abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:24:48 #101
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_87820441
Wielmoeren (centreer moeren) verkeerd om gemonteerd.
Wie verzint nu dat dat mooie glimmende puntje naar de binnenkant moet en die lelijke roestige 6-kant naar de buitenkant 8)7

Wist ik veel.... :P
pi_87824843
Heb er zelf ook 1 haha:
Kokerbalk indrukken met de krik, auto proberen op te krikken die vies laag was, wiel aan de andere kant veert niet in, dus teveel gewicht erop :)

Een keer de versnellingsbakolie bijgevuld van een Alto, ding schakelde stroef. Geen idee hoeveel erin moest. Gewoon gegooid.
Zon bak heeft een soort ontluchtingsslang, dus na een avondje rijden viel in 1x die Alto uit. Alles onder de motorkap onder de bakolie. Ook in de onsteking gekomen waardoor hij dus uitviel _O- Er zat ''iets" teveel in

Maat van me:
Maanden sleutelen aan een 306 S16, en de laatste loodjes overhaasten. Bout vergeten van de fuseekogel (die je naaf erom heen klemt). Dus hij rijden, ik nog stuk mee gereden, nog 200 aangetikt: "Mooi lopen he!". Mij thuis afgezet, rijdt hij naar huis, parkeerd m aan 1 kant op de stoep, wil t andere wiel omhoog komen ivm de verlaging. Schiet zn naaf van de fusee ... trok de aandrijfas uit de bak, overal bakolie, en t ding met de bek op straat :X
Belt hij mij op 02.00 op, of ik ff kon helpen, zn aandrijfas was eruit en hij wist niet waarom. Was toch zeker 15km van mijn huis, en had geen auto. Alleen dat ding wat in de schorsing zit.
Word ik 200 meter van zijn huis ook nog eens aangehouden, meer dan 400 eur boete :X

Andere maat van me:
Wielbouten vergeten na te draaien, komt t wiel ineens voorbij net toen hij de auto aan de kant wou zetten ivm vibratie in het stuur.

Versnellingsbak ontvetten met remmenreiniger, in een schuur, met petroleum kachel ... na een half uur stond de halve schuur in de hens. Geen blusser aanwezig, alleen een deken toevallig ... Goed gekomen alleen wat plafondplaten weg geschroeid. En een brandschone versnellingsbak ;)

Weer een andere maat:
Nooit gesleuteld aan een motorblok, en zelf de distributie willen vervangen. Belt hij paar dagen later op dat hij m niet aan de praat krijgt. Vraag ik, hoe heb je die riem vervangen? Ja oude riem eraf, en nieuwe erop.... maarja, dubbele nokkenas, via db riem, onder spanning. Dus zodra je de riem eraf haalt verspringt hij. Kerel flink geluk gehad, opnieuw op tijd gezet en hij liep, niks krom.
pi_87825073
Vage kennis van me, had een Golf 2 GTI, en een Jetta 1.6 Golf was rot, dus moest dat blok in die Jetta komen. Hun dat blok erin lepelen, heeft 1 dag gelopen. En toen begonnen de kuren. Op mijn advies de rotor en verdelerkap vervangen. Krijgen ze de rotor niet los. Tsja, die willen wel eens vast zitten, normaal sla je ze dan voorzichtig doormidden en dan plaats je een nieuwe. Nee hun kopen een nieuwe onsteking (sloop). Oude gelijk weg gegooid. Of ik dan ff de ontsteking wou afstellen met de lamp.
Kom ik daar, hebben ze onsteking met vacuumvervroeging geplaatst op een compleet electronische ontsteking waar vervroeging door de computer geregeld word _O-
Tsja, dat gaat niet lopen he ;)
pi_87825229
Geen klus-fuck-up, wel een kleine rij-fuck-up:
Chauffeursdienst overnemen van collega, loop naar de vrachtwagen toe, bak koffie in mn hand die totaal niet smaakte. Dus ik loop gelijk naar de achterkant (vuilniswagen), gooi die bak koffie erin. Stap in de cabine, zet de stoel goed. En wil weg rijden ... bult gekraak en kom niet voor uit. Dan maar achteruit, ik kijken ... had iemand in de tijd dat ik achter de wagen was, een pallet met asbestplaten voor de wagen gelegd 8)7
Geen schade, op wat asbest na ... goed natmaken en inpakken en snel opgeruimd ;)
pi_87829451
Geweldig topic ^O^
ik klus nog niet lang genoeg voor grote fuck ups, ben nog voorzichtig ;)
pi_87830249
Nou ja fuck up wil ik het niet echt noemen, maar het had een stukken beter gekunt als ik wat meer moeite en initiatief voor nam:






Ik dacht laag voor lag zal ik wel klaar zijn, pff wat viel mij dat vies tegen zeg.. een dak spuiten met de spuitbus is toch niet z'n Succes als dat ik dacht, ik spoot net graffiti zo dunne lijnen, en dan al dat stof er nog op :{
Best fucked up uiteindelijk maar goed, dat mag de pret niet onderdrukken want snachts en op een beetje afstand ziet dat er zoo uber geil uit he :9~
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87830632
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou ja fuck up wil ik het niet echt noemen, maar het had een stukken beter gekunt als ik wat meer moeite en initiatief voor nam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik dacht laag voor lag zal ik wel klaar zijn, pff wat viel mij dat vies tegen zeg.. een dak spuiten met de spuitbus is toch niet z'n Succes als dat ik dacht, ik spoot net graffiti zo dunne lijnen, en dan al dat stof er nog op :{
Best fucked up uiteindelijk maar goed, dat mag de pret niet onderdrukken want snachts en op een beetje afstand ziet dat er zoo uber geil uit he :9~
O+


Ik vind je nu al al geweldig, die foto´s ook _O_ , registreer het domein fixikweleven.nl en zet daar al je verhalen en foto´s op succes verzekerd. :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_87830821
Volgende keer als je gaat spuiten, in een dichte schuur doen, zoveel mogelijk openingen dicht maken, zo goed mogelijk schoon maken, en de hele schuur kleddernat maken, vloer, muren etc etc... heb je t minst last van stof :)
pi_87831049
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 14:12 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

O+


Ik vind je nu al al geweldig, die foto´s ook _O_ , registreer het domein fixikweleven.nl en zet daar al je verhalen en foto´s op succes verzekerd. :)
hahaha thanks Chevelle *;
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 14:18 schreef Intelligence het volgende:
Volgende keer als je gaat spuiten, in een dichte schuur doen, zoveel mogelijk openingen dicht maken, zo goed mogelijk schoon maken, en de hele schuur kleddernat maken, vloer, muren etc etc... heb je t minst last van stof :)
Was ik al van plan, voor de volgende keer.. rij nu fftjes zo rond en wanneer het er weer op aan komt ff zo'n pistool halen en met paps zijn compressor spuiten ^O^

Denk eerlijk gezegd ook dat ik mijn complete auto zelf ga spuiten.. Zo moeilijk zal het wel niet zijn..
En als het mislukt schuur ik hem weer op en spuit opnieuw :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87831164
we zoude even een t3 op een bok zetten.
toen zakte de t3 er door heen :P


nu is de t3 zijn dak kwijt :(

JA!
pi_87831229
och is geen probleem, mijn Uno leerde er ook mee leven :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87831497
Paste hij anders niet in de garage? 8)7
pi_87832140
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:39 schreef Intelligence het volgende:
Paste hij anders niet in de garage? 8)7
Jawel hoor. Dat groene dak zit nu op de de t3 :)
JA!
pi_87834589
Met 140 klapband.

http://forum.fok.nl/topic/1476848


Nog eentje, door achteras gezakt.

http://forum.fok.nl/topic/1458826
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:08:30 #115
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93823327
quote:
» Er is al 136 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Dat is zeker nuttig ja!

Laatst nog een keer een diagnose aan een auto met een kermis aan verlichting er op. Ergens een massaprobleempje dus.

Uurtje diagnose stellen uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de accu kapot was doordat de multimeter flink begon te vonken als ik over de + en - pool de spanning wilde meten. Sluiting in de accu dus?
Nieuwe accu gekocht, 70 euro afgerekend, naar huis, zelfde probleem. Bleek de multimeter kapot te zijn, niet de accu :{
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93826425
Fuckup van mijn vader, met mij als lijdend voorwerp. Mijn moeders boodschappen auto, een kekke Panda sport 1.1 Fire (zwart met rode striping :7 ) wilde weer eens niet starten in de winter, ik proberen, ma nog proberen, noppes.

Vader komt thuis en zal hem even aanslepen, dus ik ga er voor liggen om die sleepkabel even vast te maken. Vader probeert "nog één keer" die auto te startten, wat dus ook goed lukte, en waardoor ik een tik kreeg, en ondersteboven rolde, aangezien hij nog in de versnelling stond. |:(

Zijn mooiste stunt was trouwens doorrijden terwijl het olielampje brandde, dat heeft hem een nieuw motorblok gekost.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:26:25 #117
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93826620
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 08:24 schreef Tjabbo het volgende:
Wielmoeren (centreer moeren) verkeerd om gemonteerd.
Wie verzint nu dat dat mooie glimmende puntje naar de binnenkant moet en die lelijke roestige 6-kant naar de buitenkant 8)7

Wist ik veel.... :P
pas hadden ze aanhangertjes te koop bij de lidl en aldi (hele kleintjes) als bouwpakketje

daar was de rdw niet blij mee omdat van de 100 mensen 95 de bouten verkeerd-om er op zette :')

en toen ons pa er 1 kocht (wat oudere maar zelfde type kant en klaar van een aanhangerbedrijf) heb ik de boutjes maar los gedraait er er weer goed op gezet (een erkent aanhanger bouwbedrijf had hem fout inelkaar gezet...:') )
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:33:20 #118
202014 JJH
Knetter. O+
pi_93827019
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:26 schreef T42 het volgende:

[..]

pas hadden ze aanhangertjes te koop bij de lidl en aldi (hele kleintjes) als bouwpakketje

daar was de rdw niet blij mee omdat van de 100 mensen 95 de bouten verkeerd-om er op zette :')

en toen ons pa er 1 kocht (wat oudere maar zelfde type kant en klaar van een aanhangerbedrijf) heb ik de boutjes maar los gedraait er er weer goed op gezet (een erkent aanhanger bouwbedrijf had hem fout inelkaar gezet...:') )
Dat van die aanhangwagenbouwer is wel heel slecht. Ik zou er even mee teruggegaan zijn.
Morgen aan de Volvo klussen, ik hoop dat alles goed gaat. ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:37:12 #119
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93827258
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:33 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat van die aanhangwagenbouwer is wel heel slecht. Ik zou er even mee teruggegaan zijn.
Morgen aan de Volvo klussen, ik hoop dat alles goed gaat. ;)
Ik hoop het niet, dan lezen we het hier.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_95619908
De achterdemper van mijn W124 is kapot, die ging ik gisteren vervangen.
Bij het demonteren brak de middendemper ook spontaan af.
Dus nu moet ik ook nog de middendemper gaan bestellen.

Gelukkig is de kat nog wel in goede staat want die is best duur zeg maar :P.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 17 april 2011 @ 14:48:57 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95620902
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2011 14:25 schreef junkiexp het volgende:
De achterdemper van mijn W124 is kapot, die ging ik gisteren vervangen.
Bij het demonteren brak de middendemper ook spontaan af.
Dus nu moet ik ook nog de middendemper gaan bestellen.

Gelukkig is de kat nog wel in goede staat want die is best duur zeg maar :P.
Kat is (gelukkig) meestal van iets duurzamer metaal als de rest :)

Ik snap ook nooit die mensen die uitlaten die gebroken zijn, gaan lassen, dat heeft echt in 99 van 100 gevallen geen enkele zin, want hij breekt er dan gewoon naast :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95622300
Ik heb ook nog wel een brommer fail. Ik had zelf de velgen gespoten van mijn imitatiedax, en de mensen die het model kennen zullen weten hoe de velgen vastzitten. Er zit in het midden een ster die met vier moeren vast zit aan de velgrand. Blijkbaar had ik ze niet goed vastgemaakt want toen er iemand bij me achterop zat schoot de ster los van de rand; hij zat nog met 1 moer vast.

Achteraf gezien gigantisch geluk gehad, reed misschien 30 kmh. Ding kon ongeveer 80, moet er niet aan denken wat er bij die snelheid was gebeurd. Je doet soms domme dingen :')
pi_95628785
Bij mijn 1e motor had ik de koppakking er uit gereden en die moest dus vervangen worden.
Blok uit het frame gehaald en gedemonteerd, kop laten vlakken en alles weer in elkaar zetten.
Als laatste gaan de lagerschalen? van de nokkenassen er op, zitten met boutjes vast.

Er glipte 1 boutje uit mijn vingers, viel precies bij de distributieketting het blok in. :(
Heb em uiteindelijk met een magneetje uit weten te vissen maar dat waren zeker geen fijne momenten!
pi_95646238
hier geen fuck ups, als Pro :7
pi_95661398
Da geleuf ik nie! :)
  maandag 18 april 2011 @ 12:13:51 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95661502
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:11 schreef vannelle het volgende:
Da geleuf ik nie! :)
X2 !
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 18 april 2011 @ 13:46:12 #127
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_95665058
Niet echt n mega fuckup, alleen had mn pa laatst bij t vervangen van de bougies er een laten vallen bij het monteren.
Word weer n nieuwe bestellen en wachten aangezien t geen 13 in n dozijn bougies zijn :)
pi_95688819
Kapot ?
Ik gebruik ze dan alsnog hoor, hooguit even opnieuw afstellen met een voelermaat.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 18 april 2011 @ 21:41:11 #129
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_95689054
Het porcelein vertoonde haarscheuren en tijdens t rijden liep ie maar op 5 cylinders, plus mn check-engine lampje bleef aan/knipperen.
Dus toch kapot.
Zit nu weer 1 oude in die gelukkig nog niet weggegooid waren.
pi_95692560
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 12:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

X2 !
waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
  maandag 18 april 2011 @ 22:35:04 #131
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_95693017
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Als je geen fouten maakt werk je niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 00:43:35 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95699220
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
Zelfs ik maak fouten bij het sleutelen en ik vind zelf, als ik heel eerlijk ben, dat het aantal fouten in verhouding tot de hoeveelheid sleutelwerk wat ik verricht, best meevalt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:53:59 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95699472
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
je bent een mens, en dus maak je fouten, net als iedereen ;)

Ik geloof er geen kont van dat je nog nooit een oliedoppie of een pakkinkje bent vergeten in je carriere als autotechneut :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95701139
een paar jaar geleden toen ik mijn unimog nog aan het opknappen was had ik nieuwe remleidingen laten felsen voor de achteras alleen ik kreeg de wartel niet in de remcilinder bleek dat er nog een 10 cm slang tussen moest. Ook een keer remtrommels willen verwijderen zaten zo klem dat ik de remvoering van de schoenen mee eraf trok
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:43:17 #135
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_95701352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp _O-
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_95711341
Ik heb er ook wel eentje.

Ooit heb ik een Mini 1000HLE gehad. Omgebouwd, 1.3Spi motor erin, zeemax kitje erop. Leuk toch?

Nou goed, je gaat er lekker mee hobbyen en veranderd wat dingetjes die je had willen veranderen bij aanschaf van de auto. Uiteindelijk slijten de meest gebruikelijke onderdelen op zo'n auto. Al helemaal wanneer deze ook nog eens verlaagd is. De wiellagers waren aan de beurt!

Niks nieuws, dat had ik al zo vaak gedaan dus dat kon er nog wel bij. De auto netjes op bokjes, dagje klussen nieuwe lagers erop en klaar is kees! Toch? Yup! Ging helemaal goed.
Het weekend erop reed ik mee met Mini's voor KIKA. Altijd leuk, goed doel, leuk publiek mooie toerrit. Zo richting het einde van de dag hoor ik wat krakende geluiden ontstaan aan de linker voorkant.

Niet zo erg dacht ik, het is tenslotte een Mini uit 1983. Het kraken hield toch aan wat ik uiteindelijk toch niet vertrouwde. de ANWB gebeld.

Wiellager stuk! Wtf! Nu al? Dat kan niet.. Toch was het zo, de beste ANWB man heeft mij weer op weg geholpen want ik moest nog van Soest naar Ede kachelen. Het ging allemaal goed tot aan de N224 bij Veenendaal. Ik reed hier met een gangetje van 70 / 80 toen het toerental in eens omhoog schoot! Geen aandrijving meer, vol vermogen op de aandrijfassen. Je schrikt je kapot! Met wat vreemd stuurwerk heb ik de auto tussen de bomen door op het fietspad weten te manoeuvreren waar ik ook nog eens een scooterpuber half van z'n opgefokte grasmaaier reed.

Een rondje om de auto gemaakt die fijn half op het gras/fietspad stond. Niks te zien. Toch maar weer de ANWB bellen. ~2 uur later komt er weer zo'n geel busje voorbij. De beste man haalt zo'n opblaas kussen uit z'n auto en krikt hiermee de auto omhoog. Trekt even aan het linker wiel en haalt deze zomaar los! Omfg.. Het wiel hing gewoon vast in de remklauw! De complete wielmoer was aan gort gedraaid en de borgpen was foetsie! Ik heb daarna nog een stukje over het fietspad getuft naar Ede achter de ANWB man aan tot aan de Maandereng. Hier is de auto op een ambulance gegaan en vervoerd naar huis.

Uiteindelijk bleek dat ik de verkeerde borgpennen gebruikt heb en dat het stuurhuis krom was. Die laatste verklaarde de ongebruikelijk snelle slijtage van de wiellagers... Leer momentje!
pi_95724297
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je bent een mens, en dus maak je fouten, net als iedereen ;)

Ik geloof er geen kont van dat je nog nooit een oliedoppie of een pakkinkje bent vergeten in je carriere als autotechneut :P
ach, ik doe vooral electronica :7
pi_95728064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ach, ik doe vooral electronica :7
ook dat kan fout gaan :P
pi_95728861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:45 schreef omearos het volgende:

[..]

ook dat kan fout gaan :P
logisch werken, en meten gaat er zeer weinig fout...
pi_95729887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

zeer weinig
Maar wel iets dus. Soms.
pi_95738268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar wel iets dus. Soms.
nog niet :)
pi_95743096
niet echt een fuckup.. maar toch

mn ma dr Spartamet loopt niet zo lekker..en roken als een gek.. hmm.. verkeerde mengsmering er in gekomen ofzo.. weten we wij veel :P

goed tank leeg gehaalt.. motor laten lopen tot de carb ook leeg is.. gewone benzine zonder olie er in mikken om de boel even schoon te laten worden.. bougie nakijken etc.. niks aan het handje.. weer starten.. hm loopt nog niet echt.... nog wat pielen met de afstelling van de choke en gashendel.. om hem uberhaubt aan de gang te houden.....

later liep ze weer.. maar met meer rook dan ooit te voren.. blijkt achteraf dat t ding een rotte keerring had, waardoor die heel lief zn carterolie als smering heeft lopen gebruiken :(

nu dus een blok wat een compressie van 0,0 heeft en een rotte keerring heeft :')
tijd voor een ander blok dus :X
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 23:38:55 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95743503
Wat dacht je van een vers zuigerveertje en een vers keerringetje ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_95743640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:38 schreef 2cv het volgende:
Wat dacht je van een vers zuigerveertje en een vers keerringetje ?
weet je wat een keerringjetje op de krukas voor zo`n ding kost? :')

een andere scoren is gewoon goedkoper :P ( zeker omdat deze verkocht wordt puur voor het kenteken :') )
  woensdag 20 april 2011 @ 10:14:22 #145
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_95752053
Ik had mijn Golf een paar weken, en er zat een roestplekje op het portier. Tja, dat kon zo natuurlijk niet. Dus ik wilde het plekje uitkrabben daarna in de corroles zetten, en dan aflakken.
Ik pakte een schroevendraaier en begon dus het roest weg te krabben. Maar het ging niet zo vlot, dus ik pakte een grotere schroevendraaier, en zette wat meer kracht. En toen zat ik dus door de deur heen. :')
Toen heb ik maar een lik plamuur in het gat gesmeerd.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_95753450
Bij mijn oude BMW E34 525i had ik een plaat langs de middenconsole waar stof op zat.
Normaal haal je die eraf om bij de buizen en slangen te komen die daarachter lopen.
Ik wilde hem erop klikken maar dat lukte niet dus ik schroef er een parker in en dat ging moeizaam.

Uiteindelijk deed mijn airco het niet. Buis lekgeprikt en om dat te repareren zou de hele dashboard eruit moeten 8)7

En nog iets met mijn vorige bmw e39 523i. Je kon in de boordcomputer in een geheim menu meerdere sensoren uitlezen maar ook bepaalde waardes wijzigen. Er stond iets over verbruik. Ik had het getal van 1000 naar 750 gezet.
Sindsdien reed mijn auto ook opeens 1 op 18...tenminste dat liet hij alleen zien 8)7
  maandag 2 mei 2011 @ 20:18:03 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96265666
Got a really nice one :7

Anderhalve week geleden liep het uitgaande aslager van mijn trouwe motorfietsje kapoet, met als gevolg een dikke olie lekkage waar niet meer mee te rijden viel. met enige spoed een ander blok geroggeld, halve land door om hem op te halen in de late avonduren, met een buurman 2 lange dagen gesleuteld om de boel over te bouwen, er ging natuurlijk weer niks vanzelf, en alles wat tegen kon zitten zat tegen, we kennen het allemaal wel. Maar goed, alles voor elkaar gekregen, als laatste de tank erop, en dan heb je altijd gesodemieter om het 8mm benzineslangetje overal tussendoor te pielen en op het 10mm kraantje te krijgen, dat is bij mijn brommert nogal een drama, dus dan pakken we een lange punttang, en frot je dat ding erop, slangklemmetje vastdraaien en lopen met die handel :9
Shakedown van een km gereden, alles bleef goed en heel, dus de dag erna 140 km gereden naar mijn liefje, ding daar in de tuin geplempt en relaxen maar.

Dag erna wil ik hem een stukje verzetten; ik duw hem een stukje naar voren, hoop geklater; WTF!?!?! :o :'( }:| na anderhalve tel had ik door dat het benzine was, dus kraantje dichtgejensd, ding achterin de tuin geduwd waar niet de halve buurt flauwviel van de benzinelucht, kappen eraf, wat alu shit eraf, en ja hoor, slangetje onder de kraan voor 90% afgescheurd, hmm, ok, niet echt een probleem, schroevendraaier, klemmetje los, stukkie slang erafgepield, slangetje ingekort (was dus beschadigd door het mishandelen met de tang), nu met wat meer moeite dus zonder tang erop, klemmetje weer vast, kláár.. ding weer op zijn plek, en lekker van het zonnetje genieten 8-)

Vandaag moest ik vanuit daar naar Elst, vanuit Elst naar Den Bosch, en vanuit D-B naar huis in de buurt van 010, dus ik mijn zooi erop, pakkie aan, po op de kop en op weg, na een km of 10 - 15, sputterdesput en niks meer, ik reed op de snelweg, dus vluchtstrook op, beetje gekeken, ding op reserve gezet just in case, starten, starten, starten, niks, na een tijdje accu leeg natuurlijk, dus foon uit de zak en de gele mannen gebeld, ik snapte er niks van.. mevrouw van de ANWB vraagt altijd als eerste of er nog wel brandstof in het voertuig zit, ik kijk op mijn tripmeter, 140 km, en bij 300-nog-wat is hij pas leeg, dus halve tank moet ik nog hebben. Nee, benzine zat "nou meneer SD, we komen er zsm aan, bladiebla".. foon er weer op en wachten maar..

In de tussentijd ga je twijfelen natuurlijk, kan gewoon niet zomaar, dus ikke een stukkie onkruid geplukt, blaadjes en takkies eraf, en peilen in de tank...... :') :') :')

Slangetje is natuurlijk de hele weg naar Limburg al lekkend geweest, heel de tank leeggelopen ;(

ANWB meneer komt, ik leg het uit, we keilen er 4 liter peut in, kabels erop, starten, lopen :')²

Bij de dichtsbijzijnde pomp ging er 19 liter bij (na 18 gaat 'ie op reserve), dus hij was gewoon leger als leeg |:(

Geleerd: niet meer je slangetje mishandelen met een tang, en voortaan gewoon even tanken als er zoiets is voorgevallen ^O^

duussssss.. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 02-05-2011 23:11:35 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:19:51 #148
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 20:21:34 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_96265905
Heeft dat ding geen tankmeter ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 2 mei 2011 @ 20:22:20 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96265959
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:21 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat ding geen tankmeter ?
Nope, bij de meeste brommers rijd je op de dagteller ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')