abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:28:10 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81650485
Grappig; ter lering ende vermaak ;

Iedereen die een beetje serieus met zijn auto bezig is knutselt wel eens wat aan zijn auto, de ene keer met een betere afloop als de andere, en die 'andere' is waar we het over willen hebben natuurlijk, want er is natuurlijk geen beter vermaak als leedvermaak

TS trapt af:

Ooit eens bij mijn Kadeath GSi vergeten om na een blokwissel een olieleiding in de RV wielkast vast te zetten met als gevolg dat hij tegen het wiel aanliep met vol insturen. Dat heb je natuurlijk niet in de gaten, maar de leiding geeft dat vanzelf een keertje op
Na een dag of 3 reed ik op het stukje dijk waaraan ik woon, de laatste 900 meter is 100% overzichtelijk met 2 hele vette bochten erin , en het is voor de locals hier de kunst om (mits lege dijk uiteraard) zo hard mogelijk te rijden op het laatste stukje voor de dijkafrit, wat resulteerde in mijn langste slip ooit op een dijk toen mijn hartslag weer onder de 300 kwam stapte ik uit om te kijken welke band er lek was (zo voelde het), en toen was de complete rechterzijkant van de auto incluis de wielen één grote oliedruiper

Gelukkig was het nog maar 100 meter naar huis

Ik zeg: kom maar op met die sappige verhalen

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 19-05-2010 22:40:41 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81651185
Leuk initiatief

Ik heb wel een klein klusblundertje

Na wat gespeel met de hendeltjes in de AX vernam ik dat de ruitensproeier voor het niet deed. Ik paar dagen later naar de sloop op zoek naar een nieuw motortje wat nog een gedoe was er uit te krijgen omdat hij moervast zat.
's Avonds thuis het nieuwe pompje getest en er in gezet maar op de auto werkte hij niet. Pompjes er af en getest op de accu en daar deden ze het wel. Dus pompjes er weer op gezet en toen deden ze het niet.

Mijn pa vertrouwde het niet helemaal en ging zelf maar met de hendeltjes kutten en wat bleek, je moest de hendel niet naar beneden duwen maar naar je toe halen .. Maar op de hendel staat een pijl naar beneden

Oftewel het oude pompje deed het gewoon
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:38:50 #3
243072 RonVibbentrop
Oh, not von Ribbentrop, eh?
pi_81651266
Startkabels verkeerd om aansluiten, telt dat ook. Karretje heeft trouwens nog een half jaar daarna rondgereden.
Nein, Nein! Different other chap!
[..]
pi_81651701
Ik had opel GT uit 1969.
Deze heeft vreemde manier aan startslot.

Bij gewone auto heeft stand 1 tot 3. 1= geen stroom niets 2= stroom =3 motor starten je weet het wel.
Als je draait en motor start, dan laat je sleutel los. het keert dan vanzelf terug naar 2.

Bij deze GT moest je het juist zelf doen. handmatig van 3 naar 2 zetten zonder startmotor laten branden.
Daarbij heb ik al 2 keer startmotor laten doorbranden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:45:01 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81651712
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:38 schreef RonVibbentrop het volgende:
Startkabels verkeerd om aansluiten, telt dat ook. Karretje heeft trouwens nog een half jaar daarna rondgereden.
Been there, done that;bij mij was de halve kabelboom uitgefikt
Weekendje solderen en alles was weer OK
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 23:17:51 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81654137
Olie verversen maar de carterplug er pas in draaien als de verse olie er al in zit. En bij een Visa (tweecilinder) olie verversen. Er past zo'n 20 liter in, wist je dat ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:40:01 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_81655647
Ik heb een hele tijd geleden een mooie blunder gemaakt. Ik heb er een hele fotoreportage van maar die staat op mijn andere computer.

Ik had een ander modeljaar achterklep gekocht voor mijn Volvo 360 omdat ik het model mooier vond. Helaas was ook het slottype anders en ik had het oude type slot niet. Oplossing: geschikt maken voor het nieuwe type slot. Dat kon ik doen door het plaatdeel waar het slot ingeschroefd zat er uit te slijpen en een nieuwe plaat in te lassen met het juiste gatenpatroon.
Zo gezegd, zo gedaan. Uurtje bezig geweest om het nieuwe slotplaatje te maken, aftekenen op de klep, slijptol er in, lasapparaat erbij getrokken en alles netjes vast gelast. Toen het slot geprobeerd en het paste perfect in het nieuwe gatenpatroon.
Helemaal afgelast rondom, lasjes gladgeslepen, plamuur er over om het strak te maken, in de primer, in de aflak en helemaal klaar.

Ik monteer nadat de verf droog is het slot weer in de nieuwe plaat, past allemaal perfect, ik gooi de achterklep dicht: *kloenk*. Huh? Hij sluit niet. GVD, slotplaat op zijn kop in de achterklep vastgelast
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_81655816
De beste die ik me kan herinneren was met een Puch Maxi.

Na een 80CC Metra kit gemonteerd te hebben met de zuiger verkeerd om en zuigerveren die de cilinder meteen vernielde.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:45:36 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81656019
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden een mooie blunder gemaakt. Ik heb er een hele fotoreportage van maar die staat op mijn andere computer.

Ik had een ander modeljaar achterklep gekocht voor mijn Volvo 360 omdat ik het model mooier vond. Helaas was ook het slottype anders en ik had het oude type slot niet. Oplossing: geschikt maken voor het nieuwe type slot. Dat kon ik doen door het plaatdeel waar het slot ingeschroefd zat er uit te slijpen en een nieuwe plaat in te lassen met het juiste gatenpatroon.
Zo gezegd, zo gedaan. Uurtje bezig geweest om het nieuwe slotplaatje te maken, aftekenen op de klep, slijptol er in, lasapparaat erbij getrokken en alles netjes vast gelast. Toen het slot geprobeerd en het paste perfect in het nieuwe gatenpatroon.
Helemaal afgelast rondom, lasjes gladgeslepen, plamuur er over om het strak te maken, in de primer, in de aflak en helemaal klaar.

Ik monteer nadat de verf droog is het slot weer in de nieuwe plaat, past allemaal perfect, ik gooi de achterklep dicht: *kloenk*. Huh? Hij sluit niet. GVD, slotplaat op zijn kop in de achterklep vastgelast


Die doet het ook aardig in de top 10

Vooral het feit dat het spul al gespoten was
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:48:47 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_81656234
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Die doet het ook aardig in de top 10

Vooral het feit dat het spul al gespoten was
Het was gelukkig gewoon een dekkende laklaag over de primer die verder niet boeiend was en toch nog ooit overnieuw moest, maar het was wel kut. Zomaar 4 uur werk naar de klote en ik kon weer helemaal opnieuw beginnen.
Ik zal de foto's uploaden als ik weer in de US ben.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_81656697
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81657134
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Kom op met die verhalen! .

Ow.. ik weet al eentje van je hand: een BMW blok eruit lepelen voor een ander 2.8 liter blok met supercharger en turbo, en dan erachter komen dat het lastiger gaat dan je dacht. XD.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:21:49 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81657977
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Opzouten met je tvp

Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81658475
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Ik verwacht van jou een epistel trouwens
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 00:37:55 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81658565
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Opzouten met je tvp

Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
3 maar ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81658895
WAHUAHAUHAHAHAHAHAA Heb geen zin om de topic te vervuilen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81658914
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:03 schreef PimOstermann het volgende:

[..]

Kom op met die verhalen! .

Ow.. ik weet al eentje van je hand: een BMW blok eruit lepelen voor een ander 2.8 liter blok met supercharger en turbo, en dan erachter komen dat het lastiger gaat dan je dacht. XD.
Wie ben jij met je 30 posts.? N00b
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81658971
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Opzouten met je tvp

Ik verwacht van jou minimaal 3 ernstige fuckup verhalen
Okee..
ik ben niet zo'n goede verhalen schrijvert, maarja..
pfff.. zoveeel kleine dingetjes.. serieus jullie zijn erger dan mij
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:57:10 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81659091
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:51 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Okee..
ik ben niet zo'n goede verhalen schrijvert, maarja..
pfff.. zoveeel kleine dingetjes.. serieus jullie zijn erger dan mij
Slaap er een nachtje over; morgen later vandaag deel 1
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81659154
Okee, 1 kleintje om de avond mee af te sluiten voor mij, want ik ga na buiten

Ik was 17 en ik had een auto van een klant mee (werkte @ een garage toen)..
Ik ging dus na Heuts toe om wat op te halen (paar blokken verderop),
Niks aan de hand maar ergens in me achterhoofd WIST ik dat de Peugeot 306je waarmee ik aan kwam scheuren dus dat ie verzoop als je met warme motor wou starten..

Leuk en aardig heb ik dus mijn spullen gekocht, steek me een sigaretje op en wil starten..
Lukt niet? Starten, met gas, zonder gas. nope..
Dus deze turk denkt ff slim te zijn en haalt de buis van de gasklephuis er af en wilt de stekkertje van de injector af halen zodat deze wel rondgaat maar niks inspuit.. Slim, binnen no-time weg! Ha-Ha dus niet

Pinnetje van de stekker valt precies OP de gasklep. En dan sta ik daar met ene schroevendraaier van een cm dik en 20cm lang te friemelen om die kut pinnetje dr uit te halen.. Met geen mogelijkheid.. toen had ik ineens een ideetje, kauwgum af gehaald en op de schroevendraaier geplakt en zo er uit gewipt det dingk..

Alles terug opgebouwd en na 2 slagen sloeg hij aan reed ik weer na de garage terug.. Alles hier heeft minimaal zo'n anderhalf uur geduurt, alleen dat pinnetje er uit halen al..

Verder heb ik nog best wel wat ervaringen opgedaan hier en daar, vertel alles morgen wel..

Deze Turk is buiten vervelen, laters

Edit:

denk maar eens na wat je dan kunt doen als daar een plastic pin in valt..

[ Bericht 3% gewijzigd door Turquaz52 op 20-05-2010 01:08:26 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 20 mei 2010 @ 08:20:04 #21
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_81661272
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel

Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.

Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld was Olie was een beetje eruit gespoten nu.

Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_81670248
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:17 schreef 2cv het volgende:
Olie verversen maar de carterplug er pas in draaien als de verse olie er al in zit. En bij een Visa (tweecilinder) olie verversen. Er past zo'n 20 liter in, wist je dat ?
Dat was mijn Visa.. De olievlekken zitten nog overal...
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:53:03 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81677439
zelf een motor bouwen en dan met schrik een jaar er meer te hebben gereden. (kever motor)

hij heeft het ook nog vrij goed gedaan voor een sloop blok + 125 euro aan onderdelen.
pi_81677737
Das geen fuckup dan ...
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:22:39 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81678769
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:53 schreef T42 het volgende:
zelf een motor bouwen en dan met schrik een jaar er meer te hebben gereden. (kever motor)

hij heeft het ook nog vrij goed gedaan voor een sloop blok + 125 euro aan onderdelen.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:59 schreef PimOstermann het volgende:
Das geen fuckup dan ...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:53:45 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81680221
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


[..]


hij was niet voor 1 jaar bedoeld...
liever 10
pi_81686646
Uitlaatje lassen met laskap op. Na een tijdje braaien begin ik het toch wel erg warm te krijgen, bleek de vettige poetsdoek in de zak van m'n overall vlam te hebben gevat. En dat niet alleen, ook de overall smeulde er al lekker op los, en zelfs m'n t-shirt begon al te verassen
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:41:28 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81687422
Offehhh.. met je werkplaatstchef onder een kraan in de smeerput staan om een rammeltje op te zoeken, kraan redelijk stevig op het handgas, overal luisteren (voor zover dat gaat in zo'n orgie van pestherrie en wind van de fan) en voelen en trekken aan van alles en nog wat.. kom je aan de voorkant bij de radiateur, zie ik 2 druppeltjes aan de slang hangen, dus ik schreeuw : KIJK!! HIJ LEKT EEN BEETJE IK PAK EEN SCHROEVENDRAAIER OM DE KLEM AAN TE DRAAIEN !!! .. chef kijkt naar de slang en schreeuwt terug: ALS JE EEN BEETJE AAN ROMMELT.. wat hij dus deed, duwt 2 keer tegen de slang en woesh !!, de slang eraf, motor dik op het gas, dus een prettige druk op het systeem uiteraard !!

Voor de visualisatie: er zit 54 liter koelvloeistof in zo'n systeem, en de slang in kwestie is ongeveer armdik, daarbij sta je in een smeerput dus je kunt geen kant op, áls je daar al tijd voor hebt

Gelukkig hadden we een douche op de zaak, en altijd een schone set kleding in je kast
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:19:02 #29
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81689184
tvp
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_81691154
Niet echt een klus-fuckup, maar wel een fuckup.

Ik werkte ooit als bromfietsmonteur en liep door de werkplaats, daar stond de scooter van een collega. Dat ding was altijd gaar of rot, dus ik wilde even checken hoeveel - of eigenlijk: hoeweing - compressie het ding had. Dus trapte met een ferme schop op de kickstarter, wat resulteerde in een knal en een geluid van vallende stukjes. Het bleek dat het ding daar stond zonder cilinder, maar met zuiger. Die zuiger lag dus in stukjes en heb ik destijds op een sokkel als aandenken gekregen toen ik daar jaren later wegging.

Verder schroef ik altijd alles eerst in elkaar, voordat ik het test en erachterkom dat het nog niet goed werkt.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_81691978
in een oude corsa een 2liter blok leggen, remmen alles verbeteren/vernieuwen behalve de 2aandrijfassen vergeten die al als eerste in de kast klaar lagen..
Oftewel, alles liep lekker blokje om.. 300meter verder aandrijving weg


Of even vergeten dat je je subwoofer op een veulste zwaare versterker heb gezet, en deze al bij 25%volume opblazen
pi_81702797
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
Offehhh.. met je werkplaatstchef onder een kraan in de smeerput staan om een rammeltje op te zoeken, kraan redelijk stevig op het handgas, overal luisteren (voor zover dat gaat in zo'n orgie van pestherrie en wind van de fan) en voelen en trekken aan van alles en nog wat.. kom je aan de voorkant bij de radiateur, zie ik 2 druppeltjes aan de slang hangen, dus ik schreeuw : KIJK!! HIJ LEKT EEN BEETJE IK PAK EEN SCHROEVENDRAAIER OM DE KLEM AAN TE DRAAIEN !!! .. chef kijkt naar de slang en schreeuwt terug: ALS JE EEN BEETJE AAN ROMMELT.. wat hij dus deed, duwt 2 keer tegen de slang en woesh !!, de slang eraf, motor dik op het gas, dus een prettige druk op het systeem uiteraard !!

Voor de visualisatie: er zit 54 liter koelvloeistof in zo'n systeem, en de slang in kwestie is ongeveer armdik, daarbij sta je in een smeerput dus je kunt geen kant op, áls je daar al tijd voor hebt

Gelukkig hadden we een douche op de zaak, en altijd een schone set kleding in je kast
En dan noem je mij een prutser
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 00:48:47 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81702849
Ik ken nog een verhaaltje van een prutser die bijna zijn ogen uit zijn schedel blies omdat er nog 30 bar druk op het hydropneumatisch veersysteem van een Xantia stond ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:28:27 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81703593
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En dan noem je mij een prutser
Heej ík rukte niet aan die slang; ik mocht alleen meedouchen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81704172
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:48 schreef 2cv het volgende:
Ik ken nog een verhaaltje van een prutser die bijna zijn ogen uit zijn schedel blies omdat er nog 30 bar druk op het hydropneumatisch veersysteem van een Xantia stond ...
Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:40:52 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81706426
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
bijna darwin
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:01:26 #37
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81706861
Uitlaat lassen, denken dat hij inmiddels wel afgekoeld is... nee dus..
pi_81710376
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:40 schreef T42 het volgende:

[..]

bijna darwin
Valt reuze mee man, zo erg kan he tniet zijn
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:10:04 #39
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_81710702
M'n allereerste autootje was een oude Panda, die niet lekker liep. Effe de carburateur bijstellen dus...
M'n pa zou me wel even helpen. Een beetje gefrot aan de klep van de carb, en dan maar even testen.
Ik start de auto, m'n pa hangt boven de carb... en vlam! een steekvlam uit de carb die z'n snor en wenkbrauwen even bijtrimt!
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:59:34 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81712967
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Valt reuze mee man, zo erg kan he tniet zijn
klapband en in veghel waren ze een bandenmonteur kwijt. dus het kan wel. als voorbeeld. dus je hebt nog geluk gehad
pi_81713746
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:59 schreef T42 het volgende:

[..]

klapband en in veghel waren ze een bandenmonteur kwijt. dus het kan wel. als voorbeeld. dus je hebt nog geluk gehad
klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..

3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..

De een heeft geluk en de ander niet.

Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:18:35 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81713847
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..

3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..

De een heeft geluk en de ander niet.

Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
Volgens mij zijn 90 van de 100 turken stronteigenwijs; it's a turk-thing
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81714214
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn 90 van de 100 turken stronteigenwijs; it's a turk-thing
en 90 van de 100 hollanders pruts monteuren, its a dutch-thing
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:28:38 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81714259
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

en 90 van de 100 hollanders pruts monteuren, its a dutch-thing
Oh!!, die is onder de gordel !
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81715014
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:04:39 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81715730
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

klapband met 140 meegermaakt, na heen en weer ge slingert te zijn voor 2, 3x aan de kant van de weg gezet zonder veel problemen, kan ook goed lopen dus..voor het zelfde geld was het met 20 gebeurd en tegen een muur gereden en dood geweest..

3x over de kopgevlogen + lantaarnpaal van een torenhoog meegenomen en mijn auto er op geparkeerd, eerste wat ik deed was starten en proberen weg te rijden..

De een heeft geluk en de ander niet.

Al met al, je hebt wel gelijk, maar tja.. koppigheid heerst weer eens @ deze turq
goed lezen!!! klapband en bandenmonteur de vrachtauto stond op de brug....
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 13:24:29 #47
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81716708
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Die slang wees niet richting mij maar tegen de schutbord aan, dus fail.
Niks niet fail, het kan naar alle kanten weg spuiten. Bij dat soort drukken werkt het bijna hetzelfde als een laserstraal op een spiegel: het wordt gewoon weer in een andere richting met dezelfde druk en snelheid weggekaatst.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81716918
Mijn fuckup is maar een kleintje.

Even de zomerbandjes wisselen met de winterbandjes.
Auto op de grond en alle wielbouten aandraaien met de momentsleutel.
Alles achterin leggen en effe testritje maken. Stukje snelweg meepakken en halverwege je beseffen dat het opzetstukje van je slotbouten nog op de velg zat.

Uur lopen zoeken en bij alle bochten en hobbeltjes in de berm gekeken.
Bleek dat het opzetstukje 2 meter van de beginplek er al af was gevallen. En dus gevonden.

Verder is er nog niet zoveel mis gegaan voor mij als beginnend amateurautomonteur.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:47:24 #49
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81723434
Eigenwijs zijn en denken dat je met een boutje van 10 mm lang ook wel een contactslot vast kunt zetten. Boutje moest dus 7 mm lang zijn. Het contactslot deed het niet meer.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:12:23 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_81734687
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:01 schreef blup het volgende:
Uitlaat lassen, denken dat hij inmiddels wel afgekoeld is... nee dus..
Die fuckup heb ik ook nog steeds op mijn arm staan: Stoelframe lassen, even testen of de schuif van de stoelversnelling nog werkt, schuift zo tegen mijn arm aan
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_81742198
Ik heb er ook wel een paar.
In mijn Audi 80 destijds olie ververst en dan de motorkap dichtgooien met een lege oliefles op het blok.
Kap wilde niet meer ontgrendelen en zat muurvast.
Uiteindelijk de bumper moeten demonteren en vanuit daar de grill van de motorkap kunnen demonteren en zo de kap open kunnen krijgen.
Wel weer 2 uur sleuteltijd naar de klote.

Bij mijn 166 wilde ik destijds mijn normale binnenspiegel vervangen voor een zelfdimmende.
Het was een raar systeem met een soort conische schuif vebinding.

Langzaam druk zetten en net voordat hij los ging komen een klein rukje.
Binnenspiegel kwam er prima uit, maar wel met een stukje vooruit

Ik naar Autototaal glas : Steentje op uw ruit gehad meneer ?
Was een verwarmde voorruit met regensensor, 734 euro inc. montage
Alleen 75 euro eigen risico hoeven te betalen

Iemand ook al eens de auto van de krik en/of assteunen laten vallen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiexp op 21-05-2010 23:14:56 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:50:00 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81743434
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81744919
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator

Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims

Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)

leuk dat sleutelen
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 23:36:06 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81745691
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
Een keertje gezien hoe ze bij een autocross een bumperbalk ofzo even recht trokken met een trekker. De trekker trok iets te hard en de halve voorkant van de auto werd er uit getrokken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 23 mei 2010 @ 23:39:58 #55
202014 JJH
Knetter. O+
pi_81813081
Autocross ftw!

Ik heb eigenlijk nog geen fuckups. Of het moet die ene keer geweest zijn dat ik de oliedop vergeten was na het bijvullen.

En recentelijk nog. Nieuwe remblokjes en stabilitorstangen erop geklust en na een paar kilometer begon de boel te trillen en te vibreberen als de ziekte. Auto weer in de hoogte, alles weer los en vast gehad om vervolgens elkaar aan te kijken en op hetzelfde moment te bedenken dat we allebei dachten dat de ander wel de wielmoeren vast zou trekken.
pi_81813972
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 24 mei 2010 @ 00:04:30 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81814175
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef junkiexp het volgende:
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81818276
pff had een heel verhaal getypt, maar ben te lui om hem af te maken, herriner me morgen ff aan een Charade, SD
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81820807
Niet echt fuckups, maar wel dingetjes waar je op moet letten:

Een mondkapje vergeten op te doen bij het ontroesten (krijg je roestbruin snot van, en ik was de volgende dag kotsmisselijk). Was bij mijn 1e Trabant, helemaal opgeknapt.

Even op een zaterdag op de koude grond de V-snaar verwisselen (die was nog redelijk bij de restauratie, laten zitten) en de volgende dag ziek op bed liggen en zo een toertocht missen waarvoor je nou net aan het werk geweest was.

Bij een toertocht te horen krijgen dat je beter rustig naar huis kan rijden (en de rit zelf niet) omdat een koppakking kapot is (rit gewoon gereden, niets aan de hand)

En geen klus f*ckup, maar een meetfoutje: ik heb geen brandstofmeter in de tank zitten, en moet met een pijlstokje meten. Meten op het moment dat je vader in de auto stapt is geen succes, na een rit naar Brabant, daar een toertocht gereden, kom je ongeveer 20km voor je huis weer stil te staan, 500m na een benzinepomp (gelukkig nog een reservestand, ik kon nog naar de volgende benzinepomp)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_81821954
Een scheur in de turbobehuizing van de Cossie dichtmaken met dat "2componenten kneed metaal"..Ben 2 dagen hondsberoerd geweest van de damp die daar vanafkwam en het interieur binnenkwam..het brandde er net zo snel weer vanaf..
Toch maar een andere turbo erop gezet toen..
pi_81824171
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
Nee dat had ik ook verwacht maar viel reuze mee, er zat onder de vuldop een soort van gebogen stuk aluminium die het spatten tegenhield.
Je kon dus ook de vuldop met lopende motor eraf draaien zonder dat er wat gebeurt.
Olie was ook gewoon op peil.


Maar slordig is het wel
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_81824358
Bij mijn 2cv besluiten dat de bougies best vervangen kunnen worden door van die moderne NGK bougies voor 16v sportmotoren die ik nog had liggen. Vervolgens merken hoe de 2cv steeds slechter gaat rijden en uiteindelijk de kleppen kunnen vervangen omdat ze kromgetrokken zijn...
Pas later ontdekte ik dat mijn garage altijd eyquem bougies plaatste die speciaal voor "oude" motoren met lage vermogens zijn en die veel minder heet worden...
Vroeger was ik iemand anders
pi_81825806
Hmm,bedacht me nog een leuke...al een soortgelijk voorval al eerder gelezen hier..jezelf in de hens steken dmv een haakse slijper en een broekzak met daarin een poetsdoek met restanten remmenreiniger..werd heel erg warm maar geen schade aan overgehouden behalve een spijkerbroek en een boxershort.
pi_81827041
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:

Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.

Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.


Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
pi_81827345
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:

Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.

Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.


Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
pi_81827480
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Charged het volgende:

[..]

Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
Ja, dat weet ik.
pi_81827657
Hmm..valt eigenlijk ook wel onder een fuckup..een hele dag lassen zonder laskap,lekker eigenwijs zijn..m'n eerste ervaring met lasogen..
pi_81840451
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.

Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.

Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.

Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond

Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
  maandag 24 mei 2010 @ 19:50:33 #69
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_81841606
Prachtig topic

Zelf nog niet echt geklust dus weinig fuckups... Eerste auto n 406 uit 96, na paar 100m rijden opeens n branderige lucht.. Van mijn auto... Mm.. toch maar ff stoppen.. Wat bleek.. Ik parkeer altijd in 1 en NIET op de handrem, maat had daarvoor auto geleend, in N en WEL op de handrem geparkeerd. Maar die handrem met je echt enorm aantrekken om 'aan' te zetten. Dus hij stond maar 'half' ... Oeps....
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  maandag 24 mei 2010 @ 20:07:38 #70
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81842434
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef LangeJan het volgende:
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.

Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.

Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.

Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond

Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:

"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81842684
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef oshiro het volgende:

[..]

Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:

[ afbeelding ]
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.

Ik had eerst een unimog en toen ik die net had dacht ik hem eens lekker te verwennen en alle vetnippeltjes een keer door te smeren. zijn er wel zeker 30 stuks dus een leuk karwijtje.
maar toen ik bij de versnellingsbak kwam ging er ongeveer een heel vet patroon in.
later bleek dat dit met een slangetje aangesloten was op een lager wat na 2 keer pompen ook wel genoeg vet had
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 24 mei 2010 @ 20:40:28 #72
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81844080
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:13 schreef densmee het volgende:

[..]

daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.
We zijn 2 dagen bezig geweest met schoonmaken .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 24 mei 2010 @ 22:43:32 #73
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81851446
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:21 schreef ononono het volgende:
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator

Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims

Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)

leuk dat sleutelen
Je nederlands is ook echt fokt op.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 24 mei 2010 @ 22:56:39 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81852145
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je nederlands is ook echt fokt op.
Nee, dat van jou is geweldig
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 mei 2010 @ 23:22:42 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81853366
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:20 schreef James-Hetfield het volgende:
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel

Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.

Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld was Olie was een beetje eruit gespoten nu.

Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
kleine tip voor iedereen; als je je olie bijvult oid moet je de dop op een plek leggen waar hij ervoor zorgt dat de motorkap niet dicht kan. Moet je natuurlijk niet te hard rammen maar dat is sowieso lomp.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')