abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81742198
Ik heb er ook wel een paar.
In mijn Audi 80 destijds olie ververst en dan de motorkap dichtgooien met een lege oliefles op het blok.
Kap wilde niet meer ontgrendelen en zat muurvast.
Uiteindelijk de bumper moeten demonteren en vanuit daar de grill van de motorkap kunnen demonteren en zo de kap open kunnen krijgen.
Wel weer 2 uur sleuteltijd naar de klote.

Bij mijn 166 wilde ik destijds mijn normale binnenspiegel vervangen voor een zelfdimmende.
Het was een raar systeem met een soort conische schuif vebinding.

Langzaam druk zetten en net voordat hij los ging komen een klein rukje.
Binnenspiegel kwam er prima uit, maar wel met een stukje vooruit

Ik naar Autototaal glas : Steentje op uw ruit gehad meneer ?
Was een verwarmde voorruit met regensensor, 734 euro inc. montage
Alleen 75 euro eigen risico hoeven te betalen

Iemand ook al eens de auto van de krik en/of assteunen laten vallen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiexp op 21-05-2010 23:14:56 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:50:00 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81743434
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81744919
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator

Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims

Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)

leuk dat sleutelen
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 23:36:06 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81745691
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Wel eens een auto opgekrikt onder een rot gedeelte van een dorpel, weliswaar bij een crossauto, maar toch
Netjes opgekrikt om even snel een band te verwisselen, en toen ik kracht zette met de kruissleutel donderde het hele spul ineens naar beneden met een hoop gekraak, de bijrijdersstoel lag aan de bestuurderskant
Uiteraard nádat we uitgelachen waren hebben we met een de shovel de auto opgepakt, en 'the redneck way' (Lees: met een andere auto ) de krik weer uit de bodem getrokken; pleister erop en platrijden die handel
Een keertje gezien hoe ze bij een autocross een bumperbalk ofzo even recht trokken met een trekker. De trekker trok iets te hard en de halve voorkant van de auto werd er uit getrokken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 23 mei 2010 @ 23:39:58 #55
202014 JJH
Knetter. O+
pi_81813081
Autocross ftw!

Ik heb eigenlijk nog geen fuckups. Of het moet die ene keer geweest zijn dat ik de oliedop vergeten was na het bijvullen.

En recentelijk nog. Nieuwe remblokjes en stabilitorstangen erop geklust en na een paar kilometer begon de boel te trillen en te vibreberen als de ziekte. Auto weer in de hoogte, alles weer los en vast gehad om vervolgens elkaar aan te kijken en op hetzelfde moment te bedenken dat we allebei dachten dat de ander wel de wielmoeren vast zou trekken.
pi_81813972
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 24 mei 2010 @ 00:04:30 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81814175
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:00 schreef junkiexp het volgende:
Ik weleens een maand zonder oliedop gereden met mijn Bravo
Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81818276
pff had een heel verhaal getypt, maar ben te lui om hem af te maken, herriner me morgen ff aan een Charade, SD
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81820807
Niet echt fuckups, maar wel dingetjes waar je op moet letten:

Een mondkapje vergeten op te doen bij het ontroesten (krijg je roestbruin snot van, en ik was de volgende dag kotsmisselijk). Was bij mijn 1e Trabant, helemaal opgeknapt.

Even op een zaterdag op de koude grond de V-snaar verwisselen (die was nog redelijk bij de restauratie, laten zitten) en de volgende dag ziek op bed liggen en zo een toertocht missen waarvoor je nou net aan het werk geweest was.

Bij een toertocht te horen krijgen dat je beter rustig naar huis kan rijden (en de rit zelf niet) omdat een koppakking kapot is (rit gewoon gereden, niets aan de hand)

En geen klus f*ckup, maar een meetfoutje: ik heb geen brandstofmeter in de tank zitten, en moet met een pijlstokje meten. Meten op het moment dat je vader in de auto stapt is geen succes, na een rit naar Brabant, daar een toertocht gereden, kom je ongeveer 20km voor je huis weer stil te staan, 500m na een benzinepomp (gelukkig nog een reservestand, ik kon nog naar de volgende benzinepomp)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_81821954
Een scheur in de turbobehuizing van de Cossie dichtmaken met dat "2componenten kneed metaal"..Ben 2 dagen hondsberoerd geweest van de damp die daar vanafkwam en het interieur binnenkwam..het brandde er net zo snel weer vanaf..
Toch maar een andere turbo erop gezet toen..
pi_81824171
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Oeps.. dat zal een beste puinzooi zijn geweest
Nee dat had ik ook verwacht maar viel reuze mee, er zat onder de vuldop een soort van gebogen stuk aluminium die het spatten tegenhield.
Je kon dus ook de vuldop met lopende motor eraf draaien zonder dat er wat gebeurt.
Olie was ook gewoon op peil.


Maar slordig is het wel
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_81824358
Bij mijn 2cv besluiten dat de bougies best vervangen kunnen worden door van die moderne NGK bougies voor 16v sportmotoren die ik nog had liggen. Vervolgens merken hoe de 2cv steeds slechter gaat rijden en uiteindelijk de kleppen kunnen vervangen omdat ze kromgetrokken zijn...
Pas later ontdekte ik dat mijn garage altijd eyquem bougies plaatste die speciaal voor "oude" motoren met lage vermogens zijn en die veel minder heet worden...
Vroeger was ik iemand anders
pi_81825806
Hmm,bedacht me nog een leuke...al een soortgelijk voorval al eerder gelezen hier..jezelf in de hens steken dmv een haakse slijper en een broekzak met daarin een poetsdoek met restanten remmenreiniger..werd heel erg warm maar geen schade aan overgehouden behalve een spijkerbroek en een boxershort.
pi_81827041
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:

Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.

Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.


Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
pi_81827345
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:59 schreef RealZeus het volgende:
Oh, daar heb ik ook wel een paar van:

Bij mijn eerste auto zou ik zelf de remmen en zooi wel vervangen. Uiteindelijk iets niet vast krijgen waardoor ik geen remdruk had en toen ben ik dus maar heel langzaam over een rustig weggetje naar de garage gereden , met als enige rem de handrem.

Zelfde auto: ook aan het klussen geweest, rondje rijden, en tijdens dat rijden een hoop lawaai horen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik de wielmoeren alleen even handvast had gedraaid.


Paar auto's later: auto bij een vriend op de brug zetten. Hij was er zelf nog niet. Blijkbaar lag er een rijplaat niet helemaal goed, want mijn auto flikkerde van de brug af.
Toen moest ik mijn vriend maar even bellen en toen ik het vertelde heb ik zeker een minuut iemand heel hard horen lachen.
Zijn vader , die even later in de kapschuur kwam kijken vond het ook vermakelijk.
Mijn vriend heeft met de heftruck de garagekrik tussen de brug gehesen, auto opgekrikt en rijplaat verschoven en mijn auto stond weer op zijn banden. Wel een lelijke deuk in de dorpel aan over gehouden.
Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
pi_81827480
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Charged het volgende:

[..]

Dan heb je nog mazzel gehad dat er niets ernstigers gebeurd was..jammer van de dorpel maar ala,als dat de enigste schade was ben je er goed vanaf gekomen.
Ja, dat weet ik.
pi_81827657
Hmm..valt eigenlijk ook wel onder een fuckup..een hele dag lassen zonder laskap,lekker eigenwijs zijn..m'n eerste ervaring met lasogen..
pi_81840451
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.

Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.

Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.

Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond

Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
  maandag 24 mei 2010 @ 19:50:33 #69
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_81841606
Prachtig topic

Zelf nog niet echt geklust dus weinig fuckups... Eerste auto n 406 uit 96, na paar 100m rijden opeens n branderige lucht.. Van mijn auto... Mm.. toch maar ff stoppen.. Wat bleek.. Ik parkeer altijd in 1 en NIET op de handrem, maat had daarvoor auto geleend, in N en WEL op de handrem geparkeerd. Maar die handrem met je echt enorm aantrekken om 'aan' te zetten. Dus hij stond maar 'half' ... Oeps....
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  maandag 24 mei 2010 @ 20:07:38 #70
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81842434
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef LangeJan het volgende:
Voetsteun vastlassen van een crosser, niet gezien dat er een bak met pasgebruikte wasbenzine van moeders in de schuur was neergezet. Vonkje vloog in slowmotion de bak in en er kwamen steekvlammen vanaf tot aan het plafond. Dus ik zoeken naar een doek/blusdeken... ik kon dat niet zo gauw vinden, twas immers niet mijn schuur.

Door mijn maatje werd later er een doek IN gegooid ipv eroverheen. Met als gevolg wasbenzine op de grond, dus ook de vloer was aan het branden... ik rende toen maar vast naar buiten en die maat gooit de doek uit de schuur... bovenop mijn rug hehehe. Dus de schuur in de hens en mijn rug stond in lichterlaaie. Ik deed de stop drop en roll en mijn maat gooide er uiteindelijk iets van een hoeslaken overheen en het vuur was toen gelukkig uit.

Was lichtelijke paniek Wel goed afgelopen, de bak waar de wasbenzine in zat was helemaal bol gaan staan, het was namelijk zo een grote huzarensaladebak van plastic. Als hij was gebarsten waren we verder van huis.

Verder een keer een ruit vervangen, alle spullen waren voorhanden, alleen waren de zuignappen blijkbaar niet helemaal luchtdicht. Dus de ruit pakte we op van de ramentafel en na 2 stappen sodemieterde hij op de grond

Verder wat kleine dingetjes nog, veelal beun gerelateerd, maar goed
Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:

"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81842684
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef oshiro het volgende:

[..]

Oja! Zo heb ik ook een mooie!
Brandstof overgieten van de ene tank in de andere, en morsen bovenop een gaskachel...
Ik zal even een plaatje posten van hoe het eruit zag na het blussen:

[ afbeelding ]
daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.

Ik had eerst een unimog en toen ik die net had dacht ik hem eens lekker te verwennen en alle vetnippeltjes een keer door te smeren. zijn er wel zeker 30 stuks dus een leuk karwijtje.
maar toen ik bij de versnellingsbak kwam ging er ongeveer een heel vet patroon in.
later bleek dat dit met een slangetje aangesloten was op een lager wat na 2 keer pompen ook wel genoeg vet had
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 24 mei 2010 @ 20:40:28 #72
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81844080
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:13 schreef densmee het volgende:

[..]

daar kun je blij mee zijn met dat poeder overal op en in.
alle elektronica rot lekker weg.
We zijn 2 dagen bezig geweest met schoonmaken .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 24 mei 2010 @ 22:43:32 #73
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81851446
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:21 schreef ononono het volgende:
"66 Mg midget glijd van krik af
krak sloesh
krik door radiator ¤150,- nieuwe radiator

Nieuw blok (ok voor de midget) op gebouwd en het blijft maar tikken zelfs na 100x kleppen stellen.
Raken de mooie dure licht gewicht roler rockers met de onderkant de rand van de klepveer.
1 mm shim onder de rocker as en gefixed ¤ 2,- staal voor shims

Rij met 120+ over de snelweg in mijn `73 Mini in het donker klunk kronk vonken.
Rem en stuur naar de vluchtstrook stap uit..... linker voorwiel weg.
Oeps wiel moeren niet helemaal vast gedraaid.
¤30,- nieuwe fusee en 2de hands remtrommel (waren wat weg gesleten)

leuk dat sleutelen
Je nederlands is ook echt fokt op.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 24 mei 2010 @ 22:56:39 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81852145
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je nederlands is ook echt fokt op.
Nee, dat van jou is geweldig
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 mei 2010 @ 23:22:42 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81853366
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:20 schreef James-Hetfield het volgende:
Olie bijvullen in een Suzuki Vitara.
Eerst me een ongeluk zoeken naar de ontgrendelings hendel van de motorkap.
Welke idioot plaatst deze nu in het handschoenen kastje?
Vervolgens netjes olie gepeild, beetje er bij in gedaan en de motorkap dicht gedaan.
Ging niet vlekkeloos dicht, maar met een beetje liefde en een zacht duwtje erop wilde het wel

Na een 3 kwartier belde de klant van die auto op met het bericht dat die stil stond omdat er een lampje ging branden op zijn dashboard en de auto zo veel lawaai ging maken.

Jammer genoeg vergeten de dop erop te doen nadat de olie bijgevuld was Olie was een beetje eruit gespoten nu.

Deze lag nog op het blok en was ook de reden dat de motorkap zo lastig dicht ging.
De motorkap had nu een nieuw design.
kleine tip voor iedereen; als je je olie bijvult oid moet je de dop op een plek leggen waar hij ervoor zorgt dat de motorkap niet dicht kan. Moet je natuurlijk niet te hard rammen maar dat is sowieso lomp.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')