Got a really nice one
Anderhalve week geleden liep het uitgaande aslager van mijn trouwe motorfietsje kapoet, met als gevolg een dikke olie lekkage waar niet meer mee te rijden viel. met enige spoed een ander blok geroggeld, halve land door om hem op te halen in de late avonduren, met een buurman 2 lange dagen gesleuteld om de boel over te bouwen, er ging natuurlijk weer niks vanzelf, en alles wat tegen kon zitten zat tegen, we kennen het allemaal wel. Maar goed, alles voor elkaar gekregen, als laatste de tank erop, en dan heb je altijd gesodemieter om het 8mm benzineslangetje overal tussendoor te pielen en op het 10mm kraantje te krijgen, dat is bij mijn brommert nogal een drama, dus dan pakken we een lange punttang, en frot je dat ding erop, slangklemmetje vastdraaien en lopen met die handel
Shakedown van een km gereden, alles bleef goed en heel, dus de dag erna 140 km gereden naar mijn liefje, ding daar in de tuin geplempt en relaxen maar.
Dag erna wil ik hem een stukje verzetten; ik duw hem een stukje naar voren, hoop geklater; WTF!?!?!

na anderhalve tel had ik door dat het benzine was, dus kraantje dichtgejensd, ding achterin de tuin geduwd waar niet de halve buurt flauwviel van de benzinelucht, kappen eraf, wat alu shit eraf, en ja hoor, slangetje onder de kraan voor 90% afgescheurd, hmm, ok, niet echt een probleem, schroevendraaier, klemmetje los, stukkie slang erafgepield, slangetje ingekort (was dus beschadigd door het mishandelen met de tang), nu met wat meer moeite dus zonder tang erop, klemmetje weer vast, kláár.. ding weer op zijn plek, en lekker van het zonnetje genieten
Vandaag moest ik vanuit daar naar Elst, vanuit Elst naar Den Bosch, en vanuit D-B naar huis in de buurt van 010, dus ik mijn zooi erop, pakkie aan, po op de kop en op weg, na een km of 10 - 15, sputterdesput en niks meer, ik reed op de snelweg, dus vluchtstrook op, beetje gekeken, ding op reserve gezet just in case, starten, starten, starten, niks, na een tijdje accu leeg natuurlijk, dus foon uit de zak en de gele mannen gebeld, ik snapte er niks van.. mevrouw van de ANWB vraagt altijd als eerste of er nog wel brandstof in het voertuig zit, ik kijk op mijn tripmeter, 140 km, en bij 300-nog-wat is hij pas leeg, dus halve tank moet ik nog hebben. Nee, benzine zat "nou meneer SD, we komen er zsm aan, bladiebla".. foon er weer op en wachten maar..
In de tussentijd ga je twijfelen natuurlijk, kan gewoon niet zomaar, dus ikke een stukkie onkruid geplukt, blaadjes en takkies eraf, en peilen in de tank......

Slangetje is natuurlijk de hele weg naar Limburg al lekkend geweest, heel de tank leeggelopen
ANWB meneer komt, ik leg het uit, we keilen er 4 liter peut in, kabels erop, starten, lopen

²
Bij de dichtsbijzijnde pomp ging er 19 liter bij (na 18 gaat 'ie op reserve), dus hij was gewoon leger als leeg
Geleerd: niet meer je slangetje mishandelen met een tang, en voortaan gewoon even tanken als er zoiets is voorgevallen
duussssss..
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 02-05-2011 23:11:35 ]