quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:25 schreef nlboy het volgende:
Ik heb een vraag over Atlanta (USA). Zie namelijk een vlucht waarbij ik dan 4 uur moet wachten op Atlanta. Is het mogelijk om daar bijvoorbeeld in die tijd naar de stad te gaan?
quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:53 schreef kwiwi het volgende:
Nou in Atlanta kun je je tijd goed gebruiken als je moet overstappenMaar wat had je willen doen dan? Het eerste uur ben je al bezig met uit het vliegtuig stappen, douane, koffer ophalen, koffer inchecken. Dan moet je ook een uur voordat je vertrekt weer op het vliegveld zijn want je weet nooit hoe druk het is bij de bagagecontrole.. Plus het kan een eindje lopen zijn naar de gate.
Dus al met al zou je met wat geluk 2 uur overhouden. In die 2 uur moet je dan naar de stad reizen en ook weer terug reizen, waardoor je effectief bijna geen tijd over houdt in de stad zelf.. Dat heeft weinig zin lijkt me?
Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Fogel het volgende:
Laatste vraag en antwoord uit het vorige topic:
[..]
[..]
Ok thanks voor de tips, dan is het niet anders dat ik daar twee uur moet wachten. Ik neem dan maar een goed boek mee.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:08 schreef quirigua het volgende:
Reken er ook op dat je naar het subway platform moet lopen (q10 minuten), daar wachten (vijf minuten), de trein nemen (twintig minuten of zo), uitstappen in central Atlanta, daar rondlopen, weer terug het hele verhaal, gaat bij elkaar anderhalf uur kosten voor je weer terug bent. Dus dat wordt hem niet.
Er is een mooi museum in downtown A, heel modern. Die CocaCola tent is verschrikkelijk. Daaromheen kan je wel wat lopen, de rivier, kroegen ; niet echt bijzonder. Naar het huis van Martin Luther King kost teveel tijd. Peachtree, wat zou je daar willen doen ? Voor Atlanta heb je echt meer tijd nodig, en eig. een auto, six flags en zo.
Nee Atlanta airport is ook niet interessant, en nabij de airport is niks behalve hotels, een enkele shopping mall met standaard koopwaar, maar dat is ook niks.
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:20 schreef nlboy het volgende:
[..]
Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde.
Precies zo is het. Reken op een half uur in/uit, lange files bij die pascontrole, kortere file bij metaaldetectorquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
Thanks voor de uitleg! Goed dat ik het nu weet, anders zat ik zo zonder koffer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
kan heel goed ; koop wel een stevige hoes om die bakpakken ;quote:Op zondag 5 december 2010 20:53 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wij gaan naar boston, paar dagen NY, en dan weer terug naar Boston en dan willen we eigenlijk met twee backpack rugzakken gaan. Maar vragen ons af of dit wel verstandig is met het intercontinentaal vliegen :s werkelijk geen idee namelijk!
Onzin. De vliegmaatschappij eist een verpakking om de rugzak heen (vanwege loshangende banden, gespen en zo). En naar US mag die niet op slot, trouwens, dan snijden ze (security) die wel open als het zo uitkomt.quote:Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vind ik nogal meevallen. Als het stevige tassen zijn dan hoeven er ook geen hoezen. Als je ze toch hebt kan het uiteraard geen kwaad ze te gebruiken. Pas op met hangsloten
OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.quote:Op zondag 5 december 2010 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor het eerst dat ik hoor dat er verplicht een verpakking om een rugzak moet zitten. Is dat de laatste jaren ingevoerd?
Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?quote:Op zondag 5 december 2010 22:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ah ok, Amerikanen. Ik vlieg er niet mee.
Quantas : met een grote foto er bij >quote:Op zondag 5 december 2010 22:15 schreef quirigua het volgende:
[..]
Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?
Trouwens, die van Quantas (recent : airbus, Singapore) kunnen het ook !
American airlines is niet super nee, veel vliegen ook met die kleine low budget 757 vliegtuigen.. die het maar net over de atlantische oceaan kunnen. Maar Us Air is nog slechter...quote:Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als American Airlines ongeveer dezelfde beoordeling krijgt als Ryanair en Easyjet dan weet ik genoeg
Heeft iemand hier ervaring mee, is het het waard?quote:Verwen uzelf met Speedy Boarding: U wordt als een van de eersten opgeroepen om aan boord te gaan. Op vliegvelden waar Speeding Boarding Plus beschikbaar is, kunt u bij speciale balies inchecken.
Uitprinten en mee naar het vliegveld nemen.quote:Op maandag 6 december 2010 21:28 schreef -SweetDreams- het volgende:
Dus ik snap het niet meer. Heb via reisbureau tickets geboekt, een pdf bestand gekregen met de vluchtgegevens, oftewel volgens hun de etickets. En wat moet ik daar nu mee doen?
Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.quote:Op zondag 5 december 2010 21:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.
Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen).quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt ze toch gewoon laten sealen op Schiphol (behalve als je daar de USA gaat), dan ben je daar vanaf.
Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:16 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Goed dat ik dit lees, wij gaan ook met backpacks naar Amerika, inclusief tas omdat ik alle verhalen heb zitten lezen over bagage die bleef steken e.d. Maar denk dat ik aan de hoes een klein lusje laat naaien door m'n moeder, mocht dit er niet aanzitten.
Ik vraag altijd of ze in de seal een sneetje maken bij het lusje van de backpack zelf. Dan kan daar het label aan.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen).
Nicequote:Op dinsdag 7 december 2010 13:44 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten.
Ok thx.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
En dat willen ze dus niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
Wie vliegt dat ? Zulke kleine verleng-hops bestaan bijna niet meer.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb een vlucht vanuit de states via AMS naar DUS. Ik kan op AMS uitstappen he, maar hoe doe ik dat dan met m'n koffer. Die wordt normaliter toch doorgelabeld? Ik ken facilitaire proces niet, maar dacht altijd dat deze koffer dan nooit op de band terecht komt. Hoe kan ik dan toch zorgen dat ik m'n koffer op AMS krijg? Of kan dat niet?
Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:48 schreef quirigua het volgende:
[..]
nee ik bedoel de hop AMS>DUS, na en gekoppeld aan de lange hop US>AMS
Embraer meestal tegenwoordig.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.
Ligt eraan waarmee je vliegt. 23 is echter wel gebruikelijk en het gaat daarbij alleen om de in te checken baggage, dus niet je handbaggage. Officieel mag je één stuk handbaggage meenemen, maar over een damestasje doen ze waarschijnlijk niet moeilijk.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart...
De 23kg is alleen voor je ruimbagage, die je incheckt. Verschilt in kg's per airline, zoals al gezegd, maar KLM is 23. Je trolly mag je mee aan boord nemen en je handtasje er apart bij. Dit mag bij elkaar max 12 kg wegen (bij klm!!). (Dus in totaal 35kg die je mee mag nemen.)quote:Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart...
Is dat nieuw? Ik heb mijn backpack altijd bij de reguliere incheckbalie kunnen inleveren. Ze doen hem dan in zo'n bak waar er tientallen van liggen. Slechts eenmaal heb ik mijn backpack bij oversized luggage moeten inleveren omdat de bagageband naast de incheckbalie te smal was. (lees: net breed genoeg voor een samsonite)quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:06 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.
Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:09 schreef -SweetDreams- het volgende:
Zou mijn laptop in een sleeve, passen in een handbagage koffer met de afmetingen:
50X20X32 cm ?
Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.
En als het niet past, neem je het ding gewoon buiten je handbaggagekoffer mee.
Daar kom je prima mee weg, zo streng zijn ze niet bij de meeste airlines (budget airlines weet je nooit zeker).quote:Op donderdag 9 december 2010 14:13 schreef -SweetDreams- het volgende:
[..]
Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?
Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef Nienke_ het volgende:
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt.
Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__quote:Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem.
Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:
[..]
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__
Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?
Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Ja, dat kan ik begrijpenquote:Op donderdag 9 december 2010 20:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik begrijpenMaar waarmee vermaak je jezelf dan?
Dus het gebruikelijke, neem ik aanquote:Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:
[..]
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__
Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?
Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
6u narrow body... Airbus 320 toevallig?quote:Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
Ik was kennelijk niet duidelijk genoegquote:Op donderdag 9 december 2010 20:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt
en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Neen de 75 van Icelandair.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
Dinsdagavond zat ik op een klmvlucht, Amsterdam Stockholm, de enige die die dag ging, en die vlucht was zo vol dat ze absoluut geen plaats hadden voor alle bagage die mensen meesleepten, ze hebben zelfs koffers in de toiletten neergezet tijdens take-off en landing. Ik zat op de eerste rij achter business class, en hoorde een stewardess aan een meneer vragen of de jas bovenop mocht, ipv in de kapstok: "Meneer, heeft u een mooie jas?"...quote:Op donderdag 9 december 2010 14:23 schreef Drive-r het volgende:
Bij de reguliere wordt eigenlijk nauwelijks nog gechecked. Als je echt wil, kun je daar zo met drie stuks van formaat aan komen en niemand houd je tegen. Soms wel makkelijk.
Laatste twee keer: diphenhydramine slikken (een of ander antihistaminicum dat slaapverwekkend werkt), slaapmasker op en tukken. Lange vluchten, brrr.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:
Ja, dat kan ik begrijpenMaar waarmee vermaak je jezelf dan?
Aan de andere kant wordt de stop ook gebruikt om een stofzuiger door het vliegtuig heen te halen en het vuilnis op te ruimen. Vraag me af of je dan nog zo prettig zit.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:14 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.
In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg![]()
![]()
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
gezien haar posthistorie had ik niet veel zin om het uit te leggen, maar ja, dat dusquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.
Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.
De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
Bij www.seatguru.com kan je kijken of er een powerpoint bij je stoel zit. Is vaak alleen op de eerste rijen beschikbaar, en mijn ervaring is dat niet alle (en dat is mild uitgedrukt,: op 4 van de 4 transatlantische vluchten) seat maps van de airbus 330 kloppen (wat wil zeggen dat er geen powerpoint beschikbaar was in economy). Kortom: laad je telefoon thuis op om zeker te zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
Er bestaan ook externe accus/battery-packs als het echt zo'n crisis is om enkele uren zonder iphone te moeten zitten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Misschien houdt een Iphone het niet uit op een acculading en heb je tussentijds opladen nodig voor je aan de overkant bent
Dan heb ik de feiten toch gewoon op een rij? AMS-DUS wordt en blijft gevlogen worden door een Fokker. Het ging toch over die route en niet over de route AMS-BRU en TRD?quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
Via de Air Astana-site zie ik een verlate vlucht aankomen vanmorgen vanuit Almaty, terwijl de vertrekkende vlucht naar Amsterdam ook vertraagd was. Alle andere (gelukkig niet veel) vliegen op tijd. Blijkbaar komt de vlucht dan dus vanuit Almaty, naar Atyrau voordat ie naar AMS vertrekt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
http://data.flight24.com/flights/kc903/
probeer deze site eens
of de timetable van Air Astana
Boston is met een A330. Grootste gedeelte van de DL vluchten is ook met de Airbus, rest 767.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Volgens mij vliegt DL met 767's op AMS en die hebben geen powerpoints.
geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.quote:Op zondag 12 december 2010 04:36 schreef EddyAlbena het volgende:
O inderdaad ja, hm was in de war met een andere route dan volgens mij.
Als je een vlucht al hebt geboekt, en je meldt je na de boeking aan voor Flying Blue, kun je deze miles dan nog wel mee laten tellen (uiteraard als de vlucht nog niet geweest is)?
Ah mooi, bedankt!quote:Op zondag 12 december 2010 06:37 schreef Essebes het volgende:
[..]
geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.
Ook al is het niet belangrijk, toch even aan aanvulling. De eerste 10 E190's zijn gekocht als vervanging voor de F50, daarna zijn er nog 7 gekocht ter vervanging van de F100. Dat houdt, in dit geval, in vervanging in de zin van om tot een (ongeveer) gelijk aantal vliegtuigen te komen (een x aantal F50's plus een x aantal F100's eruit, een Y aantal E190's erbij).quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
wachten of lezen of een psp oidquote:Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:
[..]
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__
Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?
Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
naar fox bellen?quote:Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi
Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.
Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).
Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
Als het een dusdanige kleine wijziging is zal ene Malaysia Airlines of de reisorganisatie er geen probleem mee hebben.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi
Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.
Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).
Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
Ik deel je twijfels. Ik ben ook een keer overgestapt op Terminal 5 en ik vond het erg lang duren. Eerlijk gezegd heb ik toen niet op de klok gekeken, maar om te beginnen werden we al met een bus opgepikt bij het aankomende toestel.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende?
Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Kort vraagje:
Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende? Bij aankomst op dezelfde terminal (terminal 5). Ik heb als alternatief 2.5 uur overstap tijd, maar liever dat dan enorm moeten stressen om een vlucht te halen.
Vorige keer duurde het voor mijn gevoel wel even voordat ik door alle controles heen was. De vlucht wordt trouwens zo aangeboden door British Airways.
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemenquote:Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Goed punt... ik kan vanaf hier maar uit twee "feeder" vluchten per dag kiezen, vandaar dat ik niet aan die optie dachtquote:Op donderdag 16 december 2010 18:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemen
Hoewel niet meer van toepassing voor de vraagsteller, betekent het niet automatisch dat je als je je aansluiting mist je op de eerstvolgende vlucht wordt gezet, als je buiten je schuld om je aansluiting mist heeft de maatschappij nog wel de vervoersplicht, maar beperkt dit zich tot de eerste vlucht waarop plaats is.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |