abonnement Unibet Coolblue
pi_89719308
Ik vlieg met Emirates, dus denk dat dat wel goed komt dan.
pi_89719662
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Embraer meestal tegenwoordig.
AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 14:48:00 #53
45833 crew  Fogel
pi_89719988
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89722603
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt. Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem. :) Ik vlieg met een Boeing 747-400.
pi_89723955
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef Nienke_ het volgende:
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt.
Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.

In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
pi_89729760
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
pi_89734643
quote:
Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem.
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
pi_89734691
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
pi_89734724
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
pi_89734988
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
pi_89735290
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
Dus het gebruikelijke, neem ik aan :D

Trouwens even centraal voor de mensen die een laptop meenemen, hoe kan ik gratis internet regelen voor mijn laptop? Ik heb geen zin om een draadloze internet USB kabel aan te schaffen ;(
pi_89736078
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt :?

en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89736399
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:

[..]

Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__

Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?

Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
pi_89736926
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
pi_89736978
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt :?

en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg :P :@
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
pi_89737617
quote:
Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
Neen de 75 van Icelandair.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:29:19 #67
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89740795
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:23 schreef Drive-r het volgende:
Bij de reguliere wordt eigenlijk nauwelijks nog gechecked. Als je echt wil, kun je daar zo met drie stuks van formaat aan komen en niemand houd je tegen. Soms wel makkelijk.
Dinsdagavond zat ik op een klmvlucht, Amsterdam Stockholm, de enige die die dag ging, en die vlucht was zo vol dat ze absoluut geen plaats hadden voor alle bagage die mensen meesleepten, ze hebben zelfs koffers in de toiletten neergezet tijdens take-off en landing. Ik zat op de eerste rij achter business class, en hoorde een stewardess aan een meneer vragen of de jas bovenop mocht, ipv in de kapstok: "Meneer, heeft u een mooie jas?"... 8)7
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89742994
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:

Ja, dat kan ik begrijpen :) Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Laatste twee keer: diphenhydramine slikken (een of ander antihistaminicum dat slaapverwekkend werkt), slaapmasker op en tukken. Lange vluchten, brrr.
pi_89748851
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:14 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.

In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
Aan de andere kant wordt de stop ook gebruikt om een stofzuiger door het vliegtuig heen te halen en het vuilnis op te ruimen. Vraag me af of je dan nog zo prettig zit.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_89750956
Ik vermaak me altijd voor lange prive vluchten prima, ik stel me er gewoon op in en vlieg toch al zo veel. Beetje boekje lezen, filmpje kijken en het is om. Voor werk probeer ik altijd 's nachts de lange vluchten te doen, dan is het gewoon languit slapen in BC, heerlijk snel gaat het dan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89751365
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef koekii het volgende:

[..]

Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg :P :@
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.

Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.

De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
pi_89751532
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.

Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.

De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
gezien haar posthistorie had ik niet veel zin om het uit te leggen, maar ja, dat dus :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_89751958
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:15:21 #74
45833 crew  Fogel
pi_89753482
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:19:57 #75
45833 crew  Fogel
pi_89753631
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
Bij www.seatguru.com kan je kijken of er een powerpoint bij je stoel zit. Is vaak alleen op de eerste rijen beschikbaar, en mijn ervaring is dat niet alle (en dat is mild uitgedrukt,: op 4 van de 4 transatlantische vluchten) seat maps van de airbus 330 kloppen (wat wil zeggen dat er geen powerpoint beschikbaar was in economy). Kortom: laad je telefoon thuis op om zeker te zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')