quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:25 schreef nlboy het volgende:
Ik heb een vraag over Atlanta (USA). Zie namelijk een vlucht waarbij ik dan 4 uur moet wachten op Atlanta. Is het mogelijk om daar bijvoorbeeld in die tijd naar de stad te gaan?
quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:53 schreef kwiwi het volgende:
Nou in Atlanta kun je je tijd goed gebruiken als je moet overstappen Maar wat had je willen doen dan? Het eerste uur ben je al bezig met uit het vliegtuig stappen, douane, koffer ophalen, koffer inchecken. Dan moet je ook een uur voordat je vertrekt weer op het vliegveld zijn want je weet nooit hoe druk het is bij de bagagecontrole.. Plus het kan een eindje lopen zijn naar de gate.
Dus al met al zou je met wat geluk 2 uur overhouden. In die 2 uur moet je dan naar de stad reizen en ook weer terug reizen, waardoor je effectief bijna geen tijd over houdt in de stad zelf.. Dat heeft weinig zin lijkt me?
Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Fogel het volgende:
Laatste vraag en antwoord uit het vorige topic:
[..]
[..]
Ok thanks voor de tips, dan is het niet anders dat ik daar twee uur moet wachten. Ik neem dan maar een goed boek mee.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:08 schreef quirigua het volgende:
Reken er ook op dat je naar het subway platform moet lopen (q10 minuten), daar wachten (vijf minuten), de trein nemen (twintig minuten of zo), uitstappen in central Atlanta, daar rondlopen, weer terug het hele verhaal, gaat bij elkaar anderhalf uur kosten voor je weer terug bent. Dus dat wordt hem niet.
Er is een mooi museum in downtown A, heel modern. Die CocaCola tent is verschrikkelijk. Daaromheen kan je wel wat lopen, de rivier, kroegen ; niet echt bijzonder. Naar het huis van Martin Luther King kost teveel tijd. Peachtree, wat zou je daar willen doen ? Voor Atlanta heb je echt meer tijd nodig, en eig. een auto, six flags en zo.
Nee Atlanta airport is ook niet interessant, en nabij de airport is niks behalve hotels, een enkele shopping mall met standaard koopwaar, maar dat is ook niks.
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:20 schreef nlboy het volgende:
[..]
Thanks! Atlanta Airport is dus best wel groot. Ik dacht de bagage automatisch wordt verplaatst naar het andere vliegtuig? Dat is dus niet zo? Want tot nu toe bij elke overstap had ik dat airport dat gewoon regelde.
Precies zo is het. Reken op een half uur in/uit, lange files bij die pascontrole, kortere file bij metaaldetectorquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
Thanks voor de uitleg! Goed dat ik het nu weet, anders zat ik zo zonder koffer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de VS niet, nadat je uit het vliegtuig komt ga je eerst door de pascontrole, dan wacht je op je koffer, gaat met je koffer nog een checkpoint voorbij (die halen met steekproeven mensen eruit die de koffer open mogen maken), de koffer opnieuw op de band (is al doorgelabeld, dus letterlijk gewoon op de band zetten, verder geen wachttijd) en dan nog eens een security check met metaaldetector of zo'n nieuwe "naaktscanner"... daarna pas kan je in de terminal de andere vlucht opzoeken.
kan heel goed ; koop wel een stevige hoes om die bakpakken ;quote:Op zondag 5 december 2010 20:53 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wij gaan naar boston, paar dagen NY, en dan weer terug naar Boston en dan willen we eigenlijk met twee backpack rugzakken gaan. Maar vragen ons af of dit wel verstandig is met het intercontinentaal vliegen :s werkelijk geen idee namelijk!
Onzin. De vliegmaatschappij eist een verpakking om de rugzak heen (vanwege loshangende banden, gespen en zo). En naar US mag die niet op slot, trouwens, dan snijden ze (security) die wel open als het zo uitkomt.quote:Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vind ik nogal meevallen. Als het stevige tassen zijn dan hoeven er ook geen hoezen. Als je ze toch hebt kan het uiteraard geen kwaad ze te gebruiken. Pas op met hangsloten
OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.quote:Op zondag 5 december 2010 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor het eerst dat ik hoor dat er verplicht een verpakking om een rugzak moet zitten. Is dat de laatste jaren ingevoerd?
Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?quote:Op zondag 5 december 2010 22:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ah ok, Amerikanen. Ik vlieg er niet mee.
Quantas : met een grote foto er bij >quote:Op zondag 5 december 2010 22:15 schreef quirigua het volgende:
[..]
Hihi. Wel goeie piloten, als er es een schroefje los zit ; of zo. Weet je nog van die landing op de Hudson river ?
Trouwens, die van Quantas (recent : airbus, Singapore) kunnen het ook !
American airlines is niet super nee, veel vliegen ook met die kleine low budget 757 vliegtuigen.. die het maar net over de atlantische oceaan kunnen. Maar Us Air is nog slechter...quote:Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als American Airlines ongeveer dezelfde beoordeling krijgt als Ryanair en Easyjet dan weet ik genoeg
Heeft iemand hier ervaring mee, is het het waard?quote:Verwen uzelf met Speedy Boarding: U wordt als een van de eersten opgeroepen om aan boord te gaan. Op vliegvelden waar Speeding Boarding Plus beschikbaar is, kunt u bij speciale balies inchecken.
Uitprinten en mee naar het vliegveld nemen.quote:Op maandag 6 december 2010 21:28 schreef -SweetDreams- het volgende:
Dus ik snap het niet meer. Heb via reisbureau tickets geboekt, een pdf bestand gekregen met de vluchtgegevens, oftewel volgens hun de etickets. En wat moet ik daar nu mee doen?
Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.quote:Op zondag 5 december 2010 21:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
OK ; ovderkwam me recentelijk met Amerikaanse maatschappij. Mogelijk dat niet alle maatschappijen dat eisen. Het wordt wel sterk aanbevolen, damage en zo.
Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen).quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt ze toch gewoon laten sealen op Schiphol (behalve als je daar de USA gaat), dan ben je daar vanaf.
Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:16 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Goed dat ik dit lees, wij gaan ook met backpacks naar Amerika, inclusief tas omdat ik alle verhalen heb zitten lezen over bagage die bleef steken e.d. Maar denk dat ik aan de hoes een klein lusje laat naaien door m'n moeder, mocht dit er niet aanzitten.
Ik vraag altijd of ze in de seal een sneetje maken bij het lusje van de backpack zelf. Dan kan daar het label aan.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Kan ook idd. Kost alleen wel geld. Persoonlijk ben ik nooit zo blij met die hoezen om backpacks (ik werk er), omdat die lastig te labelen zijn; er zitten geen vastgestikte lussen oid aan. Dus plak je de labels over de hele hoes, maar de kans dat ze er dan afvallen ergens is er wel. Dan ben je je tas sowieso ff kwijt, dus als het mogelijk is, zou ik ervoor kiezen hem zonder hoes laten labelen en naar de afwijkende bagage brengen, of een geschikte hoes aanschaffen (dus met vastgestikte lussen).
Nice Dat gaat het worden dus!quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:44 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Of maak een klein gat ergens in de hoes waar die lus, die bovenop je backpack vastzit, precies doorgheen past. Das eigenlijk nóg beter, want mocht die hoes op de een of andere manier eraf raken, blijft het label tenminste aan je tas zitten.
Ok thx.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
En dat willen ze dus niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Bij het inchecken vragen of ze hem willen labelen tot aan AMS. Willen ze dat niet dan wordt het lastig lijkt me.
Wie vliegt dat ? Zulke kleine verleng-hops bestaan bijna niet meer.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Heb een vlucht vanuit de states via AMS naar DUS. Ik kan op AMS uitstappen he, maar hoe doe ik dat dan met m'n koffer. Die wordt normaliter toch doorgelabeld? Ik ken facilitaire proces niet, maar dacht altijd dat deze koffer dan nooit op de band terecht komt. Hoe kan ik dan toch zorgen dat ik m'n koffer op AMS krijg? Of kan dat niet?
Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:48 schreef quirigua het volgende:
[..]
nee ik bedoel de hop AMS>DUS, na en gekoppeld aan de lange hop US>AMS
Embraer meestal tegenwoordig.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Is natuurlijk een overstap he, op AMS stap je over in een Fokkertje.
Ligt eraan waarmee je vliegt. 23 is echter wel gebruikelijk en het gaat daarbij alleen om de in te checken baggage, dus niet je handbaggage. Officieel mag je één stuk handbaggage meenemen, maar over een damestasje doen ze waarschijnlijk niet moeilijk.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje . Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart...
De 23kg is alleen voor je ruimbagage, die je incheckt. Verschilt in kg's per airline, zoals al gezegd, maar KLM is 23. Je trolly mag je mee aan boord nemen en je handtasje er apart bij. Dit mag bij elkaar max 12 kg wegen (bij klm!!). (Dus in totaal 35kg die je mee mag nemen.)quote:Op woensdag 8 december 2010 16:24 schreef koekii het volgende:
Ik heb van verschillende sites begrepen dat je max. 20-23 KG aan koffer mag meenemen. Ik ga trouwens in mei op vakantie naar Toronto en neem ik best een grote trolley en 1grote handtas + nog een damenstasje . Moet de grote handtas + de trolley samen 23kg wegen? Of is t echt apart apart...
Is dat nieuw? Ik heb mijn backpack altijd bij de reguliere incheckbalie kunnen inleveren. Ze doen hem dan in zo'n bak waar er tientallen van liggen. Slechts eenmaal heb ik mijn backpack bij oversized luggage moeten inleveren omdat de bagageband naast de incheckbalie te smal was. (lees: net breed genoeg voor een samsonite)quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:06 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Je hoeft je backpack zeker niet in te pakken van alle maatschappijen. Ze kunnen gewoon niet over de geruliere bagagebanden zonder hoes (kan blijven hangen), dus gaat hij dan via de afwijkende bagage, net als golftassen, breekbare spullen, buggies, etc.
Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:09 schreef -SweetDreams- het volgende:
Zou mijn laptop in een sleeve, passen in een handbagage koffer met de afmetingen:
50X20X32 cm ?
Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan het formaat van je laptop en aan de binnenmaten van je koffer... gewoon proberen en dan weet je het.
En als het niet past, neem je het ding gewoon buiten je handbaggagekoffer mee.
Daar kom je prima mee weg, zo streng zijn ze niet bij de meeste airlines (budget airlines weet je nooit zeker).quote:Op donderdag 9 december 2010 14:13 schreef -SweetDreams- het volgende:
[..]
Maar dan zou ik en een handbagage koffer mee moeten, en tas met paspoort enzo en daarnaast nog laptop tas? Dat mag nooit. Iemand nog andere optie?
Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
AMS-DUS en andersom is altijd met een Fokker 70.
Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:45 schreef Nienke_ het volgende:
Ik ga volgend voorjaar naar Nieuw Zeeland, op de terugweg vlieg ik in één keer van Sydney naar London, een vlucht van bijna 24 uur. Volgende de gegevens hebben we één technical stop, om te tanken waarschijnlijk, neem niet aan dat je hierbij het vliegtuig uit kunt.
Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Duurt niet lang meer voordat ook die vervangen zijn door de Embraer.
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__quote:Hebben jullie tips om zo'n lange vlucht goed vol te houden? Regelmatig even opstaan en rondlopen lees ik veel, en natuurlijk gebruik maken van het uitgebreide entertainment systeem.
Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:
[..]
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__
Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?
Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
Ja, dat kan ik begrijpen Maar waarmee vermaak je jezelf dan?quote:Op donderdag 9 december 2010 20:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb vaak meer moeite met vluchtjes van 2 uur dan met vluchten van 9 uur. Ik stel mezelf er gewoon op in en ik vermaak me altijd wel.
Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik begrijpen Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Dus het gebruikelijke, neem ik aanquote:Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Uhh ja moeilijke vraag. Ouwehoeren, eten, lezen, muziek luisteren, etc etc. Ik maak op een of andere manier de tijd altijd wel vol. Soms zit er ook een IFE systeem in het toestel en dan vermaak ik me daar vaak wel mee.
Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:
[..]
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__
Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?
Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
6u narrow body... Airbus 320 toevallig?quote:Op donderdag 9 december 2010 21:06 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Leuk is het nooit, maar ik zorg wel dat ik op dergelijke vluchten altijd AVOD heb (hoewel ik er uiteindelijk amper gebruik van maak, films al helemaal niet, kan mij niet echt concentreren door het geruis) en inmiddels heb ik ook een nieuwe accu voor m'n laptop gekocht die de 7u wel haalt. Verveling slaat altijd wel toe, maar ik doe gewoon maar wat, dan ff serie kijken, dan even wat werken, dan wat eten, dan muziek en wat lezen.
Ik probeer ook altijd wel te slapen, maar hoe moe ik ook ben, het lukt nooit. Inmiddels drink ik altijd wel wat Red Bull vantevoren aangezien ik toch niet kan slapen en de fase waarin je moe bent en probeert te slapen, maar het echt niet lukt, echt een hel is. Die vermijd ik daar dus wel aardig mee.
Rondlopen vind ik ook fijn zo nu en dan, 2 rondjes per vlucht, hoewel ik laatst een vlucht van 6u had op een narrow body (3-3 configuratie), die dus niet echt mogelijkheden bood om een rondje te lopen..
Ik was kennelijk niet duidelijk genoegquote:Op donderdag 9 december 2010 20:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
leg even uit wat je met een een "een draadloze internet USB kabel" bedoelt
en bedoel je gratis internet in een vliegtuig?
Neen de 75 van Icelandair.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
6u narrow body... Airbus 320 toevallig?
Dinsdagavond zat ik op een klmvlucht, Amsterdam Stockholm, de enige die die dag ging, en die vlucht was zo vol dat ze absoluut geen plaats hadden voor alle bagage die mensen meesleepten, ze hebben zelfs koffers in de toiletten neergezet tijdens take-off en landing. Ik zat op de eerste rij achter business class, en hoorde een stewardess aan een meneer vragen of de jas bovenop mocht, ipv in de kapstok: "Meneer, heeft u een mooie jas?"...quote:Op donderdag 9 december 2010 14:23 schreef Drive-r het volgende:
Bij de reguliere wordt eigenlijk nauwelijks nog gechecked. Als je echt wil, kun je daar zo met drie stuks van formaat aan komen en niemand houd je tegen. Soms wel makkelijk.
Laatste twee keer: diphenhydramine slikken (een of ander antihistaminicum dat slaapverwekkend werkt), slaapmasker op en tukken. Lange vluchten, brrr.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:28 schreef koekii het volgende:
Ja, dat kan ik begrijpen Maar waarmee vermaak je jezelf dan?
Aan de andere kant wordt de stop ook gebruikt om een stofzuiger door het vliegtuig heen te halen en het vuilnis op te ruimen. Vraag me af of je dan nog zo prettig zit.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:14 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel aannemen. Ik heb zelf drie scenario's meegemaakt: 1. je moet in het vliegtuig blijven 2. je moet van boord. 3. je mag zelf kiezen. Als dit belangrijk voor je is, dan zou ik vooraf de maatschappij even bellen, hoe ze hiermee omgaan op die vlucht.
In het geval van scenario 3. zou ik niet te enthousiast van boord gaan als het bijv. diep in de nacht is en/of je voelt je moe. Je zit dan namelijk de gehele duur van de stop in het transit gedeelte van een of andere terminal. Je kunt dus niet terug het vliegtuig in zodra je het beu bent. Bovendien moet je dan al je handbagage meenemen en bij terugkeer opnieuw de security check doorstaan.
Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik was kennelijk niet duidelijk genoeg
Nou, de meeste nemen hun laptop mee en mijn vraag was of ze ook van die gratis internet daar hebben oftewel WiFi. Sommige mensen gebruik daarvoor zoon internetdongel
gezien haar posthistorie had ik niet veel zin om het uit te leggen, maar ja, dat dusquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Je haalt van alles door elkaar en ik hoop niet dat je zit te trollen, maar ik zal toch antwoorden.
Er wordt geen WiFi met internet aangeboden in een vliegtuig. Er wordt wel op kleine schaal geexperimenteerd met een dergelijke service, maar of het gaat werken en gratis wordt is een andere vraag. Een dongel/usb maakt gebruik van een mobiel telecom netwerk. Dit is vanuit een vliegtuig in de praktijk niet bruikbaar.
De passagiers met een laptop hebben geen internetverbinding en gebruiken software van hun lokale harde schijf om te werken of een film te bekijken.
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ook dat is onjuist. De Embraer vervangt de Fokker 50, niet de Fokker 70. Dus het verhaal dat KLM meestal met de Embraer op AMS-DUS vliegt klopt niet en dat het niet lang meer duurt voordat ze vervangen worden door de Embraer komt ook niet. KLM is juist net begonnen met het vernieuwen van het interieur van de Fokkers die er nog zijn.
Bij www.seatguru.com kan je kijken of er een powerpoint bij je stoel zit. Is vaak alleen op de eerste rijen beschikbaar, en mijn ervaring is dat niet alle (en dat is mild uitgedrukt,: op 4 van de 4 transatlantische vluchten) seat maps van de airbus 330 kloppen (wat wil zeggen dat er geen powerpoint beschikbaar was in economy). Kortom: laad je telefoon thuis op om zeker te zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Wat ik me afvraag, maar het is echt een n00bvraag.. Hebben alle Delta vliegtuigen die van AMS naar Boston vliegen de mogelijkheid dat je je iphone op kan laden?! En zo ja, wat voor stekker moet er dan in, een amerikaanse of een europeese?
Er bestaan ook externe accus/battery-packs als het echt zo'n crisis is om enkele uren zonder iphone te moeten zitten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Misschien houdt een Iphone het niet uit op een acculading en heb je tussentijds opladen nodig voor je aan de overkant bent
Dan heb ik de feiten toch gewoon op een rij? AMS-DUS wordt en blijft gevlogen worden door een Fokker. Het ging toch over die route en niet over de route AMS-BRU en TRD?quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
Via de Air Astana-site zie ik een verlate vlucht aankomen vanmorgen vanuit Almaty, terwijl de vertrekkende vlucht naar Amsterdam ook vertraagd was. Alle andere (gelukkig niet veel) vliegen op tijd. Blijkbaar komt de vlucht dan dus vanuit Almaty, naar Atyrau voordat ie naar AMS vertrekt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
http://data.flight24.com/flights/kc903/
probeer deze site eens
of de timetable van Air Astana
Boston is met een A330. Grootste gedeelte van de DL vluchten is ook met de Airbus, rest 767.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Volgens mij vliegt DL met 767's op AMS en die hebben geen powerpoints.
geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.quote:Op zondag 12 december 2010 04:36 schreef EddyAlbena het volgende:
O inderdaad ja, hm was in de war met een andere route dan volgens mij.
Als je een vlucht al hebt geboekt, en je meldt je na de boeking aan voor Flying Blue, kun je deze miles dan nog wel mee laten tellen (uiteraard als de vlucht nog niet geweest is)?
Ah mooi, bedankt!quote:Op zondag 12 december 2010 06:37 schreef Essebes het volgende:
[..]
geen enkel probleem! Geef je FB nummer af bij inchecken of claim de miles achteraf via internet.
Ook al is het niet belangrijk, toch even aan aanvulling. De eerste 10 E190's zijn gekocht als vervanging voor de F50, daarna zijn er nog 7 gekocht ter vervanging van de F100. Dat houdt, in dit geval, in vervanging in de zin van om tot een (ongeveer) gelijk aantal vliegtuigen te komen (een x aantal F50's plus een x aantal F100's eruit, een Y aantal E190's erbij).quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je perse de betweter wil uithangen moet je wel je feiten op een rij hebben... Om maar twee voorbeelden te noemen: Op AMS-TRD en AMS-BRU is een Fokker 70/100 vervangen door de Embraer, beide routes die ik regelmatig vlieg. Maargoed, kan zijn dat DUS niet op de prioriteitenlijst staat voor vervanging.
Is verder ook niet echt belangrijk voor dit topic.
wachten of lezen of een psp oidquote:Op donderdag 9 december 2010 20:26 schreef koekii het volgende:
[..]
Dat is trouwens een hele goede vraag van Nienke__
Waarmee houden jullie jezelf bezig als je een hele lang vlucht hebt?
Normaalgesproken duren mijn vlucht maximaal 5 uurtjes en ik neem ze vooral 's nachts zodat ik me niet ga vervelen en dat ik even kan slapen ofzo. Maar wat doen jullie nou als je overdag een vlucht hebt van 8 uurtjes of 10 uurtjes?
naar fox bellen?quote:Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi
Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.
Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).
Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
Als het een dusdanige kleine wijziging is zal ene Malaysia Airlines of de reisorganisatie er geen probleem mee hebben.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:11 schreef belegingnewbie het volgende:
Hoi
Ik vlieg volgende week vrijdag naar Maleisië.
Op de papieren die ik van fox heb gekregen staat tot mijn schrik de laatste letter van me achternaam er niet op.(= geen toegang tot de vlucht), ik twijfel er zeer aan of ik mijn gegevens verkeerd heb opgegeven.(gegevens +paspoortnummer moet je via de website van fox invullen/bevestigen).
Weet iemand hoe coulant fox / Maleisië airlines hier mee is?
Ik deel je twijfels. Ik ben ook een keer overgestapt op Terminal 5 en ik vond het erg lang duren. Eerlijk gezegd heb ik toen niet op de klok gekeken, maar om te beginnen werden we al met een bus opgepikt bij het aankomende toestel.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende?
Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:10 schreef Rucebo het volgende:
Kort vraagje:
Is een uur overstaptijd op London Heatrow voldoende? Bij aankomst op dezelfde terminal (terminal 5). Ik heb als alternatief 2.5 uur overstap tijd, maar liever dat dan enorm moeten stressen om een vlucht te halen.
Vorige keer duurde het voor mijn gevoel wel even voordat ik door alle controles heen was. De vlucht wordt trouwens zo aangeboden door British Airways.
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemenquote:Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
Goed punt... ik kan vanaf hier maar uit twee "feeder" vluchten per dag kiezen, vandaar dat ik niet aan die optie dachtquote:Op donderdag 16 december 2010 18:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Tenzij het verschil tussen 1 of 2.5 uur komt door een eerdere eerste vlucht te nemen
Hoewel niet meer van toepassing voor de vraagsteller, betekent het niet automatisch dat je als je je aansluiting mist je op de eerstvolgende vlucht wordt gezet, als je buiten je schuld om je aansluiting mist heeft de maatschappij nog wel de vervoersplicht, maar beperkt dit zich tot de eerste vlucht waarop plaats is.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dan nog, als het alternatief is dat je ook 2,5 uur kan wachten, weet je dat je indien je de overstap van 1 uur niet haalt niet al te lang hoef te wachten op alternatief vervoer verder.
zeg gewoon dat je eraf gaat ze moeten(!) je koffer uit het vliegtuig halen want het toestel mag pas weg als iedereen in het toestel zit die bagage erin heeft zittenquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:27 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ok thx.
Zat net wat te googlen en hier werd ook aangegeven dat je gewoon 'uit kan stappen' met een bepaald excuus en dat ze dan je koffer er wel af moeten halen, maar dat is niet echt mijn stijl, ben slecht in liegen...
En het is echt ellende, reken op uren wachten voordat je je koffer hebt. Dit uit ervaring...quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:42 schreef jeloen het volgende:
[..]
zeg gewoon dat je eraf gaat ze moeten(!) je koffer uit het vliegtuig halen want het toestel mag pas weg als iedereen in het toestel zit die bagage erin heeft zitten
ze moeten wel als je koffertje al in het toestel is hequote:Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
Natuurlijk. Maar nogmaals, uit ervaring is het diepe ellende. De koffer wordt er direct van afgehaald, maar het duurt uren voordat jij hem dan hebt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:44 schreef jeloen het volgende:
[..]
ze moeten wel als je koffertje al in het toestel is he
Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar nogmaals, uit ervaring is het diepe ellende. De koffer wordt er direct van afgehaald, maar het duurt uren voordat jij hem dan hebt.
ja maar ze doen koffertje in het toestel maar als blijkt dat jij er niet bent mag koffertje niet mee en ze gaan dan echt koffertje er niet uithalen om vervolgens cheks te doen om hem vervolgens weer in te laden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen
Zou ik niet vanuit gaan, dit was zeker een idee waarover maatschappijen aan het nadenken waren een tijdje terug om dat soort praktijken te weren.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:50 schreef jeloen het volgende:
[..]
ja maar ze doen koffertje in het toestel maar als blijkt dat jij er niet bent mag koffertje niet mee en ze gaan dan echt koffertje er niet uithalen om vervolgens cheks te doen om hem vervolgens weer in te laden.
dan is het koffertje er uit en verder.
(maar je kunt het uiteraard navragen)
Dit is niet toegestaan voor maatschapijen. Het nazenden van bagage mag uiteraard wel als een passagier de eindbestemming heeft bereikt maar zijn bagage niet, maar dan weet de passagier niet dat zijn koffer niet gelijk met hem zou meevliegen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen
Het gebeurt nu ook niet voor zover ik weet, maar ik weet wel dat mijn werkgever ermee bezig was het te realiseren, maar van te voren was het eigenlijk al duidelijk dat het meer geld zou kosten dan opleveren.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dit is niet toegestaan voor maatschapijen. Het nazenden van bagage mag uiteraard wel als een passagier de eindbestemming heeft bereikt maar zijn bagage niet, maar dan weet de passagier niet dat zijn koffer niet gelijk met hem zou meevliegen.
Als ze de koffer op deze manier zouden gaan nazenden dan bestaat er een veiligheidsrisico, (je kan dan anticiperen dat bagage aan boord van een vlucht zal komen waar je niet zelf in hoeft te zitten, waardoor de mogelijkheid van een aanslag ontstaat) eentje die een luchtvaartmaatschapij op sancties zal gaan staan. (Want je kan nooit alle bagage voor 100% die op deze manier meegaat gaan controleren).
ja, het is lastig. Ik moet morgen uit m'n huis, en kan pas in januari in m'n volgende huis. Gelukkig vergoed m'n annuleringsverzekering het als de KLM het niet uit betaalt, dat scheelt. Ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:24 schreef Drive-r het volgende:
Geen idee, ik zit ook in Zweden vast. Ik heb zelf gewoon onderdak, maar ik reken nog niet op een vertrek morgen en ik moet naar Engeland, waar het nog iets minder ellendig is dan in Nederland momenteel. Ik heb nu vluchten geboekt voor morgen met Norvegian, SAS en British Airways
AMS kan je volgens mij vergeten, dat lijkt potdicht te zitten...quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben dol op sneeuw, echt. Maar sneeuw en vliegen is kut met peren...
Ik moet ook nog overstappen op AMS, ben benieuwd hoe dat gaat....Hoop toch echt zondag hier weg te kunnen, maandag moet ik eigenlijk gewoon werken...
zondag wellicht niet. Daar hoop ik maar op..quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
AMS kan je volgens mij vergeten, dat lijkt potdicht te zitten...
Zal wel goed komen, storm gaat nu richting Londen geloof ikquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zondag wellicht niet. Daar hoop ik maar op..
Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:54 schreef nlboy het volgende:
Momenteel ben ik in Miami en ik wil nog twee steden bezoeken. Welke site raden jullie aan waar ik goedkoop tickets kan boeken? Ik had al gekeken op cheaptickets.com en .nl, maar misschien bestaat er nog een betere en goedkopere site?
Dit hangt af van de boekingsklasse van het ticket Miami - Amsterdam dat je al hebt. Als je een goedkoop take-off tarief hebt, dan valt het niet te wijzigen en ben je de ticketprijs kwijt. De kosten van het 'omboeken' zijn dan gelijk aan de kosten voor een nieuw ticket New York - Amsterdam. Dat kun je nagaan via de website van KLM.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:56 schreef nlboy het volgende:
En is het mogelijk om bijvoorbeeld je KLM ticket om te boeken van Miami naar New York? Zo ja, wat zijn ongeveer de kosten daar van? (ik weet iig dat de tickets vanaf NY naar Amsterdam goedkoper zijn dan vanaf Miami)
Een andere prijsvechter is Southwest Airlines. Aangezien het de kerstperiode is, zul je inderdaad weinig of geen mooie aanbiedingen kunnen verwachten.quote:Op zaterdag 18 december 2010 03:19 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
Ze doen soms moeilijk als de vlucht zelf binnen die 24u vertrekt, maar mijn ervaring is dat ze er met een beetje "doorduwen" er geen probleem van maken en toch kostenloos cancellen. En met slecht weer zijn ze al helemaal coulant, dus dat komt goedquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:30 schreef Drive-r het volgende:
De SAS heeft een relaxed systeem dat je binnen 24 uur gratis kunt cancellen, dus die heb ik maar geboekt voor de zekerheid. De BA had ik al, dat is mijn eerste keuze. Als die dus gaat, cancel ik SAS bijna gratis (wat admin kosten). Als die niet gaat en SAS gaat wel, cancel ik BA en krijg ik alles terug (omdat het dan hun fout is).
De Norvegian was maar 699 SEK, dus die optie leek me de moeite waard om erbij te nemen. Mijn vriendin moet namelijk echt nodig naar Londen toe, ik heb niet zo'n haast. Als ik die Norvegian cancel krijg ik altijd nog de tax enzo terug, dus kost het maar 500 SEK ofzo.
Ja. De maatschappij moet verzorging aanbieden, ook als de reden buiten hun macht ligt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
moet een luchtvaartmaatschappij overnachtingskosten vergoeden als je vlucht gecancelled is door slecht weer?
De vroege vlucht van Norwegian is gelukt, helaas vloog hij naar Stansted ipv Gatwick, maar in ieder geval aangekomen. Mijn BA vlucht van later vandaag is al gecancelled, dus dat geld krijg ik terug en dan nog SAS regelen en klaar is Kees! Uiteindelijk dus maar 699 SEK kwijt, mijn originele vlucht was veel duurder.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ze doen soms moeilijk als de vlucht zelf binnen die 24u vertrekt, maar mijn ervaring is dat ze er met een beetje "doorduwen" er geen probleem van maken en toch kostenloos cancellen. En met slecht weer zijn ze al helemaal coulant, dus dat komt goed
Nee, dat passen ze niet. En nee, ik heb besloten helemaal niet naar Bremen te gaan, plannen helemaal omgegooid...quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:18 schreef quirigua het volgende:
Naar Hamburg of Kopenhagen gaat mssch minder tijd kosten ? Dat is wel de concurerende vlieg-mafia. Over Hanover is ook zowat, die gaan niet zo vaak, Hamburg wel vaker, Kopenhagen ook !
Als die 20 kg in een carry-on passen, kiun je het toch proberen ?
gelukt inderdaad. Wat een gekkehuis, ik heb nog nooit zoveel mensen gezien in een vliegveld om 5 uur 's morgens...quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:29 schreef The_stranger het volgende:
Ik denk dat als je het uitlegt het wel goedkomt onder deze omstandigheden.
Daarnaast zijn er nu zoveel koffers "over" dat ze die niet eens kunnen vervoeren, ook al weten ze al van alle koffers waar de eigenaar zich bevindt. Er is simpelweg geen ruimte beschikbaar in de vliegtuigen, zeker niet binnen Europa. Daarnaast vergis je je in hoe lang het duurt om de eigenaar te traceren en zelfs al is de eigenaar gevonden, dan nog is je koffer 1 in een berg van koffers, dan duurt het ook nog wel even voordat de koffer gepakt is.quote:Op zondag 19 december 2010 18:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dankzij het weer is het op het moment waarschijnlijk al moeilijk genoeg om mensen op hun plaats van bestemming te krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze dit niet als hun hoogste prioriteit zien.
Steeds vaker niet inderdaad, tenzij je duurdere tickets koop of frequent flyer bent. Stoelen kan je dan bijvoorbeeld pas bij het (online) inchecken kiezen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:19 schreef Fargo het volgende:
Ik vlieg in mei met Jet Airways naar New York. Nu ben ik vast een beetje aan het kijken hoe het online inchecken in zijn werk gaat, want dat ging de vorige keer met Delta (bijna) fout, waardoor mijn vriendin en ik pas op het laatste moment stoelen naast elkaar konden regelen.
Maar wat zegt dit nu over de maatschappij? Dat het niet eens bestaat om vantevoren stoelen vast te leggen? Gebeurt dat pas op de luchthaven, vlak voor vertrek?
http://www.flightguru.in/jetairways/jet-airways-check-in.shtml
Thanks! Op dit moment is het idd redelijk duur om te vliegen (ivm kerst en oud&nieuw). Met Delta ben ik rond de 200 euro kwijt, dus redelijk hetzelfde als jetBlue. Ik ga daarom maar een andere keer naar NY.quote:Op zaterdag 18 december 2010 03:19 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
Ja ik heb toen een goedkope ticket naar Miami geboekt, dus dat betekend dat ik helaas niet kan wijzigen en dat NY er niet in zit (te duur om op en neer te gaan ivm kerst). Op de site vond ik het onduidelijk omschreven over het ticket wijzigen (alleen over naam/datum wijzigen). Iig thanks voor de uitleg!quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:02 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit hangt af van de boekingsklasse van het ticket Miami - Amsterdam dat je al hebt. Als je een goedkoop take-off tarief hebt, dan valt het niet te wijzigen en ben je de ticketprijs kwijt. De kosten van het 'omboeken' zijn dan gelijk aan de kosten voor een nieuw ticket New York - Amsterdam. Dat kun je nagaan via de website van KLM.
Als je een 'flexibel' tarief hebt, dan kun je het ticket wijzigen met een bijbetaling en soms zelfs helemaal gratis. Een eventueel tegoed in jouw voordeel blijft dan als credit bij de KLM dat je kunt gebruiken bij je volgende ticket.
Ok, dat is jammer. New York is erg cool.quote:Op woensdag 22 december 2010 00:49 schreef nlboy het volgende:
[..]
Ja ik heb toen een goedkope ticket naar Miami geboekt, dus dat betekend dat ik helaas niet kan wijzigen en dat NY er niet in zit (te duur om op en neer te gaan ivm kerst).
Daar had ik natuurlijk zelf ook al wel gekeken. Als ik dan wil inchecken met de bij mij bekende gegevens, dan krijg ik dit te lezen:quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
probeer het eens op de website van de Jet airways zelf
http://www.jetairways.com/NL/EU/PlanYourTravel/WebCheck-in.aspx
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan. Klopt ik zit momenteel in Miami. Dus voor de volgende keer als ik ga bijvoorbeeld rondreizen is de enige mogelijkheid om 2x een enkele reis te boeken.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:06 schreef jaco het volgende:
[..]
Ok, dat is jammer. New York is erg cool.
Ik begrijp nu pas dat je een retourticket Amsterdam - Miami had gekocht en dus de heenreis daarvan al gebruikt hebt. In dit geval had je ook aan een duurder flexible ticket niets gehad. Ook bij zo'n flexibel ticket kun je niet zomaar de vertrek luchthaven van de terugreis wijzigen en het is ook niet zo dat je bij annulering van alleen de terugreis 50% oid van de prijs terug krijgt.
dat dus (niet overdreven lang, maar zeker niet heel kort)quote:Op woensdag 22 december 2010 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier staat het in je bericht...
JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.
Dus 24 uur vna te voren.
Nee, je kunt ook een zogenaamd 'open jaw' ticket kopen, wat ongeveer dezelfde prijs is als een retour. Je vliegt dan A-B en C-A.quote:Op donderdag 23 december 2010 03:46 schreef nlboy het volgende:
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan. Klopt ik zit momenteel in Miami. Dus voor de volgende keer als ik ga bijvoorbeeld rondreizen is de enige mogelijkheid om 2x een enkele reis te boeken.
Goed om te weten voor de volgende keer om dan een 'open jaw' te boeken. Ik heb bij KLM geboekt en het is helaas onmogelijk om ze te bereiken (ivm de sneeuwchoas op schiphol).quote:Op donderdag 23 december 2010 09:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, je kunt ook een zogenaamd 'open jaw' ticket kopen, wat ongeveer dezelfde prijs is als een retour. Je vliegt dan A-B en C-A.
Je kunt altijd proberen om nog even de airline te bellen, die kunnen je soms tegen een kleine toeslag wel omboeken als ze zien dat ze toch nog ruimte over / tekort hebben op bepaalde vluchten. Zeker bij Amerikaanse maatschappijen proberen ze je als klant te behouden en zullen ze proberen met een voorstel te komen is mijn ervaring, maar accepteer het als ze gewoon 'nee' zeggen.
Terecht naar mijn meningquote:Op vrijdag 24 december 2010 21:50 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dat is niet verwijtbaar aan de airline. Weer, stakingen etc vallen buiten de regeling.
Hij krijgt de kosten van z'n ticket wel terug. Hij heeft het ticket immers nooit gebruikt. Op de volgende link kun je er een en ander over lezen : http://www.consuwijzer.nl(...)at_zijn_mijn_rechtenquote:Op vrijdag 24 december 2010 19:38 schreef Party_P het volgende:
Een "bekende" van mij probeerde vandaag van Gdansk naar Bremen te vliegen, maar de vlucht is geannuleerd. Voor zover ik weet is er ook geen vervangend vliegtuig ingezet oftewel: genaaid
Nu weet ik dat er een bepaalde Europese regelgeving is waarin staat dat hij recht zou moeten hebben op een refund 250 euro van Ryanair, maar geldt dit ook in geval van mist/sneeuw?
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Hij krijgt de kosten van z'n ticket wel terug. Hij heeft het ticket immers nooit gebruikt. Op de volgende link kun je er een en ander over lezen : http://www.consuwijzer.nl(...)at_zijn_mijn_rechten
De 250 euro die je noemt, is een vergoeding die de maatschappij je moet geven als de vertraging niet door overmacht is veroorzaakt (maar bijvoorbeeld door slechte planning van de maatschappij). Die vergoeding komt dus bovenop de ticketprijs die ook terug betaald moet worden. Maar goed, dat is hier dus niet ter sprake.
Je schreef in je vraag dat er sprak was van mist/sneeuw, waarmee je zelf de suggestie van overmacht deed. Maar goed, in dat geval dus de ticketprijs terug + 250 euro. Op die website wordt uitgelegd welke stappen je kunt ondernemen.quote:Op zondag 26 december 2010 12:35 schreef Party_P het volgende:
[..]
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.
Het was dus puur een probleem met die vlucht, mist zou in dit geval geen reden moeten zijn tot annulering van de vlucht.
Bij mist kunnen vliegtuigen soms wel veilig opstijgen, maar niet landen. Om een vliegtuig te hebben, moet die eerst eens geland zijn op de plek waarvandaan je wilt vliegen, dus kan het wel onder overmacht door de weersomstandigheden vallen. Ligt helemaal aan de plaatselijke situatie.quote:Op zondag 26 december 2010 12:35 schreef Party_P het volgende:
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.
Daarnaast kan het vliegtuig in kwestie wel eens op een andere luchthaven gestationeerd zijn, waarvan niet gevlogen kan worden, of eerder moeten uitwijken waardoor deze niet ingezet kan worden.quote:Op zondag 26 december 2010 22:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij mist kunnen vliegtuigen soms wel veilig opstijgen, maar niet landen. Om een vliegtuig te hebben, moet die eerst eens geland zijn op de plek waarvandaan je wilt vliegen, dus kan het wel onder overmacht door de weersomstandigheden vallen. Ligt helemaal aan de plaatselijke situatie.
Makkelijker dan met KLM of BA in ieder geval, is mijn ervaring. En ze zijn voor zover ik weet de enige maatschappij waar je via de website kunt zien welke vluchten geannuleerd zijn en je meteen met een simpel webformulier je geld in een dag terug hebt.quote:Op maandag 27 december 2010 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair staat niet bekend als een organisatie waar je gemakkelijk contact mee kan krijgen.
ik ben erg tevreden over m'n doorlopende reisverzekering bij interpolis, van de rabobank. Ik zat nu ook met de weersomstandigheden, en als klm mijn kosten niet vergoed, dan geven zij mij per dag een zekere vergoeding, afhankelijk van het land waar je bent, natuurlijk..quote:Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Ben even met mijn kortlopende reisverzekering bezig. Gaan in februari naar Boston en NY, maar nu met het niet vliegen van vliegtuigen zou ik misschien wel extra willen verzekeren dat we bijv overnachtingen vergoed krijgen als er vliegtuigen uit zouden vallen. Heeft iemand daar tips voor, of is dit überhaupt niet te verzekeren?!
Ze sturen hem inderdaad op nadat je je eerste vlucht heb gemaakt (met KLM of partners). Althans, zo ging dit bij mij.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:51 schreef copyfile het volgende:
Heb me zojuist aangemeld voor het flyblue programma van de klm. Nu vroeg ik me af je hier nu een pasje van thuisgestuurd krijgt ? Ik zie in mijn profiel namelijk dat een tijdelijk pasje kan uitprinten maar ze sturen er dus nu al eentje op ? Je moet niet eerst je 1e vlucht maken met dit programma?
Ben je minimaal zo'n 3 uur mee bezig en kost zo'n 8 euro op de goedkoopste manier. Dus niet aan te raden met veel bagage. Bangkok is overigens vanaf Dusseldorf vaak iets goedkoper.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:30 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?
London is opzich wel interessant, bedenk wel dat er vaak minimaal 1 overnachting bijkomt, hoewel dat met een Easyhotel Heathrow (rond de 30 euro) wel meevalt, het kost wel 1 extra reisdag, dus de besparing moet wel de moeite waard zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:30 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?
- Tweede vraag: Emirates komt ook vaak voorbij als goedkope maatschappij. Je zit alleen vaak met die overstaptijd van soms wel een halve dag. Wat is allemaal op Dubai airport te doen? Genoeg leuke dingen om de tijd te doden?
Sneeuwbuien zijn nooit van te voren te voorspellen en ook al kun je een benadering geven, als maatschappij ben je afhankelijk van onder meer het vliegveld, andere bedrijven en veel meer factoren, zeker als het niet je thuisbasis betreft, zodat deze sneeuwperiode mijns inziens wel degelijk als overmacht gezien kan worden.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:
Naar mijn idee kon ma op de hoogte zijn van de sneeuwbuien gezien zowel schiphol als de knmi deze sneeuwbuien al dagen van te voren kunnen voorspellen met de juiste tijd erbij, dit is dus geen overmacht maar gewoon onzorgvuldigheid.
Je hebt recht op 0,0 niks nada noppes.quote:
En zijn nog genoeg maatschappijen waarbij je überhaupt niet online kan inchecken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:22 schreef EddyAlbena het volgende:
edit: zie nu dat er staat dat online inchecken alleen mogelijk is voor binnenlandse vluchten, dat ik dat nog mee mag maken...
Zelfs al zou Maleisie Airlines op de hoogte zijn van de sneeuwbuien. Wat hadden zij dan volgens jou moeten doen ?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:
Weet iemand waar ik nu precies recht op heb? en of ma echt nalatig is geweest als het gaat om het niet op de hoogte zijn van de sneeuwbuien?
Prima maatschappij, voor de vernieuwing van de infrastructuur op de website kreeg ik direct na de boeking een email ter bevestiging.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:13 schreef Terpentin07 het volgende:
Iemand ervaring met Air Asia? Heb vanmiddag twee vluchten geboekt en kreeg ook direct een boekingsnummer maar heb wel nog geen bevestigingsmail ontvangen. Heb op de airasia site ook een account aangemaakt maar ook daar staan mijn vluchten niet tussen. Duurt het bij deze maatschappij soms wat langer met de verwerking?
Ja, binnen Europa wordt bagage altijd doorgelabeled, geen probleem. En als de overstaptijd langer dan 45 minuten is, dan zal de bagage ook met hetzelfde vliegtuig als waar jij in zit meegaan.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:07 schreef SirMatthew het volgende:
Ook nog even een vraagje, ik wil van zaterdag tot zaterdag naar Istanbul, het liefst vanaf A'dam.
Nu heb ik een mooie vlucht gevonden voor 170 euro met Austrian Airlines. (goede maatschappij volgens mij) Deze vlucht heeft echter wel een overstap, zowel heen als terug.
De tijd is 1:25 op Vienna Airport en 1:20 op Zurich.
Volgens mij wordt de bagage toch gewoon geregeld, dat moet op tijd kunnen? En voor de rest, moet ik nog door de douane? En als we het vliegtuig door vertraging missen regelen ze gewoon een hotel voor je en een volgende vlucht?
Bvd
Je had gelijk. Ik kreeg ook ineens iets van tien bevestigingen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Prima maatschappij, voor de vernieuwing van de infrastructuur op de website kreeg ik direct na de boeking een email ter bevestiging.
Na de vernieuwing van de infrastructuur duurt dit tegenwoordig een dag. Mij is het onduidelijk waarom, maar het is tot nu toe altijd nog goed gegaan.
Een ander puntje, als je voor de vernieuwing een account had aangemaakt met als nationaliteit Nederlander, ben je na de vernieuwing nu Netherlands-Antilles. Dit kan je wijzigen op de website, maar kost een kleine fee. Zo klein dat het de naam niet waard is om te noemen, maar ik ben zo principieel ingesteld dat ik een fout van Air Asia natuurlijk niet ga belonen, tot op heden nog geen problemen gehad met geboekte vluchten.
Sowieso, Air Asia is opzich prima, een Hot Seat is opzich wel aan te raden als het toestel wat voller zit, op die manier heb je wat de ruimte.
Toevallig vandaag weer met Air Asia wat vluchten geboekt, niet super budget, maar voor 2 personen vor 200 euro retour van Hong Kong naar Bangkok is ook weer niet al te veel geld.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:06 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Je had gelijk. Ik kreeg ook ineens iets van tien bevestigingen.
Nu boeken! Last minutes zijn er niet echt meer, en hoe vreoger je boekt, hoe voordeliger het meestal is..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?
M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
Is het als één reis geboekt, met dezelfde maatschappij? Of heb je zelf twee vluchten aan elkaar geplakt?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:41 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraagje over vliegen via Katowice, Polen.
Als mijn 1e vlucht een landigstijd heeft van 19:45 op Katowice, en mijn connecting flight vertrekt om 21:10 ook vanaf Katowice ... haal ik dat dan?
Als je vluchten geen vertraging hebben, vast. Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me niet voorstellen dat eht een heel groot vliegveld is. Als je eerste vlucht wel vertraging heeft, dan wordt het lastig. Als je de vluchten met dezelfde maatschappij geboekt hebt, of in 1 reis, dan moeten ze je vervangend vervoer aanbieden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:41 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraagje over vliegen via Katowice, Polen.
Als mijn 1e vlucht een landigstijd heeft van 19:45 op Katowice, en mijn connecting flight vertrekt om 21:10 ook vanaf Katowice ... haal ik dat dan?
Weliswaar met dezelfde maatschappij, maar omdat dit WizzAir is kun je het beschouwen als aan elkaar geplakte reizen ...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Is het als één reis geboekt, met dezelfde maatschappij? Of heb je zelf twee vluchten aan elkaar geplakt?
Dezelfde maatschappij is nog geen garantie. Ik gok dat hij met Ryanair vliegt; en indien de eerste vlucht vertraging heeft (wat niet ondenkbaar is), dan is het jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als je vluchten geen vertraging hebben, vast. Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me niet voorstellen dat eht een heel groot vliegveld is. Als je eerste vlucht wel vertraging heeft, dan wordt het lastig. Als je de vluchten met dezelfde maatschappij geboekt hebt, of in 1 reis, dan moeten ze je vervangend vervoer aanbieden.
Ik zou maar zo snel mogelijk boeken want op deze route (direct of via Parijs) zitten de toestellen sinds 2008 echt hardstikke vol. Dus weinig kans op een last minute aanbieding. Hooguit dat TAM nog iets in de aanbieding heeft, maar ik betwijfel het. Ik maak deze trip iedere 2 maanden, en hoe later je boekt, hoe duurder het wordt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?
M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
In dat geval moet je de ingecheckte bagage van de eerste vlucht ophalen en voor de aansluitende vlucht weer inchecken aan de landside. Dat moet 40 minuten van tevoren en wordt dus krap.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Weliswaar met dezelfde maatschappij, maar omdat dit WizzAir is kun je het beschouwen als aan elkaar geplakte reizen ...
Jaquote:Op maandag 24 januari 2011 20:37 schreef lezzer het volgende:
Misschien een overbezorgde of onnozele vraag, maar mag je voedsel meenemen in je handbagage?
Het zou dan gaan om een (dicht) pak havermout en een potje oploskoffie.
Dan zou ik persoonlijk voor China Airlines gaanquote:Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.
China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..
En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?
En hoever van te voren kan je je stoel blokken?
Dank!
Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstapquote:Op maandag 24 januari 2011 21:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
Wat is het meest relaxed om 1-stop naar Beijing te vliegen, de prijs niet meegenomen?
Utrecht > Amsterdam > Londen > Beijing (747)
Utrecht > Düsseldorf > Beijing (A380)
Utrecht > Amsterdam > Dubai > Beijing (777 en A380)
Dat is ook met overstap in Dubai.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
stiekem had ik wel de prijs in gedachten. Nonstop via Düsseldorf is bijna 2 keer duurder dan via Londen.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat kun je zelf wel raden toch? Via Düsseldorf zonder overstap
Ik ben een paar keer vanaf Brussel non-stop naar Beijing gevlogen met Hainan Airlines. Echt perfect en cheap! Of wil je per se met de a380?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:18 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
stiekem had ik wel de prijs in gedachten. Nonstop via Düsseldorf is bijna 2 keer duurder dan via Londen.
.. eigenlijk was de vraag meer of het 200 euro waard is om meer relaxed daarheen te vliegen.
Verschil? De prijs. That's it.. Het is geen zoek de 11 verschillen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:46 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje:
Ik wil vanaf Weeze tickets boeken richting Londen.
Echter kan ik daar van Weeze naar Londen kiezen uit 2 tarieven -> 1: Standaard tarief 2: Geen belasting.
Wat is het verschil in beiden? En dan heb ik het niet over de prijs want dat weet ik -> Standaard tarief is 45 euro duurder dan die zonder belasting.....
Tnx voor de hulp!
Vanaf 27 maart vliegt Air China drie keer per week rechtstreeks vanuit Düsseldorf naar Beijing.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht
Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
Nee, hoeft niet per se met de A380 Hoeveel heb jij betaald? Voor 500 euro kan ik via Londen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:54 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer vanaf Brussel non-stop naar Beijing gevlogen met Hainan Airlines. Echt perfect en cheap! Of wil je per se met de a380?
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:20 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Vanaf 27 maart vliegt Air China drie keer per week rechtstreeks vanuit Düsseldorf naar Beijing.
Sorry, ik bedoel Frankfurtquote:Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef Thetallguy het volgende:
Als je het doet om nonstop te kunnen vliegen zou ik nog even goed je opties vanaf Dusseldorf bekijken, er is namelijk geen rechtstreekse Dusseldorf - Beijing vlucht
Hoe dan ook hebben alle 3 je opties een overstap ergens.
Ik weet het niet meer exact, maar het was rond de 500euro. Je kunt op hun website kijken en anders even mailen of bellen. Ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam met vragen en beantwoorden snel mail.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:29 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Nee, hoeft niet per se met de A380 Hoeveel heb jij betaald? Voor 500 euro kan ik via Londen.
Misschien in voorwaarden ofzo dacht ik?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:57 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Verschil? De prijs. That's it.. Het is geen zoek de 11 verschillen.
Is een andere vlucht toch? Vlucht 1 s'ochtends vlucht 2 s'middags Op vlucht 2 geven ze meer korting dan op vlucht 1 door daar de belastingen te schrappen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Misschien in voorwaarden ofzo dacht ik?
Maar waarom betaal je voor de ene reis in hetzelfde vliegtuig wel belasting en bij de andere niet?!?
Ze zijn soms in kwaliteit gelijk, soms is EVA Airlines beter als ze de 777 inzetten, want dan heb je eigen inflight entertainment.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.
China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..
En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?
En hoever van te voren kan je je stoel blokken?
Dank!
Dit heet open jaw ticket en kan met Expedia.com vrij gemakkelijk via 'multiple destinations' in het boek venster.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Blik het volgende:
Via welke website kun je het beste een vliegreis met een andere aankomst als vertrekstad boeken?
Voorbeeld:
Heen: Amsterdam - Peking
Terug: Kathmandu - Amsterdam
Of moet je nog altijd naar een reisbureau voor dergelijke fratsen?
Twee uur vertraging is zelfs voor AirAsia zeer fors en ook dan haal je het nog naar mijn mening.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen.
2 uur vertraging is een grote vertraging, ook voor Air Asia, maar ook weer niet geheel ondenkbaar. (Meerdere langere internationale vluchten worden over het algemeen aan elkaar gekoppeld zodat vertraging zoveel mogelijk wordt voorkomen, als er eentje uitvalt heb je gelijk wel een grote vertraging).quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht
Om de een of andere reden heb ik met diverse vluchten van PNH naar KUL en BKK bijna nooit vertraging gehad, hooguit een half uurtje max. En dan is 4,5 uur voor de lugguage pick up op LCCT en dan met de bus naar de main terminal ruim voldoende. Ik zou me daar absoluut geen zorgen om maken. En alle vertragingen ten spijt, denk ik dat de echte vertragingen met AirAsia wel meevallen. Wat de floeperts wel doen is dat wanneer ze b.v. 3 vluchten per dag op een route gescheduled hebben, o zo makkelijk de middelste vlucht cancellen wanneer het passagiers aanbod op de middelste en de late vlucht wat minder is. Maar goed, dat is mijn ervaring in slechts een jaartje of 10 in Z.O. Azie rondreizen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).
http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=
11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)
Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Een andere misschien best goede tip is om eerst een standaard economy stoel boeken. 30 uur voor je vlucht vertrekt is het mogelijk om online in te checken. Als blijkt dat 30 uur van tevoren die nooduitgang stoelen niet verkocht zijn worden ze gewoon ingezet als economy stoelen. Je kunt dan tijdens het online inchecken gewoon kosteloos de stoelen bij de nooduitgang reserveren. Blijken ze nou allemaal bezet te zijn dan kun je altijd nog upgraden naar een stoel in de comfortclass.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).
http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=
11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)
Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
De tickets zijn misschien allemaal al verkocht, maar niet iedere reiziger maakt gebruik van de mogelijkheid om z'n stoel alvast te claimen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Ik vond het niet veel kouder dan op andere plekken in't vliegtuig. En die bult bij de nooduitgang is heerlijk, kon ik prima met mijn benen op gaan liggen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:02 schreef copyfile het volgende:
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :
-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
ESTA toestemming is 2 jaar geldig. Je kunt op de site inloggen met je naam en paspoortnummer, je kunt dan checken wat de formele verloopdatum van je toestemming is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:03 schreef copyfile het volgende:
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
Bij de 747 toestellen van KLM is de bult echt een inkeping in de deur en is die plek bij de nooduitgang echt vervelend aangezien je beenruimte zeer beperkt is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:37 schreef copyfile het volgende:
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
Die mag zeker mee.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:45 schreef Sjoahn het volgende:
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
In flying blue punten is het als ik het goed herinner ca 33000 voor een upgrade van economy naar business op Amsterdam-New York.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:16 schreef copyfile het volgende:
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
Bovenstaande is inderdaad mijn ervaring met BA. Ik heb het zelf niet zo snel over voor een upgrade, hoewel dat voor mensen die voor een eigen zaak ofzo reizen natuurlijk anders is. Ik spaar gewoon gelukkig genoeg met werk reizen om lange prive vluchten meestal met punten te kunnen upgraden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:35 schreef jaco het volgende:
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.
Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9
Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.
Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
Waarom willen ze BC vol?quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:48 schreef buzz1291 het volgende:
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.
Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.
Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).
Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.
Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....
En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
Nee, dat verkleinen en vergroten gebeurt niet per vlucht. Bij BA en KLM staat het schot per vliegtuigtype bijna altijd op dezelfde plek, ik vlieg vaak genoeg in een lege BC. Wel heb je inderdaad soms op de eerste rijd EC gewoon BC stoelen, bij heel veel BA toestellen heb je dat en daarom is gold zo relaxed, dan kan ik weken van tevoren al die stoelen kiezen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.
Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
Dat dus!quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen
In deze tijden ja?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:00 schreef Thetallguy het volgende:
Moet wel lukken denk ik hoor
Ik ben afgelopen zomer nog 3 keer in een cockpit geweest, en de piloot heeft zelfs een foto daarvan gemaakt met mijn telefoon... maar OK, ik vloog met kinderenquote:
http://www.southwest.com/ die hebben het begrip low cost carrier uitgevondenquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:04 schreef Biertjuhhhh het volgende:
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...
ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
Na de vlucht zou geen probleem moeten zijn, tijdens de vlucht is de kans natuurlijk veel kleiner. Niet vanwege de angst voor terrorisme, maar de angst voor de krant en social media...quote:
ik zou op cheaptickets kijkenquote:Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.
China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..
En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?
En hoever van te voren kan je je stoel blokken?
Dank!
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets). Het wrange is dat ze naast die customer service tax ook nog boekingskosten berekenen. Het is gewoon belachelijk de consument de misleiden. Tegenwoordig kan je op die sites wel de vliegticketverzekering uitvinken, vroeger kon dat niet, maar na aanschrijven dat de verplicht af te nemen vliegticketverzekering niet alle te boeken maatschappijen daadwerkelijk dekt (geen low cost airliners of chapter 11 maatschappijen of Al Italia) is dat tegenwoordig wel mogelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:54 schreef jeloen het volgende:
[..]
ik zou op cheaptickets kijken
dan zal bru-doha-bkk er met Qatar het ''beste'' uitkomen voor ongeveer 700?
Ik vind het een reden om liever niet bij de nooduitgang te zitten, zeker als je wat groter bent; de stoelen zijn namelijk ook een stukje smaller en het schermpje kan nog wel eens erg onhandig laag en dichtbij zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef copyfile het volgende:
Ik heb door mijn plaats bij de nooduitgang mijn ptv in de armleuning zitten. Heeft iemand enig idee hoe dat precies werkt ? Lees wel vaak dat mensen het handiger vinden omdat je het scherm kan draaien, iemand misschien een foto ofzo ?
Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
Nooit maar dan ook nooit boeken via cheaptickets of worldticketcenter. Deze berekenen namelijk een eigen bedachte customer service tax. (Zogenaamd omdat ze geen vergoeding van de maatschappij krijgen voor verkochte tickets).
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Mee eens. Tenzij je nog ergens een kortingscode van cheaptickets vandaan kan halen en via haalmeeruitjecard of een soortgelijke site nog extra korting kan krijgen.
Anders kun je beter bij budgetair of expedia terecht. Behalve voor vluchten van KLM, want die berekenen die boekingskosten vaak nog eens apart door.
Echt doorzichtig is het allemaal nog lang niet.
Probeer hetzelfde ticket nu eens te vinden bij budgetair en expedia.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.
Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
De prijs inclusief alles, is dat ook de prijs die je ziet als je naar de betaalpagina gaat, WTC en Cheaptickets hebben namelijk de eigenschap om na het in te vullen van de persoonsgegevens net voor de betaalpagina opeens customer service tax toe te voegen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. De prijs voor mijn ticket bij cheaptickets is 506 euro (incl. alles) en bij vliegticketszoeken.nl 500 euro excl. 10 euro fee.
Dan is cheaptickets toch goedkoper ongeacht alle berekende taxes? Of trap ik nu juist in de sluwe marketing.
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.quote:Cheaptickets: € 514,55
Budgetair: € 510,38
Expedia: € 512,08
Om het lange verhaal kort te maken; bij cheaptickets komen er in de laatste stap plots 20 euro dossierkosten bij en als je met een creditcard wilt betalen, dan kost dat ook nog eens 10,85 extra.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:41 schreef Lindstrøm. het volgende:
Of komen er nog meer kosten bij @ Cheaptickets? Heb alles uitgevinkt.
Dan zou ik deze vlucht toch maar boeken via D-reizen, daar is de BA vlucht maar 650 euro.quote:
Je hebt gelijk. D-reizen komt bij mij het goedkoopst uit de bus met 509,00 bij de definitieve betaling. (maak 509,00 euro iDEAL)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:03 schreef DutchTrain het volgende:
Willekeurige test 1-8 april Ams- San Francisco met British Airways (budgetair vond ook goedkopere vluchten, die de andere niet vonden, maar ik vergelijk dezelfde vluchten nu)
cheaptickets
1e scherm 658,14
2e scherm 686,14 + 48,95
uitzetten van annuleringsverzekering, vliegticketsverzekering en sms-service geeft 680,14
3e scherm (na invoeren gegevens) + 20 euro dossierkosten maakt totaal € 700,14
€ 10,85 om met een creditcard te betalen.
extra's: 15 euro korting op volgende vlucht als je met i-deal betaalt, 6 euro korting als je met mastercard via haalmeeruitjecard betaalt en 25 euro korting als je lid bent van Columbus Magazine
Budgetair1e scherm 656,14
2e scherm 670,64 (incl vliegticketgarantie en airline service fee)
zelf uitvinken vliegticketgarantie levert 663,64
3e scherm 676,14 (incl 12,50 boekingskosten)
standaard staat na persoonsgegevens de annuleringsverzekering a 43,74 aan
Betalen: mastercard kost 10 euro, visacard is gratis, ideal gratis en bankoverschrijving 5 euro
Ook hier korting van 6 euro met haalmeeruitjecard
Totaal 676,14
oh, even snel bestellen dus. thanks.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks
Deze actie van D-reizen is al een tijdje hoor. In augustus vorig jaar tickets voor Lufthansa gekocht naar Frankfurt in oktober, door deze 'actie' was het goedkoper om te vliegen dan met de trein te gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ik wist toch zeker dat d-reizen ook 25 euro boekingskosten had, maar ik zie nu dat dit een actie is en je de boekingskosten niet betaalt. Budgetair had die actie vorige weken ook onder de naam vroegboekvoordeel of iets dergelijks
Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef Drive-r het volgende:
Qua koffer gaat 1 koffer van 40 kilo bijvoorbeeld niet lukken, ze willen ook vanwege arbo enzo het gewicht per item niet te groot maken. Dus dan kun je beter 2 koffers van 20 meenemen.
Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.quote:If you are travelling in a group of two or more you may spread the weight of your luggage across the bags. For example, two passengers with a bag each may carry 20kg of luggage each, but if you wish to put 18kg in one bag and 22kg in the other, then thats okay with us.
Dat was wat ik bedoelde ja Snap dat het niet te zwaar moet worden, maar of er over een paar kilo meer moeilijk wordt gedaan. Kon daar inderdaad niks over vinden, zal ze wel eens bellen dan. Thanxquote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Het maximum per koffer is bij Malaysia Airlines 32 kg. Hoger wordt inderdaad niet geaccepteerd.
Ik geloof dat de vraagsteller echter bedoelde: als 2 samenreizende passagiers 1 koffer van 23 kg inchecken, moet er dan voor 3 kg overgewicht betaald worden ?
Ik heb dat eens bij Easyjet gehad en daar hoef je niet extra te betalen ....
[..]
Op de website van Malaysia Airlines kan ik het antwoord niet vinden. Ik zou hen even bellen hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |