Een keertje gezien hoe ze bij een autocross een bumperbalk ofzo even recht trokken met een trekker. De trekker trok iets te hard en de halve voorkant van de auto werd er uit getrokken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch![]()
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant![]()
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweestquote:Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef junkiexp het volgende:
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
Nee dat had ik ook verwacht maar viel reuze mee, er zat onder de vuldop een soort van gebogen stuk aluminium die het spatten tegenhield.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:
Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.
Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.
Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.![]()
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
Ja, dat weet ik.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Charged het volgende:
[..]
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
Oja! Zo heb ik ook een mooie!quote:Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef LangeJan het volgende:
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.
Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buitenen die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.
Was lichtelijke paniekWel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.
Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond![]()
Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef oshiro het volgende:
[..]
Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:
[ afbeelding ]
We zijn 2 dagen bezig geweest met schoonmakenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:13 schreef densmee het volgende:
[..]
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.
Je nederlands is ook echt fokt op.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:21 schreef ononono het volgende:
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator
Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims
Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)
leuk dat sleutelen
Nee, dat van jou is geweldigquote:
kleine tip voor iedereen; als je je olie bijvult oid moet je de dop op een plek leggen waar hij ervoor zorgt dat de motorkap niet dicht kan. Moet je natuurlijk niet te hard rammen maar dat is sowieso lomp.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:20 schreef James-Hetfield het volgende:
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?![]()
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel![]()
Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.
Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld wasOlie was een beetje eruit gespoten nu.
Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
Haha, de echte spelling nazi''s flippen hem nu echt he? Spelling geef ik gen fuck om maar het is gewoon slecht leesbaar joh. Echt op doorgaan ook....quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:53 schreef ononono het volgende:
[..]
Op Fok zeuren over Nederlands taalgebruik!?
Met zo'n zin?!?!??!
Erg schattig
Dat dus..quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef Koepert het volgende:
Maar ga dit ergens anders uitvechten.. dankjulliewel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De aanhanger heb ik toen niet meer geleegd. Ik was uiteindelijk om 05:40u thuis.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 21-10-2010 16:38:02 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Da's wel briljant voor iemand met een elektro UI- en gerelateerde usernameOp donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef Resistor het volgende:
Het 6,2A zekeringetje in een verdeeldoosje vervangen door een 10A (want daar heb ik doosjes vol van in mijn bus, samen met 5A) is geen succes gebleken.
Blijkbaar vragen het omvormertje (die ik aan had staan om de laptop bij te laden tijden werk) samen met de Tomtom meer dan 10A, want toen ook die zekering doorbrandde waren de draadjes niet meer vast te pakken, zo warm
Binnekort maar eens een dikker draadje aan dat verdeeldoosje maken, en korter (want oprollen hielp ook niet mee![]()
![]()
)
Daarom: altijd zeker weten waar je mee bezig bent, de zekering heeft niet altijd het dunste draadje
quote:Bij ons in de garage hadden ze een S2000 met vastgelopen blok. Te weinig olie doorgelopen. motor helemaal uit elkaar gehaald en het draaiende deel (blok, krukas, zuigers) vervangen. Bleek dat het de oliepomp was die stuk was, 2e motorblok ook naar de haaienOp donderdag 21 oktober 2010 22:11 schreef GizartFRL het volgende:
Genoeg verhalen van destijds bij de dealer.
Klant had de turbo kapot van de Laguna.
Monteur vervangt turbo.
Monteur doet proefrit, maar was vergeten olie bij te vullen.
Nieuwe turbo ook weer stuk.
quote:Dan verdien je het niet om aan een blok te werken hoorOp donderdag 21 oktober 2010 22:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bij ons in de garage hadden ze een S2000 met vastgelopen blok. Te weinig olie doorgelopen. motor helemaal uit elkaar gehaald en het draaiende deel (blok, krukas, zuigers) vervangen. Bleek dat het de oliepomp was die stuk was, 2e motorblok ook naar de haaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |