abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 16:25:18 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37404960
dan lijkt me een Amerikaanse aanval toch waarschijnlijker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 16:26:03 #277
8781 crew  Frutsel
pi_37404976
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:25 schreef sp3c het volgende:
dan lijkt me een Amerikaanse aanval toch waarschijnlijker
dat zou ook goed zijn...

maar iran gaat weer tijd rekken... zoals ze al jaaaaaaaaaren doen...
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 16:29:33 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37405050
logisch, die zitten natuurlijk niet op een bommentapijt te wachten denk ik dan
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:45:46 #279
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37405450
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 09:35 schreef sp3c het volgende:
dear Iranians,

please do someting about your government because it stinks

yours truly

the Netherlanders
Dear iran.

please do something about sp3c cause he stinks.

yours truly

the netherlanders apart from sp3c.

Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:47:01 #280
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37405474
trouwens amerika zegt nu dat een aanval op iran uitgesloten is,
maar ze kunnen wel natuurlijk israel al het nodige wapenarsenaal geven zodat israel het zelf kan doen :/
pi_37405894
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:47 schreef BaajGuardian het volgende:
maar ze kunnen wel natuurlijk israel al het nodige wapenarsenaal geven zodat israel het zelf kan doen :/
lijkt me een goeie oplossing voor het probleem, stuur bush een mailtje
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 17:15:38 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37406209
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dear iran.

please do something about sp3c cause he stinks.

yours truly

the netherlanders apart from sp3c.

pff ik heb the Axe effect

en zolang ik niet naar Iran ga kunnen ze me weinig doen want hier hebben we gelukkig wel vrijheid van meningsuiting
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 17:16:50 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37406237
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:47 schreef BaajGuardian het volgende:
laat dat nu precies de reden zijn dat Amerika israel dat wapentuig niet geeft
pi_37407448
Iran heeft wel degelijk baat bij het bezitten van kernwapens ,alleen moeten ze er geen gebruik van maken . Een ander land zal minder snel tot het binnenvallen van Iran overgaan , de dreiging van het wapen is voldoende, er zal maar een gek zijn die ze gaat gebruiken . Als Iran ze gebruikt worden ze door de VS van de kaart geveegt maar dat garandeerd niet dat ze er gee ngebruik van zullen maken . Een kat in het nauw maakt rare sprongen .

Iran heeft dus baat bij het openlijk verkondigen dat ze werken aan ,of in het bezit zijn van kernwapens We zien dit dus ook volop gebeuren .
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 20:33:46 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37411649
dat zou waar zijn als de dreiging van 1 van de buren zouden komen (een land dat ze kunnen raken iig) niet als die van de VS komt, de enige optie zou dan eigenlijk zijn om een bom op Irak te gooien maar daar maken ze ook geen vrienden mee in de regio

besides, als het ze daarom te doen zou zijn dan hadden ze wel verkondigd dat ze die wapens daadwerkelijk in bezit hebben net als Noord Korea ... beetje creatief knutselwerk en door de straten van teheran slepen tijdens de parade
pi_37412215
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 11:07 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Laten we Iran wat beter leren kennen, zie hier een aantal foto's:

http://www.irandefence.net/showthread.php?t=32

Doe mij ook maar zo'n Iraanse vrouw, ik vind ze mooi! (doorscrollen graag, ik heb 't niet over de eerste foto)

Zie je die hoofddoeken, hoe trendy ze ze dragen, had je dat verwacht?
zou wel zonde zijn als dat allemaal kapot genuked werd
Life sucks
pi_37412508
Het probleem is dat het verrijken van uranium nogal wat voeten in de aarde heeft. Iran heeft nu uranium genoeg verrijkt om kerncentrales te bouwen, maar beschikt pas over een werkende atoombom over een jaar of 3 minimaal a 6 maximaal.

Wikipedia:
In februari 2003 werd in Iran uranium aangetroffen, op 200 kilometer afstand van de stad Yazd. Er werd meteen een fabriek gebouwd om het uranium te winnen.
pi_37414468
quote:
176 176 tt-EEN za 29 apr 21:23.00
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ

IRAN BEREID OM INSPECTIES TOE TE LATEN
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Iran is bereid opnieuw inspecties toe
te staan van het Internationaal Atoom-
agentschap als de VN-Veiligheidsraad de
kwestie laat vallen.

"We zullen uranium blijven verrijken",
zegt Teheran. "Maar het Atoomagentschap
mag ons komen controleren."

Dat lijkt een kleine toegeving maar
Iran zegt ook dat het overweegt betere
centrifuges te gebruiken bij de
verrijking van uranium en dat wijst dan
weer op onverzettelijkheid.

Vermoedelijk komt de VN-Veiligheidsraad
woensdag bijeen om te onderzoeken hoe
er gereageerd moet worden.
op voorwaarden inspectie dus en als de internationale gemeenschap daarmee toch zou instemmen dan moeten we nog zien hoever en hoeveel de inspecteurs daar mogen neuzen.... geen vertrouwenswekkende stap dus weer van Iran
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:20:21 #289
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37414711
Hmm, die open brieven werpen hun vruchten nu al af !

(do not underestimate the power of thought)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  † In Memoriam † zaterdag 29 april 2006 @ 22:57:12 #290
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37415657
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:50 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

28 April 2006 19:05
Iran voldoet niet aan eis V-raad

Iran heeft niet voldaan aan de eis van de VN-Veiligheidsraad om te stoppen met het verrijken van uranium, schrijft het internationaal atoombureau IAEA. De V-raad gaf Iran dertig dagen de tijd om te stoppen met het verrijkingsproces. De termijn liep vandaag af.

Volgens het agentschap werkte Iran ook onvoldoende mee met inspecteurs die in het land onderzochten of het omstreden nucleaire programma wordt gebruikt om kernwapens te maken.

De Iraanse president Ahmadinejad heeft steeds gezegd zich niets aan te trekken van de VN. Mogelijk gaat de V-raad Iran nu sancties opleggen.

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C66ADDC1BC214D.html
Ik lees dit nu pas. Suggestieve rommel weer van de NOS.

Het was geen 'eis' van de VN-Veiligheidsraad.

De originele tekst:

"The Security Council calls upon Iran to take the steps..." etc.

Er wordt gebruik gemaakt van het werkwoord 'call', wat zowel verzoek, vraag of opdracht kan betekenen.

Waarom?

Lees de eerste zin uit de statement:

“The Security Council reaffirms its commitment to the Treaty on the Non Proliferation of Nuclear Weapons and recalls the right of States Party, in conformity with articles I and II of that Treaty, to develop research, production and use of nuclear energy for peaceful purposes without discrimination."

De VN kan dus niet eisen dat Iran stopt met verrijken aangezien dat een recht is.

De VN kan hooguit eisen dat Iran meewerkt met inspecties en dat heeft Iran nooit geweigerd, mits het gewoon door kan gaan met haar programma, waar het recht op heeft.

Dat bericht twee posten hierboven is dus ook suggestief aangezien Iran altijd al bereid was inspecties toe te laten. Mits die tenminste niet met extra eisen kwamen.
  zaterdag 29 april 2006 @ 23:00:49 #291
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37415732
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 09:44 schreef huupia34 het volgende:

[..]

Die mag ook.

Ik ben al een lobby gestart.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37417016
Het begint een saai politiek spel te worden. Ik check over 6 mnd wel weer een keer wat de situatie is, voor nu laat ik het maar voor wat het is.
  zondag 30 april 2006 @ 02:08:03 #293
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_37419116
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:01 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Rice

Kom nou, dit geloof toch geen hond?
Waarschijnlijk wordt het wel een deal. Iets als, Iran de bom, Iran pusht de Shiiten in Irak een beetje en nog wat gein.
pi_37419214
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:08 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt het wel een deal. Iets als, Iran de bom, Iran pusht de Shiiten in Irak een beetje en nog wat gein.
echt niet... iran een nuke is geen optie
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 30 april 2006 @ 02:18:57 #295
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_37419247
quote:
Op zondag 30 april 2006 02:16 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

echt niet... iran een nuke is geen optie
De enige andere optie is om het regime te veranderen. Ze krijgen de bom anders toch wel en je kan het beste dan maar een leuke deal sluiten. Het handigste zou natuurlijk zijn dat de jeugd wat leuks onderneemt daar en het allemaal oplost, maar dat ziet er ook nog niet in.
pi_37420397
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 20:33 schreef sp3c het volgende:
dat zou waar zijn als de dreiging van 1 van de buren zouden komen (een land dat ze kunnen raken iig) niet als die van de VS komt, de enige optie zou dan eigenlijk zijn om een bom op Irak te gooien maar daar maken ze ook geen vrienden mee in de regio
De VS zijn toch niet het enige land dat door Iran als bedreigend wordt ervaren ? Hun nucleaire verhaal is zeker ook voor andere landen in de regio bedoeld.

Duidelijk is dat ze informatie over hun nucleair eaktiviteiten maar al te graag aan de grote klok hangen ( zo lijkt ) . Waarom doet men dat??
quote:
besides, als het ze daarom te doen zou zijn dan hadden ze wel verkondigd dat ze die wapens daadwerkelijk in bezit hebben net als Noord Korea ... beetje creatief knutselwerk en door de straten van teheran slepen tijdens de parade
Hoe kun je zien dat de pay-loads van de gepresenteerde raketten van nucleaire aard zijn dan?
pi_37421236
het zou een grote flater voor Bush zijn mocht hij Iran zo zn gang laten gaan ,nee ik verwacht absoluut dat ze op zn minst die kerncentrales zullen bombarderen, mocht die achmedjihad dan nog steeds een grote mond hebben/en een vergeldings actie uitvoeren, denk ik dat ze ook een bombardement uitvoeren op overheids instellingen.
pi_37424243
Welja een 2e Tjernobyl kan er nog wel bij ! Ze zullen natuurlijk geen kernreactoren gaan bombarderen .
  Moderator zondag 30 april 2006 @ 13:27:36 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37424642
quote:
Op zondag 30 april 2006 06:25 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

De VS zijn toch niet het enige land dat door Iran als bedreigend wordt ervaren ? Hun nucleaire verhaal is zeker ook voor andere landen in de regio bedoeld.
het enige land waar ze een militaire dreiging van ondervinden ... ja Israel maar dat kan ik vooralsnog niet al te serieus nemen, zoals gezegd de afstand is te groot en de doelen zijn te verspreid en voor een grondoorlog moeten ze eerst Syrie bestormen, denk niet dat ze daar veel zin in hebben
quote:
Duidelijk is dat ze informatie over hun nucleair eaktiviteiten maar al te graag aan de grote klok hangen ( zo lijkt ) . Waarom doet men dat??
net als Noord Korea om uit een isolement te raken, je ziet het zo gebeuren in het begin was het een non issue in Iran en nu jan en alleman ze allerlei dealtjes aanbied om ermee te stoppen worden ze steeds hardnekkiger en zodra het te link wordt krabbelen ze wat terug.

als er gewoon sancties worden ingesteld, incl. een olieboycot dan is het hele verhaal snel afgelopen denk ik
quote:
[..]

Hoe kun je zien dat de pay-loads van de gepresenteerde raketten van nucleaire aard zijn dan?
volgens mij kun je dat niet zien dat is het mooie eraan
  zondag 30 april 2006 @ 14:13:08 #300
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37425786
ik moet zeggen dat ik best wat heb over iran heb geleerd in dit topic, chapeau.
(mooie fotos in die link btw)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')