abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81742198
Ik heb er ook wel een paar.
In mijn Audi 80 destijds olie ververst en dan de motorkap dichtgooien met een lege oliefles op het blok.
Kap wilde niet meer ontgrendelen en zat muurvast.
Uiteindelijk de bumper moeten demonteren en vanuit daar de grill van de motorkap kunnen demonteren en zo de kap open kunnen krijgen.
Wel weer 2 uur sleuteltijd naar de klote.

Bij mijn 166 wilde ik destijds mijn normale binnenspiegel vervangen voor een zelfdimmende.
Het was een raar systeem met een soort conische schuif vebinding.

Langzaam druk zetten en net voordat hij los ging komen een klein rukje.
Binnenspiegel kwam er prima uit, maar wel met een stukje vooruit

Ik naar Autototaal glas : Steentje op uw ruit gehad meneer ?
Was een verwarmde voorruit met regensensor, 734 euro inc. montage
Alleen 75 euro eigen risico hoeven te betalen

Iemand ook al eens de auto van de krik en/of assteunen laten vallen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiexp op 21-05-2010 23:14:56 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:50:00 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81743434
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81744919
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator

Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims

Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)

leuk dat sleutelen
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 23:36:06 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81745691
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
Een keertje gezien hoe ze bij een autocross een bumperbalk ofzo even recht trokken met een trekker. De trekker trok iets te hard en de halve voorkant van de auto werd er uit getrokken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 23 mei 2010 @ 23:39:58 #55
202014 JJH
Knetter. O+
pi_81813081
Autocross ftw!

Ik heb eigenlijk nog geen fuckups. Of het moet die ene keer geweest zijn dat ik de oliedop vergeten was na het bijvullen.

En recentelijk nog. Nieuwe remblokjes en stabilitorstangen erop geklust en na een paar kilometer begon de boel te trillen en te vibreberen als de ziekte. Auto weer in de hoogte, alles weer los en vast gehad om vervolgens elkaar aan te kijken en op hetzelfde moment te bedenken dat we allebei dachten dat de ander wel de wielmoeren vast zou trekken.
pi_81813972
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 24 mei 2010 @ 00:04:30 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81814175
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef junkiexp het volgende:
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81818276
pff had een heel verhaal getypt, maar ben te lui om hem af te maken, herriner me morgen ff aan een Charade, SD
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81820807
Niet echt fuckups, maar wel dingetjes waar je op moet letten:

Een mondkapje vergeten op te doen bij het ontroesten (krijg je roestbruin snot van, en ik was de volgende dag kotsmisselijk). Was bij mijn 1e Trabant, helemaal opgeknapt.

Even op een zaterdag op de koude grond de V-snaar verwisselen (die was nog redelijk bij de restauratie, laten zitten) en de volgende dag ziek op bed liggen en zo een toertocht missen waarvoor je nou net aan het werk geweest was.

Bij een toertocht te horen krijgen dat je beter rustig naar huis kan rijden (en de rit zelf niet) omdat een koppakking kapot is (rit gewoon gereden, niets aan de hand)

En geen klus f*ckup, maar een meetfoutje: ik heb geen brandstofmeter in de tank zitten, en moet met een pijlstokje meten. Meten op het moment dat je vader in de auto stapt is geen succes, na een rit naar Brabant, daar een toertocht gereden, kom je ongeveer 20km voor je huis weer stil te staan, 500m na een benzinepomp (gelukkig nog een reservestand, ik kon nog naar de volgende benzinepomp)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_81821954
Een scheur in de turbobehuizing van de Cossie dichtmaken met dat "2componenten kneed metaal"..Ben 2 dagen hondsberoerd geweest van de damp die daar vanafkwam en het interieur binnenkwam..het brandde er net zo snel weer vanaf..
Toch maar een andere turbo erop gezet toen..
pi_81824171
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
Nee dat had ik ook verwacht maar viel reuze mee, er zat onder de vuldop een soort van gebogen stuk aluminium die het spatten tegenhield.
Je kon dus ook de vuldop met lopende motor eraf draaien zonder dat er wat gebeurt.
Olie was ook gewoon op peil.


Maar slordig is het wel
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_81824358
Bij mijn 2cv besluiten dat de bougies best vervangen kunnen worden door van die moderne NGK bougies voor 16v sportmotoren die ik nog had liggen. Vervolgens merken hoe de 2cv steeds slechter gaat rijden en uiteindelijk de kleppen kunnen vervangen omdat ze kromgetrokken zijn...
Pas later ontdekte ik dat mijn garage altijd eyquem bougies plaatste die speciaal voor "oude" motoren met lage vermogens zijn en die veel minder heet worden...
Vroeger was ik iemand anders
pi_81825806
Hmm,bedacht me nog een leuke...al een soortgelijk voorval al eerder gelezen hier..jezelf in de hens steken dmv een haakse slijper en een broekzak met daarin een poetsdoek met restanten remmenreiniger..werd heel erg warm maar geen schade aan overgehouden behalve een spijkerbroek en een boxershort.
pi_81827041
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:

Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.

Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.


Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
pi_81827345
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:

Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.

Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.


Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
pi_81827480
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Charged het volgende:

[..]

Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
Ja, dat weet ik.
pi_81827657
Hmm..valt eigenlijk ook wel onder een fuckup..een hele dag lassen zonder laskap,lekker eigenwijs zijn..m'n eerste ervaring met lasogen..
pi_81840451
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.

Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.

Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.

Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond

Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
  maandag 24 mei 2010 @ 19:50:33 #69
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_81841606
Prachtig topic

Zelf nog niet echt geklust dus weinig fuckups... Eerste auto n 406 uit 96, na paar 100m rijden opeens n branderige lucht.. Van mijn auto... Mm.. toch maar ff stoppen.. Wat bleek.. Ik parkeer altijd in 1 en NIET op de handrem, maat had daarvoor auto geleend, in N en WEL op de handrem geparkeerd. Maar die handrem met je echt enorm aantrekken om 'aan' te zetten. Dus hij stond maar 'half' ... Oeps....
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  maandag 24 mei 2010 @ 20:07:38 #70
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81842434
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef LangeJan het volgende:
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.

Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.

Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.

Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond

Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:

"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81842684
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef oshiro het volgende:

[..]

Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:

[ afbeelding ]
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.

Ik had eerst een unimog en toen ik die net had dacht ik hem eens lekker te verwennen en alle vetnippeltjes een keer door te smeren. zijn er wel zeker 30 stuks dus een leuk karwijtje.
maar toen ik bij de versnellingsbak kwam ging er ongeveer een heel vet patroon in.
later bleek dat dit met een slangetje aangesloten was op een lager wat na 2 keer pompen ook wel genoeg vet had
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 24 mei 2010 @ 20:40:28 #72
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81844080
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:13 schreef densmee het volgende:

[..]

daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.
We zijn 2 dagen bezig geweest met schoonmaken .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 24 mei 2010 @ 22:43:32 #73
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81851446
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:21 schreef ononono het volgende:
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator

Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims

Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)

leuk dat sleutelen
Je nederlands is ook echt fokt op.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 24 mei 2010 @ 22:56:39 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81852145
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je nederlands is ook echt fokt op.
Nee, dat van jou is geweldig
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 mei 2010 @ 23:22:42 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81853366
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:20 schreef James-Hetfield het volgende:
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel

Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.

Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld was Olie was een beetje eruit gespoten nu.

Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
kleine tip voor iedereen; als je je olie bijvult oid moet je de dop op een plek leggen waar hij ervoor zorgt dat de motorkap niet dicht kan. Moet je natuurlijk niet te hard rammen maar dat is sowieso lomp.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2010 @ 23:29:16 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81853669
Kijken of de koolborstels van de dynamo echt afgesleten waren, maar bij het demonteren er van 1 koolborstel af laten breken die vervolgens in de dynamo pleurt. Ze waren overigens versleten. Vervolgens uit een oude electromotor ofzo koolborstels slopen, op maat maken en op de plaats van de oude, afgebroken/afgesleten koolborstels monteren. Dat ging op zich goed, maar ik heb m'n auto toen zo vaak gestart dat de accu leeg was. En het was ook 23:00u 's avonds en het alarm op m'n werk was er net (automatisch) op gegaan en dat kon ik er niet afhalen. Verder ook geen startkabels bij me ofzo. Daar sta je dan Oplossing: papa bellen en aan laten slepen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81977407
Met de auto nog nooit echte blunders gehad (ff afkloppen!)

Maar met de brommert zo'n 10 jaar geleden regelmatig.

Na een zaterdagje klussen vergeten om de remkabels weer te bevestigen aan de remmen. Vlak bij huis was een nieuw fietstunneltje aangelegd met met nieuw (los) grind. Ik ging op volle snelheid door het tunneltje om vervolgens direct uit het tunneltje een scherpe bocht naar rechts te maken. Hiervoor moest ik flink afremmen en ik kwam er vervolgens achter dat de remmen niet functioneerden. Resultaat: twee compleet afgesleten schoenzolen en een wit tuinhek in puin.

Een andere keer... Ik had voor de lunch een nieuw vliegwiel gemonteerd maar deze nog niet aangedraaid. Vervolgens gaan lunchen en na de lunch compleet vergeten het vliegwiel vast te monteren. Na 50 m. rijden, zet ik 'm in z'n vrij om 'm even hoog in de toeren te laten gaan. Bij zo'n 5000 rpm vliegt het vliegwiel er met een noodgang vanaf en stuitert met een ongelofelijke snelheid over de straat om vervolgens in de zijportier van de volvo 850 van de buren te boren.

Nog eentje dan... Vriend had een puchje die niet zo goed startte. Hij wist niet wat er aan de hand was en kwam bij mij om e.e.a. na te laten kijken. Uiteraard het eerste wat je doet is kijken of de bougie nog goed is en vonkt. Bougie losgedraaid en zag er goed uit, vervolgens kijken of die goed vonkt. Vraag aan vriend om even op de kickstarter te trappen en ik hield de bougie & kabel tegen de cilinder. Alleen even vergeten dat mijn andere hand op de cilinder lag. De bougie vonkte prima en mijn haren stonden recht overeind. Tering, wat heb ik staan vloeken!

Een blunder die ik zelf niet heb gedaan maar een vriend van mij wel... Hij had een van de eerste moderne vloeistof gekoelde scooter. Hij wist echter helemaal niets van verbrandingsmoteren en in gesprek bij de brommerhandel bemoeit hij zich met een gesprek tussen mij en een van de monteurs. Het gesprek ging over luchtfilters. Op een gegeven ogenblik zegt hij: "Mijn scooter heeft helemaal geen luchtfilter!". Deze monteur en ik kijken hem en proberen het ervan te overtuigen dat zijn scooter toch echt wel een luchtfilter heeft. Vriend bleef volhouden en wij moesten maar even mee naar buiten om zijn scooter te bekijken. Aangekomen bij de scooter, wijst hij naar een sticker op de kap waar op stond: "Liquid cooled". Om vervolgens triomfantelijk te zeggen: "Zie je... die van mij heeft geen luchtfilter... hij is liquid cooled!". (inmiddels weet hij beter en op feestjes blijft het een leuk verhaal!).

nog tig andere verhalen...
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_81980994
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je nederlands is ook echt fokt op.
Op Fok zeuren over Nederlands taalgebruik!?
Met zo'n zin?!?!??!
Erg schattig
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:19:47 #79
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_81982048
Na het plaatsen van verlagingsveren rondom de wielbouten losjes aandraaien om de auto van de brug af te rijden. Vervolgens dolenthousiast een flinke testrit gaan maken om je vervolgens een heel eind van je garage te realiseren dat je bouten niet zo vast zitten en je geen passende sleutel bij je hebt
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:55:43 #80
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81993183
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:53 schreef ononono het volgende:

[..]

Op Fok zeuren over Nederlands taalgebruik!?
Met zo'n zin?!?!??!
Erg schattig
Haha, de echte spelling nazi''s flippen hem nu echt he? Spelling geef ik gen fuck om maar het is gewoon slecht leesbaar joh. Echt op doorgaan ook....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:12:13 #81
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_81994718
Damn... ononono, je tekst is idd niet de meest leesbare, maar wel te begrijpen.
Maar ga dit ergens anders uitvechten.. dankjulliewel
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_81995284
Een jaar of 4 terug mocht ik met mijn oom en tante mee zeilen. De zeilboot moest in het water worden gelegd na de winter. Zo gezegd zo gedaan.

Vanzelfsprekend moet er nog een hoop gebeuren voor je kunt zeilen. De eerste dag dus bezig geweest met zaken zoals de mast opzetten. Maar ook het opnieuw aansluiten van de boegschroefbediening. Afijn, de volgende dag willen we uitvaren, maar de boot lag omgekeerd dus wij moesten achteruit uitvaren. Om wat makkelijker te sturen natuurlijk de hulp in geschakeld van de boegschroeven, niet wetende dat we die dag ervoor twee draadjes verkeerd om hadden aangesloten. Bootje ging dus naar stuurboord ipv bakboord.

Mijn oom, die toen aan het roer stond dacht dat de schroef niet sterk genoeg was dus bleef maar 'gas' geven, wat resulteerde in een wending van 180 graden tussen de kades (50cm aan weerszijden over). Dat liep nog met een sisser af gelukkig.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:24:00 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81995752
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef Koepert het volgende:

Maar ga dit ergens anders uitvechten.. dankjulliewel
Dat dus..

heren; bakkeleien ergens anders graag !!

Open anders een taal fuckups topic in KLB ofzo
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:04:01 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87769801
Hee 2CV, waar blijft dat smeuiige verhaal ?? :9
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 21:14:08 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87770293
Ik heb voor het transport van mijn Eend-in-aanbouw een aanhanger gekocht. Die aanhanger is vrij laag, vrij lang en hangt ook wat achterover. Daarbij hangt onder de aanhanger nog eens een lichtbalk.

Foto:

Op deze foto is de aanhanger niet zwaar beladen waardoor hij niet ingeveerd is en hangt hij ook niet achter aan auto waardoor deze niet ver achterover hangt.

Echter, gister hing de aanhanger met lading achter m'n BX. Waardoor de lichtbalk vrij dicht boven de grond hing. Ik reed weg uit de loods waar ik was en reed daarbij over wat rare hobbels heen. Resultaat: KRATSJ ! Hele verlichtingsbalk er onder weg getrokken en de verlichtingsunits e.d. die er op zaten waren ook aan splinters. Daar sta je dan om 19:00u 's avonds in Utrecht met een aanhanger zonder verlichting.

Gelukkig had die jongen waar ik die onderdelen van gekocht had nog een lichtbalk liggen die ik wel mocht hebben. Maar helaas was het snoer wat daar aan zat 3 meter te kort :') Ik heb dus de stekker van die verlichtingsbalk af geknipt en de losse draadjes aan de dradjes van m'n aanhanger geknoopt zodat het spul werkte en achterop de aanhanger kon.

De blunder was alleen dat ik er 100% van overtuigd was dat het zwarte draadje (het draadje in het midden van de zevenpolige stekker) de massadraad was. Daardoor ging het aansluiten niet zo goed en dacht ik zelfs dat zo'n beetje alles kortsluiting met elkaar maakte. Niet alleen in de aanhanger maar ook in de auto. Ik stond zelfs op het punt om de draadboom vanaf de verlichting maar de stekkerdoos op de auto opnieuw aan te leggen _O- Uiteindelijk een maat van me gebeld en die wist me te vertellen dat de massa van die stekkerdoos niet in het midden zat maar dat die rechts-onder zat _O- Toen ik dat eenmaal wist, wist ik ook dat de massa NIET het zwarte draadje was maar het witte draadje. En vanaf toen ging alles wel aardig goed. Uiteindelijk was het 00:45u voor ik daar weg reed, maar toen deed alle verlichting het ook netjes zonder mee te knipperen of raar te doen en kon ik fijn de FokStok ophalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De aanhanger heb ik toen niet meer geleegd. Ik was uiteindelijk om 05:40u thuis.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87770491
Ik ben nu achteraf ZO blij dat ik niet met je mee ben gegaan O+
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 21:21:47 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87770698
Ik ook want anders hadden we die avond 1 pizza en 1 reep chocola met 3 personen moeten delen O+
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87781695
ik heb er ook nog minimaal 2... die zal ik in de loop van de morgen wel posten...
pi_87783397
14 dagen geleden, kachelslangen vervangen ter voorbereiding van de winter

Gelijk het water in de radiateur bijgevuld
Met het demonteren van de oude slangen iets teveel kracht gezet waardoor een soldeernaad in de kachelradiateur is gescheurd
Starten, rijden, en na 1 bocht was het een gigantische natte bende binnen. :(
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:02:20 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87796593
Achterremklauw demonteren bij een GS. Om het gemakkelijk te maken stond het ding op een brug. Op de brug dat ding opkrikken, maar de krik stond wat scheef. Daardoor had die auto de neiging om zijwaarts van de brug af te schuiven. Iemand anders stond er bij om die auto op de brug te houden terwijl ik aan het schroeven was.

Overigens, die GS stond in de hoogste of laagste stand (weet ik niet meer) waardoor hij geen vering meer had. Als je de krik dan onder een hoek van de auto zet wil de hele achterkant omhoog omdat het wiel schuin tegenover de krik niet meer in wil veren. Het achterwiel wat dan nog wel gemonteerd is, drukt dan een stuk minder hard op de rijplaten van de brug waardoor dat makkelijk weg schuift.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:13:18 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87797108
Dan moet je eigenlijk de krik in het midden van de auto zetten ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 21-10-2010 16:38:02 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:35:00 #92
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87798058
Klopt, dan had de krik anderhalve meter hoog moeten zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87799687
Het 6,2A zekeringetje in een verdeeldoosje vervangen door een 10A (want daar heb ik doosjes vol van in mijn bus, samen met 5A) is geen succes gebleken.

Blijkbaar vragen het omvormertje (die ik aan had staan om de laptop bij te laden tijden werk) samen met de Tomtom meer dan 10A, want toen ook die zekering doorbrandde waren de draadjes niet meer vast te pakken, zo warm :X
Binnekort maar eens een dikker draadje aan dat verdeeldoosje maken, en korter (want oprollen hielp ook niet mee :X :X :X )

Daarom: altijd zeker weten waar je mee bezig bent, de zekering heeft niet altijd het dunste draadje :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:27:29 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87800170
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef Resistor het volgende:
Het 6,2A zekeringetje in een verdeeldoosje vervangen door een 10A (want daar heb ik doosjes vol van in mijn bus, samen met 5A) is geen succes gebleken.

Blijkbaar vragen het omvormertje (die ik aan had staan om de laptop bij te laden tijden werk) samen met de Tomtom meer dan 10A, want toen ook die zekering doorbrandde waren de draadjes niet meer vast te pakken, zo warm :X
Binnekort maar eens een dikker draadje aan dat verdeeldoosje maken, en korter (want oprollen hielp ook niet mee :X :X :X )

Daarom: altijd zeker weten waar je mee bezig bent, de zekering heeft niet altijd het dunste draadje :P
Da's wel briljant voor iemand met een elektro UI- en gerelateerde username :7

Pas geleden had mijn buurman ook nog bijna fik in de auto doordat hij zo'n 'vlinderstrikkie' had gemaakt achter zijn radio :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87801023
Zo lang er niet te veel vermogen doorheen ging, ging het goed (Tomtom aan, laptop uit maar opladen met de omvormer), maar deze keer had ik de laptop aan staan. Dat was dus net iets te veel.

Laat ik dat maar als een leermomentje zien ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:13:44 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87801728
Van elke fout valt iets te leren, dat is ook een beetje de strekking van het topic natuurlijk ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87807500
Mijn Audi 80 wilde niet meer starten met de start motor.
Anwb gebeld, en die gaf me een sleepje en de wagen startte direct.

Volgende dag startmotor gekocht, iets van 130 euro en naar een vriend gereden (niet af laten slaan dus :P) om dat ding te verwisselen.
Een uurtje later zat die startmotor erin, wilde de motor nog steeds niet aanslaan.
Bleek het contactblokje achter contactslot kapot te zijn, bekend probleem zo bleek na nader onderzoek op het internet :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_87812386
Genoeg verhalen van destijds bij de dealer.

Klant had de turbo kapot van de Laguna.
Monteur vervangt turbo.
Monteur doet proefrit, maar was vergeten olie bij te vullen.
Nieuwe turbo ook weer stuk. :')
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:13:51 #99
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87812513
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 22:11 schreef GizartFRL het volgende:
Genoeg verhalen van destijds bij de dealer.

Klant had de turbo kapot van de Laguna.
Monteur vervangt turbo.
Monteur doet proefrit, maar was vergeten olie bij te vullen.
Nieuwe turbo ook weer stuk. :')
Bij ons in de garage hadden ze een S2000 met vastgelopen blok. Te weinig olie doorgelopen. motor helemaal uit elkaar gehaald en het draaiende deel (blok, krukas, zuigers) vervangen. Bleek dat het de oliepomp was die stuk was, 2e motorblok ook naar de haaien :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87815533
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:13 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Bij ons in de garage hadden ze een S2000 met vastgelopen blok. Te weinig olie doorgelopen. motor helemaal uit elkaar gehaald en het draaiende deel (blok, krukas, zuigers) vervangen. Bleek dat het de oliepomp was die stuk was, 2e motorblok ook naar de haaien :')
Dan verdien je het niet om aan een blok te werken hoor :')

Dus de monteur brast er even 3-4 K doorheen :?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')