Been there, done that;bij mij was de halve kabelboom uitgefiktquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef RonVibbentrop het volgende:
Startkabels verkeerd om aansluiten, telt dat ook. Karretje heeft trouwens nog een half jaar daarna rondgereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden een mooie blunder gemaakt. Ik heb er een hele fotoreportage van maar die staat op mijn andere computer.
Ik had een ander modeljaar achterklep gekocht voor mijn Volvo 360 omdat ik het model mooier vond. Helaas was ook het slottype anders en ik had het oude type slot niet. Oplossing: geschikt maken voor het nieuwe type slot. Dat kon ik doen door het plaatdeel waar het slot ingeschroefd zat er uit te slijpen en een nieuwe plaat in te lassen met het juiste gatenpatroon.
Zo gezegd, zo gedaan. Uurtje bezig geweest om het nieuwe slotplaatje te maken, aftekenen op de klep, slijptol er in, lasapparaat erbij getrokken en alles netjes vast gelast. Toen het slot geprobeerd en het paste perfect in het nieuwe gatenpatroon.
Helemaal afgelast rondom, lasjes gladgeslepen, plamuur er over om het strak te maken, in de primer, in de aflak en helemaal klaar.
Ik monteer nadat de verf droog is het slot weer in de nieuwe plaat, past allemaal perfect, ik gooi de achterklep dicht: *kloenk*. Huh? Hij sluit niet. GVD, slotplaat op zijn kop in de achterklep vastgelast![]()
Het was gelukkig gewoon een dekkende laklaag over de primer die verder niet boeiend was en toch nog ooit overnieuw moest, maar het was wel kut. Zomaar 4 uur werk naar de klote en ik kon weer helemaal opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]![]()
Die doet het ook aardig in de top 10![]()
Vooral het feit dat het spul al gespoten was![]()
Kom op met die verhalen!quote:
Opzouten met je tvpquote:
Ik verwacht van jou een epistel trouwensquote:
3 maar ?quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Opzouten met je tvp![]()
Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
Wie ben jij met je 30 posts.? N00bquote:Op donderdag 20 mei 2010 00:03 schreef PimOstermann het volgende:
[..]
Kom op met die verhalen!.
Ow.. ik weet al eentje van je hand: een BMW blok eruit lepelen voor een ander 2.8 liter blok met supercharger en turbo, en dan erachter komen dat het lastiger gaat dan je dacht. XD.
Okee..quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Opzouten met je tvp![]()
Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
Slaap er een nachtje over; morgen later vandaag deel 1quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Okee..
ik ben niet zo'n goede verhalen schrijvert, maarja..
pfff.. zoveeel kleine dingetjes.. serieus jullie zijn erger dan mij![]()
Dat was mijn Visa.. De olievlekken zitten nog overal...quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:17 schreef 2cv het volgende:
Olie verversen maar de carterplug er pas in draaien als de verse olie er al in zit. En bij een Visa (tweecilinder) olie verversen. Er past zo'n 20 liter in, wist je dat ?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:53 schreef T42 het volgende:
zelf een motor bouwen en dan met schrik een jaar er meer te hebben gereden. (kever motor)
hij heeft het ook nog vrij goed gedaanvoor een sloop blok + 125 euro aan onderdelen.
quote:
En dan noem je mij een prutserquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
Offehhh.. met je werkplaatstchef onder een kraan in de smeerput staan om een rammeltje op te zoeken, kraan redelijk stevig op het handgas, overal luisteren (voor zover dat gaat in zo'n orgie van pestherrie en wind van de fan) en voelen en trekken aan van alles en nog wat.. kom je aan de voorkant bij de radiateur, zie ik 2 druppeltjes aan de slang hangen, dus ik schreeuw : KIJK!! HIJ LEKT EEN BEETJE IK PAK EEN SCHROEVENDRAAIER OM DE KLEM AAN TE DRAAIEN !!! .. chef kijkt naar de slang en schreeuwt terug: ALS JE EEN BEETJE AAN ROMMELT.. wat hij dus deed, duwt 2 keer tegen de slang en woesh !!, de slang eraf, motor dik op het gas, dus een prettige druk op het systeem uiteraard!!
Voor de visualisatie: er zit 54 liter koelvloeistof in zo'n systeem, en de slang in kwestie is ongeveer armdik, daarbij sta je in een smeerput dus je kunt geen kant op, áls je daar al tijd voor hebt![]()
Gelukkig hadden we een douche op de zaak, en altijd een schone set kleding in je kast
Heej ík rukte niet aan die slang; ik mocht alleen meedouchenquote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:48 schreef 2cv het volgende:
Ik ken nog een verhaaltje van een prutser die bijna zijn ogen uit zijn schedel blies omdat er nog 30 bar druk op het hydropneumatisch veersysteem van een Xantia stond ...
bijna darwinquote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
Valt reuze mee man, zo erg kan he tniet zijnquote:
klapband en in veghel waren ze een bandenmonteur kwijt. dus het kan wel. als voorbeeld. dus je hebt nog geluk gehadquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Valt reuze mee man, zo erg kan he tniet zijn
klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:59 schreef T42 het volgende:
[..]
klapband en in veghel waren ze een bandenmonteur kwijt. dus het kan wel. als voorbeeld. dus je hebt nog geluk gehad
Volgens mij zijn 90 van de 100 turken stronteigenwijs; it's a turk-thingquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..
3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..
De een heeft geluk en de ander niet.
Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
en 90 van de 100 hollanders pruts monteuren, its a dutch-thingquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn 90 van de 100 turken stronteigenwijs; it's a turk-thing
Oh!!, die is onder de gordelquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en 90 van de 100 hollanders pruts monteuren, its a dutch-thing
goed lezen!!! klapband en bandenmonteur de vrachtauto stond op de brug....quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..
3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..
De een heeft geluk en de ander niet.
Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
Niks niet fail, het kan naar alle kanten weg spuiten. Bij dat soort drukken werkt het bijna hetzelfde als een laserstraal op een spiegel: het wordt gewoon weer in een andere richting met dezelfde druk en snelheid weggekaatst.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
Die fuckup heb ik ook nog steeds op mijn arm staan: Stoelframe lassen, even testen of de schuif van de stoelversnelling nog werkt, schuift zo tegen mijn arm aanquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:01 schreef blup het volgende:
Uitlaat lassen, denken dat hij inmiddels wel afgekoeld is... nee dus..
Een keertje gezien hoe ze bij een autocross een bumperbalk ofzo even recht trokken met een trekker. De trekker trok iets te hard en de halve voorkant van de auto werd er uit getrokken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch![]()
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant![]()
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweestquote:Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef junkiexp het volgende:
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
Nee dat had ik ook verwacht maar viel reuze mee, er zat onder de vuldop een soort van gebogen stuk aluminium die het spatten tegenhield.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:
Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.
Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.
Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.![]()
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
Ja, dat weet ik.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Charged het volgende:
[..]
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
Oja! Zo heb ik ook een mooie!quote:Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef LangeJan het volgende:
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.
Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buitenen die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.
Was lichtelijke paniekWel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.
Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond![]()
Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef oshiro het volgende:
[..]
Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:
[ afbeelding ]
We zijn 2 dagen bezig geweest met schoonmakenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:13 schreef densmee het volgende:
[..]
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.
Je nederlands is ook echt fokt op.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:21 schreef ononono het volgende:
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator
Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims
Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)
leuk dat sleutelen
Nee, dat van jou is geweldigquote:
kleine tip voor iedereen; als je je olie bijvult oid moet je de dop op een plek leggen waar hij ervoor zorgt dat de motorkap niet dicht kan. Moet je natuurlijk niet te hard rammen maar dat is sowieso lomp.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:20 schreef James-Hetfield het volgende:
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?![]()
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel![]()
Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.
Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld wasOlie was een beetje eruit gespoten nu.
Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |