abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:48:41 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98227974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:27 schreef Oksel het volgende:
Startkabel op m'n BMW verkeerd aangesloten. Godzijdank zit er een beveliging in, die er dus uitging. Die heb ik nu omgelust.
Did that too :|W Leuk, effe snel je auto opstarten 's morgens in het donker, haast, haast, haast..-> grote rookwolk ;(
Dagje of 2 peuteren en solderen aan de motorkabelboom en het werkte weer :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_98228652
broertje van mij laat de motorkap dicht vallen terwijl de auto aan de startkabels hing, leuk.. 2 deukjes in een deukloze motorkap..

Anyways, dont care.. morgen toch nieuwe motorkap *O* *O*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_98228759
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.
Die hield de motorkap op spanning, en kreeg ik dus niet meer open.
Even wat harder trekken en toen brak de kabel van de motorkapontgrendeling.
Uiteindelijk via de binnenkant van de voorbumper met een haakse schroevendraaier ( ja die gebruik je nooit he ;) ), de grill gedemonteerd en toen alles losgekregen.

Zo werd een klusje om de olie bij te vullen wat normaal in 5 minuten gedaan werd nu 2 uur :')
ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherp }:|
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_98228866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:59 schreef densmee het volgende:

[..]

ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherp }:|
Wel even mee bezig geweest dus ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_98228936
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:01 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wel even mee bezig geweest dus ?
ja en heel mijn armen kapot
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_98637939
Een fuckup is het niet echt.. meer een baalmoment!

Ik moet de wiellagers vervangen van de golf 2 van m'n chick..
rechts wou alles er netjes af.. wonder boven wonder..
Alleen links wou de stuurkogel niet los laten...
Dus heb ik hem er af moeten slijpen
Het jammere is dat deze op de stuurstang (spoorstang) zit geknepen..
Dus niet zo even een nieuwe stuurkogel er op kan zetten...

Kan ik dus een heel nieuwe stuurstang met stuurkogel gaan kopen...

En die moet ik vandaag zien te krijgen/vinden...
op ebay kosten ze geen drol... Alleen zal dat bij de dealer wel anders zijn..
JA!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:26:19 #282
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98638389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:29 schreef Rensjebree het volgende:
Een fuckup is het niet echt.. meer een baalmoment!

Ik moet de wiellagers vervangen van de golf 2 van m'n chick..
rechts wou alles er netjes af.. wonder boven wonder..
Alleen links wou de stuurkogel niet los laten...
Dus heb ik hem er af moeten slijpen
Het jammere is dat deze op de stuurstang (spoorstang) zit geknepen..
Dus niet zo even een nieuwe stuurkogel er op kan zetten...

Kan ik dus een heel nieuwe stuurstang met stuurkogel gaan kopen...

En die moet ik vandaag zien te krijgen/vinden...
op ebay kosten ze geen drol... Alleen zal dat bij de dealer wel anders zijn..
Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98643513
waarts
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:26 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.
waarschijnlijk wou de moer niet los....

dan is het idd meestal slijpen
pi_98644018
Of een moerensplijter regelen, zonde om een goede stuurkogel te verwoesten....
En als die moer niet los wil kan het nog wel eens helpen om een krik onder de stuurstang te zetten waardoor de fuseepen wat vaster komt te zitten. Of een klem er op.
En als de kogel niet uit de fusee wil: fusee ondersteunen, moer tot bovenaan de pen draaien en meppen maar.
pi_98647914
Ik ben vanochtend twee uur bezig geweest om een auto uit winterslaap te wekken omdat hij een stukje verplaatst moest worden, en vanwege hoogteverschil ging dat makkelijker op eigen kracht. Er zat geen benzinetank in, dus ik had een klein brommertankje aan de auto gehangen en aan de benzineslang bevestigd.

En hij sloeg maar niet aan, ik dacht dat misschien ergens troep van het stilstaan zat. En de gaskabel leek niet lekker te zitten dus daar heb ik ook nog wat mee geprutst. Na een hele tijd starten hoorde ik een rochel maar viel hij weer uit. Ah, het tankje bleek leeg te zijn. Nieuwe poging, weer hetzelfde verhaal, en weer tankje leeg toen hij uitviel. Vreemd trouwens dat die halve liter benzine weer zo snel op was..

Toen ik beter keek bleek dat ik het tankje op de vacuumleiding die de benzinepomp aandreef vastgemaakt had, en dat de benzine rechtstreeks het spruitstuk inliep :@

Even laten uitdampen, slang goed aangesloten, en hij sloeg gelijk aan :')
pi_98650090
wehehehhee :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:15:01 #287
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98650341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
waarts

[..]

waarschijnlijk wou de moer niet los....

dan is het idd meestal slijpen
Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.
pi_98662004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.
verkeerde gereedschap?

ooit gehoord van roest????? en een kapotte spoorstangkogel welke vrolijk meedraait in zn huis?, de luchtsleutel krijgt hem dan ook niet los, warm gestookt of niet.... soms is de flex de enige optie
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:17:06 #289
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98662193
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

verkeerde gereedschap?

ooit gehoord van roest????? en een kapotte spoorstangkogel welke vrolijk meedraait in zn huis?, de luchtsleutel krijgt hem dan ook niet los, warm gestookt of niet.... soms is de flex de enige optie
Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.
Zelfs van vrachtwagens met m24 draad die gruwelijk vastgerot kunnen zitten gaan ze zo los.
Goed los laten schrikken is belangrijker dan hard er aan trekken met een sleutel.
pi_98663244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.
Zelfs van vrachtwagens met m24 draad die gruwelijk vastgerot kunnen zitten gaan ze zo los.
Goed los laten schrikken is belangrijker dan hard er aan trekken met een sleutel.
ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?
pi_98673588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:54 schreef vannelle het volgende:

En als die moer niet los wil kan het nog wel eens helpen om een krik onder de stuurstang te zetten waardoor de fuseepen wat vaster komt te zitten. Of een klem er op.
En als de kogel niet uit de fusee wil: fusee ondersteunen, moer tot bovenaan de pen draaien en meppen maar.
Done that :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 26 juni 2011 @ 12:15:20 #292
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98673630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?
Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?
pi_98742716
quote:
3s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?
Zijkant van de slijpschijf scheef er op
pi_98910487
Gastank ondersteboven monteren, alles aansluiten en vervolgens gaan tanken. Er ging 1 liter per 5 minuten in. Nu mag ik straks weer fijn 1.5 dag aan het werk om alles om te bouwen.............
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:25:40 #295
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98911371
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:09 schreef ArcticBlizzard het volgende: Er ging 1 liter per 5 minuten in.
Doen mijn beide gas bakken ook als de tank te leeg is en/of in de zon gestaan hebben :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_98915005
externe benzinepomp (drukpomp) vervangen. geen emmer of klemmen klaargezet, want de opvoerpomp in de tank zal er toch niet voor niks zitten? ik bedoel, als die nodig is, zal de benzine er niet zomaar uit komen.

..toen lag ik onder de auto, duim op de slang, oude pomp was met leiding en al buiten bereik, de nieuwe was niet verstopt en kon dus niet als stop gebruikt worden en m'n shirt vol benzine.

gelukkig was er iemand in de buurt die me een emmer kon brengen :P
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:53:03 #297
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98925197
Bekend probleem powerflux.
Zo had ik laatst ook met diesel van een vrachtwagen aflaten. Daar gebruik ik een 200 liter reservoir voor. Even met een bezemsteel op zijn kop in de tank gepeild, oh, daar zit niet zoveel meer in. Plug onderuit de tank draaien en lunchen.
Kom ik terug van de lunch, ligt er pakweg 50 liter diesel over de werkvloer. Ben 2 uur bezig geweest om alles op te ruimen :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:37:14 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_98930090
Daar wordt de vloer wel goed schoon van! :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_98930643
haha :P
pi_98930647
eind _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')