abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:28:10 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81650485
Grappig; ter lering ende vermaak ;

Iedereen die een beetje serieus met zijn auto bezig is knutselt wel eens wat aan zijn auto, de ene keer met een betere afloop als de andere, en die 'andere' is waar we het over willen hebben natuurlijk, want er is natuurlijk geen beter vermaak als leedvermaak

TS trapt af:

Ooit eens bij mijn Kadeath GSi vergeten om na een blokwissel een olieleiding in de RV wielkast vast te zetten met als gevolg dat hij tegen het wiel aanliep met vol insturen. Dat heb je natuurlijk niet in de gaten, maar de leiding geeft dat vanzelf een keertje op
Na een dag of 3 reed ik op het stukje dijk waaraan ik woon, de laatste 900 meter is 100% overzichtelijk met 2 hele vette bochten erin , en het is voor de locals hier de kunst om (mits lege dijk uiteraard) zo hard mogelijk te rijden op het laatste stukje voor de dijkafrit, wat resulteerde in mijn langste slip ooit op een dijk toen mijn hartslag weer onder de 300 kwam stapte ik uit om te kijken welke band er lek was (zo voelde het), en toen was de complete rechterzijkant van de auto incluis de wielen één grote oliedruiper

Gelukkig was het nog maar 100 meter naar huis

Ik zeg: kom maar op met die sappige verhalen

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 19-05-2010 22:40:41 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81651185
Leuk initiatief

Ik heb wel een klein klusblundertje

Na wat gespeel met de hendeltjes in de AX vernam ik dat de ruitensproeier voor het niet deed. Ik paar dagen later naar de sloop op zoek naar een nieuw motortje wat nog een gedoe was er uit te krijgen omdat hij moervast zat.
's Avonds thuis het nieuwe pompje getest en er in gezet maar op de auto werkte hij niet. Pompjes er af en getest op de accu en daar deden ze het wel. Dus pompjes er weer op gezet en toen deden ze het niet.

Mijn pa vertrouwde het niet helemaal en ging zelf maar met de hendeltjes kutten en wat bleek, je moest de hendel niet naar beneden duwen maar naar je toe halen .. Maar op de hendel staat een pijl naar beneden

Oftewel het oude pompje deed het gewoon
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:38:50 #3
243072 RonVibbentrop
Oh, not von Ribbentrop, eh?
pi_81651266
Startkabels verkeerd om aansluiten, telt dat ook. Karretje heeft trouwens nog een half jaar daarna rondgereden.
Nein, Nein! Different other chap!
[..]
pi_81651701
Ik had opel GT uit 1969.
Deze heeft vreemde manier aan startslot.

Bij gewone auto heeft stand 1 tot 3. 1= geen stroom niets 2= stroom =3 motor starten je weet het wel.
Als je draait en motor start, dan laat je sleutel los. het keert dan vanzelf terug naar 2.

Bij deze GT moest je het juist zelf doen. handmatig van 3 naar 2 zetten zonder startmotor laten branden.
Daarbij heb ik al 2 keer startmotor laten doorbranden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:45:01 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81651712
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef RonVibbentrop het volgende:
Startkabels verkeerd om aansluiten, telt dat ook. Karretje heeft trouwens nog een half jaar daarna rondgereden.
Been there, done that;bij mij was de halve kabelboom uitgefikt
Weekendje solderen en alles was weer OK
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 23:17:51 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81654137
Olie verversen maar de carterplug er pas in draaien als de verse olie er al in zit. En bij een Visa (tweecilinder) olie verversen. Er past zo'n 20 liter in, wist je dat ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:40:01 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_81655647
Ik heb een hele tijd geleden een mooie blunder gemaakt. Ik heb er een hele fotoreportage van maar die staat op mijn andere computer.

Ik had een ander modeljaar achterklep gekocht voor mijn Volvo 360 omdat ik het model mooier vond. Helaas was ook het slottype anders en ik had het oude type slot niet. Oplossing: geschikt maken voor het nieuwe type slot. Dat kon ik doen door het plaatdeel waar het slot ingeschroefd zat er uit te slijpen en een nieuwe plaat in te lassen met het juiste gatenpatroon.
Zo gezegd, zo gedaan. Uurtje bezig geweest om het nieuwe slotplaatje te maken, aftekenen op de klep, slijptol er in, lasapparaat erbij getrokken en alles netjes vast gelast. Toen het slot geprobeerd en het paste perfect in het nieuwe gatenpatroon.
Helemaal afgelast rondom, lasjes gladgeslepen, plamuur er over om het strak te maken, in de primer, in de aflak en helemaal klaar.

Ik monteer nadat de verf droog is het slot weer in de nieuwe plaat, past allemaal perfect, ik gooi de achterklep dicht: *kloenk*. Huh? Hij sluit niet. GVD, slotplaat op zijn kop in de achterklep vastgelast
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_81655816
De beste die ik me kan herinneren was met een Puch Maxi.

Na een 80CC Metra kit gemonteerd te hebben met de zuiger verkeerd om en zuigerveren die de cilinder meteen vernielde.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:45:36 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81656019
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden een mooie blunder gemaakt. Ik heb er een hele fotoreportage van maar die staat op mijn andere computer.

Ik had een ander modeljaar achterklep gekocht voor mijn Volvo 360 omdat ik het model mooier vond. Helaas was ook het slottype anders en ik had het oude type slot niet. Oplossing: geschikt maken voor het nieuwe type slot. Dat kon ik doen door het plaatdeel waar het slot ingeschroefd zat er uit te slijpen en een nieuwe plaat in te lassen met het juiste gatenpatroon.
Zo gezegd, zo gedaan. Uurtje bezig geweest om het nieuwe slotplaatje te maken, aftekenen op de klep, slijptol er in, lasapparaat erbij getrokken en alles netjes vast gelast. Toen het slot geprobeerd en het paste perfect in het nieuwe gatenpatroon.
Helemaal afgelast rondom, lasjes gladgeslepen, plamuur er over om het strak te maken, in de primer, in de aflak en helemaal klaar.

Ik monteer nadat de verf droog is het slot weer in de nieuwe plaat, past allemaal perfect, ik gooi de achterklep dicht: *kloenk*. Huh? Hij sluit niet. GVD, slotplaat op zijn kop in de achterklep vastgelast


Die doet het ook aardig in de top 10

Vooral het feit dat het spul al gespoten was
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:48:47 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_81656234
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Die doet het ook aardig in de top 10

Vooral het feit dat het spul al gespoten was
Het was gelukkig gewoon een dekkende laklaag over de primer die verder niet boeiend was en toch nog ooit overnieuw moest, maar het was wel kut. Zomaar 4 uur werk naar de klote en ik kon weer helemaal opnieuw beginnen.
Ik zal de foto's uploaden als ik weer in de US ben.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_81656697
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81657134
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Kom op met die verhalen! .

Ow.. ik weet al eentje van je hand: een BMW blok eruit lepelen voor een ander 2.8 liter blok met supercharger en turbo, en dan erachter komen dat het lastiger gaat dan je dacht. XD.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:21:49 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81657977
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Opzouten met je tvp

Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81658475
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Ik verwacht van jou een epistel trouwens
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 00:37:55 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81658565
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Opzouten met je tvp

Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
3 maar ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81658895
WAHUAHAUHAHAHAHAHAA Heb geen zin om de topic te vervuilen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81658914
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:03 schreef PimOstermann het volgende:

[..]

Kom op met die verhalen! .

Ow.. ik weet al eentje van je hand: een BMW blok eruit lepelen voor een ander 2.8 liter blok met supercharger en turbo, en dan erachter komen dat het lastiger gaat dan je dacht. XD.
Wie ben jij met je 30 posts.? N00b
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81658971
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Opzouten met je tvp

Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
Okee..
ik ben niet zo'n goede verhalen schrijvert, maarja..
pfff.. zoveeel kleine dingetjes.. serieus jullie zijn erger dan mij
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:57:10 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81659091
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:51 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Okee..
ik ben niet zo'n goede verhalen schrijvert, maarja..
pfff.. zoveeel kleine dingetjes.. serieus jullie zijn erger dan mij
Slaap er een nachtje over; morgen later vandaag deel 1
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81659154
Okee, 1 kleintje om de avond mee af te sluiten voor mij, want ik ga na buiten

Ik was 17 en ik had een auto van een klant mee (werkte @ een garage toen)..
Ik ging dus na Heuts toe om wat op te halen (paar blokken verderop),
Niks aan de hand maar ergens in me achterhoofd WIST ik dat de Peugeot 306je waarmee ik aan kwam scheuren dus dat ie verzoop als je met warme motor wou starten..

Leuk en aardig heb ik dus mijn spullen gekocht, steek me een sigaretje op en wil starten..
Lukt niet? Starten, met gas, zonder gas. nope..
Dus deze turk denkt ff slim te zijn en haalt de buis van de gasklephuis er af en wilt de stekkertje van de injector af halen zodat deze wel rondgaat maar niks inspuit.. Slim, binnen no-time weg! Ha-Ha dus niet

Pinnetje van de stekker valt precies OP de gasklep. En dan sta ik daar met ene schroevendraaier van een cm dik en 20cm lang te friemelen om die kut pinnetje dr uit te halen.. Met geen mogelijkheid.. toen had ik ineens een ideetje, kauwgum af gehaald en op de schroevendraaier geplakt en zo er uit gewipt det dingk..

Alles terug opgebouwd en na 2 slagen sloeg hij aan reed ik weer na de garage terug.. Alles hier heeft minimaal zo'n anderhalf uur geduurt, alleen dat pinnetje er uit halen al..

Verder heb ik nog best wel wat ervaringen opgedaan hier en daar, vertel alles morgen wel..

Deze Turk is buiten vervelen, laters

Edit:

denk maar eens na wat je dan kunt doen als daar een plastic pin in valt..

[ Bericht 3% gewijzigd door Turquaz52 op 20-05-2010 01:08:26 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 20 mei 2010 @ 08:20:04 #21
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_81661272
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel

Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.

Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld was Olie was een beetje eruit gespoten nu.

Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_81670248
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:17 schreef 2cv het volgende:
Olie verversen maar de carterplug er pas in draaien als de verse olie er al in zit. En bij een Visa (tweecilinder) olie verversen. Er past zo'n 20 liter in, wist je dat ?
Dat was mijn Visa.. De olievlekken zitten nog overal...
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:53:03 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81677439
zelf een motor bouwen en dan met schrik een jaar er meer te hebben gereden. (kever motor)

hij heeft het ook nog vrij goed gedaan voor een sloop blok + 125 euro aan onderdelen.
pi_81677737
Das geen fuckup dan ...
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:22:39 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81678769
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:53 schreef T42 het volgende:
zelf een motor bouwen en dan met schrik een jaar er meer te hebben gereden. (kever motor)

hij heeft het ook nog vrij goed gedaan voor een sloop blok + 125 euro aan onderdelen.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:59 schreef PimOstermann het volgende:
Das geen fuckup dan ...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:53:45 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81680221
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


[..]


hij was niet voor 1 jaar bedoeld...
liever 10
pi_81686646
Uitlaatje lassen met laskap op. Na een tijdje braaien begin ik het toch wel erg warm te krijgen, bleek de vettige poetsdoek in de zak van m'n overall vlam te hebben gevat. En dat niet alleen, ook de overall smeulde er al lekker op los, en zelfs m'n t-shirt begon al te verassen
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:41:28 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81687422
Offehhh.. met je werkplaatstchef onder een kraan in de smeerput staan om een rammeltje op te zoeken, kraan redelijk stevig op het handgas, overal luisteren (voor zover dat gaat in zo'n orgie van pestherrie en wind van de fan) en voelen en trekken aan van alles en nog wat.. kom je aan de voorkant bij de radiateur, zie ik 2 druppeltjes aan de slang hangen, dus ik schreeuw : KIJK!! HIJ LEKT EEN BEETJE IK PAK EEN SCHROEVENDRAAIER OM DE KLEM AAN TE DRAAIEN !!! .. chef kijkt naar de slang en schreeuwt terug: ALS JE EEN BEETJE AAN ROMMELT.. wat hij dus deed, duwt 2 keer tegen de slang en woesh !!, de slang eraf, motor dik op het gas, dus een prettige druk op het systeem uiteraard !!

Voor de visualisatie: er zit 54 liter koelvloeistof in zo'n systeem, en de slang in kwestie is ongeveer armdik, daarbij sta je in een smeerput dus je kunt geen kant op, áls je daar al tijd voor hebt

Gelukkig hadden we een douche op de zaak, en altijd een schone set kleding in je kast
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:19:02 #29
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81689184
tvp
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_81691154
Niet echt een klus-fuckup, maar wel een fuckup.

Ik werkte ooit als bromfietsmonteur en liep door de werkplaats, daar stond de scooter van een collega. Dat ding was altijd gaar of rot, dus ik wilde even checken hoeveel - of eigenlijk: hoeweing - compressie het ding had. Dus trapte met een ferme schop op de kickstarter, wat resulteerde in een knal en een geluid van vallende stukjes. Het bleek dat het ding daar stond zonder cilinder, maar met zuiger. Die zuiger lag dus in stukjes en heb ik destijds op een sokkel als aandenken gekregen toen ik daar jaren later wegging.

Verder schroef ik altijd alles eerst in elkaar, voordat ik het test en erachterkom dat het nog niet goed werkt.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_81691978
in een oude corsa een 2liter blok leggen, remmen alles verbeteren/vernieuwen behalve de 2aandrijfassen vergeten die al als eerste in de kast klaar lagen..
Oftewel, alles liep lekker blokje om.. 300meter verder aandrijving weg


Of even vergeten dat je je subwoofer op een veulste zwaare versterker heb gezet, en deze al bij 25%volume opblazen
pi_81702797
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
Offehhh.. met je werkplaatstchef onder een kraan in de smeerput staan om een rammeltje op te zoeken, kraan redelijk stevig op het handgas, overal luisteren (voor zover dat gaat in zo'n orgie van pestherrie en wind van de fan) en voelen en trekken aan van alles en nog wat.. kom je aan de voorkant bij de radiateur, zie ik 2 druppeltjes aan de slang hangen, dus ik schreeuw : KIJK!! HIJ LEKT EEN BEETJE IK PAK EEN SCHROEVENDRAAIER OM DE KLEM AAN TE DRAAIEN !!! .. chef kijkt naar de slang en schreeuwt terug: ALS JE EEN BEETJE AAN ROMMELT.. wat hij dus deed, duwt 2 keer tegen de slang en woesh !!, de slang eraf, motor dik op het gas, dus een prettige druk op het systeem uiteraard !!

Voor de visualisatie: er zit 54 liter koelvloeistof in zo'n systeem, en de slang in kwestie is ongeveer armdik, daarbij sta je in een smeerput dus je kunt geen kant op, áls je daar al tijd voor hebt

Gelukkig hadden we een douche op de zaak, en altijd een schone set kleding in je kast
En dan noem je mij een prutser
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 00:48:47 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81702849
Ik ken nog een verhaaltje van een prutser die bijna zijn ogen uit zijn schedel blies omdat er nog 30 bar druk op het hydropneumatisch veersysteem van een Xantia stond ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:28:27 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81703593
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En dan noem je mij een prutser
Heej ík rukte niet aan die slang; ik mocht alleen meedouchen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81704172
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:48 schreef 2cv het volgende:
Ik ken nog een verhaaltje van een prutser die bijna zijn ogen uit zijn schedel blies omdat er nog 30 bar druk op het hydropneumatisch veersysteem van een Xantia stond ...
Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:40:52 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81706426
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
bijna darwin
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:01:26 #37
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81706861
Uitlaat lassen, denken dat hij inmiddels wel afgekoeld is... nee dus..
pi_81710376
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:40 schreef T42 het volgende:

[..]

bijna darwin
Valt reuze mee man, zo erg kan he tniet zijn
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:10:04 #39
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_81710702
M'n allereerste autootje was een oude Panda, die niet lekker liep. Effe de carburateur bijstellen dus...
M'n pa zou me wel even helpen. Een beetje gefrot aan de klep van de carb, en dan maar even testen.
Ik start de auto, m'n pa hangt boven de carb... en vlam! een steekvlam uit de carb die z'n snor en wenkbrauwen even bijtrimt!
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:59:34 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81712967
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Valt reuze mee man, zo erg kan he tniet zijn
klapband en in veghel waren ze een bandenmonteur kwijt. dus het kan wel. als voorbeeld. dus je hebt nog geluk gehad
pi_81713746
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:59 schreef T42 het volgende:

[..]

klapband en in veghel waren ze een bandenmonteur kwijt. dus het kan wel. als voorbeeld. dus je hebt nog geluk gehad
klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..

3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..

De een heeft geluk en de ander niet.

Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:18:35 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81713847
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..

3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..

De een heeft geluk en de ander niet.

Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
Volgens mij zijn 90 van de 100 turken stronteigenwijs; it's a turk-thing
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81714214
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn 90 van de 100 turken stronteigenwijs; it's a turk-thing
en 90 van de 100 hollanders pruts monteuren, its a dutch-thing
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:28:38 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81714259
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

en 90 van de 100 hollanders pruts monteuren, its a dutch-thing
Oh!!, die is onder de gordel !
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81715014
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:04:39 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81715730
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..

3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..

De een heeft geluk en de ander niet.

Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
goed lezen!!! klapband en bandenmonteur de vrachtauto stond op de brug....
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 13:24:29 #47
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81716708
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
Niks niet fail, het kan naar alle kanten weg spuiten. Bij dat soort drukken werkt het bijna hetzelfde als een laserstraal op een spiegel: het wordt gewoon weer in een andere richting met dezelfde druk en snelheid weggekaatst.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81716918
Mijn fuckup is maar een kleintje.

Even de zomerbandjes wisselen met de winterbandjes.
Auto op de grond en alle wielbouten aandraaien met de momentsleutel.
Alles achterin leggen en effe testritje maken. Stukje snelweg meepakken en halverwege je beseffen dat het opzetstukje van je slotbouten nog op de velg zat.

Uur lopen zoeken en bij alle bochten en hobbeltjes in de berm gekeken.
Bleek dat het opzetstukje 2 meter van de beginplek er al af was gevallen. En dus gevonden.

Verder is er nog niet zoveel mis gegaan voor mij als beginnend amateurautomonteur.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:47:24 #49
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81723434
Eigenwijs zijn en denken dat je met een boutje van 10 mm lang ook wel een contactslot vast kunt zetten. Boutje moest dus 7 mm lang zijn. Het contactslot deed het niet meer.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:12:23 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_81734687
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:01 schreef blup het volgende:
Uitlaat lassen, denken dat hij inmiddels wel afgekoeld is... nee dus..
Die fuckup heb ik ook nog steeds op mijn arm staan: Stoelframe lassen, even testen of de schuif van de stoelversnelling nog werkt, schuift zo tegen mijn arm aan
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_81742198
Ik heb er ook wel een paar.
In mijn Audi 80 destijds olie ververst en dan de motorkap dichtgooien met een lege oliefles op het blok.
Kap wilde niet meer ontgrendelen en zat muurvast.
Uiteindelijk de bumper moeten demonteren en vanuit daar de grill van de motorkap kunnen demonteren en zo de kap open kunnen krijgen.
Wel weer 2 uur sleuteltijd naar de klote.

Bij mijn 166 wilde ik destijds mijn normale binnenspiegel vervangen voor een zelfdimmende.
Het was een raar systeem met een soort conische schuif vebinding.

Langzaam druk zetten en net voordat hij los ging komen een klein rukje.
Binnenspiegel kwam er prima uit, maar wel met een stukje vooruit

Ik naar Autototaal glas : Steentje op uw ruit gehad meneer ?
Was een verwarmde voorruit met regensensor, 734 euro inc. montage
Alleen 75 euro eigen risico hoeven te betalen

Iemand ook al eens de auto van de krik en/of assteunen laten vallen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiexp op 21-05-2010 23:14:56 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:50:00 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81743434
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81744919
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator

Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims

Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)

leuk dat sleutelen
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 23:36:06 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81745691
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
Een keertje gezien hoe ze bij een autocross een bumperbalk ofzo even recht trokken met een trekker. De trekker trok iets te hard en de halve voorkant van de auto werd er uit getrokken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 23 mei 2010 @ 23:39:58 #55
202014 JJH
Knetter. O+
pi_81813081
Autocross ftw!

Ik heb eigenlijk nog geen fuckups. Of het moet die ene keer geweest zijn dat ik de oliedop vergeten was na het bijvullen.

En recentelijk nog. Nieuwe remblokjes en stabilitorstangen erop geklust en na een paar kilometer begon de boel te trillen en te vibreberen als de ziekte. Auto weer in de hoogte, alles weer los en vast gehad om vervolgens elkaar aan te kijken en op hetzelfde moment te bedenken dat we allebei dachten dat de ander wel de wielmoeren vast zou trekken.
pi_81813972
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 24 mei 2010 @ 00:04:30 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81814175
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef junkiexp het volgende:
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81818276
pff had een heel verhaal getypt, maar ben te lui om hem af te maken, herriner me morgen ff aan een Charade, SD
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81820807
Niet echt fuckups, maar wel dingetjes waar je op moet letten:

Een mondkapje vergeten op te doen bij het ontroesten (krijg je roestbruin snot van, en ik was de volgende dag kotsmisselijk). Was bij mijn 1e Trabant, helemaal opgeknapt.

Even op een zaterdag op de koude grond de V-snaar verwisselen (die was nog redelijk bij de restauratie, laten zitten) en de volgende dag ziek op bed liggen en zo een toertocht missen waarvoor je nou net aan het werk geweest was.

Bij een toertocht te horen krijgen dat je beter rustig naar huis kan rijden (en de rit zelf niet) omdat een koppakking kapot is (rit gewoon gereden, niets aan de hand)

En geen klus f*ckup, maar een meetfoutje: ik heb geen brandstofmeter in de tank zitten, en moet met een pijlstokje meten. Meten op het moment dat je vader in de auto stapt is geen succes, na een rit naar Brabant, daar een toertocht gereden, kom je ongeveer 20km voor je huis weer stil te staan, 500m na een benzinepomp (gelukkig nog een reservestand, ik kon nog naar de volgende benzinepomp)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 24 mei 2010 @ 10:26:09 #60
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_81821954
Een scheur in de turbobehuizing van de Cossie dichtmaken met dat "2componenten kneed metaal"..Ben 2 dagen hondsberoerd geweest van de damp die daar vanafkwam en het interieur binnenkwam..het brandde er net zo snel weer vanaf..
Toch maar een andere turbo erop gezet toen..
Graag verwijderen.
pi_81824171
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
Nee dat had ik ook verwacht maar viel reuze mee, er zat onder de vuldop een soort van gebogen stuk aluminium die het spatten tegenhield.
Je kon dus ook de vuldop met lopende motor eraf draaien zonder dat er wat gebeurt.
Olie was ook gewoon op peil.


Maar slordig is het wel
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_81824358
Bij mijn 2cv besluiten dat de bougies best vervangen kunnen worden door van die moderne NGK bougies voor 16v sportmotoren die ik nog had liggen. Vervolgens merken hoe de 2cv steeds slechter gaat rijden en uiteindelijk de kleppen kunnen vervangen omdat ze kromgetrokken zijn...
Pas later ontdekte ik dat mijn garage altijd eyquem bougies plaatste die speciaal voor "oude" motoren met lage vermogens zijn en die veel minder heet worden...
Vroeger was ik iemand anders
  maandag 24 mei 2010 @ 12:28:15 #63
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_81825806
Hmm,bedacht me nog een leuke...al een soortgelijk voorval al eerder gelezen hier..jezelf in de hens steken dmv een haakse slijper en een broekzak met daarin een poetsdoek met restanten remmenreiniger..werd heel erg warm maar geen schade aan overgehouden behalve een spijkerbroek en een boxershort.
Graag verwijderen.
pi_81827041
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:

Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.

Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.


Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
  maandag 24 mei 2010 @ 13:09:31 #65
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_81827345
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:

Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.

Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.


Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
Graag verwijderen.
pi_81827480
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Charged het volgende:

[..]

Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
Ja, dat weet ik.
  maandag 24 mei 2010 @ 13:18:43 #67
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_81827657
Hmm..valt eigenlijk ook wel onder een fuckup..een hele dag lassen zonder laskap,lekker eigenwijs zijn..m'n eerste ervaring met lasogen..
Graag verwijderen.
pi_81840451
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.

Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.

Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.

Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond

Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
  maandag 24 mei 2010 @ 19:50:33 #69
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_81841606
Prachtig topic

Zelf nog niet echt geklust dus weinig fuckups... Eerste auto n 406 uit 96, na paar 100m rijden opeens n branderige lucht.. Van mijn auto... Mm.. toch maar ff stoppen.. Wat bleek.. Ik parkeer altijd in 1 en NIET op de handrem, maat had daarvoor auto geleend, in N en WEL op de handrem geparkeerd. Maar die handrem met je echt enorm aantrekken om 'aan' te zetten. Dus hij stond maar 'half' ... Oeps....
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  maandag 24 mei 2010 @ 20:07:38 #70
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81842434
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef LangeJan het volgende:
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.

Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.

Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.

Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond

Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:

"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81842684
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef oshiro het volgende:

[..]

Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:

[ afbeelding ]
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.

Ik had eerst een unimog en toen ik die net had dacht ik hem eens lekker te verwennen en alle vetnippeltjes een keer door te smeren. zijn er wel zeker 30 stuks dus een leuk karwijtje.
maar toen ik bij de versnellingsbak kwam ging er ongeveer een heel vet patroon in.
later bleek dat dit met een slangetje aangesloten was op een lager wat na 2 keer pompen ook wel genoeg vet had
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 24 mei 2010 @ 20:40:28 #72
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81844080
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:13 schreef densmee het volgende:

[..]

daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.
We zijn 2 dagen bezig geweest met schoonmaken .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 24 mei 2010 @ 22:43:32 #73
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81851446
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:21 schreef ononono het volgende:
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator

Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims

Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)

leuk dat sleutelen
Je nederlands is ook echt fokt op.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 24 mei 2010 @ 22:56:39 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81852145
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je nederlands is ook echt fokt op.
Nee, dat van jou is geweldig
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 mei 2010 @ 23:22:42 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81853366
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:20 schreef James-Hetfield het volgende:
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel

Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.

Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld was Olie was een beetje eruit gespoten nu.

Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
kleine tip voor iedereen; als je je olie bijvult oid moet je de dop op een plek leggen waar hij ervoor zorgt dat de motorkap niet dicht kan. Moet je natuurlijk niet te hard rammen maar dat is sowieso lomp.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2010 @ 23:29:16 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81853669
Kijken of de koolborstels van de dynamo echt afgesleten waren, maar bij het demonteren er van 1 koolborstel af laten breken die vervolgens in de dynamo pleurt. Ze waren overigens versleten. Vervolgens uit een oude electromotor ofzo koolborstels slopen, op maat maken en op de plaats van de oude, afgebroken/afgesleten koolborstels monteren. Dat ging op zich goed, maar ik heb m'n auto toen zo vaak gestart dat de accu leeg was. En het was ook 23:00u 's avonds en het alarm op m'n werk was er net (automatisch) op gegaan en dat kon ik er niet afhalen. Verder ook geen startkabels bij me ofzo. Daar sta je dan Oplossing: papa bellen en aan laten slepen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81977407
Met de auto nog nooit echte blunders gehad (ff afkloppen!)

Maar met de brommert zo'n 10 jaar geleden regelmatig.

Na een zaterdagje klussen vergeten om de remkabels weer te bevestigen aan de remmen. Vlak bij huis was een nieuw fietstunneltje aangelegd met met nieuw (los) grind. Ik ging op volle snelheid door het tunneltje om vervolgens direct uit het tunneltje een scherpe bocht naar rechts te maken. Hiervoor moest ik flink afremmen en ik kwam er vervolgens achter dat de remmen niet functioneerden. Resultaat: twee compleet afgesleten schoenzolen en een wit tuinhek in puin.

Een andere keer... Ik had voor de lunch een nieuw vliegwiel gemonteerd maar deze nog niet aangedraaid. Vervolgens gaan lunchen en na de lunch compleet vergeten het vliegwiel vast te monteren. Na 50 m. rijden, zet ik 'm in z'n vrij om 'm even hoog in de toeren te laten gaan. Bij zo'n 5000 rpm vliegt het vliegwiel er met een noodgang vanaf en stuitert met een ongelofelijke snelheid over de straat om vervolgens in de zijportier van de volvo 850 van de buren te boren.

Nog eentje dan... Vriend had een puchje die niet zo goed startte. Hij wist niet wat er aan de hand was en kwam bij mij om e.e.a. na te laten kijken. Uiteraard het eerste wat je doet is kijken of de bougie nog goed is en vonkt. Bougie losgedraaid en zag er goed uit, vervolgens kijken of die goed vonkt. Vraag aan vriend om even op de kickstarter te trappen en ik hield de bougie & kabel tegen de cilinder. Alleen even vergeten dat mijn andere hand op de cilinder lag. De bougie vonkte prima en mijn haren stonden recht overeind. Tering, wat heb ik staan vloeken!

Een blunder die ik zelf niet heb gedaan maar een vriend van mij wel... Hij had een van de eerste moderne vloeistof gekoelde scooter. Hij wist echter helemaal niets van verbrandingsmoteren en in gesprek bij de brommerhandel bemoeit hij zich met een gesprek tussen mij en een van de monteurs. Het gesprek ging over luchtfilters. Op een gegeven ogenblik zegt hij: "Mijn scooter heeft helemaal geen luchtfilter!". Deze monteur en ik kijken hem en proberen het ervan te overtuigen dat zijn scooter toch echt wel een luchtfilter heeft. Vriend bleef volhouden en wij moesten maar even mee naar buiten om zijn scooter te bekijken. Aangekomen bij de scooter, wijst hij naar een sticker op de kap waar op stond: "Liquid cooled". Om vervolgens triomfantelijk te zeggen: "Zie je... die van mij heeft geen luchtfilter... hij is liquid cooled!". (inmiddels weet hij beter en op feestjes blijft het een leuk verhaal!).

nog tig andere verhalen...
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_81980994
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je nederlands is ook echt fokt op.
Op Fok zeuren over Nederlands taalgebruik!?
Met zo'n zin?!?!??!
Erg schattig
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:19:47 #79
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_81982048
Na het plaatsen van verlagingsveren rondom de wielbouten losjes aandraaien om de auto van de brug af te rijden. Vervolgens dolenthousiast een flinke testrit gaan maken om je vervolgens een heel eind van je garage te realiseren dat je bouten niet zo vast zitten en je geen passende sleutel bij je hebt
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:55:43 #80
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81993183
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:53 schreef ononono het volgende:

[..]

Op Fok zeuren over Nederlands taalgebruik!?
Met zo'n zin?!?!??!
Erg schattig
Haha, de echte spelling nazi''s flippen hem nu echt he? Spelling geef ik gen fuck om maar het is gewoon slecht leesbaar joh. Echt op doorgaan ook....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:12:13 #81
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_81994718
Damn... ononono, je tekst is idd niet de meest leesbare, maar wel te begrijpen.
Maar ga dit ergens anders uitvechten.. dankjulliewel
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_81995284
Een jaar of 4 terug mocht ik met mijn oom en tante mee zeilen. De zeilboot moest in het water worden gelegd na de winter. Zo gezegd zo gedaan.

Vanzelfsprekend moet er nog een hoop gebeuren voor je kunt zeilen. De eerste dag dus bezig geweest met zaken zoals de mast opzetten. Maar ook het opnieuw aansluiten van de boegschroefbediening. Afijn, de volgende dag willen we uitvaren, maar de boot lag omgekeerd dus wij moesten achteruit uitvaren. Om wat makkelijker te sturen natuurlijk de hulp in geschakeld van de boegschroeven, niet wetende dat we die dag ervoor twee draadjes verkeerd om hadden aangesloten. Bootje ging dus naar stuurboord ipv bakboord.

Mijn oom, die toen aan het roer stond dacht dat de schroef niet sterk genoeg was dus bleef maar 'gas' geven, wat resulteerde in een wending van 180 graden tussen de kades (50cm aan weerszijden over). Dat liep nog met een sisser af gelukkig.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:24:00 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81995752
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef Koepert het volgende:

Maar ga dit ergens anders uitvechten.. dankjulliewel
Dat dus..

heren; bakkeleien ergens anders graag !!

Open anders een taal fuckups topic in KLB ofzo
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:04:01 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87769801
Hee 2CV, waar blijft dat smeuiige verhaal ?? :9
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 21:14:08 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87770293
Ik heb voor het transport van mijn Eend-in-aanbouw een aanhanger gekocht. Die aanhanger is vrij laag, vrij lang en hangt ook wat achterover. Daarbij hangt onder de aanhanger nog eens een lichtbalk.

Foto:

Op deze foto is de aanhanger niet zwaar beladen waardoor hij niet ingeveerd is en hangt hij ook niet achter aan auto waardoor deze niet ver achterover hangt.

Echter, gister hing de aanhanger met lading achter m'n BX. Waardoor de lichtbalk vrij dicht boven de grond hing. Ik reed weg uit de loods waar ik was en reed daarbij over wat rare hobbels heen. Resultaat: KRATSJ ! Hele verlichtingsbalk er onder weg getrokken en de verlichtingsunits e.d. die er op zaten waren ook aan splinters. Daar sta je dan om 19:00u 's avonds in Utrecht met een aanhanger zonder verlichting.

Gelukkig had die jongen waar ik die onderdelen van gekocht had nog een lichtbalk liggen die ik wel mocht hebben. Maar helaas was het snoer wat daar aan zat 3 meter te kort :') Ik heb dus de stekker van die verlichtingsbalk af geknipt en de losse draadjes aan de dradjes van m'n aanhanger geknoopt zodat het spul werkte en achterop de aanhanger kon.

De blunder was alleen dat ik er 100% van overtuigd was dat het zwarte draadje (het draadje in het midden van de zevenpolige stekker) de massadraad was. Daardoor ging het aansluiten niet zo goed en dacht ik zelfs dat zo'n beetje alles kortsluiting met elkaar maakte. Niet alleen in de aanhanger maar ook in de auto. Ik stond zelfs op het punt om de draadboom vanaf de verlichting maar de stekkerdoos op de auto opnieuw aan te leggen _O- Uiteindelijk een maat van me gebeld en die wist me te vertellen dat de massa van die stekkerdoos niet in het midden zat maar dat die rechts-onder zat _O- Toen ik dat eenmaal wist, wist ik ook dat de massa NIET het zwarte draadje was maar het witte draadje. En vanaf toen ging alles wel aardig goed. Uiteindelijk was het 00:45u voor ik daar weg reed, maar toen deed alle verlichting het ook netjes zonder mee te knipperen of raar te doen en kon ik fijn de FokStok ophalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De aanhanger heb ik toen niet meer geleegd. Ik was uiteindelijk om 05:40u thuis.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87770491
Ik ben nu achteraf ZO blij dat ik niet met je mee ben gegaan O+
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 21:21:47 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87770698
Ik ook want anders hadden we die avond 1 pizza en 1 reep chocola met 3 personen moeten delen O+
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87781695
ik heb er ook nog minimaal 2... die zal ik in de loop van de morgen wel posten...
pi_87783397
14 dagen geleden, kachelslangen vervangen ter voorbereiding van de winter

Gelijk het water in de radiateur bijgevuld
Met het demonteren van de oude slangen iets teveel kracht gezet waardoor een soldeernaad in de kachelradiateur is gescheurd
Starten, rijden, en na 1 bocht was het een gigantische natte bende binnen. :(
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:02:20 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87796593
Achterremklauw demonteren bij een GS. Om het gemakkelijk te maken stond het ding op een brug. Op de brug dat ding opkrikken, maar de krik stond wat scheef. Daardoor had die auto de neiging om zijwaarts van de brug af te schuiven. Iemand anders stond er bij om die auto op de brug te houden terwijl ik aan het schroeven was.

Overigens, die GS stond in de hoogste of laagste stand (weet ik niet meer) waardoor hij geen vering meer had. Als je de krik dan onder een hoek van de auto zet wil de hele achterkant omhoog omdat het wiel schuin tegenover de krik niet meer in wil veren. Het achterwiel wat dan nog wel gemonteerd is, drukt dan een stuk minder hard op de rijplaten van de brug waardoor dat makkelijk weg schuift.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:13:18 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87797108
Dan moet je eigenlijk de krik in het midden van de auto zetten ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 21-10-2010 16:38:02 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:35:00 #92
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87798058
Klopt, dan had de krik anderhalve meter hoog moeten zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87799687
Het 6,2A zekeringetje in een verdeeldoosje vervangen door een 10A (want daar heb ik doosjes vol van in mijn bus, samen met 5A) is geen succes gebleken.

Blijkbaar vragen het omvormertje (die ik aan had staan om de laptop bij te laden tijden werk) samen met de Tomtom meer dan 10A, want toen ook die zekering doorbrandde waren de draadjes niet meer vast te pakken, zo warm :X
Binnekort maar eens een dikker draadje aan dat verdeeldoosje maken, en korter (want oprollen hielp ook niet mee :X :X :X )

Daarom: altijd zeker weten waar je mee bezig bent, de zekering heeft niet altijd het dunste draadje :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:27:29 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87800170
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef Resistor het volgende:
Het 6,2A zekeringetje in een verdeeldoosje vervangen door een 10A (want daar heb ik doosjes vol van in mijn bus, samen met 5A) is geen succes gebleken.

Blijkbaar vragen het omvormertje (die ik aan had staan om de laptop bij te laden tijden werk) samen met de Tomtom meer dan 10A, want toen ook die zekering doorbrandde waren de draadjes niet meer vast te pakken, zo warm :X
Binnekort maar eens een dikker draadje aan dat verdeeldoosje maken, en korter (want oprollen hielp ook niet mee :X :X :X )

Daarom: altijd zeker weten waar je mee bezig bent, de zekering heeft niet altijd het dunste draadje :P
Da's wel briljant voor iemand met een elektro UI- en gerelateerde username :7

Pas geleden had mijn buurman ook nog bijna fik in de auto doordat hij zo'n 'vlinderstrikkie' had gemaakt achter zijn radio :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87801023
Zo lang er niet te veel vermogen doorheen ging, ging het goed (Tomtom aan, laptop uit maar opladen met de omvormer), maar deze keer had ik de laptop aan staan. Dat was dus net iets te veel.

Laat ik dat maar als een leermomentje zien ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:13:44 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87801728
Van elke fout valt iets te leren, dat is ook een beetje de strekking van het topic natuurlijk ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87807500
Mijn Audi 80 wilde niet meer starten met de start motor.
Anwb gebeld, en die gaf me een sleepje en de wagen startte direct.

Volgende dag startmotor gekocht, iets van 130 euro en naar een vriend gereden (niet af laten slaan dus :P) om dat ding te verwisselen.
Een uurtje later zat die startmotor erin, wilde de motor nog steeds niet aanslaan.
Bleek het contactblokje achter contactslot kapot te zijn, bekend probleem zo bleek na nader onderzoek op het internet :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_87812386
Genoeg verhalen van destijds bij de dealer.

Klant had de turbo kapot van de Laguna.
Monteur vervangt turbo.
Monteur doet proefrit, maar was vergeten olie bij te vullen.
Nieuwe turbo ook weer stuk. :')
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:13:51 #99
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87812513
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 22:11 schreef GizartFRL het volgende:
Genoeg verhalen van destijds bij de dealer.

Klant had de turbo kapot van de Laguna.
Monteur vervangt turbo.
Monteur doet proefrit, maar was vergeten olie bij te vullen.
Nieuwe turbo ook weer stuk. :')
Bij ons in de garage hadden ze een S2000 met vastgelopen blok. Te weinig olie doorgelopen. motor helemaal uit elkaar gehaald en het draaiende deel (blok, krukas, zuigers) vervangen. Bleek dat het de oliepomp was die stuk was, 2e motorblok ook naar de haaien :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87815533
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:13 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Bij ons in de garage hadden ze een S2000 met vastgelopen blok. Te weinig olie doorgelopen. motor helemaal uit elkaar gehaald en het draaiende deel (blok, krukas, zuigers) vervangen. Bleek dat het de oliepomp was die stuk was, 2e motorblok ook naar de haaien :')
Dan verdien je het niet om aan een blok te werken hoor :')

Dus de monteur brast er even 3-4 K doorheen :?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:24:48 #101
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_87820441
Wielmoeren (centreer moeren) verkeerd om gemonteerd.
Wie verzint nu dat dat mooie glimmende puntje naar de binnenkant moet en die lelijke roestige 6-kant naar de buitenkant 8)7

Wist ik veel.... :P
pi_87824843
Heb er zelf ook 1 haha:
Kokerbalk indrukken met de krik, auto proberen op te krikken die vies laag was, wiel aan de andere kant veert niet in, dus teveel gewicht erop :)

Een keer de versnellingsbakolie bijgevuld van een Alto, ding schakelde stroef. Geen idee hoeveel erin moest. Gewoon gegooid.
Zon bak heeft een soort ontluchtingsslang, dus na een avondje rijden viel in 1x die Alto uit. Alles onder de motorkap onder de bakolie. Ook in de onsteking gekomen waardoor hij dus uitviel _O- Er zat ''iets" teveel in

Maat van me:
Maanden sleutelen aan een 306 S16, en de laatste loodjes overhaasten. Bout vergeten van de fuseekogel (die je naaf erom heen klemt). Dus hij rijden, ik nog stuk mee gereden, nog 200 aangetikt: "Mooi lopen he!". Mij thuis afgezet, rijdt hij naar huis, parkeerd m aan 1 kant op de stoep, wil t andere wiel omhoog komen ivm de verlaging. Schiet zn naaf van de fusee ... trok de aandrijfas uit de bak, overal bakolie, en t ding met de bek op straat :X
Belt hij mij op 02.00 op, of ik ff kon helpen, zn aandrijfas was eruit en hij wist niet waarom. Was toch zeker 15km van mijn huis, en had geen auto. Alleen dat ding wat in de schorsing zit.
Word ik 200 meter van zijn huis ook nog eens aangehouden, meer dan 400 eur boete :X

Andere maat van me:
Wielbouten vergeten na te draaien, komt t wiel ineens voorbij net toen hij de auto aan de kant wou zetten ivm vibratie in het stuur.

Versnellingsbak ontvetten met remmenreiniger, in een schuur, met petroleum kachel ... na een half uur stond de halve schuur in de hens. Geen blusser aanwezig, alleen een deken toevallig ... Goed gekomen alleen wat plafondplaten weg geschroeid. En een brandschone versnellingsbak ;)

Weer een andere maat:
Nooit gesleuteld aan een motorblok, en zelf de distributie willen vervangen. Belt hij paar dagen later op dat hij m niet aan de praat krijgt. Vraag ik, hoe heb je die riem vervangen? Ja oude riem eraf, en nieuwe erop.... maarja, dubbele nokkenas, via db riem, onder spanning. Dus zodra je de riem eraf haalt verspringt hij. Kerel flink geluk gehad, opnieuw op tijd gezet en hij liep, niks krom.
pi_87825073
Vage kennis van me, had een Golf 2 GTI, en een Jetta 1.6 Golf was rot, dus moest dat blok in die Jetta komen. Hun dat blok erin lepelen, heeft 1 dag gelopen. En toen begonnen de kuren. Op mijn advies de rotor en verdelerkap vervangen. Krijgen ze de rotor niet los. Tsja, die willen wel eens vast zitten, normaal sla je ze dan voorzichtig doormidden en dan plaats je een nieuwe. Nee hun kopen een nieuwe onsteking (sloop). Oude gelijk weg gegooid. Of ik dan ff de ontsteking wou afstellen met de lamp.
Kom ik daar, hebben ze onsteking met vacuumvervroeging geplaatst op een compleet electronische ontsteking waar vervroeging door de computer geregeld word _O-
Tsja, dat gaat niet lopen he ;)
pi_87825229
Geen klus-fuck-up, wel een kleine rij-fuck-up:
Chauffeursdienst overnemen van collega, loop naar de vrachtwagen toe, bak koffie in mn hand die totaal niet smaakte. Dus ik loop gelijk naar de achterkant (vuilniswagen), gooi die bak koffie erin. Stap in de cabine, zet de stoel goed. En wil weg rijden ... bult gekraak en kom niet voor uit. Dan maar achteruit, ik kijken ... had iemand in de tijd dat ik achter de wagen was, een pallet met asbestplaten voor de wagen gelegd 8)7
Geen schade, op wat asbest na ... goed natmaken en inpakken en snel opgeruimd ;)
pi_87829451
Geweldig topic ^O^
ik klus nog niet lang genoeg voor grote fuck ups, ben nog voorzichtig ;)
pi_87830249
Nou ja fuck up wil ik het niet echt noemen, maar het had een stukken beter gekunt als ik wat meer moeite en initiatief voor nam:






Ik dacht laag voor lag zal ik wel klaar zijn, pff wat viel mij dat vies tegen zeg.. een dak spuiten met de spuitbus is toch niet z'n Succes als dat ik dacht, ik spoot net graffiti zo dunne lijnen, en dan al dat stof er nog op :{
Best fucked up uiteindelijk maar goed, dat mag de pret niet onderdrukken want snachts en op een beetje afstand ziet dat er zoo uber geil uit he :9~
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87830632
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou ja fuck up wil ik het niet echt noemen, maar het had een stukken beter gekunt als ik wat meer moeite en initiatief voor nam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik dacht laag voor lag zal ik wel klaar zijn, pff wat viel mij dat vies tegen zeg.. een dak spuiten met de spuitbus is toch niet z'n Succes als dat ik dacht, ik spoot net graffiti zo dunne lijnen, en dan al dat stof er nog op :{
Best fucked up uiteindelijk maar goed, dat mag de pret niet onderdrukken want snachts en op een beetje afstand ziet dat er zoo uber geil uit he :9~
O+


Ik vind je nu al al geweldig, die foto´s ook _O_ , registreer het domein fixikweleven.nl en zet daar al je verhalen en foto´s op succes verzekerd. :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_87830821
Volgende keer als je gaat spuiten, in een dichte schuur doen, zoveel mogelijk openingen dicht maken, zo goed mogelijk schoon maken, en de hele schuur kleddernat maken, vloer, muren etc etc... heb je t minst last van stof :)
pi_87831049
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 14:12 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

O+


Ik vind je nu al al geweldig, die foto´s ook _O_ , registreer het domein fixikweleven.nl en zet daar al je verhalen en foto´s op succes verzekerd. :)
hahaha thanks Chevelle *;
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 14:18 schreef Intelligence het volgende:
Volgende keer als je gaat spuiten, in een dichte schuur doen, zoveel mogelijk openingen dicht maken, zo goed mogelijk schoon maken, en de hele schuur kleddernat maken, vloer, muren etc etc... heb je t minst last van stof :)
Was ik al van plan, voor de volgende keer.. rij nu fftjes zo rond en wanneer het er weer op aan komt ff zo'n pistool halen en met paps zijn compressor spuiten ^O^

Denk eerlijk gezegd ook dat ik mijn complete auto zelf ga spuiten.. Zo moeilijk zal het wel niet zijn..
En als het mislukt schuur ik hem weer op en spuit opnieuw :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87831164
we zoude even een t3 op een bok zetten.
toen zakte de t3 er door heen :P


nu is de t3 zijn dak kwijt :(

JA!
pi_87831229
och is geen probleem, mijn Uno leerde er ook mee leven :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87831497
Paste hij anders niet in de garage? 8)7
pi_87832140
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:39 schreef Intelligence het volgende:
Paste hij anders niet in de garage? 8)7
Jawel hoor. Dat groene dak zit nu op de de t3 :)
JA!
pi_87834589
Met 140 klapband.

http://forum.fok.nl/topic/1476848


Nog eentje, door achteras gezakt.

http://forum.fok.nl/topic/1458826
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:08:30 #115
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93823327
quote:
» Er is al 136 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Dat is zeker nuttig ja!

Laatst nog een keer een diagnose aan een auto met een kermis aan verlichting er op. Ergens een massaprobleempje dus.

Uurtje diagnose stellen uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de accu kapot was doordat de multimeter flink begon te vonken als ik over de + en - pool de spanning wilde meten. Sluiting in de accu dus?
Nieuwe accu gekocht, 70 euro afgerekend, naar huis, zelfde probleem. Bleek de multimeter kapot te zijn, niet de accu :{
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93826425
Fuckup van mijn vader, met mij als lijdend voorwerp. Mijn moeders boodschappen auto, een kekke Panda sport 1.1 Fire (zwart met rode striping :7 ) wilde weer eens niet starten in de winter, ik proberen, ma nog proberen, noppes.

Vader komt thuis en zal hem even aanslepen, dus ik ga er voor liggen om die sleepkabel even vast te maken. Vader probeert "nog één keer" die auto te startten, wat dus ook goed lukte, en waardoor ik een tik kreeg, en ondersteboven rolde, aangezien hij nog in de versnelling stond. |:(

Zijn mooiste stunt was trouwens doorrijden terwijl het olielampje brandde, dat heeft hem een nieuw motorblok gekost.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:26:25 #117
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93826620
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 08:24 schreef Tjabbo het volgende:
Wielmoeren (centreer moeren) verkeerd om gemonteerd.
Wie verzint nu dat dat mooie glimmende puntje naar de binnenkant moet en die lelijke roestige 6-kant naar de buitenkant 8)7

Wist ik veel.... :P
pas hadden ze aanhangertjes te koop bij de lidl en aldi (hele kleintjes) als bouwpakketje

daar was de rdw niet blij mee omdat van de 100 mensen 95 de bouten verkeerd-om er op zette :')

en toen ons pa er 1 kocht (wat oudere maar zelfde type kant en klaar van een aanhangerbedrijf) heb ik de boutjes maar los gedraait er er weer goed op gezet (een erkent aanhanger bouwbedrijf had hem fout inelkaar gezet...:') )
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:33:20 #118
202014 JJH
Knetter. O+
pi_93827019
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:26 schreef T42 het volgende:

[..]

pas hadden ze aanhangertjes te koop bij de lidl en aldi (hele kleintjes) als bouwpakketje

daar was de rdw niet blij mee omdat van de 100 mensen 95 de bouten verkeerd-om er op zette :')

en toen ons pa er 1 kocht (wat oudere maar zelfde type kant en klaar van een aanhangerbedrijf) heb ik de boutjes maar los gedraait er er weer goed op gezet (een erkent aanhanger bouwbedrijf had hem fout inelkaar gezet...:') )
Dat van die aanhangwagenbouwer is wel heel slecht. Ik zou er even mee teruggegaan zijn.
Morgen aan de Volvo klussen, ik hoop dat alles goed gaat. ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:37:12 #119
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93827258
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:33 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat van die aanhangwagenbouwer is wel heel slecht. Ik zou er even mee teruggegaan zijn.
Morgen aan de Volvo klussen, ik hoop dat alles goed gaat. ;)
Ik hoop het niet, dan lezen we het hier.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_95619908
De achterdemper van mijn W124 is kapot, die ging ik gisteren vervangen.
Bij het demonteren brak de middendemper ook spontaan af.
Dus nu moet ik ook nog de middendemper gaan bestellen.

Gelukkig is de kat nog wel in goede staat want die is best duur zeg maar :P.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 17 april 2011 @ 14:48:57 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95620902
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2011 14:25 schreef junkiexp het volgende:
De achterdemper van mijn W124 is kapot, die ging ik gisteren vervangen.
Bij het demonteren brak de middendemper ook spontaan af.
Dus nu moet ik ook nog de middendemper gaan bestellen.

Gelukkig is de kat nog wel in goede staat want die is best duur zeg maar :P.
Kat is (gelukkig) meestal van iets duurzamer metaal als de rest :)

Ik snap ook nooit die mensen die uitlaten die gebroken zijn, gaan lassen, dat heeft echt in 99 van 100 gevallen geen enkele zin, want hij breekt er dan gewoon naast :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95622300
Ik heb ook nog wel een brommer fail. Ik had zelf de velgen gespoten van mijn imitatiedax, en de mensen die het model kennen zullen weten hoe de velgen vastzitten. Er zit in het midden een ster die met vier moeren vast zit aan de velgrand. Blijkbaar had ik ze niet goed vastgemaakt want toen er iemand bij me achterop zat schoot de ster los van de rand; hij zat nog met 1 moer vast.

Achteraf gezien gigantisch geluk gehad, reed misschien 30 kmh. Ding kon ongeveer 80, moet er niet aan denken wat er bij die snelheid was gebeurd. Je doet soms domme dingen :')
pi_95628785
Bij mijn 1e motor had ik de koppakking er uit gereden en die moest dus vervangen worden.
Blok uit het frame gehaald en gedemonteerd, kop laten vlakken en alles weer in elkaar zetten.
Als laatste gaan de lagerschalen? van de nokkenassen er op, zitten met boutjes vast.

Er glipte 1 boutje uit mijn vingers, viel precies bij de distributieketting het blok in. :(
Heb em uiteindelijk met een magneetje uit weten te vissen maar dat waren zeker geen fijne momenten!
pi_95646238
hier geen fuck ups, als Pro :7
pi_95661398
Da geleuf ik nie! :)
  maandag 18 april 2011 @ 12:13:51 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95661502
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:11 schreef vannelle het volgende:
Da geleuf ik nie! :)
X2 !
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 18 april 2011 @ 13:46:12 #127
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_95665058
Niet echt n mega fuckup, alleen had mn pa laatst bij t vervangen van de bougies er een laten vallen bij het monteren.
Word weer n nieuwe bestellen en wachten aangezien t geen 13 in n dozijn bougies zijn :)
pi_95688819
Kapot ?
Ik gebruik ze dan alsnog hoor, hooguit even opnieuw afstellen met een voelermaat.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 18 april 2011 @ 21:41:11 #129
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_95689054
Het porcelein vertoonde haarscheuren en tijdens t rijden liep ie maar op 5 cylinders, plus mn check-engine lampje bleef aan/knipperen.
Dus toch kapot.
Zit nu weer 1 oude in die gelukkig nog niet weggegooid waren.
pi_95692560
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 12:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

X2 !
waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
  maandag 18 april 2011 @ 22:35:04 #131
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_95693017
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Als je geen fouten maakt werk je niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 00:43:35 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95699220
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
Zelfs ik maak fouten bij het sleutelen en ik vind zelf, als ik heel eerlijk ben, dat het aantal fouten in verhouding tot de hoeveelheid sleutelwerk wat ik verricht, best meevalt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:53:59 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95699472
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
je bent een mens, en dus maak je fouten, net als iedereen ;)

Ik geloof er geen kont van dat je nog nooit een oliedoppie of een pakkinkje bent vergeten in je carriere als autotechneut :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95701139
een paar jaar geleden toen ik mijn unimog nog aan het opknappen was had ik nieuwe remleidingen laten felsen voor de achteras alleen ik kreeg de wartel niet in de remcilinder bleek dat er nog een 10 cm slang tussen moest. Ook een keer remtrommels willen verwijderen zaten zo klem dat ik de remvoering van de schoenen mee eraf trok
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:43:17 #135
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_95701352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp _O-
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_95711341
Ik heb er ook wel eentje.

Ooit heb ik een Mini 1000HLE gehad. Omgebouwd, 1.3Spi motor erin, zeemax kitje erop. Leuk toch?

Nou goed, je gaat er lekker mee hobbyen en veranderd wat dingetjes die je had willen veranderen bij aanschaf van de auto. Uiteindelijk slijten de meest gebruikelijke onderdelen op zo'n auto. Al helemaal wanneer deze ook nog eens verlaagd is. De wiellagers waren aan de beurt!

Niks nieuws, dat had ik al zo vaak gedaan dus dat kon er nog wel bij. De auto netjes op bokjes, dagje klussen nieuwe lagers erop en klaar is kees! Toch? Yup! Ging helemaal goed.
Het weekend erop reed ik mee met Mini's voor KIKA. Altijd leuk, goed doel, leuk publiek mooie toerrit. Zo richting het einde van de dag hoor ik wat krakende geluiden ontstaan aan de linker voorkant.

Niet zo erg dacht ik, het is tenslotte een Mini uit 1983. Het kraken hield toch aan wat ik uiteindelijk toch niet vertrouwde. de ANWB gebeld.

Wiellager stuk! Wtf! Nu al? Dat kan niet.. Toch was het zo, de beste ANWB man heeft mij weer op weg geholpen want ik moest nog van Soest naar Ede kachelen. Het ging allemaal goed tot aan de N224 bij Veenendaal. Ik reed hier met een gangetje van 70 / 80 toen het toerental in eens omhoog schoot! Geen aandrijving meer, vol vermogen op de aandrijfassen. Je schrikt je kapot! Met wat vreemd stuurwerk heb ik de auto tussen de bomen door op het fietspad weten te manoeuvreren waar ik ook nog eens een scooterpuber half van z'n opgefokte grasmaaier reed.

Een rondje om de auto gemaakt die fijn half op het gras/fietspad stond. Niks te zien. Toch maar weer de ANWB bellen. ~2 uur later komt er weer zo'n geel busje voorbij. De beste man haalt zo'n opblaas kussen uit z'n auto en krikt hiermee de auto omhoog. Trekt even aan het linker wiel en haalt deze zomaar los! Omfg.. Het wiel hing gewoon vast in de remklauw! De complete wielmoer was aan gort gedraaid en de borgpen was foetsie! Ik heb daarna nog een stukje over het fietspad getuft naar Ede achter de ANWB man aan tot aan de Maandereng. Hier is de auto op een ambulance gegaan en vervoerd naar huis.

Uiteindelijk bleek dat ik de verkeerde borgpennen gebruikt heb en dat het stuurhuis krom was. Die laatste verklaarde de ongebruikelijk snelle slijtage van de wiellagers... Leer momentje!
pi_95724297
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je bent een mens, en dus maak je fouten, net als iedereen ;)

Ik geloof er geen kont van dat je nog nooit een oliedoppie of een pakkinkje bent vergeten in je carriere als autotechneut :P
ach, ik doe vooral electronica :7
pi_95728064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ach, ik doe vooral electronica :7
ook dat kan fout gaan :P
pi_95728861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:45 schreef omearos het volgende:

[..]

ook dat kan fout gaan :P
logisch werken, en meten gaat er zeer weinig fout...
pi_95729887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

zeer weinig
Maar wel iets dus. Soms.
pi_95738268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar wel iets dus. Soms.
nog niet :)
pi_95743096
niet echt een fuckup.. maar toch

mn ma dr Spartamet loopt niet zo lekker..en roken als een gek.. hmm.. verkeerde mengsmering er in gekomen ofzo.. weten we wij veel :P

goed tank leeg gehaalt.. motor laten lopen tot de carb ook leeg is.. gewone benzine zonder olie er in mikken om de boel even schoon te laten worden.. bougie nakijken etc.. niks aan het handje.. weer starten.. hm loopt nog niet echt.... nog wat pielen met de afstelling van de choke en gashendel.. om hem uberhaubt aan de gang te houden.....

later liep ze weer.. maar met meer rook dan ooit te voren.. blijkt achteraf dat t ding een rotte keerring had, waardoor die heel lief zn carterolie als smering heeft lopen gebruiken :(

nu dus een blok wat een compressie van 0,0 heeft en een rotte keerring heeft :')
tijd voor een ander blok dus :X
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 23:38:55 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95743503
Wat dacht je van een vers zuigerveertje en een vers keerringetje ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_95743640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:38 schreef 2cv het volgende:
Wat dacht je van een vers zuigerveertje en een vers keerringetje ?
weet je wat een keerringjetje op de krukas voor zo`n ding kost? :')

een andere scoren is gewoon goedkoper :P ( zeker omdat deze verkocht wordt puur voor het kenteken :') )
  woensdag 20 april 2011 @ 10:14:22 #145
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_95752053
Ik had mijn Golf een paar weken, en er zat een roestplekje op het portier. Tja, dat kon zo natuurlijk niet. Dus ik wilde het plekje uitkrabben daarna in de corroles zetten, en dan aflakken.
Ik pakte een schroevendraaier en begon dus het roest weg te krabben. Maar het ging niet zo vlot, dus ik pakte een grotere schroevendraaier, en zette wat meer kracht. En toen zat ik dus door de deur heen. :')
Toen heb ik maar een lik plamuur in het gat gesmeerd.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_95753450
Bij mijn oude BMW E34 525i had ik een plaat langs de middenconsole waar stof op zat.
Normaal haal je die eraf om bij de buizen en slangen te komen die daarachter lopen.
Ik wilde hem erop klikken maar dat lukte niet dus ik schroef er een parker in en dat ging moeizaam.

Uiteindelijk deed mijn airco het niet. Buis lekgeprikt en om dat te repareren zou de hele dashboard eruit moeten 8)7

En nog iets met mijn vorige bmw e39 523i. Je kon in de boordcomputer in een geheim menu meerdere sensoren uitlezen maar ook bepaalde waardes wijzigen. Er stond iets over verbruik. Ik had het getal van 1000 naar 750 gezet.
Sindsdien reed mijn auto ook opeens 1 op 18...tenminste dat liet hij alleen zien 8)7
  maandag 2 mei 2011 @ 20:18:03 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96265666
Got a really nice one :7

Anderhalve week geleden liep het uitgaande aslager van mijn trouwe motorfietsje kapoet, met als gevolg een dikke olie lekkage waar niet meer mee te rijden viel. met enige spoed een ander blok geroggeld, halve land door om hem op te halen in de late avonduren, met een buurman 2 lange dagen gesleuteld om de boel over te bouwen, er ging natuurlijk weer niks vanzelf, en alles wat tegen kon zitten zat tegen, we kennen het allemaal wel. Maar goed, alles voor elkaar gekregen, als laatste de tank erop, en dan heb je altijd gesodemieter om het 8mm benzineslangetje overal tussendoor te pielen en op het 10mm kraantje te krijgen, dat is bij mijn brommert nogal een drama, dus dan pakken we een lange punttang, en frot je dat ding erop, slangklemmetje vastdraaien en lopen met die handel :9
Shakedown van een km gereden, alles bleef goed en heel, dus de dag erna 140 km gereden naar mijn liefje, ding daar in de tuin geplempt en relaxen maar.

Dag erna wil ik hem een stukje verzetten; ik duw hem een stukje naar voren, hoop geklater; WTF!?!?! :o :'( }:| na anderhalve tel had ik door dat het benzine was, dus kraantje dichtgejensd, ding achterin de tuin geduwd waar niet de halve buurt flauwviel van de benzinelucht, kappen eraf, wat alu shit eraf, en ja hoor, slangetje onder de kraan voor 90% afgescheurd, hmm, ok, niet echt een probleem, schroevendraaier, klemmetje los, stukkie slang erafgepield, slangetje ingekort (was dus beschadigd door het mishandelen met de tang), nu met wat meer moeite dus zonder tang erop, klemmetje weer vast, kláár.. ding weer op zijn plek, en lekker van het zonnetje genieten 8-)

Vandaag moest ik vanuit daar naar Elst, vanuit Elst naar Den Bosch, en vanuit D-B naar huis in de buurt van 010, dus ik mijn zooi erop, pakkie aan, po op de kop en op weg, na een km of 10 - 15, sputterdesput en niks meer, ik reed op de snelweg, dus vluchtstrook op, beetje gekeken, ding op reserve gezet just in case, starten, starten, starten, niks, na een tijdje accu leeg natuurlijk, dus foon uit de zak en de gele mannen gebeld, ik snapte er niks van.. mevrouw van de ANWB vraagt altijd als eerste of er nog wel brandstof in het voertuig zit, ik kijk op mijn tripmeter, 140 km, en bij 300-nog-wat is hij pas leeg, dus halve tank moet ik nog hebben. Nee, benzine zat "nou meneer SD, we komen er zsm aan, bladiebla".. foon er weer op en wachten maar..

In de tussentijd ga je twijfelen natuurlijk, kan gewoon niet zomaar, dus ikke een stukkie onkruid geplukt, blaadjes en takkies eraf, en peilen in de tank...... :') :') :')

Slangetje is natuurlijk de hele weg naar Limburg al lekkend geweest, heel de tank leeggelopen ;(

ANWB meneer komt, ik leg het uit, we keilen er 4 liter peut in, kabels erop, starten, lopen :')²

Bij de dichtsbijzijnde pomp ging er 19 liter bij (na 18 gaat 'ie op reserve), dus hij was gewoon leger als leeg |:(

Geleerd: niet meer je slangetje mishandelen met een tang, en voortaan gewoon even tanken als er zoiets is voorgevallen ^O^

duussssss.. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 02-05-2011 23:11:35 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:19:51 #148
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 20:21:34 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_96265905
Heeft dat ding geen tankmeter ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 2 mei 2011 @ 20:22:20 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96265959
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:21 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat ding geen tankmeter ?
Nope, bij de meeste brommers rijd je op de dagteller ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:23:28 #151
179522 Sjoegerd
Sjoegerd
pi_96266019
Mooi werk weer SD _O-
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 2 mei 2011 @ 20:27:01 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96266242
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
Mooi werk weer SD _O-
Ach ja, beter zo'n faalaktie als dat er weer echt iets stuk was, ik was allang blij dat ik weer verder kon rijden w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:31:22 #153
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_96266550
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ach ja, beter zo'n faalaktie als dat er weer echt iets stuk was, ik was allang blij dat ik weer verder kon rijden w/
dat geimproviseerde peilstokkie _O_
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 2 mei 2011 @ 20:33:53 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96266698
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nope, bij de meeste brommers rijd je op de dagteller ;)
Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampje :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96267014
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampje :P
de mijne heeft gewoon een meter en die is toch al wat jaartjes ouder dan de AT van SD
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96267039
SD..........prutser :+
  maandag 2 mei 2011 @ 20:42:03 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96267134
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampje :P
Nah, het oudere type van mijn motor, de RD04 had dat idd ook, maar op de RD07 en nieuwer zit een tripmeter met 3 telfunktie's, en eentje daarvan gebruik je dus als dagteller, en da's genoeg vonden ze bij Honda, en toen hebben ze die andere lampies weggelaten :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:48:01 #158
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96267480
Handig. Maar heb je dan ook een reserve?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:53:33 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96267774
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:48 schreef daNpy het volgende:
Handig. Maar heb je dan ook een reserve?
Ja, daar stond hij op sinds vrijdagavond omdat hij niet wilde lopen in eerste instantie :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:55:58 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96267894
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, daar stond hij op sinds vrijdagavond omdat hij niet wilde lopen in eerste instantie :|W
De's vervelend ja, heeft een maat van me ook wel eens gehad :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:36:19 #161
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96270331
Niet echt klus related, wel beetje dom.

Heb ooit een Nissan March (Micra in europa) gehad.
Daar heb ik heel lang mee rond gereden, zonder problemen.
(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:47:30 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96271081
Dan ben je vrij rap de auto weer uit gok ik zo :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 21:49:27 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96271218
Bah das echt goor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:50:25 #164
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96271285
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
Dan ben je vrij rap de auto weer uit gok ik zo :D _O-
Erg snel jah...

Het schoonmaken achteraf was erger....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:52:21 #165
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96271400
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef daNpy het volgende:
Bah das echt goor.
Erger dan goor.
Je houdt hier geen rekening mee, dus je bent nog gewoon aan t inademen wanneer dat kreng begint te blazen.
Stel je een stofzuiger voor, die in geen 5 jaar geleegd is, die plotseling andersom blaast, en je hebt de monding van de slang zo'n beetje in je gezicht....

Zoiets dus :(
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_96273430
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:36 schreef rene29 het volgende:
Niet echt klus related, wel beetje dom.

Heb ooit een Nissan March (Micra in europa) gehad.
Daar heb ik heel lang mee rond gereden, zonder problemen.
(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
_O-
ik wil ook graag weer naar de Filipijnen :@
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:28:23 #167
53151 T42
Pinball Wizard
pi_96284783
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:36 schreef rene29 het volgende:
Niet echt klus related, wel beetje dom.

Heb ooit een Nissan March (Micra in europa) gehad.
Daar heb ik heel lang mee rond gereden, zonder problemen.
(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
maar waar komt je airco lucht dan uit? normaal gaat lucht gewoon door het kachel radiatortje die pas warm word als er koelwater van de motor door mag via de knop.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:04:08 #168
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_96285593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:28 schreef T42 het volgende:

[..]

maar waar komt je airco lucht dan uit? normaal gaat lucht gewoon door het kachel radiatortje die pas warm word als er koelwater van de motor door mag via de knop.
Misschien zat 't stof in de kachelventilator?
  Vis een optie? dinsdag 3 mei 2011 @ 12:51:40 #169
70532 loveli
N
pi_96291100
Lang geleden op een mooie zomerochtend na een nachtdienst de remblokken even vervangen (auto van m'n pa). Auto op assteunen, wiel eraf. Vergeten blokken voor de achterwielen te zetten en niet bedacht dat het licht hellend terrein was. Auto knalt eraf, remschijf op de grond en een assteun door bodemplaat. Heb het pas aan pa verteld toen de auto al lang en breed weg was.

Nog langer geleden op een even zonnige ochtend na een nachtdienst... ruitenwissermotor vervangen. Sta ik daar met het mechaniek in m'n hand, kom ik op het geweldige idee dat ik wil zien hoe het stangenstelsel heen en weer gaat. Met de ene hand onder de motorkap en de andere uitgerekt door het open raam de schakelaar aangezet.
Blijkt het ding niet heen en weer te bewegen, maar rond te draaien, precies over m'n vinger heen. Met veel moeite al vasthoudend en bloedend de hendel omgezet. Het litteken zit er nog. De auto is al lang schroot (was het toen al, want renault).

Ik klus niet meer na een nachtdienst.
crap in = crap out
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:55:22 #170
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96291230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:51 schreef loveli het volgende:
Lang geleden op een mooie zomerochtend na een nachtdienst de remblokken even vervangen (auto van m'n pa). Auto op assteunen, wiel eraf. Vergeten blokken voor de achterwielen te zetten en niet bedacht dat het licht hellend terrein was. Auto knalt eraf, remschijf op de grond en een assteun door bodemplaat. Heb het pas aan pa verteld toen de auto al lang en breed weg was.

Nog langer geleden op een even zonnige ochtend na een nachtdienst... ruitenwissermotor vervangen. Sta ik daar met het mechaniek in m'n hand, kom ik op het geweldige idee dat ik wil zien hoe het stangenstelsel heen en weer gaat. Met de ene hand onder de motorkap en de andere uitgerekt door het open raam de schakelaar aangezet.
Blijkt het ding niet heen en weer te bewegen, maar rond te draaien, precies over m'n vinger heen. Met veel moeite al vasthoudend en bloedend de hendel omgezet. Het litteken zit er nog. De auto is al lang schroot (was het toen al, want renault).

Ik klus niet meer na een nachtdienst.
Aiaiai. Altijd zeker zijn dat een auto stabiel staat, zeker op een helling. Maarja, dat hoef ik je nu niet meer te vertellen :')

Dat van die draaiende ruitenwisser klinkt ook bekend. Ik heb het ook ooit gehad met een koplampwisser. Ik werken aan het ding en een maat even aanzetten om te testen. Zat ik met mijn vinger tussen de koplamp en bumper klem en dat wisserarmpje er tegenaan duwen zodat ik niet weg kon. aaauw.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:09:15 #171
53151 T42
Pinball Wizard
pi_96303821
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:04 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Misschien zat 't stof in de kachelventilator?
das vaak de zelfde ventilator als van de airco ;)
pi_96304793
geen fuck maar meschien wel leuk om te delen,

klant komt binnen met de klacht dat er "iets"bonkt.

nou ja even wezen proefrijden, vond direct al dat de achteras erg zwaberig was(geluid zat ook op de achteras), dus de brug op, en maar eens kijken

bleek de bevestiging van een schokdemper finaal door midden te zijn gebroken



en de bovenste bevestings oog

  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:06:09 #173
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96306568
:') er was na een half jaar geklust te hebben aan de auto ineens een probleem.. ineens.
Toen elk wiel zijn eigen ride height had.

contact opgenomen met fabrikant van mijn onderstel : Tein uit japan..:{
een gefrustreerde japanner zo ver kunnen krijgen dat hij mijn onderstel daarheen laat komen om te rebuilden ...

vanmorgen 400 km gereden voor nieuwe goede draagarmen ( FLCA's ).... dude in zuid limburg :{

kom ik terug bij huis.. zegt mijn autospuiter..
Oja..puma

je hebt je wielen verkeerd gemonteerd he, 1 achterwiel zit voor en 1 voorwiel zit achter....


oja :'(
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Spellchecker donderdag 5 mei 2011 @ 02:42:04 #174
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_96374747
Een flinke, niet heel erg slimme, fuckup met mijn (nu nog) eigen Golf MK1 Cabrio...

Doel 'klus': kijken of de opvoerpomp in de brandstofpomp nog werkte.

Op de vlotter zitten 2 brandstofleidingen, 1 is retour, andere is aanlevering (wist alleen niet welke..). Dus omstebeurten 1 daarvan afgedopt (want geen trek in auto onder de benzine) en op de aansluiting daarvan op de vlotter een andere slang, die naar een lege emmer leidde.

Motor laten draaien om te kijken of er brandstof de emmer in liep. Was niet zo. Gek genoeg bleef de motor echter maar lopen, wat natuurlijk gek is; immers 1 van de aansluitingen zit er niet op :? Op een gegeven moment begint er toch wat benzine langs de afdopping te sijpelen; conclusie -> dat is de retourleiding. Omgewisseld en zelfde verhaal nog een keer. Motor blijft normaal lopen, maar ook hier begint er na een poosje benzine langs de afdopping te sijpelen, terwijl er uit de vlotter ook op die aansluiting geen benzine de emmer in loopt.. Dan begint ineens de motor een tikkend geluid te produceren en ineens valt me ook de nodige witte rook op, die uit de uitlaat komt. Uitzetten dus die handel!

Olie gecontroleerd: peilstok droog 4.gif
Uit automatisme ook meteen koelvloeistof controleren; veel witte rommel erin 4.gif

Kortom; door op strategische wijze overdruk in het brandstofsysteem (en dus de verbrandingskamers) te genereren de koppakking opgeblazen. 600-700 euro zo de lucht in, plus een hoop gezeik om de rommel inwendig weer een beetje gereinigd te krijgen 14.gif
Tevens -purist.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 5 mei 2011 @ 04:05:59 #175
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_96375232
Krukaslagers vervangen, lagers bestellen, op het doosje staat de goede maat, lagers waren in feite te ruim, op de verpakking stond 0.75(3e overmaat)maar in werkelijkheid zaten er 0.25 in, 1e overmaat.

Gevolg? Gat in het carter, gebroken zuiger + drijfstang, onderblok en cilinderkop naar de eeuwige jachtvelden, krukas compleet gesloopt.. ja dat was wat :')

Ik zal morgen eens een foto maken van de verrotte drijfstang die eruit kwam vliegen :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_96376325
Met 140 km per uur, klapband linksvoor.

Op de snelweg meest linkerbaan. Auto wilde natuurlijk naar links, maar na een stevige ruk aan het stuur naar rechts, belande ik toch nog net op de vluchtstrook.

Ik heb niet veel vrienden gemaakt, met degenen die achter mij op de snelweg waren.

De fuck up was dat ik van plan was om de banden te vervangen. Ik wist echter niet dat er illegale opnieuw gerubberde banden onder lagen.

http://img139.imageshack.us/img139/5438/hpim1056.jpg (copy/paste deze link)

http://img4.imageshack.us/img4/7154/hpim1057o.jpg (copy/paste deze link)

http://img375.imageshack.us/img375/9431/hpim1058.jpg (copy/paste deze link)
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:17:15 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96376507
Zat die band onder je rode Suzuki kart?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_96376647
Nee onder mijn vorige gx 100. Banden hadden 8 mm profiel, maar waren uitgedroogd.
Wilde ze nog vervangen, maar was te laat ermee.

Nu heb ik goede bridgestone banden eronder. Onder mijn rode GX 100.
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:26:50 #179
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96376702
OK. Als je auto (bijna) onder Monumentenzorg gaat vallen moet je er wat voorzichtiger mee omgaan. :P

Banden ouder dan 6 jaar heb je zoveel meer aan als je een beetje van doorrijden houdt.
Je oma kan na 8 jaar nieuwe banden gaan halen. Winterbanden zijn na 4 jaar ook wel aan vervanging toe.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_96380083
Ook een paar fuckup's.

Met de Nissan Sunny '89 weer naar huis na 2 weken oefening. Ik wist dat de radiateur iets lek was dus standaard kannetje kvs in de auto liggen. Motorkap open, dopje radiateur eraf gedraaid, kvs bijvullen en rijden maar. 25km later ging de temperatuurmeter in het rode staan. Gestopt, motorkap los en.. overal kvs. Ik was vergeten het dopje er weer op te doen :|W Gelukkig lag het dopje nog op de plastic carterbeschermkap.

Carterpakking vv van de R25. Ging hardstikke goed! Opnieuw olie erin gedaan en rijden maar om samen met een maatje om een dikke te roken. Auto geparkeerd op een achteraf weggetje om nog even te checken of er geen olie lekte.. Het gutste eruit! Ik had de boutjes te vast aangedraaid zodat de nieuwe pakking weer gescheurd was :|W
Als een maniak terug naar huis geraced, je kon het oliespoor volgen tot aan mn huis. Gelukkig geen schade aan het blok gehad en opnieuw aan het sleutelen gegaan.

Boodschappen autootje had een lekke achterband. Krikje gepakt en opgekrikt. Wieltje eraf, reservebandje gepakt en krak! Krik dwars door de kokerbalk.
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:14:13 #181
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96401738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:09 schreef T42 het volgende:

[..]

das vaak de zelfde ventilator als van de airco ;)
Haha... vraag me niet hoe een verwarmings/koelsysteem van een auto werkt.
Ik weet inmiddels wel dat de warme lucht ergens toch door een andere slang gaat dan de lucht van de aircon....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_96690558
Dop uit een ratel op het luchtfilter laten liggen,en toen de motorkap dichtgegooid .
(He ,een bultje )

Auto uitgezuigd,rechterportier niet goed gesloten ,hard achteruit de garage uit.
Deur vliegt open en komt de muur tegen .

De mooiste (vind ik ) was niet van mijzelf .
Kennis zijn oldtimer tectyleren ,had alleen geen gaatjes in de koker maar in de bodem geboord .
Goed zijn best gedaan met die lans dus toen de brug naar beneden kam,had hij ook getinte ramen en een zwart interieur.
pi_96696460
Vandaag een keer geen fuckup! *)

Radiateur vv van de cuore. Klusje van een uur inclusief testrit. Toch 1 kleine fuckup schiet me te binnen, boutje afgebroken tijdens losdraaien van de fan..

Btw, het had een grote fuckup kunnen worden als ik was doorgereden met de oude radiateur, dan had ik de koppakking moeten vv en dat was zeker een fuckup geworden denk ik zomaar. :o
  Spellchecker donderdag 12 mei 2011 @ 20:58:38 #184
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_96716210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Gummiebeer het volgende:
Vandaag een keer geen fuckup! *)

Radiateur vv van de cuore. Klusje van een uur inclusief testrit. Toch 1 kleine fuckup schiet me te binnen, boutje afgebroken tijdens losdraaien van de fan..

Btw, het had een grote fuckup kunnen worden als ik was doorgereden met de oude radiateur, dan had ik de koppakking moeten vv en dat was zeker een fuckup geworden denk ik zomaar. :o
Altijd baas boven baas hè.
Tevens -purist.
pi_96720545
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:30 schreef zeeeend het volgende:
Dop uit een ratel op het luchtfilter laten liggen,en toen de motorkap dichtgegooid .
(He ,een bultje )

Auto uitgezuigd,rechterportier niet goed gesloten ,hard achteruit de garage uit.
Deur vliegt open en komt de muur tegen .

De mooiste (vind ik ) was niet van mijzelf .
Kennis zijn oldtimer tectyleren ,had alleen geen gaatjes in de koker maar in de bodem geboord .
Goed zijn best gedaan met die lans dus toen de brug naar beneden kam,had hij ook getinte ramen en een zwart interieur.
:') dat is haast total loss, voordat je dat zuiver hebt gepeuterd is de rest van de auto weggerot
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96724905
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2011 04:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Krukaslagers vervangen, lagers bestellen, op het doosje staat de goede maat, lagers waren in feite te ruim, op de verpakking stond 0.75(3e overmaat)maar in werkelijkheid zaten er 0.25 in, 1e overmaat.

Gevolg? Gat in het carter, gebroken zuiger + drijfstang, onderblok en cilinderkop naar de eeuwige jachtvelden, krukas compleet gesloopt.. ja dat was wat :')

Ik zal morgen eens een foto maken van de verrotte drijfstang die eruit kwam vliegen :P
pics?
  zondag 22 mei 2011 @ 23:34:38 #187
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97182666
Nou, ik heb er weer eentje:

Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.

De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.

Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 22 mei 2011 @ 23:39:20 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97182859
Ik ken daar nog wel een variant op met een kabelboom van een deur :|W

Mooi ruk Barca, misschien ff meten en een stukkie kabel vervangen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 mei 2011 @ 23:41:09 #189
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97182954
Dat dacht ik ook ja, maar ik heb deze week geen tijd daarvoor, dan moet ik het iemand anders laten doen. Dat probeer ik zsm te regelen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 22 mei 2011 @ 23:47:44 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97183232
sterkte ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 mei 2011 @ 23:50:55 #191
179522 Sjoegerd
Sjoegerd
pi_97183376
Dat is verdomd klote Barca :X
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_97183543
_O- _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_97183708
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ken daar nog wel een variant op met een kabelboom van een deur :|W

Mooi ruk Barca, misschien ff meten en een stukkie kabel vervangen?
Volgens mij gaat dat niet ivm de weerstand.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 22 mei 2011 @ 23:58:34 #194
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97183731
quote:
8s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
Nou, ik heb er weer eentje:

Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.

De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.

Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
:X
  maandag 23 mei 2011 @ 00:12:33 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97184315
quote:
8s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
...De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren....
Waren ze een jaar geleden al eigendom van FIAT? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 00:17:54 #196
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97184505
quote:
8s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
Nou, ik heb er weer eentje:

Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.

De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.

Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
Dat heb ik ook eens gehad. Alleen dan moet je "kabel van de ABS sensor" vervangen door "kruis van mijn overall". Maar met een kabel voor de ABS is het natuurlijk nogal wat vervelender. Succes !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97186822
Ik hetzelfde met een broekspijp.. :')
Sterkte ermee Barca, al heb ik zo'n vermoeden dat dat wel goed gaat komen. ;)
Nee.
pi_97187845
Iemand liet mij een keer schrikken toen ik met de haakse slijper bezig was, dat heeft me heel wat haar gekost (staart erin gedraaid :X ) Gelukkig had ik heel lang haar, maar deed wel pijn :X
  maandag 23 mei 2011 @ 09:07:35 #199
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_97188758
Je remklauwen schoonmaken + spuiten, ze er weer op zetten en de achterste 2 remklauwen omwisselen zodat links rechts zit en andersom. Natuurlijk niet bij nagedacht want he, ze zijn toch precies hetzelfde.

Drie en een halve dag met 2 maatjes bezig om die auto te ontluchten....het ging maar niet.

Wat bleek, doordat de achterste 2 waren omgewisseld zaten de ontluchtingsnippels onder ipv boven :') Heeft me nog 1500 euro bij een malafide dealer gekost :')
Op elke fokker past een bril.
pi_97200906
ringsleutel op de krukas laten zitten na stellen van de kleppen
en dan starten.

*KLENG* v-snaar poulie erafgedraaid :X

toch tof dat ik die poulie zonder speciaal gereedschap er weer netjes, origineel en stevig op heb gekregen

oh, dit was trouwens de 2e keer :')
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 23 mei 2011 @ 15:24:43 #201
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97201814
- keer een krik die niet helemaal op de goede plek zat, (daar ging de dorpel :X)
- keer uit enthousiasme je net opgehaalde velgjes en banden on de de auto schroeven ... ohja
de banden waren nog niet opgepompt :+ kon ik de hele boel er weer af halen.
- Motorblok schoonmaken met dat speciale spul ervoor om te ontvetten, even afspoelen en... niet meer starten. Bougies verdronken :' ) (letterlijk)

Verder alleen maar heel veel kleine dingetjes zoals per ongeluk klepjes afbreken als je ergens mee bezig bent en dat soort ongein :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 23 mei 2011 @ 15:26:57 #202
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97201911
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:24 schreef Metro2005 het volgende:
- keer een krik die niet helemaal op de goede plek zat, (daar ging de dorpel :X)
- keer uit enthousiasme je net opgehaalde velgjes en banden on de de auto schroeven ... ohja
de banden waren nog niet opgepompt :+ kon ik de hele boel er weer af halen.
- Motorblok schoonmaken met dat speciale spul ervoor om te ontvetten, even afspoelen en... niet meer starten. Bougies verdronken :' ) (letterlijk)

Verder alleen maar heel veel kleine dingetjes zoals per ongeluk klepjes afbreken als je ergens mee bezig bent en dat soort ongein :+
Ik heb wel eens door een kriksteun heengekrikt. Sta je ook rar te kijken, auto was toch iets rotter als gedacht. ')
  maandag 23 mei 2011 @ 16:12:04 #203
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97203944
Bedenk me net nog een keer.. oliepeil was wat laag dus ik bijvullen. Motor liep lekker soepel dus ik ga karren met dat ding en ineens een enorm mistgordijn achter me aan :o beetje teveel erin gegooid. Hoe kan dat nou? Uiteindelijk auto weggesleept en olie eruit laten lopen bij de ANWB :X bleek achteraf dat de parkeerplaats nogal scheef liep waardoor de peilstok niet de juiste hoeveelheid aangaf maar veel minder dan erin zat |:(

En een open dak dat lekte. ik rubbers eraf gehaald, ingevet. Boel netjes schoongemaakt, afvoerbuisjes doorgeblazen etc etc. boel weer teruggeplaatst.
Daarna de eerste hoosbui. Ik ging ervanuit dat mijn harde werk vruchten had afgeworpen dus ik ging in de auto zitten om weg te rijden. PLONS.

:{

autostoel doorweekt, zwembad onder de stoel en alles zeiknat. :{

Sloten de rubbers niet helemaal goed aan |:(

Dat heeft me een dag lang stoken met kacheltjes gekost (met raampjes open) om alles weer droog te krijgen. en het heeft daarna nog een maand gemeurd in die auto :r
Dat open dak was trouwens niet echt lekvrij meer te krijgen, aangezien het toch een kansloze auto was in alle andere opzichten heb ik het maar gewoon helemaal dichtgekit :+

En de hoeveelheid zadelklemmen op mijn fiets die ik al aan bonken heb gedraaid zijn ook al bijna ontelbaar :') o nog een klein beetje vaster , nog een beetje , krak. Weer een boutje naar de klote.

Over boutjes gesproken: hee de achterklep van mijn auto rammelt, ik denk dat het het slot is van de klep. Boutjes los, versteld, boutjes weer vast. Hmm vast genoeg? neuh, vaster draaien, nog vaster , nog va.. KRAK . Kopje in je dop. :X uitboren is echt een fijn klusje ^O^

Pff ik weet er gewoon nog 1 :') :
Bij een citroen BX was de riem vd aircopomp gaan gillen, die moest dus gespannen worden. Op zich niet zo erg maar het was een multiriem waar ook de hydraulische pomp op zat en die riem moet dus echt FLINK strak staan wil alles werken. De aircopomp zit op ongeveer 3 cm van het schutbord af dus dat was een fijn staaltje pielen. Ik lig onder de auto, ben bezig met een steeksleutel, om de boel goed strak te zetten wilde ik met een hamer de boel een tikje geven terwijl de bout bijna vastzat, je raadt het al. Die hamer gleed uit mijn handen en zo tegen mijn slaap aan :X en toen ik uit reflex omhoog kwam stootte ik mijn harses tegen de onderkant vd auto :X Dat deed best pijn.
Uiteindelijk bleek dat het spannen van bovenaf makkelijker ging :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 23-05-2011 16:21:25 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 16:47:14 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97206087
Wie neemt dan ook een BX met airco :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 23 mei 2011 @ 16:53:56 #205
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97206400
quote:
12s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:47 schreef 2cv het volgende:
Wie neemt dan ook een BX met airco :')
Het was wel lekker als je weer eens op de ANWB stond te wachten dat het niet zo warm werd in de auto :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 17:02:01 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97206824
:D ^O^
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97212794
:') :') omg _O-

Mijn grootste blunder is denk ik toch wel een motorblok opblazen van een Frote Escrot. _O-

Ik had de contactpuntjes en de hele rotor vervangen van de auto (carburateurtje).
Maar bleek dat ik de rotor 180* graden verkeerd op heb gezet waardoor ie niet wou aanslaan natuurlijk...
Dus deze turq denkt van hey! Ipv de rotor 180* graden om te draaien kan ik net zo goed alle Bougie kabels toch 2 plaatsen opschuiven? Heb ik het gelijk goed.

Dus zo gezegd zo gedaan, auto proberen te starten: wrowp wrowp wrowp boem boem wrowp wrowp.
(wrowp is dat aandraai geluid v.d. startmotor)

Nou dat klonk zo leuk dat ik maar door ging met doorstarten met vol gas :')

Toen ging het zo: wrowowowowowowowowp - wrowowowoowowowowow - boem, boem BOEEEEMMMMMM.

:')

De oliedop vloog serieus 15 meter verder en allemaal rook vanuit de olie vul gat.
Wat er gebeurd is denk ik dat er een zware back fire kwam, maar hoe the fuck dan ook (denk door de carter ontluchting of langs de zuigerveren heen) kwam er een zware druk in de carter waardoor de oliedop er van af werd gelanceerd _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_97213892
Ik wil een "hier-post-Turquaz52-zijn-fuckup's" -topic! :D _O-
Nee.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 19:57:18 #209
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97215541
Kan je er wel een heel Subforum van maken :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97216624
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:57 schreef 2cv het volgende:
Kan je er wel een heel Subforum van maken :P
Denk een heel nieuw server oprichten :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:16:47 #211
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97216803
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_97219009
Valt eigenlijk toch wel mee, ik weet nog dat ik een motor helemaal in elkaar heb gezet en kabel boom, slangetjes, sensoren etc.. heb aangesloten op een vermogen bank.

Wilt mijn stage begeleider ff nog een laatste check up doen van of ik wel alles juist heb gedaan, starten ze de motor en laten ze hem 2000RPM stationair draaien, wilt ie ff na de oliedruksensor kijken wat met een kliksysteem in de oliefilter zit, of iig op de sandwitchplate (of hoe ze het ook noemen)..

Je raad het al, ongeveer 40-50graden olie over zijn gezicht heen en armen _O- , Maar hij was zo'n vette begeleider dat ie mij alsnog een 7,5 gaf omdat ik de rest wel allemaal goed heb aangesloten :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 21:08:23 #213
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97220501
Een oliedruksensor met een kliksystem in het oliefilter :?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 23 mei 2011 @ 21:12:59 #214
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97220825
Die zit naast de stelschroef van je krukaskeerring.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_97221622
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:12 schreef Barcaconia het volgende:
Die zit naast de stelschroef van je krukaskeerring.
dit is alleen als hij op campinggas loopt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 23 mei 2011 @ 21:28:04 #216
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97221761
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:08 schreef 2cv het volgende:
Een oliedruksensor met een kliksystem in het oliefilter :?
de oliefilter :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:45:36 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97223021
[/turqbash]

Dank u :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_97226192
tot de ontdekking komen bij een lokaal airco controle mannetje dat er gewoon een buis van de airco in 2en ligt en vrolijk tussen de startmotor en radiator ventilator heen en weer aan het slingeren is.. :X

loshangende deel verwijderd ( gewoon ingekort.. stuk issie toch al.. )

en nu hebben we spoken in de motor :/
pi_97229201
:( Nu deel ik al helemaal niks meer :'(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_97230436
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:13 schreef Turquaz52 het volgende:
:( Nu deel ik al helemaal niks meer :'(
Ik vond je verhaaltje gewoon leuk om te lezen, zie het als compliment! :D
Vooral die woordspelingen. Een begeleider welke olie over zich heen krijgt en een 'vette' begeleider gevonden word. _O-
Nee.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 23:43:29 #221
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97230900
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97231144
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:43 schreef 2cv het volgende:
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
Dat dus.
Nee.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:29:24 #223
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_97232723
Telt DIT ook?

:(
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:37:23 #224
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97236172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:29 schreef Herr.Flick het volgende:
Telt DIT ook?

:(
auw :X
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_97236306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:29 schreef Herr.Flick het volgende:
Telt DIT ook?

:(
Straaljagers zijn fucked up, had nog veel ergens kunnen zijn. Al lijkt me dat ook niet echt een pretje.. ;(
Nee.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:03:44 #226
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_97238107
Ach, we zijn het nachtje goed doorgekomen, en vanavond mag het verband er af en pleister er op.
Kunnen we met een handschoentje aan weer lekker verder flexxen! :X
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:37:09 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97239139
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:48 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Dat dus.
+ nog 1!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:22:08 #228
256666 leeell
I know you're lonely
pi_97240620
Gasschuif van carburateur per ongeluk andersom gemonteerd, eerste start met nieuw blokje 80cc met die carb

door de gasschuif kon die alleen vol gas geven, dus brommer gestart, vol gas in neutraal, gelijk blok gesloopt ;(

was nog wel te redden met nieuwe lagers/pakking
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_97243586
net de auto maar bij de dealer afgemikt en een leenwagen mee terug genomen...

ze keken wel raar naar dattie gebroken was... maar goed als de auto weer heel is maar even kijken als we een extra ophanging voor dat stukje alu buis kunnen fabriceren.. :+
pi_97255660
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:43 schreef 2cv het volgende:
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier :(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_97255717
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier :(
;( !
Nee.
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2011 @ 18:02:52 #232
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97255921
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier :(
Er zijn mensen die het niet op prijs stellen nee. Maar dat is logisch. Wat je ook doet: er is altijd wel iemand die het niks vindt. En ik vind het niks dat je je fuck-ups juist niet meer post ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:05:37 #233
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_97258890
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier :(
ik stel het zeer zeker op prijs.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_97264122
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier :(
+1 voor!
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:49:19 #235
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_97265005
Een halve klus fuckup dan.
Op de sloop een radiateur halen voor een auto met voorschade.
Man van de sloop helpt even mee.
* GizartFRL haalt bovenste slangklem los.
Sloopman zet zaag in bovenste radiateurslang.
* GizartFRL denkt, ach, die ouwe is nog wel heel.
Gaat naar huis.
* GizartFRL monteert radiateur.
Zooi afvullen met koelvloeistof.
Starten, drup drup. Bovenste slang lek.

:')
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_97276940
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
tot de ontdekking komen bij een lokaal airco controle mannetje dat er gewoon een buis van de airco in 2en ligt en vrolijk tussen de startmotor en radiator ventilator heen en weer aan het slingeren is.. :X

loshangende deel verwijderd ( gewoon ingekort.. stuk issie toch al.. )

en nu hebben we spoken in de motor :/
Zal nog wel lekker werken die airco zo :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97277998
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zal nog wel lekker werken die airco zo :P
we zullen t afwachten :')
pi_97298476
Als je bij een civic een nokkenas gaat vervangen dan moet de krukas poulie los,

Dit heb ik toen laten doen omdat ik geen lucht sleutel had nog, geen punt gewoon straks even weer de hoek om bij de loonwerker de boel weer vast laten zetten als ik klaar ben met vervangen dacht ik nog!

Je raad het al...vergeten langs de loonwerker te gaan, alleen met de ratel even snel vast gezet...een knal onder de auto en toen zag ik de poulie in mijn spiegel verdwijnen :') Gelukkig reed er niemand achter mij!
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:55:28 #239
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97302658
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef GizartFRL het volgende:
Een halve klus fuckup dan.
Op de sloop een radiateur halen voor een auto met voorschade.
Man van de sloop helpt even mee.
[me=GizartFRL] haalt bovenste slangklem los.
[/me]
Sloopman zet zaag in bovenste radiateurslang.
[me=GizartFRL] denkt, ach, die ouwe is nog wel heel.
[/me]
Gaat naar huis.
[me=GizartFRL] monteert radiateur.
[/me]
Zooi afvullen met koelvloeistof.
Starten, drup drup. Bovenste slang lek.

:')
Op een of andere manier vergeet je altijd alle extra's mee te nemen. En al neem je een helebult mee, er zijn altijd wel schroefjes oid waar je uit eindelijk toch niets/niet genoeg van had :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_97338487
airco weer heel! *O*

schade: +- 350,-
pi_97338950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef GizartFRL het volgende:
Een halve klus fuckup dan.
Op de sloop een radiateur halen voor een auto met voorschade.
Man van de sloop helpt even mee.
[me=GizartFRL] haalt bovenste slangklem los.
[/me]
Sloopman zet zaag in bovenste radiateurslang.
[me=GizartFRL] denkt, ach, die ouwe is nog wel heel.
[/me]
Gaat naar huis.
[me=GizartFRL] monteert radiateur.
[/me]
Zooi afvullen met koelvloeistof.
Starten, drup drup. Bovenste slang lek.

:')
_O-

Hier past maar 1 reply bij:
Nee.
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:05:42 #242
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97349690
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:20 schreef bietelboer het volgende:
Als je bij een civic een nokkenas gaat vervangen dan moet de krukas poulie los,

Dit heb ik toen laten doen omdat ik geen lucht sleutel had nog, geen punt gewoon straks even weer de hoek om bij de loonwerker de boel weer vast laten zetten als ik klaar ben met vervangen dacht ik nog!

Je raad het al...vergeten langs de loonwerker te gaan, alleen met de ratel even snel vast gezet...een knal onder de auto en toen zag ik de poulie in mijn spiegel verdwijnen :') Gelukkig reed er niemand achter mij!
whehe, zoiets heb ik ook eens gehad met de accesoirepoelie en eens met de waterpomppoelie van mijn volvo. Beide losgelopen. 1x vriem kwijt, 1x visco door de radiateur bij 4000rpm -O-
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_97357879
Oei, ik kon er een andere poulie op zetten en weer gaan :D
pi_97567753
Jullie hebben mij aan een oude van mij herrinerd, ik heb ooit een Aprilia RS Extrema gehad.
Deze had een mono-achterbrug, waarbij het tandwiel vast zat met een grote moer op het midden, in die moer zaten gleufjes voor een borgpin.
Toen mijn tandwiel moest worden vervangen, heb ik er geen nieuwe pin in gedaan. Moest eten, dusja dan vergeet je dat. Toen ging ik later die avond een stukje rijden. En dat kreng heeft 12km gewacht met losgaan. Waarna hij wegschoot, ergens in de bosjes belandde, en nergens te vinden was. Heb ik heel dat kuteind naar huis moeten lopen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:25:57 #245
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_97567857
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

Op een of andere manier vergeet je altijd alle extra's mee te nemen. En al neem je een helebult mee, er zijn altijd wel schroefjes oid waar je uit eindelijk toch niets/niet genoeg van had :')
Is inmiddels opgelost door een slang van een 205 in te korten. *O*
Bush mechanic. :P
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_97616887
Leuke verhalen

Ik had een radio in belgie gekocht en daar werkende gezien. Toen ik thuis de radio aan het prepareren was voor de inbouw in m'n auto een palletje verschoven. Ik ben 2.5 uur bezig geweest om dat ding uit elkaar te halen, palletje te vinden, in te zetten en in elkaar te zetten.

Enfin, eindelijk die radio klaar en het was tijd om hem in te bouwen, hiervoor moet echter wel een deel van het dashboard/console er in zijn geheel uit. Na inbouw even alles checken, goed terugzetten in vastmaken en rijden maar. Geen problemen. De week daarop de auto opgehaald voor een meeting. Radio aan en ineens rook achter uit m'n dashboard. Ik heb nog nooit zo snel accu klemmen losgekregen en een gedeelte van het dashboard/console gedemonteerd. Er bleken toch nog wat kabels los te liggen die door de vorige eigenaar waren getrokken.

Paar weken daarna proberen uit te zoeken waar alle draden voor waren etc. Na afloop alles even nagelopen of het nog goed vast zat etc. Daarna een kort testritje en alles deed het naar behoren. Een uur of 2 later pak ik de auto en rijd ik 80 op een provinciale weg met niet heel ver voor me een stoplicht met wachtende auto's ervoor. Op dat moment stopt m'n motor ermee + alle electronica. Ik had geen stuurbekrachting meer maar wat vooral belangrijk was, ik ging 80 moest stoppen en m'n rembekrachtiging deed het niet. Ik ben met twee voeten op het rempedaal gaan staan en kon via de berm de eerst/laatst wachtende auto ontwijken.
Draad naar het contactslot zat toch niet zo goed vast als ik dacht. :')

De versnellingsbak wilde niet meer schakelen dus tijd om hem te laten reviseren. Met een vriend en m'n vader dat ding eruit. Olie eruit laten lekken, gekeken hoeveel olie eruit was gelekt en dat was 6 liter. Ik dacht nog "vreemd, er zou 9 liter in moeten zitten, zou dat de oorzaak zijn?"
Dat was niet de oorzaak, want de volgende ochtend lag er 3 liter transmissie olie in de achterbak waar de versnellingsbak was ingelegd.........
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Spellchecker donderdag 2 juni 2011 @ 18:13:30 #247
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_97626690
Da's best wel naar spul.. Heeft je achterbak dat overleefd?
Tevens -purist.
pi_97628152
2 maanden geleden was mijn carterpan lek, zat gewoon een gat ingerot van 3 mm ofzo
maar door de vette bende leek het wel of de voorste krukaskeerring lekte.
dus auto naar dealer daar motor schoon laten maken en toen zagen we het gat.
probleem is bij een grand vitara dat er een vooras in de weg zit, 2 opties vooras eronderuit of motor eruit. vooras zit zo dik in de tectyl en bende dat de motor maar gelicht moest worden.
nieuwe pan eronder, voor de zekerheid de voorste krukaskeerring ook maar vervangen die was toch besteld. alles terug gebouwd bleek de achterste krukaskeerring lek te zijn
hebben ze weer heel de motor eruit moeten halen. :')
en het ergste is nog dat een maand daarvoor de versnellingsbak, koppeling en drukgroep waren vervangen. |:(
dus uiteindelijk alleen de materiaal kosten hoeven betalen *O*
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:52:48 #249
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97635279
Chromen tellerringen plaatsen in m'n auto, ik het tellerhuis weer terug in de auto gezet, doet ineens 1 lampje het niet meer. *zweet*zweet*
Weer uitgebouwd, bleek alleen het lampje -toevallig- kapot te zijn gegaan.
pi_97647770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:58 schreef densmee het volgende:
2 maanden geleden was mijn carterpan lek, zat gewoon een gat ingerot van 3 mm ofzo
maar door de vette bende leek het wel of de voorste krukaskeerring lekte.
dus auto naar dealer daar motor schoon laten maken en toen zagen we het gat.
probleem is bij een grand vitara dat er een vooras in de weg zit, 2 opties vooras eronderuit of motor eruit. vooras zit zo dik in de tectyl en bende dat de motor maar gelicht moest worden.
nieuwe pan eronder, voor de zekerheid de voorste krukaskeerring ook maar vervangen die was toch besteld. alles terug gebouwd bleek de achterste krukaskeerring lek te zijn
hebben ze weer heel de motor eruit moeten halen. :')
en het ergste is nog dat een maand daarvoor de versnellingsbak, koppeling en drukgroep waren vervangen. |:(
dus uiteindelijk alleen de materiaal kosten hoeven betalen *O*
Goeie service!
pi_98176963
Afgelopen zaterdag moet ik even mijn achterlicht demonteren, daar zitten van die plastic dopjes met schroefdraad op.
Liet ik zo'n dopje in de ruimte van het achterpaneel vallen.
Ben een kwartier bezig geweest om het dopje er weer uit te halen.

Er is zit een soort vet aan de binnenkant van dat paneel, dus alles zat weer onder uiteraard :P :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:07:51 #252
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_98178261
Da's vies ja.

Ik ben een inbus 3 kwijt geraakt in mn BMW :')
Hij is er al wel weer ergens uitgevallen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:11:39 #253
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98178533
Net bezig met de stappenmotor en LPG injector reinigen en daarvoor moest de behuizing van het luchtfilter eraf.

Was lekker bezig met de ratel laat het verlengstuk ineens los en valt zo in de lucht inlaat 8)7

Ik heb die hele buis er met geweld uit gehaald omdat ik anders de hele bumper moest demonteren }:|
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_98181092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef daNpy het volgende:
Da's vies ja.

Ik ben een inbus 3 kwijt geraakt in mn BMW :')
Hij is er al wel weer ergens uitgevallen.
Ik heb een keer een telescopische magneet gekocht, daar heb ik al heel wat gereedschap en bouten mee naar boven kunnen halen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_98182867
Mijn klus-fuckup is eigenlijk wel een grappige.
Ruitensproeipompje vervangen, testen, nog es testen. Doet het niet, alles nakijken alles goed aangesloten. Toevallig naar de achterruit kijken, hé die is kletsnat, achterruitsproeier proberen, hé de voorruit wordt nat. Blijkt dat de slangen voor achter en voor zijn omgedraaid, zit nog steeds zo. :)
pi_98187133
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,

Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.

Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.

Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.

Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
  woensdag 15 juni 2011 @ 07:18:44 #257
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98189591
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:09 schreef Isamara87 het volgende:
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,

Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.

Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.

Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.

Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
:o :o :o
Pics? :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98191752
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 07:18 schreef Barcaconia het volgende:

[..]


:o :o :o
Pics? :D
Dekt de verzekering zoiets?
pi_98191812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dekt de verzekering zoiets?
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn. :D
pi_98192506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn. :D
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.

Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
pi_98194432
Geen major fuckup maar toch:
Tellerhuis van mijn Mercedes-Benz W123 gedemonteerd om o.a. wat lampjes te vervangen, dan moet ook de leiding van de oliedrukmeter los en de kilometertellerkabel. Vooral die is lastig omdat je dan kappen onder het dashboard moet weghalen, het hele tellerhuis een klein stukje naar voren moet duwen, je hand erlangs wrikken en de kabel losschroeven.
De olieleiding valt wel mee, wel altijd een doekje bij de hand houden omdat er daadwerkelijk olie doorheen gaat direct naar het metertje toe, goed zo gezegd zo gedaan alles ging goed.

Vervolgens het tellerhuis gemonteerd, alles weer aangesloten, isolatie onder het dashboard terug, kappen weer terug, zo, dat ging best vlot, dacht ik nog. Doen alle lampjes het? Ja, doen het ook.

Toen een testritje gemaakt, hm dat is vreemd de snelheidsmeter doet het niet, en toen schoot het me te binnen, ik had alles aangesloten... behalve de kilometertellerkabel. Vandaar dat ik zo snel klaar was. Toen kon alles weer los, en omdat ik er de pest in had en dan een beetje ga haasten druppelde er deze keer fijn olie uit de oliedrukleiding, gevolg: mijn arm onder de olie (ook nog eens motorolie uit een diesel dus heerlijk zwart) evenals de kappen, een deel van het dashboard, etcetera, dus:



Goed, nogmaals alles aangsloten, teruggezet, schoongemaakt, en jawel, eindelijk werkt het weer goed. Hangt alleen nog een lichte oliegeur in de auto...
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:27:19 #262
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98194440
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:21 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.

Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
Vast wel, maar niet zomaar binnen twee dagen. Nieuw dak erin laten zetten is slimmer denk ik :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98194649
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.

Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.

Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.

Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:49:02 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_98195198
Mijn O+ en zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen. :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:52:46 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98195304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:33 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.

Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.

Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.

Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98195618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:49 schreef Alicey het volgende:
Mijn O+ en zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen. :')
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker :D
pi_98195819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:13:31 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_98195954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:03 schreef CafeRoker het volgende:

En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker :D
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf. :')
pi_98196150
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:25:06 #270
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_98196376
Ooit bij het vervangen van de puntcontacten van m'n chevy een schroefje laten vallen... Gezocht onder de auto etc. etc., niet kunnen vinden. Ik denk: fuck it, zal wel weggerold zijn, kreeg toch nieuwe schroefjes bij de nieuwe contacten, ik schroef het zooitje in elkaar.
Afijn, stukje rijden, motor slaat af omdat de ontsteking compleet tegen het blok was geslagen. Wat bleek, schroefje was bij de ontsteking vast komen te zitten in het draaiende deel (onder de rotor)... Heb geluk gehad dat het schroefje vergruisd was, want heb alles gechecked en ontsteking teruggezet en gelukkig deed'ie het weer...

Conclusie: Als je iets laat vallen, altijd zoeken waar het gebleven is voordat je alles weer in elkaar zet...
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_98196384
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf. :')
Oh, dus dat is toch normaal? >:)
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:27:49 #272
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98196466
Startkabel op m'n BMW verkeerd aangesloten. Godzijdank zit er een beveliging in, die er dus uitging. Die heb ik nu omgelust.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:32:43 #273
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98196632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef drdoofenshmirtz het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Bij mijn auto valt de motorkap niet met een klap dicht, dus ik kan me niet voorstellen dat het zo erg misgaat. Als je hem dichtslaat dan werkt het inderdaad niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98209998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dekt de verzekering zoiets?
Tuurlijk Al duurde het wel een maand of 6 voor ze uitkeerde, Hoop gedonder mee gehad laten we het daar maar op houden. Is al wat jaartjes terug en foto's heb ik er niet meer van anders had ze er wel bij gepleurd.

Een cabrio er van bouwen was niet zo gek idee, maar da luk niet in 2 dagen.
pi_98227496
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.
Die hield de motorkap op spanning, en kreeg ik dus niet meer open.
Even wat harder trekken en toen brak de kabel van de motorkapontgrendeling.
Uiteindelijk via de binnenkant van de voorbumper met een haakse schroevendraaier ( ja die gebruik je nooit he ;) ), de grill gedemonteerd en toen alles losgekregen.

Zo werd een klusje om de olie bij te vullen wat normaal in 5 minuten gedaan werd nu 2 uur :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:48:41 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98227974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:27 schreef Oksel het volgende:
Startkabel op m'n BMW verkeerd aangesloten. Godzijdank zit er een beveliging in, die er dus uitging. Die heb ik nu omgelust.
Did that too :|W Leuk, effe snel je auto opstarten 's morgens in het donker, haast, haast, haast..-> grote rookwolk ;(
Dagje of 2 peuteren en solderen aan de motorkabelboom en het werkte weer :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_98228652
broertje van mij laat de motorkap dicht vallen terwijl de auto aan de startkabels hing, leuk.. 2 deukjes in een deukloze motorkap..

Anyways, dont care.. morgen toch nieuwe motorkap *O* *O*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_98228759
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.
Die hield de motorkap op spanning, en kreeg ik dus niet meer open.
Even wat harder trekken en toen brak de kabel van de motorkapontgrendeling.
Uiteindelijk via de binnenkant van de voorbumper met een haakse schroevendraaier ( ja die gebruik je nooit he ;) ), de grill gedemonteerd en toen alles losgekregen.

Zo werd een klusje om de olie bij te vullen wat normaal in 5 minuten gedaan werd nu 2 uur :')
ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherp }:|
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_98228866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:59 schreef densmee het volgende:

[..]

ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherp }:|
Wel even mee bezig geweest dus ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_98228936
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:01 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wel even mee bezig geweest dus ?
ja en heel mijn armen kapot
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_98637939
Een fuckup is het niet echt.. meer een baalmoment!

Ik moet de wiellagers vervangen van de golf 2 van m'n chick..
rechts wou alles er netjes af.. wonder boven wonder..
Alleen links wou de stuurkogel niet los laten...
Dus heb ik hem er af moeten slijpen
Het jammere is dat deze op de stuurstang (spoorstang) zit geknepen..
Dus niet zo even een nieuwe stuurkogel er op kan zetten...

Kan ik dus een heel nieuwe stuurstang met stuurkogel gaan kopen...

En die moet ik vandaag zien te krijgen/vinden...
op ebay kosten ze geen drol... Alleen zal dat bij de dealer wel anders zijn..
JA!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:26:19 #282
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98638389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:29 schreef Rensjebree het volgende:
Een fuckup is het niet echt.. meer een baalmoment!

Ik moet de wiellagers vervangen van de golf 2 van m'n chick..
rechts wou alles er netjes af.. wonder boven wonder..
Alleen links wou de stuurkogel niet los laten...
Dus heb ik hem er af moeten slijpen
Het jammere is dat deze op de stuurstang (spoorstang) zit geknepen..
Dus niet zo even een nieuwe stuurkogel er op kan zetten...

Kan ik dus een heel nieuwe stuurstang met stuurkogel gaan kopen...

En die moet ik vandaag zien te krijgen/vinden...
op ebay kosten ze geen drol... Alleen zal dat bij de dealer wel anders zijn..
Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98643513
waarts
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:26 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.
waarschijnlijk wou de moer niet los....

dan is het idd meestal slijpen
pi_98644018
Of een moerensplijter regelen, zonde om een goede stuurkogel te verwoesten....
En als die moer niet los wil kan het nog wel eens helpen om een krik onder de stuurstang te zetten waardoor de fuseepen wat vaster komt te zitten. Of een klem er op.
En als de kogel niet uit de fusee wil: fusee ondersteunen, moer tot bovenaan de pen draaien en meppen maar.
pi_98647914
Ik ben vanochtend twee uur bezig geweest om een auto uit winterslaap te wekken omdat hij een stukje verplaatst moest worden, en vanwege hoogteverschil ging dat makkelijker op eigen kracht. Er zat geen benzinetank in, dus ik had een klein brommertankje aan de auto gehangen en aan de benzineslang bevestigd.

En hij sloeg maar niet aan, ik dacht dat misschien ergens troep van het stilstaan zat. En de gaskabel leek niet lekker te zitten dus daar heb ik ook nog wat mee geprutst. Na een hele tijd starten hoorde ik een rochel maar viel hij weer uit. Ah, het tankje bleek leeg te zijn. Nieuwe poging, weer hetzelfde verhaal, en weer tankje leeg toen hij uitviel. Vreemd trouwens dat die halve liter benzine weer zo snel op was..

Toen ik beter keek bleek dat ik het tankje op de vacuumleiding die de benzinepomp aandreef vastgemaakt had, en dat de benzine rechtstreeks het spruitstuk inliep :@

Even laten uitdampen, slang goed aangesloten, en hij sloeg gelijk aan :')
pi_98650090
wehehehhee :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:15:01 #287
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98650341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
waarts

[..]

waarschijnlijk wou de moer niet los....

dan is het idd meestal slijpen
Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98662004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.
verkeerde gereedschap?

ooit gehoord van roest????? en een kapotte spoorstangkogel welke vrolijk meedraait in zn huis?, de luchtsleutel krijgt hem dan ook niet los, warm gestookt of niet.... soms is de flex de enige optie
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:17:06 #289
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98662193
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

verkeerde gereedschap?

ooit gehoord van roest????? en een kapotte spoorstangkogel welke vrolijk meedraait in zn huis?, de luchtsleutel krijgt hem dan ook niet los, warm gestookt of niet.... soms is de flex de enige optie
Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.
Zelfs van vrachtwagens met m24 draad die gruwelijk vastgerot kunnen zitten gaan ze zo los.
Goed los laten schrikken is belangrijker dan hard er aan trekken met een sleutel.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98663244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.
Zelfs van vrachtwagens met m24 draad die gruwelijk vastgerot kunnen zitten gaan ze zo los.
Goed los laten schrikken is belangrijker dan hard er aan trekken met een sleutel.
ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?
pi_98673588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:54 schreef vannelle het volgende:

En als die moer niet los wil kan het nog wel eens helpen om een krik onder de stuurstang te zetten waardoor de fuseepen wat vaster komt te zitten. Of een klem er op.
En als de kogel niet uit de fusee wil: fusee ondersteunen, moer tot bovenaan de pen draaien en meppen maar.
Done that :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 26 juni 2011 @ 12:15:20 #292
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98673630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?
Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98742716
quote:
3s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?
Zijkant van de slijpschijf scheef er op
pi_98910487
Gastank ondersteboven monteren, alles aansluiten en vervolgens gaan tanken. Er ging 1 liter per 5 minuten in. Nu mag ik straks weer fijn 1.5 dag aan het werk om alles om te bouwen.............
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:25:40 #295
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98911371
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:09 schreef ArcticBlizzard het volgende: Er ging 1 liter per 5 minuten in.
Doen mijn beide gas bakken ook als de tank te leeg is en/of in de zon gestaan hebben :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_98915005
externe benzinepomp (drukpomp) vervangen. geen emmer of klemmen klaargezet, want de opvoerpomp in de tank zal er toch niet voor niks zitten? ik bedoel, als die nodig is, zal de benzine er niet zomaar uit komen.

..toen lag ik onder de auto, duim op de slang, oude pomp was met leiding en al buiten bereik, de nieuwe was niet verstopt en kon dus niet als stop gebruikt worden en m'n shirt vol benzine.

gelukkig was er iemand in de buurt die me een emmer kon brengen :P
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:53:03 #297
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98925197
Bekend probleem powerflux.
Zo had ik laatst ook met diesel van een vrachtwagen aflaten. Daar gebruik ik een 200 liter reservoir voor. Even met een bezemsteel op zijn kop in de tank gepeild, oh, daar zit niet zoveel meer in. Plug onderuit de tank draaien en lunchen.
Kom ik terug van de lunch, ligt er pakweg 50 liter diesel over de werkvloer. Ben 2 uur bezig geweest om alles op te ruimen :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:37:14 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_98930090
Daar wordt de vloer wel goed schoon van! :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_98930643
haha :P
pi_98930647
eind _O-
pi_98930655
LAPO _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')