abonnement Unibet Coolblue
pi_83967011


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 |



Salaristabel:



Uitbetalingen:





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n , Ruben, werkzaam in Kampen




De OP is hier te vinden.
Noot noot.
pi_83967750
Morgen twee wijken bezorgen.. Heb er helemaal geen zin in..
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_83968654
Rustig dagje vandaag, 70 aangetekenden, 12 wijken voorbereiden, en de hele VOS, aangezien bij heraankomst op kantoor bleek dat de andere 2 diensten werden ingevuld door postbezorgers.

Dacht je na zaterdag alles gehad te hebben (volledige VTW-dienst + postverdeler)
pi_83969383
Zo, de zomerdienstregeling is bij ons ingegaan. Dit houdt in dat er voor zaterdagbestellers er een deel oplossen van een wijk onbetaald bijkomt. Bij ons komt het voor dat de beste van de slechte opties alsnog een wijkafstand van 2km meebrengt. Je moet dus een heel stuk fietsen voordat je de oplos wijk bereikt.

Ondertussen loop ik al enkele jaren mee en ben bekend met de huidige gang van zaken. In het verleden maakte ik mezelf nooit druk om tijden. Het was deels een stuk, werken om het werk en natuurlijk gewoon het extra zakcentje.

Waarschijnlijk is iedereen in dit topic die er al langer werkt dan enkele jaren ermee bekend dat de wijktijden vrij strak staan. Daarbij wordt de reistijd tussen sorteercentrum en wijk niet vergoed. Pas vanaf het depot, mocht dit een bezorgers wijk zijn.

Afgelopen zaterdag kreeg ik ook de opdracht om een deel oploswijk mee te nemen aangezien de post reduceert. Geen probleem, ware het niet dat ik algemeen oplosser ben en vrijwel altijd bezorgerswijken loop. Dit houdt in dat dat een deel reistijd niet vergoed wordt. +/- 2km. Daarbij was het simpelweg bij ons niet rustig kwa volume en al helemaal niet kwa verspreiding tussen de adressen.

Mijn acceptatiegrens is bereikt en ik heb aangegeven dat het nu zonder morren gebeurd, maar ik de volgende keer de feiten op een rij ga zetten. Het blijkt dus dat ik met enkel mijn wijken al stipt op mijn tijd loop. Het oplossen is in mijn eigen tijd, plus dat ik nog een stuk moet fietsen. Ik ben er klaar mee en volgende week wordt dit geweigerd mits het volume dat toelaat. Wat zijn de opties en gedachten hierover?
  maandag 12 juli 2010 @ 19:33:53 #5
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_83969826
Klaar boe-hoe. Honger.
Van 12.30 tot 19.15 gewerkt. Fuck me.

Voorlopig geen maandagdiensten meer voor Dionysiou.
Moet morgen gewoon wéér. Wanneer kan ik uitkateren van zondag ?
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_83972435
Stratotanker, verdeelwijken mogen helemaal niet meer in ToekomstVBG, alleen weten postbezorgers en zaterdagwerkers dit meestal niet. Ze mogen je dan ook niet ontslaan, maar het zal de werksfeer er niet beter op maken.
pi_83973380
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:02 schreef TokenW het volgende:
Rustig dagje vandaag, 70 aangetekenden, 12 wijken voorbereiden, en de hele VOS, aangezien bij heraankomst op kantoor bleek dat de andere 2 diensten werden ingevuld door postbezorgers.

Dacht je na zaterdag alles gehad te hebben (volledige VTW-dienst + postverdeler)
Ow gelukkig ik dacht dat het alleen op ons kantoor een zooitje was.
Van morgen half 8 begonnen met een brengrit, half 10 terug. Toen ff pauze en mee om te zien waar de post op maandag moest worden opgehaald zodat ik dat ook in de vakantie kan gaan doen.
Toen kwamen we terug op kantoor komt er iemand naar me toe zegt ie waarom heb brengrit 14 niet gedaan. Ik ja ik heb brengrit 13 gedaan. Bleek dat ik was ingepland op twee brengritten , dit was op verschillende roosters dus had het zelf niet gezien. Maar ik kon dus nog wel de klanten gaan rijden.
12 uur weer op kantoor waar ik nog op twee diensten stond in gepland. Gelukkig hadden mijn collega's het meeste al gezet . Zelf ook ff meegeholpen met zetten, de post naar de depots brengen en een autodienst weg gebracht. Was om 4 uur weer op kantoor.
En morgen lekker vrij, woensdag 5 uur beginnen.
pi_83976473
@stratotanker:

Oplossen terwijl er HAH bij zit kan sowieso niet, omdat je nog steeds overal langs moet, dus dit zou ik gewoon weigeren. Niet alle wijktijden staan krap, maar als je 2 wijken hebt die veels te krap staan moet je gewoon een wijk erbij eisen waardoor de gezamelijke tijd wel klopt.
pi_83977055
Zo, vandaag moest ik even post ophalen bij een klant. Toen ik de auto uitstapte begon het een klein beetje te regenen. Na 3 minuten kwam ik weer buiten met de post in mijn handen en regende het pijpenstelen en het was ook nog eens heel stevig gaan waaien. Toen ik even een pakketje op de straat zette waaide het papiertje, wat volgens mij alleen dient om aan te geven hoeveel poststukken er worden meegegeven (zit altijd bij "port betaald"), zo het water in. Waait er bij jullie wel eens post weg die je niet meer terug kunt halen? Zo ja, krijg je daarvoor op je donder?

Morgen zal het trouwens druk worden in Amsterdam i.v.m. met de huldiging van ons elftal dat als het goed is gewoon doorgaat ondanks ons verlies. Zal mij benieuwen hoe ik dan door het drukke centrum kom met mijn busje.
Tok.
pi_83980719
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:36 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hard he

De lucht vanmiddag:

[ afbeelding ]

Vandaar dat ik dacht dat het nog 's nachts was
Wow het lijkt wel of er een tornado aan kwam ofzo Stiekem best vet

Wat een rampengedoe bij de post ineens, als ik dit topic lees!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 juli 2010 @ 23:20:56 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83980860
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:18 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wow het lijkt wel of er een tornado aan kwam ofzo Stiekem best vet

Wat een rampengedoe bij de post ineens, als ik dit topic lees!

Blij dat ik vandaag niet aan het werk hoefde.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83984206
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:04 schreef kip_zonder-kop het volgende:Waait er bij jullie wel eens post weg die je niet meer terug kunt halen? Zo ja, krijg je daarvoor op je donder?
Nog nooit iets weg gewaaid wat ik niet terug kon vinden.

Maar ik ben een maand terug ofzo een aangetekende kwijt geraakt. Was tussen mijn gewone post gekomen. Kom ik vandaag bij dat restaurant, komen ze aan zetten met dat ding: Deze hebben jullie een maand terug hier bezorgd, tis een aangetekende en niet voor ons.

Ik had echt zo iets: c'mon waarom geef je mij dat na 1 maand, en niet een paar dagen erna... Dan hadden wij hem gewoon kunnen bestellen.

Mja vandaag dus de man van de aangetekenden op de hoogte gesteld, hij regelt het maar.
pi_83989653
Zijn al die 25.000 mensen al ontslagen of wat? Wij hebben al vanaf vorige week dinsdag geen post ontvangen en ik zou woendag/donderdag mijn nieuwe bankpas krijgen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 juli 2010 @ 10:48:13 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83990061
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:32 schreef justmattie het volgende:
Zijn al die 25.000 mensen al ontslagen of wat? Wij hebben al vanaf vorige week dinsdag geen post ontvangen en ik zou woendag/donderdag mijn nieuwe bankpas krijgen

Dan moet je een klacht indienen. Dat kan door even te bellen met 058-2333333
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83993104
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:32 schreef justmattie het volgende:
Zijn al die 25.000 mensen al ontslagen of wat? Wij hebben al vanaf vorige week dinsdag geen post ontvangen en ik zou woendag/donderdag mijn nieuwe bankpas krijgen
Was het aangetekend? Zo ja, was je wel thuis? Geen kennisgeving gehad?
pi_83993254
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dan moet je een klacht indienen. Dat kan door even te bellen met 058-2333333
En dat gaat helpen?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 juli 2010 @ 12:41:37 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83993946
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:24 schreef justmattie het volgende:

[..]

En dat gaat helpen?

Zij kunnen iig voor je uitzoeken waarom je geen post hebt gekregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83994836
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:20 schreef rub3n het volgende:

[..]

Was het aangetekend? Zo ja, was je wel thuis? Geen kennisgeving gehad?
Nee de bank verstuurd die dingen gewoon via de post, niks aangetekend. M'n ouders hebben ook geen post ontvangen en die krijgen bijna elke dag wel iets.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_83994879
Zal wel bij een postbezorger thuis liggen omdat hij geen zin had om in de regen te lopen.
Noot noot.
pi_83995102
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Zij kunnen iig voor je uitzoeken waarom je geen post hebt gekregen.
Zo maar even bellen dan.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:04 schreef Jojoortje het volgende:
Zal wel bij een postbezorger thuis liggen omdat hij geen zin had om in de regen te lopen.
Onder het motto; ik vlieg er toch wel uit ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_83996088
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:09 schreef justmattie het volgende:

[..]

Zo maar even bellen dan.
[..]

Onder het motto; ik vlieg er toch wel uit ?
Of een postbode die er zo over denkt idd, of een net aangenomen postbezorger die ze van de straat hebben geplukt om te werken voor 6 euro in het uur en die er eigenlijk geen zin in heeft.
Noot noot.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:01:37 #22
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_83997302
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Of een postbode die er zo over denkt idd, of een net aangenomen postbezorger die ze van de straat hebben geplukt om te werken voor 6 euro in het uur en die er eigenlijk geen zin in heeft.

Postbode zijn is een vak, had het er laatst nog over met iemand.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:50:00 #23
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_84002300
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:33 schreef Troeta het volgende:
Stratotanker, verdeelwijken mogen helemaal niet meer in ToekomstVBG, alleen weten postbezorgers en zaterdagwerkers dit meestal niet. Ze mogen je dan ook niet ontslaan, maar het zal de werksfeer er niet beter op maken.
Ja, dat is ons ook verteld. Als het scenario rustig is of zelfs maatwerk rustig staat er vast wat je in zo'n geval extra moet doen, in mijn geval ios dat 1 extra wijk voorbereiden van ong. 30 minuten. Dat ze er nu nog meer oplos bijgeven (ook loopwerk ihkv het zomerdal) is dus puur bedrog. Temeer daar hah op zaterdag niet in de dienstregeling zit en dus apart uitbetaald moet worden (wat nooit gebeurt), terwijl we wel iedere zaterdag 1 of 2 soorten hebben. En vergeet ook niet dat ze bij scenario druk of maatwerk druk 1 of meerdere voorbereidingen bij je zouden moeten weghalen, wat nooit gebeurt!

Ook komen ze regelmatig naar je toe met extra werk als het scenario niet klopt met de werkelijkheid (het is rustig, terwijl er normaal is voorspeld. Dat mogen ze ook niet doen, vanwege het zoet/zuur principe. Schandalig, temeer daar ze nooit een wijk erafhalen wanneer ze rustig voorspellen, en het druk blijkt!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:59:11 #24
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_84002759
Net terug van vakantie, trouwens en lees in het MZ Journaal (niet eens in een speciaal bericht, maar als een losse mededeling in een artikel over medezeggenschap bij postbezorgers) dat alle 12.000 zaterdagbestellers kennelijk ook al over 1,5 jaar opgerot moeten zijn. Ik had echt iets van wtf! (insert jaw dropping icoontje).

Er is ons altijd verteld dat zdw's gewoon nodig zouden zijn, ook in de toekomst! Dit bericht heeft nooit eerder in een TNT krantje gestaan, zaterdagbestellers hebben geen rugnummer, en hebben ook die concept ontslagbrief eind juni niet gehad! Dus bovenop die 11.000 overcomplete postbodes met 25 uur of meer komen ook nog eens alle 12.000 zdw's! Dus zomaar ff 23.000 man op straat keilen. Zijn ze helemaal van lotje getikt?

Ben benieuwd hoeveel geld ze me dan gaan meegeven in 2012, met een dienstverband van 14 (jawel) jaar. En of dat bedrag gebaseerd is op je contracturen, of op je daadwerkelijk gemaakte uren. In dat geval verwacht ik toch zeker iets van tussen de 5 en de 20 duizend euro!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_84009044
Bij jullie gaat het dus ook zo Kramerica..ik weet wel wat allemaal wel en niet mag, dus zorg ervoor dat ik binnen de tijd blijf, of ik doe het extra werk wel, maar sta erop dat ik die uren dan uitbetaald krijg. Helaas weten de meeste het niet dus doen ze het steeds weer, of ze durven er niks van te zeggen.

En dat van die zaterdagwerkers viel mij ook op, het heeft nooit ergens gestaan idd, maar de meeste zaterdagwerkers hebben geen vaste contracten meer en die worden eigenlijk ook niet meer gegeven.
Degene met vast contract zeggen vaak zelf wel op als zij uiteindelijk klaar zijn met school of een betere baan hebben gevonden of als hun kantoor sluit en het op het nieuwe kantoor niet naar hun zin hebben.
En die paar hardnekkige zaterdagwerkers zoals ons zullen ze ws. niet zo moeilijk over doen.
Al zou ik best vertrekken hoor als ik een oprotpremie krijg:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')