Catch22- | zondag 1 april 2007 @ 15:47 |
vorige delen. op volgorde: [centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] [Centraal] BMW fantopic [deel 6] Freude am Fahren [Centraal] BMW topic [deel 7] The Ultimate driving machine! [Centraal] BMW fantopic [deel 8] E30 toekomstige klassieker? [Centraal] BMW fantopic [deel 9] ///M [Centraal] BMW fantopic [deel 10] Maar een Alpina mag ook [Centraal] BMW fantopic [deel 11] Vroeger was alles beter [Centraal] BMW fantopic [deel 12] Op naar het Oktoberfest! geen Fancy ts, even geen tijd voor Er was nog geen ander nieuw topique toch? | |
Catch22- | zondag 1 april 2007 @ 15:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() Mijn nieuwe wagen. 518i uit 94, LPG | |
Hyperdude | zondag 1 april 2007 @ 17:57 |
Waarom heet je topic niet "518i" ipv. "M3 CSL"? ![]() Ziet er nog netjes uit; hoeveel heeft ie gelopen? | |
Catch22- | maandag 2 april 2007 @ 02:53 |
398dkm Maar, overgenomen van een liefhebber. Altijd netjes zijn beurtjes gehad (aantoonbaar, bij goede garages) en bij 3 ton een nieuwe kop gehad. Ik heb al meer mensen gehoord over die km stand, maar degene die er in hebben gereden weten dat het goed zit. Rijdt echt fenomenaal... Zelfs met een 1.8 komt hij goed vooruit. Lekker stil en comfortabel | |
Reza-impreza | dinsdag 3 april 2007 @ 09:04 |
quote:Puik wagentje ![]() Hier ook een leuk wagentje te koop van een maat van mij. | |
bmwm3e46smg | dinsdag 3 april 2007 @ 11:54 |
Gisteren op de autorai geweest en heb daar kunnen genieten van de nieuwe Bmw m5 touring. Natuurlijk had ik mijn fototoestel bij me dus hieronder volgen een paar foto's. Het zijn er in totaal 520 maar dat leek me een beetje veel om te posten hier. met vriendelijke bmw groet, Arno. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sanni | dinsdag 3 april 2007 @ 12:19 |
![]() ![]() | |
Der_Michael | dinsdag 3 april 2007 @ 19:30 |
Isetta ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 3 april 2007 @ 19:34 |
Gisteren BMW item bij ZDF. Over de remmen van de E46 330, die het niet zo goed doen bij regen Ik heb er ook al andere schijven ondergeschroefd. http://www.zdf.de/ZDFmediathek/inhalt/19/0,4070,5260115-5,00.html Andere auto's met grote(re) remschijven hebben er ook last van. Bij de opvolger E90 zit er een droogreminstallatie op; daar worden de remmen automatisch om de zoveel tijd drooggeremd ofzo ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 03-04-2007 19:39:40 ] | |
cosmick | dinsdag 3 april 2007 @ 21:56 |
Bij wijze van tvp; Mijn 320i Touring Executive uit 2000. ![]() ![]() En nee, dit is mijn vader ![]() ![]() @Hyperdude: geldt dat remschijvenprobleem alleen voor de E46 330? | |
Pharell | dinsdag 3 april 2007 @ 22:17 |
![]() ![]() ![]() nieuwe m3 ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 3 april 2007 @ 22:24 |
quote:Heeft met name te maken met de grootte/diameter van de schijven. E46 330 heeft grotere schijven dan de rest (M3 heeft weer andere schijven, met groeven en/of boringen oid.) en daardoor meer last van dit soort remproblemen. Overigens ook wel bekend bij de zwaardere Audi's/Mercedes zonder geperforeerde schijven. Tegenwoordig hebben de meesten zo'n automatisch droogremsysteem. Naar mijn ervaring zijn er ook wel bepaalde (vormen van)velgen waardoor er meer water op de schijven komt. Ik heb er trouwens maar 1 keer iets van gemerkt. Als het plenst rijd ik meestal langzamer dan 150. Duitsers lopen al snel te zeiken dat ze niet lekker kunnen remmen vanaf 220 km/u naar 80 ![]() | |
Youp | woensdag 4 april 2007 @ 15:27 |
nog een nieuwtje, er komt een 1 serie coupe... de grote baas (loop weer stage bij BMW, nu net in een splinternieuw pand in Echt ![]() ![]() | |
Der_Michael | woensdag 4 april 2007 @ 17:45 |
quote:Blijken ook al verhalen rond te gaan over een cabrio versie.......maarja of het waar is? Zien we wel ![]() | |
Youp | woensdag 4 april 2007 @ 23:30 |
dat weet ik niet, de coupe bestaat in ieder geval al ![]() ![]() | |
Catch22- | donderdag 5 april 2007 @ 00:16 |
![]() De 518i op de gevoelige plaat gelegd | |
Opa_vertelt | donderdag 5 april 2007 @ 00:41 |
Kerels, wat zijn de zwakke punten van een 330XD stationcar? (bj.2001, 180.000km) M.a.w., waarop moet ik écht letten als ik een kijkje ga nemen of een proefrit ga doen? | |
bmwm3e46smg | donderdag 5 april 2007 @ 07:39 |
quote:Het is een Bmw 330xd Touring...en geen stationcar... ![]() | |
Opa_vertelt | donderdag 5 april 2007 @ 08:23 |
quote:De juiste benaming zal "touring" zijn. Dat er mensen zijn die daarover vallen zeg.. En als het geen stationcar is, was is dit dan wél? Een vreemdgevormde coupé ofzo? ![]() Maar back OT; Wat zijn de zwakke punten van de 330XD ? Waarop te letten bij bezichtiging/proefrit? | |
Youp | donderdag 5 april 2007 @ 19:14 |
another day at the office... vandaag een beetje foute paarse E36 M3 Coupe SMG langs gekomen, een Z8 en een 2002 Turbo ![]() ik heb nog wel wat fototjes op mn telefoon.... die komen er nog wel aan ofzo ![]() | |
Der_Michael | donderdag 5 april 2007 @ 19:36 |
quote:Vandaag is de M3 CSL weer langs geweest......1,5 maand op kenteken nu al compleet versleten schijven rondom! | |
Youp | donderdag 5 april 2007 @ 19:56 |
quote:en zo hoort het en niet anders met een CSL ![]() als je daar niet iedere 10.000km mee moet komen voor nieuwe schijven en blokken etc. dan had je een M3 Cabrio moeten kopen ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 6 april 2007 @ 08:36 |
quote:Ik zou geen 330xd kopen. Je loopt de hele tijd extra gewicht en verbruik mee te zeulen. Alleen als je (zeer) fervent wintersporter bent , zie ik enig nut. Zoek een 2WD exemplaar met ASC/DSC (standaard op de 330d?), 99% van de tijd net zo goed! Ik heb zelf een oude 1990 325iX (ook zo'n 4 wiel ding) en een 2001 330i Station ![]() Het kost je minstens een liter per 100 km extra, en ik vind een achterwielaandrijver fijner rijden. Er zijn niet echt veel zwakke punten bij de na-facelift E46 3 serie. Let er wel op dat het gewoon dure auto's zijn. Nieuw en ook nu nog qua onderhoud ed.; aan de andere kant kan je nergens voor zo weinig geld zo'n fijne 6 cylinder rijden. Maar als het fout gaat wordt het snel (erg)duur. Zorg wel voor een goede garantie: ik had 2 jaar volledig bij de BMW dealer: -nieuwe achterruit; verwarming/antenne kaduuk -nieuwe telefoon unit -nieuwe navi computer -nieuwe lambdasondes -nieuwe achterveren (afgebroken, kwaalthje iig. bij de "normale" 2 wiel versie) Zoek anders eens hier voor specifieke 330xd info: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/ Je moet je wel even registreren voor de zoekfunctie (geloof ik). [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 06-04-2007 08:42:51 ] | |
Opa_vertelt | vrijdag 6 april 2007 @ 19:19 |
quote:Bedankt voor je tips, hier kan ik wat mee ![]() Ik ben eigenlijk op zoek naar een xd omdat ik veel kilometers maak in uiterst bergachtig terrein.. | |
Hyperdude | vrijdag 6 april 2007 @ 19:29 |
Dan moet je gewoon een xd proberen. Prima kar. Alleen de 3 liter TDI Quattro is enigszins te vergelijken. Kijk wel uit voor ex-gechipte exemplaren en/of voor (te)goedkoop/vage historie vooral als je ze in Duitsland wilt halen. | |
Der_Michael | vrijdag 6 april 2007 @ 20:22 |
quote:Die gasten hebben er zelfs 2. Ze trappen er mee rond op de Nordschleife. Ze hebben al 2 E61 M5 besteld met trekhaak(!) om ze te vervoeren op aanhangers | |
Youp | zaterdag 7 april 2007 @ 12:37 |
quote:geniaal, een M5 Touring met een kar er achter waar een CSL op staat ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 7 april 2007 @ 15:09 |
Sinds wanneer is binnen 1,5 maand remschijven verslijten, zelfs bij een CSL, een goede zaak? Wer später bremst ist schneller ![]() Dus minder remmen verslijten en een 535D ipv. een M5 voor de trailer; kan je van het geld wat overblijft rijles nemen/een licentie halen. ![]() | |
Der_Michael | zaterdag 7 april 2007 @ 15:12 |
quote:Je heb waarschijnlijk geen idee hoe die gasten rijden ![]() ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 7 april 2007 @ 15:19 |
quote:Niet hard genoeg door de bocht igg.; anders hoefden ze niet zo hard te remmen. ![]() | |
Der_Michael | zaterdag 7 april 2007 @ 18:42 |
Ze rijden er ook gewoon hier mee rond hoor.........filles zat ![]() | |
Youp | zaterdag 7 april 2007 @ 19:58 |
quote:hoe lang denk je dat een setje schijven meegaat op het circuit? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 7 april 2007 @ 20:49 |
E30 325 op de kop getikt..voor het betere driftwerk.. alleen de kleppen lijken wat harder te tikken dan die van een "maat" iemand enig idee wat dat kan zijn? | |
Hyperdude | zaterdag 7 april 2007 @ 21:32 |
quote:Klepspeling of je nokkenas kaduuk gok ik zo. | |
Hyperdude | zaterdag 7 april 2007 @ 21:41 |
quote:Hoi Youp, lang niet gezien. Hoe is het met je 2002? Maar als je goed kan rijden doe je dus langer met schijven als dat je een beetje loopt te crossen met je patserCSL ![]() quote:Kan je voor die dingen geen keramische schijven krijgen; kan je ook nog veilig naar huis rijden ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 7 april 2007 @ 22:01 |
quote:nokkenas denk ik niet, tenminste dat klinkt meestal wat luider. Ik gok ook klepspeling, binnenkort even nakijken. Verder nog wat bekende kwaaltjes aan die auto's? | |
Der_Michael | zaterdag 7 april 2007 @ 22:14 |
quote:Ruik ik hier jaloezie? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 7 april 2007 @ 23:10 |
quote:Mijn 325 tikt ook nog steeds na kleppen stellen. ![]() Ik ga de kop er niet afhalen zolang het ding verder goed loopt. Het ding heeft 325000 km gelopen; mag ie van mij wel een beetje geluid maken. Hier staat wat meer Duitse (aankoop)info over de E30: http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm http://www.e30.de/ quote:Nee hoor. Ieder zijn lol. Maar kan je nu keramische schijven voor zo'n barrel krijgen of niet? ![]() | |
Der_Michael | maandag 9 april 2007 @ 14:45 |
quote:Niet van bmw schnitzer of hamann kan ze wel leveren | |
Youp | dinsdag 10 april 2007 @ 19:23 |
weet iemand trouwens nog een nette E30 325 type 2 te koop? mag wat kosten... een must is een sport interieur en het liefst ook nog M technik uitgevoerd... | |
Youp | dinsdag 10 april 2007 @ 19:23 |
quote:weinig tijd voor, geen zin meer in en vooral geen tijd meer voor enzo... denk dat ik hem weg ga doen... hij is wel bijna klaar... | |
Hyperdude | dinsdag 10 april 2007 @ 19:28 |
quote:Dat is wel erg jammer. Was een mooi project. Geef je wel ff een piep als je 'm echt gaat verkopen. Lijkt mij wel aardig naast de E30 325iX Touring en E46 330i Touring ![]() | |
Youp | dinsdag 10 april 2007 @ 20:27 |
quote:tsjah hij is in feite al te koop, alleen adverteer ik er nog niet mee... het is alleen afhankelijk van wat men bied of ik hem al weg doe of nog niet ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 10 april 2007 @ 22:15 |
quote:Die van mij is best netjes. Alleen geen sport interieur of M onderstel. | |
Hyperdude | dinsdag 10 april 2007 @ 22:46 |
quote:Ik heb net een huis gekocht. Over een paar maanden kom ik een heel eind. Nu blijf ik even op mijn geld zitten. ![]() Succes met de verkoop: een mooie tii moet nog wel wat opleveren denk ik zo. | |
Pharell | woensdag 11 april 2007 @ 18:44 |
quote:Hoe klaar is klaar? ik ben misschien wel geinteresseerd ![]() | |
The_S | woensdag 11 april 2007 @ 18:59 |
quote:blijft mooi om te zien ![]() | |
Youp | woensdag 11 april 2007 @ 22:54 |
quote:het voorste gedeelte van de kabelboom heeft een beetje gesmeuld, deze moet vervangen worden, ik heb er wel een complete kabelboom bij uit een werkende auto... echter stelt de kabelboom van zo'n ding niet veel voor ![]() verder heb ik ook nog een zeut onderdelen; onder andere een startmotor en een dynamo en vanalles en nogwat wat ik over heb gehouden aan mijn 1502 sloopauto.. verder is de hele historie hier wel bekend geloof ik... | |
Youp | woensdag 11 april 2007 @ 22:57 |
quote:gefeliciteerd! ![]() maar hij hoeft niet op de korte termijn weg hoor ![]() | |
Youp | vrijdag 13 april 2007 @ 17:42 |
gisteravond de opening gehad van het nieuwe pand in Echt, geopend door Adrian van Hooydonk zelf ![]() ![]() | |
Der_Michael | dinsdag 17 april 2007 @ 19:23 |
Vanmiddag een M5 binnen gehad.........kwam een politie auto van links tegen.....Compleet kort gereden door die smeris ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 17 april 2007 @ 20:32 |
quote:E60? Heb je wat foto's geschoten? Zonde trouwens.. | |
Der_Michael | woensdag 18 april 2007 @ 20:21 |
E60 ja, heb nog geen foto's kunnen schieten. Hij is direct naar de schade afdeling gegaan. Heb al het nodige moeten bestellen. Is iniedergeval een bedrag waar je een leuke auto voor kan kopen ![]() | |
Der_Michael | woensdag 18 april 2007 @ 20:27 |
quote:En de eigenaar was erbij toen hij binnen werd gebracht.....denk niet dat hij het leuk had gevonden als ik wat plaatjes had geschoten ![]() | |
Pharell | vrijdag 27 april 2007 @ 09:17 |
quote:OM er nog even op te reageren.... ik ben niet zo'n knutselaar... dus als ie af was had ik wel intresse gehad... maar nu helaas niet ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 27 april 2007 @ 17:41 |
quote:jammer, dan gaat hij de marktplaats op ofzo ![]() | |
Der_Michael | vrijdag 27 april 2007 @ 20:13 |
quote:Huisselectie? ![]() ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 28 april 2007 @ 13:23 |
quote:Gooi wel ff een link neer dan hiero svp. Het gaat nu ineens wel erg snel met de verkoop ![]() | |
Youp | zaterdag 28 april 2007 @ 21:01 |
quote:minder als 150.000km moet wel lukken.... maar die 5 jaar oud... ![]() quote:zal ik tegen die tijd doen... ik heb vandaag al een proefritje gemaakt in iets wat niemand zal verwachten ![]() | |
Youp | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:10 |
En hij is al verkocht ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:47 |
Gefeliciteerd. Ben je nog een beetje uit de kosten gekomen? ![]() Nu maar een E30 325i kopen en je licentie halen. ![]() Of zoiets: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=22313 Ben zelf stiekem op zoek naar een mooie 1750/2000 GTV op projectbasis ![]() Mijn eerste auto ![]() ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Hyperdude op 08-05-2007 20:07:29 ] | |
Youp | woensdag 9 mei 2007 @ 00:19 |
quote:ik heb een overweging gemaakt... het moet goedkoop zijn (zowel verzekering als wegenbelasting als onderhoud) het moet degelijk zijn en het moet fun zijn... een praktische auto is absoluut geen vereiste... en toen kwam ik uit op de oerlelijke Toyota MR2 AW11.... en ik heb al een mooie op het oog , ook al mee proef gereden ![]() 1600 16v middenmotortje met achterwielaandrijving uiteraard... standaard heeft deze usa uitvoering 115pk (de europese 128pk) maar met een klein beetje sleutelen makkelijk 130+pk mogelijk, 7500rpm en een geweldige wegligging ![]() het is heel wat anders als een BMW maarja... dat komt na mn studie wel weer ![]() ik ben buiten BMW fan ook fan van mooie techniek (dat verwijst ook weer naar BMW ![]() ![]() | |
Kadesh | woensdag 9 mei 2007 @ 07:56 |
quote:Bij welke dealer werk je? | |
Hyperdude | woensdag 9 mei 2007 @ 18:21 |
quote:Die zijn echt vierkant ![]() Maar wel geinig. ![]() | |
Youp | woensdag 9 mei 2007 @ 22:24 |
quote:dat klopt ![]() hier staat hij al op de oprit ![]() ![]() wel een beetje offtopic.... maargoed ![]() | |
SnowBite | woensdag 9 mei 2007 @ 22:42 |
Ik ben van plan een E46 te kopen. Het zal of een 318D worden of een 320D, en dan uit eind 2001 of nieuwer. KM-stand niet meer dan 200.000. En daar enkele vraagjes over; - Is het erg stom om zo'n blok met zo'n 170000 km te chiptunen? - Is 12000 een reeel bedrag voor zo'n wagen (liefst executive uitvoering) - Wat zijn de belangrijkste dingen waarbij ik op moet letten bij een E46 diesel? | |
Youp | woensdag 9 mei 2007 @ 22:54 |
quote:koop een 320D en ga er gewoon mee rijden... loopt hard genoeg... in ieder geval een stuk harder dan 2 liter diesels van concurrenten ![]() turbo's gaan vaker kapot, zeker wanneer er veel mee gegast word met koude motor... let dus goed op rookontwikkeling... zoek er eentje die dealer onderhouden is en ga zelf ook naar de dealer met zo'n ding.. houd er rekening mee dat ze alles behalve goedkoop zijn en 12.000 euro is volgensmij wat aan de lage kant voor zo'n ding... | |
SnowBite | donderdag 10 mei 2007 @ 04:23 |
Ok bedankt voor de tips. 136 pk en een hoop nm is in principe ook niet niks, maar als je er 160 pk van kan maken ![]() Ik heb ook al wat op occasions zitten zoeken, misschien zou met afdingen 12000 lukken, maar anders verleg ik het budget gewoon wat. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 10 mei 2007 @ 12:27 |
Youp in een Toyota ![]() ![]() | |
Tommy_Corleone | donderdag 10 mei 2007 @ 13:42 |
Eindelijk ook BMW gaan rijden. Begon met een Jaguar, toen naar Mercedes en dan nu hopelijk langdurig een BMW! ![]() ![]() ![]() eigenlijk ook een beetje door JD natuurlijk ![]() t is een 745i High Executive. Gekocht bij de BMW dealer te Zoetermeer, waar ik helaas als 1 van de laatste klanten ben geweest aangezien ze verhuizen naar het forepark in Den Haag. Eerst zaten er standaard velgen onder, dus de velgen erbij besteld. Het scheelt echt enorm. gekocht met 90.000 op de teller, dus, nog veeeel fijne kilometers resteren. Ik ben er best blij mee! De auto is op alle opzichten superieur aan de S320 die ik eerst had. @ Catch22-: Ik denk dat deze 7er 1 van de weinige is waarbij Opgezwolle, Jawat, Jiggy Dje, e.d. voer voor de Harmann/Kardon logic 7 hoedenplank is ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Tommy_Corleone op 10-05-2007 13:51:11 ] | |
Hyperdude | donderdag 10 mei 2007 @ 16:53 |
Mijn collega heeft vorige week bij inruil nog 15000 terug gekregen voor een 320D Touring uit 2001 met 220K kilometers. Dan is of een Sedan wel heel goedkoop of het gaat moeilijk lukken voor ¤12000. ![]() Kijk wel uit voor auto's met onduidelijke herkomst. 350000 km heb je zo teruggedraaid naar 150000, en aan de buitenkant zie je het verschil echt niet. | |
Youp | donderdag 10 mei 2007 @ 18:27 |
quote:mooi ![]() bij ons knalt er af en toe iets van dthe guano apes of limp bizkit uit de logic 7 ![]() | |
Youp | donderdag 10 mei 2007 @ 18:28 |
quote:voor 12.000 krijg je zo'n shoarmabak... helaas zijn de E46's al hard aan het verpauperen... ![]() | |
Youp | donderdag 10 mei 2007 @ 18:29 |
quote:had je dat ooit gedacht? ![]() | |
SnowBite | donderdag 10 mei 2007 @ 18:39 |
quote:Dat is een nette deal dan. Ja zonder NAP doe ik het zoiezo niet. | |
Youp | donderdag 10 mei 2007 @ 23:02 |
quote:goed onderhoud is ook erg belangrijk... | |
Youp | donderdag 10 mei 2007 @ 23:03 |
trouwens, vandaag nog gereden met een Mini cooper s (cabrio) John Cooper Works! geweldig... 215pk via een sperretje en de voorwieltjes op de grond proberen te krijgen ![]() ![]() | |
-Muse- | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:28 |
quote:Op je 20e een 7-serie rijden, en al een S320 ervoor gehad? Hoe? | |
Der_Michael | zondag 13 mei 2007 @ 17:13 |
quote:Cocaine? ![]() ![]() | |
Tommy_Corleone | zondag 13 mei 2007 @ 21:41 |
quote:heel hard werken ![]() | |
-Muse- | maandag 14 mei 2007 @ 16:53 |
Met "gewoon" hard werken krijg je geen Jaguar, Mercedes en 7-serie voor je 20e. Ben jeeen pro met computers ofzo? (sorry maar het is interressant om te weten ![]() | |
Little_Meanie | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:25 |
quote:niet alles geloven wat er op een forum gepost wordt! | |
Tommy_Corleone | vrijdag 18 mei 2007 @ 18:43 |
quote:mwah, heel goed ook weer niet. btje mazzel gehad. @ Little_Meanie: Ik ben echt niet zo triest dat ik met andermans 7er ga praten. JD heeft een M3 cabrio en een 535d touring, eerste reactie daarop is ook, jaja, we geloven het niet ![]() maar ach, hij's toch echt van mij ![]() Trouwens JD, kom er weer es in ![]() ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Tommy_Corleone op 18-05-2007 19:56:50 ] | |
JWD | zondag 20 mei 2007 @ 14:35 |
Heh laat mij eens met rust, zulke reacties kan je natuurlijk verwachten ![]() | |
Tommy_Corleone | zondag 20 mei 2007 @ 14:41 |
quote:ook lekker aardig ![]() ff terugzoeken naar je topic ![]() gevonden ![]() Ik kan nog een reactie verwachten van VOLVOMEISTER, Johnny footballher en Geqxon ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Tommy_Corleone op 20-05-2007 14:50:45 ] | |
Autoreply | zondag 20 mei 2007 @ 16:23 |
Is hier ook plaats voor toekomstige BMW-motorrijders? | |
Youp | zondag 20 mei 2007 @ 17:46 |
quote:dit is meer een auto fantopic... maar bmw motoren mogen wat mij betreft ook hoor ![]() | |
HoIIandia | vrijdag 25 mei 2007 @ 15:33 |
ik kan een goede BMW e39 kopen, daar was ik al een tijdje naar op zoek met een budget van 6k-7.5k ik kijk vooral naar een 523 aangezien die in mij budget past en voor goede 528's met km stand van 150k-200k vaak meer dan 7.5k wordt gevraagd. Nu heb ik een optie om een goede handgeschakelde 520i e39 te kopen uit 97, precies de kleur die ik het liefst wilde, km stand van <200k en waarvan ik zeker weet dat het een goede is. Maar nu las ik de review van deze auto op autotrader en daar schrok ik wel een beetje van! http://autogids.autotrader.nl/autotest.php?id=46&ref=atdnl quote:Dit terwijl bij de review van de 520 uit 94 men nog vol lof was van de prestaties van de auto. http://autogids.autotrader.nl/autotest.php?id=168&ref=atdnl is de 520i e39 nu werkelijk zo'n slome bak? Waarde hechten aan snelheid is persoonlijk natuurlijk, maar heb weinig zin om in een slome stoomboot te rijden ![]() ![]() | |
Youp | zondag 27 mei 2007 @ 17:02 |
een 520i presteerd inderdaad voor geen meter... dat heeft hij nooit gedaan ook in 1994 niet ![]() ![]() | |
HoIIandia | zondag 27 mei 2007 @ 17:47 |
quote:thnx voor de reactie. de 520 is inmiddels sowieso al verkocht, maar wilde m niet eigenlijk, omdat ik wellicht spijt zou krijgen van de snelheid. een 525 of 530 is te duur voor mijn budget, zelfs goede 528's vallen vaak buiten mijn budget ik ga voor de 523, het is alleen ff wachten op een goede (en handgeschakelde) | |
Youp | zondag 27 mei 2007 @ 17:57 |
quote:hij heeft in ieder geval 20pk en 55nm koppel meer dus dat is al wat ![]() | |
Pieldeprutkarbonkel | donderdag 31 mei 2007 @ 18:37 |
quote:Als je geen geld hebt voor een 525, 528 of 530 moet je gewoon een 320 of 325 kopen... | |
Youp | donderdag 31 mei 2007 @ 22:51 |
quote:dan zou ik even doorsparen... een E39 is in alle opzichten een beter auto dan een E36... | |
Tommy_Corleone | donderdag 7 juni 2007 @ 16:53 |
Heeft iemand enig idee wat een goede iPod link is voor mn BMW 7? Ik had gebeld met de werkplaats van BMW Den-Haag. Deze bieden geen originele iPod link en ook geen ander merk meer aan omdat er teveel storingen waren met Dension. Iemand ervaring hiermee? Ik neem ook genoegen met een simpele audio-in jack. | |
Der_Michael | donderdag 7 juni 2007 @ 17:54 |
je kan in principe die originele Ipod interface van bmw gebruiken? (hebben er nog nooit klachten over gehad) Kan je ook gewoon alles via je stuur bedienen, werkt erg goed | |
Youp | donderdag 7 juni 2007 @ 18:17 |
aux-in kunnen ze bij de dealer ook installeren ![]() | |
Der_Michael | donderdag 7 juni 2007 @ 20:11 |
ook dat, alleen vind ik het geluid dan erg zacht klinken | |
Youp | donderdag 7 juni 2007 @ 21:02 |
wij hebben ook een originele aux in in een van de bmw's en die kan je voorversterken zeg maar ![]() ![]() | |
Johnny_Footballhero | donderdag 7 juni 2007 @ 21:08 |
quote:Waarom noem je mij? | |
Tommy_Corleone | dinsdag 12 juni 2007 @ 17:17 |
quote:Bij BMW Den Haag konden ze me dus niet echt veel verder helpen. Aan de hand van mn chassis nummer zei hij dat er geen originele BMW iPod interface in valt te bouwen vanwege incompatibiliteit met het iDrive systeem. dus ik zat al aan een AUX-in te denken, maarja, ik ga maar es bellen naar een andere garage, kijken wat die zeggen. | |
Youp | dinsdag 12 juni 2007 @ 18:20 |
quote:dat kan goed hoor... maar een gewone AUX in is wel te doen ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 12 juni 2007 @ 20:05 |
Die dingen van Icepod zijn dacht ik ook wel aardig. Maar ik heb geen enkel verstand van dit soort dingen.. ![]() http://www.icepod.nl/ [ Bericht 18% gewijzigd door Hyperdude op 12-06-2007 20:13:46 ] | |
Der_Michael | dinsdag 12 juni 2007 @ 20:12 |
quote:Meen je dat nou? Vandaag nog een Ipod in een 7-laten zetten ![]() | |
fathank | dinsdag 12 juni 2007 @ 21:03 |
quote:Dikke bak hoor, met nog betere muziekkeuze ![]() ![]() Heb vorige week een ritje mogen maken in een nieuwe 325 sedan, en automaat. Dit was de eerste automaat die me kon overtuigen. Heb al wat vaker automaat gereden, maar dat was in combinatie met te lichte motoren. Die 325 sleurt echt lekker door, onderin ook al behoorlijk wat koppel beschikbaar. Heerlijk rustig te rijden, en als je wilt sneller als de GTI'tjes ![]() | |
Youp | dinsdag 12 juni 2007 @ 22:49 |
moet je eens met de nieuwste generatie BMW automaten rijden.. die knallen hem in iedere versnelling in de lock-up en afhankelijk van de sportstant bij hele lage snelheden (bij 30km/h) al. dit resulteerd in bijna geen extra vermogensverlies ten opzichte van een hand of SMG bak. terwijl dat bij oudere automaten toch wel een groot probleem is. ook heb je de optie om dan flippers aan het stuur te nemen en het is serieus bijna net zo schakelen snel als SMG2 ![]() laatst proef gereden met een nieuwe Z4si 3.0 Coupe automaat, prima wagentje ![]() | |
fathank | woensdag 13 juni 2007 @ 08:30 |
quote:Is denk ik ook de nieuwste generatie. Is een 325 uit November 2006. Maar het viel me op dat ie bij rustig rijden ook gewoon lekker vroeg opschakelt, en niet onnodig doortrekt. Ik ben verliefd ![]() | |
Youp | woensdag 13 juni 2007 @ 16:14 |
quote:nee die doet dat geloof ik nog niet. | |
SnowBite | woensdag 13 juni 2007 @ 23:24 |
Ik ga morgen voor een 320D uit 2002 kijken. Voor de BMW rijders; hoe is het om met achterwielaandrijving te rijden? Is het plezierig tijdens het gewone 'sportieve' rijden? En tijdens noodsituaties, merk je de invloeden van de achterwielaandrijving? (ook al heeft ie stabiliteitsregeling?) Ow en daarnaast, kan de stabiliteitsregeling uitgezet worden? | |
Youp | woensdag 13 juni 2007 @ 23:36 |
quote:ja, de auto is stabieler, je voelt beter wat hij gaat doen en je kan eerder op het gas quote:wat zijn noodsituaties? wanneer je vol in de ankers moet zul je niet veel merken van de achterwielaandrijving... wel zul je merken dat een BMW echte remmen heeft ![]() overigens merk je wel bij snel uitwijken en dat soort grapjes dat zo'n auto 50-50 uitgebalanceerd is ![]() quote:jep, kan doorgaans ook op 3 standen... gewoon aan, op "sport" (laat iets slip toe, kan je een beetje leren driften enzo ![]() | |
SnowBite | donderdag 14 juni 2007 @ 00:26 |
Thanks ![]() Lijkt me leuk rijden. Ja met noodsituaties bedoel ik eigenlijk te hard door de bocht etc. Hoe kun je DSC aan/uit zetten? | |
Youp | donderdag 14 juni 2007 @ 17:21 |
quote:met een knopje ![]() | |
fathank | donderdag 14 juni 2007 @ 18:15 |
quote:Ik dacht met een supergeheime combinatie van handelingen die je uit moest voeren ![]() | |
Youp | donderdag 14 juni 2007 @ 18:41 |
nee, BMW is sportief en er staat je niks in de weg om op de knop te kunnen drukken... wat anders als bij lamborghini... bij de gallardo kan je de TC helemaal niet uitzetten ![]() ![]() ![]() ![]() | |
justmattie | zondag 8 juli 2007 @ 11:49 |
FF een kickje ![]() * justmattie is opzoek naar een E30 320i ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 8 juli 2007 @ 13:03 |
Zijn de 325jes op ofzo? ![]() Maar succes met je speurtocht, natuurlijk ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Hyperdude op 08-07-2007 13:12:15 ] | |
justmattie | zondag 8 juli 2007 @ 13:08 |
nee zijn genoeg, alleen zit je met verzekeren enzo, geef mij maar gewoon een mooie 320 ![]() | |
Hyperdude | zondag 8 juli 2007 @ 13:13 |
quote:Dat is ook zo natuurlijk. Ik weet helaas niet 123 een mooie, beetje roestvrije, voor je. | |
justmattie | zondag 8 juli 2007 @ 13:27 |
Waarschijnlijk haal ik 1 uit Duitsland weg ![]() | |
fathank | zondag 8 juli 2007 @ 14:46 |
Een E30 320 is toch bijna niet sneller als een 318? Of vergis ik me nu? | |
justmattie | zondag 8 juli 2007 @ 15:32 |
nee, zo'n 10km p/u. maar een 6cil klinkt mooier dan een 4. ![]() | |
fathank | maandag 9 juli 2007 @ 10:10 |
Neem dan een 325 als je een 6cil wilt rijden ![]() | |
Youp | maandag 9 juli 2007 @ 17:20 |
het verschil en verzekering maar ook het verschil in verbruik tussen een 320 en een 325 is te verwaarlozen ![]() een 320iS is trouwens ook erg gaaf.... alleen vind je die nergens meer en zijn ze iets aan de prijs ![]() | |
justmattie | maandag 9 juli 2007 @ 17:37 |
kijk het is mn eerste auto, en om dan gelijk een 325 te nemen vind ik iets teveel van het goede. Heb al 2 gezien met een 325 als eerste auto die 'm op de stoeprand hebben geparkeerd met schade. Dit kan ook met een 320 natuurlijk ![]() | |
Hyperdude | maandag 9 juli 2007 @ 19:23 |
Ik zeg niet dat je voor de eerste goede E30 moet gaan die je tegenkomt, maar eigenlijk denk ik dat wel. Als je een goede 320 hebt hang je er makkelijker een 325 blok in, dan dat je een goede 325 vindt. ![]() Mijn 325 loopt na 315000 km trouwens niet echt angstaanjagend hard meer. Zou me verbazen als die nog 125 van zijn originele 170 PK op de rollenbank krijgt ![]() | |
justmattie | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:55 |
quote:na 315.000km is ie al ver heen ja ![]() hoelang heb je em al? | |
Hyperdude | dinsdag 10 juli 2007 @ 18:42 |
2 jaar Gekocht met 295K kms op de teller. | |
justmattie | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:09 |
en veel roest op valt het juist mee | |
Hyperdude | dinsdag 10 juli 2007 @ 20:56 |
Roest valt wel mee. Maar aan een hoek aan de voorkant van de motorkap, de achterklep (Touringachterkleppen roesten allemaal) en aan de onderkant van de deuren is het wel wat "bruinachtig" ![]() | |
cosmick | dinsdag 10 juli 2007 @ 21:01 |
quote:Yep ![]() Valt me toch tegen van een auto van bijna 50k E van nog geen 7 jaar oud eerlijk gezegd. | |
justmattie | dinsdag 10 juli 2007 @ 21:20 |
Vrijdag word de M3 officieel gepresenteerd heb ik gelezen ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:17 |
quote:Ik bedoelde eigenlijk E30 Touring achterkleppen ![]() | |
cosmick | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:19 |
quote:Hmm, nou, mijn E46 heeft er ook heel iets last van (net boven dat plastic kapje wat boven de kentekenplaat zit. | |
Der_Onkel | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:19 |
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet: BMW ///M is voor mensen met een kleine pik. [ Bericht 0% gewijzigd door Der_Onkel op 10-07-2007 22:36:38 ] | |
justmattie | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:29 |
quote:de ///M niet ![]() | |
justmattie | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:30 |
quote:Op tijd behandelen dan ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:04 |
quote:Mag men hieruit concluderen dat een BMW 116i voor mensen met een grote pik is? | |
Geqxon | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:14 |
quote:Instant penis enlargement | |
justmattie | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:23 |
quote:of een Isetta ![]() | |
Geqxon | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:24 |
quote:Een Isetta is voor mensen met een penis van toch al snel een centimeter of 30, die hebben maar weinig te compenseren. | |
Catch22- | woensdag 11 juli 2007 @ 09:12 |
Ik rij zelf dus een 518i op lpg nota bene en ik heb nog nooit gehad dat het kleinere vermogen een beletsel vormde. En ik ben diesels gewend. Maar dat is natuurlijk je eigen voorkeur. | |
von_Preussen | woensdag 11 juli 2007 @ 09:43 |
quote:Maar als ie dan weer te groot is moet je uitkijken dat ie niet voren uit de wagen hangt en over de grond schuurt. | |
Youp | woensdag 11 juli 2007 @ 17:47 |
quote:achja stel je voor je hebt hobby aan een beetje sportief rijden en eens een keertje het circuit op duiken... dan neem je natuurlijk een panda ![]() | |
Geqxon | woensdag 11 juli 2007 @ 19:05 |
quote: ![]() King of the Jungle. ![]() | |
justmattie | woensdag 11 juli 2007 @ 19:08 |
iemand al eens aan het driften geweest met een bimmer? op het circuit ofzo he, dus niet roekeloos ![]() | |
Youp | woensdag 11 juli 2007 @ 19:33 |
quote:he jammer ![]() | |
justmattie | woensdag 11 juli 2007 @ 20:22 |
jij wel dus ![]() | |
Youp | woensdag 11 juli 2007 @ 21:03 |
quote:mwah... af en toe gaat de traction control op sport... ik ben niet zo'n drifter, ik laat hem wel een beetje wegkruipen achter af en toe... dat is dus wanneer je maximaal hard de bocht door komt... om te driften moet je het eerst ergens goed kunnen oefenen... en dat kun je imo op de openbare weg (bijna) nergens zonder gevaar ![]() met de motor is het een ander verhaal... ![]() | |
justmattie | woensdag 11 juli 2007 @ 21:34 |
wat voor 1 rij je als ik mag vragen ![]() | |
Youp | donderdag 12 juli 2007 @ 17:59 |
quote:ik rijd zelf sinds kort een Toyota MR2 uit 1986... hiervoor heb ik een BMW 2000 Tii Touring gehad uit 1973... ![]() m'n ma rijdt een 120i met de nodige opties... en daar heb ik zo'n 38.000km mee gereden (staat nu bijna 45k op de teller ![]() mn pa een 645CI S daarbij heb ik nu in totaal een jaar stage gelopen bij 'n BMW dealer en daar heb ik nu de afgelopen 2 weken vakantie werk gedaan en ik ga nu over naar een zaterdagbaan daar ![]() ![]() | |
justmattie | donderdag 12 juli 2007 @ 18:39 |
sweettttttt, nice lijstje. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een E30 of E36 320i ![]() | |
Ysblok | maandag 16 juli 2007 @ 16:30 |
Beste mensen.. ik heb ff een vraagje voor de echte bmw kenners Ik ben in het bezit van een E36 318i uit 92.. Nu kwam ik laatst op internet een compleet setje elektrische ramen tegen inclusief (een gedeelte van ?) kabelboom etc. Dit leek me dus wel een leuke optie enzo maar nu vraag ik me af in hoeverre mijn kabelboom hier op voorbereid is? Als ik de complete kabelboom en zekeringkast etc moet aanpassen dan wordt het al minder interessant. Wie heeft hier verstand van / hoe kan ik zien of mijn kabelboom is voorbereid en wat moet er eventueel aangepast worden etc? | |
Hyperdude | maandag 16 juli 2007 @ 18:45 |
Het is allemaal een beetje ingewikkeld. Als jouw E36 een ZKE-unit heeft dan wordt het helemaal ingewikkeld; dan zou ik er niet aan beginnen Als jouw E36 geen ZKE-unit heeft is het iets minder ingewikkeld. ![]() ZKE is vanaf ongeveer 1992 meestal wel aanwezig. Echt zekerheid heb je alleen maar als je het ding ff gaat zoeken. Handschoenenvak demonteren en ff naar onderstaand plaatje kijken: ![]() Ik zou eerst eens goed bedenken of je het echt wel wilt. Als je de verkeerde onderdelen hebt schiet het totaal niet op/is het erg veel gedoe. Sowiezo moet je ook wel wat om kunnen gaan met een multimeter ed. Succes. | |
Der_Michael | maandag 16 juli 2007 @ 18:45 |
Volgens mij moet het gewoon kunnen........geef anders je chasis nummer ![]() | |
Hyperdude | maandag 16 juli 2007 @ 18:53 |
quote:het kan ook wel. Als je weet wat je doet en je de goede onderdelen hebt. Alleen geeft Ysblok dus al aan; dat vooral het laatste niet zo gemakkelijk uit te vinden is. | |
Ysblok | maandag 16 juli 2007 @ 22:12 |
quote:Ik zal morgen de boel eens (proberen te) demonteren en kijken of die ZKE unit aanwezig is.. Als dat het geval is dan is het wel te doen dus? De onderdelen (compleet mechaniek etc) zijn trouwens orgineel BMW dus dat zou het probleem niet moeten zijn.. hier trouwens een foto van de kabels die er bij geleverd worden ![]() Is het dan gewoon plug & play (als die ZKE unit dus aan wezig is) of zal ik toch nog dingen moeten aan passen in zekeringskast etc? In iedergeval al bedankt voor je reactie | |
HoIIandia | donderdag 26 juli 2007 @ 21:41 |
was net bij een bmw e39 gaan kijken de cijfers van km stand etc op het schermpje waren wel te lezen, maar niet echt meer als wanneer die nieuw is. Is dit een bekende kwaal bij bmw's? Km stand is iig zeker juist, maar vroeg me af of dit vaak gebeurt bij bmw's. Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen.... | |
Youp | donderdag 26 juli 2007 @ 21:42 |
quote:jep gebeurd vaker... vooral bij E39's en X5en (vorige type natuurlijk) bekende kwaal, oplossing >> nieuwe combi ![]() | |
cosmick | donderdag 26 juli 2007 @ 21:44 |
quote:Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen? | |
HoIIandia | donderdag 26 juli 2007 @ 21:45 |
nice, snelle reactie. ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39) heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft) ![]() | |
HoIIandia | donderdag 26 juli 2007 @ 21:48 |
quote:zover ik heb kunnen zien alleen de kmstand (en die andere cijfertjes ernaast). Ik weet niet of het aan de verlichting ligt, ik denk het niet ,omdat sommige delen van de cijfers wel goed weergaven en andere delen niet, als je begrijpt wat ik bedoel | |
Youp | donderdag 26 juli 2007 @ 21:50 |
quote:nee. | |
Youp | donderdag 26 juli 2007 @ 21:50 |
quote:alleen naar de 2 en de 3? wanneer... als je de koppeling intrapt? of loslaat? of bij het schakelen zelf? | |
HoIIandia | donderdag 26 juli 2007 @ 22:13 |
quote:ja zover ik weet alleen naar 2 en 3 (was niet echt lange rit). Ik heb in alle versnellingen gezeten en hoorde het alleen van 1 naar 2, en van 2 naar 3. En het geluid hoorde ik alleen als ik de koppeling los liet. dus: - koppeling intrappen - schakel naar 2 (of 3) - koppeling los - *geluid* | |
HoIIandia | vrijdag 27 juli 2007 @ 18:43 |
quote: ![]() even internet afgezocht en monteur gesproken. heb weinig zin om een auto te kopen en dan meteen tijd+geld te investeren om een probleem op te lossen. het zou vanalles kunnen zijn maak ik op uit posts op het internet met zelfde probleem, van iets simpels als een losse uitlaat, versleten rubbertjes tot versnellingsbak. Wat me trouwens opviel bij de proefrit (die gast wilde eerst zelf rijden en daarna ik, vond ik op zich best vreemd) was dat ie bij het wegrijden nogal begon te planken (wtf ![]() ![]() ik ga morgen naar een 528 kijken met een lage km stand+automaat en nieuwe apk, zuipt wel wat meer dan de handgeschakelde 523, maar goed als die wagen 100% is heb ik daar geen probleem mee. | |
Youp | vrijdag 27 juli 2007 @ 18:47 |
quote:ook lekker wat meer koppel en vermogen ![]() | |
HoIIandia | donderdag 9 augustus 2007 @ 17:42 |
helaas was ie al verkocht, ga volgende week weer naar een ander kijken. kwam trouwens deze foto tegen op cardomain ![]() http://www.cardomain.com/ride/2514823 vind ik er echt niet uitzien | |
Kadesh | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:33 |
No way dat dat 19" wielen zijn. | |
justmattie | donderdag 9 augustus 2007 @ 19:31 |
een E36 met M6 velgen lijkt pas dik ![]() ![]() | |
Wimo. | donderdag 9 augustus 2007 @ 19:33 |
quote:Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies? | |
HoIIandia | donderdag 9 augustus 2007 @ 19:52 |
quote:een e39, handgeschakeld 523 of een Handgeschakelde of Aut 528, bj 97 of 98, ik denk aan een bedrag van 8.5k, liefst zilver ben van plan om naar deze te gaan kijken, die kwam ik tegen op autotrader: 528 zaterdag als ik zin heb, anders next week review op autoweek is echter niet lovend review kan geen kwaad om ff kijkje te gaan nemen de 523 waar ik naar gekeken heb en gereden had dezelfde kleur en was vr prijs 7450, maar goed die had dus een geluid bij schakelen, verder heb ik er nog geen bekeken | |
metallicattim | donderdag 9 augustus 2007 @ 20:29 |
Is er nog iemand op de BMW E30 25 Jaar Jubileum Meeting geweest afgelopen zondag? Mijn foto's staan hier: www.e30fansite.nl/Meetings/2007/Jubileum.html Was echt een ONVERGETELIJKE dag! Volgend jaar weer en dan doen we een nieuwe poging om over de 200 E30's te komen! | |
Catch22- | donderdag 9 augustus 2007 @ 20:33 |
dat is gewoon pech. Uitlaat is, evenals een accu, een verbruiksproduct. Hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven en een half jaar voor hij kapot gaat kan je nog niet altijd zien dat hij gaat komen. en die lpg pomp, tsja, als hij hem met 175dkm koopt en er 25dkm bijop klokt zit je wel rond de levensduur van een lpgpomp (ervanuitgaande dat die er bij aflevering op zat) maar echt netjes is hij idd niet behandeld. wel een mooie wagen zeg! | |
justmattie | donderdag 9 augustus 2007 @ 20:48 |
vind je dit niks? klikkerdeklik Lage KM stand, dealeronderhouden + boekjes (altijd mooi dat het erbij zit !! ) Helaas niet je kleiur wel ongeveer je budjet ![]() ![]() ![]() | |
HoIIandia | maandag 13 augustus 2007 @ 14:04 |
quote:ja dat is idd een mooie wagen, had m al zien staan. ik zal erover nadenken. anyway die 528 die in leiden stond was dus wederom al verkocht ![]() jezus wat verkopen die dingen snel zeg, stond er nog maar een paar daagjes op ![]() | |
Wimo. | maandag 13 augustus 2007 @ 18:01 |
De meeste hebben toch wat merkwaardige km standen .. wagens van dit kaliber uit '96 met net een ton op de teller bij particulieren. De mijne heeft nu 205k gelopen en nergens een kraakje, loopt nog zo mooi rond ![]() edit: had ik al gezegd weg te blijven bij 520's en 525's ? Met het gewicht van 1600+kg is bijna 300nm toch wel erg handig. | |
Youp | vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:44 |
quote:dat ziet compleet niet uit. veel te futuristische wielen voor een gedateerde E36, verneuk de lijn zeg maar... | |
justmattie | vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:06 |
quote: ik vind dit er toch echt wel vet uitzien ![]() | |
HoIIandia | vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:48 |
meh ik vind ze heel mooi staan onder een nieuwe zwarte 3 serie (e90), op een e36 niet, ook heb ik ze al eens gezien op een e39, vind ik ook absoluut niet staan. Maar goed het is persoonlijk natuurlijk ![]() de mooiste velgen op dit moment voor een e39 zijn die nieuwe m5 velgen en die nieuwe 7 serie velgen (silver ten velgen) imo voor e36 staan die nieuwe m5 velgen ook goed | |
spectrumanalyser | maandag 20 augustus 2007 @ 23:05 |
k'vind de voorkant van een E36 alleen zo vervelend om te zien. en dan zie je vaak ook nog zo'n lelijke booskijker op de lampenunits ... danmaar doorsparen voor een E46 | |
Hyperdude | maandag 20 augustus 2007 @ 23:08 |
Je hebt wel een beetje gelijk mbt. de voorkant van de E36. Maar eigenlijk vind ik de E36 veel mooier/strakker dan de E46. En ik heb zelf een E46 ![]() | |
Pharell | maandag 20 augustus 2007 @ 23:22 |
die kut nerds op tweakers reageren niet dus mijn hoop is op jullie gevestigd ![]() Hmmm ik kan wel wat advies gebruiken! Ik heb een E30 320 cabrio op t oog. Heb er al in gereden en hij is echt super. Er is natuurlijk een maar.... ![]() 1. Dak is niet mooi meer, dus die moet vervangen worden. Wat zijn hier ongeveer de kosten van? 2. Er is beginnende roest vorming bij de wielkasten aanwezig. Dit kan natuurlijk worden bijgewerkt.. maar ook hier weer de vraag hoeveel dit kan gaan kosten? 3. Je hoort de kleppenstoters al een beetje ratelen.... niet zo erg als in mn 318 maar je hoort ze wel.. dus ook die dienen vervangen te worden (minder van belang dan die andere 2 punten) Ook kan je zien dat de achterklep overgespoten is (niet zo netjes gedaan overigens). Dus wie weet waar nog meer.... het is ook nog is een import dus er is een kans dat t een duitse deuk is. Nu heeft de eigenaar em wel zelf geimporteerd en rijdt er vrij weinig mee... zo weinig zelfs dat de kilometerstand 102.000 is... maar dit kan natuurlijk ook teruggedraait zijn he ![]() tot zover de negatieve gedachtes ![]() Is dit een geval van doen en dan wat investeren? of laat em staan en verder zoeken... wat zijn jullie ideeen hier over? ![]() | |
Catch22- | dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:13 |
1. 500+ euro 2. ligt eraan.. beunhaas 200 euro, officielere wegen kosten je gauw 500 eu 3. ik betaalde toen 16 euro per klepstoter. Je hebt er waarschijnlijk 12 of 24 nodig. Inbouw kost even tijd, dat weet ik niet precies. Ik zou even verder zoeken. Ik denk dat je voor dit samen al gauw meer dan 1000 euro betaalt, is de prijs dan nog zo interresant? | |
Pharell | dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:00 |
Hij kost rondt de 3000 euro... dus tsja lastig... als hij in het zwart was geweest had ik meteen verder gezocht! maar hij is in metallic rood, die je vrij weinig tegenkomt. misschien dat ik daarom zo twijfel ![]() | |
Catch22- | dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:13 |
Ik zou het echt niet doen. Roest is sowieso klote, want je weet nooit of dat terugkomt. Daarbij denk ik dat Spiller op GoT met zijn 1000 euro voor het dak wel aan de goede kant zit. Dat is namelijk echt duur. | |
Hyperdude | dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:50 |
quote:Daar heb je wel gelijk in. Maar voor ¤3000 vindt je denk ik nooit een roestvrije cabrio. Als je een perfecte wilt is het altijd goedkoper die te kopen dan zelf ééntje perfect te restaureren. | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:03 |
of eens op autoscout24.de kijken, de BPM van een E30 is niet zo hoog meer (ong 400 eurie) en ze zijn daar veel milder geprijsd dan hier, minder KM's, netter... dus give it a try ![]() | |
metallicattim | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:00 |
als je tot 1 jan 2008 wacht zijn auto's ouder dan 19,5 jaar vrijgesteld van BPM! | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:03 |
hey Tim, jij hier ook al ![]() | |
fransbreda | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:27 |
Ik heb ook een e36 318i uit '91.Fijne auto vind ik,rij er nu een jaar in. Er staat 260.000 op de teller maar daar merk je weinig van met rijden, waar ik wel wat van merk is mijn linkervoorwiel.Die velg is zo krom als een hoepel ![]() | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:43 |
heb je ergens bij op gezeten ofzo ? | |
fransbreda | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:49 |
ja vorig jaar op texel tegen een stoeprand geknalt. | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:06 |
lekker slim, leuk setje alpina's eronder mikken dan ! ![]() | |
metallicattim | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:18 |
quote:jah al sinds 23 juni 2002 ![]() | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:19 |
quote:oldbie ![]() ik ken jou wel van BMWfan, BTN enzo, en jij mij ook wel, heb je ook op msn.... rara politiepet ![]() ![]() ![]() | |
Sloper | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:22 |
Sinds een paar maanden weer in het bezit van een E30 325i Eibach onderstel besteld en vorige week een 25% sper gemonteerd. Ligt ook nog een Brakemax setje klaar, nog even wachten op de stalen remleidingen. ![]() Als dat erop zit weer eens een paar rondjes CPZ pakken ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Sloper op 21-08-2007 22:28:55 (Foto) ] | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:24 |
ff via een andere site uploaden, imageshack doet het hiero niet ![]() | |
Sloper | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:26 |
Ohja, altijd zo triest dat je het dan zelf wel ziet ![]() | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:31 |
mooi ding man. ook driften ermee ![]() | |
Sloper | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:54 |
Ik wil inderdaad weer eens een dagje gaan driften (en dat gaat erg lekker met dat 25% sper). Alleen even 2 stalen velgens met griploze Hankietonkie banden scoren ![]() Alhoewel de openbare weg ook best leuk is met regen ![]() | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:57 |
gevaarlijk op de weg hoor, heb je vaker gedrift ? | |
Sloper | dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:03 |
Ik kan wel een aardig potje driften hoor ![]() ![]() | |
justmattie | dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:07 |
een maatje van me heeft een tijd terug de as enzo van zn E30 325i kromgereden. ook driften en bij een stoeprand opgeknald..... | |
StateOfMind | donderdag 23 augustus 2007 @ 18:39 |
Leuk reclamefilmpje van de E39 M5: http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&mode=related&search= | |
spectrumanalyser | donderdag 23 augustus 2007 @ 19:28 |
k'zit te spelen met de gedachte een mooi 3 serie te kopen. de echte mooie zijn binnen no-time verkocht, op auto.2dehands.nl zag ik vorige week een prachtige compact met rood lederen bekleding. een dag later was ie niet meer op die site terug te vinden .... E30 vind ik leuk, E36 heeft een lelijke voorkant vind ik en E46 is net te duur. | |
justmattie | donderdag 23 augustus 2007 @ 19:30 |
waarom dan een 3, 5 is ook erg leuk en comfortabeler ![]() | |
Sloper | zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:06 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=iwijp3ywcnz Iemand nog een nieuwe E34 M5 kopen? | |
Geqxon | zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:31 |
Dat interieur! ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:39 |
je hebt helemaal gelijk, een 5 serie is werkelijk prachtig! de zoektocht is begonnen.... | |
justmattie | zondag 26 augustus 2007 @ 12:18 |
* justmattie wacht al 3 dagen op een mailtje van de E30 waar ik achteraan zit ![]() ![]() | |
psychionyx | zondag 26 augustus 2007 @ 13:53 |
quote:Variant daarop: http://www.youtube.com/watch?v=cS-3wKq_RbE ![]() @ Sloper: Waar moet je zoal op letten bij aanschaf van een 320 of 325? Aankooptips perhaps..? | |
justmattie | zondag 26 augustus 2007 @ 14:06 |
roest, is de distributieriem op tijd vervangen, loopt de motor regelmatig, de bekleding van de voorstoelen. Dat is al een begin, maar er zijn meer ![]() | |
Sloper | zondag 26 augustus 2007 @ 15:29 |
quote:Ik neem aan dat je het over de E30 heb? Meteen de 1ste tip, laat de 320i staan. Verbruikt evenveel als de 325i maar nog niet eens de helft van de fun ![]() Verder goed letten op roest bij de wielkasten en spatborden. Aan de voorkant is dat niet zo erg, die zijn makkelijk te vervangen. Achterkant heb je een probleem ![]() Cilinderkop goed checken of deze lek is. Dit is een zwak punt. Versnellingsbak hoort gewoon heel soepel en precies te schakelen. Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km) En als je niet 2 linkerhanden hebt kun je bij deze auto bijna alles zelf doen. Werkplaatshandboek erbij en het kan eigenlijk niet mis gaan. Je kan overal lekker bij en alles zit simpel doch solide in mekaar. Voor de rest zie je bij dit soort auto's meestal vrij snel of het een liefhebber betreft of niet. Auto's met DTM-uitlaten, angeleyes, doodskop-versnellingspook, geblindeerde ramen etc loop ik altijd met een grote boog omheen. | |
justmattie | zondag 26 augustus 2007 @ 15:42 |
Opvolger van de Z4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
knep | zondag 26 augustus 2007 @ 17:22 |
Opvolger of facelift? | |
Pharell | zondag 26 augustus 2007 @ 18:07 |
Facelift is al geweest... opvolger is waarschijnlijker | |
Geqxon | zondag 26 augustus 2007 @ 18:48 |
Lijkt mij eerder een Z8 opvolger. ![]() | |
Hyperdude | zondag 26 augustus 2007 @ 19:03 |
quote:Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen. ![]() Ik zou mij van km. stand niets meer aantrekken bij deze oude bakken. Gewoon kijken/rijden of het een goede auto is. km stand/bouwjaar maakt dan niets meer uit. http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00140/f00140.htm | |
Sloper | maandag 27 augustus 2007 @ 00:57 |
Aan de ene kan kant heeft Hyperdude volledig gelijk, deze auto's kunnen echt veel km's aan. Maar dan moet je echt een goed onderhouden exemplaat vinden. En die zijn er (met name) in NL nog maar heel weinig. Daarom zou ik niet snel een E30 kopen met 300.000+km | |
fransbreda | maandag 27 augustus 2007 @ 10:21 |
![]() oud maar rijd zo lekker ![]() | |
psychionyx | maandag 27 augustus 2007 @ 11:04 |
quote:E30 idd. In principe de standaard punten dus. ![]() Wat betreft mijn 2 linkerhanden.. die heb ik niet ![]() Ben vrij technisch en kan aardig wat zelf wel oplossen. Laatst meegeholpen motorblok in een Renaultje 5 te lepelen. Weliswaar niet hetzelfde als een BMW blok, maar toch zeer interessant om te doen. Was niet eens zo moeilijk. Alleen door het zien van al die slangen en kabels zakt bij mij de moed een beetje ![]() Anyway, mijn interesse voor een E30 is opnieuw aangewakkerd nu ik heb gehoord dat een M-blok met wat aanpassingen in een E30 past. Vandaar mijn interesse. Op hoeveel moet je ongeveer rekenen als je op zoek bent naar een M-blok incl bak, ecu etc etc...? quote:zo'n iX is toch 4wd..? | |
Youp | maandag 27 augustus 2007 @ 14:13 |
quote:mijn idee... de Z4 M is nog niet zo lang uit (sinds de facelift pas) en de Z4 Coupe is er ook pas "net" .... | |
Geqxon | maandag 27 augustus 2007 @ 14:51 |
quote:Dat, en de plate brede nieren gecombineerd met het "dikke" uiterlijk. Dat vind ik meer wat voor de dikkere BMWs, zoals de conceptcar van laatst. | |
Catch22- | maandag 27 augustus 2007 @ 15:09 |
quote:Ja | |
Hyperdude | maandag 27 augustus 2007 @ 19:27 |
quote:Ik zou eerst eens beginnen met een 325/328 blok te regelen. M kost veel geld en als het kapot gaat erg veel geld ![]() Vooral de oude M50 2500 cc met 192 PK uit oa. de E36 325i kan nauwelijks kapot en is voor weinig te krijgen. En is al stukken sneller dan een M20 2500 cc met 170 Pk uit de E30 325i Hier stoppen ze zo'n ding in een E30. [Project Bmw E30] [Project] Bmw E30 #2 Lezen maar... | |
spectrumanalyser | maandag 3 september 2007 @ 21:11 |
zit nu te staren naar deze 1988 BMW M5 http://auto.marktplaats.n(...)mw-m5-e34-315pk.html APK verloopt over 2 weken, kilometerstand is "boven de 150.000 km" - kan dus alles zijn. toch wel leuk om even te gaan loeren, denk dat ik morgen even langsrij ![]() | |
justmattie | woensdag 5 september 2007 @ 23:40 |
audi S5 vs BMW 335i ![]() ![]() http://youtube.com/watch?v=uLybzItrd8s | |
Geqxon | donderdag 6 september 2007 @ 00:05 |
quote:En dan niet eens met een M3 ![]() | |
metallicattim | donderdag 6 september 2007 @ 07:08 |
Gaat er nog iemand van hier naar de BMW Voten Challenge in Dormagen ( D ) ? http://www.bmw-voten-forum.de/ | |
Hyperdude | donderdag 6 september 2007 @ 19:03 |
M3 in het wild ![]() ![]() ![]() In Italië mogen rode auto's wel de doorgetrokken streep overschrijden. ![]() | |
Hyperdude | donderdag 6 september 2007 @ 19:08 |
quote:Nee. Is dat wat bijzonders ofzo? | |
metallicattim | zaterdag 8 september 2007 @ 12:03 |
Sjah bijzonders, het is gewoon een grote BMW meeting, waar vanalles en nog wat te doen is ![]() | |
justmattie | maandag 10 september 2007 @ 19:27 |
Kon je em bijhouden Hyper ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | maandag 10 september 2007 @ 19:56 |
Ik had 'm, en die caravan, bij de volgende bocht al ingehaald. En toen was ik mooi vroeg thuis, en vond op een Duits forum deze foto's ![]() | |
Pharell | maandag 10 september 2007 @ 22:56 |
quote:zeg hoe kwam je 2de ongelukje nou tot stand? dat zet je mooi niet op je site erbij ![]() ![]() | |
justmattie | maandag 10 september 2007 @ 23:00 |
quote:die keer dat ie driftend door de bocht ging, en daarbij op een paaltje knalde, of heeft ie alweer een ongelukje gehad ![]() | |
blablaa | maandag 10 september 2007 @ 23:02 |
e46.nl ![]() | |
justmattie | maandag 10 september 2007 @ 23:03 |
E46fanatics.com ![]() | |
blablaa | maandag 10 september 2007 @ 23:19 |
quote:persoonlijk vind ik die site niks. | |
metallicattim | dinsdag 11 september 2007 @ 07:14 |
quote:Moet je verder kijken dan je neus lang is ![]() Ik ben achter op een auto gereden omdat een busje me bijna van de weg af duwde bij een wegversmalling, had ik de auto voor me niet goed in de gaten gehouden en door het natte wegdek, heb ik hem rechtsachter met mijn linksvoor geraakt. | |
Pieldeprutkarbonkel | zaterdag 29 september 2007 @ 16:10 |
quote:Is het wat geworden? Geen fijnere auto dan een E34 M5 ![]() Dit is toch pure porno: ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 29-09-2007 16:22:02 ] | |
Youp | maandag 1 oktober 2007 @ 00:15 |
Gisteren heb ik in een van de nieuwe M3s gezeten van coureur van de 130i cup... die zijn bij ons afgeleverd.. 2 exact de zelfde witte M3's... wat een machines... natuurlijk ook even de motor laten lopen en een paar keer gas gegeven maar jezus wat een geweld ![]() | |
Don_Tom | woensdag 10 oktober 2007 @ 23:21 |
Vandaag met m'n 330d (2003) bij Kempower geweest. Best blij met het resultaat: ![]() Volgens spec heeft hij 204pk/410Nm, maar hier bleek hij al ruim boven te zitten (220pk/455Nm), nu heeft hij 283pk en 597(!!!)Nm ![]() Dyno schijnt wel te kloppen verder (wordt maandelijks gecalibreerd en geeft geen overdreven waardes bij andere autos) ![]() | |
Pharell | donderdag 11 oktober 2007 @ 11:07 |
heb je em getjuned dan? | |
Catch22- | donderdag 11 oktober 2007 @ 11:15 |
330d getuned ja | |
Don_Tom | donderdag 11 oktober 2007 @ 17:19 |
quote:Ja, dat was de reden dat ik naar Kempower ging, ik lees het nu nog eens over en zie dat dat inderdaad niet helemaal duidelijk was misschien ![]() www.kempower.be | |
Sloper | donderdag 11 oktober 2007 @ 20:06 |
quote:Tering, das gewoon meer dan de 335d variant. Dat gaat nu zeker als een speer? | |
Don_Tom | vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:59 |
quote:Hij is vrij vlot ja ![]() [/understatement] | |
Lappy | donderdag 1 november 2007 @ 10:40 |
Ik leef ook weer ![]() Eerder had ik username Tommy_Corleone, echter ben ik daarvan de gegevens kwijt. Jammer dan. Vorige week vrijdag had ik nog de overbekende pers M3 meegekregen, de volgende dag met mn 7 naar Protech geweest voor een poetsbehandeling: Op de vaste foto stek weer een paar plaatjes geschoten (klik voor big-ass formaat) [url="http://www.heuving.eu/VARIOUS/M3/DSC09439_photoshop.jpg"] ![]() originele foto: ![]() photoshop op losgelaten: ![]() [url="http://www.heuving.eu/VARIOUS/M3/DSC09450_photoshop.jpg"] ![]() Na de auto gewassen te hebben, het afplakken van randen en kwetsbare delen. ![]() Lakdikte meten. 160 is een uitstekende dikte. 120/140 is het gemiddelde van lakdikte. ![]() Licht reflectie meter, 80,6 is een nette, maar zeker niet perfecte waarde. ideaalwaarde is 86. ![]() Beginnen met het poetsen van de auto. Het ging hier voornamelijk om de krassen uit de lak te halen. ![]() Protech lak perfection 'schuurmiddel' ![]() Het krassen uitpoetsen. ![]() De interieur schoonmaker. ![]() ![]() Het kleien van de velgen. Gebruik gemaakt van Japanse klei en een standaard keuken-sopje. ![]() deel 2 van de (aluminium) motorkap, met op de achtergrond de ferrari van de manager van Protech benelux. (off-topic: erg mooi ding, helemaal gerestaureerd met nieuwe ophanging, nieuwe uitlaat, e.d. de auto was helemaal in nieuw-staat). ![]() Voorbumper poetsen. ![]() Bandenzwart ![]() ![]() FINISHED. ![]() al met al, zeer tevreden over de huidige staat van de lak en de prima service van Protech! d:)b En dan nu vloeken in de kerk: ![]() De Audi A5 getest. Het was de 3.0 TDI. Opzich snelle auto, 5,9 naar de 100. Maar het was toch niet zo leuk als een M3, of 535d. Dus ik blijf toch trouw aan BMW ![]() | |
fathank | donderdag 1 november 2007 @ 12:19 |
quote:Godallejezus dat koppel ![]() ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 1 november 2007 @ 14:51 |
quote:heb vaker met een gechipte 535d gereden... 330pk ![]() | |
Geqxon | donderdag 1 november 2007 @ 20:00 |
quote:Zeg, is dat niet je tankslaaf daar achter het stuur? ![]() | |
Lappy | vrijdag 2 november 2007 @ 11:03 |
quote:We hebben een tweaker onder ons ![]() Achter het stuur en het interieur aan het schoonmaken ja ![]() | |
Xcalibur | zaterdag 3 november 2007 @ 18:30 |
ik ga van de week een BMW 1-serie bestellen ![]() Zijn er geen alternatieven voor dat lullige antennetje wat d'r op zit? Alle BMW 's hebben zo'n hip haaievinnetje, behalve de 1 ![]() | |
Youp | maandag 5 november 2007 @ 13:22 |
quote:die hippe haaienvin staat totaal niet op een 1. op geen enkele hatchback. die antenne maakt hem juist "schattig" en doet hem kleiner lijken dan hij is. wil je geen antenne, dan moet je een 1 coupe bestellen. | |
Xcalibur | dinsdag 6 november 2007 @ 09:11 |
Nou, ik vind zo'n 'ouderwetse' antenne d'r echt niet uitzien... Net als die coupe trouwens, maar dat is een andere discussie ![]() | |
Xcalibur | vrijdag 16 november 2007 @ 23:49 |
Mijn eerste BMW is inmiddels besteld ![]() Het wordt een zwarte 118i 3-deurs, eind januari zou ik hem moeten hebben.... En nou kan ik dus echt niet meer wachten! ![]() | |
fathank | zaterdag 17 november 2007 @ 19:15 |
Ik zag vandaag toevallig de 1 coupe op tv, mijn god wat is dat ding spuuglelijk ![]() | |
MrTorture | dinsdag 20 november 2007 @ 22:00 |
*eigenaar van een '92 E36 325i meldt zich* Helemaal standaard nog, zoals-ie door BMW bedoeld is ![]() | |
Catch22- | dinsdag 20 november 2007 @ 22:13 |
goeie wagen, sedan of coupe?![]() | |
MrTorture | dinsdag 20 november 2007 @ 22:21 |
Sedan ![]() En hij rijdt zooo lekker ![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 21 november 2007 @ 00:34 |
Is wel iets anders met rwd ja ![]() Vind de coupé van dat model mooier. Maar die motor ![]() | |
MrTorture | woensdag 21 november 2007 @ 09:49 |
Uhu, intrappen is gaan ![]() ![]() (ik was nooit zo'n aso-rij-freak, maar dat komt met de auto geloof ik ![]() | |
fathank | woensdag 21 november 2007 @ 10:14 |
Ik vind de touring van dat model juist erg mooi ![]() | |
MrTorture | woensdag 21 november 2007 @ 11:19 |
Die touring is idd ook erg mooi ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 21 november 2007 @ 17:42 |
Heb ik ook gehad een 325 uit '92. Prima kar. Wel ff een nieuwe waterpomp erin als je niet zeker weet of dat de laatste 50000 km gedaan is. | |
MrTorture | donderdag 22 november 2007 @ 07:41 |
Hmm, hij is altijd in Duitsland in onderhoud geweest en k neem aan dat m'n autoboer dat ook wel ziet als-ie defect is? k Rij em twee keer per jaar binnen voor controle, ben zelf niet zo'n sleutelaar ![]() | |
Pharell | donderdag 22 november 2007 @ 14:06 |
pics? | |
MrTorture | donderdag 22 november 2007 @ 15:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
t0n | donderdag 22 november 2007 @ 15:30 |
Zonder dollen. Ik rij nu al twee jaar in 'n E36 circuit auto. Geweldig.... 325motor heeft goede potentie... | |
Five_Aces | donderdag 22 november 2007 @ 18:11 |
t0n in een BMW ipv Honda... Amazing ![]() Sneakpeak van mijn E36 circuit projectje, gaat zaterdag naar Biesheuvel voor een rolkooi: ![]() Maar daar zit nog een hoop werk aan de komende maanden. | |
MrTorture | donderdag 22 november 2007 @ 22:49 |
k Wou dat ik geld had voor dat soort hobbies ![]() ![]() | |
t0n | vrijdag 23 november 2007 @ 09:12 |
Grappig... Ga je ook met de BMW Circuit dagen mee? Reden waarom we BMW rijden is omdat we met 't rally team ook een circuit auto hebben, de E36 dus.. En met 'n FWD Honda kan je niet driften... en geen beamer sound produceren ![]() Biesheuvel heeft onze E36 deels gebouwd.. | |
Youp | vrijdag 23 november 2007 @ 10:57 |
Zeer mooi Five, is het een 3.2? | |
hamkaastosti | vrijdag 23 november 2007 @ 11:16 |
quote:jammer van dat ongespoten plastic aan de onderkant ![]() krijg daar altijd een beetje 316 instapmodel gevoel bij | |
MrTorture | vrijdag 23 november 2007 @ 11:26 |
quote:Zijkanten? Die zijn inmiddels weer zwart ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door MrTorture op 23-11-2007 11:32:26 ] | |
Youp | vrijdag 23 november 2007 @ 11:28 |
quote:nog meer kans dat hij niet afgetrapt is ![]() | |
MrTorture | vrijdag 23 november 2007 @ 11:34 |
quote:In Duitsland krijg je het reparatie- en eigenaarverleden erbij. Ben de tweede eigenaar, de eerste kocht em voor 35.000 eur en was 47 jaar oud, de tweede eigenaar kocht em 5 jaar later over, ook 47 jaar oud. Beiden niet al te jong en beiden geld genoeg voor een echte auto ![]() Volgens m'n eigen autoboer was-ie nog in topstaat. | |
Five_Aces | vrijdag 23 november 2007 @ 11:55 |
quote:Ik rij meestal bij de BMW Driversclub. Waar rij jij? [ Bericht 3% gewijzigd door Five_Aces op 23-11-2007 12:21:11 ] | |
Five_Aces | vrijdag 23 november 2007 @ 11:55 |
quote:Nee, M3 3.0 ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 23 november 2007 @ 11:56 |
verkeerde quote ![]() [ Bericht 79% gewijzigd door Five_Aces op 23-11-2007 12:21:30 ] | |
Youp | vrijdag 23 november 2007 @ 12:06 |
quote:ook zeer fraai ![]() t wordt tijd om het studentenleven eens achter me te laten en geld te gaan verdienen ![]() | |
t0n | vrijdag 23 november 2007 @ 16:08 |
quote:Volgend jaar ook 4x. | |
twister_rodriguez | dinsdag 4 december 2007 @ 23:58 |
Hoi ik heb een 523i uit 98. Een automaat maar je kunt ook manueel schakelen. Heeft iedere bmw automaat die optie? Ook wil ik er M5 velgen op zetten. Ik las op bmwclub2003 dat 17 of 18 inch niet zoveel scheelt in comfort, hebben mensen hier miss ervaring met 19 inch? Vind de 19 inch wel nog mooier staan dan 18, maar als er dan veel wordt ingeleverd aan comfort kies ik liver gewoon 18 inch. Any experiences hier? | |
t0n | woensdag 5 december 2007 @ 09:06 |
Hoe groter de velg, hoe dunner de wand van de band.. hoe minder comfort... | |
Hyperdude | woensdag 5 december 2007 @ 17:45 |
quote:Ik heb 17 inch voor de winterbanden en 18 inch voor de zomerbanden, onder een 330. Vind de 18 inch idd. prima te doen/weinig verschillen tov. 17 inch. 19 inch schijnt echt een stuk stugger/kritischer te zijn, maar heb ik zelf geen ervaring mee. Bedenk goed dat je geen nieuwe auto meer hebt, en dat je veel eerder last hebt van kleine probleempjes in bv. je voorwielophanging/uitlijning met grote velgen. Bovendien zijn die banden ook niet echt goedkoop. ![]() Ben nu al aan het sparen voor nieuwe Michelin PS2 zomerbandjes. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 05-12-2007 18:05:44 ] | |
Youp | donderdag 6 december 2007 @ 08:18 |
quote:vanaf jouw type automaatbak wel. oudere versies niet (weet niet zeker of die in de E39 nog gebruikt zijn) 19" onder een E39 vind ik persoonlijk meestal niet mooi, krijgt een te hoog drugs gehalte. | |
twister_rodriguez | donderdag 6 december 2007 @ 11:07 |
thnx voor de reacties ![]() feit dat 19 inch een stukkie duurder is en waarsch te veel inlevert op comfort (zag op mp al advertentie staan van iemand die ze weg deed om die reden) zijn reden om die niet te pakken ik ga denk ik toch voor de 18 inch dan. moet nog ff uitzoeken welke bandenmaat eronder gaat komen. nu zitten deze originelen eronder (plaatje google) ![]() moet zeggen dat ik die al een stuk mooier vind dan de 15inch origineel | |
Hyperdude | donderdag 6 december 2007 @ 17:37 |
Voor originele BMW velgen kan je hier eens kijken wat je allemaal zou kunnen kriijgen/kopen. http://felgenkatalog.auto-treff.com/ Deze zijn ook tof! http://cgi.ebay.de/Alpina(...)tem#ebayphotohosting Wel een beetje duur ![]() [ Bericht 48% gewijzigd door Hyperdude op 06-12-2007 17:42:27 ] | |
twister_rodriguez | maandag 10 december 2007 @ 13:07 |
die link had ik een paar maanden geleden via google gevonden, die bookmark ik ff ![]() wat betekend 'standlicht frufen'? Gewoon seintje voor 'doof lichten' neem ik aan edit: oh het betekent dat een voorlampje kapot is ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door twister_rodriguez op 10-12-2007 13:49:42 ] | |
Arnout22 | maandag 10 december 2007 @ 14:45 |
Gewoon de M6, prima karretje hoor! Niks te klagen... http://www.cardesktop.net/videos.php?id=16 | |
twister_rodriguez | woensdag 12 december 2007 @ 20:16 |
Weet iemand misschien hier of het Multifunctioneel stuur van de 96-00 e39 hetzelfde is als die van een 00-04 e39? | |
Hyperdude | woensdag 12 december 2007 @ 22:00 |
quote:Verschil tussen beide is iig. dat de nieuwe E39 versie een "electronisch gaspedaal" heeft. Cruisecontrol bv. werkt dus anders, en ik vermoed ook de bediening door een MFL(MultiFunktionsLenkrad ![]() In ETK staan ook verschillende onderdeelnrs. voor MFL sturen van desbetreffende jaren (maar ETK ben ik niet zo handig mee, dus helemaal zeker weet ik het niet) ![]() | |
Youp | woensdag 12 december 2007 @ 23:44 |
quote:durf ik zo ook even niet te vertellen, ik weet wel het sportstuur zeer fraai is in vergelijking met het originele stuur. ![]() | |
twister_rodriguez | donderdag 13 december 2007 @ 13:28 |
quote:ja dat sportstuur ![]() maar zag dit soort stuurtjes op ebay.de ![]() maar die kosten wel knaken ![]() en deze bv. http://cgi.ebay.de/BMW-Le(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem wel met klein beetje schade als ik het goed begrijp, maar die is dus vanaf bj 2000 eerst maar eens velgjes kopen en van de week autoradio inbouwen ![]() | |
twister_rodriguez | donderdag 13 december 2007 @ 13:28 |
quote:kwam een handig linkje tegen op 1of ander duits bmw forum http://www.realoem.com/bm(...)7680ec938848d4d39ea1 | |
Youp | zondag 16 december 2007 @ 17:52 |
quote:hou het ins hemelsnaam bij je originele BMW radio... dat is goed zat.. wil je meer? ga dan voor de originele (optie) DSP radio... geen andere radio inbouwen, is zonde. | |
twister_rodriguez | maandag 17 december 2007 @ 22:58 |
heb m vorige week al gekocht. Bij mij zat alleen een cassette recorder erin, ik heb er verder niet bij nagedacht en asap een nieuwe cd speler aangeschaft... waarom is dat zonde? Het zal idd wel anders staan ivm afmetingen huidige radio en nieuwe radio (moest zo'n paneeltje erbij aanschaffen) + dat die cassette recorder onder dat houten paneel erin blijft en waarsch nooit meer gebruikt zal worden.. Ik zie wel, het wordt woensdag erin gezet voor me (ga zelf geen poging doen ivm 2 linker handen etc ![]() | |
Youp | dinsdag 18 december 2007 @ 23:25 |
quote:punt 1 het is lelijk punt 2 het is niet origineel >>> auto minder waard punt 3 DSP is beter dan menig super duur audiosysteem | |
cosmick | woensdag 19 december 2007 @ 07:25 |
quote:Toen ik mijn auto kocht ontbrak de radio ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 19 december 2007 @ 10:32 |
quote:dat gaat niet lukken tenzij je auto een ccc heeft en van na 2003 is ofzo... aux in is wel meestal vrij makkelijk te realiseren ![]() | |
Hyperdude | woensdag 19 december 2007 @ 17:37 |
Deze vind ik ook wel handig voor electonica tips voor de E39: http://bmw.bazzi.biz/tipstricks.htm [ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 19-12-2007 17:43:32 ] |