abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89753705
Misschien houdt een Iphone het niet uit op een acculading en heb je tussentijds opladen nodig voor je aan de overkant bent
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:27:15 #77
45833 crew  Fogel
pi_89753861
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Misschien houdt een Iphone het niet uit op een acculading en heb je tussentijds opladen nodig voor je aan de overkant bent
Er bestaan ook externe accus/battery-packs als het echt zo'n crisis is om enkele uren zonder iphone te moeten zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89759278
Volgens mij vliegt DL met 767's op AMS en die hebben geen powerpoints.
pi_89761220
Hoe kan je erachter komen waar je vliegtuig vandaan komt?

Wij vliegen komende woensdag van Atyrau naar Amsterdam (KC 903), maar ik weet dat dit vliegtuig daarvoor ergens anders vandaan komt. Geeft regelmatig ook vertragingen op deze lijn, dus ik wil e.e.a. tijdig kunnen checken, maar hoe kom ik hierachter?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_89761361
http://data.flight24.com/flights/kc903/

probeer deze site eens :)

of de timetable van Air Astana
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89761370
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
Dan heb ik de feiten toch gewoon op een rij? AMS-DUS wordt en blijft gevlogen worden door een Fokker. Het ging toch over die route en niet over de route AMS-BRU en TRD?
pi_89762702
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
http://data.flight24.com/flights/kc903/

probeer deze site eens :)

of de timetable van Air Astana
Via de Air Astana-site zie ik een verlate vlucht aankomen vanmorgen vanuit Almaty, terwijl de vertrekkende vlucht naar Amsterdam ook vertraagd was. Alle andere (gelukkig niet veel) vliegen op tijd. Blijkbaar komt de vlucht dan dus vanuit Almaty, naar Atyrau voordat ie naar AMS vertrekt.

Wil even iets eerder e.e.a kunnen checken. Vorige keer naar AMS toe, stonden we om 05.00 op de taxi buiten te wachten toen we een vertragings smsje kregen. Konden we terug het appartement in om een uur te wachten. Terug naar bed kan je dan ook al niet meer :-)

Ik zal alleen nog ff checken of dit op elke vliegdag naar AMS zo is, anders heb ik er nog niks aan :-)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_89764175
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Volgens mij vliegt DL met 767's op AMS en die hebben geen powerpoints.
Boston is met een A330. Grootste gedeelte van de DL vluchten is ook met de Airbus, rest 767.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89764198
yep A330!
pi_89824781
O inderdaad ja, hm was in de war met een andere route dan volgens mij.

Als je een vlucht al hebt geboekt, en je meldt je na de boeking aan voor Flying Blue, kun je deze miles dan nog wel mee laten tellen (uiteraard als de vlucht nog niet geweest is)?
pi_89825065
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 04:36 schreef EddyAlbena het volgende:
O inderdaad ja, hm was in de war met een andere route dan volgens mij.

Als je een vlucht al hebt geboekt, en je meldt je na de boeking aan voor Flying Blue, kun je deze miles dan nog wel mee laten tellen (uiteraard als de vlucht nog niet geweest is)?
geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_89825109
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 06:37 schreef Essebes het volgende:

[..]

geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.
Ah mooi, bedankt!
pi_89864417
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
Ook al is het niet belangrijk, toch even aan aanvulling. De eerste 10 E190's zijn gekocht als vervanging voor de F50, daarna zijn er nog 7 gekocht ter vervanging van de F100. Dat houdt, in dit geval, in vervanging in de zin van om tot een (ongeveer) gelijk aantal vliegtuigen te komen (een x aantal F50's plus een x aantal F100's eruit, een Y aantal E190's erbij).
Het houdt niet in dat alle F50 routes nu door een E190 gevlogen worden. De meeste korte routes werden door een F50 gevlogen, nu door de F70. De langere routes werden vaak door de F100 gevlogen (met zo nu en dan ook F70 vanwege planning) en die worden nu grotendeels door de E190 gevlogen, mede ook omdat het plan was de F100's reserve te houden (wat dan weer niet gebeurt).
Dus in principe wordt een BRU en DUS door de F70 gevlogen en de TRD en HEL door een E190, maar planning en vraag naar stoelen kan ervoor zorgen dat een DUS of BRU nu ook regelmatig door een E190 gedaan worden. Daarnaast heb je nog de incidentele verstoringen waardoor een F70 route overgenomen wordt door een E190 (of andersom).

De F70's blijven nog wel een paar jaar in dienst bij KLM, wel worden er rond eind dit jaar/begin volgend jaar weer meer E190's (of E170's) verwacht (de intentie is er, nu nog het geld en andere middelen), waardoor je mogelijk meer F70 routes gevlogen zult zien worden door E190's, al zijn die nieuwe embraers nu nog bedoeld als uitbreiding, geen vervanging.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_89969377
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
pi_89971400
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
wachten of lezen of een psp oid
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89971500
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
naar fox bellen?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89971565
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi

Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.

Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).

Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
Als het een dusdanige kleine wijziging is zal ene Malaysia Airlines of de reisorganisatie er geen probleem mee hebben.
Gezien je volgende week al vliegt zou ik even direct contact zoeken met Malaysia Airlines of de ticketboer waar je geboekt hebt, gezien je de papieren tickets hebt zou het mogelijk moeten zijn dit met Malaysia Airlines direct te regelen.

Maak je geen zorgen, ik moet de eerste luchtvaartmaatschappij meemaken die over 1 letter moeilijk doet, zelfs Ryanair doet daar niet moeilijk over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90006713
Kort vraagje:

Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende? Bij aankomst op dezelfde terminal (terminal 5). Ik heb als alternatief 2.5 uur overstap tijd, maar liever dat dan enorm moeten stressen om een vlucht te halen.

Vorige keer duurde het voor mijn gevoel wel even voordat ik door alle controles heen was. De vlucht wordt trouwens zo aangeboden door British Airways.
pi_90007121
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende?
Ik deel je twijfels. Ik ben ook een keer overgestapt op Terminal 5 en ik vond het erg lang duren. Eerlijk gezegd heb ik toen niet op de klok gekeken, maar om te beginnen werden we al met een bus opgepikt bij het aankomende toestel.

Vervolgens duurden de security checks enorm lang. De wachtrij van overstappers mengde zich met de wachtrij van passagiers die gewoon uit London kwamen. Vervolgens werden de passagiers een voor een naar de screen apparatuur gewenkt en begonnen daar pas met het uittrekken van de jas, etcetera. Zeer traag allemaal.

Ik zou voor de 2,5 uur kiezen voor je gemoedsrust. Op Terminal 5 zijn wel voldoende faciliteiten om je bezig te houden, waaronder een restaurant van Gordon Ramsey.
pi_90007166
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Kort vraagje:

Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende? Bij aankomst op dezelfde terminal (terminal 5). Ik heb als alternatief 2.5 uur overstap tijd, maar liever dat dan enorm moeten stressen om een vlucht te halen.

Vorige keer duurde het voor mijn gevoel wel even voordat ik door alle controles heen was. De vlucht wordt trouwens zo aangeboden door British Airways.
Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 18:14:27 #96
45833 crew  Fogel
pi_90009045
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_90009211
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemen ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90011062
Bedankt voor het advies :). Ik ga toch maar voor de ruimere overstaptijd.
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 19:44:44 #99
45833 crew  Fogel
pi_90012668
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemen ;)
Goed punt... ik kan vanaf hier maar uit twee "feeder" vluchten per dag kiezen, vandaar dat ik niet aan die optie dacht |:(
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 16 december 2010 @ 20:10:06 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90013922
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Hoewel niet meer van toepassing voor de vraagsteller, betekent het niet automatisch dat je als je je aansluiting mist je op de eerstvolgende vlucht wordt gezet, als je buiten je schuld om je aansluiting mist heeft de maatschappij nog wel de vervoersplicht, maar beperkt dit zich tot de eerste vlucht waarop plaats is.
In de regel zal dat meestal wel de eerstvolgende vlucht zijn, maar mocht die volgeboekt zijn kan het zomaar zijn dat je langer moet wachten.

Daarnaast zou ik gewoon vor 2,5 uur gaan, zit je iets relaxter in het vliegtuig en ga je niet gelijk al stressen als je al een beetje vertraging hebt, daarna rennen uit het vliegtuig door de security controle heen.
Het is overigens op bepaalde tijdstippen wel degelijk gemakkelijk mogelijk om de aansluiting van 1 uur te halen, 1,5 uur vanaf Terminal 3 naar Terminal 5 haalde ik met gemak, ik was 30 minuten na landing al bij de incheckbalie van BA, de dame achter de balie vroeg hoe ik dat zo snel gedaan kon hebben, tja, ik heb toen juist niet voor transfer gekozen maar via de publieke weg, dat is over het algemeen sneller.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 20:44:48 #101
45833 crew  Fogel
pi_90015929
Goed nieuws: vanaf vandag gratis wifi op Schiphol!

http://www.schiphol.nl/Reizigers/Nieuws/GratisWiFiOpSchiphol2.htm
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_90046282
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:27 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ok thx.

Zat net wat te googlen en hier werd ook aangegeven dat je gewoon 'uit kan stappen' met een bepaald excuus en dat ze dan je koffer er wel af moeten halen, maar dat is niet echt mijn stijl, ben slecht in liegen...
zeg gewoon dat je eraf gaat ze moeten(!) je koffer uit het vliegtuig halen want het toestel mag pas weg als iedereen in het toestel zit die bagage erin heeft zitten
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90046327
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:42 schreef jeloen het volgende:

[..]

zeg gewoon dat je eraf gaat ze moeten(!) je koffer uit het vliegtuig halen want het toestel mag pas weg als iedereen in het toestel zit die bagage erin heeft zitten
En het is echt ellende, reken op uren wachten voordat je je koffer hebt. Dit uit ervaring...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90046371
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
ze moeten wel als je koffertje al in het toestel is he :7
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90046475
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:44 schreef jeloen het volgende:

[..]

ze moeten wel als je koffertje al in het toestel is he :7
Natuurlijk. Maar nogmaals, uit ervaring is het diepe ellende. De koffer wordt er direct van afgehaald, maar het duurt uren voordat jij hem dan hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90049160
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar nogmaals, uit ervaring is het diepe ellende. De koffer wordt er direct van afgehaald, maar het duurt uren voordat jij hem dan hebt.
Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90051138
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
ja maar ze doen koffertje in het toestel maar als blijkt dat jij er niet bent mag koffertje niet mee en ze gaan dan echt koffertje er niet uithalen om vervolgens cheks te doen om hem vervolgens weer in te laden.
dan is het koffertje er uit en verder.
(maar je kunt het uiteraard navragen)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90055859
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:50 schreef jeloen het volgende:

[..]

ja maar ze doen koffertje in het toestel maar als blijkt dat jij er niet bent mag koffertje niet mee en ze gaan dan echt koffertje er niet uithalen om vervolgens cheks te doen om hem vervolgens weer in te laden.
dan is het koffertje er uit en verder.
(maar je kunt het uiteraard navragen)
Zou ik niet vanuit gaan, dit was zeker een idee waarover maatschappijen aan het nadenken waren een tijdje terug om dat soort praktijken te weren.

Nu zal in de praktijk dat niet gebeuren omdat het ook voor de maatschappij te veel moeite en geld kost.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:54:45 #109
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90056618
Momenteel ben ik in Miami en ik wil nog twee steden bezoeken. Welke site raden jullie aan waar ik goedkoop tickets kan boeken? Ik had al gekeken op cheaptickets.com en .nl, maar misschien bestaat er nog een betere en goedkopere site? :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:56:46 #110
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90056704
En is het mogelijk om bijvoorbeeld je KLM ticket om te boeken van Miami naar New York? Zo ja, wat zijn ongeveer de kosten daar van? (ik weet iig dat de tickets vanaf NY naar Amsterdam goedkoper zijn dan vanaf Miami)
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:08:08 #111
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90057193
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
Dit is niet toegestaan voor maatschapijen. Het nazenden van bagage mag uiteraard wel als een passagier de eindbestemming heeft bereikt maar zijn bagage niet, maar dan weet de passagier niet dat zijn koffer niet gelijk met hem zou meevliegen.
Als ze de koffer op deze manier zouden gaan nazenden dan bestaat er een veiligheidsrisico, (je kan dan anticiperen dat bagage aan boord van een vlucht zal komen waar je niet zelf in hoeft te zitten, waardoor de mogelijkheid van een aanslag ontstaat) eentje die een luchtvaartmaatschapij op sancties zal gaan staan. (Want je kan nooit alle bagage voor 100% die op deze manier meegaat gaan controleren).

Wel zou ik er niet vanuit gaan dat je je koffer krijgt als je een vlucht hebt met eindbestemming Dusseldorf, KLM rekent daar een tarief voor en wil anders je bagage achterhouden. Hoewel dat illegaal is, en na dreigen van aangifte bij de marechaussee uiteindelijk wel weer bij jouw terecht zal komen zal je dat veel tijd gaan kosten.
De enige keer dat je je bagage wel gemakkelijk krijgt is bij vertraging, want dan heb je een punt dat een connectie over land sneller zou gaan. KLM geeft in die gevallen gemakkelijk de bagage mee, de 2 keer dat ik vanuit Azie in Amsterdam mijn vlucht naar Dusseldorf heb gemist was de bagage binnen 30 minuten op de bagageband.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90058978
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dit is niet toegestaan voor maatschapijen. Het nazenden van bagage mag uiteraard wel als een passagier de eindbestemming heeft bereikt maar zijn bagage niet, maar dan weet de passagier niet dat zijn koffer niet gelijk met hem zou meevliegen.
Als ze de koffer op deze manier zouden gaan nazenden dan bestaat er een veiligheidsrisico, (je kan dan anticiperen dat bagage aan boord van een vlucht zal komen waar je niet zelf in hoeft te zitten, waardoor de mogelijkheid van een aanslag ontstaat) eentje die een luchtvaartmaatschapij op sancties zal gaan staan. (Want je kan nooit alle bagage voor 100% die op deze manier meegaat gaan controleren).
Het gebeurt nu ook niet voor zover ik weet, maar ik weet wel dat mijn werkgever ermee bezig was het te realiseren, maar van te voren was het eigenlijk al duidelijk dat het meer geld zou kosten dan opleveren.

En het is wel degelijk toegestaan, zij het onder bepaalde voorwaarden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90060205
moet een luchtvaartmaatschappij overnachtingskosten vergoeden als je vlucht gecancelled is door slecht weer? Mijn vlucht voor morgen is geannuleerd, en ik moet dus een nacht langer in Zweden blijven, en heb geen huisvesting meer. De meneer bij KLM aan de telefoon zei dat hij dat niet kon garanderen, maar ik vraag me af of iemand hier er iets van weet...
pi_90061371
Geen idee, ik zit ook in Zweden vast. Ik heb zelf gewoon onderdak, maar ik reken nog niet op een vertrek morgen en ik moet naar Engeland, waar het nog iets minder ellendig is dan in Nederland momenteel. Ik heb nu vluchten geboekt voor morgen met Norvegian, SAS en British Airways _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90061501
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:24 schreef Drive-r het volgende:
Geen idee, ik zit ook in Zweden vast. Ik heb zelf gewoon onderdak, maar ik reken nog niet op een vertrek morgen en ik moet naar Engeland, waar het nog iets minder ellendig is dan in Nederland momenteel. Ik heb nu vluchten geboekt voor morgen met Norvegian, SAS en British Airways _O-
ja, het is lastig. Ik moet morgen uit m'n huis, en kan pas in januari in m'n volgende huis. Gelukkig vergoed m'n annuleringsverzekering het als de KLM het niet uit betaalt, dat scheelt. Ben wel benieuwd.

Kun je al die vluchten kosteloos annuleren dan?
pi_90061771
De SAS heeft een relaxed systeem dat je binnen 24 uur gratis kunt cancellen, dus die heb ik maar geboekt voor de zekerheid. De BA had ik al, dat is mijn eerste keuze. Als die dus gaat, cancel ik SAS bijna gratis (wat admin kosten). Als die niet gaat en SAS gaat wel, cancel ik BA en krijg ik alles terug (omdat het dan hun fout is).

De Norvegian was maar 699 SEK, dus die optie leek me de moeite waard om erbij te nemen. Mijn vriendin moet namelijk echt nodig naar Londen toe, ik heb niet zo'n haast. Als ik die Norvegian cancel krijg ik altijd nog de tax enzo terug, dus kost het maar 500 SEK ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90062033
ik ben dol op sneeuw, echt. Maar sneeuw en vliegen is kut met peren...

Ik moet ook nog overstappen op AMS, ben benieuwd hoe dat gaat....Hoop toch echt zondag hier weg te kunnen, maandag moet ik eigenlijk gewoon werken...
pi_90062107
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben dol op sneeuw, echt. Maar sneeuw en vliegen is kut met peren...

Ik moet ook nog overstappen op AMS, ben benieuwd hoe dat gaat....Hoop toch echt zondag hier weg te kunnen, maandag moet ik eigenlijk gewoon werken...
AMS kan je volgens mij vergeten, dat lijkt potdicht te zitten...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90062225
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

AMS kan je volgens mij vergeten, dat lijkt potdicht te zitten...
zondag wellicht niet. Daar hoop ik maar op..
pi_90062328
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zondag wellicht niet. Daar hoop ik maar op..
Zal wel goed komen, storm gaat nu richting Londen geloof ik |:(
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90076641
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:54 schreef nlboy het volgende:
Momenteel ben ik in Miami en ik wil nog twee steden bezoeken. Welke site raden jullie aan waar ik goedkoop tickets kan boeken? Ik had al gekeken op cheaptickets.com en .nl, maar misschien bestaat er nog een betere en goedkopere site? :)
Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
pi_90078450
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:56 schreef nlboy het volgende:
En is het mogelijk om bijvoorbeeld je KLM ticket om te boeken van Miami naar New York? Zo ja, wat zijn ongeveer de kosten daar van? (ik weet iig dat de tickets vanaf NY naar Amsterdam goedkoper zijn dan vanaf Miami)
Dit hangt af van de boekingsklasse van het ticket Miami - Amsterdam dat je al hebt. Als je een goedkoop take-off tarief hebt, dan valt het niet te wijzigen en ben je de ticketprijs kwijt. De kosten van het 'omboeken' zijn dan gelijk aan de kosten voor een nieuw ticket New York - Amsterdam. Dat kun je nagaan via de website van KLM.

Als je een 'flexibel' tarief hebt, dan kun je het ticket wijzigen met een bijbetaling en soms zelfs helemaal gratis. Een eventueel tegoed in jouw voordeel blijft dan als credit bij de KLM dat je kunt gebruiken bij je volgende ticket.
pi_90078472
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 03:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
Een andere prijsvechter is Southwest Airlines. Aangezien het de kerstperiode is, zul je inderdaad weinig of geen mooie aanbiedingen kunnen verwachten.
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 10:08:19 #124
45833 crew  Fogel
pi_90078494
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:30 schreef Drive-r het volgende:
De SAS heeft een relaxed systeem dat je binnen 24 uur gratis kunt cancellen, dus die heb ik maar geboekt voor de zekerheid. De BA had ik al, dat is mijn eerste keuze. Als die dus gaat, cancel ik SAS bijna gratis (wat admin kosten). Als die niet gaat en SAS gaat wel, cancel ik BA en krijg ik alles terug (omdat het dan hun fout is).

De Norvegian was maar 699 SEK, dus die optie leek me de moeite waard om erbij te nemen. Mijn vriendin moet namelijk echt nodig naar Londen toe, ik heb niet zo'n haast. Als ik die Norvegian cancel krijg ik altijd nog de tax enzo terug, dus kost het maar 500 SEK ofzo.
Ze doen soms moeilijk als de vlucht zelf binnen die 24u vertrekt, maar mijn ervaring is dat ze er met een beetje "doorduwen" er geen probleem van maken en toch kostenloos cancellen. En met slecht weer zijn ze al helemaal coulant, dus dat komt goed :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_90078575
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
moet een luchtvaartmaatschappij overnachtingskosten vergoeden als je vlucht gecancelled is door slecht weer?
Ja. De maatschappij moet verzorging aanbieden, ook als de reden buiten hun macht ligt.

Bron: dit vergelijkbare verhaal over de vulkaanuitbarsting destijds.

Bewaar dus je hotel- en maaltijdbonnetjes. Dat verhaal legt ook uit hoe je het kunt claimen.
pi_90078870
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 10:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze doen soms moeilijk als de vlucht zelf binnen die 24u vertrekt, maar mijn ervaring is dat ze er met een beetje "doorduwen" er geen probleem van maken en toch kostenloos cancellen. En met slecht weer zijn ze al helemaal coulant, dus dat komt goed :)
De vroege vlucht van Norwegian is gelukt, helaas vloog hij naar Stansted ipv Gatwick, maar in ieder geval aangekomen. Mijn BA vlucht van later vandaag is al gecancelled, dus dat geld krijg ik terug en dan nog SAS regelen en klaar is Kees! Uiteindelijk dus maar 699 SEK kwijt, mijn originele vlucht was veel duurder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90094084
goed, het verhaal duurt langer. De situatie is zo: ik zou van stockholm via amsterdam naar bremen vliegen. Vandaag al. Vlucht geannuleerd, omgeboekt op morgen. Vlucht geannuleerd, omgeboekt op een vlucht naar hannover, ook via amsterdam.

nu heb ik bedacht dat ik beter in Amsterdam kan blijven en op eigen gelegenheid verder wil reizen. Dit wil ik aan klm aangeven, maar ik kan ze niet bereiken, ze hebben het te druk. Ik heb het zweeds, duitse, nederlandse, engelse en amerikaanse nummer geprobeerd. Denken jullie dat het een probleem is als ik dat morgen op het vliegveld aangeef?
pi_90094456
Nee, gewoon niks inchecken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90094548
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:46 schreef Drive-r het volgende:
Nee, gewoon niks inchecken?
ik heb zo'n 20 kilo bagage die ik toch graag mee wil nemen...
pi_90095768
Naar Hamburg of Kopenhagen gaat mssch minder tijd kosten ? Dat is wel de concurerende vlieg-mafia. Over Hanover is ook zowat, die gaan niet zo vaak, Hamburg wel vaker, Kopenhagen ook !
Als die 20 kg in een carry-on passen, kiun je het toch proberen ?
pi_90096077
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:18 schreef quirigua het volgende:
Naar Hamburg of Kopenhagen gaat mssch minder tijd kosten ? Dat is wel de concurerende vlieg-mafia. Over Hanover is ook zowat, die gaan niet zo vaak, Hamburg wel vaker, Kopenhagen ook !
Als die 20 kg in een carry-on passen, kiun je het toch proberen ?
Nee, dat passen ze niet. En nee, ik heb besloten helemaal niet naar Bremen te gaan, plannen helemaal omgegooid...

Ach ja, ik zie het morgen op het vliegveld wel...
pi_90103985
Ik denk dat als je het uitlegt het wel goedkomt onder deze omstandigheden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90134292
Donderdag ben ik teruggekomen vanuit Boston, maar mijn koffer heeft het helaas niet gehaald. Volgens de mevrouw achter de balie bij KLM (vloog met Delta) stond hij inderdaad in Boston, maar hoewel me dat vreemd in de oren klinkt (ik was redelijk laat in Cincinatti voor mijn vlucht naar Boston, zo laat dat ze niet eens meer een bagagelabel konden printen maar er een moesten uitschrijven), ga ik er toch maar even van uit dat hij daar inderdaad achtergebleven is.

Ze vertelde me dat mijn koffer de volgende dag, dus vrijdag, bezorgd werd, dus dat was wel ok. Behalve dan dat dat niet het geval was... Gisteren was de vlucht geannuleerd, waarschijnlijk vanwege de omstandigheden op Schiphol, maar vandaag is hij wel weer aangekomen, zij het met vertraging. Echter, nog altijd geen koffer, en ik neem aan dat dat in het weekend wel gewoon nog bezorgd wordt. Iemand enig idee hoe lang dit nog kan gaan duren?

Heb al talloze keren geprobeerd te bellen met het nummer dat ik meegekregen had, maar daar wordt maar niet opgenomen, zullen het wel heel druk hebben ofzo... Als ik hem online track staat er simpelweg "Item located, confirmation pending", al vanaf vrijdagochtend...
pi_90135213
Dankzij het weer is het op het moment waarschijnlijk al moeilijk genoeg om mensen op hun plaats van bestemming te krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze dit niet als hun hoogste prioriteit zien.

Andere mogelijkheid is ook nog dat de koffer er door de douane eruit is gehaald voor inspectie, dit kan ook voor vertraging zorgen.

Denk dat je maandag of dinsdag meer kans hebt,
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90136374
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:29 schreef The_stranger het volgende:
Ik denk dat als je het uitlegt het wel goedkomt onder deze omstandigheden.
gelukt inderdaad. Wat een gekkehuis, ik heb nog nooit zoveel mensen gezien in een vliegveld om 5 uur 's morgens...

@ MeScott: ik was zostraks op schiphol, en bij de bagagebanden stonden zoveel koffers op eigenaren te wachten, het is grote chaos. Reken er nog maar niet op..
pi_90169603
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dankzij het weer is het op het moment waarschijnlijk al moeilijk genoeg om mensen op hun plaats van bestemming te krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze dit niet als hun hoogste prioriteit zien.
Daarnaast zijn er nu zoveel koffers "over" dat ze die niet eens kunnen vervoeren, ook al weten ze al van alle koffers waar de eigenaar zich bevindt. Er is simpelweg geen ruimte beschikbaar in de vliegtuigen, zeker niet binnen Europa. Daarnaast vergis je je in hoe lang het duurt om de eigenaar te traceren en zelfs al is de eigenaar gevonden, dan nog is je koffer 1 in een berg van koffers, dan duurt het ook nog wel even voordat de koffer gepakt is.

Met andere woorden, rustig wachten tot de bezorgdienst voor de deur staat.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90236385
Ik vlieg in mei met Jet Airways naar New York. Nu ben ik vast een beetje aan het kijken hoe het online inchecken in zijn werk gaat, want dat ging de vorige keer met Delta (bijna) fout, waardoor mijn vriendin en ik pas op het laatste moment stoelen naast elkaar konden regelen.

Maar wat zegt dit nu over de maatschappij? Dat het niet eens bestaat om vantevoren stoelen vast te leggen? Gebeurt dat pas op de luchthaven, vlak voor vertrek?

http://www.flightguru.in/jetairways/jet-airways-check-in.shtml
pi_90252183
probeer het eens op de website van de Jet airways zelf ;)

http://www.jetairways.com/NL/EU/PlanYourTravel/WebCheck-in.aspx
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90255059
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 15:19 schreef Fargo het volgende:
Ik vlieg in mei met Jet Airways naar New York. Nu ben ik vast een beetje aan het kijken hoe het online inchecken in zijn werk gaat, want dat ging de vorige keer met Delta (bijna) fout, waardoor mijn vriendin en ik pas op het laatste moment stoelen naast elkaar konden regelen.

Maar wat zegt dit nu over de maatschappij? Dat het niet eens bestaat om vantevoren stoelen vast te leggen? Gebeurt dat pas op de luchthaven, vlak voor vertrek?

http://www.flightguru.in/jetairways/jet-airways-check-in.shtml
Steeds vaker niet inderdaad, tenzij je duurdere tickets koop of frequent flyer bent. Stoelen kan je dan bijvoorbeeld pas bij het (online) inchecken kiezen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 22 december 2010 @ 00:08:22 #140
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90265699
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 03:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
Thanks! Op dit moment is het idd redelijk duur om te vliegen (ivm kerst en oud&nieuw). Met Delta ben ik rond de 200 euro kwijt, dus redelijk hetzelfde als jetBlue. :) Ik ga daarom maar een andere keer naar NY.
  woensdag 22 december 2010 @ 00:49:10 #141
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90268039
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit hangt af van de boekingsklasse van het ticket Miami - Amsterdam dat je al hebt. Als je een goedkoop take-off tarief hebt, dan valt het niet te wijzigen en ben je de ticketprijs kwijt. De kosten van het 'omboeken' zijn dan gelijk aan de kosten voor een nieuw ticket New York - Amsterdam. Dat kun je nagaan via de website van KLM.

Als je een 'flexibel' tarief hebt, dan kun je het ticket wijzigen met een bijbetaling en soms zelfs helemaal gratis. Een eventueel tegoed in jouw voordeel blijft dan als credit bij de KLM dat je kunt gebruiken bij je volgende ticket.
Ja ik heb toen een goedkope ticket naar Miami geboekt, dus dat betekend dat ik helaas niet kan wijzigen en dat NY er niet in zit (te duur om op en neer te gaan ivm kerst). Op de site vond ik het onduidelijk omschreven over het ticket wijzigen (alleen over naam/datum wijzigen). Iig thanks voor de uitleg! :)
pi_90279537
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:49 schreef nlboy het volgende:

[..]

Ja ik heb toen een goedkope ticket naar Miami geboekt, dus dat betekend dat ik helaas niet kan wijzigen en dat NY er niet in zit (te duur om op en neer te gaan ivm kerst).
Ok, dat is jammer. New York is erg cool.

Ik begrijp nu pas dat je een retourticket Amsterdam - Miami had gekocht en dus de heenreis daarvan al gebruikt hebt. In dit geval had je ook aan een duurder flexible ticket niets gehad. Ook bij zo'n flexibel ticket kun je niet zomaar de vertrek luchthaven van de terugreis wijzigen en het is ook niet zo dat je bij annulering van alleen de terugreis 50% oid van de prijs terug krijgt.
pi_90309455
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
probeer het eens op de website van de Jet airways zelf ;)

http://www.jetairways.com/NL/EU/PlanYourTravel/WebCheck-in.aspx
Daar had ik natuurlijk zelf ook al wel gekeken. Als ik dan wil inchecken met de bij mij bekende gegevens, dan krijg ik dit te lezen:

Please note, Web Check-In is available for passengers holding a confirmed E-ticket as follows:

JetPrivilege and Non-JetPrivilege members booked in First Class & Premiere : Within 48 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International Flight) of the scheduled departure time.

JetPrivilege Platinum and Gold members booked in Economy : Within 48 hours before flight departure, but not less than 1 hour ( 2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Please verify the details you have entered and try again. If you are still unable to proceed with your check-in process it means that airport check-in is required.

Please contact the airline representative at the airport.


Dan ga ik er maar van uit dat ik ķf te vroeg ben, ķf gewoon niet online kan inchecken vantevoren. D-river ook bedankt voor je antwoord!
pi_90309988
Hier staat het in je bericht...

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Dus 24 uur vna te voren.
  donderdag 23 december 2010 @ 03:46:12 #145
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90327489
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Ok, dat is jammer. New York is erg cool.

Ik begrijp nu pas dat je een retourticket Amsterdam - Miami had gekocht en dus de heenreis daarvan al gebruikt hebt. In dit geval had je ook aan een duurder flexible ticket niets gehad. Ook bij zo'n flexibel ticket kun je niet zomaar de vertrek luchthaven van de terugreis wijzigen en het is ook niet zo dat je bij annulering van alleen de terugreis 50% oid van de prijs terug krijgt.
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan. Klopt ik zit momenteel in Miami. Dus voor de volgende keer als ik ga bijvoorbeeld rondreizen is de enige mogelijkheid om 2x een enkele reis te boeken.
pi_90329587
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier staat het in je bericht...

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Dus 24 uur vna te voren.
dat dus :) (niet overdreven lang, maar zeker niet heel kort)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90330032
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 03:46 schreef nlboy het volgende:
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan. Klopt ik zit momenteel in Miami. Dus voor de volgende keer als ik ga bijvoorbeeld rondreizen is de enige mogelijkheid om 2x een enkele reis te boeken.
Nee, je kunt ook een zogenaamd 'open jaw' ticket kopen, wat ongeveer dezelfde prijs is als een retour. Je vliegt dan A-B en C-A.

Je kunt altijd proberen om nog even de airline te bellen, die kunnen je soms tegen een kleine toeslag wel omboeken als ze zien dat ze toch nog ruimte over / tekort hebben op bepaalde vluchten. Zeker bij Amerikaanse maatschappijen proberen ze je als klant te behouden en zullen ze proberen met een voorstel te komen is mijn ervaring, maar accepteer het als ze gewoon 'nee' zeggen.
  donderdag 23 december 2010 @ 15:47:16 #148
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90345576
quote:
2s.gif Op donderdag 23 december 2010 09:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, je kunt ook een zogenaamd 'open jaw' ticket kopen, wat ongeveer dezelfde prijs is als een retour. Je vliegt dan A-B en C-A.

Je kunt altijd proberen om nog even de airline te bellen, die kunnen je soms tegen een kleine toeslag wel omboeken als ze zien dat ze toch nog ruimte over / tekort hebben op bepaalde vluchten. Zeker bij Amerikaanse maatschappijen proberen ze je als klant te behouden en zullen ze proberen met een voorstel te komen is mijn ervaring, maar accepteer het als ze gewoon 'nee' zeggen.
Goed om te weten voor de volgende keer om dan een 'open jaw' te boeken. Ik heb bij KLM geboekt en het is helaas onmogelijk om ze te bereiken (ivm de sneeuwchoas op schiphol).
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:38:47 #149
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_90405830
Een "bekende" van mij probeerde vandaag van Gdansk naar Bremen te vliegen, maar de vlucht is geannuleerd. Voor zover ik weet is er ook geen vervangend vliegtuig ingezet oftewel: genaaid :(

Nu weet ik dat er een bepaalde Europese regelgeving is waarin staat dat hij recht zou moeten hebben op een refund 250 euro van Ryanair, maar geldt dit ook in geval van mist/sneeuw?
Drugs are good mkay?
pi_90413052
Nee, dat is niet verwijtbaar aan de airline. Weer, stakingen etc vallen buiten de regeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')