abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 10:37:17 #1
45833 crew  Fogel
pi_89510103
Deel 16 alweer
Nee niet over Super Grover, maar over het vliegtuig als vervoermiddel :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 10:38:32 #2
45833 crew  Fogel
pi_89510119
Laatste vraag en antwoord uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:25 schreef nlboy het volgende:
Ik heb een vraag over Atlanta (USA). Zie namelijk een vlucht waarbij ik dan 4 uur moet wachten op Atlanta. Is het mogelijk om daar bijvoorbeeld in die tijd naar de stad te gaan? :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:53 schreef kwiwi het volgende:
Nou in Atlanta kun je je tijd goed gebruiken als je moet overstappen :P Maar wat had je willen doen dan? Het eerste uur ben je al bezig met uit het vliegtuig stappen, douane, koffer ophalen, koffer inchecken. Dan moet je ook een uur voordat je vertrekt weer op het vliegveld zijn want je weet nooit hoe druk het is bij de bagagecontrole.. Plus het kan een eindje lopen zijn naar de gate.

Dus al met al zou je met wat geluk 2 uur overhouden. In die 2 uur moet je dan naar de stad reizen en ook weer terug reizen, waardoor je effectief bijna geen tijd over houdt in de stad zelf.. Dat heeft weinig zin lijkt me?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89510682
Reken er ook op dat je naar het subway platform moet lopen (q10 minuten), daar wachten (vijf minuten), de trein nemen (twintig minuten of zo), uitstappen in central Atlanta, daar rondlopen, weer terug het hele verhaal, gaat bij elkaar anderhalf uur kosten voor je weer terug bent. Dus dat wordt hem niet.
Er is een mooi museum in downtown A, heel modern. Die CocaCola tent is verschrikkelijk. Daaromheen kan je wel wat lopen, de rivier, kroegen ; niet echt bijzonder. Naar het huis van Martin Luther King kost teveel tijd. Peachtree, wat zou je daar willen doen ? Voor Atlanta heb je echt meer tijd nodig, en eig. een auto, six flags en zo.
Nee Atlanta airport is ook niet interessant, en nabij de airport is niks behalve hotels, een enkele shopping mall met standaard koopwaar, maar dat is ook niks.
  zaterdag 4 december 2010 @ 17:20:51 #4
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_89522828
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Fogel het volgende:
Laatste vraag en antwoord uit het vorige topic:

[..]

[..]

Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:08 schreef quirigua het volgende:
Reken er ook op dat je naar het subway platform moet lopen (q10 minuten), daar wachten (vijf minuten), de trein nemen (twintig minuten of zo), uitstappen in central Atlanta, daar rondlopen, weer terug het hele verhaal, gaat bij elkaar anderhalf uur kosten voor je weer terug bent. Dus dat wordt hem niet.
Er is een mooi museum in downtown A, heel modern. Die CocaCola tent is verschrikkelijk. Daaromheen kan je wel wat lopen, de rivier, kroegen ; niet echt bijzonder. Naar het huis van Martin Luther King kost teveel tijd. Peachtree, wat zou je daar willen doen ? Voor Atlanta heb je echt meer tijd nodig, en eig. een auto, six flags en zo.
Nee Atlanta airport is ook niet interessant, en nabij de airport is niks behalve hotels, een enkele shopping mall met standaard koopwaar, maar dat is ook niks.
Ok thanks voor de tips, dan is het niet anders dat ik daar twee uur moet wachten. Ik neem dan maar een goed boek mee. ;)
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 20:25:02 #5
45833 crew  Fogel
pi_89528977
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:20 schreef nlboy het volgende:

[..]

Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde. :)

In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89529109
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:

[..]
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
Precies zo is het. Reken op een half uur in/uit, lange files bij die pascontrole, kortere file bij metaaldetector :Y)
pi_89563206
Wij gaan naar boston, paar dagen NY, en dan weer terug naar Boston en dan willen we eigenlijk met twee backpack rugzakken gaan. Maar vragen ons af of dit wel verstandig is met het intercontinentaal vliegen :s werkelijk geen idee namelijk!
  zondag 5 december 2010 @ 21:07:10 #8
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_89563925
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
Thanks voor de uitleg! Goed dat ik het nu weet, anders zat ik zo zonder koffer. :P
pi_89564301
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:53 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wij gaan naar boston, paar dagen NY, en dan weer terug naar Boston en dan willen we eigenlijk met twee backpack rugzakken gaan. Maar vragen ons af of dit wel verstandig is met het intercontinentaal vliegen :s werkelijk geen idee namelijk!
kan heel goed ; koop wel een stevige hoes om die bakpakken ;
pi_89566086
vind ik nogal meevallen. Als het stevige tassen zijn dan hoeven er ook geen hoezen. Als je ze toch hebt kan het uiteraard geen kwaad ze te gebruiken. Pas op met hangsloten :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89566311
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vind ik nogal meevallen. Als het stevige tassen zijn dan hoeven er ook geen hoezen. Als je ze toch hebt kan het uiteraard geen kwaad ze te gebruiken. Pas op met hangsloten :)
Onzin. De vliegmaatschappij eist een verpakking om de rugzak heen (vanwege loshangende banden, gespen en zo). En naar US mag die niet op slot, trouwens, dan snijden ze (security) die wel open als het zo uitkomt.
pi_89566355
dubbel :r
pi_89566393
voor het eerst dat ik hoor dat er verplicht een verpakking om een rugzak moet zitten. Is dat de laatste jaren ingevoerd?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89566628
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor het eerst dat ik hoor dat er verplicht een verpakking om een rugzak moet zitten. Is dat de laatste jaren ingevoerd?
OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.
pi_89567141
Ah ok, Amerikanen. Ik vlieg er niet mee.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89567672
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ah ok, Amerikanen. Ik vlieg er niet mee.
Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?
Trouwens, die van Quantas (recent : airbus, Singapore) kunnen het ook ! _O_
pi_89568094
Als American Airlines ongeveer dezelfde beoordeling krijgt als Ryanair en Easyjet dan weet ik genoeg :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89569210
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:15 schreef quirigua het volgende:

[..]

Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?
Trouwens, die van Quantas (recent : airbus, Singapore) kunnen het ook ! _O_
Quantas : met een grote foto er bij >
http://www.faz.net/s/RubD(...)common~Scontent.html
pi_89589397
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als American Airlines ongeveer dezelfde beoordeling krijgt als Ryanair en Easyjet dan weet ik genoeg :)
American airlines is niet super nee, veel vliegen ook met die kleine low budget 757 vliegtuigen.. die het maar net over de atlantische oceaan kunnen. Maar Us Air is nog slechter...

Jet Blue is trouwens wel super ^O^
pi_89590402
easyJet:

quote:
Verwen uzelf met Speedy Boarding: U wordt als een van de eersten opgeroepen om aan boord te gaan. Op vliegvelden waar Speeding Boarding Plus beschikbaar is, kunt u bij speciale balies inchecken.
Heeft iemand hier ervaring mee, is het het waard?

Weet iemand of ze op Barajas zo'n Speeding Boarding Plus balie hebben?
Voor zo'n 7 EUR vind ik het wel waard als ik absoluut geen moeite hoef te doen voor een overhead.
Zonder speciale balie zal het toch wel gezeik worden en de grootste bek krijgt gelijk. Zit dan aan het einde van 5 vluchten ofzo dus heb daar dan ook helemaal geen zin in, dan ga ik wel weer als laatste boarden en pleur m'n handbaggage onder mn stoel.

edit: er staat 'bij speciale balies inchecken' ik ging even uit van boarden. Dan is het dus zinloos...
pi_89606811
Dus ik snap het niet meer. Heb via reisbureau tickets geboekt, een pdf bestand gekregen met de vluchtgegevens, oftewel volgens hun de etickets. En wat moet ik daar nu mee doen?
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 21:53:04 #22
45833 crew  Fogel
pi_89608785
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:28 schreef -SweetDreams- het volgende:
Dus ik snap het niet meer. Heb via reisbureau tickets geboekt, een pdf bestand gekregen met de vluchtgegevens, oftewel volgens hun de etickets. En wat moet ik daar nu mee doen?
Uitprinten en mee naar het vliegveld nemen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:06:13 #23
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89624956
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:58 schreef quirigua het volgende:

[..]

OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.
Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 11:12:04 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_89625109
Je kunt ze toch gewoon laten sealen op Schiphol (behalve als je daar de USA gaat), dan ben je daar vanaf.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:24:50 #25
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89625530
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt ze toch gewoon laten sealen op Schiphol (behalve als je daar de USA gaat), dan ben je daar vanaf.
Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen). :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_89629384
Goed dat ik dit lees, wij gaan ook met backpacks naar Amerika, inclusief tas omdat ik alle verhalen heb zitten lezen over bagage die bleef steken e.d. Maar denk dat ik aan de hoes een klein lusje laat naaien door m'n moeder, mocht dit er niet aanzitten.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:44:42 #27
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89630379
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:16 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Goed dat ik dit lees, wij gaan ook met backpacks naar Amerika, inclusief tas omdat ik alle verhalen heb zitten lezen over bagage die bleef steken e.d. Maar denk dat ik aan de hoes een klein lusje laat naaien door m'n moeder, mocht dit er niet aanzitten.
Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 13:56:52 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_89630846
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:24 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen). :)
Ik vraag altijd of ze in de seal een sneetje maken bij het lusje van de backpack zelf. Dan kan daar het label aan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89631007
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:44 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten. :)
Nice :) Dat gaat het worden dus!
pi_89642907
Heb een vlucht vanuit de states via AMS naar DUS. Ik kan op AMS uitstappen he, maar hoe doe ik dat dan met m'n koffer. Die wordt normaliter toch doorgelabeld? Ik ken facilitaire proces niet, maar dacht altijd dat deze koffer dan nooit op de band terecht komt. Hoe kan ik dan toch zorgen dat ik m'n koffer op AMS krijg? Of kan dat niet?
pi_89642970
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89643975
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
Ok thx.

Zat net wat te googlen en hier werd ook aangegeven dat je gewoon 'uit kan stappen' met een bepaald excuus en dat ze dan je koffer er wel af moeten halen, maar dat is niet echt mijn stijl, ben slecht in liegen...
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:32:28 #33
45833 crew  Fogel
pi_89647644
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
En dat willen ze dus niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89650253
Daar ging ik dan ook wel vanuit. Dan ga ik wel door naar DUS, reistijd naar huis is vergelijkbaar voor mij, het is alleen onnodig. In die tijd dat je naar DUS vliegt had je al lang en breed thuis kunnen zitten, maarja, daar betaal je dan ook minder voor he.
pi_89651521
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb een vlucht vanuit de states via AMS naar DUS. Ik kan op AMS uitstappen he, maar hoe doe ik dat dan met m'n koffer. Die wordt normaliter toch doorgelabeld? Ik ken facilitaire proces niet, maar dacht altijd dat deze koffer dan nooit op de band terecht komt. Hoe kan ik dan toch zorgen dat ik m'n koffer op AMS krijg? Of kan dat niet?
Wie vliegt dat ? Zulke kleine verleng-hops bestaan bijna niet meer.
pi_89651961
KLM

AMS-BRU is nog korter.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89652159
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:44 schreef Thetallguy het volgende:
KLM

AMS-BRU is nog korter.
nee ik bedoel de hop AMS>DUS, na en gekoppeld aan de lange hop US>AMS
pi_89652653
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:48 schreef quirigua het volgende:

[..]

nee ik bedoel de hop AMS>DUS, na en gekoppeld aan de lange hop US>AMS
Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:58:09 #39
45833 crew  Fogel
pi_89652834
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.
Embraer meestal tegenwoordig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89653405
DUS Fokker 70, BRU Embraer :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89681513
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje :P. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart... :{
pi_89682633
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje :P. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart... :{
Ligt eraan waarmee je vliegt. 23 is echter wel gebruikelijk en het gaat daarbij alleen om de in te checken baggage, dus niet je handbaggage. Officieel mag je één stuk handbaggage meenemen, maar over een damestasje doen ze waarschijnlijk niet moeilijk.
  donderdag 9 december 2010 @ 00:16:20 #43
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_89704398
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje :P. Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart... :{
De 23kg is alleen voor je ruimbagage, die je incheckt. Verschilt in kg's per airline, zoals al gezegd, maar KLM is 23. Je trolly mag je mee aan boord nemen en je handtasje er apart bij. Dit mag bij elkaar max 12 kg wegen (bij klm!!). (Dus in totaal 35kg die je mee mag nemen.)

Check dus ff de website van je airline. :)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_89713823
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:06 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.
Is dat nieuw? Ik heb mijn backpack altijd bij de reguliere incheckbalie kunnen inleveren. Ze doen hem dan in zo'n bak waar er tientallen van liggen. Slechts eenmaal heb ik mijn backpack bij oversized luggage moeten inleveren omdat de bagageband naast de incheckbalie te smal was. (lees: net breed genoeg voor een samsonite)
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_89717968
Zou mijn laptop in een sleeve, passen in een handbagage koffer met de afmetingen:

50X20X32 cm ?
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 14:10:50 #46
45833 crew  Fogel
pi_89718033
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:09 schreef -SweetDreams- het volgende:
Zou mijn laptop in een sleeve, passen in een handbagage koffer met de afmetingen:

50X20X32 cm ?
Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.
En als het niet past, neem je het ding gewoon buiten je handbaggagekoffer mee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89718161
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.
En als het niet past, neem je het ding gewoon buiten je handbaggagekoffer mee.
Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?
pi_89718377
quote:
Op donderdag 9 december 2010 14:13 schreef -SweetDreams- het volgende:

[..]

Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?
Daar kom je prima mee weg, zo streng zijn ze niet bij de meeste airlines (budget airlines weet je nooit zeker).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 14:21:05 #49
45833 crew  Fogel
pi_89718585
Ik neem regelmatig een rolkoffer en een rugzak mee aan boord, totaal geen probleem. Maar zoals Drive-r al zegt, het kan zijn dat ze bij de low-cost airlines moeilijker doen dan bij de "reguliere".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89718709
Bij de reguliere wordt eigenlijk nauwelijks nog gechecked. Als je echt wil, kun je daar zo met drie stuks van formaat aan komen en niemand houd je tegen. Soms wel makkelijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89719308
Ik vlieg met Emirates, dus denk dat dat wel goed komt dan.
pi_89719662
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Embraer meestal tegenwoordig.
AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 14:48:00 #53
45833 crew  Fogel
pi_89719988
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89722603
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt. Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem. :) Ik vlieg met een Boeing 747-400.
pi_89723955
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef Nienke_ het volgende:
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt.
Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.

In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
pi_89729760
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
pi_89734643
quote:
Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem.
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
pi_89734691
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
pi_89734724
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
pi_89734988
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
pi_89735290
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
Dus het gebruikelijke, neem ik aan :D

Trouwens even centraal voor de mensen die een laptop meenemen, hoe kan ik gratis internet regelen voor mijn laptop? Ik heb geen zin om een draadloze internet USB kabel aan te schaffen ;(
pi_89736078
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt :?

en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89736399
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
pi_89736926
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
pi_89736978
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt :?

en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg :P :@
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
pi_89737617
quote:
Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
Neen de 75 van Icelandair.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:29:19 #67
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89740795
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:23 schreef Drive-r het volgende:
Bij de reguliere wordt eigenlijk nauwelijks nog gechecked. Als je echt wil, kun je daar zo met drie stuks van formaat aan komen en niemand houd je tegen. Soms wel makkelijk.
Dinsdagavond zat ik op een klmvlucht, Amsterdam Stockholm, de enige die die dag ging, en die vlucht was zo vol dat ze absoluut geen plaats hadden voor alle bagage die mensen meesleepten, ze hebben zelfs koffers in de toiletten neergezet tijdens take-off en landing. Ik zat op de eerste rij achter business class, en hoorde een stewardess aan een meneer vragen of de jas bovenop mocht, ipv in de kapstok: "Meneer, heeft u een mooie jas?"... 8)7
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89742994
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:

Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Laatste twee keer: diphenhydramine slikken (een of ander antihistaminicum dat slaapverwekkend werkt), slaapmasker op en tukken. Lange vluchten, brrr.
pi_89748851
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:14 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.

In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
Aan de andere kant wordt de stop ook gebruikt om een stofzuiger door het vliegtuig heen te halen en het vuilnis op te ruimen. Vraag me af of je dan nog zo prettig zit.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_89750956
Ik vermaak me altijd voor lange prive vluchten prima, ik stel me er gewoon op in en vlieg toch al zo veel. Beetje boekje lezen, filmpje kijken en het is om. Voor werk probeer ik altijd 's nachts de lange vluchten te doen, dan is het gewoon languit slapen in BC, heerlijk snel gaat het dan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89751365
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef koekii het volgende:

[..]

Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg :P :@
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.

Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.

De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
pi_89751532
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.

Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.

De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
gezien haar posthistorie had ik niet veel zin om het uit te leggen, maar ja, dat dus :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89751958
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:15:21 #74
45833 crew  Fogel
pi_89753482
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:19:57 #75
45833 crew  Fogel
pi_89753631
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
Bij www.seatguru.com kan je kijken of er een powerpoint bij je stoel zit. Is vaak alleen op de eerste rijen beschikbaar, en mijn ervaring is dat niet alle (en dat is mild uitgedrukt,: op 4 van de 4 transatlantische vluchten) seat maps van de airbus 330 kloppen (wat wil zeggen dat er geen powerpoint beschikbaar was in economy). Kortom: laad je telefoon thuis op om zeker te zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')