Been there, done that;bij mij was de halve kabelboom uitgefiktquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef RonVibbentrop het volgende:
Startkabels verkeerd om aansluiten, telt dat ook. Karretje heeft trouwens nog een half jaar daarna rondgereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden een mooie blunder gemaakt. Ik heb er een hele fotoreportage van maar die staat op mijn andere computer.
Ik had een ander modeljaar achterklep gekocht voor mijn Volvo 360 omdat ik het model mooier vond. Helaas was ook het slottype anders en ik had het oude type slot niet. Oplossing: geschikt maken voor het nieuwe type slot. Dat kon ik doen door het plaatdeel waar het slot ingeschroefd zat er uit te slijpen en een nieuwe plaat in te lassen met het juiste gatenpatroon.
Zo gezegd, zo gedaan. Uurtje bezig geweest om het nieuwe slotplaatje te maken, aftekenen op de klep, slijptol er in, lasapparaat erbij getrokken en alles netjes vast gelast. Toen het slot geprobeerd en het paste perfect in het nieuwe gatenpatroon.
Helemaal afgelast rondom, lasjes gladgeslepen, plamuur er over om het strak te maken, in de primer, in de aflak en helemaal klaar.
Ik monteer nadat de verf droog is het slot weer in de nieuwe plaat, past allemaal perfect, ik gooi de achterklep dicht: *kloenk*. Huh? Hij sluit niet. GVD, slotplaat op zijn kop in de achterklep vastgelast
Het was gelukkig gewoon een dekkende laklaag over de primer die verder niet boeiend was en toch nog ooit overnieuw moest, maar het was wel kut. Zomaar 4 uur werk naar de klote en ik kon weer helemaal opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die doet het ook aardig in de top 10
Vooral het feit dat het spul al gespoten was
Kom op met die verhalen! .quote:
Opzouten met je tvpquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Ik verwacht van jou een epistel trouwensquote:
3 maar ?quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Opzouten met je tvp
Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
Wie ben jij met je 30 posts.? N00bquote:Op donderdag 20 mei 2010 00:03 schreef PimOstermann het volgende:
[..]
Kom op met die verhalen! .
Ow.. ik weet al eentje van je hand: een BMW blok eruit lepelen voor een ander 2.8 liter blok met supercharger en turbo, en dan erachter komen dat het lastiger gaat dan je dacht. XD.
Okee..quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Opzouten met je tvp
Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
Slaap er een nachtje over; morgen later vandaag deel 1quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Okee..
ik ben niet zo'n goede verhalen schrijvert, maarja..
pfff.. zoveeel kleine dingetjes.. serieus jullie zijn erger dan mij
Dat was mijn Visa.. De olievlekken zitten nog overal...quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:17 schreef 2cv het volgende:
Olie verversen maar de carterplug er pas in draaien als de verse olie er al in zit. En bij een Visa (tweecilinder) olie verversen. Er past zo'n 20 liter in, wist je dat ?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:53 schreef T42 het volgende:
zelf een motor bouwen en dan met schrik een jaar er meer te hebben gereden. (kever motor)
hij heeft het ook nog vrij goed gedaan voor een sloop blok + 125 euro aan onderdelen.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:59 schreef PimOstermann het volgende:
Das geen fuckup dan ...
En dan noem je mij een prutserquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
Offehhh.. met je werkplaatstchef onder een kraan in de smeerput staan om een rammeltje op te zoeken, kraan redelijk stevig op het handgas, overal luisteren (voor zover dat gaat in zo'n orgie van pestherrie en wind van de fan) en voelen en trekken aan van alles en nog wat.. kom je aan de voorkant bij de radiateur, zie ik 2 druppeltjes aan de slang hangen, dus ik schreeuw : KIJK!! HIJ LEKT EEN BEETJE IK PAK EEN SCHROEVENDRAAIER OM DE KLEM AAN TE DRAAIEN !!! .. chef kijkt naar de slang en schreeuwt terug: ALS JE EEN BEETJE AAN ROMMELT.. wat hij dus deed, duwt 2 keer tegen de slang en woesh !!, de slang eraf, motor dik op het gas, dus een prettige druk op het systeem uiteraard !!
Voor de visualisatie: er zit 54 liter koelvloeistof in zo'n systeem, en de slang in kwestie is ongeveer armdik, daarbij sta je in een smeerput dus je kunt geen kant op, áls je daar al tijd voor hebt
Gelukkig hadden we een douche op de zaak, en altijd een schone set kleding in je kast
Heej ík rukte niet aan die slang; ik mocht alleen meedouchenquote:
Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:48 schreef 2cv het volgende:
Ik ken nog een verhaaltje van een prutser die bijna zijn ogen uit zijn schedel blies omdat er nog 30 bar druk op het hydropneumatisch veersysteem van een Xantia stond ...
bijna darwinquote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
Valt reuze mee man, zo erg kan he tniet zijnquote:
klapband en in veghel waren ze een bandenmonteur kwijt. dus het kan wel. als voorbeeld. dus je hebt nog geluk gehadquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Valt reuze mee man, zo erg kan he tniet zijn
klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:59 schreef T42 het volgende:
[..]
klapband en in veghel waren ze een bandenmonteur kwijt. dus het kan wel. als voorbeeld. dus je hebt nog geluk gehad
Volgens mij zijn 90 van de 100 turken stronteigenwijs; it's a turk-thingquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..
3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..
De een heeft geluk en de ander niet.
Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
en 90 van de 100 hollanders pruts monteuren, its a dutch-thingquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn 90 van de 100 turken stronteigenwijs; it's a turk-thing
Oh!!, die is onder de gordel !quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en 90 van de 100 hollanders pruts monteuren, its a dutch-thing
goed lezen!!! klapband en bandenmonteur de vrachtauto stond op de brug....quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..
3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..
De een heeft geluk en de ander niet.
Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
Niks niet fail, het kan naar alle kanten weg spuiten. Bij dat soort drukken werkt het bijna hetzelfde als een laserstraal op een spiegel: het wordt gewoon weer in een andere richting met dezelfde druk en snelheid weggekaatst.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
Die fuckup heb ik ook nog steeds op mijn arm staan: Stoelframe lassen, even testen of de schuif van de stoelversnelling nog werkt, schuift zo tegen mijn arm aanquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:01 schreef blup het volgende:
Uitlaat lassen, denken dat hij inmiddels wel afgekoeld is... nee dus..
Een keertje gezien hoe ze bij een autocross een bumperbalk ofzo even recht trokken met een trekker. De trekker trok iets te hard en de halve voorkant van de auto werd er uit getrokken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweestquote:Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef junkiexp het volgende:
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
Nee dat had ik ook verwacht maar viel reuze mee, er zat onder de vuldop een soort van gebogen stuk aluminium die het spatten tegenhield.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:
Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.
Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.
Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
Ja, dat weet ik.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Charged het volgende:
[..]
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
Oja! Zo heb ik ook een mooie!quote:Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef LangeJan het volgende:
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.
Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.
Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.
Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond
Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef oshiro het volgende:
[..]
Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:
[ afbeelding ]
We zijn 2 dagen bezig geweest met schoonmaken .quote:Op maandag 24 mei 2010 20:13 schreef densmee het volgende:
[..]
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.
Je nederlands is ook echt fokt op.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:21 schreef ononono het volgende:
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator
Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims
Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)
leuk dat sleutelen
Nee, dat van jou is geweldigquote:
kleine tip voor iedereen; als je je olie bijvult oid moet je de dop op een plek leggen waar hij ervoor zorgt dat de motorkap niet dicht kan. Moet je natuurlijk niet te hard rammen maar dat is sowieso lomp.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:20 schreef James-Hetfield het volgende:
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel
Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.
Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld was Olie was een beetje eruit gespoten nu.
Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
Haha, de echte spelling nazi''s flippen hem nu echt he? Spelling geef ik gen fuck om maar het is gewoon slecht leesbaar joh. Echt op doorgaan ook....quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:53 schreef ononono het volgende:
[..]
Op Fok zeuren over Nederlands taalgebruik!?
Met zo'n zin?!?!??!
Erg schattig
Dat dus..quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef Koepert het volgende:
Maar ga dit ergens anders uitvechten.. dankjulliewel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De aanhanger heb ik toen niet meer geleegd. Ik was uiteindelijk om 05:40u thuis.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 21-10-2010 16:38:02 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Da's wel briljant voor iemand met een elektro UI- en gerelateerde usernameOp donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef Resistor het volgende:
Het 6,2A zekeringetje in een verdeeldoosje vervangen door een 10A (want daar heb ik doosjes vol van in mijn bus, samen met 5A) is geen succes gebleken.
Blijkbaar vragen het omvormertje (die ik aan had staan om de laptop bij te laden tijden werk) samen met de Tomtom meer dan 10A, want toen ook die zekering doorbrandde waren de draadjes niet meer vast te pakken, zo warm
Binnekort maar eens een dikker draadje aan dat verdeeldoosje maken, en korter (want oprollen hielp ook niet mee )
Daarom: altijd zeker weten waar je mee bezig bent, de zekering heeft niet altijd het dunste draadje
quote:Bij ons in de garage hadden ze een S2000 met vastgelopen blok. Te weinig olie doorgelopen. motor helemaal uit elkaar gehaald en het draaiende deel (blok, krukas, zuigers) vervangen. Bleek dat het de oliepomp was die stuk was, 2e motorblok ook naar de haaienOp donderdag 21 oktober 2010 22:11 schreef GizartFRL het volgende:
Genoeg verhalen van destijds bij de dealer.
Klant had de turbo kapot van de Laguna.
Monteur vervangt turbo.
Monteur doet proefrit, maar was vergeten olie bij te vullen.
Nieuwe turbo ook weer stuk.
quote:Dan verdien je het niet om aan een blok te werken hoorOp donderdag 21 oktober 2010 22:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bij ons in de garage hadden ze een S2000 met vastgelopen blok. Te weinig olie doorgelopen. motor helemaal uit elkaar gehaald en het draaiende deel (blok, krukas, zuigers) vervangen. Bleek dat het de oliepomp was die stuk was, 2e motorblok ook naar de haaien
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 14:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou ja fuck up wil ik het niet echt noemen, maar het had een stukken beter gekunt als ik wat meer moeite en initiatief voor nam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht laag voor lag zal ik wel klaar zijn, pff wat viel mij dat vies tegen zeg.. een dak spuiten met de spuitbus is toch niet z'n Succes als dat ik dacht, ik spoot net graffiti zo dunne lijnen, en dan al dat stof er nog op
Best fucked up uiteindelijk maar goed, dat mag de pret niet onderdrukken want snachts en op een beetje afstand ziet dat er zoo uber geil uit he
quote:hahaha thanks ChevelleOp vrijdag 22 oktober 2010 14:12 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik vind je nu al al geweldig, die foto´s ook , registreer het domein fixikweleven.nl en zet daar al je verhalen en foto´s op succes verzekerd.
quote:Was ik al van plan, voor de volgende keer.. rij nu fftjes zo rond en wanneer het er weer op aan komt ff zo'n pistool halen en met paps zijn compressor spuitenOp vrijdag 22 oktober 2010 14:18 schreef Intelligence het volgende:
Volgende keer als je gaat spuiten, in een dichte schuur doen, zoveel mogelijk openingen dicht maken, zo goed mogelijk schoon maken, en de hele schuur kleddernat maken, vloer, muren etc etc... heb je t minst last van stof
quote:Jawel hoor. Dat groene dak zit nu op de de t3Op vrijdag 22 oktober 2010 14:39 schreef Intelligence het volgende:
Paste hij anders niet in de garage?
Dat is zeker nuttig ja!quote:» Er is al 136 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
pas hadden ze aanhangertjes te koop bij de lidl en aldi (hele kleintjes) als bouwpakketjequote:Op vrijdag 22 oktober 2010 08:24 schreef Tjabbo het volgende:
Wielmoeren (centreer moeren) verkeerd om gemonteerd.
Wie verzint nu dat dat mooie glimmende puntje naar de binnenkant moet en die lelijke roestige 6-kant naar de buitenkant
Wist ik veel....
Dat van die aanhangwagenbouwer is wel heel slecht. Ik zou er even mee teruggegaan zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:26 schreef T42 het volgende:
[..]
pas hadden ze aanhangertjes te koop bij de lidl en aldi (hele kleintjes) als bouwpakketje
daar was de rdw niet blij mee omdat van de 100 mensen 95 de bouten verkeerd-om er op zette
en toen ons pa er 1 kocht (wat oudere maar zelfde type kant en klaar van een aanhangerbedrijf) heb ik de boutjes maar los gedraait er er weer goed op gezet (een erkent aanhanger bouwbedrijf had hem fout inelkaar gezet...:') )
Ik hoop het niet, dan lezen we het hier.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:33 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat van die aanhangwagenbouwer is wel heel slecht. Ik zou er even mee teruggegaan zijn.
Morgen aan de Volvo klussen, ik hoop dat alles goed gaat.
Kat is (gelukkig) meestal van iets duurzamer metaal als de restquote:Op zondag 17 april 2011 14:25 schreef junkiexp het volgende:
De achterdemper van mijn W124 is kapot, die ging ik gisteren vervangen.
Bij het demonteren brak de middendemper ook spontaan af.
Dus nu moet ik ook nog de middendemper gaan bestellen.
Gelukkig is de kat nog wel in goede staat want die is best duur zeg maar .
X2 !quote:
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Als je geen fouten maakt werk je niet.quote:Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij
Zelfs ik maak fouten bij het sleutelen en ik vind zelf, als ik heel eerlijk ben, dat het aantal fouten in verhouding tot de hoeveelheid sleutelwerk wat ik verricht, best meevalt.quote:Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij
je bent een mens, en dus maak je fouten, net als iedereenquote:Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij
quote:
ach, ik doe vooral electronicaquote:Op dinsdag 19 april 2011 00:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je bent een mens, en dus maak je fouten, net als iedereen
Ik geloof er geen kont van dat je nog nooit een oliedoppie of een pakkinkje bent vergeten in je carriere als autotechneut
weet je wat een keerringjetje op de krukas voor zo`n ding kost?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:38 schreef 2cv het volgende:
Wat dacht je van een vers zuigerveertje en een vers keerringetje ?
Nope, bij de meeste brommers rijd je op de dagtellerquote:
Ach ja, beter zo'n faalaktie als dat er weer echt iets stuk was, ik was allang blij dat ik weer verder kon rijdenquote:
dat geimproviseerde peilstokkiequote:Op maandag 2 mei 2011 20:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ach ja, beter zo'n faalaktie als dat er weer echt iets stuk was, ik was allang blij dat ik weer verder kon rijden
Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampjequote:Op maandag 2 mei 2011 20:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nope, bij de meeste brommers rijd je op de dagteller
de mijne heeft gewoon een meter en die is toch al wat jaartjes ouder dan de AT van SDquote:Op maandag 2 mei 2011 20:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampje
Nah, het oudere type van mijn motor, de RD04 had dat idd ook, maar op de RD07 en nieuwer zit een tripmeter met 3 telfunktie's, en eentje daarvan gebruik je dus als dagteller, en da's genoeg vonden ze bij Honda, en toen hebben ze die andere lampies weggelatenquote:Op maandag 2 mei 2011 20:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampje
Ja, daar stond hij op sinds vrijdagavond omdat hij niet wilde lopen in eerste instantiequote:
De's vervelend ja, heeft een maat van me ook wel eens gehadquote:Op maandag 2 mei 2011 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, daar stond hij op sinds vrijdagavond omdat hij niet wilde lopen in eerste instantie
Erg snel jah...quote:Op maandag 2 mei 2011 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
Dan ben je vrij rap de auto weer uit gok ik zo
Erger dan goor.quote:
quote:Op maandag 2 mei 2011 21:36 schreef rene29 het volgende:
Niet echt klus related, wel beetje dom.
Heb ooit een Nissan March (Micra in europa) gehad.
Daar heb ik heel lang mee rond gereden, zonder problemen.
(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
maar waar komt je airco lucht dan uit? normaal gaat lucht gewoon door het kachel radiatortje die pas warm word als er koelwater van de motor door mag via de knop.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:36 schreef rene29 het volgende:
Niet echt klus related, wel beetje dom.
Heb ooit een Nissan March (Micra in europa) gehad.
Daar heb ik heel lang mee rond gereden, zonder problemen.
(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
Misschien zat 't stof in de kachelventilator?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:28 schreef T42 het volgende:
[..]
maar waar komt je airco lucht dan uit? normaal gaat lucht gewoon door het kachel radiatortje die pas warm word als er koelwater van de motor door mag via de knop.
Aiaiai. Altijd zeker zijn dat een auto stabiel staat, zeker op een helling. Maarja, dat hoef ik je nu niet meer te vertellenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:51 schreef loveli het volgende:
Lang geleden op een mooie zomerochtend na een nachtdienst de remblokken even vervangen (auto van m'n pa). Auto op assteunen, wiel eraf. Vergeten blokken voor de achterwielen te zetten en niet bedacht dat het licht hellend terrein was. Auto knalt eraf, remschijf op de grond en een assteun door bodemplaat. Heb het pas aan pa verteld toen de auto al lang en breed weg was.
Nog langer geleden op een even zonnige ochtend na een nachtdienst... ruitenwissermotor vervangen. Sta ik daar met het mechaniek in m'n hand, kom ik op het geweldige idee dat ik wil zien hoe het stangenstelsel heen en weer gaat. Met de ene hand onder de motorkap en de andere uitgerekt door het open raam de schakelaar aangezet.
Blijkt het ding niet heen en weer te bewegen, maar rond te draaien, precies over m'n vinger heen. Met veel moeite al vasthoudend en bloedend de hendel omgezet. Het litteken zit er nog. De auto is al lang schroot (was het toen al, want renault).
Ik klus niet meer na een nachtdienst.
das vaak de zelfde ventilator als van de aircoquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:04 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Misschien zat 't stof in de kachelventilator?
Haha... vraag me niet hoe een verwarmings/koelsysteem van een auto werkt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:09 schreef T42 het volgende:
[..]
das vaak de zelfde ventilator als van de airco
Altijd baas boven baas hè.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Gummiebeer het volgende:
Vandaag een keer geen fuckup!
Radiateur vv van de cuore. Klusje van een uur inclusief testrit. Toch 1 kleine fuckup schiet me te binnen, boutje afgebroken tijdens losdraaien van de fan..
Btw, het had een grote fuckup kunnen worden als ik was doorgereden met de oude radiateur, dan had ik de koppakking moeten vv en dat was zeker een fuckup geworden denk ik zomaar.
dat is haast total loss, voordat je dat zuiver hebt gepeuterd is de rest van de auto weggerotquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:30 schreef zeeeend het volgende:
Dop uit een ratel op het luchtfilter laten liggen,en toen de motorkap dichtgegooid .
(He ,een bultje )
Auto uitgezuigd,rechterportier niet goed gesloten ,hard achteruit de garage uit.
Deur vliegt open en komt de muur tegen .
De mooiste (vind ik ) was niet van mijzelf .
Kennis zijn oldtimer tectyleren ,had alleen geen gaatjes in de koker maar in de bodem geboord .
Goed zijn best gedaan met die lans dus toen de brug naar beneden kam,had hij ook getinte ramen en een zwart interieur.
pics?quote:Op donderdag 5 mei 2011 04:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Krukaslagers vervangen, lagers bestellen, op het doosje staat de goede maat, lagers waren in feite te ruim, op de verpakking stond 0.75(3e overmaat)maar in werkelijkheid zaten er 0.25 in, 1e overmaat.
Gevolg? Gat in het carter, gebroken zuiger + drijfstang, onderblok en cilinderkop naar de eeuwige jachtvelden, krukas compleet gesloopt.. ja dat was wat
Ik zal morgen eens een foto maken van de verrotte drijfstang die eruit kwam vliegen
Volgens mij gaat dat niet ivm de weerstand.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ken daar nog wel een variant op met een kabelboom van een deur
Mooi ruk Barca, misschien ff meten en een stukkie kabel vervangen?
quote:Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
Nou, ik heb er weer eentje:
Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.
De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.
Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
Waren ze een jaar geleden al eigendom van FIAT?quote:Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
...De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren....
Dat heb ik ook eens gehad. Alleen dan moet je "kabel van de ABS sensor" vervangen door "kruis van mijn overall". Maar met een kabel voor de ABS is het natuurlijk nogal wat vervelender. Succes !quote:Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
Nou, ik heb er weer eentje:
Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.
De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.
Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
Ik heb wel eens door een kriksteun heengekrikt. Sta je ook rar te kijken, auto was toch iets rotter als gedacht. ')quote:Op maandag 23 mei 2011 15:24 schreef Metro2005 het volgende:
- keer een krik die niet helemaal op de goede plek zat, (daar ging de dorpel )
- keer uit enthousiasme je net opgehaalde velgjes en banden on de de auto schroeven ... ohja
de banden waren nog niet opgepompt kon ik de hele boel er weer af halen.
- Motorblok schoonmaken met dat speciale spul ervoor om te ontvetten, even afspoelen en... niet meer starten. Bougies verdronken :' ) (letterlijk)
Verder alleen maar heel veel kleine dingetjes zoals per ongeluk klepjes afbreken als je ergens mee bezig bent en dat soort ongein
Het was wel lekker als je weer eens op de ANWB stond te wachten dat het niet zo warm werd in de autoquote:
Denk een heel nieuw server oprichtenquote:
dit is alleen als hij op campinggas looptquote:Op maandag 23 mei 2011 21:12 schreef Barcaconia het volgende:
Die zit naast de stelschroef van je krukaskeerring.
de oliefilterquote:Op maandag 23 mei 2011 21:08 schreef 2cv het volgende:
Een oliedruksensor met een kliksystem in het oliefilter
Ik vond je verhaaltje gewoon leuk om te lezen, zie het als compliment!quote:
Dat dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:43 schreef 2cv het volgende:
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
auwquote:
Straaljagers zijn fucked up, had nog veel ergens kunnen zijn. Al lijkt me dat ook niet echt een pretje..quote:
+ nog 1!quote:
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hierquote:Op maandag 23 mei 2011 23:43 schreef 2cv het volgende:
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier
Er zijn mensen die het niet op prijs stellen nee. Maar dat is logisch. Wat je ook doet: er is altijd wel iemand die het niks vindt. En ik vind het niks dat je je fuck-ups juist niet meer postquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier
ik stel het zeer zeker op prijs.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier
+1 voor!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier
Zal nog wel lekker werken die airco zoquote:Op maandag 23 mei 2011 22:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
tot de ontdekking komen bij een lokaal airco controle mannetje dat er gewoon een buis van de airco in 2en ligt en vrolijk tussen de startmotor en radiator ventilator heen en weer aan het slingeren is..
loshangende deel verwijderd ( gewoon ingekort.. stuk issie toch al.. )
en nu hebben we spoken in de motor :/
we zullen t afwachtenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zal nog wel lekker werken die airco zo
Op een of andere manier vergeet je altijd alle extra's mee te nemen. En al neem je een helebult mee, er zijn altijd wel schroefjes oid waar je uit eindelijk toch niets/niet genoeg van hadquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef GizartFRL het volgende:
Een halve klus fuckup dan.
Op de sloop een radiateur halen voor een auto met voorschade.
Man van de sloop helpt even mee.
[me=GizartFRL] haalt bovenste slangklem los.
[/me]
Sloopman zet zaag in bovenste radiateurslang.
[me=GizartFRL] denkt, ach, die ouwe is nog wel heel.
[/me]
Gaat naar huis.
[me=GizartFRL] monteert radiateur.
[/me]
Zooi afvullen met koelvloeistof.
Starten, drup drup. Bovenste slang lek.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef GizartFRL het volgende:
Een halve klus fuckup dan.
Op de sloop een radiateur halen voor een auto met voorschade.
Man van de sloop helpt even mee.
[me=GizartFRL] haalt bovenste slangklem los.
[/me]
Sloopman zet zaag in bovenste radiateurslang.
[me=GizartFRL] denkt, ach, die ouwe is nog wel heel.
[/me]
Gaat naar huis.
[me=GizartFRL] monteert radiateur.
[/me]
Zooi afvullen met koelvloeistof.
Starten, drup drup. Bovenste slang lek.
whehe, zoiets heb ik ook eens gehad met de accesoirepoelie en eens met de waterpomppoelie van mijn volvo. Beide losgelopen. 1x vriem kwijt, 1x visco door de radiateur bij 4000rpmquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:20 schreef bietelboer het volgende:
Als je bij een civic een nokkenas gaat vervangen dan moet de krukas poulie los,
Dit heb ik toen laten doen omdat ik geen lucht sleutel had nog, geen punt gewoon straks even weer de hoek om bij de loonwerker de boel weer vast laten zetten als ik klaar ben met vervangen dacht ik nog!
Je raad het al...vergeten langs de loonwerker te gaan, alleen met de ratel even snel vast gezet...een knal onder de auto en toen zag ik de poulie in mijn spiegel verdwijnen Gelukkig reed er niemand achter mij!
Is inmiddels opgelost door een slang van een 205 in te korten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op een of andere manier vergeet je altijd alle extra's mee te nemen. En al neem je een helebult mee, er zijn altijd wel schroefjes oid waar je uit eindelijk toch niets/niet genoeg van had
Goeie service!quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:58 schreef densmee het volgende:
2 maanden geleden was mijn carterpan lek, zat gewoon een gat ingerot van 3 mm ofzo
maar door de vette bende leek het wel of de voorste krukaskeerring lekte.
dus auto naar dealer daar motor schoon laten maken en toen zagen we het gat.
probleem is bij een grand vitara dat er een vooras in de weg zit, 2 opties vooras eronderuit of motor eruit. vooras zit zo dik in de tectyl en bende dat de motor maar gelicht moest worden.
nieuwe pan eronder, voor de zekerheid de voorste krukaskeerring ook maar vervangen die was toch besteld. alles terug gebouwd bleek de achterste krukaskeerring lek te zijn
hebben ze weer heel de motor eruit moeten halen.
en het ergste is nog dat een maand daarvoor de versnellingsbak, koppeling en drukgroep waren vervangen.
dus uiteindelijk alleen de materiaal kosten hoeven betalen
Ik heb een keer een telescopische magneet gekocht, daar heb ik al heel wat gereedschap en bouten mee naar boven kunnen halenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef daNpy het volgende:
Da's vies ja.
Ik ben een inbus 3 kwijt geraakt in mn BMW
Hij is er al wel weer ergens uitgevallen.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 01:09 schreef Isamara87 het volgende:
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,
Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.
Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.
Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.
Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn.quote:
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn.
Vast wel, maar niet zomaar binnen twee dagen. Nieuw dak erin laten zetten is slimmer denk ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:21 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.
Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:33 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.
Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.
Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.
Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zekerquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:49 schreef Alicey het volgende:
Mijn en zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen.
Dan komt er wel een deuk in je motorkapquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:03 schreef CafeRoker het volgende:
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan komt er wel een deuk in je motorkap
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden
Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel
Oh, dus dat is toch normaal?quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf.
Bij mijn auto valt de motorkap niet met een klap dicht, dus ik kan me niet voorstellen dat het zo erg misgaat. Als je hem dichtslaat dan werkt het inderdaad niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Tuurlijk Al duurde het wel een maand of 6 voor ze uitkeerde, Hoop gedonder mee gehad laten we het daar maar op houden. Is al wat jaartjes terug en foto's heb ik er niet meer van anders had ze er wel bij gepleurd.quote:
Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan komt er wel een deuk in je motorkap
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden
Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel
Did that too Leuk, effe snel je auto opstarten 's morgens in het donker, haast, haast, haast..-> grote rookwolkquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:27 schreef Oksel het volgende:
Startkabel op m'n BMW verkeerd aangesloten. Godzijdank zit er een beveliging in, die er dus uitging. Die heb ik nu omgelust.
ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherpquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.
Die hield de motorkap op spanning, en kreeg ik dus niet meer open.
Even wat harder trekken en toen brak de kabel van de motorkapontgrendeling.
Uiteindelijk via de binnenkant van de voorbumper met een haakse schroevendraaier ( ja die gebruik je nooit he ), de grill gedemonteerd en toen alles losgekregen.
Zo werd een klusje om de olie bij te vullen wat normaal in 5 minuten gedaan werd nu 2 uur
Wel even mee bezig geweest dus ?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:59 schreef densmee het volgende:
[..]
ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherp
ja en heel mijn armen kapotquote:
Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:29 schreef Rensjebree het volgende:
Een fuckup is het niet echt.. meer een baalmoment!
Ik moet de wiellagers vervangen van de golf 2 van m'n chick..
rechts wou alles er netjes af.. wonder boven wonder..
Alleen links wou de stuurkogel niet los laten...
Dus heb ik hem er af moeten slijpen
Het jammere is dat deze op de stuurstang (spoorstang) zit geknepen..
Dus niet zo even een nieuwe stuurkogel er op kan zetten...
Kan ik dus een heel nieuwe stuurstang met stuurkogel gaan kopen...
En die moet ik vandaag zien te krijgen/vinden...
op ebay kosten ze geen drol... Alleen zal dat bij de dealer wel anders zijn..
waarschijnlijk wou de moer niet los....quote:Op zaterdag 25 juni 2011 09:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.
Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
waarts
[..]
waarschijnlijk wou de moer niet los....
dan is het idd meestal slijpen
verkeerde gereedschap?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.
Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
verkeerde gereedschap?
ooit gehoord van roest????? en een kapotte spoorstangkogel welke vrolijk meedraait in zn huis?, de luchtsleutel krijgt hem dan ook niet los, warm gestookt of niet.... soms is de flex de enige optie
ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.
Zelfs van vrachtwagens met m24 draad die gruwelijk vastgerot kunnen zitten gaan ze zo los.
Goed los laten schrikken is belangrijker dan hard er aan trekken met een sleutel.
Done thatquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:54 schreef vannelle het volgende:
En als die moer niet los wil kan het nog wel eens helpen om een krik onder de stuurstang te zetten waardoor de fuseepen wat vaster komt te zitten. Of een klem er op.
En als de kogel niet uit de fusee wil: fusee ondersteunen, moer tot bovenaan de pen draaien en meppen maar.
Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?
Zijkant van de slijpschijf scheef er opquote:Op zondag 26 juni 2011 12:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?
Doen mijn beide gas bakken ook als de tank te leeg is en/of in de zon gestaan hebbenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:09 schreef ArcticBlizzard het volgende: Er ging 1 liter per 5 minuten in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |