FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Zügen Trains et Treintjes 62
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 20:25

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57,
58, 59.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's).

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Areyoutalkingtomemaandag 23 april 2007 @ 20:28
DRGL2007: 20639 km in 243u15m met een punctualiteit van 87,0% (3) en 93,8% (5)
April2007: 738km in 8u54m met een punctualiteit van 90% (3) en 100% (5)

wat betekenen die 3 en die 5
Ou-Tannumaandag 23 april 2007 @ 20:30
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
DRGL2007: 20639 km in 243u15m met een punctualiteit van 87,0% (3) en 93,8% (5)
April2007: 738km in 8u54m met een punctualiteit van 90% (3) en 100% (5)

wat betekenen die 3 en die 5
vroeg ik me ook af?
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 20:31
De NS mag maximaal 3 minuten vertraging hebben, terwijl in de rest van Europa 5 minuten als grens geldt. Zodoende heb ik voor de twee verschillende maximale vertragingen de % erbij berekend
Dr_Flashmaandag 23 april 2007 @ 20:31
In Zwitserland is ALLES beter

Tevens schandalige TVP. Er zijn er wel voor minder onder de tegeltjes gegaan hier
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 20:32
Zoh beter
Areyoutalkingtomemaandag 23 april 2007 @ 20:34
Is dat eigenlijk vertraging bij binnenrijden of bij vertrek?
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 20:36
bij aankomst. Dat vind ik als treinreiziger het belangrijkst. Ik wil ergens naar toe. En als ik daar op tijd kom ben ik blij, als ik te laat vertrek maar op tijd aan kom, ook
densmeemaandag 23 april 2007 @ 20:38
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
Dr_Flashmaandag 23 april 2007 @ 20:38
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wat betekenen die 3 en die 5
maar ja, wat noem je 3 en wat noem je 5?

3:

is iedere seconde na +2:59 te laat? Of is dat pas na +3:59?
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 20:39
2.59 natuurlijk, dan zitten er immers 3 minuten op.
densmeemaandag 23 april 2007 @ 20:39
3.01 is 1 minuut te laat en 4.02 2 minuten als je eerlijk zou rekenen
Dr_Flashmaandag 23 april 2007 @ 20:39
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef densmee het volgende:
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
Nee, die zitten sinds de nieuwe drgl eerder fout. Ik hou namelijk OOK de vertrektijden bij. En +3 in Utrecht richting Zwolle en de Poolcirkel kan best in Amersfoort =0 zijn. Maar +3 is +3
Areyoutalkingtomemaandag 23 april 2007 @ 20:39
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:36 schreef Zug-Chef het volgende:
bij aankomst. Dat vind ik als treinreiziger het belangrijkst. Ik wil ergens naar toe. En als ik daar op tijd kom ben ik blij, als ik te laat vertrek maar op tijd aan kom, ook
Inderdaad, vind ik ook, maar hoe telt de NS, volgens mij bij vertrek toch? Heb vaak dat hij wegrijdt en even later voor een rood sein staat.
Dr_Flashmaandag 23 april 2007 @ 20:40
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
2.59 natuurlijk,
ik ken mensen die er anders over denken

maar ik ben het met je eens
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 20:42
Hmm nee nu zei ik het idd fout

3 minuten vertraging mag nog WEL. Dus alles na 3:59 is te laat
zelfde geldt voor 5
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 20:43
Hmm dat klopt ook weer niet Gare zooi
MREnmaandag 23 april 2007 @ 21:01
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:38 schreef densmee het volgende:
maar de ns houdt de verktrek tijd bij
dus die zitten al eerder goed
NS houdt helemaal niets bij, dat doet ProRail. En de sturing op tijdig vertrek gebeurt door het ministerie van V&W, de opdrachtgever van NSR.
Mag jij nog eens raden wie er dus verantwoordelijk is voor het niet-halen van aansluitingen wegens stipt vertrekken.
NordicBluemaandag 23 april 2007 @ 21:03
WOERDEN/ALPHEN - Tussen Woerden en Leiden rijden volgende week geen treinen.
ProRail vervangt op twee gedeelten het spoor. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in als vervangend vervoer.

De spoorvernieuwing, zo wordt gezegd, wordt grondig aangepakt. Bij Bodegraven wordt ruim acht kilometer spoor vernieuwd en bij Alphen ruim vier kilometer. Grint (ballast), bielzen of dwarsliggers en spoorstaven worden vervangen door nieuw materiaal.

Het karwei komt niet onverwacht. Twee maanden geleden wees ProRail in een brief aan onder andere de gemeenten Alphen, Bodegraven en Woerden al op problemen met verbindingen tussen spoorstaven. In diezelfde brief werd aangekondigd dat de werkzaamheden in mei zouden worden uitgevoerd. Problemen zijn er ook met de bovenleiding bij de spoorbrug over de Gouwe bij Alphen. Machinisten moeten nu met beleid de brug nemen. De vervanging van de bovenleiding is pas over twee jaar voorzien. Ook onderzoekt ProRail samen met de NS nog of de vertragingen (ook) te maken hebben met de dubbeldekkers, die op het traject rijden sinds de invoering van het nieuwe dienstrooster in december vorig jaar.

ProRail voert de werkzaamheden aan de spoorbaan zelf volgende week uit, omdat het door de vakantie vermoedelijk minder druk is in de trein. Het traject wordt gebruikt door de trein van Leiden naar Utrecht vv. komende week rijden ze uit de richting Leiden tot Alphen en uit de richting Utrecht tot Woerden. Daar kan worden overgestapt op de bus. Ook Bodegraven krijgt een busverbinding met beide plaatsen.
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 21:04
Jammer dat daar geen cargo's rijden, dan werd er nog eens een hoop leuks omgeleid... Wel kut voor al die mensen die dan vakantie hebben
MREnmaandag 23 april 2007 @ 21:06
Ach, de noordelijke maaslijn is ook de hele vakantie afgesloten wegens vernieuwing...
voordeel is dan wel dat dat waterleidingbedrijf genoeg treinen heeft voor de overblijvende dienst.
Zug-Chefmaandag 23 april 2007 @ 21:12


Jammer dat daar nooit cargo's rijden
vw_caddymaandag 23 april 2007 @ 21:12
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?

MREnmaandag 23 april 2007 @ 21:14
Prachtig voorbeeld van prima integratie in het interieur! Als je niet wist dat ie er niet was...
Duvelmaandag 23 april 2007 @ 21:16
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:12 schreef vw_caddy het volgende:
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?

[afbeelding]
Dit is de 1 aprilgrap uit de Koppeling hoop ik?

Over die staalsplinter: als dat ding precies over een ES-las ligt, kun je daarmee een mooie spoorbezetting maken. Echt heel raar is het niet.
vw_caddymaandag 23 april 2007 @ 21:17
Dit is bloedserieus Duvel.
Duvelmaandag 23 april 2007 @ 21:37
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:17 schreef vw_caddy het volgende:
Dit is bloedserieus Duvel.
Volkomen geschift.
SpeedyRichmaandag 23 april 2007 @ 21:47
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.
ik dacht dat ze anders genoemd worden
SpeedyRichmaandag 23 april 2007 @ 21:49
Trouwens TS wat een Kut TT

en over de OP
De verschillende headers lopen over teks heen
felicitatiesmaandag 23 april 2007 @ 21:57
Wij kwamen een treintje tegen, afgelopen weekend! !


SpeedyRichmaandag 23 april 2007 @ 22:02
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:57 schreef felicitaties het volgende:
Wij kwamen een treintje tegen, afgelopen weekend! !


[afbeelding]
Netjes die DE 1
Brembomaandag 23 april 2007 @ 22:05
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:03 schreef NordicBlue het volgende:
Ook onderzoekt ProRail samen met de NS nog of de vertragingen (ook) te maken hebben met de dubbeldekkers, die op het traject rijden sinds de invoering van het nieuwe dienstrooster in december vorig jaar.
Nou ik weet nog wel ergens wat licht materieel , dat prima geschikt is voor die moeraslijn! Trouwens vandaag de eerste 8-bakken mat'64 gezien op de 3700 en ook een 2*Plan V. Beetje irritant, dat ze niet alles 6 maken.
Lucomaandag 23 april 2007 @ 22:08
Kleine ramen in die DE1...
mvdlubbemaandag 23 april 2007 @ 22:20
Volgens mij is de DE1 haar vriendinnetje, hier links!

Ou-Tannumaandag 23 april 2007 @ 22:22
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:02 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Netjes die DE 1
tis toch echt een DE 3!
Ou-Tannumaandag 23 april 2007 @ 22:24

DE-1


DE-2


DE-3 samen met een elektrisch broertje / zusje
Dr_Flashmaandag 23 april 2007 @ 22:37
Ah DE-uurtje

12 mei heul DE-dagje

DE2 186 dan he 30-4 heb ik ook al een DE dagje, maar dan DE3
Ou-Tannumaandag 23 april 2007 @ 22:38
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah DE-uurtje

12 mei heul DE-dagje

DE2 186 dan he 30-4 heb ik ook al een DE dagje, maar dan DE3
ja met een nep DE-3

AKA Plan U
MREnmaandag 23 april 2007 @ 22:45

Weg met die nieuwerwetsche plan U en die nepper van een 186!
Ou-Tannumaandag 23 april 2007 @ 22:47
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:45 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Weg met die nieuwerwetsche plan U!
ik zie liever DE-3 nr 27 weer rijvaardig
Dichterbijermaandag 23 april 2007 @ 23:14
Weer genoeg getreind... verhalen volgen later

Heb de 4011 met lelijke verf ook vorzichtig geplaat... komt nog
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 00:06
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:12 schreef vw_caddy het volgende:
Mag ik u de nieuwe cabineairco presenteren van de IRM?

[afbeelding]
Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerd
SpeedyRichdinsdag 24 april 2007 @ 00:07
ik heb me vergist
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 00:08
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:03 schreef NordicBlue het volgende:
De vervanging van de bovenleiding is pas over twee jaar voorzien.
Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar.
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 08:04
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 00:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, vergeten ze dit belangrijke aspect maar even. Zo kunnen ze de vertragingen op dit traject natuurlijk nooit behoorlijk terugdringen, omdat de IRM nogal wat problemen heeft met die houtjetouwtje bovenleiding daar.
De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.
vw_caddydinsdag 24 april 2007 @ 08:34
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 00:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wordt zo het zicht van de mcn niet belemmerd
Heb het interne bericht voor me liggen:
quote:
Het zicht van de machinist wordt NIET belemmerd door plaatsing airco aan rechterzijde op stuurtafel. De complete frontruit is en blijft namelijk zichtbaar vanuit de mcn-positie. Idem voor zijruiten in cabinedeuren . Vanuit Spoorwegveiligheid is zojuist bevestigd dat er geen veiligheidsbezwaren kleven aan het storen van de zichtlijnen van de bijrijder. Consequentie is dat bijv. tijdens instructieritten de begeleider achter de machinist dient te staan.
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 10:09
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:34 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Heb het interne bericht voor me liggen:
[..]
Wat een maf ontwerp! Van wie is dat interne bericht? NedTrain?
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 10:14
de OP mag ook wel weer eens aangepast worden trouwens. "Deel ##" en de linkjes naar 60 en 61 ontbreken
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 10:19
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
de OP mag ook wel weer eens aangepast worden trouwens. "Deel ##" en de linkjes naar 60 en 61 ontbreken
we kunnen de OP ook afschaffen? :-)
Dichterbijerdinsdag 24 april 2007 @ 10:22
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak!

Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort.

Btw. lees de laatste zin eens van de OP...
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 10:23
Dat aanpassen met de links naar de laatste deeltjes lijkt me een taak voor de opener van een nieuw topic, toch? Dat had Zug-chef in dit geval dus moeten doen dan
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 10:25
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Stelletje OP-neukers... altijd dat gezeik.... kom op zeg...doe er zelf iets aan dan! Altijd dat gezeik... jak!

Hij is zelfs nu scroll-able met andere woorden: flink ingekort.

Btw. lees de laatste zin eens van de OP...
ik zeik er niet over. ik doe een suggestie :-)

de OP op een webhost meuken en alleen het linkje naar de OP klinkt ook wel goed ? ;-P
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 10:39
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
altijd dat gezeik.... Altijd dat gezeik...
Ja dat is twee keer, point taken.
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 10:40
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De bovenleiding heeft moeite met de houtjetouwtje panto's op IRM.
Het is dus van beide wat
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 10:41
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is dus van beide wat
hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
vw_caddydinsdag 24 april 2007 @ 10:41
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een maf ontwerp! Van wie is dat interne bericht? NedTrain?
NSR, maar met overeenstemming van NedTrain.

[ Bericht 3% gewijzigd door vw_caddy op 24-04-2007 10:47:01 ]
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 10:43
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hopelijk wordt het met die 50 extra IRMs wel beter
Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 10:46
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij wel, omdat de nieuwe stellen volgens mij voorzien zullen gaan worden van een ander type schuitje. Dat voorkomt hopelijk veel problemen in de toekomst
we zullen het maar hopen

als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
NordicBluedinsdag 24 april 2007 @ 10:46
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 10:47
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
zo erg is het nou ook weer niet hoor
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 10:50
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

we zullen het maar hopen

als dat wel goed werkt .. zouden de huidige IRMS dan ook een nieuw schuitje krigjen?
Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 11:07
als ze de bovendraad maar heel laten vind ik t al goed :-)
NordicBluedinsdag 24 april 2007 @ 11:09

Ziet er leuk uit trouwens, die proto's die de connexxion gaat gebruiken
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 11:14
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs

en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 11:17
ik zie het wel als het op het spoor staat :-)
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 11:37
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende daar wel iets over gehoord te hebben, al kan het misschien ook een andere bevestiging van het schuitje zijn geweest
Ze hebben een andere schuit bedacht waarin een luchtslangetje meeloopt. Als de schuit breekt, loopt de lucht weg en zakt de panto automatisch. Momenteel kun je met een gebroken schuit doorrijden en dan richt je pas echt veel schade aan.
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 11:43
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Lucodinsdag 24 april 2007 @ 11:45
Die Protos,lijkt net een opgefokte tram... Net als de GTWtjes trouwens...
Zug-Chefdinsdag 24 april 2007 @ 12:00
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Onder het motto: wat de boer niet kent dat vreet hij niet.

Daar zeg ik dan op: Verandering van spijs doet eten.

Oftewel: Afwisseling is eens iets anders
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 12:10
Eensch. Eenheidsworst, daar word je ook niet echt blij van
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 13:18
Ik vind het ook wel prima hoor eens wat nieuws op de rails

Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 13:23
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
NordicBluedinsdag 24 april 2007 @ 13:24
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het ook wel prima hoor eens wat nieuws op de rails

Wat gaat er met de Cxx-veetjes gebeuren als de Protos instroomt trouwens? Doorschuiven naar Veolia of Arriva? Of afvoer?
Kunstmatig rif
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 13:25
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat NSR ze maar wat graag wil hebben om een aantal treinen te versterken
Dat zou ook heul geen slecht plan zijn
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 13:31
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:24 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Kunstmatig rif
Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 13:32
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Net zoals ze met oude New Yorkse metrostellen doen?
gewoon de plomp in rijden ja?
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 13:37
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
#ANONIEMdinsdag 24 april 2007 @ 13:38
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
die stond afgelopen weekend in Eindhoven. Hij is grijs

en iedereen vindt het spuuglelijk trouwens
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:38 schreef Toeps het volgende:
Zie je nou! Die zag ik! Die zag ik!
Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
#ANONIEMdinsdag 24 april 2007 @ 13:50
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Blijven jullie eens SNEL van elkaars account af
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 14:04
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:50 schreef Toeps het volgende:
Euj, Arthur ligt al een paar dagen voor pampus hoor, sinds dat tripje met jou (wat heb je hem gegeven huh?!), ík was laatst in Eindhoven (oké Veldhoven maar dat is hetzelfde), ík zag 'm!
Oh okee Wat ik hem gegeven heb? 1 klein glaasje bier
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 14:04
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk hebben ze er eens goed overnagedacht, want voorkomen is beter dan genezen. Liever een defecte trein op het spoor dan een kapotgetrokken bovenleiding. bovendien mag een trein wel met de andere panto verder rijden, al is de maximum snelheid dan beperkt tot 100 km/h.
Waarom dat dan?
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 14:12
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.

Klik
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 14:14
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op wiki dat het alleen geldt voor sommige locomotieven, die de voorste panto op hebben staan. Dit omdat die panto anders te hoog opgestuwd zou worden. Ik kan me voorstellen dat het ook in het geval van reizigerstreinen zou kunnen gelden.

Klik
Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.

Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 14:18
Het zal wel allemaal uitvoerig getest zijn en per trein/loc type zijn er richtlijnen voor
Wadloperdinsdag 24 april 2007 @ 15:22
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die stellen strippen ze helemaal en gooien ze een eindje uit de kust zo overboord.
Waarom recyclen ze dat metaal gewoon niet dan?
Ach ja, Amerikanen he
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 15:25
ik zou het niet weten. Het kwam een keer op discovery channel voorbij dacht ik
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 15:43
quote:
'Trein meest veilige openbaar vervoermiddel'

AMSTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer vinden de trein het veiligst en de metro het meest onveilig. Met als rapportcijfer een 7.1 scoort de trein net iets hoger dan vorig jaar (7.0).Dat bleek dinsdag uit de VervoersMonitor 2007, die trends binnen het openbaar vervoer in kaart brengt. Het busvervoer krijgt al twee opeenvolgende jaren een 6.8 voor veiligheid. De waardering voor de metro nam het sterkst af: van een 6.8 in 2006 naar een 6.3 dit jaar.

Tram
Tramreizigers waarderen de veiligheid met een 6.3 (vorig jaar: 6.6). Ook de dienstverlening in trams laat volgens de ondervraagden te wensen over en klanten vinden het vervelend dat er vaak geen zitplaats vrij is.
Bron: Nu.nl
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 15:55
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bron: Nu.nl
MET een fotootje van een ICMm
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 16:31
ff nieuw cameratje gehaalt..

http://www.xepo.nl/P4240006.JPG (4MB)

nu nog ff dat ding leren bedienen zodat dr wat minder ruis in zit ;-)
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 16:59
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 17:02
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Materieeltekort bij Veolivla en personeelstekort bij xx op de kippenlijn. Lang leve de marktwerking
veolia heeft wel bussen genoeg..want ze zetten bussen in

en dr geld al de hele dag een materieel tekort bij veolia.. op de radio riepen ze zelfs dat het eens NIET de NS is
ReisTdinsdag 24 april 2007 @ 17:06
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor locs wist ik 't inderdaad, dat heeft te maken met te grote druk op de rijdraad. Bij IRM zit de panto in het midden, daar heb je geen last meer van opdruk door rijwind.

Wat ik niet snap is dat Hondekoppen met de buitenste panto op reden, maar misschien hadden die minder last van opdruk door rijwind door een aerodynamischere kop. Idem voor de NMBS 25.5 trouwens...
Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:

Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.

Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.

Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 17:11
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.

Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.

Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Terug naar de pantos van de hondekoppen!
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 18:38
Chique paint skillz ReisT

hoop gedonder tussen Amersfoort en zwolle vanmiddag. Defecte trein bij Nunspeet, en een sein- en overwegstoring en spelende kinderen op de rails tussen Harderwijk en Putten, zo werd omgeroepen...
Zug-Chefdinsdag 24 april 2007 @ 19:08
Het was een defecte acts lok...
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 19:16
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was een defecte acts lok...
Cargo's zijn kut, altijd al gezegd
Zug-Chefdinsdag 24 april 2007 @ 19:32
met die foto van Rick van die kolentrein in Ede-W moet ik toch wel constateren dat 3 van ons 4-en cargo spotter is. Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 19:35
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Je krijgt het er nog moeilijk mee straks
Nou
Zug-Chefdinsdag 24 april 2007 @ 19:38
naar het schijnt betreft het deze loc:



Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 19:39
Ik hoop dat ie meteen gesloopt wordt
Zug-Chefdinsdag 24 april 2007 @ 19:44
Tijdje geleden vond je de class 58's nog vet geyl...
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 19:44
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tijdje geleden vond je de class 58's nog vet geyl...
Toen trokken ze vast nog reizigerstreinen
MREndinsdag 24 april 2007 @ 19:48
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef NordicBlue het volgende:
de 1e 2-3 bladzijdes van een topic worden volgens mij altijd verkloot aan gezijk over de OP?
Het is maar één pagina hoor...
MREndinsdag 24 april 2007 @ 19:51
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen trokken ze vast nog reizigerstreinen




Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 19:53
Ik zie geen 58er hoor

Maar die hebben ook wel op Apeldoorn-Dieren gereden voor jouw clubje

Schande trouwens dat die 67 niet even een sopje mocht hebben
MREndinsdag 24 april 2007 @ 19:55
1200's zijn stoerder dan 58'ers En een cl66 of 232 voor een reizigerstrein is natuurlijk ook nooit mis
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 19:57
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:55 schreef MREn het volgende:
232 voor een reizigerstrein is natuurlijk ook nooit mis
Mwoa

doe dan een 218
MREndinsdag 24 april 2007 @ 20:04
Oder eine schöne V200
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 20:10
V200 is wel geil
Zug-Chefdinsdag 24 april 2007 @ 20:11
Ik ben het 200% eensch met MREn.
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 20:27
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 20:33
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
als die schoon en blingbling doet niet.

als die vies vuil en smerig is ben ik het wel met je eens
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 20:39
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind V200 echt een spuuglelijk ding, sorry
Ik ben het met Fles eens
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 21:30
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het te maken met dat de panto in de "aerodinamische" stand moet staan, wil ie niet te sterk tegen de draad worden gedrukt worden. FF snel een plaatje geschetst:
[afbeelding]
Rode pijltjes geven aan welke in welke richting de wind de panto duwt. In stand A levert de wind dus extra druk op de draad, in stand B niet. Stand B wordt dan ook normaal gesproken gebruikt. Eenrichtingstrams hebben ook meestal alleen een pantograaf in deze stand.

Doordat een trein er twee heeft, voor beide richtingen 1, kan je altijd een panto in stand "B" zetten. Is die panto stuk, en moet je de "verkeerde" gebruiken, mag je dus niet zo hard rijden.

Dit geldt dus alleen maar voor de eenbeenspantografen, bij de ouderwetse dubbele pantografen, die tenminste nog echt vijfhoeken vormen, maakt het natuurlijk niet uit welke je gebruikt.
Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 21:32
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?

elke met de knik de andere kant uit?
Zug-Chefdinsdag 24 april 2007 @ 21:34
Nee, de 25.5 serie van de NMBS die in Nederland met cargo's en wintersporttreinen rijden hebben maar 1 panto
MREndinsdag 24 april 2007 @ 21:36
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef Ou-Tannu het volgende:


ja maar elke trein heeft toch 2 pantos?
Hm, moet je binnenkort eens komen kijken op station Nijverdal, en even aanwijzen waar ze zitten.
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 21:38
Als de panto stevig genoeg is, dan moet 1 panto kunnen.
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 21:40
tot je panto breekt.. dan sta je daar :/
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 21:42
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
tot je panto breekt.. dan sta je daar :/
Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 21:44
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
alles KAN breken..
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 21:46
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, Doctor Snuggles, maar als je panto STEVIG GENOEG is, dan breektie ook niet
En iedere trein stopt voor een rood sein. Want dat staat in de voorschriften. Dus of de onbreekbare panto s.v.p. niet wil breken.

Idem Titanic, et cetera.
Lausteendinsdag 24 april 2007 @ 21:46
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is een theorie, maar ik wil graag de volgende zaken als overdenking meegeven:
- alle e-locs rijden met de achterste panto op;
- bij 1600/1700/1800 zit de "knik" in de panto aan de binnenkant;
- bij de 1300 met eenbeenpanto's zit de knik aan de buitenkant.
Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedrukt (moet je de panto's in t plaatje ff omdraaien)

De panto die omhoogstaat heeft dus altijd de knik naar voren, zowel bij 1600/1700/1800 als de 1300. En bij de NMBS 25.5 ook dus.
MREndinsdag 24 april 2007 @ 21:48
Niet altijd, bij kwetsbare lading rijdt een 1600 met de voorste stoomafnemer op
Lausteendinsdag 24 april 2007 @ 21:49
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:48 schreef MREn het volgende:
Niet altijd, bij kwetsbare lading rijdt een 1600 met de voorste stoomafnemer op
dan rijdt ie ook niet harder dan 100 km/u denk k
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 21:49
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:46 schreef Lausteen het volgende:

[..]

Als de achterste omhoogstaat en de knik zit aan de binnenkant, wordt de panto dus ook naar beneden gedrukt (moet je de panto's in t plaatje ff omdraaien)

De panto die omhoogstaat heeft dus altijd de knik naar voren, zowel bij 1600/1700/1800 als de 1300. En bij de NMBS 25.5 ook dus.
Wat je zegt klopt niet. De panto op een 1300 zit anders dan op een 1600.
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

alles KAN breken..
Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisico
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 21:51
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:46 schreef Duvel het volgende:


Idem Titanic, et cetera.
hehe, daar moest ik ook al aan denken
Lausteendinsdag 24 april 2007 @ 21:57

knik naar voren, voorste panto op


ook knik naar voren, achterste panto op

knik zit dan toch altijd naar voren lijkt me
MREndinsdag 24 april 2007 @ 21:58
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

alles KAN breken..
Een quark niet
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 22:00
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Een quark niet
Zo'n deeltje is ook wel heel, heel erg klein
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 22:06
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar heb je onderhoud voor. En mocht het ergens op de baan plaatsvinden, tsja dat is bedrijfsrisico
onderhoud is toch best lastig op het moment geloof ik :p
Duveldinsdag 24 april 2007 @ 22:07
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:57 schreef Lausteen het volgende:
[afbeelding]
knik naar voren, voorste panto op

[afbeelding]
ook knik naar voren, achterste panto op

knik zit dan toch altijd naar voren lijkt me
De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 22:20
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerste
Lausteendinsdag 24 april 2007 @ 22:26
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

De 1300 rijdt met twee panto's op, de voorste zal net na vertrek zakken, waarna alleen de achterste op staat.
mja, ik zag die 2e panto net pas. Deze heeft idd ook de 'verkeerde' panto op:

(2004)
zal de uitzondering op de regel wel zijn
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 22:27
lijkt me bepaald geen rit uit de normale dienstregeling, by all means.
Lausteendinsdag 24 april 2007 @ 22:37
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me bepaald geen rit uit de normale dienstregeling, by all means.
Klopt, overbrengingsrit met plan W.
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 23:19
Zeg, ik wil dus op 30 april Utrecht - Haarlem via Leiden doen.

7:56 Ut V
8:37 x 8:45 Ledn
9:04 Hlm A

dan krijg ik "voordeelurenkaart is niet geldig voor dit advies"

Da's toch heul wel een feestdag denk

Wel toch?
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 23:20
vrijdag toch eens lekker museummat kijken te utrecht denk ik
MREndinsdag 24 april 2007 @ 23:22
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ik wil dus op 30 april Utrecht - Haarlem via Leiden doen.
Da's toch heul wel een feestdag denk
Wel toch?
In 2006 was het ook geen feestdag...
http://www.rovernet.nl/wijsopreis/wor.php?id=6

Adviesje: ga niet met een beker hete koffie op tafel boven in zitten
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 23:23
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja hoor, dat snapt die planner alleen niet.

Adviesje: ga niet met een beker hete koffie op tafel boven in zitten
Hmm, dan begint de bierfase wel erg vroeg natuurlijk
MREndinsdag 24 april 2007 @ 23:25
Toch even nagezocht: volgens de IBG is het feestdag, volgens NS niet.
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:22 schreef MREn het volgende:

In 2006 was het ook geen feestdag...
quote:
Vraag:
Wat zijn de voordeeluren?
Antwoord:

Op weekdagen krijgt u 40% korting in de voordeeluren vanaf 09.00 uur 's ochtends. In het weekend, op feestdagen en in de maanden juli en augustus geldt de korting de gehele dag.
Krijg de pest, er wordt ook een feest/zondag dienstregeling gereden, dan zal dat ding geldig zijn ook
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 23:28
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:
Toch even nagezocht: volgens de IBG is het feestdag, volgens NS niet.
Ik heb het over een klassieke, met geldig geld betaalde VOORDEELURENKAART

heeft IBG niks mee te maken. En NS is gek.
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 23:29
gewoon doen fles. :p

tis idd een feestdag
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 23:30
quote:
Vraag:
Geldigheid Weekendretour rond de feestdagen (2007)
Antwoord:
[..]

Het Weekendretour is met Koninginnedag geldig vanaf vrijdagavond 19.00 uur tot en met maandag einde dienstregeling.
als dat niet genoeg bewijs is weet ik het ook niet meer
MREndinsdag 24 april 2007 @ 23:31
Dat laatste lijkt mij indirect toch te herleiden tot kortingsgerechtigdhied voor 09:00 op maandag.
Ou-Tannudinsdag 24 april 2007 @ 23:32
dan klaag je de NS aan!
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 23:32
Koninginnedag geen feestdag pffff stelletje landverraders Wat denken ze wel

Nee hoor, 7.56 met korting en al in de trein

zijn ze nou helemaal glad besodemieterd
Dr_Flashdinsdag 24 april 2007 @ 23:33
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:31 schreef MREn het volgende:
Dat laatste lijkt mij indirect toch te herleiden tot kortingsgerechtigdhied voor 09:00 op maandag.
precies. Ik neem ook aan dat er geen probleem ontstaat

En mocht er een probleem ontstaan, dan zien we dat tegen die tijd wel weer
Peterseliemandinsdag 24 april 2007 @ 23:52
Dan zal fles vast wel de barricaden opgaan

[ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 25-04-2007 00:08:26 ]
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 00:06


Barcadis?
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 00:09
Geen Bacardi
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 00:13
Nee, dat is ook meer voor 13 jarige meisjes. Maar goed, zo'n flesje van 1,50 in de supermarkt is goedkoper dan een spuithoer langs de A58, die vragen minstens 25.

Geheel ontopic noem ik slechts het broodje mit dem Frankfurters und ein Flasche Warsteiner.
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 00:23
Dan toch maar eens met trein met een bar/bistro reizen
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 00:39
Dat kan ik je van harte aanraden. Lekker in Amsterdam beginnen te hijsen en dan via Rheine, Muenster, Coesfeld, Essen en Wuppertal terug zweven en ff aftanken in de ICE Köln-Amsterdam en het rondje is vol.
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 00:53
De NS site vermeldt:


40 % korting tijdens voordeeluren
Door de week krijgt u 40% korting op treinreizen vanaf 9.00 uur 's morgens.

a.. In het weekend en in de maanden juli en augustus krijgt u de hele dag
40% korting.
b.. Op de volgende dagen geldt in 2007 de 40% korting ook vóór 9.00 uur 's
morgens: maandag 1 januari, Goede vrijdag (6 april), 2e paasdag (9 april),
Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (17 mei), 18 mei, 2e pinksterdag
(28 mei), 25 december t/m 1 januari 2008.
c.. U krijgt korting op Enkele reizen, Dagretours, Weekendretours,
Dagkaarten en 5-Retourkaarten.
d.. Uw korting geldt zowel voor de 1e als de 2e klas.
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 01:01
30 april zal ik geen meter spoor zien Eerst maar eens bijkomen van 28 en 29 april
Duvelwoensdag 25 april 2007 @ 08:47
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

die foto's zijn ook al heul oud, met name die eerste
Geen gezicht, zo'n blauwe loc met eenbeenstroomafnemers...
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 10:35
quote:
Op woensdag 25 april 2007 01:01 schreef Peterselieman het volgende:
30 april zal ik geen meter spoor zien Eerst maar eens bijkomen van 28 en 29 april
en 27?
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 10:45
quote:
Op woensdag 25 april 2007 00:53 schreef MREn het volgende:
De NS site vermeldt:

[..]
b.. Op de volgende dagen geldt in 2007 de 40% korting ook vóór 9.00 uur 's
morgens: maandag 1 januari, Goede vrijdag (6 april), 2e paasdag (9 april),
Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (17 mei), 18 mei, 2e pinksterdag
(28 mei), 25 december t/m 1 januari 2008.
Mooi
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 10:46
quote:
Op woensdag 25 april 2007 00:39 schreef MREn het volgende:
Dat kan ik je van harte aanraden. Lekker in Amsterdam beginnen te hijsen en dan via Rheine, Muenster, Coesfeld, Essen en Wuppertal terug zweven en ff aftanken in de ICE Köln-Amsterdam en het rondje is vol.
Da's een leuk rondje, maar de bar in de PE gaat pas om kwart over drie / half vier open....
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 10:52
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en 27?
Dat zie ik als een leuk uitje naar het NSM
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:00
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zie ik als een leuk uitje naar het NSM
he he he!
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 11:01
Wat gaan jullie vrijdag doen kerels? Vertel daar eens wat meer over?
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:04
Even het spoorwegmuseum bezoeken, niets bijzonders dus
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 11:06
Ou-Tannu doet anders alsof er heul wat aan de hand is
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:08
Zijn nieuwe cam moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden he

Het pendeltje laten we maar links liggen denk ik, of het moet op de terugreis zijn dat we die meepikken
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 11:11
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn nieuwe cam moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden he

Het pendeltje laten we maar links liggen denk ik, of het moet op de terugreis zijn dat we die meepikken
Daar mis je nikss aan idd wordt tegenwoordig hoofdzakelijk met citypendels gereden
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:11
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn nieuwe cam moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden he

Het pendeltje laten we maar links liggen denk ik, of het moet op de terugreis zijn dat we die meepikken
en ik heb geen fotos van het nsm. zonder kerstbomen en tuig :p
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:15
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar mis je nikss aan idd wordt tegenwoordig hoofdzakelijk met citypendels gereden
Laatste keer dat ik in Ut was, was het een V'tje
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:16
laatste keer dat ik hem zag was het nog een T tje
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:18
Als het me een keer uitkomt en de bolkkendozen gaan toevallig het rondje Ut rijden, dan wil ik zeker een keertje mee. Komende zaterdag is er weer een rondje, maar dan moet ik werken
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:20
ja,. en t zal wel stervensdruk zijn.. ?
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:24
waarschijnlijk wel ja
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 11:27
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Laatste keer dat ik in Ut was, was het een V'tje
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
laatste keer dat ik hem zag was het nog een T tje
En wanneer was dat? Ik kom hem zeker 1 keer in de week wel tegen, afhankelijk van hoe laat ik naar werk ga / terugkom, en ik zie de afgelopen maand of 2 opvallend vaak citypendels. Hetzij in de wisselstraat met "Extra trein" erop, vlak na x:48 (de vertrektijd vanaf Ut), hetzij op het viaduct over de Rubenslaan.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:28
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

En wanneer was dat? Ik kom hem zeker 1 keer in de week wel tegen, afhankelijk van hoe laat ik naar werk ga / terugkom, en ik zie de afgelopen maand of 2 opvallend vaak citypendels. Hetzij in de wisselstraat met "Extra trein" erop, vlak na x:48 (de vertrektijd vanaf Ut), hetzij op het viaduct over de Rubenslaan.
laatste keer @ ut was toch ehmm.. december ofzo :p
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:33
De laatste keer voor mij was 29 maart, toen ik naar Railtech ging. Toen reed V'tje 885 het pendeltje naar Utm.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:36
nou en dat ding staat toch meer stil dan dattie rijd
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:42
Klopt
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:43
maar.. selie.. jij weet zeker dat lijn 3 langs utm gaat?
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:46
ja
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 11:47
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar.. selie.. jij weet zeker dat lijn 3 langs utm gaat?
eerste halte na de Schouwburg, dan rechtsaf bij de kruising en dan is het nog wel een 500 meter lopen, linksaf het terrein op

Wel de 3 naar Fockema Andreaelaan pakken, niet de 3 naar Zuilen
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:51
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eerste halte na de Schouwburg, dan rechtsaf bij de kruising en dan is het nog wel een 500 meter lopen, linksaf het terrein op

Wel de 3 naar Fockema Andreaelaan pakken, niet de 3 naar Zuilen
vanaf CS is het volgens mn truus ook maar 22 min lopen B)

fles gaat toevallig niet mee? :p
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 11:53
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
vanaf CS is het volgens mn truus ook maar 22 min lopen B)

fles gaat toevallig niet mee? :p
Als er gelopen wordt gaat fles niet mee nee

Maar op zich ben ik dit jaar nog niet in het NSM geweest, en zit ik er eigenlijk wel aan te denken om een dagje vrij te nemen. Of dat nou morgen of vrijdag is....
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:53
Ik ga liever 7 minuten met de bus dan 22 minuten lopen. Dat lopen bewaar ik wel voor zaterdag als ik mn rondje als postbode weer moet lopen
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:53
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als er gelopen wordt gaat fles niet mee nee

Maar op zich ben ik dit jaar nog niet in het NSM geweest, en zit ik er eigenlijk wel aan te denken om een dagje vrij te nemen. Of dat nou morgen of vrijdag is....
van mij mag je mee hoor :p
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:54
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga liever 7 minuten met de bus dan 22 minuten lopen. Dat lopen bewaar ik wel voor zaterdag als ik mn rondje als postbode weer moet lopen
ja maar truus gaat er vanuit dat je 3km/h doet.. en ik doe t dubbele
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:54
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als er gelopen wordt gaat fles niet mee nee

Maar op zich ben ik dit jaar nog niet in het NSM geweest, en zit ik er eigenlijk wel aan te denken om een dagje vrij te nemen. Of dat nou morgen of vrijdag is....
Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoeten
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 11:55
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoeten
Jottum

nee lachen, doen we
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:55
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan toch maar vrijdag doen, dan kun je die irritante etters van hier ook eens onmoeten
rofl en wij die andere etter
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 11:57
idd
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 11:58
1 voordeel. er zal weinig cargo zijn
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 11:59
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1 voordeel. er zal weinig cargo zijn
Kijk, nou kunnen we praten

Ik ga ff vrij regelen
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 12:04
wij gaan met de 12526 naar Ut en zijn er dan om 9.37 uur
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 12:08
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
wij gaan met de 12526 naar Ut en zijn er dan om 9.37 uur
Pendeltje van 9.48 pakken dan maar? Of toch de bus?
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 12:11
Laten we dit ff over de mail regelen trouwens, al dat geslowchat hier schiet ook niet op

dr.flash [apekop] gmail.com
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 12:15
fles geen msn? :p
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 12:16
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
fles geen msn? :p
zelfde adres, kan ook
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 12:34
:p ok
knarswoensdag 25 april 2007 @ 13:04
Hoera, vanaf vandaag rijdt de dienstregeling 2007 ook echt volgens het boekje tussen Rotterdam - Gouda - Breukelen - Amsterdam! Heb er weer een direct woon-werkverbindingstreintje per uur bij
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 13:19
ik verwacht op zich meer van de opening van Utrecht Zuilen en het klaarkomen van de viersporigheid, maar even goed, gefeliciteerd
knarswoensdag 25 april 2007 @ 13:53
Wat verwacht je dan van Zuilen? Dat lijkt mij echt een grauwe stoptreinhalte om met een wijde boog om heen te rijden. En ik dacht trouwens dat de viersporigheid nu echt een feit was. Tussen Amstel en Breukelen in ieder geval wel, Breukelen-Maarssen-Utrecht toch ook?
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 14:12
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:53 schreef knars het volgende:
Wat verwacht je dan van Zuilen?
Een bordje
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 14:18
is dat alles? :p
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 14:25
Heeft Helmond Brandevoort nu al een bordje?
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 14:27
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft Helmond Brandevoort nu al een bordje?
vlgs mij niet
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 14:29
schiet ook niet echt op dan
knarswoensdag 25 april 2007 @ 14:42
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een bordje
hangt die nog niet dan?

zat gister in de sprinter Amsterdam - Utrecht en die riep ter hoogte van Zuilen al automatisch om dat het volgende station Utrecht Zuilen was. Toen ik omkeek waren we er al voorbij, dus kon het stationnetje niet goed zien.
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 14:47
Dat heb je met een automatische halte omroep. Die houdt geen rekening met stations die nog niet geopend zijn
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 15:21
net als de infoxx
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 15:22
gelukkig hebben ze er nog geen stem bij
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 15:27
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
gelukkig hebben ze er nog geen stem bij
hoor ik toch niet :w

* Ou-Tannu is aso met zn mp3speler keihard :p
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 15:32
* Peterselieman heeft een chauffeur wel eens om horen roepen of het wat zachter mocht

Ook heb ik eens gezien dat een conducteur iemand de trein uitkikte, omdat ie zijn mp3speler niet wat zachter wilde zetten
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 15:38
ja is ook wel eens tegen mij gezegt.. wat zachter svp.. wat ik ERG knap vond van de chaffeur.. omdat ik helemaal achterin zat.. boven de moter..
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 15:41
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's een leuk rondje, maar de bar in de PE gaat pas om kwart over drie / half vier open....
Oh ja? Naar Amsterdam (v. Hgl 9:06) wordt anders gewoon bier geschonken (altijd handig met excursies).
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 15:45
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Oh ja? Naar Amsterdam (v. Hgl 9:06) wordt anders gewoon bier geschonken (altijd handig met excursies).
om 9 uur?? Zelfs op het perron kan je voor 11 uur geen bier krijgen
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 15:48
Lachen
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 15:50
kunnen we ook wel even aan meedoen
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 15:51
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja is ook wel eens tegen mij gezegt.. wat zachter svp.. wat ik ERG knap vond van de chaffeur.. omdat ik helemaal achterin zat.. boven de moter..
Duvelwoensdag 25 april 2007 @ 15:55
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ik verwacht op zich meer van de opening van Utrecht Zuilen en het klaarkomen van de viersporigheid, maar even goed, gefeliciteerd
Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.
knarswoensdag 25 april 2007 @ 15:57
Als ze dat experimentje nou eens maandag zouden doen
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 16:01
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
kunnen we ook wel even aan meedoen
Mwoa, dan moeten we weer zo vroeg weg...
knarswoensdag 25 april 2007 @ 16:01
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.
ha, dus toch. Anyway, ik vind die naam nogal rampzalig; "Bijlmer-Arena". Het is toch geen Ede-Wageningen? Noem dat ding gewoon Bijlmer en hernoem dat stadion desnoods, iedereen weer blij.
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 16:22
Ede-Wageningen is ook een klotenaam; het is gewoon Ede. Maar ja, als universiteitsstad geen eigen station hebben is niet erg aantrekkelijk voor de bomenknuffelbrigades die daar opgeleid worden.
bij Gilze-Rijen slaat het nog ergens op, dat is nog een gemeente (hoewel Gilze toch een goede 4km van het station af ligt).
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 16:25
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:22 schreef MREn het volgende:
Ede-Wageningen is ook een klotenaam; het is gewoon Ede. Maar ja, als universiteitsstad geen eigen station hebben is niet erg aantrekkelijk voor de bomenknuffelbrigades die daar opgeleid worden.
bij Gilze-Rijen slaat het nog ergens op, dat is nog een gemeente (hoewel Gilze toch een goede 4km van het station af ligt).
das met hindeloopen enzo hier toch ook? :p
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 16:27
Qua decentraal geplaatst station bedoel je?
Dan doen Lage Zwaluwe en Beesd het ook goed.
Peterseliemanwoensdag 25 april 2007 @ 16:33
wat dacht je van het station Koudum-Molkwerum
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 16:36
Moet je daar ook een 6 baans A2 oversteken om op het station te komen?
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 16:43
nee :p

maar t ligt wel in de middle of nowhere eigenlijks
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 16:45
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:22 schreef MREn het volgende:
Ede-Wageningen is ook een klotenaam; het is gewoon Ede. Maar ja, als universiteitsstad geen eigen station hebben is niet erg aantrekkelijk voor de bomenknuffelbrigades die daar opgeleid worden.
bij Gilze-Rijen slaat het nog ergens op, dat is nog een gemeente (hoewel Gilze toch een goede 4km van het station af ligt).
Ja, laten we het anders nog even over Lichtenvoorde-Groenlo hebben
sander89woensdag 25 april 2007 @ 16:58
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bijlmer Arena - Utrecht is volledig en viersporig in dienst sinds vanmorgen.
De ICE trein reidt nu toch harder dan 140 km/h op dit traject of nog niet?
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 17:00
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:58 schreef sander89 het volgende:

[..]

De ICE trein reidt nu toch harder dan 140 km/h op dit traject of nog niet?
Nee nog niet, de beveiliging wil nog niet zo.
Laten we het op 'voorbereid voor' houden, net als de 25kV bij IRM.
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 17:02
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:00 schreef MREn het volgende:

Nee nog niet, de beveiliging wil nog niet zo.
Lueck, nog even een maandje bussen?
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 17:04
ATB wil wel, ETCS nog niet.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 17:07
zou wat zijn als ATB het niet deed
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 17:11
Waarom? Dat is helemaal niet zo'n ramp hoor, het is maar een hulpmiddeltje.
Sterker nog: de hele HSL is zonder ATB aangelegd
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 17:12
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:11 schreef MREn het volgende:
Waarom? Dat is helemaal niet zo'n ramp hoor, het is maar een hulpmiddeltje.
Sterker nog: de hele HSL is zonder ATB aangelegd
ja maar op de HSL zal je niet elke $random trein kunnen tegen komen :p
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 17:15
Dan ken jij ProRail nog niet

Wachten op de eerste gefrituurde DD-AR die de verkeerde kant in wordt gestuurd bij Breda of Hoofddorp ofzo.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 17:19
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:15 schreef MREn het volgende:
Dan ken jij ProRail nog niet

Wachten op de eerste gefrituurde DD-AR die de verkeerde kant in wordt gestuurd bij Breda of Hoofddorp ofzo.
DD-AR bakken branden toch goed genoeg

dus als prorail wil bbqen :p

goede keuze
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 17:27
Om het verhaal toch weer niet te negatief te maken: de wissels naar het 25kV zijn wel dusdanig beveiligd dat je wel een keer extra moet bevestigen of je zeker bent dat je trein xxx naar 25kV-gebied wilt plannen.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 17:30
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:27 schreef MREn het volgende:
Om het verhaal toch weer niet te negatief te maken: de wissels naar het 25kV zijn wel dusdanig beveiligd dat je wel een keer extra moet bevestigen of je zeker bent dat je trein xxx naar 25kV-gebied wilt plannen.
moeten ze dan niet teveel na denken? :p
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 17:34
Ik hoop het voor ze... je kan ook als gemiddelde Windows-gebruiker op elke error of vraag zonder te lezen/denken ja/ok/doorgaan/verder/ok klikken en verder gaan met waar je mee bezig was.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 17:46
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:34 schreef MREn het volgende:
Ik hoop het voor ze... je kan ook als gemiddelde Windows-gebruiker op elke error of vraag zonder te lezen/denken ja/ok/doorgaan/verder/ok klikken en verder gaan met waar je mee bezig was.
idd :p

de VIRM is wel 25k voorberijd.. maar dat gaat cker niet gecombineert met 1.5k?
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 17:48
25kV neem ik aan? Of 25k km/uur? Er is ruimte gehouden voor een traforuimte, maar ik kan me ook zo voorstellen dat als je die trafo aan een stroomafnemer koppelt, je best onder 25kV en 1800V kan rijden met wisselen stroomafnemer.

Het is overigens voorbereid, zeker en gecombineerd.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 17:52
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:48 schreef MREn het volgende:
25kV neem ik aan? Of 25k km/uur? Er is ruimte gehouden voor een traforuimte, maar ik kan me ook zo voorstellen dat als je die trafo aan een stroomafnemer koppelt, je best onder 25kV en 1800V kan rijden met wisselen stroomafnemer.

Het is overigens voorbereid, zeker en gecombineerd.
alleen harder dan 160 mogen ze niet toch?
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 17:55
Ze zijn toegelaten voor 160 ja, dus in testen hiervoor hebben ze minimaal 176 gereden.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 18:00
zouden ze harder kunnen ?
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 18:08
Vast wel, maar of dat goed is voor de levensduur weet ik niet...
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 18:12
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:08 schreef MREn het volgende:
Vast wel, maar of dat goed is voor de levensduur weet ik niet...
Whehe, idd dat denk ik ook.. :-)
Brembowoensdag 25 april 2007 @ 18:30
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:08 schreef MREn het volgende:
Vast wel, maar of dat goed is voor de levensduur weet ik niet...
Als de trein harder gaat, zal het ook zeker harder slijten.
Momenteel zal er alleen 140 km/h met ATB gereden worden tussen Ut-Asd. Want de VIRM is nog niet uitgerust met ERMTS, maar misschien de nieuwe generatie VIRM wel.
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 18:33
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:30 schreef Brembo het volgende:
Want de VIRM is nog niet uitgerust met ERMTS, maar misschien de nieuwe generatie VIRM wel.
Haha, optimist
JDudewoensdag 25 april 2007 @ 18:37
Het is inmiddels zo droog dat de dwarsliggers gaan fikken, zoals vanmiddag op station Oisterwijk.
Brembowoensdag 25 april 2007 @ 18:41
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:33 schreef MREn het volgende:

[..]

Haha, optimist
Moet toch iemand optimistisch blijven, als je ziet dat Amsterdam - Utrecht ongeveer 13 jaar duurt om 2 spoortjes aan te leggen .
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 18:47
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:37 schreef JDude het volgende:
Het is inmiddels zo droog dat de dwarsliggers gaan fikken, zoals vanmiddag op station Oisterwijk.
moeten ze die dingen maar vervangen voor beton

beton fikt niet :p
JDudewoensdag 25 april 2007 @ 18:50
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
moeten ze die dingen maar vervangen voor beton

beton fikt niet :p
Dat ligt daar op spoor 3 al wel, de hoofdsporen 1 en 2 nog niet. En daar fikte het dus ook.
Heb het maar gemeld bij de conducteur die het weer zou doorgeven etc. etc.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 18:53
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:50 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat ligt daar op spoor 3 al wel, de hoofdsporen 1 en 2 nog niet. En daar fikte het dus ook.
Heb het maar gemeld bij de conducteur die het weer zou doorgeven etc. etc.
ik had gewoon de eerste de beste brandblusser uit de trein gesnokt hoor :p
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 18:54
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:37 schreef JDude het volgende:
Het is inmiddels zo droog dat de dwarsliggers gaan fikken, zoals vanmiddag op station Oisterwijk.
Meer bier Dan kan je t beter uitpissen
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 18:54
Smeulen is iets anders dan branden. Bielzen (met teer) hebben daar snel last van. Verder niets erg aan de hand, alleen klein rookpluimpje. Beetje water lost dat op.
JDudewoensdag 25 april 2007 @ 18:56
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:54 schreef MREn het volgende:
Smeulen is iets anders dan branden. Bielzen (met teer) hebben daar snel last van. Verder niets erg aan de hand, alleen klein rookpluimpje. Beetje water lost dat op.
Mja, dat bedoelde ik eigenlijk. Al was het een behoorlijk rookpluimpje. Maar goed, het zal wel goedgekomen zijn . Zelf hoefde ik helaas niet te pissen .
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 19:15
in zo`n geval mag je toch een brandblusser nemen?
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 19:20
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
in zo`n geval mag je toch een brandblusser nemen?
Als je op het perron staat te wachten?
JDudewoensdag 25 april 2007 @ 19:22
En vervolgend rijdt de trein achter me weg en sta ik daar met een NS-blusser .
Even melden bij meneer HC leek me genoeg burgerplicht voor vandaag .
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 19:24
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:22 schreef JDude het volgende:
En vervolgend rijdt de trein achter me weg en sta ik daar met een NS-blusser .
Even melden bij meneer HC leek me genoeg burgerplicht voor vandaag .
dr is vast wel iets van een kaartverkoop :p
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 19:29
Dan ken je Ot niet
Daar staat alleen een sfeervol doch afgesloten oud standaard stationsgebouw en op het perron een gammel wachthokje dat los lijkt te komen van de grond als er een IC met 140 op een meter afstand langsaf raast.
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 19:33
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dr is vast wel iets van een kaartverkoop :p


dit is 2007 jongeman, niet 1952
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 19:40
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef MREn het volgende:
Dan ken je Ot niet
Daar staat alleen een sfeervol doch afgesloten oud standaard stationsgebouw en op het perron een gammel wachthokje dat los lijkt te komen van de grond als er een IC met 140 op een meter afstand langsaf raast.
hehe ken het idd niet..

nou ja dan laat je hem toch lekker op het perron staan?
Duvelwoensdag 25 april 2007 @ 20:08
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

[...] als je ziet dat Amsterdam - Utrecht ongeveer 13 jaar duurt om 2 spoortjes aan te leggen .
Lul niet.
SpeedyRichwoensdag 25 april 2007 @ 20:10
Heren de sneltrein bestaat toch niet meer

Ik zag vanmiddag namelijk op een CTA bak op spoor 6 sneltrein staan
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 20:12
ja hoor, er bestaan nog een paar sneltreinen. Uit mn hoofd de 2200 Den Haag - Hoorn en nog ergens eentje bij Amersfoort
SpeedyRichwoensdag 25 april 2007 @ 20:14
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoor, er bestaan nog een paar sneltreinen. Uit mn hoofd de 2200 Den Haag - Hoorn en nog ergens eentje bij Amersfoort
Amsterdam-Breda is er ook 1
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 20:14
Met ingang van de dienstregeling 2007 op 10 december 2006 is de term sneltrein in Nederland op de meeste trajecten verdwenen. De meeste sneltreinen zijn vervangen door een Intercity.

Duvelwoensdag 25 april 2007 @ 20:14
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:14 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Amsterdam-Breda is er ook 1
En terecht, zoveel uur in een DD(M)-(AR) kun je toch met geen goed fatsoen een IC noemen!
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 20:16
Ik blijf het kutonzin vinden trouwens. Leiden Lammenschans en Almere Parkwijk wel IC, en iets als Krefeld Hbf dan weer niet
JDudewoensdag 25 april 2007 @ 20:19
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:14 schreef SpeedyRich het volgende:

Amsterdam-Breda is er ook 1
Al staat die in Breda aangekondigd als IC naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS.... etcetera etcetera .
SpeedyRichwoensdag 25 april 2007 @ 20:23
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:19 schreef JDude het volgende:

[..]

Al staat die in Breda aangekondigd als IC naar Breda-Prinsenbeek, Lage Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht, Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS.... etcetera etcetera .
gewoon een stoptrein dus
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 20:29
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:23 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

gewoon een stoptrein dus
hij slaat er een paar over, en het PRgebeuren heeft weinig nodig om ergens "IC" op te plakken
Zug-Chefwoensdag 25 april 2007 @ 20:53


Doc__Zenithwoensdag 25 april 2007 @ 20:55
die opgevoerde stoptrein naar Emmen is ook nog een sneltrein
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 20:56
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]

Netjes netjes

Gefeliciteerd
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 20:56
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
die opgevoerde stoptrein naar Emmen
Klopt ja, Turbo-V rijdt daar
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 20:58
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, Turbo-V rijdt daar
LoL

idd.. zijn die nog niet kapot?
Brembowoensdag 25 april 2007 @ 20:58
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:23 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

gewoon een stoptrein dus
Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaat . Intercity is een naam, maar ik eis gewoon fatsoenlijk materieel er bij . En anders noemen ze het maar een verbeterde stoptrein, want Zw-Nm met mat'64 kan no steeds niet!
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 20:59
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaat . Intercity is een naam, maar ik eis gewoon fatsoenlijk materieel er bij . En anders noemen ze het maar een verbeterde stoptrein, want Zw-Nm met mat'64 kan no steeds niet!
Dat kan prima.. dat zie je toch?
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 21:00
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

Klopt ja, Turbo-V rijdt daar
Nee, dat zou daar moeten rijden...
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 21:01
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het is wel een intercity, die iets van 5 stations totaal overslaat . Intercity is een naam, maar ik eis gewoon fatsoenlijk materieel er bij . En anders noemen ze het maar een verbeterde stoptrein, want Zw-Nm met mat'64 kan no steeds niet!
Zw-Nm kan inderdaad niet met mat'64, dan moet je eerst met de bus naar Hn, Zl-Nm kan wel, Zww-Nm kan dan weer niet.
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 21:19
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:00 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, dat zou daar moeten rijden...
doet ze dat niet dan?
SpeedyRichwoensdag 25 april 2007 @ 21:27
Ik vind dat wel trouwens gewoon
Intercity
Sneltrein
Stoptrein
helemaal moeten afschaffen

We moeten gewoon 2 treinsoorten hebben
Sprinter
InterRegio

daarnaast moeten ze gewoon de NS 16/17/1800 + NS ICR/ICK + NS DDAR en de plan T/V slopen
(wel een NS 1700 met 10/12 ICR rijtuigen plus een ddar stam en 1 Tt en V voor het museum bewaren)
en 2 treintypen behouden
IRM
sprinters

klaar

[ Bericht 6% gewijzigd door SpeedyRich op 25-04-2007 22:07:23 ]
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 21:33
Jij bent echt geschift
MREnwoensdag 25 april 2007 @ 21:48
Alleen al het idee om ICR te vervangen door IRM is al onzalig!
Zug-Chefwoensdag 25 april 2007 @ 21:58
Plus 1600 is niet van NS maar van Railion
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 21:59
gelukkig begint hij niet eens over ICM
SpeedyRichwoensdag 25 april 2007 @ 22:05
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus 1600 is niet van NS maar van Railion
over het nummer heb ie gelijk maar zijn de zelfde loco's
behalve de 1700 die wat moderne aansturing heeft

Trouwens de 1600 van railion die heeft geen 4540 kw maar 5950 kw
ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb. ik zal het is opzoeken

ICM mag ook 1 stel in het museum
rest slopen
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 22:10
Doe eens normaal gekkenhuis, "Het Museum" heft heul niet zomaar overal plek voor.

1 stel ICM, 3 of 4 bakken
1 stam DDAR, 4 bakken
1 1700 met 10 of 12 rijtuigen ICR?

De tyfus waarom reageer ik hier op
SpeedyRichwoensdag 25 april 2007 @ 22:14
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Doe eens normaal gekkenhuis, "Het Museum" heft heul niet zomaar overal plek voor.

1 stel ICM, 3 of 4 bakken
1 stam DDAR, 4 bakken
1 1700 met 10 of 12 rijtuigen ICR?

De tyfus waarom reageer ik hier op
NS vastgoed heeft nog wel grond over in de buurt


maar los daarvan
als je 2 treintype heb
dan is het toch makkelijker
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 22:17
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:14 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

NS vastgoed heeft nog wel grond over in de buurt


maar los daarvan
als je 2 treintype heb
dan is het toch makkelijker
ja, als je het spoor heul afschaft is het NOG makkelijker
SpeedyRichwoensdag 25 april 2007 @ 22:18
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, als je het spoor heul afschaft is het NOG makkelijker
Fles
Ou-Tannuwoensdag 25 april 2007 @ 22:19
waarom 2 treintypen?

gewoon IRM 4 op de stopdienst.. ;P en de 6 op de IC
Dr_Flashwoensdag 25 april 2007 @ 22:21
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:18 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Fles
doe dan es nie van die domme dingen zeggen flappie
SpeedyRichwoensdag 25 april 2007 @ 22:21
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom 2 treintypen?

gewoon IRM 4 op de stopdienstSprinter.. en de 6 op de IC IR