tekort bij veolia.. op de radio riepen ze zelfs dat het eens NIET de NS is ![]() | |
ReisT | dinsdag 24 april 2007 @ 17:06 |
quote:Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst: ![]() Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand. Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden. Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt. | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 17:11 |
quote:Terug naar de pantos van de hondekoppen! | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 18:38 |
Chique paint skillz ReisT ![]() hoop gedonder tussen Amersfoort en zwolle vanmiddag. Defecte trein bij Nunspeet, en een sein- en overwegstoring en spelende kinderen op de rails tussen Harderwijk en Putten, zo werd omgeroepen... | |
Zug-Chef | dinsdag 24 april 2007 @ 19:08 |
Het was een defecte acts lok... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 19:16 |
quote:Cargo's zijn kut, altijd al gezegd ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 24 april 2007 @ 19:32 |
met die foto van Rick van die kolentrein in Ede-W moet ik toch wel constateren dat 3 van ons 4-en cargo spotter is. Je krijgt het er nog moeilijk mee straks ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 19:35 |
quote:Nou ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 24 april 2007 @ 19:38 |
naar het schijnt betreft het deze loc:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 19:39 |
Ik hoop dat ie meteen gesloopt wordt ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 24 april 2007 @ 19:44 |
Tijdje geleden vond je de class 58's nog vet geyl... | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 19:44 |
quote:Toen trokken ze vast nog reizigerstreinen ![]() | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 19:48 |
quote:Het is maar één pagina hoor... ![]() | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 19:51 |
quote: | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 19:53 |
Ik zie geen 58er hoor ![]() Maar die hebben ook wel op Apeldoorn-Dieren gereden voor jouw clubje ![]() Schande trouwens dat die 67 niet even een sopje mocht hebben ![]() ![]() ![]() | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 19:55 |
1200's zijn stoerder dan 58'ers ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 19:57 |
quote:Mwoa ![]() doe dan een ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 20:04 |
Oder eine schöne V200 | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 20:10 |
V200 is wel geil | |
Zug-Chef | dinsdag 24 april 2007 @ 20:11 |
Ik ben het 200% eensch met MREn. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 20:27 |
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 20:33 |
quote:als die schoon en blingbling doet niet. als die vies vuil en smerig is ben ik het wel met je eens ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 20:39 |
quote:Ik ben het met Fles eens ![]() | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 21:30 |
quote:Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven: - alle e-locs rijden met de achterste panto op; - bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant; - bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant. | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 21:32 |
quote:ja maar elke trein heeft toch 2 pantos? elke met de knik de andere kant uit? | |
Zug-Chef | dinsdag 24 april 2007 @ 21:34 |
Nee, de 25.5 serie van de NMBS die in Nederland met cargo's en wintersporttreinen rijden hebben maar 1 panto | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 21:36 |
quote:Hm, moet je binnenkort eens komen kijken op station Nijverdal, en even aanwijzen waar ze zitten. | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 21:38 |
Als de panto stevig genoeg is, dan moet 1 panto kunnen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 21:40 |
tot je panto breekt.. dan sta je daar :/ | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 21:42 |
quote:Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 21:44 |
quote:alles KAN breken.. ![]() | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 21:46 |
quote:En iedere trein stopt voor een rood sein. Want dat staat in de voorschriften. Dus of de onbreekbare panto s.v.p. niet wil breken. Idem Titanic, et cetera. | |
Lausteen | dinsdag 24 april 2007 @ 21:46 |
quote:Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedrukt ![]() De panto die omhoogstaat heeft dus altijd de knik naar voren, zowel bij 1600/1700/1800 als de 1300. En bij de NMBS 25.5 ook dus. | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 21:48 |
Niet altijd, bij kwetsbare lading rijdt een 1600 met de voorste stoomafnemer op ![]() | |
Lausteen | dinsdag 24 april 2007 @ 21:49 |
quote:dan rijdt ie ook niet harder dan 100 km/u denk k ![]() | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 21:49 |
quote:Wat je zegt klopt niet. De panto op een 1300 zit anders dan op een 1600. | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 21:50 |
quote:Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisico | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 21:51 |
quote:hehe, daar moest ik ook al aan denken ![]() | |
Lausteen | dinsdag 24 april 2007 @ 21:57 |
knik naar voren, voorste panto op ook knik naar voren, achterste panto op knik zit dan toch altijd naar voren lijkt me ![]() | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 21:58 |
quote:Een quark niet | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 22:00 |
quote:Zo'n deeltje is ook wel heel, heel erg klein | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 22:06 |
quote:onderhoud is toch best lastig op het moment geloof ik :p | |
Duvel | dinsdag 24 april 2007 @ 22:07 |
quote:De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 22:20 |
quote:die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerste ![]() | |
Lausteen | dinsdag 24 april 2007 @ 22:26 |
quote:mja, ik zag die 2e panto net pas. Deze heeft idd ook de 'verkeerde' panto op: zal de uitzondering op de regel wel zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 22:27 |
lijkt me bepaald geen rit uit de normale dienstregeling, by all means. | |
Lausteen | dinsdag 24 april 2007 @ 22:37 |
quote:Klopt, overbrengingsrit met plan W. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 23:19 |
Zeg, ik wil dus op 30 april Utrecht - Haarlem via Leiden doen. 7:56 Ut V 8:37 x 8:45 Ledn 9:04 Hlm A dan krijg ik "voordeelurenkaart is niet geldig voor dit advies" ![]() Da's toch heul wel een feestdag denk ![]() Wel toch? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 23:20 |
vrijdag toch eens lekker museummat kijken te utrecht denk ik | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 23:22 |
quote:In 2006 was het ook geen feestdag... http://www.rovernet.nl/wijsopreis/wor.php?id=6 Adviesje: ga niet met een beker hete koffie op tafel boven in zitten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 23:23 |
quote:Hmm, dan begint de bierfase wel erg vroeg natuurlijk ![]() | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 23:25 |
Toch even nagezocht: volgens de IBG is het feestdag, volgens NS niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 23:27 |
quote: quote:Krijg de pest, er wordt ook een feest/zondag dienstregeling gereden, dan zal dat ding geldig zijn ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 23:28 |
quote:Ik heb het over een klassieke, met geldig geld betaalde VOORDEELURENKAART ![]() heeft IBG niks mee te maken. En NS is gek. | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 23:29 |
gewoon doen fles. :p tis idd een feestdag ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 23:30 |
quote:als dat niet genoeg bewijs is weet ik het ook niet meer ![]() | |
MREn | dinsdag 24 april 2007 @ 23:31 |
Dat laatste lijkt mij indirect toch te herleiden tot kortingsgerechtigdhied voor 09:00 op maandag. | |
Ou-Tannu | dinsdag 24 april 2007 @ 23:32 |
dan klaag je de NS aan! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 23:32 |
Koninginnedag geen feestdag pffff stelletje landverraders ![]() ![]() Nee hoor, 7.56 met korting en al in de trein ![]() zijn ze nou helemaal glad besodemieterd ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2007 @ 23:33 |
quote:precies. Ik neem ook aan dat er geen probleem ontstaat ![]() En mocht er een probleem ontstaan, dan zien we dat tegen die tijd wel weer ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 april 2007 @ 23:52 |
Dan zal fles vast wel de barricaden opgaan ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 25-04-2007 00:08:26 ] | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 00:06 |
![]() Barcadis? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 00:09 |
Geen Bacardi ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 00:13 |
Nee, dat is ook meer voor 13 jarige meisjes. Maar goed, zo'n flesje van 1,50 in de supermarkt is goedkoper dan een spuithoer langs de A58, die vragen minstens 25. Geheel ontopic noem ik slechts het broodje mit dem Frankfurters und ein Flasche Warsteiner. | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 00:23 |
Dan toch maar eens met trein met een bar/bistro reizen | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 00:39 |
Dat kan ik je van harte aanraden. Lekker in Amsterdam beginnen te hijsen en dan via Rheine, Muenster, Coesfeld, Essen en Wuppertal terug zweven en ff aftanken in de ICE Köln-Amsterdam en het rondje is vol. | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 00:53 |
De NS site vermeldt: 40 % korting tijdens voordeeluren Door de week krijgt u 40% korting op treinreizen vanaf 9.00 uur 's morgens. a.. In het weekend en in de maanden juli en augustus krijgt u de hele dag 40% korting. b.. Op de volgende dagen geldt in 2007 de 40% korting ook vóór 9.00 uur 's morgens: maandag 1 januari, Goede vrijdag (6 april), 2e paasdag (9 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (17 mei), 18 mei, 2e pinksterdag (28 mei), 25 december t/m 1 januari 2008. c.. U krijgt korting op Enkele reizen, Dagretours, Weekendretours, Dagkaarten en 5-Retourkaarten. d.. Uw korting geldt zowel voor de 1e als de 2e klas. | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 01:01 |
30 april zal ik geen meter spoor zien ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 25 april 2007 @ 08:47 |
quote:Geen gezicht, zo'n blauwe loc met eenbeenstroomafnemers... | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 10:35 |
quote:en 27? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 10:45 |
quote:Mooi ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 10:46 |
quote:Da's een leuk rondje, maar de bar in de PE gaat pas om kwart over drie / half vier open.... | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 10:52 |
quote:Dat zie ik als een leuk uitje naar het NSM ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:00 |
quote:he he he! | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 11:01 |
Wat gaan jullie vrijdag doen kerels? Vertel daar eens wat meer over? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:04 |
Even het spoorwegmuseum bezoeken, niets bijzonders dus | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 11:06 |
Ou-Tannu doet anders alsof er heul wat aan de hand is ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:08 |
Zijn nieuwe cam moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden he ![]() Het pendeltje laten we maar links liggen denk ik, of het moet op de terugreis zijn dat we die meepikken | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 11:11 |
quote:Daar mis je nikss aan idd ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:11 |
quote:en ik heb geen fotos van het nsm. zonder kerstbomen en tuig :p | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:15 |
quote:Laatste keer dat ik in Ut was, was het een V'tje | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:16 |
laatste keer dat ik hem zag was het nog een T tje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:18 |
Als het me een keer uitkomt en de bolkkendozen gaan toevallig het rondje Ut rijden, dan wil ik zeker een keertje mee. Komende zaterdag is er weer een rondje, maar dan moet ik werken | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:20 |
ja,. en t zal wel stervensdruk zijn.. ? | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:24 |
waarschijnlijk wel ja | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 11:27 |
quote: quote:En wanneer was dat? Ik kom hem zeker 1 keer in de week wel tegen, afhankelijk van hoe laat ik naar werk ga / terugkom, en ik zie de afgelopen maand of 2 opvallend vaak citypendels. Hetzij in de wisselstraat met "Extra trein" erop, vlak na x:48 (de vertrektijd vanaf Ut), hetzij op het viaduct over de Rubenslaan. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:28 |
quote:laatste keer @ ut was toch ehmm.. december ofzo :p | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:33 |
De laatste keer voor mij was 29 maart, toen ik naar Railtech ging. Toen reed V'tje 885 het pendeltje naar Utm. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:36 |
nou en dat ding staat toch meer stil dan dattie rijd ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:42 |
Klopt | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:43 |
maar.. selie.. jij weet zeker dat lijn 3 langs utm gaat? | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:46 |
ja | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 11:47 |
quote:eerste halte na de Schouwburg, dan rechtsaf bij de kruising en dan is het nog wel een 500 meter lopen, linksaf het terrein op ![]() Wel de 3 naar Fockema Andreaelaan pakken, niet de 3 naar Zuilen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:51 |
quote:vanaf CS is het volgens mn truus ook maar 22 min lopen B) fles gaat toevallig niet mee? :p | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 11:53 |
quote:Als er gelopen wordt gaat fles niet mee nee ![]() Maar op zich ben ik dit jaar nog niet in het NSM geweest, en zit ik er eigenlijk wel aan te denken om een dagje vrij te nemen. Of dat nou morgen of vrijdag is.... | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:53 |
Ik ga liever 7 minuten met de bus dan 22 minuten lopen. Dat lopen bewaar ik wel voor zaterdag als ik mn rondje als postbode weer moet lopen | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:53 |
quote:van mij mag je mee hoor :p | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:54 |
quote:ja maar truus gaat er vanuit dat je 3km/h doet.. en ik doe t dubbele ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:54 |
quote:Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoeten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 11:55 |
quote:Jottum ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:55 |
quote:rofl ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 11:57 |
idd | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 11:58 |
1 voordeel. er zal weinig cargo zijn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 11:59 |
quote:Kijk, nou kunnen we praten ![]() Ik ga ff vrij regelen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 12:04 |
wij gaan met de 12526 naar Ut en zijn er dan om 9.37 uur | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 12:08 |
quote:Pendeltje van 9.48 pakken dan maar? Of toch de bus? | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 12:11 |
Laten we dit ff over de mail regelen trouwens, al dat geslowchat hier schiet ook niet op ![]() dr.flash [apekop] gmail.com | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 12:15 |
fles geen msn? :p | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 12:16 |
quote:zelfde adres, kan ook | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 12:34 |
:p ok | |
knars | woensdag 25 april 2007 @ 13:04 |
Hoera, vanaf vandaag rijdt de dienstregeling 2007 ook echt volgens het boekje tussen Rotterdam - Gouda - Breukelen - Amsterdam! Heb er weer een direct woon-werkverbindingstreintje per uur bij ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 13:19 |
ik verwacht op zich meer van de opening van Utrecht Zuilen en het klaarkomen van de viersporigheid, maar even goed, gefeliciteerd ![]() | |
knars | woensdag 25 april 2007 @ 13:53 |
Wat verwacht je dan van Zuilen? Dat lijkt mij echt een grauwe stoptreinhalte om met een wijde boog om heen te rijden. En ik dacht trouwens dat de viersporigheid nu echt een feit was. Tussen Amstel en Breukelen in ieder geval wel, Breukelen-Maarssen-Utrecht toch ook? | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 14:12 |
quote:Een bordje ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 14:18 |
is dat alles? :p | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 14:25 |
Heeft Helmond Brandevoort nu al een bordje? | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 14:27 |
quote:vlgs mij niet ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 14:29 |
schiet ook niet echt op dan | |
knars | woensdag 25 april 2007 @ 14:42 |
quote:hangt die nog niet dan? zat gister in de sprinter Amsterdam - Utrecht en die riep ter hoogte van Zuilen al automatisch om dat het volgende station Utrecht Zuilen was. Toen ik omkeek waren we er al voorbij, dus kon het stationnetje niet goed zien. | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 14:47 |
Dat heb je met een automatische halte omroep. Die houdt geen rekening met stations die nog niet geopend zijn | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 15:21 |
net als de infoxx ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 15:22 |
gelukkig hebben ze er nog geen stem bij | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 15:27 |
quote:hoor ik toch niet :w * Ou-Tannu is aso met zn mp3speler keihard :p | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 15:32 |
* Peterselieman heeft een chauffeur wel eens om horen roepen of het wat zachter mocht ![]() Ook heb ik eens gezien dat een conducteur iemand de trein uitkikte, omdat ie zijn mp3speler niet wat zachter wilde zetten | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 15:38 |
ja is ook wel eens tegen mij gezegt.. wat zachter svp.. wat ik ERG knap vond van de chaffeur.. omdat ik helemaal achterin zat.. boven de moter.. | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 15:41 |
quote:Oh ja? Naar Amsterdam (v. Hgl 9:06) wordt anders gewoon bier geschonken (altijd handig met excursies). | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 15:45 |
quote:om 9 uur?? Zelfs op het perron kan je voor 11 uur geen bier krijgen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 15:48 |
Lachen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 15:50 |
kunnen we ook wel even aan meedoen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 15:51 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 25 april 2007 @ 15:55 |
quote:Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen. ![]() | |
knars | woensdag 25 april 2007 @ 15:57 |
Als ze dat experimentje nou eens maandag zouden doen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 16:01 |
quote:Mwoa, dan moeten we weer zo vroeg weg... | |
knars | woensdag 25 april 2007 @ 16:01 |
quote:ha, dus toch. Anyway, ik vind die naam nogal rampzalig; "Bijlmer-Arena". Het is toch geen Ede-Wageningen? Noem dat ding gewoon Bijlmer en hernoem dat stadion desnoods, iedereen weer blij. | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 16:22 |
Ede-Wageningen is ook een klotenaam; het is gewoon Ede. Maar ja, als universiteitsstad geen eigen station hebben is niet erg aantrekkelijk voor de bomenknuffelbrigades die daar opgeleid worden. bij Gilze-Rijen slaat het nog ergens op, dat is nog een gemeente (hoewel Gilze toch een goede 4km van het station af ligt). | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 16:25 |
quote:das met hindeloopen enzo hier toch ook? :p | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 16:27 |
Qua decentraal geplaatst station bedoel je? Dan doen Lage Zwaluwe en Beesd het ook goed. | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 16:33 |
wat dacht je van het station Koudum-Molkwerum | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 16:36 |
Moet je daar ook een 6 baans A2 oversteken om op het station te komen? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 16:43 |
nee :p maar t ligt wel in de middle of nowhere eigenlijks | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 16:45 |
quote:Ja, laten we het anders nog even over Lichtenvoorde-Groenlo hebben ![]() | |
sander89 | woensdag 25 april 2007 @ 16:58 |
quote:De ICE trein reidt nu toch harder dan 140 km/h op dit traject of nog niet? | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 17:00 |
quote:Nee nog niet, de beveiliging wil nog niet zo. Laten we het op 'voorbereid voor' houden, net als de 25kV bij IRM. | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 17:02 |
quote:Lueck, nog even een maandje bussen? ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 17:04 |
ATB wil wel, ETCS nog niet. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 17:07 |
zou wat zijn als ATB het niet deed ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 17:11 |
Waarom? Dat is helemaal niet zo'n ramp hoor, het is maar een hulpmiddeltje. Sterker nog: de hele HSL is zonder ATB aangelegd ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 17:12 |
quote:ja maar op de HSL zal je niet elke $random trein kunnen tegen komen :p | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 17:15 |
Dan ken jij ProRail nog niet ![]() Wachten op de eerste gefrituurde DD-AR die de verkeerde kant in wordt gestuurd bij Breda of Hoofddorp ofzo. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 17:19 |
quote:DD-AR bakken branden toch goed genoeg ![]() dus als prorail wil bbqen :p goede keuze ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 17:27 |
Om het verhaal toch weer niet te negatief te maken: de wissels naar het 25kV zijn wel dusdanig beveiligd dat je wel een keer extra moet bevestigen of je zeker bent dat je trein xxx naar 25kV-gebied wilt plannen. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 17:30 |
quote:moeten ze dan niet teveel na denken? :p | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 17:34 |
Ik hoop het voor ze... je kan ook als gemiddelde Windows-gebruiker op elke error of vraag zonder te lezen/denken ja/ok/doorgaan/verder/ok klikken en verder gaan met waar je mee bezig was. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 17:46 |
quote:idd :p de VIRM is wel 25k voorberijd.. maar dat gaat cker niet gecombineert met 1.5k? | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 17:48 |
25kV neem ik aan? Of 25k km/uur? Er is ruimte gehouden voor een traforuimte, maar ik kan me ook zo voorstellen dat als je die trafo aan een stroomafnemer koppelt, je best onder 25kV en 1800V kan rijden met wisselen stroomafnemer. Het is overigens voorbereid, zeker en gecombineerd. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 17:52 |
quote:alleen harder dan 160 mogen ze niet toch? | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 17:55 |
Ze zijn toegelaten voor 160 ja, dus in testen hiervoor hebben ze minimaal 176 gereden. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 18:00 |
zouden ze harder kunnen ? ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 18:08 |
Vast wel, maar of dat goed is voor de levensduur weet ik niet... | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 18:12 |
quote:Whehe, idd dat denk ik ook.. :-) | |
Brembo | woensdag 25 april 2007 @ 18:30 |
quote:Als de trein harder gaat, zal het ook zeker harder slijten. Momenteel zal er alleen 140 km/h met ATB gereden worden tussen Ut-Asd. Want de VIRM is nog niet uitgerust met ERMTS, maar misschien de nieuwe generatie VIRM wel. | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 18:33 |
quote:Haha, optimist ![]() | |
JDude | woensdag 25 april 2007 @ 18:37 |
Het is inmiddels zo droog dat de dwarsliggers gaan fikken, zoals vanmiddag op station Oisterwijk. | |
Brembo | woensdag 25 april 2007 @ 18:41 |
quote:Moet toch iemand optimistisch blijven, als je ziet dat Amsterdam - Utrecht ongeveer 13 jaar duurt om 2 spoortjes aan te leggen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 18:47 |
quote:moeten ze die dingen maar vervangen voor beton ![]() beton fikt niet :p | |
JDude | woensdag 25 april 2007 @ 18:50 |
quote:Dat ligt daar op spoor 3 al wel, de hoofdsporen 1 en 2 nog niet. En daar fikte het dus ook. Heb het maar gemeld bij de conducteur die het weer zou doorgeven etc. etc. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 18:53 |
quote:ik had gewoon de eerste de beste brandblusser uit de trein gesnokt hoor :p | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 18:54 |
quote:Meer bier ![]() ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 18:54 |
Smeulen is iets anders dan branden. Bielzen (met teer) hebben daar snel last van. Verder niets erg aan de hand, alleen klein rookpluimpje. Beetje water lost dat op. | |
JDude | woensdag 25 april 2007 @ 18:56 |
quote:Mja, dat bedoelde ik eigenlijk. Al was het een behoorlijk rookpluimpje. Maar goed, het zal wel goedgekomen zijn ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 19:15 |
in zo`n geval mag je toch een brandblusser nemen? | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 19:20 |
quote:Als je op het perron staat te wachten? ![]() | |
JDude | woensdag 25 april 2007 @ 19:22 |
En vervolgend rijdt de trein achter me weg en sta ik daar met een NS-blusser ![]() Even melden bij meneer HC leek me genoeg burgerplicht voor vandaag ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 19:24 |
quote:dr is vast wel iets van een kaartverkoop :p | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 19:29 |
Dan ken je Ot niet ![]() Daar staat alleen een sfeervol doch afgesloten oud standaard stationsgebouw en op het perron een gammel wachthokje dat los lijkt te komen van de grond als er een IC met 140 op een meter afstand langsaf raast. | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 19:33 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() dit is 2007 jongeman, niet 1952 ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 19:40 |
quote:hehe ken het idd niet.. nou ja dan laat je hem toch lekker op het perron staan? ![]() | |
Duvel | woensdag 25 april 2007 @ 20:08 |
quote:Lul niet. ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 20:10 |
Heren de sneltrein bestaat toch niet meer ![]() Ik zag vanmiddag namelijk op een CTA bak op spoor 6 sneltrein staan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 20:12 |
ja hoor, er bestaan nog een paar sneltreinen. Uit mn hoofd de 2200 Den Haag - Hoorn en nog ergens eentje bij Amersfoort | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 20:14 |
quote:Amsterdam-Breda is er ook 1 ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 20:14 |
Met ingang van de dienstregeling 2007 op 10 december 2006 is de term sneltrein in Nederland op de meeste trajecten verdwenen. De meeste sneltreinen zijn vervangen door een Intercity.![]() | |
Duvel | woensdag 25 april 2007 @ 20:14 |
quote:En terecht, zoveel uur in een DD(M)-(AR) kun je toch met geen goed fatsoen een IC noemen! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 20:16 |
Ik blijf het kutonzin vinden trouwens. Leiden Lammenschans en Almere Parkwijk wel IC, en iets als Krefeld Hbf dan weer niet ![]() | |
JDude | woensdag 25 april 2007 @ 20:19 |
quote:Al staat die in Breda aangekondigd als IC naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS.... etcetera etcetera ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 20:23 |
quote:gewoon een stoptrein dus ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 20:29 |
quote:hij slaat er een paar over, en het PRgebeuren heeft weinig nodig om ergens "IC" op te plakken ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 25 april 2007 @ 20:53 |
![]() ![]() ![]() | |
Doc__Zenith | woensdag 25 april 2007 @ 20:55 |
die opgevoerde stoptrein naar Emmen is ook nog een sneltrein | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 20:56 |
quote:Netjes netjes ![]() Gefeliciteerd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 20:56 |
quote:Klopt ja, Turbo-V rijdt daar ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 20:58 |
quote:LoL idd.. ![]() ![]() | |
Brembo | woensdag 25 april 2007 @ 20:58 |
quote:Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaat ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 20:59 |
quote:Dat kan prima.. dat zie je toch? ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 21:00 |
quote:Nee, dat zou daar moeten rijden... ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 21:01 |
quote:Zw-Nm kan inderdaad niet met mat'64, dan moet je eerst met de bus naar Hn, Zl-Nm kan wel, Zww-Nm kan dan weer niet. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 21:19 |
quote:doet ze dat niet dan? ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 21:27 |
Ik vind dat wel trouwens gewoon Intercity Sneltrein Stoptrein helemaal moeten afschaffen We moeten gewoon 2 treinsoorten hebben Sprinter InterRegio daarnaast moeten ze gewoon de NS 16/17/1800 + NS ICR/ICK + NS DDAR en de plan T/V slopen (wel een NS 1700 met 10/12 ICR rijtuigen plus een ddar stam en 1 Tt en V voor het museum bewaren) en 2 treintypen behouden IRM sprinters klaar ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door SpeedyRich op 25-04-2007 22:07:23 ] | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 21:33 |
Jij bent echt geschift | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 21:48 |
Alleen al het idee om ICR te vervangen door IRM is al onzalig! | |
Zug-Chef | woensdag 25 april 2007 @ 21:58 |
Plus 1600 is niet van NS maar van Railion | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 21:59 |
gelukkig begint hij niet eens over ICM | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:05 |
quote:over het nummer heb ie gelijk maar zijn de zelfde loco's behalve de 1700 die wat moderne aansturing heeft Trouwens de 1600 van railion die heeft geen 4540 kw maar 5950 kw ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb. ik zal het is opzoeken ICM mag ook 1 stel in het museum rest slopen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 22:10 |
Doe eens normaal gekkenhuis, "Het Museum" heft heul niet zomaar overal plek voor. 1 stel ICM, 3 of 4 bakken 1 stam DDAR, 4 bakken 1 1700 met 10 of 12 rijtuigen ICR? De tyfus waarom reageer ik hier op ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:14 |
quote:NS vastgoed heeft nog wel grond over in de buurt ![]() maar los daarvan als je 2 treintype heb dan is het toch makkelijker ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 22:17 |
quote:ja, als je het spoor heul afschaft is het NOG makkelijker ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:18 |
quote:Fles ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 22:19 |
waarom 2 treintypen? gewoon IRM 4 op de stopdienst.. ;P en de 6 op de IC ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 22:21 |
quote:doe dan es nie van die domme dingen zeggen flappie ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:21 |
quote: |