abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92060855
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:45 schreef Sjoahn het volgende:
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
Die mag zeker mee.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92198242
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 22:18:10 #253
45833 crew  Fogel
pi_92198383
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:16 schreef copyfile het volgende:
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
In flying blue punten is het als ik het goed herinner ca 33000 voor een upgrade van economy naar business op Amsterdam-New York.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92199700
En wat zou dit dan ongeveer in euro's zijn ? Gelijk nog een vraagje over flying blue, heb deze vlucht Vrijdag avond geboekt maar er staan nog geen miles. Gebeurt dit pas als je daadwerkelijk vliegt of hoe werkt dit precies ?
pi_92200353
De punten krijg je pas na je vlucht, vaak pas een paar dagen later. Als je de vlucht niet neemt, krijg je niks, gek genoeg. Dus je moet even wachten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92200530
Upgrades zijn trouwens ook niet echt goedkoop. Op kleine stukjes (<2 uur binnen Europa) is het vaak 150-200 euro ofzo, voor lange vluchten behoorlijk wat meer (dit is BA). Voor KLM specifiek weet ik het niet, daar vlieg ik nauwelijks meer. Maar als het 33000 punten is, zal het in euro's snel iets van 400-500 euro kosten?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 09:08:13 #257
45833 crew  Fogel
pi_92210577
Bij de lounge vertelden ze me dat 5000 punten ongeveer 35¤ is voor KLM (je kan kiezen of je voor extra gasten, buiten die ene die je gratis mee mag nemen, punten of geld wil betalen).
Maargoed, die rekensleutel zal wel alleen voor loungetoegang zijn... voor ca 230¤ zou ik meteen een upgrade kopen voor een transatlantische vlucht.

Bij FB worden bij mij de punten 24u na de laatst gevlogen leg in een richting bijgeschreven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92217037
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.

Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9

Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.

Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
pi_92218445
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:35 schreef jaco het volgende:
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.

Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9

Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.

Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
Bovenstaande is inderdaad mijn ervaring met BA. Ik heb het zelf niet zo snel over voor een upgrade, hoewel dat voor mensen die voor een eigen zaak ofzo reizen natuurlijk anders is. Ik spaar gewoon gelukkig genoeg met werk reizen om lange prive vluchten meestal met punten te kunnen upgraden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:48:08 #260
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92220038
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 13:58:50 #261
45833 crew  Fogel
pi_92220553
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:48 schreef buzz1291 het volgende:
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
Waarom willen ze BC vol?
Ik vlieg waarschijnlijk binnenkort met Delta heen en weer, beide keren op zaterdag, dus ik ben benieuwd. Silver was in ieder geval niet genoeg voor een upgrade laatst, misschien dat gold wel helpt deze keer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:29:53 #262
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92238771
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.

Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.

Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).

Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.

Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....

En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92239364
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.

Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.

Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).

Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.

Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....

En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:10:11 #264
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92240893
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.

Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92241485
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.

Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
Nee, dat verkleinen en vergroten gebeurt niet per vlucht. Bij BA en KLM staat het schot per vliegtuigtype bijna altijd op dezelfde plek, ik vlieg vaak genoeg in een lege BC. Wel heb je inderdaad soms op de eerste rijd EC gewoon BC stoelen, bij heel veel BA toestellen heb je dat en daarom is gold zo relaxed, dan kan ik weken van tevoren al die stoelen kiezen.

Ik ben het qua BC niet echt met je eens, elke collega van mijn is ook gewoon aan het balen als BC helemaal vol zit. Op lange vluchten zitten die sowieso vaker vol eigenlijk. Minder mensen betekent gewoon betere service, minder lawaai, etc... Ik kan met niet voorstellen dat een BC reiziger het "positiever" vind als het vol zit, liever gewoon leeg. Laatste trouwens een FC gevlogen naar HK.... als enige in die klasse _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92289323
Ik vlieg binnenkort met een A380. Nu vroeg ik mij af of het voor of na de vlucht mogelijk is om een foto te krijgen van de cockpit (met of zonder mij :) )?
pi_92289521
Kans is vrij klein tot 0. Vlieg je business of first class?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92289797
Moet wel lukken denk ik hoor :) Tijdens de vlucht kan je het al even aan een stewardess vragen, dan kunnen zij het bij de cockpit checken. Na de landing dan even wachten tot iedereen uitgestapt is en dan moet je een paar minuutjes voorin kunnen kijken.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_92289856
Economy (Voyageur noemt dat bij Air France)
pi_92289890
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:00:43 #271
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_92293175
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen :)
Dat dus!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_92296603
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:00 schreef Thetallguy het volgende:
Moet wel lukken denk ik hoor :)
In deze tijden ja?
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 21:57:11 #273
45833 crew  Fogel
pi_92296705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

In deze tijden ja?
Ik ben afgelopen zomer nog 3 keer in een cockpit geweest, en de piloot heeft zelfs een foto daarvan gemaakt met mijn telefoon... maar OK, ik vloog met kinderen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92297188
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...

ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 22:05:22 #275
45833 crew  Fogel
pi_92297256
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:04 schreef Biertjuhhhh het volgende:
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...

ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
http://www.southwest.com/ die hebben het begrip low cost carrier uitgevonden ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_92298785
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

In deze tijden ja?
Na de vlucht zou geen probleem moeten zijn, tijdens de vlucht is de kans natuurlijk veel kleiner. Niet vanwege de angst voor terrorisme, maar de angst voor de krant en social media...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_92309915
Meeste piloten vinden het alleen maar leuk om iets over hun werk te kunnen vertellen :) tijdens de vlucht gaat inderdaad niet lukken maar erna is er alle tijd voor.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_92333339
Ik heb door mijn plaats bij de nooduitgang mijn ptv in de armleuning zitten. Heeft iemand enig idee hoe dat precies werkt ? Lees wel vaak dat mensen het handiger vinden omdat je het scherm kan draaien, iemand misschien een foto ofzo ?
pi_92334859
Gewoon een scherm op een arm, zoveel boeit het allemaal echt niet. Laat je verrassen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92336351
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
ik zou op cheaptickets kijken
dan zal bru-doha-bkk er met Qatar het ''beste'' uitkomen voor ongeveer 700?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:15:17 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92337466
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:54 schreef jeloen het volgende:

[..]

ik zou op cheaptickets kijken
dan zal bru-doha-bkk er met Qatar het ''beste'' uitkomen voor ongeveer 700?
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets). Het wrange is dat ze naast die customer service tax ook nog boekingskosten berekenen. Het is gewoon belachelijk de consument de misleiden. Tegenwoordig kan je op die sites wel de vliegticketverzekering uitvinken, vroeger kon dat niet, maar na aanschrijven dat de verplicht af te nemen vliegticketverzekering niet alle te boeken maatschappijen daadwerkelijk dekt (geen low cost airliners of chapter 11 maatschappijen of Al Italia) is dat tegenwoordig wel mogelijk.

Beter kan je gaan naar www.travelstreet.com en kies daar je reisburo (Zodat je zelf kan zien hoe dezelfde vluchten opeens anders geprijsd zijn) of de boekingsengine van atp.nl (die rekent 15 euro dossierkosten www.vliegticketszoeken.nl via dezelfde boekingsengine 10 euro boekinskosten).
Eventueel ook D-reizen.nl welke helemaal geen boekingskosten berekend, wel is het aanbood daar soms beperkter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92337857
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef copyfile het volgende:
Ik heb door mijn plaats bij de nooduitgang mijn ptv in de armleuning zitten. Heeft iemand enig idee hoe dat precies werkt ? Lees wel vaak dat mensen het handiger vinden omdat je het scherm kan draaien, iemand misschien een foto ofzo ?
Ik vind het een reden om liever niet bij de nooduitgang te zitten, zeker als je wat groter bent; de stoelen zijn namelijk ook een stukje smaller en het schermpje kan nog wel eens erg onhandig laag en dichtbij zitten.
pi_92338008
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets).
Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.
Anders kun je beter bij budgetair of expedia terecht. Behalve voor vluchten van KLM, want die berekenen die boekingskosten vaak nog eens apart door.

Echt doorzichtig is het allemaal nog lang niet.
pi_92338330
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.
Anders kun je beter bij budgetair of expedia terecht. Behalve voor vluchten van KLM, want die berekenen die boekingskosten vaak nog eens apart door.

Echt doorzichtig is het allemaal nog lang niet.
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
pi_92338449
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
Probeer hetzelfde ticket nu eens te vinden bij budgetair en expedia.

En heb je bij cheaptickets doorgeklikt tot aan het einde, wanneer er de 20 euro boekingskosten en er nog kosten bijkomen om te mogen betalen bijkomen?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:34:50 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92338452
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.

Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
De prijs inclusief alles, is dat ook de prijs die je ziet als je naar de betaalpagina gaat, WTC en Cheaptickets hebben namelijk de eigenschap om na het in te vullen van de persoonsgegevens net voor de betaalpagina opeens customer service tax toe te voegen.

En ja je trapt eigenlijk in de marketing, het vliegticket zal in eerste instantie het goedkoopste uit de bus komen bij WTC of Cheaptickets, maar de boekingskosten die erna bijkomen maken dit ruimschoots voor deze aanbieders goed, maar de reclame klopt wel, vliegticket is opzich het goedkoopst, alleen de boekingskosten niet.

Voorbeeld, Amsterdam - Bangkok heen op 11 mei, terug op 25 mei.

Cheaptickets, ¤ 614,81 totaalprijs, (594,81 wordt eerst aangegeven inclusief customer service tax, maar pas bij het invullen van namen komen er ook nog boekingskosten van 20 euro bij).
Vliegticketskopen.nl, ¤ 580.37 (570,37 + 10 euro boekingskosten berekend
D-reizen.nl, ¤ 568 (568 euro en er wordt geen boekingskosten berekend).

Persoonlijk boek ik tegenwoordig alles bij D-reizen deze is echt het goedkoopst. Je kan oveirgens ook zonder boekingskosten in een filiaal van D-reizen boeken, wel zijn dan de vluchtprijzen per vlucht weer 30 euro hoger, je kan dan wel contant in een winkel betalen. (Dat is voor sommige mensen wel weer eens handig).

[ Bericht 11% gewijzigd door ozzietukker op 04-02-2011 19:46:36 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92338772
quote:
Cheaptickets: ¤ 514,55
Budgetair: ¤ 510,38
Expedia: ¤ 512,08
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.
pi_92339889
Willekeurige test 1-8 april Ams- San Francisco met British Airways (budgetair vond ook goedkopere vluchten, die de andere niet vonden, maar ik vergelijk dezelfde vluchten nu)

cheaptickets
1e scherm 658,14
2e scherm 686,14 + 48,95
uitzetten van annuleringsverzekering, vliegticketsverzekering en sms-service geeft 680,14

3e scherm (na invoeren gegevens) + 20 euro dossierkosten maakt totaal ¤ 700,14

¤ 10,85 om met een creditcard te betalen.

extra's: 15 euro korting op volgende vlucht als je met i-deal betaalt, 6 euro korting als je met mastercard via haalmeeruitjecard betaalt en 25 euro korting als je lid bent van Columbus Magazine

Budgetair1e scherm 656,14
2e scherm 670,64 (incl vliegticketgarantie en airline service fee)
zelf uitvinken vliegticketgarantie levert 663,64
3e scherm 676,14 (incl 12,50 boekingskosten)
standaard staat na persoonsgegevens de annuleringsverzekering a 43,74 aan
Betalen: mastercard kost 10 euro, visacard is gratis, ideal gratis en bankoverschrijving 5 euro
Ook hier korting van 6 euro met haalmeeruitjecard

Totaal 676,14
pi_92339985
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:41 schreef Lindstrøm. het volgende:
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.
Om het lange verhaal kort te maken; bij cheaptickets komen er in de laatste stap plots 20 euro dossierkosten bij en als je met een creditcard wilt betalen, dan kost dat ook nog eens 10,85 extra.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:07:37 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92340170
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:03 schreef DutchTrain het volgende:

Opsomming vluchtprijzen

Dan zou ik deze vlucht toch maar boeken via D-reizen, daar is de BA vlucht maar 650 euro.
(Naast de inderdaad veel meer goedkopere opties die ook beschikbaar zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92340236
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Lindstrøm. op 04-02-2011 20:10:03 (fixed) ]
pi_92340617
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:03 schreef DutchTrain het volgende:
Willekeurige test 1-8 april Ams- San Francisco met British Airways (budgetair vond ook goedkopere vluchten, die de andere niet vonden, maar ik vergelijk dezelfde vluchten nu)

cheaptickets
1e scherm 658,14
2e scherm 686,14 + 48,95
uitzetten van annuleringsverzekering, vliegticketsverzekering en sms-service geeft 680,14

3e scherm (na invoeren gegevens) + 20 euro dossierkosten maakt totaal ¤ 700,14

¤ 10,85 om met een creditcard te betalen.

extra's: 15 euro korting op volgende vlucht als je met i-deal betaalt, 6 euro korting als je met mastercard via haalmeeruitjecard betaalt en 25 euro korting als je lid bent van Columbus Magazine

Budgetair1e scherm 656,14
2e scherm 670,64 (incl vliegticketgarantie en airline service fee)
zelf uitvinken vliegticketgarantie levert 663,64
3e scherm 676,14 (incl 12,50 boekingskosten)
standaard staat na persoonsgegevens de annuleringsverzekering a 43,74 aan
Betalen: mastercard kost 10 euro, visacard is gratis, ideal gratis en bankoverschrijving 5 euro
Ook hier korting van 6 euro met haalmeeruitjecard

Totaal 676,14
Je hebt gelijk. D-reizen komt bij mij het goedkoopst uit de bus met 509,00 bij de definitieve betaling. (maak 509,00 euro iDEAL)

Of komt daar nog iets bij? Lijkt mij niet toch.
pi_92340887
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
pi_92341326
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
oh, even snel bestellen dus. thanks.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:50:34 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92342627
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks :)
:) Deze actie van D-reizen is al een tijdje hoor. In augustus vorig jaar tickets voor Lufthansa gekocht naar Frankfurt in oktober, door deze 'actie' was het goedkoper om te vliegen dan met de trein te gaan.
Deze 'actie' loopt nog steeds. (In januari tickets gekocht voor wederom Lufthansa, maar nu naar Hong Kong, en ze hadden dezelfde aanbiedingstarievan als Lufthansa zelf of andere vergelijkingssites).
Wel zijn bij sommige zoekopdrachten niet gelijk alle resultaten beschikbaar, als je op andere sites wel goedkope tarieven hebt gezien loont het bij D-reizen om 'verfijnd' te zoeken om bepaalde vluchten zichtbaar te krijgen.
Kan natuurlijk ook nooit kwaad bij verschillende vergelijkingsites te vergelijken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92405026
Zijn er hier mensen met ervaring met Malaysia Airlines? Op de website staat dat handbagage maximaal 5kg mag wegen. Hoe streng zijn ze hierin? Want mijn handbagage trolley zelf is al bijna 3 kg, dus dan blijft er niet veel gewicht meer over.

Daarnaast willen mijn man en ik samen 1 koffer gebruiken. Als we dan over de 20kg heenkomen, wordt dat dan gezien als een overgewicht of is dat wel toegestaan? (als in: als we ieder 1 koffer nemen, kunnen we 40kg meenemen).
pi_92405575
Die 5kg wordt nooit zo streng nageleefd, een normale trolley wordt altijd wel toegelaten eigenlijk (behalve bij budget airlines). Qua koffer gaat 1 koffer van 40 kilo bijvoorbeeld niet lukken, ze willen ook vanwege arbo enzo het gewicht per item niet te groot maken. Dus dan kun je beter 2 koffers van 20 meenemen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92407263
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef Drive-r het volgende:
Qua koffer gaat 1 koffer van 40 kilo bijvoorbeeld niet lukken, ze willen ook vanwege arbo enzo het gewicht per item niet te groot maken. Dus dan kun je beter 2 koffers van 20 meenemen.
Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.

Ik geloof dat de vraagsteller echter bedoelde: als 2 samenreizende passagiers 1 koffer van 23 kg inchecken, moet er dan voor 3 kg overgewicht betaald worden ?

Ik heb dat eens bij Easyjet gehad en daar hoef je niet extra te betalen ....
quote:
If you are travelling in a group of two or more you may spread the weight of your luggage across the bags. For example, two passengers with a bag each may carry 20kg of luggage each, but if you wish to put 18kg in one bag and 22kg in the other, then thats okay with us.
Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.
pi_92410544
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.

Ik geloof dat de vraagsteller echter bedoelde: als 2 samenreizende passagiers 1 koffer van 23 kg inchecken, moet er dan voor 3 kg overgewicht betaald worden ?

Ik heb dat eens bij Easyjet gehad en daar hoef je niet extra te betalen ....

[..]

Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.
Dat was wat ik bedoelde ja :) Snap dat het niet te zwaar moet worden, maar of er over een paar kilo meer moeilijk wordt gedaan. Kon daar inderdaad niks over vinden, zal ze wel eens bellen dan. Thanx :)
  zondag 6 februari 2011 @ 18:54:27 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92421651
:) Malaysia Airlines, KLM, Lufthansa, Cathay, BA en alle andere gevestigde maatschappijen die doen echt niet moeilijk als mensen samenreizen om de bagagelimiet bij elkaar op te tellen.

Alleen maatschappijen zoals Ryanair doen daar moeilijk over. Als je een ticket met een credit card betaald hebt boeken ze de bagage (2 koffers) vaak in alleen onder mijn naam, dat schijnt makkelijker te zijn voor de maatschappij.

Wel zou ik overwegen toch met 2 koffers te reizen en beide koffers niet voor een persoon maar spullen door elkaar heen zodat mocht 1 van de koffers (tijdelijk) vermist zijn je toch uit de voeten kunt. Daarnaast weet je niet wat je eventueel op vakantie koopt en mee terug wilt nemen.

Maar voor de vraagsteller, Malaysia Airlines maakt daar absoluut geen probleem van, ik heb meerdere keren met deze maatschappij gevlogen en nog nooit een op of aanmerking gehad dat het gewicht in beide koffers gelijk zou moeten zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')