zal er oorlog komen ?quote:Leger VS bij grens Iran
Bron : PZC.nl
MOSKOU - Het Amerikaanse leger mobiliseert eenheden langs de grenzen van Iran. Dat duidt erop dat de Verenigde Staten een militaire actie tegen Iran voorbereiden, zowel via de lucht als over land. Dat heeft een hoge Russische veiligheidsfunctionaris tegenover het Russische persbureau RIA Novosti verklaard.
De man, wiens identiteit niet is bekendgemaakt, beroept zich op de recentste informatie van Russische militaire inlichtingendiensten. RIA Novosti staat onder controle van het Kremlin in Moskou.
Volgens de functionaris ziet het ernaar uit dat de VS Iran met een aanval willen treffen die weinig kost, maar Iran wel op de knieën krijgt. Een definitef besluit over de actie zou nog niet zijn genomen.
De bron die RIA Novosti aanhaalt, stelt ook dat de omvang van de Amerikaanse marine in de Perzische Golf nu groter is dan kort voor de inval in Irak, in maart 2003. Het persbureau wijst erop dat generaal L. Ivashov, vicevoorzitter van de Academie voor Geopolitieke Wetenschappen, vorige week al zei dat de VS op korte termijn een luchtaanval op Iran plannen.
RIA Novosti stelt dat de Amerikanen het vliegdekschip John C. Stennis, met 3200 manschappen en tachtig gevechtsvliegtuigen, naar de Perzische Golf hebben gezonden, tezamen met acht andere schepen en vier kernonderzeeboten. Er worden ook Patriot antiraketsystemen overgebracht.
De Amerikaanse regering heeft tot nu toe geen enkele optie uitgesloten als het erom ging Iran ertoe te dwingen zijn atoomprogramma te stoppen. Iran claimt kernenergie op vreedzame wijze te willen gebruiken. De VS menen dat het land aan een kernwapen werkt.
http://www.pzc.nl/internationaal/buitenland/article1257701.ecequote:Op donderdag 29 maart 2007 14:40 schreef Jarno het volgende:
Bron?
FIPOquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:40 schreef Jarno het volgende:
Bron?
En het zou ook brutaal zijn zomaar dat land in te vallen. Dan zou Amerika toch meer signalen vooraf hebben gegeven wat het van plan is.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:41 schreef Kiegie het volgende:
Kan me bijna niet voorstellen dat Amerika genoeg mankracht (in reserve) heeft om een dergelijke operatie uit te voeren.
Ik geloof er geen fuck van. Bush wil niet terugtrekken uit Irak, maar als het Amerikaanse volk volgend jaar massaal democratisch gaat stemmen gaat dat wel gebeuren.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:42 schreef Jarno het volgende:
Ach, Irak was zo'n doorsslaand succes, Iran doe je er natuurlijk gewoon nog ff bij.
Eindelijk weer wat spannends op het nieuwsquote:
the A-team wordt ook herhaaldquote:
Is afganistan geen golfoorlog dan ?quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:45 schreef Gitanki het volgende:
Moet het trouwens niet "golfoorlog 3" zijn?
Al die films lijken toch op elkaar...quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:45 schreef Gitanki het volgende:
Die komt later aan de beurtquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
En Noord-Korea dan?
Kent Afghanistan een "golf"?quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef feessie het volgende:
[..]
Is afganistan geen golfoorlog dan ?
Die beschikken echt over nuclaire wapens, dus dan is het risico natuurlijk te grootquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
En Noord-Korea dan?
quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef feessie het volgende:
[..]
Is afganistan geen golfoorlog dan ?
Neen, want eigenlijk is de oorlog tussen Irak en Iran (1980-1988) de eerste golfoorlog en dus niet de oorlog tegen Irak van 1990-1991.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:45 schreef Gitanki het volgende:
Wat wil je zien dan ?quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:56 schreef jorienvdherik het volgende:
wel vreemd dat er niks op nu.nl / cnn.com staat
Nou vanochtend stond het nog behoorlijk laag! Maar het gaat nu weer hard omhoog zie ikquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:58 schreef SeLang het volgende:
Ik zie hier op m'n live datafeed een olieprijs van slechts $64.30 voor de mei future dus er is helemaal niks aan de hand
Nee dat gezeik over Anna Nicole ben ik ook wel zat.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:05 schreef George_Bush het volgende:
Het zou eens tijd worden, op CNN is al tijden niets fatsoenlijks meer te zien.![]()
De Olie is nu al $64.80, dus misschien toch ....quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:58 schreef SeLang het volgende:
Ik zie hier op m'n live datafeed een olieprijs van slechts $64.30 voor de mei future dus er is helemaal niks aan de hand
Rusland kijkt wel uit.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Ironisch genoeg heb ik gister Threads gekeken, film uit de jaren 80 waarin de VS Iran binnenvalt en Rusland de "gealiëerden" nuked.
Concept is op dit moment niet geheel ondenkbaar.
Ik zou 'Wargames' ook maar 'ns bekijken dan. Ook niet geheel ondenkbaar.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Ironisch genoeg heb ik gister Threads gekeken, film uit de jaren 80 waarin de VS Iran binnenvalt en Rusland de "gealiëerden" nuked.
Concept is op dit moment niet geheel ondenkbaar.
En Conan the Barbarian.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:30 schreef SnowDoggg het volgende:
Ja, kijk Independence Day dan ook maar even .... zou ook zomaar kunnen ... bla bla bla![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zit nu te kijken op Google Earth en er is idd nogal wat activiteit daar bij de grens
Welke raketcamera gebruik jij?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zit nu te kijken op Google Earth en er is idd nogal wat activiteit daar bij de grens
Google Earth en real time?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Zou Iran dat ook vinden denk je?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:41 schreef MrFl0ppY het volgende:
waarschijnlijk knallen ze alleen ff die fabrieken af. no big deal
Waar heb je die vandaan? Die live datafeed.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:58 schreef SeLang het volgende:
En jij bent de eerste diensplichtige die naar deze godsdienstoorlog uitgezonden gaat wordenquote:
Right. Shock and Awe.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:47 schreef Commensaal het volgende:
Hopelijk valt dit met alleen luchtaanvallen op te lossen.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:43 schreef Bullebak het volgende:
Geenstijl
Mensen met CNN nog wél op de kabel opgelet! Bier en chips in de aanslag. We gaan Operation Fuck You Ahmadinejad rechtstreeks meekoekeloeren. Via de gezaghebbende transatlantische persconnectie Moskou-Goes-Teheran bereikt ons het bericht dat US Troops zich momenteel mobiliseren langs de Iraanse grens. (Schijnt ook nog een bootje onderweg te zijn.) Heeft natuurlijk niks te maken met de gijzeling van 15 Britten wegens ongefundeerd spelevaren in koeweiraqatarabahreiraanse wateren. Laat staan de enigzins naar boven neigende olieprijs. Neem het maar van ons aan, nog voordat u aan de paasbrunch zit is het Iraanse atoomprogramma 6 miljoen jaar terug in de tijd geclusterbomded. Wij houden het vooralsnog op 6 april. Vergeet u niet te tanken voor die datum?
Ja dat is een mooie. Het is de VS die categorisch weigert met Iran (en Syrie) te praten.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mooi testgebied ook voor nieuwe nukes. Ze willen toch kernenergie? Krijgen ze die toch!
Maar serieus: geen goeie zaak, al betwijfel ik of je die landen ooit normaal aan de tafel krijgt.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja dat is een mooie. Het is de VS die categorisch weigert met Iran (en Syrie) te praten.
quote:Vergeet u niet te tanken voor die datum?
Ik weet niet precies wat je nu probeert te suggereren, maar de Bush-regering wijst directe onderhandeling af, wat inderdaad herhaaldelijk is aangeboden door Iran.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Ja, de schatjes willen zo graag aan tafel.
Je vergeet de voorwaarden even te noemen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je nu probeert te suggereren, maar de Bush-regering wijst directe onderhandeling af, wat inderdaad herhaaldelijk is aangeboden door Iran.
Iran stelt geen voorwaarden hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je vergeet de voorwaarden even te noemen.![]()
![]()
Behalve dan dat ze hun atoomprogramma niet willen stilzetten, unaniem door de permanente leden van de VN geeist.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iran stelt geen voorwaarden hoor.
We hadden het over onderhandelingen en voorwaarden stellen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Behalve dan dat ze hun atoomprogramma niet willen stilzetten, unaniem door de permanente leden van de VN geeist.
is dus dom gelul.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maar serieus: geen goeie zaak, al betwijfel ik of je die landen ooit normaal aan de tafel krijgt.
Niks dom gelul, het is dom gelul om te denken dat je zomaar aan tafel kunt schuiven zonder een duidelijk programma vooraf vast te stellen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
We hadden het over onderhandelingen en voorwaarden stellen.
Iran stelt geen voorwaarden en heeft meerdere keren aangegeven directe onderhandelingen te willen.
De VS stelt voorwaarden vooraf en heeft meerdere keren directe onderhandelingen afgewezen.
Dit
[..]
is dus dom gelul.
(mits je het over de VS en Israel hebt)
Het is dom gelul om te denken dat je als arrogant land met een grote bek, een ander land kan dwingen bepaalde dingen te laten die je zelf wel gewoon doet : kernenergie gebruiken en kernwapens ontwikkelen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Niks dom gelul, het is dom gelul om te denken dat je zomaar aan tafel kunt schuiven zonder een duidelijk programma vooraf vast te stellen.
Daar heb je een punt, al is de regering Bush wel democratisch verkozen, dat is 1. enquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:39 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Het is dom gelul om te denken dat je als arrogant land met een grote bek, een ander land kan dwingen bepaalde dingen te laten die je zelf wel gewoon doet : kernenergie gebruiken en kernwapens ontwikkelen.
Hoe kan je nou ooit die besprekingen fatsoenlijk in gaan? Het valt toch totaal niet uit te leggen dat Iran geen atoomprogramma mag hebben en de VS wel??
Voorwaarden vooraf is iets anders dan een programma vaststellen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Niks dom gelul, het is dom gelul om te denken dat je zomaar aan tafel kunt schuiven zonder een duidelijk programma vooraf vast te stellen.
Sinds wanneer hebben wij en de VS iets te zeggen in Iran?? Als ze daar een kernenergie willen kunnen wij ze dat toch niet verbieden omdat ze olie zat hebben??quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, al is de regering Bush wel democratisch verkozen, dat is 1. en
2. Iran heeft geen energieprobleem, olie zat.
Waarom dan nog een VN, gewoon recht van de sterkste.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:43 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben wij en de VS iets te zeggen in Iran?? Als ze daar een kernenergie willen kunnen wij ze dat toch niet verbieden omdat ze olie zat hebben??
En wat heeft het er mee te maken dat Bush wel democratisch is gekozen? Wanneer leren wij dat het niet werkt om overal te wereld democratie te hebben? Blijkbaar lukt dat niet in sommige landen in het midden-oosten.
En ja een (groot) deel van de bevolking wordt misschien de dupe, maar hoeveel burgers zijn er in Irak nou op vooruit gegaan sinds "de verlossers" de democratie kwamen brengen
Ja, dat zal makkelijk te zien zijn op die filmopnames! Echt herkenbaar met al dat waterquote:Volgens de zegsman zijn er filmopnames waarop te zien is dat de Britse marine herhaaldelijk in de Iraanse territoriale wateren verbleef.
Awe and Shockquote:
Moeten ze maar doen. Als deze kleine reacties elkaar blijven opvolgen kan het vreselijk uit de hand lopen. De 1ste wereldoorlog begon ook met het vermoorden van de keizer. Maar niemand had voorzien dat allerlei landen zich er in zouden mengen. Man, wat voor wereld leven wij in.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Iran LOLLERPWND engeland:
http://www.nu.nl/news/102(...)_marinevrouw_op.html
idd zijn ze er met een heli boven gaan hangen het was trouwens pas echt een rel geweest wanneer de britten wel hadden terug gevochtenquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:58 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Ja, dat zal makkelijk te zien zijn op die filmopnames! Echt herkenbaar met al dat water![]()
Waren ze maar net zo stoer als de Amerikanen, inderdaad:quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd zijn ze er met een heli boven gaan hangen het was trouwens pas echt een rel geweest wanneer de britten wel hadden terug gevochten
http://news.independent.c(...)t/article2393337.ecequote:A senior American commander in the Gulf has said his men would have fired on the Iranian Revolutionary Guard rather than let themselves be taken hostage.
In a dramatic illustration of the different postures adopted by British and US forces working together in Iraq, Lt-Cdr Erik Horner - who has been working alongside the task force to which the 15 captured Britons belonged - said he was "surprised" the British marines and sailors had not been more aggressive.
Asked by The Independent whether the men under his command would have fired on the Iranians, he said: "Agreed. Yes. I don't want to second-guess the British after the fact but our rules of engagement allow a little more latitude. Our boarding team's training is a little bit more towards self-preservation."
Tuurlijk, meteen executeren die 'aggressors'. Zie de spellingsfout in het bord.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:06 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=444500&in_page_id=1811&ct=5
the 101st keyboardersquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.thewarofthewords.net/
Sja, het is natuurlijk gewoon propaganda van het regime. Ahmedinejads straatleger stond al gereed voordat die Britten waren opgepakt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk, meteen executeren die 'aggressors'.
Ik neem aan dat niet het hele Iraanse volk zo denkt.Ik hoop 't voor ze.
Dat is wat ik bedoel dan zaten we nu niet te praten of het oorlog zou worden dan was het oorlogquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waren ze maar net zo stoer als de Amerikanen, inderdaad:
[..]
http://news.independent.c(...)t/article2393337.ece
"Self-preservation" is dus jezelf dood laten schieten en een oorlog riskeren. Levend na een paar dagen vrijgelaten worden zonder oorlog is gewoon niet mannelijk genoeg.
Dat snap ik, maar ik moest denken aan dat bericht.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel dan zaten we nu niet te praten of het oorlog zou worden dan was het oorlog
zo gek zijn ze nietquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:22 schreef Aurora025 het volgende:
Zoals bij sommigen misschien bekend is, is dat er vorig jaar aanwijzingen waren dat er mininukes zouden kunnen exploderen in verscheidene steden in de VS. Vooral van Houston was er sprake.
Welk bedrijf met HQ in Houston is onlangs verhuisd naar Dubai? Halliburton!
Zou natuurlijk ook toeval kunnen zijn.
Als de VS Iran aanvalt, zouden de VS één van de mininukes kunnen laten exploderen en Iran de schuld eraan geven, wat dan een reden zou kunnen zijn voor een meer grootschalige oorlog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |