abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157623187
Had hem al in het BMW topic geplaatst maar hier hoort ie beter. Ik ben bezig met oliebeurt, en wat je ziet is een stuk plastic van de oliedop wat er op hoort te zitten. Ik geloof dat ik iets te lomp ben :')

http://imgur.com/X8crYea
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:02:12 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157861487
Fuck-upje

Lampje in de kofferruimte blijft branden ook met klep dicht. Zag ik aan de druppellader die maar op oranje bleef staan ipv. groen. Ik lampje er uit halen, schakelaar doormeten, schema bekijken. Niets te vinden. Nou ja, toen maar lampje er uit gelaten. :')
Kom ik er later achter dat de kofferbakverlichting aan blijft als er een deur of motorkap open staat. En die stonden open op een kier, om te drogen na laatste wasbeurt voor winterstalling. Wunderwerk deutscher Ingenieurskunst. :(
Wel de verklaring waarom er 3 draadjes aan het lamphuisje zijn bevestigd. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:33:24 #228
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157864715
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
Fuck-upje

Lampje in de kofferruimte blijft branden ook met klep dicht. Zag ik aan de druppellader die maar op oranje bleef staan ipv. groen. Ik lampje er uit halen, schakelaar doormeten, schema bekijken. Niets te vinden. Nou ja, toen maar lampje er uit gelaten. :')
Kom ik er later achter dat de kofferbakverlichting aan blijft als er een deur of motorkap open staat. En die stonden open op een kier, om te drogen na laatste wasbeurt voor winterstalling. Wunderwerk deutscher Ingenieurskunst. :(
Wel de verklaring waarom er 3 draadjes aan het lamphuisje zijn bevestigd. :P
8)7

Niets gesmolten? Bij mij wordt zo'n gloeilampje gloeiend heet en die houder ook, echt ongezond. Voel me genoodzaakt het lampje eruit te halen als ik langer dan 15min de klep open moet hebben, bizar heet wordt het.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:14:32 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157865511
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:33 schreef -Richard- het volgende:

[..]

8)7

Niets gesmolten? Bij mij wordt zo'n gloeilampje gloeiend heet en die houder ook, echt ongezond. Voel me genoodzaakt het lampje eruit te halen als ik langer dan 15min de klep open moet hebben, bizar heet wordt het.
Geen schade. Ding heeft 48 uur gebrand ofzo. 5 Watt pitje, schat ik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:48:06 #230
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157866170
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geen schade. Ding heeft 48 uur gebrand ofzo. 5 Watt pitje, schat ik.
Aha, gelukkig! Ja precies zo'n staaf vorming lampje. Leer je wel weer van haha..!
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_162982238
Schop, hoogtijd voor een leuke :+

Vandaag een binnenspiegel en het bevestigingsvoetje moeten vervangen, standaard klusje.

Nu moet er een voet op de ruit gelijmd worden waar de spiegel op komt. Lijm ik hem op de kop. En ook nog een tijd martelen en het niet door hebben met de spiegel monteren :')
  maandag 13 juni 2016 @ 19:40:29 #232
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_162984016
Mijn ergste fuck-up was met het dichtdoen van de motorkap.
Ik laat deze altijd van korte hoogte vallen zodat die meteen goed dicht zit.

Bleek ik het stuurbekrachtiging-reservoir niet terug geklikt te hebben, die stond dus een mooi stukje omhoog.

Liet de kap erop vallen en meteen een mooie deuk in de nieuw gespoten motorkap. Dat voelde echt pijnlijk.. :')
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_162996186
Ben ooit eens vergeten de olievuldop terug te plaatsen na het bijvullen.
Is zeker 25 jaar geleden maar die motorkap roest volgens mij nog steeds niet! :P
pi_163019400
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:41 schreef vannelle het volgende:
Ben ooit eens vergeten de olievuldop terug te plaatsen na het bijvullen.
Is zeker 25 jaar geleden maar die motorkap roest volgens mij nog steeds niet! :P
been there done that :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:08:36 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163021128
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

been there done that :')
wie niet? :7 O-)

Ik ken iemand die een modern dieseltje in zijn 'klassieker' bouwde; topproject _O_. En kort daarna veranderden ze in Den Haag de wetgeving voor oldtimer diesels. w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_163022508
Ik ben bezig geweest met mijn binnenste wielranden. Was al aardig op weg maar het was een tijd slecht weer en in de schuur is geen ruimte. Het wiel er losvast op gezet om later af te maken...

Na twee week was het mooi weer. 50 kilometer, en 130 op snelweg verder hoorde ik een vreselijk lawaai, dacht dat mijn nieuwe spatborden waren losgeraakt. Na heel wat zoeken zag ik toevallig de achterste wielmoeren, gelukkig. Het geluid hoorde ik gewoon van voor komen..
pi_163386840
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

wie niet? :7 O-)

Ik ken iemand die een modern dieseltje in zijn 'klassieker' bouwde; topproject _O_. En kort daarna veranderden ze in Den Haag de wetgeving voor oldtimer diesels. w/
Ik ken iemand die zijn moderne dieseltje uit zijn 'klassieker' haalde, omdat kort nadat hij hem er in had gebouwd in Den Haag de wetgeving veranderd is voor oldtimer diesels.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:47:42 #238
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181177496
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:44 schreef Sarasi het volgende:
Het lange verhaal:

"Nu nog vastzetten op moment, de heel plate en de chain guard terugzetten en dan is Eendje hopelijk beter dan gisteren." werd even iets anders. :')

Vastzetten op moment ging goed, heel plate terugzetten ook, chain guard terugzetten ook. Dat wel. De battery box moest ik ook weer vastschroeven want tijdens het gefrot met die shock (de '11 zou er vanaf de zijkant in moeten kunnen vallen) had ik op den duur besloten de battery box er maar uit te halen. Dat zou het makkelijker maken, dacht ik. Al die boutjes los, trekken, nope, niks. Blijkt er allemaal vrij belangrijke elektronica aan de buitenkant van die box te zijn bevestigd waardoor ik die niet zomaar uit het frame kon tillen. Ik kon zo ook niet zien hoe dat los moest (en niet hoe ik dat weer hetzelfde vast zou kunnen maken), dus maar de boel gelaten. Uiteindelijk viel de shock er inderdaad vrij makkelijk in via de zijkant, toen ik opeens de goede positie en hoek te pakken had.

Maar goed, battery box dus weer vastgeschroefd, zadel erop geklikt, motor naar buiten gereden, pak aangetrokken, klaar voor een testritje. :D

...

:( Geen startmotor. Jiffy in, jiffy uit, koppeling in, koppeling uit, stond toch echt in z'n neutraal, deed allemaal niks. De lichten wel, maar de startknop leek wel dood. Motor weer naar binnen gerold, en ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan, want ik had vast te hard aan die battery box getrokken en ergens iets los gehaald of, erger nog, stuk gemaakt. Dus al die contactjes stevig aangedrukt zo goed als 't ging, maar nog niks. Ik kon 't ook allemaal niet goed zien zo, dus ik besloot de zijkappen eraf te halen. Dat ging best prima, maar ik kon nog steeds niks zien wat los of stuk was.

Appje van BlackLining: "Killswitch?"

Wel verdomme. :')

Dus! Zijkappen weer gemonteerd, zadel erop geklikt, motor naar buiten gereden, pak aangetrokken, klaar voor een testritje. :D Heerlijk gereden! Helemaal blij, reed geweldig, stiekem ook best trots dat ik dat helemaal zelf gedaan had. :7

Dus terug in de garage, ik wil nog even een beetje opruimen en m'n noordgereedschap weer terug onder het zadel leggen. Sleutel omgedraaid, niks. Vreemd. Dus ik voel naar die kabel van dat slot, trek eraan, en...

...heb 'm in m'n handen. :') Die seat lock cable moest los om de zijkappen eraf te halen en die had ik niet weer gemonteerd. Dus nu zat 't zadel vast. Muurvast.

Gelukkig heb ik kleine handen, dacht ik. Ik kon met m'n hand makkelijk tussen de zijkap/subframe en het spatbord, en met m'n vinger in dat mechaniekje. Ik kon het rondje waar dat kabelbolletje in moest vallen voelen zitten, maar ik kreeg er geen grip op. Ik kreeg ook nét m'n vinger er niet achter gehaakt om eraan te trekken, want daarvoor was 't net te diep en het plastic van dat mechaniek sneed zo al als de tyfus in dat stukje tussen m'n wijs- en middelvinger.

Ik heb achtereenvolgens proefondervindelijk ondervonden dat een imbussleutel vastgetapet aan een schroevendraaier te lang kan zijn om de bocht onder het zadel te maken, dat de gebogen kop van de imbussleutel te lang kan zijn om het mechaniekje in te komen, dat schilderstape niet sterker is dan het slotmechaniek, dat het heel lastig is een imbussleutel fatsoenlijk aan een dopverlengstuk vast te tapen zonder dat de imbus vrij rond kan draaien, dat er niet genoeg ruimte was voor mijn vinger plus een imbussleutel, dat ducttape van je vingertop aftrekken veel pijn doet, en dat dit niet ging werken zo. :+

Toen pas besloot ik 't achterspatbord eronderuit te schroeven. Dat ging wonderlijk makkelijk, ik was met vijf schroefjes klaar. Ding donderde er zo onderuit, toen kon ik van rechts met een imbus in het mechaniek en van links met mijn vinger de imbuskop in 't gaatje duwen, zodat ik met één fikse duw het zadel weer los had.

Direct 't slot weer goed gemonteerd en getest, toen 't spatbord er weer onder geschroefd en TOEN was alles oprecht weer beter dan de dag ervoor. _O-

Nu heb ik overal op m'n vingers kleine schaafwondjes van scherpe plastic randjes en over m'n hele onderarmen blauwe plekken van het subframe. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181177578
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

_O- :@

#noshame #justpride
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:52:28 #240
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181177621
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:51 schreef Sarasi het volgende:

[..]

_O- :@

#noshame #justpride
En terecht.. hele volksstammen motorrijders die hun olie nog niet zelf kunnen peilen, laat staan effe zelf een vering upgrade doen, en dat ook nog zonder slurfje _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181177674
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En terecht.. hele volksstammen motorrijders die hun olie nog niet zelf kunnen peilen, laat staan effe zelf een vering upgrade doen, en dat ook nog zonder slurfje _O_
En laten we wel wezen, de veringupgrade ging verrassend vlekkeloos! :D Het gebeun kwam daarna pas. :')
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:59:37 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181177807
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:54 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En laten we wel wezen, de veringupgrade ging verrassend vlekkeloos! :D Het gebeun kwam daarna pas. :')
Ja, de voorvork is nog het meest tricky, de achterveer is een kwestie van ruimtelijk inzicht en goed kijken waar hij eruit moet..
Ik liet mijn achterveer pas geleden doen omdat ik dacht dat je die, net als bij een auto, moest inspannen om de veer te vervangen.. kosten: 400+ eurie.. later had ik een losse shock in mijn handen, blijk je die veer er gewoon zonder enige vorm van gereedschap, zó vanaf te kunnen halen :')

En zo blijf je leren he.. niet te snel denken dat iets niet kan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')