Variant daarop: http://www.youtube.com/watch?v=cS-3wKq_RbEquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:39 schreef StateOfMind het volgende:
Leuk reclamefilmpje van de E39 M5:
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&mode=related&search=
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:53 schreef psychionyx het volgende:
[..]
@ Sloper:
Waar moet je zoal op letten bij aanschaf van een 320 of 325? Aankooptips perhaps..?
Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?
...
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
E30 idd. In principe de standaard punten dus.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?
Meteen de 1ste tip, laat de 320i staan. Verbruikt evenveel als de 325i maar nog niet eens de helft van de fun
Verder goed letten op roest bij de wielkasten en spatborden. Aan de voorkant is dat niet zo erg, die zijn makkelijk te vervangen. Achterkant heb je een probleem
Cilinderkop goed checken of deze lek is. Dit is een zwak punt.
Versnellingsbak hoort gewoon heel soepel en precies te schakelen.
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
En als je niet 2 linkerhanden hebt kun je bij deze auto bijna alles zelf doen. Werkplaatshandboek erbij en het kan eigenlijk niet mis gaan. Je kan overal lekker bij en alles zit simpel doch solide in mekaar.
Voor de rest zie je bij dit soort auto's meestal vrij snel of het een liefhebber betreft of niet. Auto's met DTM-uitlaten, angeleyes, doodskop-versnellingspook, geblindeerde ramen etc loop ik altijd met een grote boog omheen.
zo'n iX is toch 4wd..?quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen.![]()
[...]
mijn idee...quote:
Dat, en de plate brede nieren gecombineerd met het "dikke" uiterlijk. Dat vind ik meer wat voor de dikkere BMWs, zoals de conceptcar van laatst.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:13 schreef Youp het volgende:
[..]
mijn idee...
de Z4 M is nog niet zo lang uit (sinds de facelift pas) en de Z4 Coupe is er ook pas "net" ....
Jaquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:04 schreef psychionyx het volgende:
zo'n iX is toch 4wd..?
Ik zou eerst eens beginnen met een 325/328 blok te regelen. M kost veel geld en als het kapot gaat erg veel geldquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:04 schreef psychionyx het volgende:
[..]
...
Anyway, mijn interesse voor een E30 is opnieuw aangewakkerd nu ik heb gehoord dat een M-blok met wat aanpassingen in een E30 past. Vandaar mijn interesse.
Op hoeveel moet je ongeveer rekenen als je op zoek bent naar een M-blok incl bak, ecu etc etc...?
[..]
zo'n iX is toch 4wd..?
En dan niet eens met een M3quote:Op woensdag 5 september 2007 23:40 schreef justmattie het volgende:
audi S5 vs BMW 335i![]()
http://youtube.com/watch?v=uLybzItrd8s
Nee. Is dat wat bijzonders ofzo?quote:Op donderdag 6 september 2007 07:08 schreef metallicattim het volgende:
Gaat er nog iemand van hier naar de BMW Voten Challenge in Dormagen ( D ) ?
http://www.bmw-voten-forum.de/
zeg hoe kwam je 2de ongelukje nou tot stand? dat zet je mooi niet op je site erbijquote:Op zaterdag 8 september 2007 12:03 schreef metallicattim het volgende:
Sjah bijzonders, het is gewoon een grote BMW meeting, waar vanalles en nog wat te doen is
die keer dat ie driftend door de bocht ging, en daarbij op een paaltje knalde, of heeft ie alweer een ongelukje gehadquote:Op maandag 10 september 2007 22:56 schreef Pharell het volgende:
[..]
zeg hoe kwam je 2de ongelukje nou tot stand? dat zet je mooi niet op je site erbijen ik ben wel erg nieuwsgierig
![]()
Moet je verder kijken dan je neus lang isquote:Op maandag 10 september 2007 22:56 schreef Pharell het volgende:
[..]
zeg hoe kwam je 2de ongelukje nou tot stand? dat zet je mooi niet op je site erbijen ik ben wel erg nieuwsgierig
![]()
Is het wat geworden?quote:Op maandag 3 september 2007 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
zit nu te staren naar deze 1988 BMW M5
http://auto.marktplaats.n(...)mw-m5-e34-315pk.html
APK verloopt over 2 weken, kilometerstand is "boven de 150.000 km" - kan dus alles zijn.
toch wel leuk om even te gaan loeren, denk dat ik morgen even langsrij
Ja, dat was de reden dat ik naar Kempower ging, ik lees het nu nog eens over en zie dat dat inderdaad niet helemaal duidelijk was misschienquote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:07 schreef Pharell het volgende:
heb je em getjuned dan?
Tering, das gewoon meer dan de 335d variant. Dat gaat nu zeker als een speer?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:21 schreef Don_Tom het volgende:
Vandaag met m'n 330d (2003) bij Kempower geweest. Best blij met het resultaat:
Volgens spec heeft hij 204pk/410Nm, maar hier bleek hij al ruim boven te zitten (220pk/455Nm), nu heeft hij 283pk en 597(!!!)Nm
Dyno schijnt wel te kloppen verder (wordt maandelijks gecalibreerd en geeft geen overdreven waardes bij andere autos)
[ afbeelding ]
Hij is vrij vlot jaquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:06 schreef Sloper het volgende:
[..]
Tering, das gewoon meer dan de 335d variant. Dat gaat nu zeker als een speer?
Godallejezus dat koppelquote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:21 schreef Don_Tom het volgende:
Vandaag met m'n 330d (2003) bij Kempower geweest. Best blij met het resultaat:
Volgens spec heeft hij 204pk/410Nm, maar hier bleek hij al ruim boven te zitten (220pk/455Nm), nu heeft hij 283pk en 597(!!!)Nm
Dyno schijnt wel te kloppen verder (wordt maandelijks gecalibreerd en geeft geen overdreven waardes bij andere autos)
[ afbeelding ]
heb vaker met een gechipte 535d gereden... 330pkquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:59 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Hij is vrij vlot ja
[/understatement]
Zeg, is dat niet je tankslaaf daar achter het stuur?quote:Op donderdag 1 november 2007 10:40 schreef Lappy het volgende:
Ik leef ook weerhopelijk dit topic ook weer *schop-schop*
Eerder had ik username Tommy_Corleone, echter ben ik daarvan de gegevens kwijt. Jammer dan.
Vorige week vrijdag had ik nog de overbekende pers M3 meegekregen, de volgende dag met mn 7 naar Protech geweest voor een poetsbehandeling:
We hebben een tweaker onder onsquote:Op donderdag 1 november 2007 20:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zeg, is dat niet je tankslaaf daar achter het stuur?
die hippe haaienvin staat totaal niet op een 1. op geen enkele hatchback. die antenne maakt hem juist "schattig" en doet hem kleiner lijken dan hij is. wil je geen antenne, dan moet je een 1 coupe bestellen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:30 schreef Xcalibur het volgende:
ik ga van de week een BMW 1-serie bestellen![]()
Zijn er geen alternatieven voor dat lullige antennetje wat d'r op zit?
Alle BMW 's hebben zo'n hip haaievinnetje, behalve de 1![]()
jammer van dat ongespoten plastic aan de onderkantquote:Op donderdag 22 november 2007 15:01 schreef MrTorture het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijkanten? Die zijn inmiddels weer zwartquote:Op vrijdag 23 november 2007 11:16 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
jammer van dat ongespoten plastic aan de onderkant
krijg daar altijd een beetje 316 instapmodel gevoel bij
nog meer kans dat hij niet afgetrapt isquote:Op vrijdag 23 november 2007 11:16 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
jammer van dat ongespoten plastic aan de onderkant
krijg daar altijd een beetje 316 instapmodel gevoel bij
In Duitsland krijg je het reparatie- en eigenaarverleden erbij. Ben de tweede eigenaar, de eerste kocht em voor 35.000 eur en was 47 jaar oud, de tweede eigenaar kocht em 5 jaar later over, ook 47 jaar oud. Beiden niet al te jong en beiden geld genoeg voor een echte autoquote:Op vrijdag 23 november 2007 11:28 schreef Youp het volgende:
[..]
nog meer kans dat hij niet afgetrapt is
Ik rij meestal bij de BMW Driversclub. Waar rij jij?quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:12 schreef t0n het volgende:
Grappig... Ga je ook met de BMW Circuit dagen mee?
Reden waarom we BMW rijden is omdat we met 't rally team ook een circuit auto hebben, de E36 dus.. En met 'n FWD Honda kan je niet driften... en geen beamer sound produceren
Biesheuvel heeft onze E36 deels gebouwd..
Nee, M3 3.0quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:57 schreef Youp het volgende:
Zeer mooi Five, is het een 3.2?
ook zeer fraaiquote:
Volgend jaar ook 4x.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:55 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Ik rij meestal bij de BMW Driversclub. Waar rij jij?
Ik heb 17 inch voor de winterbanden en 18 inch voor de zomerbanden, onder een 330.quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:58 schreef twister_rodriguez het volgende:
Ook wil ik er M5 velgen op zetten. Ik las op bmwclub2003 dat 17 of 18 inch niet zoveel scheelt in comfort, hebben mensen hier miss ervaring met 19 inch? Vind de 19 inch wel nog mooier staan dan 18, maar als er dan veel wordt ingeleverd aan comfort kies ik liver gewoon 18 inch. Any experiences hier?
vanaf jouw type automaatbak wel. oudere versies niet (weet niet zeker of die in de E39 nog gebruikt zijn)quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:58 schreef twister_rodriguez het volgende:
Hoi ik heb een 523i uit 98. Een automaat maar je kunt ook manueel schakelen. Heeft iedere bmw automaat die optie?
Ook wil ik er M5 velgen op zetten. Ik las op bmwclub2003 dat 17 of 18 inch niet zoveel scheelt in comfort, hebben mensen hier miss ervaring met 19 inch? Vind de 19 inch wel nog mooier staan dan 18, maar als er dan veel wordt ingeleverd aan comfort kies ik liver gewoon 18 inch. Any experiences hier?
Verschil tussen beide is iig. dat de nieuwe E39 versie een "electronisch gaspedaal" heeft. Cruisecontrol bv. werkt dus anders, en ik vermoed ook de bediening door een MFL(MultiFunktionsLenkradquote:Op woensdag 12 december 2007 20:16 schreef twister_rodriguez het volgende:
Weet iemand misschien hier of het Multifunctioneel stuur van de 96-00 e39 hetzelfde is als die van een 00-04 e39?
durf ik zo ook even niet te vertellen, ik weet wel het sportstuur zeer fraai is in vergelijking met het originele stuur.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:16 schreef twister_rodriguez het volgende:
Weet iemand misschien hier of het Multifunctioneel stuur van de 96-00 e39 hetzelfde is als die van een 00-04 e39?
ja dat sportstuurquote:Op woensdag 12 december 2007 23:44 schreef Youp het volgende:
[..]
durf ik zo ook even niet te vertellen, ik weet wel het sportstuur zeer fraai is in vergelijking met het originele stuur.
[ afbeelding ]
kwam een handig linkje tegen op 1of ander duits bmw forum http://www.realoem.com/bm(...)7680ec938848d4d39ea1quote:Op woensdag 12 december 2007 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verschil tussen beide is iig. dat de nieuwe E39 versie een "electronisch gaspedaal" heeft. Cruisecontrol bv. werkt dus anders, en ik vermoed ook de bediening door een MFL(MultiFunktionsLenkrad).
In ETK staan ook verschillende onderdeelnrs. voor MFL sturen van desbetreffende jaren (maar ETK ben ik niet zo handig mee, dus helemaal zeker weet ik het niet)
hou het ins hemelsnaam bij je originele BMW radio... dat is goed zat.. wil je meer? ga dan voor de originele (optie) DSP radio... geen andere radio inbouwen, is zonde.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:28 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
ja dat sportstuurik heb nu dat originele stuurtje
maar zag dit soort stuurtjes op ebay.de![]()
[ afbeelding ]
maar die kosten wel knaken![]()
en deze bv. http://cgi.ebay.de/BMW-Le(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem wel met klein beetje schade als ik het goed begrijp, maar die is dus vanaf bj 2000
eerst maar eens velgjes kopen en van de week autoradio inbouwen
punt 1 het is lelijkquote:Op maandag 17 december 2007 22:58 schreef twister_rodriguez het volgende:
heb m vorige week al gekocht. Bij mij zat alleen een cassette recorder erin, ik heb er verder niet bij nagedacht en asap een nieuwe cd speler aangeschaft...
waarom is dat zonde? Het zal idd wel anders staan ivm afmetingen huidige radio en nieuwe radio (moest zo'n paneeltje erbij aanschaffen) + dat die cassette recorder onder dat houten paneel erin blijft en waarsch nooit meer gebruikt zal worden..
Ik zie wel, het wordt woensdag erin gezet voor me (ga zelf geen poging doen ivm 2 linker handen etc) en kan nog altijd voor een originele gaan
Toen ik mijn auto kocht ontbrak de radioquote:Op dinsdag 18 december 2007 23:25 schreef Youp het volgende:
[..]
punt 1 het is lelijk
punt 2 het is niet origineel >>> auto minder waard
punt 3 DSP is beter dan menig super duur audiosysteem
dat gaat niet lukken tenzij je auto een ccc heeft en van na 2003 is ofzo... aux in is wel meestal vrij makkelijk te realiserenquote:Op woensdag 19 december 2007 07:25 schreef cosmick het volgende:
[..]
Toen ik mijn auto kocht ontbrak de radio. Best wel balen. Zit nu wel een goede radio in, maar toch. Stuurbediening werkend krijgen is sowieso al onmogelijk geloof ik. Toch nog maar eens opzoek naar een mooie originele
. Liefst wel met MP3-ondersteuning, want ik draai wel vaak cd-errretjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |