abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89719308
Ik vlieg met Emirates, dus denk dat dat wel goed komt dan.
pi_89719662
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Embraer meestal tegenwoordig.
AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 14:48:00 #53
45833 crew  Fogel
pi_89719988
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89722603
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt. Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem. :) Ik vlieg met een Boeing 747-400.
pi_89723955
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef Nienke_ het volgende:
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt.
Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.

In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
pi_89729760
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
pi_89734643
quote:
Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem.
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
pi_89734691
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
pi_89734724
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
pi_89734988
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
pi_89735290
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
Dus het gebruikelijke, neem ik aan :D

Trouwens even centraal voor de mensen die een laptop meenemen, hoe kan ik gratis internet regelen voor mijn laptop? Ik heb geen zin om een draadloze internet USB kabel aan te schaffen ;(
pi_89736078
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt :?

en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89736399
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
pi_89736926
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
pi_89736978
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt :?

en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg :P :@
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
pi_89737617
quote:
Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
Neen de 75 van Icelandair.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:29:19 #67
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89740795
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:23 schreef Drive-r het volgende:
Bij de reguliere wordt eigenlijk nauwelijks nog gechecked. Als je echt wil, kun je daar zo met drie stuks van formaat aan komen en niemand houd je tegen. Soms wel makkelijk.
Dinsdagavond zat ik op een klmvlucht, Amsterdam Stockholm, de enige die die dag ging, en die vlucht was zo vol dat ze absoluut geen plaats hadden voor alle bagage die mensen meesleepten, ze hebben zelfs koffers in de toiletten neergezet tijdens take-off en landing. Ik zat op de eerste rij achter business class, en hoorde een stewardess aan een meneer vragen of de jas bovenop mocht, ipv in de kapstok: "Meneer, heeft u een mooie jas?"... 8)7
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89742994
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:

Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Laatste twee keer: diphenhydramine slikken (een of ander antihistaminicum dat slaapverwekkend werkt), slaapmasker op en tukken. Lange vluchten, brrr.
pi_89748851
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:14 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.

In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
Aan de andere kant wordt de stop ook gebruikt om een stofzuiger door het vliegtuig heen te halen en het vuilnis op te ruimen. Vraag me af of je dan nog zo prettig zit.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_89750956
Ik vermaak me altijd voor lange prive vluchten prima, ik stel me er gewoon op in en vlieg toch al zo veel. Beetje boekje lezen, filmpje kijken en het is om. Voor werk probeer ik altijd 's nachts de lange vluchten te doen, dan is het gewoon languit slapen in BC, heerlijk snel gaat het dan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89751365
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef koekii het volgende:

[..]

Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg :P :@
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.

Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.

De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
pi_89751532
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.

Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.

De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
gezien haar posthistorie had ik niet veel zin om het uit te leggen, maar ja, dat dus :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89751958
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:15:21 #74
45833 crew  Fogel
pi_89753482
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:19:57 #75
45833 crew  Fogel
pi_89753631
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
Bij www.seatguru.com kan je kijken of er een powerpoint bij je stoel zit. Is vaak alleen op de eerste rijen beschikbaar, en mijn ervaring is dat niet alle (en dat is mild uitgedrukt,: op 4 van de 4 transatlantische vluchten) seat maps van de airbus 330 kloppen (wat wil zeggen dat er geen powerpoint beschikbaar was in economy). Kortom: laad je telefoon thuis op om zeker te zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89753705
Misschien houdt een Iphone het niet uit op een acculading en heb je tussentijds opladen nodig voor je aan de overkant bent
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:27:15 #77
45833 crew  Fogel
pi_89753861
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Misschien houdt een Iphone het niet uit op een acculading en heb je tussentijds opladen nodig voor je aan de overkant bent
Er bestaan ook externe accus/battery-packs als het echt zo'n crisis is om enkele uren zonder iphone te moeten zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89759278
Volgens mij vliegt DL met 767's op AMS en die hebben geen powerpoints.
pi_89761220
Hoe kan je erachter komen waar je vliegtuig vandaan komt?

Wij vliegen komende woensdag van Atyrau naar Amsterdam (KC 903), maar ik weet dat dit vliegtuig daarvoor ergens anders vandaan komt. Geeft regelmatig ook vertragingen op deze lijn, dus ik wil e.e.a. tijdig kunnen checken, maar hoe kom ik hierachter?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_89761361
http://data.flight24.com/flights/kc903/

probeer deze site eens :)

of de timetable van Air Astana
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89761370
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
Dan heb ik de feiten toch gewoon op een rij? AMS-DUS wordt en blijft gevlogen worden door een Fokker. Het ging toch over die route en niet over de route AMS-BRU en TRD?
pi_89762702
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
http://data.flight24.com/flights/kc903/

probeer deze site eens :)

of de timetable van Air Astana
Via de Air Astana-site zie ik een verlate vlucht aankomen vanmorgen vanuit Almaty, terwijl de vertrekkende vlucht naar Amsterdam ook vertraagd was. Alle andere (gelukkig niet veel) vliegen op tijd. Blijkbaar komt de vlucht dan dus vanuit Almaty, naar Atyrau voordat ie naar AMS vertrekt.

Wil even iets eerder e.e.a kunnen checken. Vorige keer naar AMS toe, stonden we om 05.00 op de taxi buiten te wachten toen we een vertragings smsje kregen. Konden we terug het appartement in om een uur te wachten. Terug naar bed kan je dan ook al niet meer :-)

Ik zal alleen nog ff checken of dit op elke vliegdag naar AMS zo is, anders heb ik er nog niks aan :-)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_89764175
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Volgens mij vliegt DL met 767's op AMS en die hebben geen powerpoints.
Boston is met een A330. Grootste gedeelte van de DL vluchten is ook met de Airbus, rest 767.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89764198
yep A330!
pi_89824781
O inderdaad ja, hm was in de war met een andere route dan volgens mij.

Als je een vlucht al hebt geboekt, en je meldt je na de boeking aan voor Flying Blue, kun je deze miles dan nog wel mee laten tellen (uiteraard als de vlucht nog niet geweest is)?
pi_89825065
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 04:36 schreef EddyAlbena het volgende:
O inderdaad ja, hm was in de war met een andere route dan volgens mij.

Als je een vlucht al hebt geboekt, en je meldt je na de boeking aan voor Flying Blue, kun je deze miles dan nog wel mee laten tellen (uiteraard als de vlucht nog niet geweest is)?
geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_89825109
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 06:37 schreef Essebes het volgende:

[..]

geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.
Ah mooi, bedankt!
pi_89864417
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
Ook al is het niet belangrijk, toch even aan aanvulling. De eerste 10 E190's zijn gekocht als vervanging voor de F50, daarna zijn er nog 7 gekocht ter vervanging van de F100. Dat houdt, in dit geval, in vervanging in de zin van om tot een (ongeveer) gelijk aantal vliegtuigen te komen (een x aantal F50's plus een x aantal F100's eruit, een Y aantal E190's erbij).
Het houdt niet in dat alle F50 routes nu door een E190 gevlogen worden. De meeste korte routes werden door een F50 gevlogen, nu door de F70. De langere routes werden vaak door de F100 gevlogen (met zo nu en dan ook F70 vanwege planning) en die worden nu grotendeels door de E190 gevlogen, mede ook omdat het plan was de F100's reserve te houden (wat dan weer niet gebeurt).
Dus in principe wordt een BRU en DUS door de F70 gevlogen en de TRD en HEL door een E190, maar planning en vraag naar stoelen kan ervoor zorgen dat een DUS of BRU nu ook regelmatig door een E190 gedaan worden. Daarnaast heb je nog de incidentele verstoringen waardoor een F70 route overgenomen wordt door een E190 (of andersom).

De F70's blijven nog wel een paar jaar in dienst bij KLM, wel worden er rond eind dit jaar/begin volgend jaar weer meer E190's (of E170's) verwacht (de intentie is er, nu nog het geld en andere middelen), waardoor je mogelijk meer F70 routes gevlogen zult zien worden door E190's, al zijn die nieuwe embraers nu nog bedoeld als uitbreiding, geen vervanging.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_89969377
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
pi_89971400
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
wachten of lezen of een psp oid
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89971500
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
naar fox bellen?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89971565
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
Als het een dusdanige kleine wijziging is zal ene Malaysia Airlines of de reisorganisatie er geen probleem mee hebben.
Gezien je volgende week al vliegt zou ik even direct contact zoeken met Malaysia Airlines of de ticketboer waar je geboekt hebt, gezien je de papieren tickets hebt zou het mogelijk moeten zijn dit met Malaysia Airlines direct te regelen.

Maak je geen zorgen, ik moet de eerste luchtvaartmaatschappij meemaken die over 1 letter moeilijk doet, zelfs Ryanair doet daar niet moeilijk over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90006713
Kort vraagje:

Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende? Bij aankomst op dezelfde terminal (terminal 5). Ik heb als alternatief 2.5 uur overstap tijd, maar liever dat dan enorm moeten stressen om een vlucht te halen.

Vorige keer duurde het voor mijn gevoel wel even voordat ik door alle controles heen was. De vlucht wordt trouwens zo aangeboden door British Airways.
pi_90007121
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende?
Ik deel je twijfels. Ik ben ook een keer overgestapt op Terminal 5 en ik vond het erg lang duren. Eerlijk gezegd heb ik toen niet op de klok gekeken, maar om te beginnen werden we al met een bus opgepikt bij het aankomende toestel.

Vervolgens duurden de security checks enorm lang. De wachtrij van overstappers mengde zich met de wachtrij van passagiers die gewoon uit London kwamen. Vervolgens werden de passagiers een voor een naar de screen apparatuur gewenkt en begonnen daar pas met het uittrekken van de jas, etcetera. Zeer traag allemaal.

Ik zou voor de 2,5 uur kiezen voor je gemoedsrust. Op Terminal 5 zijn wel voldoende faciliteiten om je bezig te houden, waaronder een restaurant van Gordon Ramsey.
pi_90007166
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Kort vraagje:

Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende? Bij aankomst op dezelfde terminal (terminal 5). Ik heb als alternatief 2.5 uur overstap tijd, maar liever dat dan enorm moeten stressen om een vlucht te halen.

Vorige keer duurde het voor mijn gevoel wel even voordat ik door alle controles heen was. De vlucht wordt trouwens zo aangeboden door British Airways.
Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 18:14:27 #96
45833 crew  Fogel
pi_90009045
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_90009211
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemen ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90011062
Bedankt voor het advies :). Ik ga toch maar voor de ruimere overstaptijd.
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 19:44:44 #99
45833 crew  Fogel
pi_90012668
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemen ;)
Goed punt... ik kan vanaf hier maar uit twee "feeder" vluchten per dag kiezen, vandaar dat ik niet aan die optie dacht |:(
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 16 december 2010 @ 20:10:06 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90013922
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Hoewel niet meer van toepassing voor de vraagsteller, betekent het niet automatisch dat je als je je aansluiting mist je op de eerstvolgende vlucht wordt gezet, als je buiten je schuld om je aansluiting mist heeft de maatschappij nog wel de vervoersplicht, maar beperkt dit zich tot de eerste vlucht waarop plaats is.
In de regel zal dat meestal wel de eerstvolgende vlucht zijn, maar mocht die volgeboekt zijn kan het zomaar zijn dat je langer moet wachten.

Daarnaast zou ik gewoon vor 2,5 uur gaan, zit je iets relaxter in het vliegtuig en ga je niet gelijk al stressen als je al een beetje vertraging hebt, daarna rennen uit het vliegtuig door de security controle heen.
Het is overigens op bepaalde tijdstippen wel degelijk gemakkelijk mogelijk om de aansluiting van 1 uur te halen, 1,5 uur vanaf Terminal 3 naar Terminal 5 haalde ik met gemak, ik was 30 minuten na landing al bij de incheckbalie van BA, de dame achter de balie vroeg hoe ik dat zo snel gedaan kon hebben, tja, ik heb toen juist niet voor transfer gekozen maar via de publieke weg, dat is over het algemeen sneller.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')