abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 12:13:51 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95661502
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:11 schreef vannelle het volgende:
Da geleuf ik nie! :)
X2 !
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 18 april 2011 @ 13:46:12 #127
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_95665058
Niet echt n mega fuckup, alleen had mn pa laatst bij t vervangen van de bougies er een laten vallen bij het monteren.
Word weer n nieuwe bestellen en wachten aangezien t geen 13 in n dozijn bougies zijn :)
pi_95688819
Kapot ?
Ik gebruik ze dan alsnog hoor, hooguit even opnieuw afstellen met een voelermaat.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 18 april 2011 @ 21:41:11 #129
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_95689054
Het porcelein vertoonde haarscheuren en tijdens t rijden liep ie maar op 5 cylinders, plus mn check-engine lampje bleef aan/knipperen.
Dus toch kapot.
Zit nu weer 1 oude in die gelukkig nog niet weggegooid waren.
pi_95692560
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 12:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

X2 !
waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
  maandag 18 april 2011 @ 22:35:04 #131
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_95693017
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Als je geen fouten maakt werk je niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 00:43:35 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95699220
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
Zelfs ik maak fouten bij het sleutelen en ik vind zelf, als ik heel eerlijk ben, dat het aantal fouten in verhouding tot de hoeveelheid sleutelwerk wat ik verricht, best meevalt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:53:59 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_95699472
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom niet? Als pro heb ik verstand van wat ik doe, en houdt mn kop er bij :7
je bent een mens, en dus maak je fouten, net als iedereen ;)

Ik geloof er geen kont van dat je nog nooit een oliedoppie of een pakkinkje bent vergeten in je carriere als autotechneut :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_95701139
een paar jaar geleden toen ik mijn unimog nog aan het opknappen was had ik nieuwe remleidingen laten felsen voor de achteras alleen ik kreeg de wartel niet in de remcilinder bleek dat er nog een 10 cm slang tussen moest. Ook een keer remtrommels willen verwijderen zaten zo klem dat ik de remvoering van de schoenen mee eraf trok
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 19 april 2011 @ 07:43:17 #135
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_95701352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp _O-
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_95711341
Ik heb er ook wel eentje.

Ooit heb ik een Mini 1000HLE gehad. Omgebouwd, 1.3Spi motor erin, zeemax kitje erop. Leuk toch?

Nou goed, je gaat er lekker mee hobbyen en veranderd wat dingetjes die je had willen veranderen bij aanschaf van de auto. Uiteindelijk slijten de meest gebruikelijke onderdelen op zo'n auto. Al helemaal wanneer deze ook nog eens verlaagd is. De wiellagers waren aan de beurt!

Niks nieuws, dat had ik al zo vaak gedaan dus dat kon er nog wel bij. De auto netjes op bokjes, dagje klussen nieuwe lagers erop en klaar is kees! Toch? Yup! Ging helemaal goed.
Het weekend erop reed ik mee met Mini's voor KIKA. Altijd leuk, goed doel, leuk publiek mooie toerrit. Zo richting het einde van de dag hoor ik wat krakende geluiden ontstaan aan de linker voorkant.

Niet zo erg dacht ik, het is tenslotte een Mini uit 1983. Het kraken hield toch aan wat ik uiteindelijk toch niet vertrouwde. de ANWB gebeld.

Wiellager stuk! Wtf! Nu al? Dat kan niet.. Toch was het zo, de beste ANWB man heeft mij weer op weg geholpen want ik moest nog van Soest naar Ede kachelen. Het ging allemaal goed tot aan de N224 bij Veenendaal. Ik reed hier met een gangetje van 70 / 80 toen het toerental in eens omhoog schoot! Geen aandrijving meer, vol vermogen op de aandrijfassen. Je schrikt je kapot! Met wat vreemd stuurwerk heb ik de auto tussen de bomen door op het fietspad weten te manoeuvreren waar ik ook nog eens een scooterpuber half van z'n opgefokte grasmaaier reed.

Een rondje om de auto gemaakt die fijn half op het gras/fietspad stond. Niks te zien. Toch maar weer de ANWB bellen. ~2 uur later komt er weer zo'n geel busje voorbij. De beste man haalt zo'n opblaas kussen uit z'n auto en krikt hiermee de auto omhoog. Trekt even aan het linker wiel en haalt deze zomaar los! Omfg.. Het wiel hing gewoon vast in de remklauw! De complete wielmoer was aan gort gedraaid en de borgpen was foetsie! Ik heb daarna nog een stukje over het fietspad getuft naar Ede achter de ANWB man aan tot aan de Maandereng. Hier is de auto op een ambulance gegaan en vervoerd naar huis.

Uiteindelijk bleek dat ik de verkeerde borgpennen gebruikt heb en dat het stuurhuis krom was. Die laatste verklaarde de ongebruikelijk snelle slijtage van de wiellagers... Leer momentje!
pi_95724297
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je bent een mens, en dus maak je fouten, net als iedereen ;)

Ik geloof er geen kont van dat je nog nooit een oliedoppie of een pakkinkje bent vergeten in je carriere als autotechneut :P
ach, ik doe vooral electronica :7
pi_95728064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ach, ik doe vooral electronica :7
ook dat kan fout gaan :P
pi_95728861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:45 schreef omearos het volgende:

[..]

ook dat kan fout gaan :P
logisch werken, en meten gaat er zeer weinig fout...
pi_95729887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

zeer weinig
Maar wel iets dus. Soms.
pi_95738268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar wel iets dus. Soms.
nog niet :)
pi_95743096
niet echt een fuckup.. maar toch

mn ma dr Spartamet loopt niet zo lekker..en roken als een gek.. hmm.. verkeerde mengsmering er in gekomen ofzo.. weten we wij veel :P

goed tank leeg gehaalt.. motor laten lopen tot de carb ook leeg is.. gewone benzine zonder olie er in mikken om de boel even schoon te laten worden.. bougie nakijken etc.. niks aan het handje.. weer starten.. hm loopt nog niet echt.... nog wat pielen met de afstelling van de choke en gashendel.. om hem uberhaubt aan de gang te houden.....

later liep ze weer.. maar met meer rook dan ooit te voren.. blijkt achteraf dat t ding een rotte keerring had, waardoor die heel lief zn carterolie als smering heeft lopen gebruiken :(

nu dus een blok wat een compressie van 0,0 heeft en een rotte keerring heeft :')
tijd voor een ander blok dus :X
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2011 @ 23:38:55 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95743503
Wat dacht je van een vers zuigerveertje en een vers keerringetje ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_95743640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:38 schreef 2cv het volgende:
Wat dacht je van een vers zuigerveertje en een vers keerringetje ?
weet je wat een keerringjetje op de krukas voor zo`n ding kost? :')

een andere scoren is gewoon goedkoper :P ( zeker omdat deze verkocht wordt puur voor het kenteken :') )
  woensdag 20 april 2011 @ 10:14:22 #145
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_95752053
Ik had mijn Golf een paar weken, en er zat een roestplekje op het portier. Tja, dat kon zo natuurlijk niet. Dus ik wilde het plekje uitkrabben daarna in de corroles zetten, en dan aflakken.
Ik pakte een schroevendraaier en begon dus het roest weg te krabben. Maar het ging niet zo vlot, dus ik pakte een grotere schroevendraaier, en zette wat meer kracht. En toen zat ik dus door de deur heen. :')
Toen heb ik maar een lik plamuur in het gat gesmeerd.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_95753450
Bij mijn oude BMW E34 525i had ik een plaat langs de middenconsole waar stof op zat.
Normaal haal je die eraf om bij de buizen en slangen te komen die daarachter lopen.
Ik wilde hem erop klikken maar dat lukte niet dus ik schroef er een parker in en dat ging moeizaam.

Uiteindelijk deed mijn airco het niet. Buis lekgeprikt en om dat te repareren zou de hele dashboard eruit moeten 8)7

En nog iets met mijn vorige bmw e39 523i. Je kon in de boordcomputer in een geheim menu meerdere sensoren uitlezen maar ook bepaalde waardes wijzigen. Er stond iets over verbruik. Ik had het getal van 1000 naar 750 gezet.
Sindsdien reed mijn auto ook opeens 1 op 18...tenminste dat liet hij alleen zien 8)7
  maandag 2 mei 2011 @ 20:18:03 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96265666
Got a really nice one :7

Anderhalve week geleden liep het uitgaande aslager van mijn trouwe motorfietsje kapoet, met als gevolg een dikke olie lekkage waar niet meer mee te rijden viel. met enige spoed een ander blok geroggeld, halve land door om hem op te halen in de late avonduren, met een buurman 2 lange dagen gesleuteld om de boel over te bouwen, er ging natuurlijk weer niks vanzelf, en alles wat tegen kon zitten zat tegen, we kennen het allemaal wel. Maar goed, alles voor elkaar gekregen, als laatste de tank erop, en dan heb je altijd gesodemieter om het 8mm benzineslangetje overal tussendoor te pielen en op het 10mm kraantje te krijgen, dat is bij mijn brommert nogal een drama, dus dan pakken we een lange punttang, en frot je dat ding erop, slangklemmetje vastdraaien en lopen met die handel :9
Shakedown van een km gereden, alles bleef goed en heel, dus de dag erna 140 km gereden naar mijn liefje, ding daar in de tuin geplempt en relaxen maar.

Dag erna wil ik hem een stukje verzetten; ik duw hem een stukje naar voren, hoop geklater; WTF!?!?! :o :'( }:| na anderhalve tel had ik door dat het benzine was, dus kraantje dichtgejensd, ding achterin de tuin geduwd waar niet de halve buurt flauwviel van de benzinelucht, kappen eraf, wat alu shit eraf, en ja hoor, slangetje onder de kraan voor 90% afgescheurd, hmm, ok, niet echt een probleem, schroevendraaier, klemmetje los, stukkie slang erafgepield, slangetje ingekort (was dus beschadigd door het mishandelen met de tang), nu met wat meer moeite dus zonder tang erop, klemmetje weer vast, kláár.. ding weer op zijn plek, en lekker van het zonnetje genieten 8-)

Vandaag moest ik vanuit daar naar Elst, vanuit Elst naar Den Bosch, en vanuit D-B naar huis in de buurt van 010, dus ik mijn zooi erop, pakkie aan, po op de kop en op weg, na een km of 10 - 15, sputterdesput en niks meer, ik reed op de snelweg, dus vluchtstrook op, beetje gekeken, ding op reserve gezet just in case, starten, starten, starten, niks, na een tijdje accu leeg natuurlijk, dus foon uit de zak en de gele mannen gebeld, ik snapte er niks van.. mevrouw van de ANWB vraagt altijd als eerste of er nog wel brandstof in het voertuig zit, ik kijk op mijn tripmeter, 140 km, en bij 300-nog-wat is hij pas leeg, dus halve tank moet ik nog hebben. Nee, benzine zat "nou meneer SD, we komen er zsm aan, bladiebla".. foon er weer op en wachten maar..

In de tussentijd ga je twijfelen natuurlijk, kan gewoon niet zomaar, dus ikke een stukkie onkruid geplukt, blaadjes en takkies eraf, en peilen in de tank...... :') :') :')

Slangetje is natuurlijk de hele weg naar Limburg al lekkend geweest, heel de tank leeggelopen ;(

ANWB meneer komt, ik leg het uit, we keilen er 4 liter peut in, kabels erop, starten, lopen :')²

Bij de dichtsbijzijnde pomp ging er 19 liter bij (na 18 gaat 'ie op reserve), dus hij was gewoon leger als leeg |:(

Geleerd: niet meer je slangetje mishandelen met een tang, en voortaan gewoon even tanken als er zoiets is voorgevallen ^O^

duussssss.. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 02-05-2011 23:11:35 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:19:51 #148
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 20:21:34 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_96265905
Heeft dat ding geen tankmeter ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 2 mei 2011 @ 20:22:20 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96265959
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:21 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat ding geen tankmeter ?
Nope, bij de meeste brommers rijd je op de dagteller ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')