Dezelfde maatschappij is nog geen garantie. Ik gok dat hij met Ryanair vliegt; en indien de eerste vlucht vertraging heeft (wat niet ondenkbaar is), dan is het jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als je vluchten geen vertraging hebben, vast. Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me niet voorstellen dat eht een heel groot vliegveld is. Als je eerste vlucht wel vertraging heeft, dan wordt het lastig. Als je de vluchten met dezelfde maatschappij geboekt hebt, of in 1 reis, dan moeten ze je vervangend vervoer aanbieden.
Ik zou maar zo snel mogelijk boeken want op deze route (direct of via Parijs) zitten de toestellen sinds 2008 echt hardstikke vol. Dus weinig kans op een last minute aanbieding. Hooguit dat TAM nog iets in de aanbieding heeft, maar ik betwijfel het. Ik maak deze trip iedere 2 maanden, en hoe later je boekt, hoe duurder het wordt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?
M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
In dat geval moet je de ingecheckte bagage van de eerste vlucht ophalen en voor de aansluitende vlucht weer inchecken aan de landside. Dat moet 40 minuten van tevoren en wordt dus krap.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Weliswaar met dezelfde maatschappij, maar omdat dit WizzAir is kun je het beschouwen als aan elkaar geplakte reizen ...
Jaquote:Op maandag 24 januari 2011 20:37 schreef lezzer het volgende:
Misschien een overbezorgde of onnozele vraag, maar mag je voedsel meenemen in je handbagage?
Het zou dan gaan om een (dicht) pak havermout en een potje oploskoffie.
Dan zou ik persoonlijk voor China Airlines gaanquote:Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.
China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..
En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?
En hoever van te voren kan je je stoel blokken?
Dank!
Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstapquote:Op maandag 24 januari 2011 21:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
Wat is het meest relaxed om 1-stop naar Beijing te vliegen, de prijs niet meegenomen?
Utrecht > Amsterdam > Londen > Beijing (747)
Utrecht > Düsseldorf > Beijing (A380)
Utrecht > Amsterdam > Dubai > Beijing (777 en A380)
Dat is ook met overstap in Dubai.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
stiekem had ik wel de prijs in gedachten.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
Ik ben een paar keer vanaf Brussel non-stop naar Beijing gevlogen met Hainan Airlines. Echt perfect en cheap! Of wil je per se met de a380?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:18 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
stiekem had ik wel de prijs in gedachten.Nonstop via Düsseldorf is bijna 2 keer duurder dan via Londen.
.. eigenlijk was de vraag meer of het 200 euro waard is om meer relaxed daarheen te vliegen.
Verschil? De prijs. That's it.. Het is geen zoek de 11 verschillen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:46 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje:
Ik wil vanaf Weeze tickets boeken richting Londen.
Echter kan ik daar van Weeze naar Londen kiezen uit 2 tarieven -> 1: Standaard tarief 2: Geen belasting.
Wat is het verschil in beiden? En dan heb ik het niet over de prijs want dat weet ik -> Standaard tarief is 45 euro duurder dan die zonder belasting.....
Tnx voor de hulp!
Vanaf 27 maart vliegt Air China drie keer per week rechtstreeks vanuit Düsseldorf naar Beijing.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht
Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
Nee, hoeft niet per se met de A380quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:54 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer vanaf Brussel non-stop naar Beijing gevlogen met Hainan Airlines. Echt perfect en cheap! Of wil je per se met de a380?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:20 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Vanaf 27 maart vliegt Air China drie keer per week rechtstreeks vanuit Düsseldorf naar Beijing.
Sorry, ik bedoel Frankfurtquote:Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht
Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
Ik weet het niet meer exact, maar het was rond de 500euro. Je kunt op hun website kijken en anders even mailen of bellen. Ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam met vragen en beantwoorden snel mail.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Nee, hoeft niet per se met de A380Hoeveel heb jij betaald? Voor 500 euro kan ik via Londen.
Misschien in voorwaarden ofzo dacht ik?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:57 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Verschil? De prijs. That's it.. Het is geen zoek de 11 verschillen.
Is een andere vlucht toch? Vlucht 1 s'ochtends vlucht 2 s'middagsquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Misschien in voorwaarden ofzo dacht ik?
Maar waarom betaal je voor de ene reis in hetzelfde vliegtuig wel belasting en bij de andere niet?!?
Ze zijn soms in kwaliteit gelijk, soms is EVA Airlines beter als ze de 777 inzetten, want dan heb je eigen inflight entertainment.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.
China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..
En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?
En hoever van te voren kan je je stoel blokken?
Dank!
Dit heet open jaw ticket en kan met Expedia.com vrij gemakkelijk via 'multiple destinations' in het boek venster.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Blik het volgende:
Via welke website kun je het beste een vliegreis met een andere aankomst als vertrekstad boeken?
Voorbeeld:
Heen: Amsterdam - Peking
Terug: Kathmandu - Amsterdam
Of moet je nog altijd naar een reisbureau voor dergelijke fratsen?
Twee uur vertraging is zelfs voor AirAsia zeer fors en ook dan haal je het nog naar mijn mening.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen.
2 uur vertraging is een grote vertraging, ook voor Air Asia, maar ook weer niet geheel ondenkbaar. (Meerdere langere internationale vluchten worden over het algemeen aan elkaar gekoppeld zodat vertraging zoveel mogelijk wordt voorkomen, als er eentje uitvalt heb je gelijk wel een grote vertraging).quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht
Om de een of andere reden heb ik met diverse vluchten van PNH naar KUL en BKK bijna nooit vertraging gehad, hooguit een half uurtje max. En dan is 4,5 uur voor de lugguage pick up op LCCT en dan met de bus naar de main terminal ruim voldoende. Ik zou me daar absoluut geen zorgen om maken. En alle vertragingen ten spijt, denk ik dat de echte vertragingen met AirAsia wel meevallen. Wat de floeperts wel doen is dat wanneer ze b.v. 3 vluchten per dag op een route gescheduled hebben, o zo makkelijk de middelste vlucht cancellen wanneer het passagiers aanbod op de middelste en de late vlucht wat minder is. Maar goed, dat is mijn ervaring in slechts een jaartje of 10 in Z.O. Azie rondreizen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).
http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=
11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)
Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Een andere misschien best goede tip is om eerst een standaard economy stoel boeken. 30 uur voor je vlucht vertrekt is het mogelijk om online in te checken. Als blijkt dat 30 uur van tevoren die nooduitgang stoelen niet verkocht zijn worden ze gewoon ingezet als economy stoelen. Je kunt dan tijdens het online inchecken gewoon kosteloos de stoelen bij de nooduitgang reserveren. Blijken ze nou allemaal bezet te zijn dan kun je altijd nog upgraden naar een stoel in de comfortclass.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).
http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=
11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)
Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
De tickets zijn misschien allemaal al verkocht, maar niet iedere reiziger maakt gebruik van de mogelijkheid om z'n stoel alvast te claimen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Ik vond het niet veel kouder dan op andere plekken in't vliegtuig. En die bult bij de nooduitgang is heerlijk, kon ik prima met mijn benen op gaan liggen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:02 schreef copyfile het volgende:
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :
-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
ESTA toestemming is 2 jaar geldig. Je kunt op de site inloggen met je naam en paspoortnummer, je kunt dan checken wat de formele verloopdatum van je toestemming is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:03 schreef copyfile het volgende:
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
Bij de 747 toestellen van KLM is de bult echt een inkeping in de deur en is die plek bij de nooduitgang echt vervelend aangezien je beenruimte zeer beperkt is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:37 schreef copyfile het volgende:
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
Die mag zeker mee.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:45 schreef Sjoahn het volgende:
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
In flying blue punten is het als ik het goed herinner ca 33000 voor een upgrade van economy naar business op Amsterdam-New York.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:16 schreef copyfile het volgende:
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
Bovenstaande is inderdaad mijn ervaring met BA. Ik heb het zelf niet zo snel over voor een upgrade, hoewel dat voor mensen die voor een eigen zaak ofzo reizen natuurlijk anders is. Ik spaar gewoon gelukkig genoeg met werk reizen om lange prive vluchten meestal met punten te kunnen upgraden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:35 schreef jaco het volgende:
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.
Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9
Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.
Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
Waarom willen ze BC vol?quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:48 schreef buzz1291 het volgende:
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.
Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.
Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).
Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.
Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....
En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
Nee, dat verkleinen en vergroten gebeurt niet per vlucht. Bij BA en KLM staat het schot per vliegtuigtype bijna altijd op dezelfde plek, ik vlieg vaak genoeg in een lege BC. Wel heb je inderdaad soms op de eerste rijd EC gewoon BC stoelen, bij heel veel BA toestellen heb je dat en daarom is gold zo relaxed, dan kan ik weken van tevoren al die stoelen kiezen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.
Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
Dat dus!quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen
Ik ben afgelopen zomer nog 3 keer in een cockpit geweest, en de piloot heeft zelfs een foto daarvan gemaakt met mijn telefoon... maar OK, ik vloog met kinderenquote:
http://www.southwest.com/ die hebben het begrip low cost carrier uitgevondenquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:04 schreef Biertjuhhhh het volgende:
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...
ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
Na de vlucht zou geen probleem moeten zijn, tijdens de vlucht is de kans natuurlijk veel kleiner. Niet vanwege de angst voor terrorisme, maar de angst voor de krant en social media...quote:
ik zou op cheaptickets kijkenquote:Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.
China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..
En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?
En hoever van te voren kan je je stoel blokken?
Dank!
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets). Het wrange is dat ze naast die customer service tax ook nog boekingskosten berekenen. Het is gewoon belachelijk de consument de misleiden. Tegenwoordig kan je op die sites wel de vliegticketverzekering uitvinken, vroeger kon dat niet, maar na aanschrijven dat de verplicht af te nemen vliegticketverzekering niet alle te boeken maatschappijen daadwerkelijk dekt (geen low cost airliners of chapter 11 maatschappijen of Al Italia) is dat tegenwoordig wel mogelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:54 schreef jeloen het volgende:
[..]
ik zou op cheaptickets kijken
dan zal bru-doha-bkk er met Qatar het ''beste'' uitkomen voor ongeveer 700?
Ik vind het een reden om liever niet bij de nooduitgang te zitten, zeker als je wat groter bent; de stoelen zijn namelijk ook een stukje smaller en het schermpje kan nog wel eens erg onhandig laag en dichtbij zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef copyfile het volgende:
Ik heb door mijn plaats bij de nooduitgang mijn ptv in de armleuning zitten. Heeft iemand enig idee hoe dat precies werkt ? Lees wel vaak dat mensen het handiger vinden omdat je het scherm kan draaien, iemand misschien een foto ofzo ?
Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets).
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.
Anders kun je beter bij budgetair of expedia terecht. Behalve voor vluchten van KLM, want die berekenen die boekingskosten vaak nog eens apart door.
Echt doorzichtig is het allemaal nog lang niet.
Probeer hetzelfde ticket nu eens te vinden bij budgetair en expedia.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.
Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
De prijs inclusief alles, is dat ook de prijs die je ziet als je naar de betaalpagina gaat, WTC en Cheaptickets hebben namelijk de eigenschap om na het in te vullen van de persoonsgegevens net voor de betaalpagina opeens customer service tax toe te voegen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.
Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.quote:Cheaptickets: € 514,55
Budgetair: € 510,38
Expedia: € 512,08
Om het lange verhaal kort te maken; bij cheaptickets komen er in de laatste stap plots 20 euro dossierkosten bij en als je met een creditcard wilt betalen, dan kost dat ook nog eens 10,85 extra.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:41 schreef Lindstrøm. het volgende:
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.
Dan zou ik deze vlucht toch maar boeken via D-reizen, daar is de BA vlucht maar 650 euro.quote:
Je hebt gelijk. D-reizen komt bij mij het goedkoopst uit de bus met 509,00 bij de definitieve betaling. (maak 509,00 euro iDEAL)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:03 schreef DutchTrain het volgende:
Willekeurige test 1-8 april Ams- San Francisco met British Airways (budgetair vond ook goedkopere vluchten, die de andere niet vonden, maar ik vergelijk dezelfde vluchten nu)
cheaptickets
1e scherm 658,14
2e scherm 686,14 + 48,95
uitzetten van annuleringsverzekering, vliegticketsverzekering en sms-service geeft 680,14
3e scherm (na invoeren gegevens) + 20 euro dossierkosten maakt totaal € 700,14
€ 10,85 om met een creditcard te betalen.
extra's: 15 euro korting op volgende vlucht als je met i-deal betaalt, 6 euro korting als je met mastercard via haalmeeruitjecard betaalt en 25 euro korting als je lid bent van Columbus Magazine
Budgetair1e scherm 656,14
2e scherm 670,64 (incl vliegticketgarantie en airline service fee)
zelf uitvinken vliegticketgarantie levert 663,64
3e scherm 676,14 (incl 12,50 boekingskosten)
standaard staat na persoonsgegevens de annuleringsverzekering a 43,74 aan
Betalen: mastercard kost 10 euro, visacard is gratis, ideal gratis en bankoverschrijving 5 euro
Ook hier korting van 6 euro met haalmeeruitjecard
Totaal 676,14
oh, even snel bestellen dus. thanks.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks
Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef Drive-r het volgende:
Qua koffer gaat 1 koffer van 40 kilo bijvoorbeeld niet lukken, ze willen ook vanwege arbo enzo het gewicht per item niet te groot maken. Dus dan kun je beter 2 koffers van 20 meenemen.
Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.quote:If you are travelling in a group of two or more you may spread the weight of your luggage across the bags. For example, two passengers with a bag each may carry 20kg of luggage each, but if you wish to put 18kg in one bag and 22kg in the other, then thats okay with us.
Dat was wat ik bedoelde jaquote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.
Ik geloof dat de vraagsteller echter bedoelde: als 2 samenreizende passagiers 1 koffer van 23 kg inchecken, moet er dan voor 3 kg overgewicht betaald worden ?
Ik heb dat eens bij Easyjet gehad en daar hoef je niet extra te betalen ....
[..]
Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |