quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:25 schreef nlboy het volgende:
Ik heb een vraag over Atlanta (USA). Zie namelijk een vlucht waarbij ik dan 4 uur moet wachten op Atlanta. Is het mogelijk om daar bijvoorbeeld in die tijd naar de stad te gaan?
quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:53 schreef kwiwi het volgende:
Nou in Atlanta kun je je tijd goed gebruiken als je moet overstappenMaar wat had je willen doen dan? Het eerste uur ben je al bezig met uit het vliegtuig stappen, douane, koffer ophalen, koffer inchecken. Dan moet je ook een uur voordat je vertrekt weer op het vliegveld zijn want je weet nooit hoe druk het is bij de bagagecontrole.. Plus het kan een eindje lopen zijn naar de gate.
Dus al met al zou je met wat geluk 2 uur overhouden. In die 2 uur moet je dan naar de stad reizen en ook weer terug reizen, waardoor je effectief bijna geen tijd over houdt in de stad zelf.. Dat heeft weinig zin lijkt me?
Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Fogel het volgende:
Laatste vraag en antwoord uit het vorige topic:
[..]
[..]
Ok thanks voor de tips, dan is het niet anders dat ik daar twee uur moet wachten. Ik neem dan maar een goed boek mee.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:08 schreef quirigua het volgende:
Reken er ook op dat je naar het subway platform moet lopen (q10 minuten), daar wachten (vijf minuten), de trein nemen (twintig minuten of zo), uitstappen in central Atlanta, daar rondlopen, weer terug het hele verhaal, gaat bij elkaar anderhalf uur kosten voor je weer terug bent. Dus dat wordt hem niet.
Er is een mooi museum in downtown A, heel modern. Die CocaCola tent is verschrikkelijk. Daaromheen kan je wel wat lopen, de rivier, kroegen ; niet echt bijzonder. Naar het huis van Martin Luther King kost teveel tijd. Peachtree, wat zou je daar willen doen ? Voor Atlanta heb je echt meer tijd nodig, en eig. een auto, six flags en zo.
Nee Atlanta airport is ook niet interessant, en nabij de airport is niks behalve hotels, een enkele shopping mall met standaard koopwaar, maar dat is ook niks.
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:20 schreef nlboy het volgende:
[..]
Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde.
Precies zo is het. Reken op een half uur in/uit, lange files bij die pascontrole, kortere file bij metaaldetectorquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
Thanks voor de uitleg! Goed dat ik het nu weet, anders zat ik zo zonder koffer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
kan heel goed ; koop wel een stevige hoes om die bakpakken ;quote:Op zondag 5 december 2010 20:53 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wij gaan naar boston, paar dagen NY, en dan weer terug naar Boston en dan willen we eigenlijk met twee backpack rugzakken gaan. Maar vragen ons af of dit wel verstandig is met het intercontinentaal vliegen :s werkelijk geen idee namelijk!
Onzin. De vliegmaatschappij eist een verpakking om de rugzak heen (vanwege loshangende banden, gespen en zo). En naar US mag die niet op slot, trouwens, dan snijden ze (security) die wel open als het zo uitkomt.quote:Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vind ik nogal meevallen. Als het stevige tassen zijn dan hoeven er ook geen hoezen. Als je ze toch hebt kan het uiteraard geen kwaad ze te gebruiken. Pas op met hangsloten
OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.quote:Op zondag 5 december 2010 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor het eerst dat ik hoor dat er verplicht een verpakking om een rugzak moet zitten. Is dat de laatste jaren ingevoerd?
Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?quote:Op zondag 5 december 2010 22:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ah ok, Amerikanen. Ik vlieg er niet mee.
Quantas : met een grote foto er bij >quote:Op zondag 5 december 2010 22:15 schreef quirigua het volgende:
[..]
Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?
Trouwens, die van Quantas (recent : airbus, Singapore) kunnen het ook !
American airlines is niet super nee, veel vliegen ook met die kleine low budget 757 vliegtuigen.. die het maar net over de atlantische oceaan kunnen. Maar Us Air is nog slechter...quote:Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als American Airlines ongeveer dezelfde beoordeling krijgt als Ryanair en Easyjet dan weet ik genoeg
Heeft iemand hier ervaring mee, is het het waard?quote:Verwen uzelf met Speedy Boarding: U wordt als een van de eersten opgeroepen om aan boord te gaan. Op vliegvelden waar Speeding Boarding Plus beschikbaar is, kunt u bij speciale balies inchecken.
Uitprinten en mee naar het vliegveld nemen.quote:Op maandag 6 december 2010 21:28 schreef -SweetDreams- het volgende:
Dus ik snap het niet meer. Heb via reisbureau tickets geboekt, een pdf bestand gekregen met de vluchtgegevens, oftewel volgens hun de etickets. En wat moet ik daar nu mee doen?
Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.quote:Op zondag 5 december 2010 21:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.
Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen).quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt ze toch gewoon laten sealen op Schiphol (behalve als je daar de USA gaat), dan ben je daar vanaf.
Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:16 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Goed dat ik dit lees, wij gaan ook met backpacks naar Amerika, inclusief tas omdat ik alle verhalen heb zitten lezen over bagage die bleef steken e.d. Maar denk dat ik aan de hoes een klein lusje laat naaien door m'n moeder, mocht dit er niet aanzitten.
Ik vraag altijd of ze in de seal een sneetje maken bij het lusje van de backpack zelf. Dan kan daar het label aan.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen).
Nicequote:Op dinsdag 7 december 2010 13:44 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten.
Ok thx.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
En dat willen ze dus niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
Wie vliegt dat ? Zulke kleine verleng-hops bestaan bijna niet meer.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb een vlucht vanuit de states via AMS naar DUS. Ik kan op AMS uitstappen he, maar hoe doe ik dat dan met m'n koffer. Die wordt normaliter toch doorgelabeld? Ik ken facilitaire proces niet, maar dacht altijd dat deze koffer dan nooit op de band terecht komt. Hoe kan ik dan toch zorgen dat ik m'n koffer op AMS krijg? Of kan dat niet?
Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:48 schreef quirigua het volgende:
[..]
nee ik bedoel de hop AMS>DUS, na en gekoppeld aan de lange hop US>AMS
Embraer meestal tegenwoordig.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.
Ligt eraan waarmee je vliegt. 23 is echter wel gebruikelijk en het gaat daarbij alleen om de in te checken baggage, dus niet je handbaggage. Officieel mag je één stuk handbaggage meenemen, maar over een damestasje doen ze waarschijnlijk niet moeilijk.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart...
De 23kg is alleen voor je ruimbagage, die je incheckt. Verschilt in kg's per airline, zoals al gezegd, maar KLM is 23. Je trolly mag je mee aan boord nemen en je handtasje er apart bij. Dit mag bij elkaar max 12 kg wegen (bij klm!!). (Dus in totaal 35kg die je mee mag nemen.)quote:Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart...
Is dat nieuw? Ik heb mijn backpack altijd bij de reguliere incheckbalie kunnen inleveren. Ze doen hem dan in zo'n bak waar er tientallen van liggen. Slechts eenmaal heb ik mijn backpack bij oversized luggage moeten inleveren omdat de bagageband naast de incheckbalie te smal was. (lees: net breed genoeg voor een samsonite)quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:06 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.
Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:09 schreef -SweetDreams- het volgende:
Zou mijn laptop in een sleeve, passen in een handbagage koffer met de afmetingen:
50X20X32 cm ?
Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.
En als het niet past, neem je het ding gewoon buiten je handbaggagekoffer mee.
Daar kom je prima mee weg, zo streng zijn ze niet bij de meeste airlines (budget airlines weet je nooit zeker).quote:Op donderdag 9 december 2010 14:13 schreef -SweetDreams- het volgende:
[..]
Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |