abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 10:37:17 #1
45833 crew  Fogel
pi_89510103
Deel 16 alweer
Nee niet over Super Grover, maar over het vliegtuig als vervoermiddel :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 10:38:32 #2
45833 crew  Fogel
pi_89510119
Laatste vraag en antwoord uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:25 schreef nlboy het volgende:
Ik heb een vraag over Atlanta (USA). Zie namelijk een vlucht waarbij ik dan 4 uur moet wachten op Atlanta. Is het mogelijk om daar bijvoorbeeld in die tijd naar de stad te gaan? :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:53 schreef kwiwi het volgende:
Nou in Atlanta kun je je tijd goed gebruiken als je moet overstappen :P Maar wat had je willen doen dan? Het eerste uur ben je al bezig met uit het vliegtuig stappen, douane, koffer ophalen, koffer inchecken. Dan moet je ook een uur voordat je vertrekt weer op het vliegveld zijn want je weet nooit hoe druk het is bij de bagagecontrole.. Plus het kan een eindje lopen zijn naar de gate.

Dus al met al zou je met wat geluk 2 uur overhouden. In die 2 uur moet je dan naar de stad reizen en ook weer terug reizen, waardoor je effectief bijna geen tijd over houdt in de stad zelf.. Dat heeft weinig zin lijkt me?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89510682
Reken er ook op dat je naar het subway platform moet lopen (q10 minuten), daar wachten (vijf minuten), de trein nemen (twintig minuten of zo), uitstappen in central Atlanta, daar rondlopen, weer terug het hele verhaal, gaat bij elkaar anderhalf uur kosten voor je weer terug bent. Dus dat wordt hem niet.
Er is een mooi museum in downtown A, heel modern. Die CocaCola tent is verschrikkelijk. Daaromheen kan je wel wat lopen, de rivier, kroegen ; niet echt bijzonder. Naar het huis van Martin Luther King kost teveel tijd. Peachtree, wat zou je daar willen doen ? Voor Atlanta heb je echt meer tijd nodig, en eig. een auto, six flags en zo.
Nee Atlanta airport is ook niet interessant, en nabij de airport is niks behalve hotels, een enkele shopping mall met standaard koopwaar, maar dat is ook niks.
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:20:51 #4
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_89522828
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Fogel het volgende:
Laatste vraag en antwoord uit het vorige topic:

[..]

[..]

Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:08 schreef quirigua het volgende:
Reken er ook op dat je naar het subway platform moet lopen (q10 minuten), daar wachten (vijf minuten), de trein nemen (twintig minuten of zo), uitstappen in central Atlanta, daar rondlopen, weer terug het hele verhaal, gaat bij elkaar anderhalf uur kosten voor je weer terug bent. Dus dat wordt hem niet.
Er is een mooi museum in downtown A, heel modern. Die CocaCola tent is verschrikkelijk. Daaromheen kan je wel wat lopen, de rivier, kroegen ; niet echt bijzonder. Naar het huis van Martin Luther King kost teveel tijd. Peachtree, wat zou je daar willen doen ? Voor Atlanta heb je echt meer tijd nodig, en eig. een auto, six flags en zo.
Nee Atlanta airport is ook niet interessant, en nabij de airport is niks behalve hotels, een enkele shopping mall met standaard koopwaar, maar dat is ook niks.
Ok thanks voor de tips, dan is het niet anders dat ik daar twee uur moet wachten. Ik neem dan maar een goed boek mee. ;)
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 20:25:02 #5
45833 crew  Fogel
pi_89528977
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:20 schreef nlboy het volgende:

[..]

Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde. :)

In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89529109
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:

[..]
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
Precies zo is het. Reken op een half uur in/uit, lange files bij die pascontrole, kortere file bij metaaldetector :Y)
pi_89563206
Wij gaan naar boston, paar dagen NY, en dan weer terug naar Boston en dan willen we eigenlijk met twee backpack rugzakken gaan. Maar vragen ons af of dit wel verstandig is met het intercontinentaal vliegen :s werkelijk geen idee namelijk!
  zondag 5 december 2010 @ 21:07:10 #8
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_89563925
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
Thanks voor de uitleg! Goed dat ik het nu weet, anders zat ik zo zonder koffer. :P
pi_89564301
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:53 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wij gaan naar boston, paar dagen NY, en dan weer terug naar Boston en dan willen we eigenlijk met twee backpack rugzakken gaan. Maar vragen ons af of dit wel verstandig is met het intercontinentaal vliegen :s werkelijk geen idee namelijk!
kan heel goed ; koop wel een stevige hoes om die bakpakken ;
pi_89566086
vind ik nogal meevallen. Als het stevige tassen zijn dan hoeven er ook geen hoezen. Als je ze toch hebt kan het uiteraard geen kwaad ze te gebruiken. Pas op met hangsloten :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89566311
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vind ik nogal meevallen. Als het stevige tassen zijn dan hoeven er ook geen hoezen. Als je ze toch hebt kan het uiteraard geen kwaad ze te gebruiken. Pas op met hangsloten :)
Onzin. De vliegmaatschappij eist een verpakking om de rugzak heen (vanwege loshangende banden, gespen en zo). En naar US mag die niet op slot, trouwens, dan snijden ze (security) die wel open als het zo uitkomt.
pi_89566355
dubbel :r
pi_89566393
voor het eerst dat ik hoor dat er verplicht een verpakking om een rugzak moet zitten. Is dat de laatste jaren ingevoerd?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89566628
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor het eerst dat ik hoor dat er verplicht een verpakking om een rugzak moet zitten. Is dat de laatste jaren ingevoerd?
OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.
pi_89567141
Ah ok, Amerikanen. Ik vlieg er niet mee.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89567672
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ah ok, Amerikanen. Ik vlieg er niet mee.
Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?
Trouwens, die van Quantas (recent : airbus, Singapore) kunnen het ook ! _O_
pi_89568094
Als American Airlines ongeveer dezelfde beoordeling krijgt als Ryanair en Easyjet dan weet ik genoeg :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89569210
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:15 schreef quirigua het volgende:

[..]

Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?
Trouwens, die van Quantas (recent : airbus, Singapore) kunnen het ook ! _O_
Quantas : met een grote foto er bij >
http://www.faz.net/s/RubD(...)common~Scontent.html
pi_89589397
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als American Airlines ongeveer dezelfde beoordeling krijgt als Ryanair en Easyjet dan weet ik genoeg :)
American airlines is niet super nee, veel vliegen ook met die kleine low budget 757 vliegtuigen.. die het maar net over de atlantische oceaan kunnen. Maar Us Air is nog slechter...

Jet Blue is trouwens wel super ^O^
pi_89590402
easyJet:

quote:
Verwen uzelf met Speedy Boarding: U wordt als een van de eersten opgeroepen om aan boord te gaan. Op vliegvelden waar Speeding Boarding Plus beschikbaar is, kunt u bij speciale balies inchecken.
Heeft iemand hier ervaring mee, is het het waard?

Weet iemand of ze op Barajas zo'n Speeding Boarding Plus balie hebben?
Voor zo'n 7 EUR vind ik het wel waard als ik absoluut geen moeite hoef te doen voor een overhead.
Zonder speciale balie zal het toch wel gezeik worden en de grootste bek krijgt gelijk. Zit dan aan het einde van 5 vluchten ofzo dus heb daar dan ook helemaal geen zin in, dan ga ik wel weer als laatste boarden en pleur m'n handbaggage onder mn stoel.

edit: er staat 'bij speciale balies inchecken' ik ging even uit van boarden. Dan is het dus zinloos...
pi_89606811
Dus ik snap het niet meer. Heb via reisbureau tickets geboekt, een pdf bestand gekregen met de vluchtgegevens, oftewel volgens hun de etickets. En wat moet ik daar nu mee doen?
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 21:53:04 #22
45833 crew  Fogel
pi_89608785
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:28 schreef -SweetDreams- het volgende:
Dus ik snap het niet meer. Heb via reisbureau tickets geboekt, een pdf bestand gekregen met de vluchtgegevens, oftewel volgens hun de etickets. En wat moet ik daar nu mee doen?
Uitprinten en mee naar het vliegveld nemen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:06:13 #23
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89624956
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:58 schreef quirigua het volgende:

[..]

OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.
Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 11:12:04 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_89625109
Je kunt ze toch gewoon laten sealen op Schiphol (behalve als je daar de USA gaat), dan ben je daar vanaf.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:24:50 #25
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89625530
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt ze toch gewoon laten sealen op Schiphol (behalve als je daar de USA gaat), dan ben je daar vanaf.
Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen). :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_89629384
Goed dat ik dit lees, wij gaan ook met backpacks naar Amerika, inclusief tas omdat ik alle verhalen heb zitten lezen over bagage die bleef steken e.d. Maar denk dat ik aan de hoes een klein lusje laat naaien door m'n moeder, mocht dit er niet aanzitten.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:44:42 #27
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89630379
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:16 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Goed dat ik dit lees, wij gaan ook met backpacks naar Amerika, inclusief tas omdat ik alle verhalen heb zitten lezen over bagage die bleef steken e.d. Maar denk dat ik aan de hoes een klein lusje laat naaien door m'n moeder, mocht dit er niet aanzitten.
Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 13:56:52 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_89630846
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:24 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen). :)
Ik vraag altijd of ze in de seal een sneetje maken bij het lusje van de backpack zelf. Dan kan daar het label aan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89631007
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:44 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten. :)
Nice :) Dat gaat het worden dus!
pi_89642907
Heb een vlucht vanuit de states via AMS naar DUS. Ik kan op AMS uitstappen he, maar hoe doe ik dat dan met m'n koffer. Die wordt normaliter toch doorgelabeld? Ik ken facilitaire proces niet, maar dacht altijd dat deze koffer dan nooit op de band terecht komt. Hoe kan ik dan toch zorgen dat ik m'n koffer op AMS krijg? Of kan dat niet?
pi_89642970
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89643975
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
Ok thx.

Zat net wat te googlen en hier werd ook aangegeven dat je gewoon 'uit kan stappen' met een bepaald excuus en dat ze dan je koffer er wel af moeten halen, maar dat is niet echt mijn stijl, ben slecht in liegen...
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:32:28 #33
45833 crew  Fogel
pi_89647644
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
En dat willen ze dus niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89650253
Daar ging ik dan ook wel vanuit. Dan ga ik wel door naar DUS, reistijd naar huis is vergelijkbaar voor mij, het is alleen onnodig. In die tijd dat je naar DUS vliegt had je al lang en breed thuis kunnen zitten, maarja, daar betaal je dan ook minder voor he.
pi_89651521
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb een vlucht vanuit de states via AMS naar DUS. Ik kan op AMS uitstappen he, maar hoe doe ik dat dan met m'n koffer. Die wordt normaliter toch doorgelabeld? Ik ken facilitaire proces niet, maar dacht altijd dat deze koffer dan nooit op de band terecht komt. Hoe kan ik dan toch zorgen dat ik m'n koffer op AMS krijg? Of kan dat niet?
Wie vliegt dat ? Zulke kleine verleng-hops bestaan bijna niet meer.
pi_89651961
KLM

AMS-BRU is nog korter.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89652159
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:44 schreef Thetallguy het volgende:
KLM

AMS-BRU is nog korter.
nee ik bedoel de hop AMS>DUS, na en gekoppeld aan de lange hop US>AMS
pi_89652653
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:48 schreef quirigua het volgende:

[..]

nee ik bedoel de hop AMS>DUS, na en gekoppeld aan de lange hop US>AMS
Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:58:09 #39
45833 crew  Fogel
pi_89652834
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.
Embraer meestal tegenwoordig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89653405
DUS Fokker 70, BRU Embraer :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89681513
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje :P. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart... :{
pi_89682633
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje :P. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart... :{
Ligt eraan waarmee je vliegt. 23 is echter wel gebruikelijk en het gaat daarbij alleen om de in te checken baggage, dus niet je handbaggage. Officieel mag je één stuk handbaggage meenemen, maar over een damestasje doen ze waarschijnlijk niet moeilijk.
  donderdag 9 december 2010 @ 00:16:20 #43
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89704398
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje :P. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart... :{
De 23kg is alleen voor je ruimbagage, die je incheckt. Verschilt in kg's per airline, zoals al gezegd, maar KLM is 23. Je trolly mag je mee aan boord nemen en je handtasje er apart bij. Dit mag bij elkaar max 12 kg wegen (bij klm!!). (Dus in totaal 35kg die je mee mag nemen.)

Check dus ff de website van je airline. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_89713823
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:06 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.
Is dat nieuw? Ik heb mijn backpack altijd bij de reguliere incheckbalie kunnen inleveren. Ze doen hem dan in zo'n bak waar er tientallen van liggen. Slechts eenmaal heb ik mijn backpack bij oversized luggage moeten inleveren omdat de bagageband naast de incheckbalie te smal was. (lees: net breed genoeg voor een samsonite)
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_89717968
Zou mijn laptop in een sleeve, passen in een handbagage koffer met de afmetingen:

50X20X32 cm ?
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 14:10:50 #46
45833 crew  Fogel
pi_89718033
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:09 schreef -SweetDreams- het volgende:
Zou mijn laptop in een sleeve, passen in een handbagage koffer met de afmetingen:

50X20X32 cm ?
Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.
En als het niet past, neem je het ding gewoon buiten je handbaggagekoffer mee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89718161
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.
En als het niet past, neem je het ding gewoon buiten je handbaggagekoffer mee.
Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?
pi_89718377
quote:
Op donderdag 9 december 2010 14:13 schreef -SweetDreams- het volgende:

[..]

Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?
Daar kom je prima mee weg, zo streng zijn ze niet bij de meeste airlines (budget airlines weet je nooit zeker).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 14:21:05 #49
45833 crew  Fogel
pi_89718585
Ik neem regelmatig een rolkoffer en een rugzak mee aan boord, totaal geen probleem. Maar zoals Drive-r al zegt, het kan zijn dat ze bij de low-cost airlines moeilijker doen dan bij de "reguliere".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89718709
Bij de reguliere wordt eigenlijk nauwelijks nog gechecked. Als je echt wil, kun je daar zo met drie stuks van formaat aan komen en niemand houd je tegen. Soms wel makkelijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89719308
Ik vlieg met Emirates, dus denk dat dat wel goed komt dan.
pi_89719662
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Embraer meestal tegenwoordig.
AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 14:48:00 #53
45833 crew  Fogel
pi_89719988
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89722603
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt. Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem. :) Ik vlieg met een Boeing 747-400.
pi_89723955
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef Nienke_ het volgende:
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt.
Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.

In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
pi_89729760
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
pi_89734643
quote:
Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem.
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
pi_89734691
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
pi_89734724
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
pi_89734988
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
pi_89735290
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
Dus het gebruikelijke, neem ik aan :D

Trouwens even centraal voor de mensen die een laptop meenemen, hoe kan ik gratis internet regelen voor mijn laptop? Ik heb geen zin om een draadloze internet USB kabel aan te schaffen ;(
pi_89736078
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt :?

en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89736399
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
pi_89736926
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
pi_89736978
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt :?

en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg :P :@
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
pi_89737617
quote:
Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
Neen de 75 van Icelandair.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:29:19 #67
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89740795
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:23 schreef Drive-r het volgende:
Bij de reguliere wordt eigenlijk nauwelijks nog gechecked. Als je echt wil, kun je daar zo met drie stuks van formaat aan komen en niemand houd je tegen. Soms wel makkelijk.
Dinsdagavond zat ik op een klmvlucht, Amsterdam Stockholm, de enige die die dag ging, en die vlucht was zo vol dat ze absoluut geen plaats hadden voor alle bagage die mensen meesleepten, ze hebben zelfs koffers in de toiletten neergezet tijdens take-off en landing. Ik zat op de eerste rij achter business class, en hoorde een stewardess aan een meneer vragen of de jas bovenop mocht, ipv in de kapstok: "Meneer, heeft u een mooie jas?"... 8)7
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89742994
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:

Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Laatste twee keer: diphenhydramine slikken (een of ander antihistaminicum dat slaapverwekkend werkt), slaapmasker op en tukken. Lange vluchten, brrr.
pi_89748851
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:14 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.

In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
Aan de andere kant wordt de stop ook gebruikt om een stofzuiger door het vliegtuig heen te halen en het vuilnis op te ruimen. Vraag me af of je dan nog zo prettig zit.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_89750956
Ik vermaak me altijd voor lange prive vluchten prima, ik stel me er gewoon op in en vlieg toch al zo veel. Beetje boekje lezen, filmpje kijken en het is om. Voor werk probeer ik altijd 's nachts de lange vluchten te doen, dan is het gewoon languit slapen in BC, heerlijk snel gaat het dan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89751365
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef koekii het volgende:

[..]

Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg :P :@
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.

Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.

De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
pi_89751532
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.

Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.

De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
gezien haar posthistorie had ik niet veel zin om het uit te leggen, maar ja, dat dus :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89751958
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:15:21 #74
45833 crew  Fogel
pi_89753482
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:19:57 #75
45833 crew  Fogel
pi_89753631
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
Bij www.seatguru.com kan je kijken of er een powerpoint bij je stoel zit. Is vaak alleen op de eerste rijen beschikbaar, en mijn ervaring is dat niet alle (en dat is mild uitgedrukt,: op 4 van de 4 transatlantische vluchten) seat maps van de airbus 330 kloppen (wat wil zeggen dat er geen powerpoint beschikbaar was in economy). Kortom: laad je telefoon thuis op om zeker te zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89753705
Misschien houdt een Iphone het niet uit op een acculading en heb je tussentijds opladen nodig voor je aan de overkant bent
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:27:15 #77
45833 crew  Fogel
pi_89753861
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Misschien houdt een Iphone het niet uit op een acculading en heb je tussentijds opladen nodig voor je aan de overkant bent
Er bestaan ook externe accus/battery-packs als het echt zo'n crisis is om enkele uren zonder iphone te moeten zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89759278
Volgens mij vliegt DL met 767's op AMS en die hebben geen powerpoints.
pi_89761220
Hoe kan je erachter komen waar je vliegtuig vandaan komt?

Wij vliegen komende woensdag van Atyrau naar Amsterdam (KC 903), maar ik weet dat dit vliegtuig daarvoor ergens anders vandaan komt. Geeft regelmatig ook vertragingen op deze lijn, dus ik wil e.e.a. tijdig kunnen checken, maar hoe kom ik hierachter?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_89761361
http://data.flight24.com/flights/kc903/

probeer deze site eens :)

of de timetable van Air Astana
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89761370
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
Dan heb ik de feiten toch gewoon op een rij? AMS-DUS wordt en blijft gevlogen worden door een Fokker. Het ging toch over die route en niet over de route AMS-BRU en TRD?
pi_89762702
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
http://data.flight24.com/flights/kc903/

probeer deze site eens :)

of de timetable van Air Astana
Via de Air Astana-site zie ik een verlate vlucht aankomen vanmorgen vanuit Almaty, terwijl de vertrekkende vlucht naar Amsterdam ook vertraagd was. Alle andere (gelukkig niet veel) vliegen op tijd. Blijkbaar komt de vlucht dan dus vanuit Almaty, naar Atyrau voordat ie naar AMS vertrekt.

Wil even iets eerder e.e.a kunnen checken. Vorige keer naar AMS toe, stonden we om 05.00 op de taxi buiten te wachten toen we een vertragings smsje kregen. Konden we terug het appartement in om een uur te wachten. Terug naar bed kan je dan ook al niet meer :-)

Ik zal alleen nog ff checken of dit op elke vliegdag naar AMS zo is, anders heb ik er nog niks aan :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_89764175
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Volgens mij vliegt DL met 767's op AMS en die hebben geen powerpoints.
Boston is met een A330. Grootste gedeelte van de DL vluchten is ook met de Airbus, rest 767.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89764198
yep A330!
pi_89824781
O inderdaad ja, hm was in de war met een andere route dan volgens mij.

Als je een vlucht al hebt geboekt, en je meldt je na de boeking aan voor Flying Blue, kun je deze miles dan nog wel mee laten tellen (uiteraard als de vlucht nog niet geweest is)?
pi_89825065
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 04:36 schreef EddyAlbena het volgende:
O inderdaad ja, hm was in de war met een andere route dan volgens mij.

Als je een vlucht al hebt geboekt, en je meldt je na de boeking aan voor Flying Blue, kun je deze miles dan nog wel mee laten tellen (uiteraard als de vlucht nog niet geweest is)?
geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_89825109
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 06:37 schreef Essebes het volgende:

[..]

geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.
Ah mooi, bedankt!
pi_89864417
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
Ook al is het niet belangrijk, toch even aan aanvulling. De eerste 10 E190's zijn gekocht als vervanging voor de F50, daarna zijn er nog 7 gekocht ter vervanging van de F100. Dat houdt, in dit geval, in vervanging in de zin van om tot een (ongeveer) gelijk aantal vliegtuigen te komen (een x aantal F50's plus een x aantal F100's eruit, een Y aantal E190's erbij).
Het houdt niet in dat alle F50 routes nu door een E190 gevlogen worden. De meeste korte routes werden door een F50 gevlogen, nu door de F70. De langere routes werden vaak door de F100 gevlogen (met zo nu en dan ook F70 vanwege planning) en die worden nu grotendeels door de E190 gevlogen, mede ook omdat het plan was de F100's reserve te houden (wat dan weer niet gebeurt).
Dus in principe wordt een BRU en DUS door de F70 gevlogen en de TRD en HEL door een E190, maar planning en vraag naar stoelen kan ervoor zorgen dat een DUS of BRU nu ook regelmatig door een E190 gedaan worden. Daarnaast heb je nog de incidentele verstoringen waardoor een F70 route overgenomen wordt door een E190 (of andersom).

De F70's blijven nog wel een paar jaar in dienst bij KLM, wel worden er rond eind dit jaar/begin volgend jaar weer meer E190's (of E170's) verwacht (de intentie is er, nu nog het geld en andere middelen), waardoor je mogelijk meer F70 routes gevlogen zult zien worden door E190's, al zijn die nieuwe embraers nu nog bedoeld als uitbreiding, geen vervanging.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_89969377
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
pi_89971400
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
wachten of lezen of een psp oid
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89971500
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
naar fox bellen?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89971565
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
Als het een dusdanige kleine wijziging is zal ene Malaysia Airlines of de reisorganisatie er geen probleem mee hebben.
Gezien je volgende week al vliegt zou ik even direct contact zoeken met Malaysia Airlines of de ticketboer waar je geboekt hebt, gezien je de papieren tickets hebt zou het mogelijk moeten zijn dit met Malaysia Airlines direct te regelen.

Maak je geen zorgen, ik moet de eerste luchtvaartmaatschappij meemaken die over 1 letter moeilijk doet, zelfs Ryanair doet daar niet moeilijk over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90006713
Kort vraagje:

Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende? Bij aankomst op dezelfde terminal (terminal 5). Ik heb als alternatief 2.5 uur overstap tijd, maar liever dat dan enorm moeten stressen om een vlucht te halen.

Vorige keer duurde het voor mijn gevoel wel even voordat ik door alle controles heen was. De vlucht wordt trouwens zo aangeboden door British Airways.
pi_90007121
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende?
Ik deel je twijfels. Ik ben ook een keer overgestapt op Terminal 5 en ik vond het erg lang duren. Eerlijk gezegd heb ik toen niet op de klok gekeken, maar om te beginnen werden we al met een bus opgepikt bij het aankomende toestel.

Vervolgens duurden de security checks enorm lang. De wachtrij van overstappers mengde zich met de wachtrij van passagiers die gewoon uit London kwamen. Vervolgens werden de passagiers een voor een naar de screen apparatuur gewenkt en begonnen daar pas met het uittrekken van de jas, etcetera. Zeer traag allemaal.

Ik zou voor de 2,5 uur kiezen voor je gemoedsrust. Op Terminal 5 zijn wel voldoende faciliteiten om je bezig te houden, waaronder een restaurant van Gordon Ramsey.
pi_90007166
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Kort vraagje:

Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende? Bij aankomst op dezelfde terminal (terminal 5). Ik heb als alternatief 2.5 uur overstap tijd, maar liever dat dan enorm moeten stressen om een vlucht te halen.

Vorige keer duurde het voor mijn gevoel wel even voordat ik door alle controles heen was. De vlucht wordt trouwens zo aangeboden door British Airways.
Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 18:14:27 #96
45833 crew  Fogel
pi_90009045
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_90009211
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemen ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90011062
Bedankt voor het advies :). Ik ga toch maar voor de ruimere overstaptijd.
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 19:44:44 #99
45833 crew  Fogel
pi_90012668
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemen ;)
Goed punt... ik kan vanaf hier maar uit twee "feeder" vluchten per dag kiezen, vandaar dat ik niet aan die optie dacht |:(
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 16 december 2010 @ 20:10:06 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90013922
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Hoewel niet meer van toepassing voor de vraagsteller, betekent het niet automatisch dat je als je je aansluiting mist je op de eerstvolgende vlucht wordt gezet, als je buiten je schuld om je aansluiting mist heeft de maatschappij nog wel de vervoersplicht, maar beperkt dit zich tot de eerste vlucht waarop plaats is.
In de regel zal dat meestal wel de eerstvolgende vlucht zijn, maar mocht die volgeboekt zijn kan het zomaar zijn dat je langer moet wachten.

Daarnaast zou ik gewoon vor 2,5 uur gaan, zit je iets relaxter in het vliegtuig en ga je niet gelijk al stressen als je al een beetje vertraging hebt, daarna rennen uit het vliegtuig door de security controle heen.
Het is overigens op bepaalde tijdstippen wel degelijk gemakkelijk mogelijk om de aansluiting van 1 uur te halen, 1,5 uur vanaf Terminal 3 naar Terminal 5 haalde ik met gemak, ik was 30 minuten na landing al bij de incheckbalie van BA, de dame achter de balie vroeg hoe ik dat zo snel gedaan kon hebben, tja, ik heb toen juist niet voor transfer gekozen maar via de publieke weg, dat is over het algemeen sneller.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 20:44:48 #101
45833 crew  Fogel
pi_90015929
Goed nieuws: vanaf vandag gratis wifi op Schiphol!

http://www.schiphol.nl/Reizigers/Nieuws/GratisWiFiOpSchiphol2.htm
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_90046282
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:27 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ok thx.

Zat net wat te googlen en hier werd ook aangegeven dat je gewoon 'uit kan stappen' met een bepaald excuus en dat ze dan je koffer er wel af moeten halen, maar dat is niet echt mijn stijl, ben slecht in liegen...
zeg gewoon dat je eraf gaat ze moeten(!) je koffer uit het vliegtuig halen want het toestel mag pas weg als iedereen in het toestel zit die bagage erin heeft zitten
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90046327
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:42 schreef jeloen het volgende:

[..]

zeg gewoon dat je eraf gaat ze moeten(!) je koffer uit het vliegtuig halen want het toestel mag pas weg als iedereen in het toestel zit die bagage erin heeft zitten
En het is echt ellende, reken op uren wachten voordat je je koffer hebt. Dit uit ervaring...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90046371
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
ze moeten wel als je koffertje al in het toestel is he :7
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90046475
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:44 schreef jeloen het volgende:

[..]

ze moeten wel als je koffertje al in het toestel is he :7
Natuurlijk. Maar nogmaals, uit ervaring is het diepe ellende. De koffer wordt er direct van afgehaald, maar het duurt uren voordat jij hem dan hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90049160
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar nogmaals, uit ervaring is het diepe ellende. De koffer wordt er direct van afgehaald, maar het duurt uren voordat jij hem dan hebt.
Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90051138
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
ja maar ze doen koffertje in het toestel maar als blijkt dat jij er niet bent mag koffertje niet mee en ze gaan dan echt koffertje er niet uithalen om vervolgens cheks te doen om hem vervolgens weer in te laden.
dan is het koffertje er uit en verder.
(maar je kunt het uiteraard navragen)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90055859
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:50 schreef jeloen het volgende:

[..]

ja maar ze doen koffertje in het toestel maar als blijkt dat jij er niet bent mag koffertje niet mee en ze gaan dan echt koffertje er niet uithalen om vervolgens cheks te doen om hem vervolgens weer in te laden.
dan is het koffertje er uit en verder.
(maar je kunt het uiteraard navragen)
Zou ik niet vanuit gaan, dit was zeker een idee waarover maatschappijen aan het nadenken waren een tijdje terug om dat soort praktijken te weren.

Nu zal in de praktijk dat niet gebeuren omdat het ook voor de maatschappij te veel moeite en geld kost.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:54:45 #109
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90056618
Momenteel ben ik in Miami en ik wil nog twee steden bezoeken. Welke site raden jullie aan waar ik goedkoop tickets kan boeken? Ik had al gekeken op cheaptickets.com en .nl, maar misschien bestaat er nog een betere en goedkopere site? :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:56:46 #110
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90056704
En is het mogelijk om bijvoorbeeld je KLM ticket om te boeken van Miami naar New York? Zo ja, wat zijn ongeveer de kosten daar van? (ik weet iig dat de tickets vanaf NY naar Amsterdam goedkoper zijn dan vanaf Miami)
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:08:08 #111
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90057193
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
Dit is niet toegestaan voor maatschapijen. Het nazenden van bagage mag uiteraard wel als een passagier de eindbestemming heeft bereikt maar zijn bagage niet, maar dan weet de passagier niet dat zijn koffer niet gelijk met hem zou meevliegen.
Als ze de koffer op deze manier zouden gaan nazenden dan bestaat er een veiligheidsrisico, (je kan dan anticiperen dat bagage aan boord van een vlucht zal komen waar je niet zelf in hoeft te zitten, waardoor de mogelijkheid van een aanslag ontstaat) eentje die een luchtvaartmaatschapij op sancties zal gaan staan. (Want je kan nooit alle bagage voor 100% die op deze manier meegaat gaan controleren).

Wel zou ik er niet vanuit gaan dat je je koffer krijgt als je een vlucht hebt met eindbestemming Dusseldorf, KLM rekent daar een tarief voor en wil anders je bagage achterhouden. Hoewel dat illegaal is, en na dreigen van aangifte bij de marechaussee uiteindelijk wel weer bij jouw terecht zal komen zal je dat veel tijd gaan kosten.
De enige keer dat je je bagage wel gemakkelijk krijgt is bij vertraging, want dan heb je een punt dat een connectie over land sneller zou gaan. KLM geeft in die gevallen gemakkelijk de bagage mee, de 2 keer dat ik vanuit Azie in Amsterdam mijn vlucht naar Dusseldorf heb gemist was de bagage binnen 30 minuten op de bagageband.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90058978
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dit is niet toegestaan voor maatschapijen. Het nazenden van bagage mag uiteraard wel als een passagier de eindbestemming heeft bereikt maar zijn bagage niet, maar dan weet de passagier niet dat zijn koffer niet gelijk met hem zou meevliegen.
Als ze de koffer op deze manier zouden gaan nazenden dan bestaat er een veiligheidsrisico, (je kan dan anticiperen dat bagage aan boord van een vlucht zal komen waar je niet zelf in hoeft te zitten, waardoor de mogelijkheid van een aanslag ontstaat) eentje die een luchtvaartmaatschapij op sancties zal gaan staan. (Want je kan nooit alle bagage voor 100% die op deze manier meegaat gaan controleren).
Het gebeurt nu ook niet voor zover ik weet, maar ik weet wel dat mijn werkgever ermee bezig was het te realiseren, maar van te voren was het eigenlijk al duidelijk dat het meer geld zou kosten dan opleveren.

En het is wel degelijk toegestaan, zij het onder bepaalde voorwaarden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90060205
moet een luchtvaartmaatschappij overnachtingskosten vergoeden als je vlucht gecancelled is door slecht weer? Mijn vlucht voor morgen is geannuleerd, en ik moet dus een nacht langer in Zweden blijven, en heb geen huisvesting meer. De meneer bij KLM aan de telefoon zei dat hij dat niet kon garanderen, maar ik vraag me af of iemand hier er iets van weet...
pi_90061371
Geen idee, ik zit ook in Zweden vast. Ik heb zelf gewoon onderdak, maar ik reken nog niet op een vertrek morgen en ik moet naar Engeland, waar het nog iets minder ellendig is dan in Nederland momenteel. Ik heb nu vluchten geboekt voor morgen met Norvegian, SAS en British Airways _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90061501
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:24 schreef Drive-r het volgende:
Geen idee, ik zit ook in Zweden vast. Ik heb zelf gewoon onderdak, maar ik reken nog niet op een vertrek morgen en ik moet naar Engeland, waar het nog iets minder ellendig is dan in Nederland momenteel. Ik heb nu vluchten geboekt voor morgen met Norvegian, SAS en British Airways _O-
ja, het is lastig. Ik moet morgen uit m'n huis, en kan pas in januari in m'n volgende huis. Gelukkig vergoed m'n annuleringsverzekering het als de KLM het niet uit betaalt, dat scheelt. Ben wel benieuwd.

Kun je al die vluchten kosteloos annuleren dan?
pi_90061771
De SAS heeft een relaxed systeem dat je binnen 24 uur gratis kunt cancellen, dus die heb ik maar geboekt voor de zekerheid. De BA had ik al, dat is mijn eerste keuze. Als die dus gaat, cancel ik SAS bijna gratis (wat admin kosten). Als die niet gaat en SAS gaat wel, cancel ik BA en krijg ik alles terug (omdat het dan hun fout is).

De Norvegian was maar 699 SEK, dus die optie leek me de moeite waard om erbij te nemen. Mijn vriendin moet namelijk echt nodig naar Londen toe, ik heb niet zo'n haast. Als ik die Norvegian cancel krijg ik altijd nog de tax enzo terug, dus kost het maar 500 SEK ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90062033
ik ben dol op sneeuw, echt. Maar sneeuw en vliegen is kut met peren...

Ik moet ook nog overstappen op AMS, ben benieuwd hoe dat gaat....Hoop toch echt zondag hier weg te kunnen, maandag moet ik eigenlijk gewoon werken...
pi_90062107
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben dol op sneeuw, echt. Maar sneeuw en vliegen is kut met peren...

Ik moet ook nog overstappen op AMS, ben benieuwd hoe dat gaat....Hoop toch echt zondag hier weg te kunnen, maandag moet ik eigenlijk gewoon werken...
AMS kan je volgens mij vergeten, dat lijkt potdicht te zitten...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90062225
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

AMS kan je volgens mij vergeten, dat lijkt potdicht te zitten...
zondag wellicht niet. Daar hoop ik maar op..
pi_90062328
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zondag wellicht niet. Daar hoop ik maar op..
Zal wel goed komen, storm gaat nu richting Londen geloof ik |:(
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90076641
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:54 schreef nlboy het volgende:
Momenteel ben ik in Miami en ik wil nog twee steden bezoeken. Welke site raden jullie aan waar ik goedkoop tickets kan boeken? Ik had al gekeken op cheaptickets.com en .nl, maar misschien bestaat er nog een betere en goedkopere site? :)
Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
pi_90078450
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:56 schreef nlboy het volgende:
En is het mogelijk om bijvoorbeeld je KLM ticket om te boeken van Miami naar New York? Zo ja, wat zijn ongeveer de kosten daar van? (ik weet iig dat de tickets vanaf NY naar Amsterdam goedkoper zijn dan vanaf Miami)
Dit hangt af van de boekingsklasse van het ticket Miami - Amsterdam dat je al hebt. Als je een goedkoop take-off tarief hebt, dan valt het niet te wijzigen en ben je de ticketprijs kwijt. De kosten van het 'omboeken' zijn dan gelijk aan de kosten voor een nieuw ticket New York - Amsterdam. Dat kun je nagaan via de website van KLM.

Als je een 'flexibel' tarief hebt, dan kun je het ticket wijzigen met een bijbetaling en soms zelfs helemaal gratis. Een eventueel tegoed in jouw voordeel blijft dan als credit bij de KLM dat je kunt gebruiken bij je volgende ticket.
pi_90078472
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 03:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
Een andere prijsvechter is Southwest Airlines. Aangezien het de kerstperiode is, zul je inderdaad weinig of geen mooie aanbiedingen kunnen verwachten.
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 10:08:19 #124
45833 crew  Fogel
pi_90078494
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:30 schreef Drive-r het volgende:
De SAS heeft een relaxed systeem dat je binnen 24 uur gratis kunt cancellen, dus die heb ik maar geboekt voor de zekerheid. De BA had ik al, dat is mijn eerste keuze. Als die dus gaat, cancel ik SAS bijna gratis (wat admin kosten). Als die niet gaat en SAS gaat wel, cancel ik BA en krijg ik alles terug (omdat het dan hun fout is).

De Norvegian was maar 699 SEK, dus die optie leek me de moeite waard om erbij te nemen. Mijn vriendin moet namelijk echt nodig naar Londen toe, ik heb niet zo'n haast. Als ik die Norvegian cancel krijg ik altijd nog de tax enzo terug, dus kost het maar 500 SEK ofzo.
Ze doen soms moeilijk als de vlucht zelf binnen die 24u vertrekt, maar mijn ervaring is dat ze er met een beetje "doorduwen" er geen probleem van maken en toch kostenloos cancellen. En met slecht weer zijn ze al helemaal coulant, dus dat komt goed :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_90078575
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
moet een luchtvaartmaatschappij overnachtingskosten vergoeden als je vlucht gecancelled is door slecht weer?
Ja. De maatschappij moet verzorging aanbieden, ook als de reden buiten hun macht ligt.

Bron: dit vergelijkbare verhaal over de vulkaanuitbarsting destijds.

Bewaar dus je hotel- en maaltijdbonnetjes. Dat verhaal legt ook uit hoe je het kunt claimen.
pi_90078870
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 10:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze doen soms moeilijk als de vlucht zelf binnen die 24u vertrekt, maar mijn ervaring is dat ze er met een beetje "doorduwen" er geen probleem van maken en toch kostenloos cancellen. En met slecht weer zijn ze al helemaal coulant, dus dat komt goed :)
De vroege vlucht van Norwegian is gelukt, helaas vloog hij naar Stansted ipv Gatwick, maar in ieder geval aangekomen. Mijn BA vlucht van later vandaag is al gecancelled, dus dat geld krijg ik terug en dan nog SAS regelen en klaar is Kees! Uiteindelijk dus maar 699 SEK kwijt, mijn originele vlucht was veel duurder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90094084
goed, het verhaal duurt langer. De situatie is zo: ik zou van stockholm via amsterdam naar bremen vliegen. Vandaag al. Vlucht geannuleerd, omgeboekt op morgen. Vlucht geannuleerd, omgeboekt op een vlucht naar hannover, ook via amsterdam.

nu heb ik bedacht dat ik beter in Amsterdam kan blijven en op eigen gelegenheid verder wil reizen. Dit wil ik aan klm aangeven, maar ik kan ze niet bereiken, ze hebben het te druk. Ik heb het zweeds, duitse, nederlandse, engelse en amerikaanse nummer geprobeerd. Denken jullie dat het een probleem is als ik dat morgen op het vliegveld aangeef?
pi_90094456
Nee, gewoon niks inchecken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90094548
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:46 schreef Drive-r het volgende:
Nee, gewoon niks inchecken?
ik heb zo'n 20 kilo bagage die ik toch graag mee wil nemen...
pi_90095768
Naar Hamburg of Kopenhagen gaat mssch minder tijd kosten ? Dat is wel de concurerende vlieg-mafia. Over Hanover is ook zowat, die gaan niet zo vaak, Hamburg wel vaker, Kopenhagen ook !
Als die 20 kg in een carry-on passen, kiun je het toch proberen ?
pi_90096077
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:18 schreef quirigua het volgende:
Naar Hamburg of Kopenhagen gaat mssch minder tijd kosten ? Dat is wel de concurerende vlieg-mafia. Over Hanover is ook zowat, die gaan niet zo vaak, Hamburg wel vaker, Kopenhagen ook !
Als die 20 kg in een carry-on passen, kiun je het toch proberen ?
Nee, dat passen ze niet. En nee, ik heb besloten helemaal niet naar Bremen te gaan, plannen helemaal omgegooid...

Ach ja, ik zie het morgen op het vliegveld wel...
pi_90103985
Ik denk dat als je het uitlegt het wel goedkomt onder deze omstandigheden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90134292
Donderdag ben ik teruggekomen vanuit Boston, maar mijn koffer heeft het helaas niet gehaald. Volgens de mevrouw achter de balie bij KLM (vloog met Delta) stond hij inderdaad in Boston, maar hoewel me dat vreemd in de oren klinkt (ik was redelijk laat in Cincinatti voor mijn vlucht naar Boston, zo laat dat ze niet eens meer een bagagelabel konden printen maar er een moesten uitschrijven), ga ik er toch maar even van uit dat hij daar inderdaad achtergebleven is.

Ze vertelde me dat mijn koffer de volgende dag, dus vrijdag, bezorgd werd, dus dat was wel ok. Behalve dan dat dat niet het geval was... Gisteren was de vlucht geannuleerd, waarschijnlijk vanwege de omstandigheden op Schiphol, maar vandaag is hij wel weer aangekomen, zij het met vertraging. Echter, nog altijd geen koffer, en ik neem aan dat dat in het weekend wel gewoon nog bezorgd wordt. Iemand enig idee hoe lang dit nog kan gaan duren?

Heb al talloze keren geprobeerd te bellen met het nummer dat ik meegekregen had, maar daar wordt maar niet opgenomen, zullen het wel heel druk hebben ofzo... Als ik hem online track staat er simpelweg "Item located, confirmation pending", al vanaf vrijdagochtend...
Studeren in the States: My Destiny
pi_90135213
Dankzij het weer is het op het moment waarschijnlijk al moeilijk genoeg om mensen op hun plaats van bestemming te krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze dit niet als hun hoogste prioriteit zien.

Andere mogelijkheid is ook nog dat de koffer er door de douane eruit is gehaald voor inspectie, dit kan ook voor vertraging zorgen.

Denk dat je maandag of dinsdag meer kans hebt,
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90136374
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:29 schreef The_stranger het volgende:
Ik denk dat als je het uitlegt het wel goedkomt onder deze omstandigheden.
gelukt inderdaad. Wat een gekkehuis, ik heb nog nooit zoveel mensen gezien in een vliegveld om 5 uur 's morgens...

@ MeScott: ik was zostraks op schiphol, en bij de bagagebanden stonden zoveel koffers op eigenaren te wachten, het is grote chaos. Reken er nog maar niet op..
pi_90169603
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dankzij het weer is het op het moment waarschijnlijk al moeilijk genoeg om mensen op hun plaats van bestemming te krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze dit niet als hun hoogste prioriteit zien.
Daarnaast zijn er nu zoveel koffers "over" dat ze die niet eens kunnen vervoeren, ook al weten ze al van alle koffers waar de eigenaar zich bevindt. Er is simpelweg geen ruimte beschikbaar in de vliegtuigen, zeker niet binnen Europa. Daarnaast vergis je je in hoe lang het duurt om de eigenaar te traceren en zelfs al is de eigenaar gevonden, dan nog is je koffer 1 in een berg van koffers, dan duurt het ook nog wel even voordat de koffer gepakt is.

Met andere woorden, rustig wachten tot de bezorgdienst voor de deur staat.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90236385
Ik vlieg in mei met Jet Airways naar New York. Nu ben ik vast een beetje aan het kijken hoe het online inchecken in zijn werk gaat, want dat ging de vorige keer met Delta (bijna) fout, waardoor mijn vriendin en ik pas op het laatste moment stoelen naast elkaar konden regelen.

Maar wat zegt dit nu over de maatschappij? Dat het niet eens bestaat om vantevoren stoelen vast te leggen? Gebeurt dat pas op de luchthaven, vlak voor vertrek?

http://www.flightguru.in/jetairways/jet-airways-check-in.shtml
pi_90252183
probeer het eens op de website van de Jet airways zelf ;)

http://www.jetairways.com/NL/EU/PlanYourTravel/WebCheck-in.aspx
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90255059
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 15:19 schreef Fargo het volgende:
Ik vlieg in mei met Jet Airways naar New York. Nu ben ik vast een beetje aan het kijken hoe het online inchecken in zijn werk gaat, want dat ging de vorige keer met Delta (bijna) fout, waardoor mijn vriendin en ik pas op het laatste moment stoelen naast elkaar konden regelen.

Maar wat zegt dit nu over de maatschappij? Dat het niet eens bestaat om vantevoren stoelen vast te leggen? Gebeurt dat pas op de luchthaven, vlak voor vertrek?

http://www.flightguru.in/jetairways/jet-airways-check-in.shtml
Steeds vaker niet inderdaad, tenzij je duurdere tickets koop of frequent flyer bent. Stoelen kan je dan bijvoorbeeld pas bij het (online) inchecken kiezen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 22 december 2010 @ 00:08:22 #140
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90265699
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 03:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
Thanks! Op dit moment is het idd redelijk duur om te vliegen (ivm kerst en oud&nieuw). Met Delta ben ik rond de 200 euro kwijt, dus redelijk hetzelfde als jetBlue. :) Ik ga daarom maar een andere keer naar NY.
  woensdag 22 december 2010 @ 00:49:10 #141
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90268039
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit hangt af van de boekingsklasse van het ticket Miami - Amsterdam dat je al hebt. Als je een goedkoop take-off tarief hebt, dan valt het niet te wijzigen en ben je de ticketprijs kwijt. De kosten van het 'omboeken' zijn dan gelijk aan de kosten voor een nieuw ticket New York - Amsterdam. Dat kun je nagaan via de website van KLM.

Als je een 'flexibel' tarief hebt, dan kun je het ticket wijzigen met een bijbetaling en soms zelfs helemaal gratis. Een eventueel tegoed in jouw voordeel blijft dan als credit bij de KLM dat je kunt gebruiken bij je volgende ticket.
Ja ik heb toen een goedkope ticket naar Miami geboekt, dus dat betekend dat ik helaas niet kan wijzigen en dat NY er niet in zit (te duur om op en neer te gaan ivm kerst). Op de site vond ik het onduidelijk omschreven over het ticket wijzigen (alleen over naam/datum wijzigen). Iig thanks voor de uitleg! :)
pi_90279537
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:49 schreef nlboy het volgende:

[..]

Ja ik heb toen een goedkope ticket naar Miami geboekt, dus dat betekend dat ik helaas niet kan wijzigen en dat NY er niet in zit (te duur om op en neer te gaan ivm kerst).
Ok, dat is jammer. New York is erg cool.

Ik begrijp nu pas dat je een retourticket Amsterdam - Miami had gekocht en dus de heenreis daarvan al gebruikt hebt. In dit geval had je ook aan een duurder flexible ticket niets gehad. Ook bij zo'n flexibel ticket kun je niet zomaar de vertrek luchthaven van de terugreis wijzigen en het is ook niet zo dat je bij annulering van alleen de terugreis 50% oid van de prijs terug krijgt.
pi_90309455
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
probeer het eens op de website van de Jet airways zelf ;)

http://www.jetairways.com/NL/EU/PlanYourTravel/WebCheck-in.aspx
Daar had ik natuurlijk zelf ook al wel gekeken. Als ik dan wil inchecken met de bij mij bekende gegevens, dan krijg ik dit te lezen:

Please note, Web Check-In is available for passengers holding a confirmed E-ticket as follows:

JetPrivilege and Non-JetPrivilege members booked in First Class & Premiere : Within 48 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International Flight) of the scheduled departure time.

JetPrivilege Platinum and Gold members booked in Economy : Within 48 hours before flight departure, but not less than 1 hour ( 2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Please verify the details you have entered and try again. If you are still unable to proceed with your check-in process it means that airport check-in is required.

Please contact the airline representative at the airport.


Dan ga ik er maar van uit dat ik óf te vroeg ben, óf gewoon niet online kan inchecken vantevoren. D-river ook bedankt voor je antwoord!
pi_90309988
Hier staat het in je bericht...

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Dus 24 uur vna te voren.
  donderdag 23 december 2010 @ 03:46:12 #145
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90327489
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Ok, dat is jammer. New York is erg cool.

Ik begrijp nu pas dat je een retourticket Amsterdam - Miami had gekocht en dus de heenreis daarvan al gebruikt hebt. In dit geval had je ook aan een duurder flexible ticket niets gehad. Ook bij zo'n flexibel ticket kun je niet zomaar de vertrek luchthaven van de terugreis wijzigen en het is ook niet zo dat je bij annulering van alleen de terugreis 50% oid van de prijs terug krijgt.
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan. Klopt ik zit momenteel in Miami. Dus voor de volgende keer als ik ga bijvoorbeeld rondreizen is de enige mogelijkheid om 2x een enkele reis te boeken.
pi_90329587
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier staat het in je bericht...

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Dus 24 uur vna te voren.
dat dus :) (niet overdreven lang, maar zeker niet heel kort)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90330032
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 03:46 schreef nlboy het volgende:
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan. Klopt ik zit momenteel in Miami. Dus voor de volgende keer als ik ga bijvoorbeeld rondreizen is de enige mogelijkheid om 2x een enkele reis te boeken.
Nee, je kunt ook een zogenaamd 'open jaw' ticket kopen, wat ongeveer dezelfde prijs is als een retour. Je vliegt dan A-B en C-A.

Je kunt altijd proberen om nog even de airline te bellen, die kunnen je soms tegen een kleine toeslag wel omboeken als ze zien dat ze toch nog ruimte over / tekort hebben op bepaalde vluchten. Zeker bij Amerikaanse maatschappijen proberen ze je als klant te behouden en zullen ze proberen met een voorstel te komen is mijn ervaring, maar accepteer het als ze gewoon 'nee' zeggen.
  donderdag 23 december 2010 @ 15:47:16 #148
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90345576
quote:
2s.gif Op donderdag 23 december 2010 09:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, je kunt ook een zogenaamd 'open jaw' ticket kopen, wat ongeveer dezelfde prijs is als een retour. Je vliegt dan A-B en C-A.

Je kunt altijd proberen om nog even de airline te bellen, die kunnen je soms tegen een kleine toeslag wel omboeken als ze zien dat ze toch nog ruimte over / tekort hebben op bepaalde vluchten. Zeker bij Amerikaanse maatschappijen proberen ze je als klant te behouden en zullen ze proberen met een voorstel te komen is mijn ervaring, maar accepteer het als ze gewoon 'nee' zeggen.
Goed om te weten voor de volgende keer om dan een 'open jaw' te boeken. Ik heb bij KLM geboekt en het is helaas onmogelijk om ze te bereiken (ivm de sneeuwchoas op schiphol).
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:38:47 #149
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_90405830
Een "bekende" van mij probeerde vandaag van Gdansk naar Bremen te vliegen, maar de vlucht is geannuleerd. Voor zover ik weet is er ook geen vervangend vliegtuig ingezet oftewel: genaaid :(

Nu weet ik dat er een bepaalde Europese regelgeving is waarin staat dat hij recht zou moeten hebben op een refund 250 euro van Ryanair, maar geldt dit ook in geval van mist/sneeuw?
Drugs are good mkay?
pi_90413052
Nee, dat is niet verwijtbaar aan de airline. Weer, stakingen etc vallen buiten de regeling.
pi_90417580
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:50 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dat is niet verwijtbaar aan de airline. Weer, stakingen etc vallen buiten de regeling.
Terecht naar mijn mening :)
pi_90430778
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:38 schreef Party_P het volgende:
Een "bekende" van mij probeerde vandaag van Gdansk naar Bremen te vliegen, maar de vlucht is geannuleerd. Voor zover ik weet is er ook geen vervangend vliegtuig ingezet oftewel: genaaid :(

Nu weet ik dat er een bepaalde Europese regelgeving is waarin staat dat hij recht zou moeten hebben op een refund 250 euro van Ryanair, maar geldt dit ook in geval van mist/sneeuw?
Hij krijgt de kosten van z'n ticket wel terug. Hij heeft het ticket immers nooit gebruikt. Op de volgende link kun je er een en ander over lezen : http://www.consuwijzer.nl(...)at_zijn_mijn_rechten

De 250 euro die je noemt, is een vergoeding die de maatschappij je moet geven als de vertraging niet door overmacht is veroorzaakt (maar bijvoorbeeld door slechte planning van de maatschappij). Die vergoeding komt dus bovenop de ticketprijs die ook terug betaald moet worden. Maar goed, dat is hier dus niet ter sprake.

Wat volgens mij wel ter sprake is, zijn de eventuele extra hotel- en verblijfskosten. Zoals je via de link leest, moet de maatschappij bij annulering de reiziger een andere vlucht aanbieden en verzorging aanbieden, ook bij overmacht. De reiziger kiest dan of hij dat aanneemt of liever z'n ticket prijs terug wil en zelf verder zijn reis regelt.

Bij zo'n massaal probleem zoals een sneeuwstorm of de aswolk, is er echter meestal geen communicatie mogelijk met de maatschappij. (Bij Ryanair is dat ook zonder calamiteiten al lastig). Het is dan onduidelijk in hoeverre die regeling nog geldt. Daarom zou hij mijns inziens kunnen proberen om zowel het ticket als een eventueel diner en hotelnacht terug te claimen, indien hij daar bonnetjes van heeft.
  zondag 26 december 2010 @ 12:35:51 #153
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_90454948
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Hij krijgt de kosten van z'n ticket wel terug. Hij heeft het ticket immers nooit gebruikt. Op de volgende link kun je er een en ander over lezen : http://www.consuwijzer.nl(...)at_zijn_mijn_rechten

De 250 euro die je noemt, is een vergoeding die de maatschappij je moet geven als de vertraging niet door overmacht is veroorzaakt (maar bijvoorbeeld door slechte planning van de maatschappij). Die vergoeding komt dus bovenop de ticketprijs die ook terug betaald moet worden. Maar goed, dat is hier dus niet ter sprake.
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.

Het was dus puur een probleem met die vlucht, mist zou in dit geval geen reden moeten zijn tot annulering van de vlucht.
Drugs are good mkay?
pi_90472729
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:35 schreef Party_P het volgende:

[..]

Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.

Het was dus puur een probleem met die vlucht, mist zou in dit geval geen reden moeten zijn tot annulering van de vlucht.
Je schreef in je vraag dat er sprak was van mist/sneeuw, waarmee je zelf de suggestie van overmacht deed. Maar goed, in dat geval dus de ticketprijs terug + 250 euro. Op die website wordt uitgelegd welke stappen je kunt ondernemen.
pi_90473153
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:35 schreef Party_P het volgende:
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.
Bij mist kunnen vliegtuigen soms wel veilig opstijgen, maar niet landen. Om een vliegtuig te hebben, moet die eerst eens geland zijn op de plek waarvandaan je wilt vliegen, dus kan het wel onder overmacht door de weersomstandigheden vallen. Ligt helemaal aan de plaatselijke situatie.
  maandag 27 december 2010 @ 21:00:47 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90509288
quote:
2s.gif Op zondag 26 december 2010 22:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij mist kunnen vliegtuigen soms wel veilig opstijgen, maar niet landen. Om een vliegtuig te hebben, moet die eerst eens geland zijn op de plek waarvandaan je wilt vliegen, dus kan het wel onder overmacht door de weersomstandigheden vallen. Ligt helemaal aan de plaatselijke situatie.
:) Daarnaast kan het vliegtuig in kwestie wel eens op een andere luchthaven gestationeerd zijn, waarvan niet gevlogen kan worden, of eerder moeten uitwijken waardoor deze niet ingezet kan worden.
Dat kan je gooien op slechte planning, maar Ryanair heeft 4 vliegtuigen o.a. moeten uitwijken naar Lille, en kon daar niet meer opstijgen omdat er geen de-icevloeistof voor handen was op die luchthaven. Ryanair zal zich dan beroepen op overmacht en je zult moeten procederen om een extra vergoeding te krijgen, als je het al wilt, want Ryanair zal wel kunnen aantonen dat ze de crew voorhanden hadden om de vliegtuigen weg te krijgen maar dat dit door de luchthaven kwam dat ze niet konden vertrekken.

Redelijke vergoeding voor overnachtingen moeten in de regel wel vergoed worden, maar Ryanair staat niet bekend als een organisatie waar je gemakkelijk contact mee kan krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90510326
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair staat niet bekend als een organisatie waar je gemakkelijk contact mee kan krijgen.
Makkelijker dan met KLM of BA in ieder geval, is mijn ervaring. En ze zijn voor zover ik weet de enige maatschappij waar je via de website kunt zien welke vluchten geannuleerd zijn en je meteen met een simpel webformulier je geld in een dag terug hebt.
pi_90512271
Ben even met mijn kortlopende reisverzekering bezig. Gaan in februari naar Boston en NY, maar nu met het niet vliegen van vliegtuigen zou ik misschien wel extra willen verzekeren dat we bijv overnachtingen vergoed krijgen als er vliegtuigen uit zouden vallen. Heeft iemand daar tips voor, of is dit überhaupt niet te verzekeren?!
pi_90514652
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Ben even met mijn kortlopende reisverzekering bezig. Gaan in februari naar Boston en NY, maar nu met het niet vliegen van vliegtuigen zou ik misschien wel extra willen verzekeren dat we bijv overnachtingen vergoed krijgen als er vliegtuigen uit zouden vallen. Heeft iemand daar tips voor, of is dit überhaupt niet te verzekeren?!
ik ben erg tevreden over m'n doorlopende reisverzekering bij interpolis, van de rabobank. Ik zat nu ook met de weersomstandigheden, en als klm mijn kosten niet vergoed, dan geven zij mij per dag een zekere vergoeding, afhankelijk van het land waar je bent, natuurlijk..
pi_90523906
Zijn er nog belangrijke wijzigingen voor 2011 of blijft alles hetzelfde kwa regels/procedures e.d.?
pi_90549362
Even een bagagetechnisch vraagje. Ik vlieg donderdag met BA naar Londen en van daaruit verder met Qantas. Nu heb ik iets minder kilo's die ik mag meenemen dan gehoopt, dus ik vroeg me af hoe nauw men kijkt naar het gewicht van handbagage? In alle jaren dat ik vlieg is het nog nooit gecontroleerd bij reguliere airlines.
Maar bij BA mag je je laptop apart meenemen, bij Qantas niet. En dat scheelt alweer behoorlijk.

Omdat ik voor langere tijd naar het buitenland ga stouw ik mijn handbagage liefst zo vol mogelijk. :')
TRV
pi_90572474
Let even goed op de regels van de luchthaven in London waar je overstapt. Kan zijn dat ze weer de 'one piece' handbagage regel hebben.

Voor de rest zal niemand er waarschijnlijk op letten, behalve dan dat je er rekening mee moet houden dat je niet met het grootste vliegtuig naar London zal vliegen en je daarin ook je handbagage zelf kwijt moet zien te raken (alhoewel het waarschijnlijk nog wel een Airbus zal zijn)
pi_90643493
Heb me zojuist aangemeld voor het flyblue programma van de klm. Nu vroeg ik me af je hier nu een pasje van thuisgestuurd krijgt ? Ik zie in mijn profiel namelijk dat een tijdelijk pasje kan uitprinten maar ze sturen er dus nu al eentje op ? Je moet niet eerst je 1e vlucht maken met dit programma?
pi_90644569
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:51 schreef copyfile het volgende:
Heb me zojuist aangemeld voor het flyblue programma van de klm. Nu vroeg ik me af je hier nu een pasje van thuisgestuurd krijgt ? Ik zie in mijn profiel namelijk dat een tijdelijk pasje kan uitprinten maar ze sturen er dus nu al eentje op ? Je moet niet eerst je 1e vlucht maken met dit programma?
Ze sturen hem inderdaad op nadat je je eerste vlucht heb gemaakt (met KLM of partners). Althans, zo ging dit bij mij.
  zondag 2 januari 2011 @ 11:30:02 #165
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_90738281
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?

- Tweede vraag: Emirates komt ook vaak voorbij als goedkope maatschappij. Je zit alleen vaak met die overstaptijd van soms wel een halve dag. Wat is allemaal op Dubai airport te doen? Genoeg leuke dingen om de tijd te doden?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_90740158
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:30 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?
Ben je minimaal zo'n 3 uur mee bezig en kost zo'n 8 euro op de goedkoopste manier. Dus niet aan te raden met veel bagage. Bangkok is overigens vanaf Dusseldorf vaak iets goedkoper.
  zondag 2 januari 2011 @ 12:43:27 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90740643
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:30 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?

- Tweede vraag: Emirates komt ook vaak voorbij als goedkope maatschappij. Je zit alleen vaak met die overstaptijd van soms wel een halve dag. Wat is allemaal op Dubai airport te doen? Genoeg leuke dingen om de tijd te doden?
London is opzich wel interessant, bedenk wel dat er vaak minimaal 1 overnachting bijkomt, hoewel dat met een Easyhotel Heathrow (rond de 30 euro) wel meevalt, het kost wel 1 extra reisdag, dus de besparing moet wel de moeite waard zijn.
Reken erop dat je met Ryanair wel voor 3 euro kan vliegen zonder bagage, maar met vervoer naar het centrum en dan vliegveld kom je zonder bagage toch uit op 25 euro.
Je kan ook met de trein voor 50 euro enkele reis, dan kan je wat gemakkelijker bagage meenemen. Zelf reken ik altijd inclusief overnachting zo'n 100 euro per persoon.
(Dus het ticket by netflights.com of Thomascook.co.uk van 449 pond met Ethiad, oftewel 525 euro kost alsnog 625 euro inclusief kosten van en naar de UK)

Dubai airport is opzich wel groot, maar bij een halve dag overstaptijd moet je lekker van het vliegveld afgaan (Met NL paspoort kan dat gratis) en de stad in.
Ook eventueel overnachten in Dubai valt mee, voor 30-50 euro, afhankelijk van comfort en of je wel of geen ontbijt wilt kan dat al.
Indien je overigens in Dubai wil verblijven raad ik je een tussenstop van bijvoorbeeld 22 uur aan of iets dergelijks, kan je rustig slapen en toch wat zien. Een taxi in Dubai is relatief gezien niet duur, en met de metro kan je ook je gemakkelijk verplaatsen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90742463
Ik ben de 17 december met Maleisië airlines gevlogen.

Om 12 uur zouden we vertrekken, en om precies 12 uur hoorde dat we later zouden boarden omdat klm/grondpersoneel staakte ivm weer/sneeuw.

10 minuten later begint een compleet ander bedrijf(naam ontschoten)Met compleet andere kleding onze troep alsnog in te laden.(ik had die mensen nog nooit op schiphol gezien, en ik vlieg toch vaak).

uiteindelijk mochten we om kwart voor een het vliegtuig in, om vervolgens om 2 uur diner te krijgen.

Daarna werden er rond vijven nog wat push downs gedaan(Maar liefst 12 keer achteruit stoten, juichen, weer vooruitgaan, en teleurgesteld weer in je stoel zakken) maar die mislukte omdat er een berg sneeuw achter ons lag.

Daarna werd er weer gekuist, en besloot de toren dat de blauwe vogel heilig is en voorgetrokken mag worden.

Gevolg al het sneeuw wat bij de blauwe vogel werd weg gehaald kwakte ze bij ons neer, eindelijk om half 7 mochten wij ook richting de iac(ofzo iets) taxienen, onderweg nog anderhalf uur stil gestaan omdat de vleugels onder hoge waterdruk een uur lang gekuist moesten worden, en nog een half uur de motoren op volle kracht laten draaien.(voor de sneeuw ofzo).

Rond 8 uur dus vertrokken, op de terugweg nog eens een uur vertraging ivm technische problemen aan het toestel, op kl.

Ik ben tijdens me vakantie uiteraard even in kl op het hoofdkantoor geweest, volgens hun heb ik geen recht op schadevergoeding omdat slechts de tijd die we hebben gewacht buiten het toestel( een half uur) als vertraging gerekend mag worden, Vanaf dat we het toestel hebben betreden kan er geen sprake meer zijn van vertraging als ma.

Dat zou betekend dat we een half uur vertraging hebben en de andere zeven en half uur zouden dus geen vertraging zijn.

Daarnaast stelt ma dat zij een diner hebben verzorgt tijdens het wachten en dat ze daarmee voldoen aan de eu regels, deze man vergeet echter dat door het diner tijdens het wachten te geven, er een maaltijd miste tijdens de twaalf uur, dat betekend dus dat het ontbijt in de ochtend pas de eerste maaltijd was en alle uren daarvoor hebben we op nootjes moeten knabbelen.(een extra maaltijd was welkom geweest op de plaats waar normaal het diner zit in de vlucht, al snap ik het logistieke probleem).

Naar mijn idee kon ma op de hoogte zijn van de sneeuwbuien gezien zowel schiphol als de knmi deze sneeuwbuien al dagen van te voren kunnen voorspellen met de juiste tijd erbij, dit is dus geen overmacht maar gewoon onzorgvuldigheid.

Weet iemand waar ik nu precies recht op heb? en of ma echt nalatig is geweest als het gaat om het niet op de hoogte zijn van de sneeuwbuien?

Gegroet

overigens wat ook leuk is , is de slaapplek van de stewardess, achter een blauw gordijn tussen de nooddeur en de wc`s helemaal achter in de staart, dat hokje wat daar gecreëerd werd was net groot genoeg voor een been van mij, mijn verbazing was dus groot toen ik achter het gordijn een stewardess zag slapen.

Zo zie je maar weer het heeft voordelen om Aziatische stewardessen in dienst te nemen ivm de hollandse/klm maatje meer stewardessen, je kunt ze in elke bezemkast laten pitten.
pi_90750807
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:
Naar mijn idee kon ma op de hoogte zijn van de sneeuwbuien gezien zowel schiphol als de knmi deze sneeuwbuien al dagen van te voren kunnen voorspellen met de juiste tijd erbij, dit is dus geen overmacht maar gewoon onzorgvuldigheid.
Sneeuwbuien zijn nooit van te voren te voorspellen en ook al kun je een benadering geven, als maatschappij ben je afhankelijk van onder meer het vliegveld, andere bedrijven en veel meer factoren, zeker als het niet je thuisbasis betreft, zodat deze sneeuwperiode mijns inziens wel degelijk als overmacht gezien kan worden.

Wees blij dat je nog ging, er zijn zat vliegtuigen blijven staan die week (meer binnen Europa, maar toch).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90751114
Mijn vriendin en haar moeder gaan naar New York. Nu hebben ze een mooi ticket en hotel op het oog en willen ze graag snel boeken. Het geval is echter dat haar ma nog geen paspoort heeft. Dat moet nog aangevraagd worden. Maar ze zijn best 'bang' dat als ze dat eerst doen dat straks de vlucht en het hotel als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Nu vroegen ze mij of het handig was om nu al alles vast te leggen. Immers, de doopnamen van haar ma zullen op haar paspoort niet ineens anders zijn.

Wat is wijsheid?
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 18:31:53 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_90755206
Om te boeken heeft ze toch een paspoort nummer nodig? Ik denk dus dat er weinig anders opzit dan te wachten tot het paspoort er is.

Overigens kun je, tegen een meerprijs, een spoedprocedure krijgen voor het aanvragen van een paspoort. Het kan dus ook wat sneller.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 18:35:44 #172
45833 crew  Fogel
pi_90755357
Als de aanbieding via een reisbureau is kan je vaak een optie nemen op het ticket (en sommige luchtvaartmaatschappijen bieden die mogelijkheid ook). Dan heb je een week ofzo de tijd om het paspoort te regelen.
Maar als je zonder paspoortnummer kan boeken, gewoon nu al doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 2 januari 2011 @ 19:00:50 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90756379
:) En ook al kan je niet zonder paspoortnummer boeken, je kunt na boeking prima het reisburo of airline benaderen met de melding dat je een nieuw paspoortnummer hebt en dan zullen ze dit gelijk voor je aanpassen.
In de regel zal een maatschappij dit dan zonder kosten doen, immers, je kan altijd je paspoort verliezen of deze kan verlopen, zolang de naam niet wijzigt is er niets aan de hand.

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad, niet met Air Asia, niet met Easyjet nadat ik al ingechecked was, even op schiphol bij de balie en e.e.a. werd zo voor mij veranderd. (Nadeel toendertijd met Easyjet was dat ik bij online inchecken in groep A zat, maar door handmatig inchecken opeens in boardinggroep B terecht kwam).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90917311
1. Bij het inchecken op aireuropa.com moet ik naast achternaam en datum ook 'Locator' ( op de SPaanse site: Localizador) invullen voor het inchecken. Wat houdt dit in? M'n boekingsnummer?

edit: zie nu dat er staat dat online inchecken alleen mogelijk is voor binnenlandse vluchten, dat ik dat nog mee mag maken...

2. Heeft JFK voor security ook al een algemene ruimte met wat winkels/restaurants waar je de tijd prima kan doorbrengen?

[ Bericht 10% gewijzigd door EddyAlbena op 06-01-2011 04:17:04 ]
pi_90921011
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:
Knip
Je hebt recht op 0,0 niks nada noppes.
Wanneer je geboard bent is er geen vertraging meer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90921102
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:22 schreef EddyAlbena het volgende:

edit: zie nu dat er staat dat online inchecken alleen mogelijk is voor binnenlandse vluchten, dat ik dat nog mee mag maken...

En zijn nog genoeg maatschappijen waarbij je überhaupt niet online kan inchecken. :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90922546
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:

Weet iemand waar ik nu precies recht op heb? en of ma echt nalatig is geweest als het gaat om het niet op de hoogte zijn van de sneeuwbuien?
Zelfs al zou Maleisie Airlines op de hoogte zijn van de sneeuwbuien. Wat hadden zij dan volgens jou moeten doen ?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:42:59 #178
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_90993963
Niet echt een vraag, maar wel hallucinant in mijn ogen. Voor Brussels Airlines is de Afrikaanse markt erg belangrijk (waar KLM nu aan wil afknabbelen :( ). Daarbij werken ze steeds met driehoeksvluchten. Brussel-Bestemming A-Bestemming B-Brussel.
Éen van de belangrijkste bestemmingen was/ is Dakar (dat overigens steeds als bestemming A geldt, met Banjul/Conakry/Freetown als bestemming B). Maar nu liet de Senegalese regering één dag voor de maatregel van kracht werd weten dat Brussels Airlines niet meer uit Senegal naar een andere Afrikaanse bestemming mocht vliegen. Deze maatregel moet protectionistisch werken voor Air Senegal, een maatschappij dat met de hulp van Emirates wil uitgroeien tot een speler op de Afrikaanse markt.
Aangezien Brussels Airlines geen widebody's op overschot heeft vliegt het nu tijdelijk op Dakar met een A319 |:( en via Malaga voor een technische tussenstop. Maar wat er moet gebeuren op korte termijn met de passagiers/Cargo die uit Dakar naar Banjul/Conakry/Freetown moet en al een ticket hebben..
Fin, ik denk dat er momenteel heel wat diplomatieke cables gemaakt worden tussen Dakar en Brussel :)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_91191618
Zo, gisteren teruggekomen van 3 weken weg. 7 vluchten in 3 weken is best een hoop. Alles gevlogen met Continental Airlines, tot tevredenheid mag ik zeggen!

We hadden geboekt: AMS-EWR (Newark NewYork) -San Jose-EWR-AMS via Fox, voor een vakantie in Costa Rica. Op de heenreis een stopover van 7 dagen waarin we op eigen gelegenheid van EWR naar Seattle en v.v. zijn gevlogen om daar de Kerstdagen bij familie door te brengen.

Inchecken: bij het in checken in Amsterdam was het de vraag hoe ze e.e.a. met onze bagage zouden gaan labellen. De bagage moest natuurlijk naar Seattle aankomen, maar de vluchten waren los van elkaar geboekt. Eerste deel via Fox, tweede deel zelf. Bij het inchecken bleek dat doorlabellen wel mogelijk was, label moest alleen handmatig worden uitgeschreven.
(natuurlijk moest de bagage in EWR eerst van de band af, security check etc en weer op de volgende band)

Overstaptijd op EWR was ruim, maar voor reizigers met krappe schema's: na 35 minuten waren we door alle checks en immigratie/custums heen en stond de bagade weer op de volgende band etc.

Aankomst in Seattle was prima, mede dankzij een tijdige geboekte, relatief betaalbare upgrade naar business class!
Aankomst bagage was echter minder. Van mijn mooie Samsonite was de gehele rechter onderhoek van de koffer verdwenen, met wiel en al! Handvat gescheurd alsmede de zijkant waar het polyhuppeldepup materiaal geheeld was gescheurd. Inmiddels van het 12 uur 's nachts dus humeur begon een beetje te verminderen. Echter: binnen 15 minuten stond ik weer buiten het Continental kantoortje, met een spiksplinter nieuwe Coleman koffer van exact zelfde inhoud. Beetje flabbergasted waren we wel :-)

Kerstdagen in Seattle waren leuk, tot de berichten dat alle 3 de New York airports met Kerst vanwege de sneeuw gingen sluiten. Gelukkig ging het goed. Wij vlogen de 29e dec terug van SEA naar EWR om met een gescedulede overstaptijd van ong. 2 uur weer ruimte tijd te hebben op EWR voor onze vlucht naar Costa Rica.

Op deze vlucht naar Costa Rica bleken 53 mensen standby te staan. Al deze mensen kwamen nog van de gecancelde vluchten van 2 dagen daarvoor. Het leverde een vertraging van 1 uur op, omdat het grondpersoneel op EWR moeite had met zoveel standby-ers (ook ivm de bagage etc van deze mensen).

In Seattle was het me gelukt om de door Fox geboekte reis aan mijn Continental OnePass account te linken. Voordeel hiervan: kon tijdig stoelen voor de terugreis reserveren! Dus voordat we inline incheckten! Wel wat extra betaald, maar zowel op SJO-EWR als EWR-AMS hadden we nu exit-row stoelen, dus: extra beenruimte.

Bij vertrek in San Jose hadden we in het hotel al online ingechecked en via de hotelreceptie boerdingpassen laten printen. Meestal heeft dat op vakantiebestemmingen weinig voordeel en moet je gewoon achteraan de incheckrijen aansluiten om je bagage alsnog kwijt te kunnen. Zo ook in San Jose. Lange rijen omdat er 3 Continental vluchten vlak achter elkaar vertrokken. Totdat een wachtrijbegeleidermannetje onze geprinte boardingpassen zag. Hij dirigeerde ons naar een aparte (lege) rij en we mochten voor alles en iedereen langs om onze bagage af te gooien. Dit tot grote woede van een man in de íncheck'wachtrij die dacht net aan de beurt te zijn. Solly!

Veel gereist, maar ook veel genoten!

Ook blij verrast met de Continental iPod app, waar je ook op kon inchecken etc. Handig dingetje.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_91388770
Iemand ervaring met Air Asia? Heb vanmiddag twee vluchten geboekt en kreeg ook direct een boekingsnummer maar heb wel nog geen bevestigingsmail ontvangen. Heb op de airasia site ook een account aangemaakt maar ook daar staan mijn vluchten niet tussen. Duurt het bij deze maatschappij soms wat langer met de verwerking?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:49:18 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91390819
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:13 schreef Terpentin07 het volgende:
Iemand ervaring met Air Asia? Heb vanmiddag twee vluchten geboekt en kreeg ook direct een boekingsnummer maar heb wel nog geen bevestigingsmail ontvangen. Heb op de airasia site ook een account aangemaakt maar ook daar staan mijn vluchten niet tussen. Duurt het bij deze maatschappij soms wat langer met de verwerking?
:) Prima maatschappij, voor de vernieuwing van de infrastructuur op de website kreeg ik direct na de boeking een email ter bevestiging.
Na de vernieuwing :') van de infrastructuur duurt dit tegenwoordig een dag. Mij is het onduidelijk waarom, maar het is tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Een ander puntje, als je voor de vernieuwing een account had aangemaakt met als nationaliteit Nederlander, ben je na de vernieuwing nu Netherlands-Antilles. Dit kan je wijzigen op de website, maar kost een kleine fee. Zo klein dat het de naam niet waard is om te noemen, maar ik ben zo principieel ingesteld dat ik een fout van Air Asia natuurlijk niet ga belonen, tot op heden nog geen problemen gehad met geboekte vluchten.

Sowieso, Air Asia is opzich prima, een Hot Seat is opzich wel aan te raden als het toestel wat voller zit, op die manier heb je wat de ruimte.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91402447
Ook nog even een vraagje, ik wil van zaterdag tot zaterdag naar Istanbul, het liefst vanaf A'dam.

Nu heb ik een mooie vlucht gevonden voor 170 euro met Austrian Airlines. (goede maatschappij volgens mij) Deze vlucht heeft echter wel een overstap, zowel heen als terug.

De tijd is 1:25 op Vienna Airport en 1:20 op Zurich.

Volgens mij wordt de bagage toch gewoon geregeld, dat moet op tijd kunnen? En voor de rest, moet ik nog door de douane? En als we het vliegtuig door vertraging missen regelen ze gewoon een hotel voor je en een volgende vlucht?

Bvd
pi_91402521
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:07 schreef SirMatthew het volgende:
Ook nog even een vraagje, ik wil van zaterdag tot zaterdag naar Istanbul, het liefst vanaf A'dam.

Nu heb ik een mooie vlucht gevonden voor 170 euro met Austrian Airlines. (goede maatschappij volgens mij) Deze vlucht heeft echter wel een overstap, zowel heen als terug.

De tijd is 1:25 op Vienna Airport en 1:20 op Zurich.

Volgens mij wordt de bagage toch gewoon geregeld, dat moet op tijd kunnen? En voor de rest, moet ik nog door de douane? En als we het vliegtuig door vertraging missen regelen ze gewoon een hotel voor je en een volgende vlucht?

Bvd
Ja, binnen Europa wordt bagage altijd doorgelabeled, geen probleem. En als de overstaptijd langer dan 45 minuten is, dan zal de bagage ook met hetzelfde vliegtuig als waar jij in zit meegaan.

En, als er vertragingen zijn, dan regelt de luchtvaartmaatschappij inderdaad een vervangende vlucht voor je.
pi_91403191
Op de heenweg ga je op Wenen door de grenscontrole en bij aankomst op Istanbul na nog een grenscontrole en 15 euro betaald te hebben voor een visum langs de douane. Grenscontrole op Wenen wil nog wel eens erg druk lijken doordat het vliegveld wat verouderd en krap is. Blijf voor erg goed de borden volgen, want wees niet verbaasd als je voor deze vlucht door een gat in de muur een trap af moet, om in een tijdelijk wachtruimte onder de bestaande terminal te moeten wachten op de bus.

Op de terugreis kom je in ieder geval op Istanbul en Schiphol de grenscontrole tegen, omdat je buiten de EU bent in Zwitserland.

Vlucht wordt omgeboekt als je 'm door toedoen van de luchtvaartmaatschappij mist en je bagage gaat gewoon overal met je mee. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Kijk overigens ook eens op corendon.nl , daar betaal je misschien iets minder als je er meteen een pakketreis van maakt. Let wel op dat zij naar een andere luchthaven vliegen bij Istanbul die lastiger te bereiken is als de luchthaven waar Austrian naar toe vliegt.
pi_91416785
Ik wil waarschijnlijk mijn vlucht naar de vs boeken via klm. Nu zou het super zijn als ik de nooduitgang stoelen kan krijgen. Is het zo bij de klm dat je bij het online inchecken kan kiezen waar je wil zitten ? Dus voor de vs 24 uur van tevoren ? Dan zou ik dus 24uur van te voren snel moeten inchecken en hopen ?!

En ik zie op seatguru zie ik dat er een aantal economy confort class stoelen zouden zijn. Weet iemand waar je die kan boeken, en hoeveel dat extra zal kosten ?

[ Bericht 21% gewijzigd door copyfile op 16-01-2011 16:49:48 ]
pi_91419433
Stoelen reserveren kun je bij KLM volgens mij al in het boekingsproces doen, als het tenminste een echte KLM vlucht is. Bij KLM betaal je wel zo'n 50 euro extra dan voor speciale stoelen. Ligt er ook een beetje aan waar je naartoe vliegt. Start gewoon het boekingsproces en zolang je niet betaald hebt, kun je altijd even rondkijken. Of je belt KLM.
Economy plus is bij KLM de oude bussiness class op korte vluchten (en op lange vluchten de basic economy class met iets ruimere stoelen). Dan zit je achter een gordijntje. voorin het toestel, meestal op dezelfde stoelen en krijg je een iets luxere maaltijd voor ca 3-5x de normale ticketprijs.
pi_91420771
Heb even het hele proces doorlopen tot op het moment van het invoeren van je gegevens en het enige dat ik kan kiezen is een stoel voorkeur (Gangpad of raam). Ligt het misschien hieraan ?: "U reist in klasse V met tariefbasis VLPRONL."
pi_91420849
Volgens mij kun je bij KLM alleen maar stoelen reserveren bij het inchecken. En voor stoelen bij de nooduitgang moet je tegenwoordig betalen!
pi_91420873
Dat klinkt inderdaad alsof je het bij het reisbureau moet laten boeken. Als je dat het de extra euro's echt waard vindt. Of even KLM bellen/mailen/twitteren
pi_91421727
Zodra u heeft geboekt, kunt u inloggen op Manage mijn Boeking. Daar kunt u vanaf 90 dagen tot 48 uur voor vertrek van uw intercontinentale vlucht uw voorkeur voor een bepaalde stoel aangeven of wijzigen.

Wilt u extra comfort? U kunt een stoel in de Economy Comfort-zone, een stoel met extra beenruimte of een stoel in een rij van 2 reserveren.

van klm.nl
pi_91422484
Had het toevallig net ook gevonden. Vindt het de extra kosten eigenlijk wel waard voor zo'n lange vlucht. Kan alleen niet van te voren zien dus of deze plekken nog beschikbaar zijn. Beetje jammer. Mail de klm dus nu maar even wat ik het beste kan doen aangezien mijn data/tijden nu nog helemaal flexibel zijn binnen 1 maand.
pi_91426386
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Prima maatschappij, voor de vernieuwing van de infrastructuur op de website kreeg ik direct na de boeking een email ter bevestiging.
Na de vernieuwing :') van de infrastructuur duurt dit tegenwoordig een dag. Mij is het onduidelijk waarom, maar het is tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Een ander puntje, als je voor de vernieuwing een account had aangemaakt met als nationaliteit Nederlander, ben je na de vernieuwing nu Netherlands-Antilles. Dit kan je wijzigen op de website, maar kost een kleine fee. Zo klein dat het de naam niet waard is om te noemen, maar ik ben zo principieel ingesteld dat ik een fout van Air Asia natuurlijk niet ga belonen, tot op heden nog geen problemen gehad met geboekte vluchten.

Sowieso, Air Asia is opzich prima, een Hot Seat is opzich wel aan te raden als het toestel wat voller zit, op die manier heb je wat de ruimte.
Je had gelijk. Ik kreeg ook ineens iets van tien bevestigingen. :D
  zondag 16 januari 2011 @ 20:28:16 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91427806
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:06 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Je had gelijk. Ik kreeg ook ineens iets van tien bevestigingen. :D
Toevallig vandaag weer met Air Asia wat vluchten geboekt, niet super budget, maar voor 2 personen vor 200 euro retour van Hong Kong naar Bangkok is ook weer niet al te veel geld.

Het was alweer een tijd geleden dat ik geboekt had bij Air Asia, en zowaar deed mijn Rabocard het op de Air Asia site, hoewel ik mij afvraag waarom ik bij de 1ste boeking wel, en bij de 2de boeking niet naar Mastercard Securcodepagina van Rabobank werd geleid, beide boekingen zijn wel confirmed.
Wel naar dat mijn profiel aangeeft Netherlands, bij het boeken dit standaard op Netherlands-Antilles wordt gezet, dat kan je aanpassen, maar dan ben je gelijk al je telefoonnummers kwijt.

Bevestigingen dit keer overigens binnen 2 uur binnen, opmerkelijk snel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 20:47:20 #194
45833 crew  Fogel
pi_91484078
Is KLM eindelijk van hun 3 nachten regel af of is het een tijdelijke iets op sommige bestemmingen? Keek net voor een retour Brussel van woensdag-vrijdag en de prijs was maar ca 600€ (tov ca 1800 normaal)...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_91711112
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?

M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_91711871
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?

M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
Nu boeken! Last minutes zijn er niet echt meer, en hoe vreoger je boekt, hoe voordeliger het meestal is..
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:41:05 #197
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_91715148
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraagje over vliegen via Katowice, Polen.

Als mijn 1e vlucht een landigstijd heeft van 19:45 op Katowice, en mijn connecting flight vertrekt om 21:10 ook vanaf Katowice ... haal ik dat dan?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_91716200
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:41 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraagje over vliegen via Katowice, Polen.

Als mijn 1e vlucht een landigstijd heeft van 19:45 op Katowice, en mijn connecting flight vertrekt om 21:10 ook vanaf Katowice ... haal ik dat dan?
Is het als één reis geboekt, met dezelfde maatschappij? Of heb je zelf twee vluchten aan elkaar geplakt?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_91716344
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:41 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraagje over vliegen via Katowice, Polen.

Als mijn 1e vlucht een landigstijd heeft van 19:45 op Katowice, en mijn connecting flight vertrekt om 21:10 ook vanaf Katowice ... haal ik dat dan?
Als je vluchten geen vertraging hebben, vast. Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me niet voorstellen dat eht een heel groot vliegveld is. Als je eerste vlucht wel vertraging heeft, dan wordt het lastig. Als je de vluchten met dezelfde maatschappij geboekt hebt, of in 1 reis, dan moeten ze je vervangend vervoer aanbieden.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:14:23 #200
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_91716431
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Is het als één reis geboekt, met dezelfde maatschappij? Of heb je zelf twee vluchten aan elkaar geplakt?
Weliswaar met dezelfde maatschappij, maar omdat dit WizzAir is kun je het beschouwen als aan elkaar geplakte reizen ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_91716442
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als je vluchten geen vertraging hebben, vast. Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me niet voorstellen dat eht een heel groot vliegveld is. Als je eerste vlucht wel vertraging heeft, dan wordt het lastig. Als je de vluchten met dezelfde maatschappij geboekt hebt, of in 1 reis, dan moeten ze je vervangend vervoer aanbieden.
Dezelfde maatschappij is nog geen garantie. Ik gok dat hij met Ryanair vliegt; en indien de eerste vlucht vertraging heeft (wat niet ondenkbaar is), dan is het jammer maar helaas.

-edit-

Wizzair dus, maar daarvoor geldt hetzelfde.

Ook iets om rekening mee te houden: door de korte omdraaitijden bij low-cost airlines, wordt een vertraging die gedurende de dag is opgelopen, vaak niet meer goedgemaakt op latere vluchten. Als je 's avonds vliegt heb je dus een grotere kans op vertraging. Ik heb het zelf bij o.a. EasyJet en Norwegian meegemaakt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 22-01-2011 19:25:22 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_91718234
Ik zou het er idd. niet op wagen met die korte Wizzair-connectie :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:58:11 #203
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_91718716
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?

M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
Ik zou maar zo snel mogelijk boeken want op deze route (direct of via Parijs) zitten de toestellen sinds 2008 echt hardstikke vol. Dus weinig kans op een last minute aanbieding. Hooguit dat TAM nog iets in de aanbieding heeft, maar ik betwijfel het. Ik maak deze trip iedere 2 maanden, en hoe later je boekt, hoe duurder het wordt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_91734371
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Weliswaar met dezelfde maatschappij, maar omdat dit WizzAir is kun je het beschouwen als aan elkaar geplakte reizen ...
In dat geval moet je de ingecheckte bagage van de eerste vlucht ophalen en voor de aansluitende vlucht weer inchecken aan de landside. Dat moet 40 minuten van tevoren en wordt dus krap.

Als je geen bagage incheckt, dan heb je meer tijd, maar denk er dan aan om online in te checken voor de 2de vlucht. Anders moet je evengoed door security om jezelf in te checken.
pi_91749319
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
pi_91817048
Misschien een overbezorgde of onnozele vraag, maar mag je voedsel meenemen in je handbagage?
Het zou dan gaan om een (dicht) pak havermout en een potje oploskoffie.
pi_91817175
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:37 schreef lezzer het volgende:
Misschien een overbezorgde of onnozele vraag, maar mag je voedsel meenemen in je handbagage?
Het zou dan gaan om een (dicht) pak havermout en een potje oploskoffie.
Ja
pi_91817460
Ja dat mag? :D
pi_91817476
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
Dan zou ik persoonlijk voor China Airlines gaan
pi_91819669
Wat is het meest relaxed om 1-stop naar Beijing te vliegen, de prijs niet meegenomen?

Utrecht > Amsterdam > Londen > Beijing (747)
Utrecht > Düsseldorf > Beijing (A380)
Utrecht > Amsterdam > Dubai > Beijing (777 en A380)
pi_91819769
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
Wat is het meest relaxed om 1-stop naar Beijing te vliegen, de prijs niet meegenomen?

Utrecht > Amsterdam > Londen > Beijing (747)
Utrecht > Düsseldorf > Beijing (A380)
Utrecht > Amsterdam > Dubai > Beijing (777 en A380)
Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
pi_91820348
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
Dat is ook met overstap in Dubai.

Ik zou een van de Emirates-opties pakken iig, afhankelijk van hoe makkelijks/snel/goedkoop je op AMS of DUS kan komen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91824177
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
stiekem had ik wel de prijs in gedachten. :') Nonstop via Düsseldorf is bijna 2 keer duurder dan via Londen.

.. eigenlijk was de vraag meer of het 200 euro waard is om meer relaxed daarheen te vliegen.
pi_91829882
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht ;)

Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91850964
Vraagje:

Ik wil vanaf Weeze tickets boeken richting Londen.
Echter kan ik daar van Weeze naar Londen kiezen uit 2 tarieven -> 1: Standaard tarief 2: Geen belasting.

Wat is het verschil in beiden? En dan heb ik het niet over de prijs want dat weet ik -> Standaard tarief is 45 euro duurder dan die zonder belasting.....

Tnx voor de hulp!
U MAD?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:54:20 #216
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_91851309
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

stiekem had ik wel de prijs in gedachten. :') Nonstop via Düsseldorf is bijna 2 keer duurder dan via Londen.

.. eigenlijk was de vraag meer of het 200 euro waard is om meer relaxed daarheen te vliegen.
Ik ben een paar keer vanaf Brussel non-stop naar Beijing gevlogen met Hainan Airlines. Echt perfect en cheap! Of wil je per se met de a380? ;)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_91851456
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:46 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje:

Ik wil vanaf Weeze tickets boeken richting Londen.
Echter kan ik daar van Weeze naar Londen kiezen uit 2 tarieven -> 1: Standaard tarief 2: Geen belasting.

Wat is het verschil in beiden? En dan heb ik het niet over de prijs want dat weet ik -> Standaard tarief is 45 euro duurder dan die zonder belasting.....

Tnx voor de hulp!
Verschil? De prijs. That's it.. Het is geen zoek de 11 verschillen.
pi_91857813
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht ;)

Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
Vanaf 27 maart vliegt Air China drie keer per week rechtstreeks vanuit Düsseldorf naar Beijing.
pi_91858188
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:54 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer vanaf Brussel non-stop naar Beijing gevlogen met Hainan Airlines. Echt perfect en cheap! Of wil je per se met de a380? ;)
Nee, hoeft niet per se met de A380 :P Hoeveel heb jij betaald? Voor 500 euro kan ik via Londen.
pi_91858561
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:20 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Vanaf 27 maart vliegt Air China drie keer per week rechtstreeks vanuit Düsseldorf naar Beijing.
:@

Maar dan iig niet met de A380 :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91858759
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht ;)

Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
Sorry, ik bedoel Frankfurt :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:04:05 #222
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_91859822
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Nee, hoeft niet per se met de A380 :P Hoeveel heb jij betaald? Voor 500 euro kan ik via Londen.
Ik weet het niet meer exact, maar het was rond de 500euro. Je kunt op hun website kijken en anders even mailen of bellen. Ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam met vragen en beantwoorden snel mail.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:42:42 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_91861978
Via welke website kun je het beste een vliegreis met een andere aankomst als vertrekstad boeken?

Voorbeeld:
Heen: Amsterdam - Peking
Terug: Kathmandu - Amsterdam

Of moet je nog altijd naar een reisbureau voor dergelijke fratsen?
pi_91862363
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 15:57 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Verschil? De prijs. That's it.. Het is geen zoek de 11 verschillen.
Misschien in voorwaarden ofzo dacht ik?
Maar waarom betaal je voor de ene reis in hetzelfde vliegtuig wel belasting en bij de andere niet?!?
U MAD?
pi_91862436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Misschien in voorwaarden ofzo dacht ik?
Maar waarom betaal je voor de ene reis in hetzelfde vliegtuig wel belasting en bij de andere niet?!?
Is een andere vlucht toch? Vlucht 1 s'ochtends vlucht 2 s'middags :) Op vlucht 2 geven ze meer korting dan op vlucht 1 door daar de belastingen te schrappen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:02:46 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91863138
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
Ze zijn soms in kwaliteit gelijk, soms is EVA Airlines beter als ze de 777 inzetten, want dan heb je eigen inflight entertainment.
Beide maatschapijen staan er echter om bekend de laatste tijd om bepaalde dagen te schrappen als het aantal boekingen achterblijft, je wordt dan verspreid over omliggende vluchten of je krijgt je geld terug. Je krijgt dan vaak op he laatste moment een alternatief aanbod welke je bijna wel moet accepteren omdat er op andere dagen gewoonweg geen plaats is.

Mijn advies zou dus zijn geen van beide maatschappijen, KLM is niet geweldig maar in ieder geval betrouwbaarder, die vliegen zeker, ze moeten wel gezien de vracht die meegaat, contractueel kan KLM het gewoon niet maken om niet te vliegen, of met een tussenstop Emirates. Bij beide maatschappijen heb je de zekerheid over inflight entertainment.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91872084
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Blik het volgende:
Via welke website kun je het beste een vliegreis met een andere aankomst als vertrekstad boeken?

Voorbeeld:
Heen: Amsterdam - Peking
Terug: Kathmandu - Amsterdam

Of moet je nog altijd naar een reisbureau voor dergelijke fratsen?
Dit heet open jaw ticket en kan met Expedia.com vrij gemakkelijk via 'multiple destinations' in het boek venster.

De vraag is echter of er een enigszins acceptabele prijs uit rolt. Die kans is het grootste als Peking en Kathmandu beiden een thuisbasis/hub zijn van 1 bepaalde maatschappij of alliantie. In jouw specifieke voorbeeld denk ik daarom niet dat er een interessante prijs uit komt. Je kunt je dan beter richten op een retourtje Amsterdam - Peking en een retourtje Kathmandu - Amsterdam, waarbij je alleen de heenreizen gebruikt.

Enkele reizen zijn namelijk meestal duurder dan retourtjes, maar je moet dit uiteraard ook even kontroleren. Ik zou eerst via boekingswebsites uitgebreid alle alternatieven bekijken en het reisbureau er bij betrekken als je geen acceptabele aanbiedingen kunt vinden.
pi_91873085
Qatar Airways is de enige die ik mij kan bedenken die op Beijing en Kathmandu vliegt. Ga je hiernaar zoeken komt er waarschijnlijk een AMS-FRA(LHR)-DOH-PEK en KTM-DOH-FRA-AMS itinerary uit. Ze hebben vaak best redelijke tarieven naar Azie toe, maar Kathmandu is een vrij specifieke markt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:49:04 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_91873867
hmm bummer, maar bedankt :)
pi_91893249
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
!
pi_91893962
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen.
Twee uur vertraging is zelfs voor AirAsia zeer fors en ook dan haal je het nog naar mijn mening.

Ik heb deze overstap in november gedaan. Als je de LCCT uitloopt, dan heb je aan je linkerhand aan het einde van de stoep een aantal bushaltes waar een bus je voor een paar ringgit naar KLIA rijdt. Dit is een kwartiertje rijden. Als je al wat later bent of er staat een enorme groep op die bus te wachten, twijfel dan niet en neem meteen een taxi.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 26-01-2011 14:30:07 ]
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:56:16 #232
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91908555
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
2 uur vertraging is een grote vertraging, ook voor Air Asia, maar ook weer niet geheel ondenkbaar. (Meerdere langere internationale vluchten worden over het algemeen aan elkaar gekoppeld zodat vertraging zoveel mogelijk wordt voorkomen, als er eentje uitvalt heb je gelijk wel een grote vertraging).

Overigens kan je m.i. prima KL in, je kan tegenwoordig vanaf de LCCT voor 12,50 RM met de bus en trein binnen 45 minuten in KL zijn. Je neemt de bus vanaf stand 6 voor de LCCT, wordt je afgeleverd bij het treinstation, waar je een goede connectie hebt met een trein, zelfde als de exrpess, alleen stopt deze trein vaker, maar is eigenlijk even snel.
Als je de eerdere vlucht neemt heb je wat meer zekerheid en kan je ook nog een beetje rondlopen in KL zelf.

Bagage kan prima op het LCCT of (goedkoper) in KL Sentral (treinstation) achtergelaten worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91916026
Ja, maar KL ga ik al in op de heenweg, kom om 6.00 aan en de vlucht naar REP gaat om 7.00 ... die zal ik wel niet halen :P neem die daarom de dag er op en wil zo de hoofd attracties bezoeken. Vandaar dat ik liever KL niet weer in wil op de terugweg maar wat langer in PP blijf. Denk dat ik het er op gok, voordeel van de laatste vlucht is dat als ze er een annuleren om de andere vol te krijgen het de eerste zal zijn :P (zoals ik is in BKK had waar mijn vlucht uit viel, oftewel niet vol genoeg en 6 uur kon wachten op de volgende ....), enig risico hoort ook bij het avontuur dat vakantie heet ;)
!
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:11:57 #234
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_91963690
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
Om de een of andere reden heb ik met diverse vluchten van PNH naar KUL en BKK bijna nooit vertraging gehad, hooguit een half uurtje max. En dan is 4,5 uur voor de lugguage pick up op LCCT en dan met de bus naar de main terminal ruim voldoende. Ik zou me daar absoluut geen zorgen om maken. En alle vertragingen ten spijt, denk ik dat de echte vertragingen met AirAsia wel meevallen. Wat de floeperts wel doen is dat wanneer ze b.v. 3 vluchten per dag op een route gescheduled hebben, o zo makkelijk de middelste vlucht cancellen wanneer het passagiers aanbod op de middelste en de late vlucht wat minder is. Maar goed, dat is mijn ervaring in slechts een jaartje of 10 in Z.O. Azie rondreizen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_91998940
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
pi_92001659
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
pi_92011675
Als het ff kan kies ik altijd nooduitgang, en dan liefst stuurboord (rechts voor landrotten), en dan is de raamplaats het beste want geen last van gangpad-traffic, lompe pax stoten je altijd aan, net als je :Z ; lomp volkje :@ .
Enne, voorzover ik weet, loopt t blik op die route best wel goed vol, tegen < week before departure. Niet w88 met plaats claimen.
pi_92012243
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Een andere misschien best goede tip is om eerst een standaard economy stoel boeken. 30 uur voor je vlucht vertrekt is het mogelijk om online in te checken. Als blijkt dat 30 uur van tevoren die nooduitgang stoelen niet verkocht zijn worden ze gewoon ingezet als economy stoelen. Je kunt dan tijdens het online inchecken gewoon kosteloos de stoelen bij de nooduitgang reserveren. Blijken ze nou allemaal bezet te zijn dan kun je altijd nog upgraden naar een stoel in de comfortclass.

Doe er je voordeel mee!
pi_92016636
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
De tickets zijn misschien allemaal al verkocht, maar niet iedere reiziger maakt gebruik van de mogelijkheid om z'n stoel alvast te claimen.
pi_92026001
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :

-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
pi_92029238
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 02:02 schreef copyfile het volgende:
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :

-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
Ik vond het niet veel kouder dan op andere plekken in't vliegtuig. En die bult bij de nooduitgang is heerlijk, kon ik prima met mijn benen op gaan liggen.
pi_92029856
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:03 schreef copyfile het volgende:
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
ESTA toestemming is 2 jaar geldig. Je kunt op de site inloggen met je naam en paspoortnummer, je kunt dan checken wat de formele verloopdatum van je toestemming is.
Heb je inmiddels een nieuw paspoort, dan is de toestemming volgens mij vervallen...
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_92032028
of het hier hoort weet ik niet maar toch een poging.. ;) volgende week vanaf eindhoven naar bergamo met vriendin voor 32 incl.. :)

nu ben ik nog niet eerder van eindhoven gevlogen en vraag me af hoe duur het parkeren daar is. Iemand ervaringen of suggesties waar je redelijk goedkoop je auto kunt neerzetten? wel bij het vliegveld, met de bus 401 is geen optie.
Hooray for boobies!
pi_92050665
Je hebt een lang parkeren voor iets van 50 euro. P7 is dichterbij, kost 65 euro voor 5 dagen meen ik. Goedkoop parkeren in de omgeving anders dan bij airport zelf kan eigenlijk niet. Langs de weg kost je een boete (wordt heel streng gecontroleerd). De rest zijn allemaal priveparkings van bedrijven. Misschien dat er nog wat anders aangeboden wordt, maar daar weet ik dan niks van.
pi_92058040
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:07:02 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92059109
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:37 schreef copyfile het volgende:
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
Bij de 747 toestellen van KLM is de bult echt een inkeping in de deur en is die plek bij de nooduitgang echt vervelend aangezien je beenruimte zeer beperkt is.
Volgens mij wordt die zitplaats in de 747 zelfs niet als zitplaats met extra beenruimte verkocht, simpelweg omdat het gewoon een slechte plaats is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92059619
Denk dat het zoiets is of niet ?:

http://www.airliners.net/(...)b26bb2a2eaf1e3f4d626

Zit nu echt te twijfelen tussen de raamkant en het middenpad bij de nooduitgang, voordeel van de raamkant is dat ik lekker tegen de muur kan leunen natuurlijk :)

Hij wordt trouwens ook echt als 127cm beenruimte verkocht :

http://i55.tinypic.com/dw8gg5.jpg

[ Bericht 15% gewijzigd door copyfile op 29-01-2011 23:26:33 ]
pi_92060040
Ik heb een hekel aan die plekken, je kan je shit nergens kwijt. Die bult is niet echt een ramp. Overall zou ik me voor een 8-9 uur geen zorgen maken, dat is zo gedaan en de seat boeit echt niet zoveel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92060515
Neem die bij het raam wel. Als ik op Seatguru kijk bij een 747 van klm staat er bij die plaats ook echt dat je zo'n ding voor je hebt waardoor het niet echt een goede plaats is, bij mijn vlucht/vliegtuig niet, daar is het gewoon een good seat dus zal wel goed komen :) Het is inderdaad maar 9 uur maar wordt echt gek van die kleine plaatsen kan daar slecht tegen. Ben 1 1/2 jaar geleden naar SF gegaan en had toen een normale stoel, was wel te doen maar werd echt niet bij van die ruimte voor me benen heb toen heel de vlucht met mijn benen zitten draaien en doen dus dan nu maar voor die paar euro's extra lekker veel beenruimte
pi_92060566
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
pi_92060855
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:45 schreef Sjoahn het volgende:
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
Die mag zeker mee.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92198242
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 22:18:10 #253
45833 crew  Fogel
pi_92198383
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:16 schreef copyfile het volgende:
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
In flying blue punten is het als ik het goed herinner ca 33000 voor een upgrade van economy naar business op Amsterdam-New York.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92199700
En wat zou dit dan ongeveer in euro's zijn ? Gelijk nog een vraagje over flying blue, heb deze vlucht Vrijdag avond geboekt maar er staan nog geen miles. Gebeurt dit pas als je daadwerkelijk vliegt of hoe werkt dit precies ?
pi_92200353
De punten krijg je pas na je vlucht, vaak pas een paar dagen later. Als je de vlucht niet neemt, krijg je niks, gek genoeg. Dus je moet even wachten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92200530
Upgrades zijn trouwens ook niet echt goedkoop. Op kleine stukjes (<2 uur binnen Europa) is het vaak 150-200 euro ofzo, voor lange vluchten behoorlijk wat meer (dit is BA). Voor KLM specifiek weet ik het niet, daar vlieg ik nauwelijks meer. Maar als het 33000 punten is, zal het in euro's snel iets van 400-500 euro kosten?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 09:08:13 #257
45833 crew  Fogel
pi_92210577
Bij de lounge vertelden ze me dat 5000 punten ongeveer 35€ is voor KLM (je kan kiezen of je voor extra gasten, buiten die ene die je gratis mee mag nemen, punten of geld wil betalen).
Maargoed, die rekensleutel zal wel alleen voor loungetoegang zijn... voor ca 230€ zou ik meteen een upgrade kopen voor een transatlantische vlucht.

Bij FB worden bij mij de punten 24u na de laatst gevlogen leg in een richting bijgeschreven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92217037
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.

Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9

Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.

Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
pi_92218445
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:35 schreef jaco het volgende:
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.

Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9

Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.

Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
Bovenstaande is inderdaad mijn ervaring met BA. Ik heb het zelf niet zo snel over voor een upgrade, hoewel dat voor mensen die voor een eigen zaak ofzo reizen natuurlijk anders is. Ik spaar gewoon gelukkig genoeg met werk reizen om lange prive vluchten meestal met punten te kunnen upgraden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:48:08 #260
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92220038
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 13:58:50 #261
45833 crew  Fogel
pi_92220553
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:48 schreef buzz1291 het volgende:
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
Waarom willen ze BC vol?
Ik vlieg waarschijnlijk binnenkort met Delta heen en weer, beide keren op zaterdag, dus ik ben benieuwd. Silver was in ieder geval niet genoeg voor een upgrade laatst, misschien dat gold wel helpt deze keer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:29:53 #262
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92238771
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.

Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.

Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).

Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.

Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....

En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92239364
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.

Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.

Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).

Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.

Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....

En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:10:11 #264
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92240893
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.

Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92241485
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.

Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
Nee, dat verkleinen en vergroten gebeurt niet per vlucht. Bij BA en KLM staat het schot per vliegtuigtype bijna altijd op dezelfde plek, ik vlieg vaak genoeg in een lege BC. Wel heb je inderdaad soms op de eerste rijd EC gewoon BC stoelen, bij heel veel BA toestellen heb je dat en daarom is gold zo relaxed, dan kan ik weken van tevoren al die stoelen kiezen.

Ik ben het qua BC niet echt met je eens, elke collega van mijn is ook gewoon aan het balen als BC helemaal vol zit. Op lange vluchten zitten die sowieso vaker vol eigenlijk. Minder mensen betekent gewoon betere service, minder lawaai, etc... Ik kan met niet voorstellen dat een BC reiziger het "positiever" vind als het vol zit, liever gewoon leeg. Laatste trouwens een FC gevlogen naar HK.... als enige in die klasse _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92289323
Ik vlieg binnenkort met een A380. Nu vroeg ik mij af of het voor of na de vlucht mogelijk is om een foto te krijgen van de cockpit (met of zonder mij :) )?
pi_92289521
Kans is vrij klein tot 0. Vlieg je business of first class?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92289797
Moet wel lukken denk ik hoor :) Tijdens de vlucht kan je het al even aan een stewardess vragen, dan kunnen zij het bij de cockpit checken. Na de landing dan even wachten tot iedereen uitgestapt is en dan moet je een paar minuutjes voorin kunnen kijken.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_92289856
Economy (Voyageur noemt dat bij Air France)
pi_92289890
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:00:43 #271
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_92293175
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen :)
Dat dus!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_92296603
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:00 schreef Thetallguy het volgende:
Moet wel lukken denk ik hoor :)
In deze tijden ja?
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 21:57:11 #273
45833 crew  Fogel
pi_92296705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

In deze tijden ja?
Ik ben afgelopen zomer nog 3 keer in een cockpit geweest, en de piloot heeft zelfs een foto daarvan gemaakt met mijn telefoon... maar OK, ik vloog met kinderen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92297188
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...

ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 22:05:22 #275
45833 crew  Fogel
pi_92297256
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:04 schreef Biertjuhhhh het volgende:
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...

ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
http://www.southwest.com/ die hebben het begrip low cost carrier uitgevonden ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92298785
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

In deze tijden ja?
Na de vlucht zou geen probleem moeten zijn, tijdens de vlucht is de kans natuurlijk veel kleiner. Niet vanwege de angst voor terrorisme, maar de angst voor de krant en social media...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_92309915
Meeste piloten vinden het alleen maar leuk om iets over hun werk te kunnen vertellen :) tijdens de vlucht gaat inderdaad niet lukken maar erna is er alle tijd voor.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_92333339
Ik heb door mijn plaats bij de nooduitgang mijn ptv in de armleuning zitten. Heeft iemand enig idee hoe dat precies werkt ? Lees wel vaak dat mensen het handiger vinden omdat je het scherm kan draaien, iemand misschien een foto ofzo ?
pi_92334859
Gewoon een scherm op een arm, zoveel boeit het allemaal echt niet. Laat je verrassen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92336351
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
ik zou op cheaptickets kijken
dan zal bru-doha-bkk er met Qatar het ''beste'' uitkomen voor ongeveer 700?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:15:17 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92337466
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:54 schreef jeloen het volgende:

[..]

ik zou op cheaptickets kijken
dan zal bru-doha-bkk er met Qatar het ''beste'' uitkomen voor ongeveer 700?
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets). Het wrange is dat ze naast die customer service tax ook nog boekingskosten berekenen. Het is gewoon belachelijk de consument de misleiden. Tegenwoordig kan je op die sites wel de vliegticketverzekering uitvinken, vroeger kon dat niet, maar na aanschrijven dat de verplicht af te nemen vliegticketverzekering niet alle te boeken maatschappijen daadwerkelijk dekt (geen low cost airliners of chapter 11 maatschappijen of Al Italia) is dat tegenwoordig wel mogelijk.

Beter kan je gaan naar www.travelstreet.com en kies daar je reisburo (Zodat je zelf kan zien hoe dezelfde vluchten opeens anders geprijsd zijn) of de boekingsengine van atp.nl (die rekent 15 euro dossierkosten www.vliegticketszoeken.nl via dezelfde boekingsengine 10 euro boekinskosten).
Eventueel ook D-reizen.nl welke helemaal geen boekingskosten berekend, wel is het aanbood daar soms beperkter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92337857
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef copyfile het volgende:
Ik heb door mijn plaats bij de nooduitgang mijn ptv in de armleuning zitten. Heeft iemand enig idee hoe dat precies werkt ? Lees wel vaak dat mensen het handiger vinden omdat je het scherm kan draaien, iemand misschien een foto ofzo ?
Ik vind het een reden om liever niet bij de nooduitgang te zitten, zeker als je wat groter bent; de stoelen zijn namelijk ook een stukje smaller en het schermpje kan nog wel eens erg onhandig laag en dichtbij zitten.
pi_92338008
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets).
Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.
Anders kun je beter bij budgetair of expedia terecht. Behalve voor vluchten van KLM, want die berekenen die boekingskosten vaak nog eens apart door.

Echt doorzichtig is het allemaal nog lang niet.
pi_92338330
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.
Anders kun je beter bij budgetair of expedia terecht. Behalve voor vluchten van KLM, want die berekenen die boekingskosten vaak nog eens apart door.

Echt doorzichtig is het allemaal nog lang niet.
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
pi_92338449
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
Probeer hetzelfde ticket nu eens te vinden bij budgetair en expedia.

En heb je bij cheaptickets doorgeklikt tot aan het einde, wanneer er de 20 euro boekingskosten en er nog kosten bijkomen om te mogen betalen bijkomen?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:34:50 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92338452
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
De prijs inclusief alles, is dat ook de prijs die je ziet als je naar de betaalpagina gaat, WTC en Cheaptickets hebben namelijk de eigenschap om na het in te vullen van de persoonsgegevens net voor de betaalpagina opeens customer service tax toe te voegen.

En ja je trapt eigenlijk in de marketing, het vliegticket zal in eerste instantie het goedkoopste uit de bus komen bij WTC of Cheaptickets, maar de boekingskosten die erna bijkomen maken dit ruimschoots voor deze aanbieders goed, maar de reclame klopt wel, vliegticket is opzich het goedkoopst, alleen de boekingskosten niet.

Voorbeeld, Amsterdam - Bangkok heen op 11 mei, terug op 25 mei.

Cheaptickets, € 614,81 totaalprijs, (594,81 wordt eerst aangegeven inclusief customer service tax, maar pas bij het invullen van namen komen er ook nog boekingskosten van 20 euro bij).
Vliegticketskopen.nl, € 580.37 (570,37 + 10 euro boekingskosten berekend
D-reizen.nl, € 568 (568 euro en er wordt geen boekingskosten berekend).

Persoonlijk boek ik tegenwoordig alles bij D-reizen deze is echt het goedkoopst. Je kan oveirgens ook zonder boekingskosten in een filiaal van D-reizen boeken, wel zijn dan de vluchtprijzen per vlucht weer 30 euro hoger, je kan dan wel contant in een winkel betalen. (Dat is voor sommige mensen wel weer eens handig).

[ Bericht 11% gewijzigd door ozzietukker op 04-02-2011 19:46:36 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92338772
quote:
Cheaptickets: € 514,55
Budgetair: € 510,38
Expedia: € 512,08
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.
pi_92339889
Willekeurige test 1-8 april Ams- San Francisco met British Airways (budgetair vond ook goedkopere vluchten, die de andere niet vonden, maar ik vergelijk dezelfde vluchten nu)

cheaptickets
1e scherm 658,14
2e scherm 686,14 + 48,95
uitzetten van annuleringsverzekering, vliegticketsverzekering en sms-service geeft 680,14

3e scherm (na invoeren gegevens) + 20 euro dossierkosten maakt totaal € 700,14

€ 10,85 om met een creditcard te betalen.

extra's: 15 euro korting op volgende vlucht als je met i-deal betaalt, 6 euro korting als je met mastercard via haalmeeruitjecard betaalt en 25 euro korting als je lid bent van Columbus Magazine

Budgetair1e scherm 656,14
2e scherm 670,64 (incl vliegticketgarantie en airline service fee)
zelf uitvinken vliegticketgarantie levert 663,64
3e scherm 676,14 (incl 12,50 boekingskosten)
standaard staat na persoonsgegevens de annuleringsverzekering a 43,74 aan
Betalen: mastercard kost 10 euro, visacard is gratis, ideal gratis en bankoverschrijving 5 euro
Ook hier korting van 6 euro met haalmeeruitjecard

Totaal 676,14
pi_92339985
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:41 schreef Lindstrøm. het volgende:
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.
Om het lange verhaal kort te maken; bij cheaptickets komen er in de laatste stap plots 20 euro dossierkosten bij en als je met een creditcard wilt betalen, dan kost dat ook nog eens 10,85 extra.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:07:37 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92340170
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:03 schreef DutchTrain het volgende:

Opsomming vluchtprijzen

Dan zou ik deze vlucht toch maar boeken via D-reizen, daar is de BA vlucht maar 650 euro.
(Naast de inderdaad veel meer goedkopere opties die ook beschikbaar zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92340236
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Lindstrøm. op 04-02-2011 20:10:03 (fixed) ]
pi_92340617
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:03 schreef DutchTrain het volgende:
Willekeurige test 1-8 april Ams- San Francisco met British Airways (budgetair vond ook goedkopere vluchten, die de andere niet vonden, maar ik vergelijk dezelfde vluchten nu)

cheaptickets
1e scherm 658,14
2e scherm 686,14 + 48,95
uitzetten van annuleringsverzekering, vliegticketsverzekering en sms-service geeft 680,14

3e scherm (na invoeren gegevens) + 20 euro dossierkosten maakt totaal € 700,14

€ 10,85 om met een creditcard te betalen.

extra's: 15 euro korting op volgende vlucht als je met i-deal betaalt, 6 euro korting als je met mastercard via haalmeeruitjecard betaalt en 25 euro korting als je lid bent van Columbus Magazine

Budgetair1e scherm 656,14
2e scherm 670,64 (incl vliegticketgarantie en airline service fee)
zelf uitvinken vliegticketgarantie levert 663,64
3e scherm 676,14 (incl 12,50 boekingskosten)
standaard staat na persoonsgegevens de annuleringsverzekering a 43,74 aan
Betalen: mastercard kost 10 euro, visacard is gratis, ideal gratis en bankoverschrijving 5 euro
Ook hier korting van 6 euro met haalmeeruitjecard

Totaal 676,14
Je hebt gelijk. D-reizen komt bij mij het goedkoopst uit de bus met 509,00 bij de definitieve betaling. (maak 509,00 euro iDEAL)

Of komt daar nog iets bij? Lijkt mij niet toch.
pi_92340887
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
pi_92341326
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
oh, even snel bestellen dus. thanks.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:50:34 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92342627
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
:) Deze actie van D-reizen is al een tijdje hoor. In augustus vorig jaar tickets voor Lufthansa gekocht naar Frankfurt in oktober, door deze 'actie' was het goedkoper om te vliegen dan met de trein te gaan.
Deze 'actie' loopt nog steeds. (In januari tickets gekocht voor wederom Lufthansa, maar nu naar Hong Kong, en ze hadden dezelfde aanbiedingstarievan als Lufthansa zelf of andere vergelijkingssites).
Wel zijn bij sommige zoekopdrachten niet gelijk alle resultaten beschikbaar, als je op andere sites wel goedkope tarieven hebt gezien loont het bij D-reizen om 'verfijnd' te zoeken om bepaalde vluchten zichtbaar te krijgen.
Kan natuurlijk ook nooit kwaad bij verschillende vergelijkingsites te vergelijken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92405026
Zijn er hier mensen met ervaring met Malaysia Airlines? Op de website staat dat handbagage maximaal 5kg mag wegen. Hoe streng zijn ze hierin? Want mijn handbagage trolley zelf is al bijna 3 kg, dus dan blijft er niet veel gewicht meer over.

Daarnaast willen mijn man en ik samen 1 koffer gebruiken. Als we dan over de 20kg heenkomen, wordt dat dan gezien als een overgewicht of is dat wel toegestaan? (als in: als we ieder 1 koffer nemen, kunnen we 40kg meenemen).
pi_92405575
Die 5kg wordt nooit zo streng nageleefd, een normale trolley wordt altijd wel toegelaten eigenlijk (behalve bij budget airlines). Qua koffer gaat 1 koffer van 40 kilo bijvoorbeeld niet lukken, ze willen ook vanwege arbo enzo het gewicht per item niet te groot maken. Dus dan kun je beter 2 koffers van 20 meenemen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92407263
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef Drive-r het volgende:
Qua koffer gaat 1 koffer van 40 kilo bijvoorbeeld niet lukken, ze willen ook vanwege arbo enzo het gewicht per item niet te groot maken. Dus dan kun je beter 2 koffers van 20 meenemen.
Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.

Ik geloof dat de vraagsteller echter bedoelde: als 2 samenreizende passagiers 1 koffer van 23 kg inchecken, moet er dan voor 3 kg overgewicht betaald worden ?

Ik heb dat eens bij Easyjet gehad en daar hoef je niet extra te betalen ....
quote:
If you are travelling in a group of two or more you may spread the weight of your luggage across the bags. For example, two passengers with a bag each may carry 20kg of luggage each, but if you wish to put 18kg in one bag and 22kg in the other, then thats okay with us.
Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.
pi_92410544
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.

Ik geloof dat de vraagsteller echter bedoelde: als 2 samenreizende passagiers 1 koffer van 23 kg inchecken, moet er dan voor 3 kg overgewicht betaald worden ?

Ik heb dat eens bij Easyjet gehad en daar hoef je niet extra te betalen ....

[..]

Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.
Dat was wat ik bedoelde ja :) Snap dat het niet te zwaar moet worden, maar of er over een paar kilo meer moeilijk wordt gedaan. Kon daar inderdaad niks over vinden, zal ze wel eens bellen dan. Thanx :)
  zondag 6 februari 2011 @ 18:54:27 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92421651
:) Malaysia Airlines, KLM, Lufthansa, Cathay, BA en alle andere gevestigde maatschappijen die doen echt niet moeilijk als mensen samenreizen om de bagagelimiet bij elkaar op te tellen.

Alleen maatschappijen zoals Ryanair doen daar moeilijk over. Als je een ticket met een credit card betaald hebt boeken ze de bagage (2 koffers) vaak in alleen onder mijn naam, dat schijnt makkelijker te zijn voor de maatschappij.

Wel zou ik overwegen toch met 2 koffers te reizen en beide koffers niet voor een persoon maar spullen door elkaar heen zodat mocht 1 van de koffers (tijdelijk) vermist zijn je toch uit de voeten kunt. Daarnaast weet je niet wat je eventueel op vakantie koopt en mee terug wilt nemen.

Maar voor de vraagsteller, Malaysia Airlines maakt daar absoluut geen probleem van, ik heb meerdere keren met deze maatschappij gevlogen en nog nooit een op of aanmerking gehad dat het gewicht in beide koffers gelijk zou moeten zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92445673
Trouwens, weinig "normale" airlines doen moeilijk over een paar kilo extra, dus het is echt niet zo'n probleem inderdaad.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 09:56:22 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_92449505
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')