Het is geen isolatieplan, het is een stopzetting van zes jaar appeasement.quote:Op maandag 24 april 2006 11:57 schreef -scorpione- het volgende:
Nou Monidique, ik ben niet echt onder de indruk van je isolatie-plan.
Nederland moet niet meedoen, moet duidelijk maken het als een misdaad tegen de menselijkheid en de soevereiniteit van Iran te zien, duidelijk maken dat een aanval op Iran een aanval op Westerse normen en waarden is en zich sterk maken voor een Europees leger. Dat lijkt mij een goed begin.quote:Wat is jou standpunt over wat NL wel en niet moet doen in de wereld?
Goed, straks gaat China aan de andere kant slurpen als een idioot.quote:Russia should cut oil to overfed Europe: Transneft
Bron : Reuters.com
MOSCOW (Reuters) - Russia's planned oil pipeline to Asia will help cut deliveries to Europe, which is currently being oversupplied with Russian crude, the head of Russia's pipeline monopoly Transneft told a newspaper.
"We have overfed Europe with crude. And every single economic manual says that excessive supplies depress prices," Semyon Vainshtok told the daily Nezavisimaya Gazeta in an interview published on Monday.
"So far we cannot reduce supplies as all our exports are going to Europe. But as soon as we divert (flows) to China, South Korea, Australia, Japan it will immediately take away crude from our European colleagues," he added.
Vainshtok has repeatedly said that building a pipeline to Asia would help diversify Russian oil flows and cut discounts on the country's mainstay Urals crude blend in European markets.
His new comments are likely to come under much closer scrutiny after another Russian monopoly, state gas behemoth Gazprom, shocked Europe last week by saying it would supply gas elsewhere if its expansion in Europe was blocked.
The European Union said Gazprom's threats only confirmed Europe's views that it needed to diversify its energy imports.
Russian critics say Gazprom's comments meant the Kremlin was increasingly actively using its energy power as a weapon in a situation when Europe relies on Moscow for a quarter of its gas needs and Russia produces every ninth oil barrel in the world.
Vainshtok said Transneft planned to use a shipping fee of $38 per tonne of crude oil on the Asian-Pacific pipeline route to make it competitive with current fees paid on the route to the Black Sea port of Novorossiisk.
The $11.5-billion pipeline will ship 600,000 barrels per day at the first stage, mainly to China, with supplies rising to 1.6 million bpd at the second stage, when a big terminal is build on the Russian Pacific coast.
Vainshtok said his firm would borrow 13.4 billion roubles ($487.1 million) from state bank Sberbank and another $2 billion via a five-year loan from Western banks. The firm had previously planned to borrow up to $6 billion from Western banks, led by Barlays.
Dooddoener. Waarom gooien mensen het toch altijd op dat vage begrip normen en waarden die wij zouden hebben in NL en Europa zonder specifiek te noemen welke deze zijn. En als ze toch genoemd moeten worden dan komt men aanzetten met allerlei normen en waarden die best leuk klinken maar ook totaal niet terug zijn te zien in het gedrag van overheid, burgers en bedrijfsleven.quote:Op maandag 24 april 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:
Nederland moet niet meedoen, moet duidelijk maken het als een misdaad tegen de menselijkheid en de soevereiniteit van Iran te zien, duidelijk maken dat een aanval op Iran een aanval op Westerse normen en waarden is en zich sterk maken voor een Europees leger. Dat lijkt mij een goed begin.
Het is wél wenselijk. Vind jij niet. Ik wel.quote:Op maandag 24 april 2006 12:15 schreef -scorpione- het volgende:
Wat moeten wij in hemelsnaam met een Europees leger? Dan moeten ook alle buitenlandse politiek, inclusief standpunten, aligned worden en dat kan niet en is niet wenselijk.
Nee, het is niet wenselijk. Het zou geforceerd zijn en haalt alle nuance weg en zou het nog politieker maken. Europa is juist goed in het hebben van meerdere standpunten, dus de Fransen, Britten, Duitsers, Italianen, NL-ders, die elk een eigen mening hebben en die ook uit dragen. Dit moet je niet zomaar om zeep helpen omdat het wel leuk klinkt om met heel Europa 1 standpunt naar voren te brengen. De eenwording van Europa is tegelijkertijd haar ondergang.quote:Op maandag 24 april 2006 12:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is wél wenselijk. Vind jij niet. Ik wel.
nu ja de recente geschiedenis wijst anders uitquote:Op maandag 24 april 2006 12:51 schreef -scorpione- het volgende:
Dat slaat nergens op. Een Europees leger werkt alleen als het centraal wordt geleid en ingezet.
nix, maar betere samenwerking is ... beterquote:Wat is er mis met gewoon een goede samenwerking?
Dus dat zou betekenen dat ons militaire budget ook flink opgeschroefd moet gaan worden ?quote:Op maandag 24 april 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:
en zich sterk maken voor een Europees leger. Dat lijkt mij een goed begin.
Dat bericht is allemaal al zo gepland door het Kremlin. Heeft allemaal van doen met de Yukos affaire om russische olie naar China te pompen via een pijpleiding die door Japan wordt betaald. Daarbij komt ook nog eens dat China een 20% belang heeft in het oliebedrijfje wat in het bericht staat.quote:Op maandag 24 april 2006 12:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Goed, straks gaat China aan de andere kant slurpen als een idioot.
Natuurlijk is het geen vereiste, maar ik vind dat dat wel moet gebeuren, ja. Ik heb op zich niets tegen het leger en militaire acties.quote:Op maandag 24 april 2006 13:42 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dus dat zou betekenen dat ons militaire budget ook flink opgeschroefd moet gaan worden ?
Nog geen 50 jaar geleden waren er twee wereldoorlogen op het Europeese continent en nu zouden we opeens een Europees leger moeten hebben...quote:Op maandag 24 april 2006 12:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Wat moeten wij in hemelsnaam met een Europees leger? Dan moeten ook alle buitenlandse politiek, inclusief standpunten, aligned worden en dat kan niet en is niet wenselijk.
Wie zou er in hemelsnaam een EU land willen gaan aanvallen ?quote:Op maandag 24 april 2006 12:43 schreef sp3c het volgende:
nou dat slaat nergens op, je hoeft helemaal niet allemaal dezelfde mening te hebben ... bovendien is die er snel genoeg als een EU land aangevallen wordt, in dat geval zou het handig zijn als er binnen niet afzienbare tijd een stevig EU leger klaar staat om klappen uit te delen
Ik ook niet, ik vind dat wij ook onze eigen kernwapens moeten hebben... ICBM's, nucleaire bunkerbustersquote:Op maandag 24 april 2006 13:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen vereiste, maar ik vind dat dat wel moet gebeuren, ja. Ik heb op zich niets tegen het leger en militaire acties.
Helemaal mee eens . De ideologische denkwijze van de VS en de uitbreiding van hun 'world dominance' daar wil ik niet aan mee doen .quote:Op maandag 24 april 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is geen isolatieplan, het is een stopzetting van zes jaar appeasement.
[..]
Nederland moet niet meedoen, moet duidelijk maken het als een misdaad tegen de menselijkheid en de soevereiniteit van Iran te zien, duidelijk maken dat een aanval op Iran een aanval op Westerse normen en waarden is en zich sterk maken voor een Europees leger. Dat lijkt mij een goed begin.
nee, we kunnen beter een vazal staat van de VS wordenquote:Op maandag 24 april 2006 12:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, het is niet wenselijk. Het zou geforceerd zijn en haalt alle nuance weg en zou het nog politieker maken. Europa is juist goed in het hebben van meerdere standpunten, dus de Fransen, Britten, Duitsers, Italianen, NL-ders, die elk een eigen mening hebben en die ook uit dragen. Dit moet je niet zomaar om zeep helpen omdat het wel leuk klinkt om met heel Europa 1 standpunt naar voren te brengen. De eenwording van Europa is tegelijkertijd haar ondergang.
moet wmb minstens 2,5 miljard bovenop (2.1% bnp)quote:Op maandag 24 april 2006 13:42 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dus dat zou betekenen dat ons militaire budget ook flink opgeschroefd moet gaan worden ?
niet opeens, je bekijkt het verkeerd we hebben 2 wereldoorlogen op het Europeese continent uitgevochten en DUS moeten we een Europees leger hebben want die onzin moeten we niet meer.quote:Op maandag 24 april 2006 13:52 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Nog geen 50 jaar geleden waren er twee wereldoorlogen op het Europeese continent en nu zouden we opeens een Europees leger moeten hebben...![]()
momenteel niemand maar wat niet is kan nog komen, ik zit liever ergens mee verlegen dan er om verlegenquote:Op maandag 24 april 2006 13:55 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Wie zou er in hemelsnaam een EU land willen gaan aanvallen ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |