abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91716442
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als je vluchten geen vertraging hebben, vast. Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me niet voorstellen dat eht een heel groot vliegveld is. Als je eerste vlucht wel vertraging heeft, dan wordt het lastig. Als je de vluchten met dezelfde maatschappij geboekt hebt, of in 1 reis, dan moeten ze je vervangend vervoer aanbieden.
Dezelfde maatschappij is nog geen garantie. Ik gok dat hij met Ryanair vliegt; en indien de eerste vlucht vertraging heeft (wat niet ondenkbaar is), dan is het jammer maar helaas.

-edit-

Wizzair dus, maar daarvoor geldt hetzelfde.

Ook iets om rekening mee te houden: door de korte omdraaitijden bij low-cost airlines, wordt een vertraging die gedurende de dag is opgelopen, vaak niet meer goedgemaakt op latere vluchten. Als je 's avonds vliegt heb je dus een grotere kans op vertraging. Ik heb het zelf bij o.a. EasyJet en Norwegian meegemaakt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 22-01-2011 19:25:22 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_91718234
Ik zou het er idd. niet op wagen met die korte Wizzair-connectie :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:58:11 #203
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_91718716
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?

M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
Ik zou maar zo snel mogelijk boeken want op deze route (direct of via Parijs) zitten de toestellen sinds 2008 echt hardstikke vol. Dus weinig kans op een last minute aanbieding. Hooguit dat TAM nog iets in de aanbieding heeft, maar ik betwijfel het. Ik maak deze trip iedere 2 maanden, en hoe later je boekt, hoe duurder het wordt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_91734371
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Weliswaar met dezelfde maatschappij, maar omdat dit WizzAir is kun je het beschouwen als aan elkaar geplakte reizen ...
In dat geval moet je de ingecheckte bagage van de eerste vlucht ophalen en voor de aansluitende vlucht weer inchecken aan de landside. Dat moet 40 minuten van tevoren en wordt dus krap.

Als je geen bagage incheckt, dan heb je meer tijd, maar denk er dan aan om online in te checken voor de 2de vlucht. Anders moet je evengoed door security om jezelf in te checken.
pi_91749319
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
pi_91817048
Misschien een overbezorgde of onnozele vraag, maar mag je voedsel meenemen in je handbagage?
Het zou dan gaan om een (dicht) pak havermout en een potje oploskoffie.
pi_91817175
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:37 schreef lezzer het volgende:
Misschien een overbezorgde of onnozele vraag, maar mag je voedsel meenemen in je handbagage?
Het zou dan gaan om een (dicht) pak havermout en een potje oploskoffie.
Ja
pi_91817460
Ja dat mag? :D
pi_91817476
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
Dan zou ik persoonlijk voor China Airlines gaan
pi_91819669
Wat is het meest relaxed om 1-stop naar Beijing te vliegen, de prijs niet meegenomen?

Utrecht > Amsterdam > Londen > Beijing (747)
Utrecht > Düsseldorf > Beijing (A380)
Utrecht > Amsterdam > Dubai > Beijing (777 en A380)
pi_91819769
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
Wat is het meest relaxed om 1-stop naar Beijing te vliegen, de prijs niet meegenomen?

Utrecht > Amsterdam > Londen > Beijing (747)
Utrecht > Düsseldorf > Beijing (A380)
Utrecht > Amsterdam > Dubai > Beijing (777 en A380)
Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
pi_91820348
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
Dat is ook met overstap in Dubai.

Ik zou een van de Emirates-opties pakken iig, afhankelijk van hoe makkelijks/snel/goedkoop je op AMS of DUS kan komen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91824177
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
stiekem had ik wel de prijs in gedachten. :') Nonstop via Düsseldorf is bijna 2 keer duurder dan via Londen.

.. eigenlijk was de vraag meer of het 200 euro waard is om meer relaxed daarheen te vliegen.
pi_91829882
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht ;)

Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91850964
Vraagje:

Ik wil vanaf Weeze tickets boeken richting Londen.
Echter kan ik daar van Weeze naar Londen kiezen uit 2 tarieven -> 1: Standaard tarief 2: Geen belasting.

Wat is het verschil in beiden? En dan heb ik het niet over de prijs want dat weet ik -> Standaard tarief is 45 euro duurder dan die zonder belasting.....

Tnx voor de hulp!
U MAD?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:54:20 #216
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_91851309
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

stiekem had ik wel de prijs in gedachten. :') Nonstop via Düsseldorf is bijna 2 keer duurder dan via Londen.

.. eigenlijk was de vraag meer of het 200 euro waard is om meer relaxed daarheen te vliegen.
Ik ben een paar keer vanaf Brussel non-stop naar Beijing gevlogen met Hainan Airlines. Echt perfect en cheap! Of wil je per se met de a380? ;)
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_91851456
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:46 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje:

Ik wil vanaf Weeze tickets boeken richting Londen.
Echter kan ik daar van Weeze naar Londen kiezen uit 2 tarieven -> 1: Standaard tarief 2: Geen belasting.

Wat is het verschil in beiden? En dan heb ik het niet over de prijs want dat weet ik -> Standaard tarief is 45 euro duurder dan die zonder belasting.....

Tnx voor de hulp!
Verschil? De prijs. That's it.. Het is geen zoek de 11 verschillen.
pi_91857813
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht ;)

Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
Vanaf 27 maart vliegt Air China drie keer per week rechtstreeks vanuit Düsseldorf naar Beijing.
pi_91858188
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:54 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer vanaf Brussel non-stop naar Beijing gevlogen met Hainan Airlines. Echt perfect en cheap! Of wil je per se met de a380? ;)
Nee, hoeft niet per se met de A380 :P Hoeveel heb jij betaald? Voor 500 euro kan ik via Londen.
pi_91858561
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:20 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Vanaf 27 maart vliegt Air China drie keer per week rechtstreeks vanuit Düsseldorf naar Beijing.
:@

Maar dan iig niet met de A380 :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91858759
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht ;)

Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
Sorry, ik bedoel Frankfurt :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:04:05 #222
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_91859822
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Nee, hoeft niet per se met de A380 :P Hoeveel heb jij betaald? Voor 500 euro kan ik via Londen.
Ik weet het niet meer exact, maar het was rond de 500euro. Je kunt op hun website kijken en anders even mailen of bellen. Ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam met vragen en beantwoorden snel mail.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:42:42 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_91861978
Via welke website kun je het beste een vliegreis met een andere aankomst als vertrekstad boeken?

Voorbeeld:
Heen: Amsterdam - Peking
Terug: Kathmandu - Amsterdam

Of moet je nog altijd naar een reisbureau voor dergelijke fratsen?
pi_91862363
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 15:57 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Verschil? De prijs. That's it.. Het is geen zoek de 11 verschillen.
Misschien in voorwaarden ofzo dacht ik?
Maar waarom betaal je voor de ene reis in hetzelfde vliegtuig wel belasting en bij de andere niet?!?
U MAD?
pi_91862436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Misschien in voorwaarden ofzo dacht ik?
Maar waarom betaal je voor de ene reis in hetzelfde vliegtuig wel belasting en bij de andere niet?!?
Is een andere vlucht toch? Vlucht 1 s'ochtends vlucht 2 s'middags :) Op vlucht 2 geven ze meer korting dan op vlucht 1 door daar de belastingen te schrappen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:02:46 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91863138
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
Ze zijn soms in kwaliteit gelijk, soms is EVA Airlines beter als ze de 777 inzetten, want dan heb je eigen inflight entertainment.
Beide maatschapijen staan er echter om bekend de laatste tijd om bepaalde dagen te schrappen als het aantal boekingen achterblijft, je wordt dan verspreid over omliggende vluchten of je krijgt je geld terug. Je krijgt dan vaak op he laatste moment een alternatief aanbod welke je bijna wel moet accepteren omdat er op andere dagen gewoonweg geen plaats is.

Mijn advies zou dus zijn geen van beide maatschappijen, KLM is niet geweldig maar in ieder geval betrouwbaarder, die vliegen zeker, ze moeten wel gezien de vracht die meegaat, contractueel kan KLM het gewoon niet maken om niet te vliegen, of met een tussenstop Emirates. Bij beide maatschappijen heb je de zekerheid over inflight entertainment.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91872084
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Blik het volgende:
Via welke website kun je het beste een vliegreis met een andere aankomst als vertrekstad boeken?

Voorbeeld:
Heen: Amsterdam - Peking
Terug: Kathmandu - Amsterdam

Of moet je nog altijd naar een reisbureau voor dergelijke fratsen?
Dit heet open jaw ticket en kan met Expedia.com vrij gemakkelijk via 'multiple destinations' in het boek venster.

De vraag is echter of er een enigszins acceptabele prijs uit rolt. Die kans is het grootste als Peking en Kathmandu beiden een thuisbasis/hub zijn van 1 bepaalde maatschappij of alliantie. In jouw specifieke voorbeeld denk ik daarom niet dat er een interessante prijs uit komt. Je kunt je dan beter richten op een retourtje Amsterdam - Peking en een retourtje Kathmandu - Amsterdam, waarbij je alleen de heenreizen gebruikt.

Enkele reizen zijn namelijk meestal duurder dan retourtjes, maar je moet dit uiteraard ook even kontroleren. Ik zou eerst via boekingswebsites uitgebreid alle alternatieven bekijken en het reisbureau er bij betrekken als je geen acceptabele aanbiedingen kunt vinden.
pi_91873085
Qatar Airways is de enige die ik mij kan bedenken die op Beijing en Kathmandu vliegt. Ga je hiernaar zoeken komt er waarschijnlijk een AMS-FRA(LHR)-DOH-PEK en KTM-DOH-FRA-AMS itinerary uit. Ze hebben vaak best redelijke tarieven naar Azie toe, maar Kathmandu is een vrij specifieke markt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:49:04 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_91873867
hmm bummer, maar bedankt :)
pi_91893249
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
!
pi_91893962
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen.
Twee uur vertraging is zelfs voor AirAsia zeer fors en ook dan haal je het nog naar mijn mening.

Ik heb deze overstap in november gedaan. Als je de LCCT uitloopt, dan heb je aan je linkerhand aan het einde van de stoep een aantal bushaltes waar een bus je voor een paar ringgit naar KLIA rijdt. Dit is een kwartiertje rijden. Als je al wat later bent of er staat een enorme groep op die bus te wachten, twijfel dan niet en neem meteen een taxi.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 26-01-2011 14:30:07 ]
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:56:16 #232
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91908555
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
2 uur vertraging is een grote vertraging, ook voor Air Asia, maar ook weer niet geheel ondenkbaar. (Meerdere langere internationale vluchten worden over het algemeen aan elkaar gekoppeld zodat vertraging zoveel mogelijk wordt voorkomen, als er eentje uitvalt heb je gelijk wel een grote vertraging).

Overigens kan je m.i. prima KL in, je kan tegenwoordig vanaf de LCCT voor 12,50 RM met de bus en trein binnen 45 minuten in KL zijn. Je neemt de bus vanaf stand 6 voor de LCCT, wordt je afgeleverd bij het treinstation, waar je een goede connectie hebt met een trein, zelfde als de exrpess, alleen stopt deze trein vaker, maar is eigenlijk even snel.
Als je de eerdere vlucht neemt heb je wat meer zekerheid en kan je ook nog een beetje rondlopen in KL zelf.

Bagage kan prima op het LCCT of (goedkoper) in KL Sentral (treinstation) achtergelaten worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91916026
Ja, maar KL ga ik al in op de heenweg, kom om 6.00 aan en de vlucht naar REP gaat om 7.00 ... die zal ik wel niet halen :P neem die daarom de dag er op en wil zo de hoofd attracties bezoeken. Vandaar dat ik liever KL niet weer in wil op de terugweg maar wat langer in PP blijf. Denk dat ik het er op gok, voordeel van de laatste vlucht is dat als ze er een annuleren om de andere vol te krijgen het de eerste zal zijn :P (zoals ik is in BKK had waar mijn vlucht uit viel, oftewel niet vol genoeg en 6 uur kon wachten op de volgende ....), enig risico hoort ook bij het avontuur dat vakantie heet ;)
!
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:11:57 #234
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_91963690
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
Om de een of andere reden heb ik met diverse vluchten van PNH naar KUL en BKK bijna nooit vertraging gehad, hooguit een half uurtje max. En dan is 4,5 uur voor de lugguage pick up op LCCT en dan met de bus naar de main terminal ruim voldoende. Ik zou me daar absoluut geen zorgen om maken. En alle vertragingen ten spijt, denk ik dat de echte vertragingen met AirAsia wel meevallen. Wat de floeperts wel doen is dat wanneer ze b.v. 3 vluchten per dag op een route gescheduled hebben, o zo makkelijk de middelste vlucht cancellen wanneer het passagiers aanbod op de middelste en de late vlucht wat minder is. Maar goed, dat is mijn ervaring in slechts een jaartje of 10 in Z.O. Azie rondreizen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_91998940
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
pi_92001659
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
pi_92011675
Als het ff kan kies ik altijd nooduitgang, en dan liefst stuurboord (rechts voor landrotten), en dan is de raamplaats het beste want geen last van gangpad-traffic, lompe pax stoten je altijd aan, net als je :Z ; lomp volkje :@ .
Enne, voorzover ik weet, loopt t blik op die route best wel goed vol, tegen < week before departure. Niet w88 met plaats claimen.
pi_92012243
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Een andere misschien best goede tip is om eerst een standaard economy stoel boeken. 30 uur voor je vlucht vertrekt is het mogelijk om online in te checken. Als blijkt dat 30 uur van tevoren die nooduitgang stoelen niet verkocht zijn worden ze gewoon ingezet als economy stoelen. Je kunt dan tijdens het online inchecken gewoon kosteloos de stoelen bij de nooduitgang reserveren. Blijken ze nou allemaal bezet te zijn dan kun je altijd nog upgraden naar een stoel in de comfortclass.

Doe er je voordeel mee!
pi_92016636
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
De tickets zijn misschien allemaal al verkocht, maar niet iedere reiziger maakt gebruik van de mogelijkheid om z'n stoel alvast te claimen.
pi_92026001
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :

-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
pi_92029238
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 02:02 schreef copyfile het volgende:
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :

-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
Ik vond het niet veel kouder dan op andere plekken in't vliegtuig. En die bult bij de nooduitgang is heerlijk, kon ik prima met mijn benen op gaan liggen.
pi_92029856
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:03 schreef copyfile het volgende:
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
ESTA toestemming is 2 jaar geldig. Je kunt op de site inloggen met je naam en paspoortnummer, je kunt dan checken wat de formele verloopdatum van je toestemming is.
Heb je inmiddels een nieuw paspoort, dan is de toestemming volgens mij vervallen...
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_92032028
of het hier hoort weet ik niet maar toch een poging.. ;) volgende week vanaf eindhoven naar bergamo met vriendin voor 32 incl.. :)

nu ben ik nog niet eerder van eindhoven gevlogen en vraag me af hoe duur het parkeren daar is. Iemand ervaringen of suggesties waar je redelijk goedkoop je auto kunt neerzetten? wel bij het vliegveld, met de bus 401 is geen optie.
Hooray for boobies!
pi_92050665
Je hebt een lang parkeren voor iets van 50 euro. P7 is dichterbij, kost 65 euro voor 5 dagen meen ik. Goedkoop parkeren in de omgeving anders dan bij airport zelf kan eigenlijk niet. Langs de weg kost je een boete (wordt heel streng gecontroleerd). De rest zijn allemaal priveparkings van bedrijven. Misschien dat er nog wat anders aangeboden wordt, maar daar weet ik dan niks van.
pi_92058040
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:07:02 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92059109
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:37 schreef copyfile het volgende:
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
Bij de 747 toestellen van KLM is de bult echt een inkeping in de deur en is die plek bij de nooduitgang echt vervelend aangezien je beenruimte zeer beperkt is.
Volgens mij wordt die zitplaats in de 747 zelfs niet als zitplaats met extra beenruimte verkocht, simpelweg omdat het gewoon een slechte plaats is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92059619
Denk dat het zoiets is of niet ?:

http://www.airliners.net/(...)b26bb2a2eaf1e3f4d626

Zit nu echt te twijfelen tussen de raamkant en het middenpad bij de nooduitgang, voordeel van de raamkant is dat ik lekker tegen de muur kan leunen natuurlijk :)

Hij wordt trouwens ook echt als 127cm beenruimte verkocht :

http://i55.tinypic.com/dw8gg5.jpg

[ Bericht 15% gewijzigd door copyfile op 29-01-2011 23:26:33 ]
pi_92060040
Ik heb een hekel aan die plekken, je kan je shit nergens kwijt. Die bult is niet echt een ramp. Overall zou ik me voor een 8-9 uur geen zorgen maken, dat is zo gedaan en de seat boeit echt niet zoveel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92060515
Neem die bij het raam wel. Als ik op Seatguru kijk bij een 747 van klm staat er bij die plaats ook echt dat je zo'n ding voor je hebt waardoor het niet echt een goede plaats is, bij mijn vlucht/vliegtuig niet, daar is het gewoon een good seat dus zal wel goed komen :) Het is inderdaad maar 9 uur maar wordt echt gek van die kleine plaatsen kan daar slecht tegen. Ben 1 1/2 jaar geleden naar SF gegaan en had toen een normale stoel, was wel te doen maar werd echt niet bij van die ruimte voor me benen heb toen heel de vlucht met mijn benen zitten draaien en doen dus dan nu maar voor die paar euro's extra lekker veel beenruimte
pi_92060566
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
pi_92060855
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:45 schreef Sjoahn het volgende:
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
Die mag zeker mee.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92198242
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 22:18:10 #253
45833 crew  Fogel
pi_92198383
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:16 schreef copyfile het volgende:
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
In flying blue punten is het als ik het goed herinner ca 33000 voor een upgrade van economy naar business op Amsterdam-New York.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92199700
En wat zou dit dan ongeveer in euro's zijn ? Gelijk nog een vraagje over flying blue, heb deze vlucht Vrijdag avond geboekt maar er staan nog geen miles. Gebeurt dit pas als je daadwerkelijk vliegt of hoe werkt dit precies ?
pi_92200353
De punten krijg je pas na je vlucht, vaak pas een paar dagen later. Als je de vlucht niet neemt, krijg je niks, gek genoeg. Dus je moet even wachten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92200530
Upgrades zijn trouwens ook niet echt goedkoop. Op kleine stukjes (<2 uur binnen Europa) is het vaak 150-200 euro ofzo, voor lange vluchten behoorlijk wat meer (dit is BA). Voor KLM specifiek weet ik het niet, daar vlieg ik nauwelijks meer. Maar als het 33000 punten is, zal het in euro's snel iets van 400-500 euro kosten?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 09:08:13 #257
45833 crew  Fogel
pi_92210577
Bij de lounge vertelden ze me dat 5000 punten ongeveer 35€ is voor KLM (je kan kiezen of je voor extra gasten, buiten die ene die je gratis mee mag nemen, punten of geld wil betalen).
Maargoed, die rekensleutel zal wel alleen voor loungetoegang zijn... voor ca 230€ zou ik meteen een upgrade kopen voor een transatlantische vlucht.

Bij FB worden bij mij de punten 24u na de laatst gevlogen leg in een richting bijgeschreven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92217037
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.

Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9

Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.

Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
pi_92218445
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:35 schreef jaco het volgende:
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.

Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9

Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.

Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
Bovenstaande is inderdaad mijn ervaring met BA. Ik heb het zelf niet zo snel over voor een upgrade, hoewel dat voor mensen die voor een eigen zaak ofzo reizen natuurlijk anders is. Ik spaar gewoon gelukkig genoeg met werk reizen om lange prive vluchten meestal met punten te kunnen upgraden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:48:08 #260
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92220038
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 13:58:50 #261
45833 crew  Fogel
pi_92220553
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:48 schreef buzz1291 het volgende:
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
Waarom willen ze BC vol?
Ik vlieg waarschijnlijk binnenkort met Delta heen en weer, beide keren op zaterdag, dus ik ben benieuwd. Silver was in ieder geval niet genoeg voor een upgrade laatst, misschien dat gold wel helpt deze keer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:29:53 #262
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92238771
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.

Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.

Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).

Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.

Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....

En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92239364
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.

Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.

Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).

Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.

Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....

En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:10:11 #264
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92240893
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.

Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92241485
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.

Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
Nee, dat verkleinen en vergroten gebeurt niet per vlucht. Bij BA en KLM staat het schot per vliegtuigtype bijna altijd op dezelfde plek, ik vlieg vaak genoeg in een lege BC. Wel heb je inderdaad soms op de eerste rijd EC gewoon BC stoelen, bij heel veel BA toestellen heb je dat en daarom is gold zo relaxed, dan kan ik weken van tevoren al die stoelen kiezen.

Ik ben het qua BC niet echt met je eens, elke collega van mijn is ook gewoon aan het balen als BC helemaal vol zit. Op lange vluchten zitten die sowieso vaker vol eigenlijk. Minder mensen betekent gewoon betere service, minder lawaai, etc... Ik kan met niet voorstellen dat een BC reiziger het "positiever" vind als het vol zit, liever gewoon leeg. Laatste trouwens een FC gevlogen naar HK.... als enige in die klasse _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92289323
Ik vlieg binnenkort met een A380. Nu vroeg ik mij af of het voor of na de vlucht mogelijk is om een foto te krijgen van de cockpit (met of zonder mij :) )?
pi_92289521
Kans is vrij klein tot 0. Vlieg je business of first class?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92289797
Moet wel lukken denk ik hoor :) Tijdens de vlucht kan je het al even aan een stewardess vragen, dan kunnen zij het bij de cockpit checken. Na de landing dan even wachten tot iedereen uitgestapt is en dan moet je een paar minuutjes voorin kunnen kijken.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_92289856
Economy (Voyageur noemt dat bij Air France)
pi_92289890
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:00:43 #271
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_92293175
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen :)
Dat dus!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_92296603
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:00 schreef Thetallguy het volgende:
Moet wel lukken denk ik hoor :)
In deze tijden ja?
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 21:57:11 #273
45833 crew  Fogel
pi_92296705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

In deze tijden ja?
Ik ben afgelopen zomer nog 3 keer in een cockpit geweest, en de piloot heeft zelfs een foto daarvan gemaakt met mijn telefoon... maar OK, ik vloog met kinderen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92297188
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...

ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 22:05:22 #275
45833 crew  Fogel
pi_92297256
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:04 schreef Biertjuhhhh het volgende:
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...

ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
http://www.southwest.com/ die hebben het begrip low cost carrier uitgevonden ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92298785
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

In deze tijden ja?
Na de vlucht zou geen probleem moeten zijn, tijdens de vlucht is de kans natuurlijk veel kleiner. Niet vanwege de angst voor terrorisme, maar de angst voor de krant en social media...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_92309915
Meeste piloten vinden het alleen maar leuk om iets over hun werk te kunnen vertellen :) tijdens de vlucht gaat inderdaad niet lukken maar erna is er alle tijd voor.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_92333339
Ik heb door mijn plaats bij de nooduitgang mijn ptv in de armleuning zitten. Heeft iemand enig idee hoe dat precies werkt ? Lees wel vaak dat mensen het handiger vinden omdat je het scherm kan draaien, iemand misschien een foto ofzo ?
pi_92334859
Gewoon een scherm op een arm, zoveel boeit het allemaal echt niet. Laat je verrassen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92336351
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
ik zou op cheaptickets kijken
dan zal bru-doha-bkk er met Qatar het ''beste'' uitkomen voor ongeveer 700?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:15:17 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92337466
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:54 schreef jeloen het volgende:

[..]

ik zou op cheaptickets kijken
dan zal bru-doha-bkk er met Qatar het ''beste'' uitkomen voor ongeveer 700?
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets). Het wrange is dat ze naast die customer service tax ook nog boekingskosten berekenen. Het is gewoon belachelijk de consument de misleiden. Tegenwoordig kan je op die sites wel de vliegticketverzekering uitvinken, vroeger kon dat niet, maar na aanschrijven dat de verplicht af te nemen vliegticketverzekering niet alle te boeken maatschappijen daadwerkelijk dekt (geen low cost airliners of chapter 11 maatschappijen of Al Italia) is dat tegenwoordig wel mogelijk.

Beter kan je gaan naar www.travelstreet.com en kies daar je reisburo (Zodat je zelf kan zien hoe dezelfde vluchten opeens anders geprijsd zijn) of de boekingsengine van atp.nl (die rekent 15 euro dossierkosten www.vliegticketszoeken.nl via dezelfde boekingsengine 10 euro boekinskosten).
Eventueel ook D-reizen.nl welke helemaal geen boekingskosten berekend, wel is het aanbood daar soms beperkter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92337857
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef copyfile het volgende:
Ik heb door mijn plaats bij de nooduitgang mijn ptv in de armleuning zitten. Heeft iemand enig idee hoe dat precies werkt ? Lees wel vaak dat mensen het handiger vinden omdat je het scherm kan draaien, iemand misschien een foto ofzo ?
Ik vind het een reden om liever niet bij de nooduitgang te zitten, zeker als je wat groter bent; de stoelen zijn namelijk ook een stukje smaller en het schermpje kan nog wel eens erg onhandig laag en dichtbij zitten.
pi_92338008
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets).
Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.
Anders kun je beter bij budgetair of expedia terecht. Behalve voor vluchten van KLM, want die berekenen die boekingskosten vaak nog eens apart door.

Echt doorzichtig is het allemaal nog lang niet.
pi_92338330
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.
Anders kun je beter bij budgetair of expedia terecht. Behalve voor vluchten van KLM, want die berekenen die boekingskosten vaak nog eens apart door.

Echt doorzichtig is het allemaal nog lang niet.
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
pi_92338449
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
Probeer hetzelfde ticket nu eens te vinden bij budgetair en expedia.

En heb je bij cheaptickets doorgeklikt tot aan het einde, wanneer er de 20 euro boekingskosten en er nog kosten bijkomen om te mogen betalen bijkomen?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:34:50 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92338452
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
De prijs inclusief alles, is dat ook de prijs die je ziet als je naar de betaalpagina gaat, WTC en Cheaptickets hebben namelijk de eigenschap om na het in te vullen van de persoonsgegevens net voor de betaalpagina opeens customer service tax toe te voegen.

En ja je trapt eigenlijk in de marketing, het vliegticket zal in eerste instantie het goedkoopste uit de bus komen bij WTC of Cheaptickets, maar de boekingskosten die erna bijkomen maken dit ruimschoots voor deze aanbieders goed, maar de reclame klopt wel, vliegticket is opzich het goedkoopst, alleen de boekingskosten niet.

Voorbeeld, Amsterdam - Bangkok heen op 11 mei, terug op 25 mei.

Cheaptickets, € 614,81 totaalprijs, (594,81 wordt eerst aangegeven inclusief customer service tax, maar pas bij het invullen van namen komen er ook nog boekingskosten van 20 euro bij).
Vliegticketskopen.nl, € 580.37 (570,37 + 10 euro boekingskosten berekend
D-reizen.nl, € 568 (568 euro en er wordt geen boekingskosten berekend).

Persoonlijk boek ik tegenwoordig alles bij D-reizen deze is echt het goedkoopst. Je kan oveirgens ook zonder boekingskosten in een filiaal van D-reizen boeken, wel zijn dan de vluchtprijzen per vlucht weer 30 euro hoger, je kan dan wel contant in een winkel betalen. (Dat is voor sommige mensen wel weer eens handig).

[ Bericht 11% gewijzigd door ozzietukker op 04-02-2011 19:46:36 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92338772
quote:
Cheaptickets: € 514,55
Budgetair: € 510,38
Expedia: € 512,08
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.
pi_92339889
Willekeurige test 1-8 april Ams- San Francisco met British Airways (budgetair vond ook goedkopere vluchten, die de andere niet vonden, maar ik vergelijk dezelfde vluchten nu)

cheaptickets
1e scherm 658,14
2e scherm 686,14 + 48,95
uitzetten van annuleringsverzekering, vliegticketsverzekering en sms-service geeft 680,14

3e scherm (na invoeren gegevens) + 20 euro dossierkosten maakt totaal € 700,14

€ 10,85 om met een creditcard te betalen.

extra's: 15 euro korting op volgende vlucht als je met i-deal betaalt, 6 euro korting als je met mastercard via haalmeeruitjecard betaalt en 25 euro korting als je lid bent van Columbus Magazine

Budgetair1e scherm 656,14
2e scherm 670,64 (incl vliegticketgarantie en airline service fee)
zelf uitvinken vliegticketgarantie levert 663,64
3e scherm 676,14 (incl 12,50 boekingskosten)
standaard staat na persoonsgegevens de annuleringsverzekering a 43,74 aan
Betalen: mastercard kost 10 euro, visacard is gratis, ideal gratis en bankoverschrijving 5 euro
Ook hier korting van 6 euro met haalmeeruitjecard

Totaal 676,14
pi_92339985
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:41 schreef Lindstrøm. het volgende:
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.
Om het lange verhaal kort te maken; bij cheaptickets komen er in de laatste stap plots 20 euro dossierkosten bij en als je met een creditcard wilt betalen, dan kost dat ook nog eens 10,85 extra.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:07:37 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92340170
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:03 schreef DutchTrain het volgende:

Opsomming vluchtprijzen

Dan zou ik deze vlucht toch maar boeken via D-reizen, daar is de BA vlucht maar 650 euro.
(Naast de inderdaad veel meer goedkopere opties die ook beschikbaar zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92340236
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Lindstrøm. op 04-02-2011 20:10:03 (fixed) ]
pi_92340617
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:03 schreef DutchTrain het volgende:
Willekeurige test 1-8 april Ams- San Francisco met British Airways (budgetair vond ook goedkopere vluchten, die de andere niet vonden, maar ik vergelijk dezelfde vluchten nu)

cheaptickets
1e scherm 658,14
2e scherm 686,14 + 48,95
uitzetten van annuleringsverzekering, vliegticketsverzekering en sms-service geeft 680,14

3e scherm (na invoeren gegevens) + 20 euro dossierkosten maakt totaal € 700,14

€ 10,85 om met een creditcard te betalen.

extra's: 15 euro korting op volgende vlucht als je met i-deal betaalt, 6 euro korting als je met mastercard via haalmeeruitjecard betaalt en 25 euro korting als je lid bent van Columbus Magazine

Budgetair1e scherm 656,14
2e scherm 670,64 (incl vliegticketgarantie en airline service fee)
zelf uitvinken vliegticketgarantie levert 663,64
3e scherm 676,14 (incl 12,50 boekingskosten)
standaard staat na persoonsgegevens de annuleringsverzekering a 43,74 aan
Betalen: mastercard kost 10 euro, visacard is gratis, ideal gratis en bankoverschrijving 5 euro
Ook hier korting van 6 euro met haalmeeruitjecard

Totaal 676,14
Je hebt gelijk. D-reizen komt bij mij het goedkoopst uit de bus met 509,00 bij de definitieve betaling. (maak 509,00 euro iDEAL)

Of komt daar nog iets bij? Lijkt mij niet toch.
pi_92340887
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
pi_92341326
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
oh, even snel bestellen dus. thanks.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:50:34 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92342627
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
:) Deze actie van D-reizen is al een tijdje hoor. In augustus vorig jaar tickets voor Lufthansa gekocht naar Frankfurt in oktober, door deze 'actie' was het goedkoper om te vliegen dan met de trein te gaan.
Deze 'actie' loopt nog steeds. (In januari tickets gekocht voor wederom Lufthansa, maar nu naar Hong Kong, en ze hadden dezelfde aanbiedingstarievan als Lufthansa zelf of andere vergelijkingssites).
Wel zijn bij sommige zoekopdrachten niet gelijk alle resultaten beschikbaar, als je op andere sites wel goedkope tarieven hebt gezien loont het bij D-reizen om 'verfijnd' te zoeken om bepaalde vluchten zichtbaar te krijgen.
Kan natuurlijk ook nooit kwaad bij verschillende vergelijkingsites te vergelijken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92405026
Zijn er hier mensen met ervaring met Malaysia Airlines? Op de website staat dat handbagage maximaal 5kg mag wegen. Hoe streng zijn ze hierin? Want mijn handbagage trolley zelf is al bijna 3 kg, dus dan blijft er niet veel gewicht meer over.

Daarnaast willen mijn man en ik samen 1 koffer gebruiken. Als we dan over de 20kg heenkomen, wordt dat dan gezien als een overgewicht of is dat wel toegestaan? (als in: als we ieder 1 koffer nemen, kunnen we 40kg meenemen).
pi_92405575
Die 5kg wordt nooit zo streng nageleefd, een normale trolley wordt altijd wel toegelaten eigenlijk (behalve bij budget airlines). Qua koffer gaat 1 koffer van 40 kilo bijvoorbeeld niet lukken, ze willen ook vanwege arbo enzo het gewicht per item niet te groot maken. Dus dan kun je beter 2 koffers van 20 meenemen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92407263
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef Drive-r het volgende:
Qua koffer gaat 1 koffer van 40 kilo bijvoorbeeld niet lukken, ze willen ook vanwege arbo enzo het gewicht per item niet te groot maken. Dus dan kun je beter 2 koffers van 20 meenemen.
Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.

Ik geloof dat de vraagsteller echter bedoelde: als 2 samenreizende passagiers 1 koffer van 23 kg inchecken, moet er dan voor 3 kg overgewicht betaald worden ?

Ik heb dat eens bij Easyjet gehad en daar hoef je niet extra te betalen ....
quote:
If you are travelling in a group of two or more you may spread the weight of your luggage across the bags. For example, two passengers with a bag each may carry 20kg of luggage each, but if you wish to put 18kg in one bag and 22kg in the other, then thats okay with us.
Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.
pi_92410544
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.

Ik geloof dat de vraagsteller echter bedoelde: als 2 samenreizende passagiers 1 koffer van 23 kg inchecken, moet er dan voor 3 kg overgewicht betaald worden ?

Ik heb dat eens bij Easyjet gehad en daar hoef je niet extra te betalen ....

[..]

Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.
Dat was wat ik bedoelde ja :) Snap dat het niet te zwaar moet worden, maar of er over een paar kilo meer moeilijk wordt gedaan. Kon daar inderdaad niks over vinden, zal ze wel eens bellen dan. Thanx :)
  zondag 6 februari 2011 @ 18:54:27 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92421651
:) Malaysia Airlines, KLM, Lufthansa, Cathay, BA en alle andere gevestigde maatschappijen die doen echt niet moeilijk als mensen samenreizen om de bagagelimiet bij elkaar op te tellen.

Alleen maatschappijen zoals Ryanair doen daar moeilijk over. Als je een ticket met een credit card betaald hebt boeken ze de bagage (2 koffers) vaak in alleen onder mijn naam, dat schijnt makkelijker te zijn voor de maatschappij.

Wel zou ik overwegen toch met 2 koffers te reizen en beide koffers niet voor een persoon maar spullen door elkaar heen zodat mocht 1 van de koffers (tijdelijk) vermist zijn je toch uit de voeten kunt. Daarnaast weet je niet wat je eventueel op vakantie koopt en mee terug wilt nemen.

Maar voor de vraagsteller, Malaysia Airlines maakt daar absoluut geen probleem van, ik heb meerdere keren met deze maatschappij gevlogen en nog nooit een op of aanmerking gehad dat het gewicht in beide koffers gelijk zou moeten zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')