abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 april 2006 @ 14:28:18 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 30 april 2006 @ 14:34:22 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37426252
quote:
Russia's atomic proposal still on table: Iran
Bron : Reuters

By Parisa Hafezi

TEHRAN (Reuters) - Iran on Sunday said it would be willing to discuss Moscow's proposal to move uranium enrichment to Russia if the U.N. Security Council were to send its case back to the International Atomic Energy Agency (IAEA).

"The Russian proposal is still on the table," Iranian Foreign Ministry spokesman Hamid Reza Asefi told a news conference.

"Within this framework it is normal that we will review different proposals on when it is carried out and under what conditions," he added.

Iran, which says its nuclear program is for energy not weapons, could face a new resolution at the U.N. Security Council after the IAEA reported on Friday Iran has hampered its checks and rebuffed requests to stop making nuclear fuel.

U.N. ambassadors from the United States, Britain and France were expected to begin drafting a resolution on Monday they hope to introduce within a week which would obligate Iran to comply with the council's demands.

With the clock ticking toward possible Security Council action, Tehran has remained defiant and said it would continue to enrich uranium and develop its atomic energy program.

But in the past two days Iran has suggested steps to ease the crisis.

On Saturday Iran offered to allow spot checks by IAEA inspectors if the Security Council dropped the case. On Sunday, Iran said it would consider Moscow's plan under which uranium for use in Iranian power stations would be enriched in Russia.

"Research enrichment has started and it is going on and it is irreversible," Reza said.

"We want to see to it that industrial enrichment and industrial production should come from the heart of negotiations," he added.

All previous negotiations on the Russian plan broke down because Iran insisted nuclear fuel production should take place on its soil, although it would consider an additional joint venture in Russia.

There was no sign from Asefi that Iran was planning to make any concession on the crux issue of where the enrichment was to take place.

After the news conference, Asefi told Reuters this offer of a return to negotiations with Russia was contingent on Iran's case being shipped back to the nuclear watchdog.

Western diplomats dismiss the idea that the Security Council could drop the case, arguing Iran must cool tensions by obeying U.N. demands that it stop enriching uranium.

The United States, backed by Britain and France, support limited sanctions if Iran fails to back down. Russia and China have been far more guarded on this issue.

Russian Foreign Minister Sergei Lavrov told his Iranian counterpart Manouchehr Mottaki on Saturday to suspend enriching uranium and ensure full-scale cooperation with the IAEA.

"The Russian side reiterated there is an urgent need for Iran to take concrete steps to restore trust in its nuclear program," Russia's Foreign Ministry said in a statement.
Lijkt er toch echt op dat de Russen gelijk gaan krijgen. Ze zijn de smeerolie in de discussie.
  zondag 30 april 2006 @ 14:44:33 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37426478
TeaVeaPea
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37426722
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Lijkt er toch echt op dat de Russen gelijk gaan krijgen. Ze zijn de smeerolie in de discussie.
Ik denk dat het meer een princiepe kwestie was dat er niemand gezichtsverlies zou lijden. Door de uitspraken dat een aanval uitgesloten was kwam er meer ruimte om een hand te reiken.
  zondag 30 april 2006 @ 16:14:43 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37428525
de amerikaanse zittende macht moet eens lekker op vakantie in iran, zullen ze het vast niet meer eng vinden.
whats next... dat ze bang worden van schiermonnikoog?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 30 april 2006 @ 17:36:02 #6
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_37430417
IAEA Finds no Proof of Iranian Nuclear Weapons Program

By Juan Cole

04/29/06 "ICH' -- -- In its April 28 report, the International Atomic Energy Agency mentioned the UNSC mandate to Iran of last February:

-----

Lees zelf, de positie van het internationaal atoomagentschap ten op zichte van Iran.

click
pi_37430489
tvp
pi_37430633
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:36 schreef francorex het volgende:
IAEA Finds no Proof of Iranian Nuclear Weapons Program

By Juan Cole

04/29/06 "ICH' -- -- In its April 28 report, the International Atomic Energy Agency mentioned the UNSC mandate to Iran of last February:

-----

Lees zelf, de positie van het internationaal atoomagentschap ten op zichte van Iran.

click
Had het IAEA de zaak ook niet overgedragen omdat ze er zelf geen baas meer over konden?

Anyway, een land wat wel veel uranium verrijkt maar het vervolgens niet gebruikt om er energie mee op te wekken is toch iets om in de gaten te houden. Bovendien zijn de overduidelijke banden met terrorisme en de houding tegenover Israel ook een reden om de boel goed in de gaten te houden, Iran zal zich gewoon aan dezelfde regels moeten houden als alle andere landen die zich bezighouden met kernenergie. Als ze dat niet doen zullen ze er vroeg of laat wel een keer voor op hun sodemieter krijgen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37431906

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iran 'attacks Iraq Kurdish area'
Iraq has accused Iranian forces of entering Iraqi territory and shelling Kurdish rebel positions in the north.

Iranian troops bombed border areas near the town of Hajj Umran before crossing into Iraq, the defence ministry in Baghdad said on Sunday.

It said the Iranians targeted the PKK, a Kurdish group that has waged a 15-year insurgency against Turkey.

The PKK is believed to have links with anti-Iranian Kurdish fighters. There are no details on casualties.

The Iraqi defence ministry also says Iran launched a similar attack on Kurdish rebel positions in the same area on 21 April.

There are no reported comments from Tehran on either of the alleged incidents.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  † In Memoriam † zondag 30 april 2006 @ 21:20:20 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37436759
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:47 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

Iran 'attacks Iraq Kurdish area'

False Flag

False flag operations are covert operations conducted by governments, corporations, or other organizations, which are designed to appear as if they are being carried out by other entities. The name is derived from the military concept of flying false colors; that is, flying the flag of a country other than your own.
pi_37436907
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

False Flag

False flag operations are covert operations conducted by governments, corporations, or other organizations, which are designed to appear as if they are being carried out by other entities. The name is derived from the military concept of flying false colors; that is, flying the flag of a country other than your own.
Ja interessant, wat heeft dat te maken met dat nieuwsbericht?
  † In Memoriam † zondag 30 april 2006 @ 21:30:49 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37437156
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

laat dat nu precies de reden zijn dat Amerika israel dat wapentuig niet geeft
Je bedoelt dit soort wapentuig?
quote:

Last year, however, the United States unexpectedly provided Israel with an additional thirty long-range F-15s at a cost of $48 million each. The United States has also recently provided Israel with 5000 GBU-27 and GBU-28 weapons, better known as “bunker busters,” warheads guided by lasers or satellites which can penetrate up to ten meters of earth and concrete to destroy suspected underground facilities. Reuters reported a senior Israeli security source as noting, “This is not the sort of ordinance needed for the Palestinian front. Bunker busters could serve Israel against Iran …” Israel also has at least five submarines armed with sea-launched missiles which could easily get within range of Iranian targets

bron

quote:

Initially, Israel was expected to arm its submarine fleet with its own short-range Popeye missiles carrying conventional warheads. At least three mainstream publications in the US and Germany, however, have confirmed the vessels have been fitted with US-made Harpoon missiles with nuclear tips. Each Dolphin-class boat can carry 24 missiles.

bron

@Evil_Jur: Wat denk je zelf?
pi_37437250
Ik kan wel bedenken wat je wilt suggereren, maar nogal een nutteloze aanname als het alleen op je gevoel is gebasseerd.
  Moderator zondag 30 april 2006 @ 21:44:49 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37437645
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je bedoelt dit soort wapentuig?
[..]

[..]
nee ik dacht meer aan wapentuig wat ze nodig hebben om deze klus te klaren (tomahawk's, stealth bommenwerpers etc.) verder is de Harpoon nog steeds geen kernraket verder heeft de dolphin klasse natuurlijk geen ruimte voor 24 raketten, 16 op zijn hoogst en dan kunnen er geen torpedo's (de onderzeeboot zijn primaire wapensysteem) meer bij

[ Bericht 13% gewijzigd door sp3c op 30-04-2006 21:50:26 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † zondag 30 april 2006 @ 22:15:15 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37438729
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik kan wel bedenken wat je wilt suggereren
Had je het dus ook niet hoeven vragen.
quote:
, maar nogal een nutteloze aanname als het alleen op je gevoel is gebasseerd.
Welk gevoel? Ik heb nog steeds een beetje last van een voorhoofdsholteontsteking en heb momenteel een lichtelijk stijf gevoel in mijn nek, waarschijnlijk van het verkeerd achter de pc zitten. Maar dat heeft hier weinig mee te maken volgens mij.
pi_37438902
Oh je hebt feiten? Laat maar horen.
  † In Memoriam † zondag 30 april 2006 @ 22:41:08 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37439718
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Oh je hebt feiten? Laat maar horen.
Maar twee opties? Als het niet op mijn gevoel gebasseerd is dan moet ik wel feiten hebben?

Als je het niet eens bent met hoe ik een bericht over dat Iran aanvallen op Iraaks grondgebied zou uitvoeren interpreteer dan kun je dat gewoon zeggen ipv over 'gevoel' te beginnen.

Ik vind het namelijk volslagen onlogisch dat Iran zoiets zou doen terwijl Amerika en Israel azen op een kans het land ergens op te pakken.

Ik vind het logischer dat of het bericht vals is of dat het een false flag is of provocatie is.

Hoe moeilijk is het bijvoorbeeld voor de VS om hun MEK maatjes met een paar mortiertjes de Iraanse grens over te sturen en vandaaruit een paar in Irak te laten ploffen?
quote:

Iranian troops bombed border areas near the town of Hajj Umran before crossing into Iraq, the defence ministry in Baghdad said on Sunday.

Iraanse troepen 'bombardeerden' het grensgebied, waarna ze de grens over trokken?

Wellicht zijn ze in de war met de Turken. Die hebben een traditie van het houden van excursies in Irak.
pi_37439913
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:41 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik vind het namelijk volslagen onlogisch dat Iran zoiets zou doen terwijl Amerika en Israel azen op een kans het land ergens op te pakken.
Ze zouden wel weten dat het dan niet uitmaakt wat ze doen: Saddam werkte vrijwel volledig mee met de inspecties van de Verenigde Naties, steunde Al-Kaida niet -integendeel!-, had geen massavernietigingswapens en was geen bedreiging voor welk land dan ook. Toch werd het binnengevallen. Iran weet dan ook dat áls Amerika het wil aanvallen, dat er niet echt een reden voor nodig is.
quote:
Wellicht zijn ze in de war met de Turken. Die hebben een traditie van het houden van excursies in Irak.
Ja, staan nu weer een kwart miljoen soldaten aan de grens met Koerdistan, .
pi_37440052
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze zouden wel weten dat het dan niet uitmaakt wat ze doen: Saddam werkte vrijwel volledig mee met de inspecties van de Verenigde Naties, steunde Al-Kaida niet -integendeel!-, had geen massavernietigingswapens en was geen bedreiging voor welk land dan ook. Toch werd het binnengevallen. Iran weet dan ook dat áls Amerika het wil aanvallen, dat er niet echt een reden voor nodig is.
[..]

Ja, staan nu weer een kwart miljoen soldaten aan de grens met Koerdistan, .
ja saddam was echt een lieverdje
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  † In Memoriam † zondag 30 april 2006 @ 23:00:39 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37440484
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat was mijn antwoord op de vraag waarom Ahmadinejad niet een toontje lager gaat zingen mbt tot zijn rethoriek. Zo van, waarom zou hij?

Het is imo niet zo dat Iran om dezelfde reden dan nu maar militaire acties in Irak uitvoert. Ze spelen al maanden een delicaat politiek spel met de Amerikanen en ze hebben zich een redelijke sterke positie gemanoeuvreerd.

Dat zouden ze zomaar weggooien door dit soort acties? Dat geloof ik niet.
  Moderator zondag 30 april 2006 @ 23:02:45 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37440556
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:41 schreef NorthernStar het volgende:

[..]
Iraanse troepen 'bombardeerden' het grensgebied, waarna ze de grens over trokken?
zo gek is dat toch niet?

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_37440557
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Saddam Hoessein was een fascistische potentaat die het bloed van honderdduizenden islamieten aan zijn handen heeft. Niemand die dat betwijfelt.
  zondag 30 april 2006 @ 23:09:31 #23
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37440789
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Dat is zo, maar daar gaat het ook niet om.
pi_37441561
tVp
Life sucks
pi_37442448
Rice: U.S. could force Iran ouT of VN if it doesn`t relent on nuclear Program (AP)
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')