Dat gaat er helaas niet inzitten, die avond zit ik al in de Melkweg bij Maxīmo Park. Jammer, had 65daysofstatic toch graag een keer live willen meemaken.quote:Op maandag 9 april 2007 16:19 schreef thaleia het volgende:
Ik ga ook even mee "OE! OE! OE!"-en. Een Pawlowski/Trouve/Ward-cd-tje is sowieso altijd fijn, maar ik hoop dat er daarnaast ook nog een tourtje aan vast zit
En Grobbel, donderdag 19 april, mee?
quote:Op maandag 9 april 2007 18:18 schreef JelleS het volgende:
Los Campesinos klinkt best aardig.
Dat zullen we doen, O weledele moderator!quote:Op maandag 9 april 2007 17:23 schreef belsen het volgende:
Willen jullie TerugVindPosts beter maskeren?
Hartelijk dank.
Islands? Vond ik anders wel een toffe plaat vorig jaar!quote:Op maandag 9 april 2007 21:46 schreef Z het volgende:
The Unicorns zijn, of eigenlijk waren briljant. De 'doorstart' vind ik een stuk minder.
quote:According to their official website, they are currently working on a live album that is tentatively titled "Fuck You Drakulas", which may be released in the mid-summer of 2007.
Hmm, valt me tegen. Ik dacht dat er een regulier album aan zat te komen. Op Archive.org kun je al 26 concerten van ze beluiisteren en op het net circuleren er nog wel meer.quote:Op maandag 9 april 2007 22:49 schreef -skippybal- het volgende:
Ik weet niet of het Indie is, maar care!
Ik las net dus dit over A Silver Mt. Zion:
[..]
![]()
![]()
![]()
en wat is dat nou weer?quote:Op maandag 9 april 2007 14:22 schreef Grobbel het volgende:
De TT verwijst naar een nummer van Los Campesinos!
Tof! Vrolijk!quote:
Volgens mij gaan het gewoon nieuwe nummers worden die live zijn oopgenomen. Net als dat ene nummer bij dat kampvoorquote:Op dinsdag 10 april 2007 08:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hmm, valt me tegen. Ik dacht dat er een regulier album aan zat te komen. Op Archive.org kun je al 26 concerten van ze beluiisteren en op het net circuleren er nog wel meer.
Maargoed, elke Silver Mt Zion is natuurlijk![]()
![]()
O
![]()
![]()
De myspacelink stond nota bene in de post die je quotte, maar het is leuke, springerige, dansbare indiepop (zowel met mannelijke als vrouwelijke vocalen) van een zevental jonge muzikanten die een aantal bijzonder leuke singles onlangs hebben uitgebracht. Een leuke mini-hype in indiekringen die nog niet door NME is verpest - wat wil je nog meer?quote:
Op plaat was het inderdaad niet echt interessant, maar live vorig jaar op de Valkhof Affaire was het nog best aardig, eigenlijk. Leuke podiumpresentatie, grappig blik aziaten dat ze daarvoor hadden opgetrokken ook.quote:Op maandag 9 april 2007 22:50 schreef Z het volgende:
Islands ja, ik vond het niet zo goed.
Ach, Pizzicato Five was natuurlijk in het midden van de jaren '90 op het hoogtepunt van hun populariteit en zijn in 2002 ook uit elkaar gegaan, en zoveel pers hebben ze per definitie sinds de late jaren '90 niet meer gehad. Gewoon een bijzonder leuke band met een heerlijk jaren '60 bossanova/nachtclubsfeertje, gecombineerd met Japanse experimenteerdrift en koppigheid.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:03 schreef pfaf het volgende:
En Grobbel: Pizzicato5 is gaaf! Schandalig dat ik ze nooit gehoord heb, ondanks hun best wel bekendheid en enorme oeuvre!
Out Hud vind ik wat statischer en strakker qua geluid; dan is Los Campesinos! veel springeriger en blijer.quote:Op maandag 9 april 2007 19:14 schreef Z het volgende:
Ik krijg er een Out Hud idee bij, klopt dat?
Ik heb de plaat wel gekocht, maar het is hem nog niet gelukt mij te boeien. Ik krijg er een beetje een yoga-gevoel bij...quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:22 schreef Z het volgende:
Ik ken (nog) niets van Shearwaters maar ik heb een é-norm vooroordeel wat betreft die band, ik vind het om één of andere reden zo'n stomme bandnaam, dat ik vooralsnog weiger ze te beluisteren.
Wie 'm nog niet gehoord heeft.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:19 schreef pfaf het volgende:
Ook de moeite waard: http://www.kindamuzik.net/recensie/islaja/ulual-yyy
Niet erg makkelijk, maar als je van de freakfolk-psychedelica houdt is 'tie goed. Ik durf nog niet zo stellig te zijn als Vincent Romain, maar wellicht komt dat nog!
Hopen dan maar dat er ook weer een nieuwe plaat zit aan te komen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:25 schreef MadScientist het volgende:
Dour wordt ook elk jaar beter qua lineup overigens...
the notwist keert weer terug bijvoorbeeld!
Op een flyer zag ik gisteren dat wilco čn bright eyes ook verwacht worden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:25 schreef MadScientist het volgende:
Dour wordt ook elk jaar beter qua lineup overigens...
the notwist keert weer terug bijvoorbeeld!
Ik ga ze 5 mei wel bekijkenquote:Op zaterdag 14 april 2007 16:28 schreef TC_Artemis het volgende:
Zijn er nog mensen die naar Shitdisco gaan 8 mei volgensmij?
Ja, ik bedoelde 5 mei.quote:Op zondag 15 april 2007 12:37 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik ga ze 5 mei wel bekijken
tevens verkapte tvp
Dat is ook bevestigd ja. ook hot chip en amon tobin zijn toegevoegdquote:Op zondag 15 april 2007 10:38 schreef placebeau het volgende:
Op een flyer zag ik gisteren dat wilco čn bright eyes ook verwacht worden.
Dát is nog eens een line-up zeg.quote:Op maandag 16 april 2007 15:42 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Dat is ook bevestigd ja. ook hot chip en amon tobin zijn toegevoegd
RJD2 én DJ Shadow komen ook
De laatste platen van Shadow en RJD2 zuigen anders elk stukje diarree uit elk soort kont dat je maar kan bedenken....quote:
Ik vond het saaiheid troef eigenlijk.. maar ik heb dan ook maar een klein stukkie gezienquote:
OEhhquote:Op woensdag 18 april 2007 21:45 schreef spacemangraig het volgende:
Modest Mouse staat 9 juni in de Melkweg, met....
Dat optreden staat al weken als zodanig op de site van Modest Mouse aangekondigd, maar op die van de Melkweg is nog altijd niets bevestigd - en zonder bevestiging is er nog altijd niks officieel. Ik hoop wel dat ze opschieten bij de Melkweg, we zijn nu anderhalve maand voor de ingeschatte datum en de ticketverkoop is nog altijd niet begonnen.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:45 schreef spacemangraig het volgende:
Modest Mouse staat 9 juni in de Melkweg, met....
Johnny Marr!!
![]()
Nou, al moet ik m'n kaartje een uur van te voren ophalen, het is mij egaal.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat optreden staat al weken als zodanig op de site van Modest Mouse aangekondigd, maar op die van de Melkweg is nog altijd niets bevestigd - en zonder bevestiging is er nog altijd niks officieel. Ik hoop wel dat ze opschieten bij de Melkweg, we zijn nu anderhalve maand voor de ingeschatte datum en de ticketverkoop is nog altijd niet begonnen.
http://www.youtube.com/watch?v=cf2L7GSOKaUquote:Op donderdag 19 april 2007 12:19 schreef Z het volgende:
Ik ben gister trouwens bij The Horrors beland, dus niet met voorbedachte rade. Ik denk dat ik nog nooit zo'n slecht en pathetisch optreden gezien heb.
quote:Op donderdag 19 april 2007 20:05 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]BREAKING NEWS!!![afbeelding]
NieuwInterpol
materiaal!!
Click or Die!!!
En nog één
Whoooo....
Vet he? Vooral die eerste. TOTBL gevoelquote:
Ja ik vind TOTBL dus kut, weet je toch?quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:38 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Vet he? Vooral die eerste. TOTBL gevoel![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:40 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja ik vind TOTBL dus kut, weet je toch?
Heimlich maneuver bedoel je denk ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:40 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja ik vind TOTBL dus kut, weet je toch?
Dat Heinrich Maneuver klinkt goed![]()
Dat is niet wat er staat als titel van het nummer, hoor.quote:
Wie vertrouw je nou meer, mij of Youtube?quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:19 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat als titel van het nummer, hoor.
Maar klinkt goed allemaal!![]()
h.d.i.e.t.n.a.d.o.d.t.b.t.v.p.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:05 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]BREAKING NEWS!!![afbeelding]
NieuwInterpol
materiaal!!
Click or Die!!!
En nog één
Whoooo....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mysterious production of Eggs ( Mijn oude avatarquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:24 schreef -skippybal- het volgende:
Ik kwam gister de tofste hoes die ik dit jaar gezien heb tegen:
[afbeelding]
Ik wou het bijna kopen puur en alleen voor de hoes![]()
Keep your picture clear isquote:Op donderdag 26 april 2007 15:33 schreef pfaf het volgende:
En wil nog niet echt bekoren, maar misschien met nog wat extra luisterbeurten:Tom McRae - King of Cards
Maar wel een leuke band overigens. Sneu is inderdaad het juiste woord.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:34 schreef Z het volgende:
Dat is sneu. Niet echt een populaire band hier overigens.
Dat is heel coolquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:58 schreef Z het volgende:
Ik heb ze wel eens live mogen aanschouwen samen met zeven andere betalende bezoekers (kleine zaal paradiso).
Yup. Zoals verwacht is het het beste album aller tijden geworden!quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:48 schreef bigshadow het volgende:
En Pfaf, het beste album aller tijden al gehoord? Ik heb hem opgehad tijdens wat werk, typische Elliott sound,.
Mooi! Is het nu dan tijd om het Elliott hoofdstuk af te sluiten qua materiaal en gewoon gaan koesteren wat hij heeft gemaakt?quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yup. Zoals verwacht is het het beste album aller tijden geworden!
Dat mag ieder voor zichzelf bepalen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:53 schreef -skippybal- het volgende:
Wat mag wel niet het beste album ooit zijn dan?
True, true. Maar waar hebben jij en pfaf het nu over dan?quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:00 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Dat mag ieder voor zichzelf bepalen.
New Moon van Elliott Smith. Afkomstig uit de signature van Pfaf, hij is nogal fan van Elliott en ik was gewoon nieuwsgierig naar zijn meningquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
True, true. Maar waar hebben jij en pfaf het nu over dan?
En dan dat nummer met Ian Curtis, ook op de schreef. Maar goed, luister voor jezelf en oordeel./quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:42 schreef Grobbel het volgende:
Dit materiaal schijnt nog allemaal redelijk authentiek te zijn, al zoeken ze wel de grenzen op van het oprechte met die gastrol van Notorious B.I.G.
Jim Morrison: An American Prayerquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:20 schreef -skippybal- het volgende:
Oh niet eens gezien.
MAar die dude is toch dood? En vaak brengen dode mensen nogal uhm... tegenvallende albums uit
Ik had het gelukkig bijtijds in de gaten. Maar ik sluit me bij hydraulix aan dat ik wel hoop dat de vervangende datum me gunstig uitkomt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:19 schreef Z het volgende:
Joanna Newson is uitgesteld, ik hoop niet dat je al in Amsterdam bent Grobbel ...
In het Feist topic was ik beetje voorzichtig met betrekking tot de nieuwe plaat. Vandaag nogmaals tweemaal gehoord en het is wel een mooie plaat, misschien wel over de gehele linie genomen beter dan de eerste. Echter de eerste heeft wat mij betreft een paar songs die er uit springen, dat mis ik bij deze plaat. Dat maakt voor mij deze tweede plaat een beetje vlakjes.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:08 schreef Z het volgende:
Feist heeft een mooie plaat gemaakt. Slingert een beetje heen en weer tussen Bright Eyes, Joan As A Policewoman en Feist zelf. Een aanrader.
Ik ga het nu de eerste keer luisterenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:19 schreef pfaf het volgende:
Feist is okay!Al is het soms wat saai, maar nummers als So Sorry vergoeden heel veel!
http://www.myspace.com/feist Haar gehele album online, doet ze goed.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:25 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik ga het nu de eerste keer luisteren![]()
My Moon, My Man!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:11 schreef bigshadow het volgende:
[..]
In het Feist topic was ik beetje voorzichtig met betrekking tot de nieuwe plaat. Vandaag nogmaals tweemaal gehoord en het is wel een mooie plaat, misschien wel over de gehele linie genomen beter dan de eerste. Echter de eerste heeft wat mij betreft een paar songs die er uit springen, dat mis ik bij deze plaat. Dat maakt voor mij deze tweede plaat een beetje vlakjes.
Ja, dat was ook mijn reactie, kan er niet naar luisterenquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:53 schreef ranja het volgende:
The Twilight Sad in de luisterpaalDat accent
![]()
![]()
![]()
Brown Feather Sparrow - "Let's Be Fine" is ook een puik stukje werk van Neerlandse makelij. This Beautiful Mess door elkaar gehusseld met Lydia als lead singer. Niet baanbrekend maar gewoon mooi. Leuke artwork ook.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:11 schreef JelleS het volgende:
Over mooie platen van eigen bodem gesproken: CD: Charlie Dee - Love Your Life
Brown Feather Sparrowquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:32 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Brown Feather Sparrow - "Let's Be Fine" is ook een puik stukje werk van Neerlandse makelij. This Beautiful Mess door elkaar gehusseld met Lydia als lead singer. Niet baanbrekend maar gewoon mooi. Leuke artwork ook.
Uiteraard op myspace te vinden etc.
Ha, had jij die ook gehaald? Destijds nog top 20 over dat jaar, in mijn lijstje. Ik kreeg de tip van Olaf K, frontman van wijlen The Yearlings. Fijne plaat!!quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:32 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Brown Feather Sparrow - "Let's Be Fine" is ook een puik stukje werk van Neerlandse makelij. This Beautiful Mess door elkaar gehusseld met Lydia als lead singer. Niet baanbrekend maar gewoon mooi. Leuke artwork ook.
Uiteraard op myspace te vinden etc.
Dat is nog eens een fijne tip, wist niet dat er een nieuwe was. Inderdaad verdomd mooiquote:Op maandag 7 mei 2007 17:00 schreef pfaf het volgende:
Ik had hier nog niet vermeld dat de nieuwe Great Lake Swimmers weer bloedmooi is!
Binnenkort hier en daar ook live te aanschouwen (Ekko en Vera, geloof ik).quote:Op maandag 7 mei 2007 17:00 schreef pfaf het volgende:
Ik had hier nog niet vermeld dat de nieuwe Great Lake Swimmers weer bloedmooi is!
Was ik al bijna vergeten!quote:Op zondag 13 mei 2007 00:24 schreef -Dries- het volgende:
Jazz? Nummers langer dan 20 min? Maar 4 nummers op de plaat?
Nope, waarschijnlijk niks voor mij. Trouwens, nieuwe Okkervil River komt ook uit dit jaar. Dat is pas feest.
Owja, hoe kon ik die vergeten!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:01 schreef placebeau het volgende:
great lake swimmers!
Dit ga ik eens onderzoeken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:18 schreef pfaf het volgende:
Richmond Fontaine vergeten boefjes! Hoewel deze niet zo godsgruwelijk mooi is als de vorige, blijft het americana van formaat.
Battles moet je liggen, netzoals Liars of bijvoorbeel The Annimal Collective, ik vind het nu goe maar ik kan me voorstellen dat er momenten zijn dat ik het vreselijk zou vinden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:29 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik kom maar niet door het album van Battles heen. Net zoals bij Panda Bear, eigenlijk. Het klinkt wel smeuiig en heeft iets om leuk te kunnen gaan vinden, maar eigenlijk is het gewoon een hoop interessantdoenerij..
Ben wel erg gecharmeerd van de nieuwe van The Ladybug Transistor. Aanrader voor de liefhebbers van jaren '80 'indie' als The Church, Lloyd Cole of House Of Love, maar ook mensen die The Clientele een warm hart toedragen.
Helaas is hun drummer 3 weken geleden overleden, dus even kijken hoe het verder loopt met ze.
En dat is dan weer heel indie om te doen!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:40 schreef Z het volgende:
Het is wel enorme neuzel twee inderdaad. Als de naam genoemd op schep ik ook altijd even op dat ik ze in de Paradiso gezien heb samen met 6 andere betalende bezoekers![]()
Hmmm, een soort van modernere Pavement. Zeer de moeite waardquote:Op maandag 21 mei 2007 15:12 schreef -Dries- het volgende:
Wat voor muziek is het skippybal?
CD: iLiKETRAiNS - Progress/Reformquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:30 schreef Z het volgende:
Bij mij is deze week het iLiKETRAiNS kwartje gevallen (na een jaar ofzo). Ik heb er niet vaak iets over gelezen op het forum dus wellicht nog een aanrader. Wel tamelijk zware kost.
http://www.youtube.com/watch?v=maODN3HjWRA
Stuur 'm maar op.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:34 schreef JelleS het volgende:
[..]
CD: iLiKETRAiNS - Progress/Reform
Daarna nooit meer geluisterd trouwens, zo gaat dat altijd bij mij met dat soort platen.
Ik maakte sowieso een grapje. Heb ut op mp3, dat is genoeg eer voor die gasten. Met alle respect natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:44 schreef JelleS het volgende:
[..]
Het is maar een saaie promo hoor, dan kan je het net zo goed zelf op een cd zetten![]()
Blader een of twee topics door en je get the deal. Breed alternatief/indie is de noemer hier.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:41 schreef Sloppy het volgende:
hallo, ik ben nieuw hier en wilde weten over welk soort het muziek het hier meestal over gaat.
PS. Nieuwe album van feist is idd goed
Ik ook hoor. Ik heb best veel promo's overigens, die liggen vaak voor weinig in de tweedehands bak namelijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:47 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik maakte sowieso een grapje. Heb ut op mp3, dat is genoeg eer voor die gasten. Met alle respect natuurlijk
Misschien kan ik er studiepunten voor vragen. Meteen maar eens beluisteren dus.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:34 schreef Z het volgende:
Diepzinnige onderwerpen inderdaad, leerzame muziek.
In welke hoek is ze te plaatsen qua muziek? Ik kan zo gauw alleen maar iets vinden over een samenwerking die ze met Tiësto in het verleden heeft gedaan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:31 schreef Sloppy het volgende:
Kent iemand het album Stromata van Charlotte Martin?
Goede experimentele plaat, een aanrader!
Singer Songwriter, wel een lekker wijf!quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
In welke hoek is ze te plaatsen qua muziek? Ik kan zo gauw alleen maar iets vinden over een samenwerking die ze met Tiësto in het verleden heeft gedaan.
Heeft ze verder muzikaal nog wat te melden? Ik heb niet echt het geduld om me echt diep in nog een meisje-met-gitaar-plaat te storten, eigenlijk.quote:
quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:53 schreef ranja het volgende:
[..]
alsof er niet tig goede nederlandse bands zijn.
over de nederlandse muziek-scene heb ik niks te klagen...
Ze speelt trouwens geen gitaar, maar piano. vmaar dat terzijde.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:49 schreef Grobbel het volgende:
Heeft ze verder muzikaal nog wat te melden? Ik heb niet echt het geduld om me echt diep in nog een meisje-met-gitaar-plaat te storten, eigenlijk.
Ik wil, na het live bewonderen, de zangeres van husky rescue heel graag in die categorie plaatsen. Het optreden was voor de rest wel leuk, sommige nummers waren echt goed, te vaak kabbelde het voort en was het wat saaiig.quote:
Soms wil je niks delen, vriend van me heeft foto's geschoten. Als ik die binnenheb zal ik het met jullie laten zienquote:Op donderdag 24 mei 2007 08:43 schreef JelleS het volgende:
Je hebt er natuurlijk geen flikker aan als je zangeressen gaat catagoriseren maar geen foto's plaatst
Club Diana is absoluut leuk. Ik heb nog enkele albums van ze op ouderwets cassettebandje. Ik ben alleen de titels kwijt. Iets met een sauna.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:49 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heeft ze verder muzikaal nog wat te melden? Ik heb niet echt het geduld om me echt diep in nog een meisje-met-gitaar-plaat te storten, eigenlijk.
En ik ben sowieso weer wat minder bezig met nieuwe muziek dan normaal. Het is toch veel leuker om een plaat te ontdekken die je al jaren hebt, maar tot dusver nooit de tijd voor had genomen om 'm eens goed tot je door te laten dringen. Ik weet niet of iemand hier bekend is met de Nederlandse band Club Diana, maar sinds ik ooit een OOR-recensie had gelezen in 1999 of zo dat ze als Pavement klonken, en ik ze kort daarna in een uitverkoopbak ergens tegenkwam met hun CD "Basin", heb ik al een CD van hen al in mijn bezit. En tot gisteren had ik die nog nooit tot het einde beluisterd.![]()
Maar erg sympathieke rammelrock, goed geschreven songs ook. En on-Nederlands goed, ook wel weer eens leuk.Ik heb'm denk ik 5 keer in twee dagen beluisterd, en hij wordt per draaibeurt alleen nog maar leuker vooralsnog.
Ik heb meteen ook voor iets van 3 euro (incl verzendkosten) een andere CD van ze op e-bay op de kop getikt.
Celebration Castle is verreweg de leukste plaat van The Ponys! Die laatste van hun is nogal boring.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:05 schreef Grobbel het volgende:
Uit nieuwsgierigheid over het aanstaande optreden van the Ponys aanstaande vrijdag in Doornroosje ben ik maar eens naar de band gaan luisteren, en het is op zich nog best aardig. Ik had wel gehoord dat het nieuwste album (Turn the Lights Out) toch heel anders is dan de vorige platen; bij deze klinkt de band eigenlijk af en toe als een wel hele dichte kopie van Sonic Youth. Niet dat dit weer heel erg is, want ze komen er nog redelijk mee weg.![]()
Ik weet wel dat the Ponys in het verleden vaker zijn besproken hier. Iemand nog met wat input over de band?
Luistert lekker weg, maar nog niet echt een oordeel.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:21 schreef savelkoul het volgende:
[..]
Iemand al een oordeel over de nieuwe Spoon? Ga ga ga ga ga heet ie.
Ik ken ze al een tijdje en vind ze wel tofquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef pfaf het volgende:
http://www.myspace.com/thepigeondetectives is wel tof, Britse vrolijke meeblęr New Wave, je weet wel waar we er al 100 van hebben.![]()
Datarock is al genoeg reden om heen te gaan, live zijn ze echt topquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:03 schreef Grobbel het volgende:
Het gratis Metropolisfestival in Rotterdam begint ook steeds concretere vorm aan te nemen. De volgende bands zijn al bevestigd:
1990s GB
Archie Bronson Outfit GB
Blanche US
The Blood Arm US
Datarock NO
DuvelDuvel NL
Holy Fuck CA
Jay Reatard US
Junior Boys CA
The Kevin Costners NL/BE
Menomena US
The Mighty Roars GB
Moke NL
Noisettes GB
Pete and The Pirates GB
The Rumble Strips GB
Senor Coconut DU
Tokyo Sex Destruction SP
Winne NL
Er zitten een hoop dingen tussen die me niet zo heel veel doen, maar Menomena is toch wel een bijzonder goede reden om op zondag 1 juli naar Rotterdam af te reizen.![]()
En er schijnen nog meer namen aan te komen. Hopelijk zitten daar nog een paar must see-bandjes tussen.![]()
Ik ga sowieso. Nou helpt het wel dat ik met 20 minuten Metro gewoon in het Park benquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:03 schreef Grobbel het volgende:
Het gratis Metropolisfestival in Rotterdam begint ook steeds concretere vorm aan te nemen. De volgende bands zijn al bevestigd:
Er zitten een hoop dingen tussen die me niet zo heel veel doen, maar Menomena is toch wel een bijzonder goede reden om op zondag 1 juli naar Rotterdam af te reizen.![]()
En er schijnen nog meer namen aan te komen. Hopelijk zitten daar nog een paar must see-bandjes tussen.![]()
Ik heb The Year of the Leopard, mooie plaat inderdaad. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 4 juni 2007 18:42 schreef JelleS het volgende:
Tip voor Dries, methodmich, Bigshadow en eigenlijk iedereen die van mooie muziek houdt:
CD: James Yorkston - Roaring The Gospel
James Yorkston (And The Athletes)
Hoe heet de nieuwe plaat eigenlijk?quote:Op maandag 4 juni 2007 16:56 schreef bigshadow het volgende:
Ik zo vandaag, he, nieuwe interpol gevonden. Bleek een of andere mafketel het laatste killers album te hebben hernoemd![]()
Ah oke... je vindt namelijk diverse benamingen...quote:Op maandag 4 juni 2007 20:54 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Our love to admire is het geworden volgens mij.
Ik heb haar nieuwe plaat en het is anders dan haar eerste album "Scissors", meer rock. Ik moest er even aan wennen, maar begin hem steeds mooier te vinden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:08 schreef methodmich het volgende:
En dan de liveplaat Cosmic Rosy Spine Kites van onze Polly Paulusma. www.pollypaulusma.com
Zij zal bekender zijn hier denk ik. Heeft ook pas een nieuwe plaat uit.
Dat probleem had ik dus ook.... Wat een flutalbum van The Killers trouwens...quote:Op maandag 4 juni 2007 16:56 schreef bigshadow het volgende:
Ik zo vandaag, he, nieuwe interpol gevonden. Bleek een of andere mafketel het laatste killers album te hebben hernoemd![]()
De Liars track is niet aan mij besteed, de nieuwe Lewis and Clarke wel, direct weer eens het prachtige album Barebones and Branches opgezet. De andere twee suggesties zijn ook zeer welkom, al kende ik de nieuwe National alquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:47 schreef Grobbel het volgende:
Naast de hierboven aangehaalde Liars-stream (wel allemaal luisteren, he!), hieronder nog even wat korte reviews over een aantal geweldige tracks die Pitchfork een tijd geleden online heeft gezet.
Lewis and Clarke - Before it Breaks You: Een lang nummer van meer dan 10 minuten, maar een echt epos is het niet. Wel bloedmooi en ingetogen, met arrangementen die bij vlagen aan Sufjan Stevens doen denken. Aanrader! Hier te downloaden
De vorige plaat is erg wisselend, maar staan een paar zeer goede nummers op. Het werk daarvoor ben ik niet echt bekend mee.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:56 schreef Grobbel het volgende:
The National is ook niet echt een onbekende band natuurlijk; heb ze ooit leren kennen in de tijd van AudioGalaxy (!) als featured artist (wie kent die site nog?Zal 2000 of 2001 of zo geweest zijn
). Maar tot dusver heb ik er nooit echt veel aan gevonden. Tot die nieuwe plaat, dus.
Het hele album staat al online..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:31 schreef Grobbel het volgende:
De nieuwe single van Liars is NU te beluisteren op Pitchfork, en is echt onwijs gaaf. Een terugkeer ook naar het geluid van het eerste album, ook. Wees er wel snel bij, want over 24 uur wordt de stream weer weggehaald.
http://pitchforkmedia.com(...)-casts-of-everything
Serieus? Ik heb 'm nog nergens kunnen vinden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:31 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Het hele album staat al online..
Ik ook nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:56 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb 'm nog nergens kunnen vinden.![]()
Kijk, dus toch.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:12 schreef JelleS het volgende:
Firefox doet het met zoeken hier in ieder geval ook niet.
Als jij nu eens de linkjes geeft...quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:13 schreef Grobbel het volgende:
Hmm, je hebt wel gelijk. Dit zijn enkel de CD's die ze standaard op voorraad hebben denk ik, niet die van kleinere artiesten die via een bestelling moeten aanleveren. Raar.
Welke CD's zoek je precies?
Dat is slecht nieuwsquote:Op maandag 18 juni 2007 15:33 schreef pfaf het volgende:
NP heb ik nog nauwlijks kunnen beluisteren, maar wat ik gehoord heb is dramatisch slecht.
Ik wist niet eens dat ze een slechte ( relatief ) pllaat konden maken, maar ze hebben het ttoch gedaan. 't Is een half acoustische kabbelplaat geworden...quote:
Ik zal zo eens een ceedeetje van Tindersticks opzetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:34 schreef JelleS het volgende:
En als het mooi weer is heb ik zin in vrolijke, heldere en kleurvolle muziek.............
Curtis Mayfield - Superflyquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:41 schreef JelleS het volgende:
Het was weer een prachtige dag, en dus ging ik op mijn iPod opzoek naar een mooie, nieuwe zomerplaat, maar ik kon het eigenlijk niet vinden. Dus ben ik maar mijn zomerplaat van vorig jaar gaan luisteren. Genieten met al die vogelgeluiden en miauwende katten, zowel door de oordopjes als in het echt.
CD: Juana Molina - Son
Iemand nog tip voor fijne zomerse platen, ook al gaat het morgen weer regenen?
Over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:58 schreef Z het volgende:
http://www.pitchforkmedia(...)ts-a-bit-complicated
Nog niet gehoord, dat heb jij net over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:42 schreef Z het volgende:
Is het wat?
Jammer, want de vorige platen waren in de categorie redelijk goed tot zeer geweldig....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze een slechte ( relatief ) pllaat konden maken, maar ze hebben het ttoch gedaan. 't Is een half acoustische kabbelplaat geworden...
En na het horen van pas twee nummers (Melody Day en Niobe) kan ik al zeggen dat dit een kandidaat is voor mijn persoonlijke album van het jaar.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:17 schreef Grobbel het volgende:
En in ander leknieuws: de nieuwe van Caribou, genaamd Andorra, zwerft ondertussen ook al op het net rond.![]()
Tenzij in de wereld van bigshadow elke release tot dusver zwaar klote is geweest, en dat de platen van the Clientele, White Rabbits en Spoon de enige zijn tot dusver die niet over de hele linie zwaar zuigen.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat lijkt me een overbodige vraag na de vorige post
Ha, nee dat zijn de nieuwe releases die er voor mij dit jaar boven uitsteken. White rabbits is een hele leuke band, duidelijk een meer amerikaanse benadering van indie rock met wat ska/funk/reggae/honky tonky invloeden. Lekker fris en puntig met goede liedjes (zoals The plot), het doet me soms een beetje denken aan de Guillemots, al zakt de plaat naar het einde toe voor mij een beetje in.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tenzij in de wereld van bigshadow elke release tot dusver zwaar klote is geweest, en dat de platen van the Clientele, White Rabbits en Spoon de enige zijn tot dusver die niet over de hele linie zwaar zuigen.
En het is een goedkope manier om hem tot het geven van wat meer details uit te lokken, natuurlijk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |