abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98187133
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,

Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.

Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.

Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.

Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
  woensdag 15 juni 2011 @ 07:18:44 #257
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98189591
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:09 schreef Isamara87 het volgende:
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,

Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.

Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.

Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.

Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
:o :o :o
Pics? :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98191752
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 07:18 schreef Barcaconia het volgende:

[..]


:o :o :o
Pics? :D
Dekt de verzekering zoiets?
pi_98191812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dekt de verzekering zoiets?
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn. :D
pi_98192506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn. :D
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.

Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
pi_98194432
Geen major fuckup maar toch:
Tellerhuis van mijn Mercedes-Benz W123 gedemonteerd om o.a. wat lampjes te vervangen, dan moet ook de leiding van de oliedrukmeter los en de kilometertellerkabel. Vooral die is lastig omdat je dan kappen onder het dashboard moet weghalen, het hele tellerhuis een klein stukje naar voren moet duwen, je hand erlangs wrikken en de kabel losschroeven.
De olieleiding valt wel mee, wel altijd een doekje bij de hand houden omdat er daadwerkelijk olie doorheen gaat direct naar het metertje toe, goed zo gezegd zo gedaan alles ging goed.

Vervolgens het tellerhuis gemonteerd, alles weer aangesloten, isolatie onder het dashboard terug, kappen weer terug, zo, dat ging best vlot, dacht ik nog. Doen alle lampjes het? Ja, doen het ook.

Toen een testritje gemaakt, hm dat is vreemd de snelheidsmeter doet het niet, en toen schoot het me te binnen, ik had alles aangesloten... behalve de kilometertellerkabel. Vandaar dat ik zo snel klaar was. Toen kon alles weer los, en omdat ik er de pest in had en dan een beetje ga haasten druppelde er deze keer fijn olie uit de oliedrukleiding, gevolg: mijn arm onder de olie (ook nog eens motorolie uit een diesel dus heerlijk zwart) evenals de kappen, een deel van het dashboard, etcetera, dus:



Goed, nogmaals alles aangsloten, teruggezet, schoongemaakt, en jawel, eindelijk werkt het weer goed. Hangt alleen nog een lichte oliegeur in de auto...
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:27:19 #262
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98194440
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:21 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.

Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
Vast wel, maar niet zomaar binnen twee dagen. Nieuw dak erin laten zetten is slimmer denk ik :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98194649
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.

Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.

Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.

Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:49:02 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_98195198
Mijn O+ en zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen. :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:52:46 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98195304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:33 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.

Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.

Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.

Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98195618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:49 schreef Alicey het volgende:
Mijn O+ en zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen. :')
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker :D
pi_98195819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:13:31 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_98195954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:03 schreef CafeRoker het volgende:

En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker :D
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf. :')
pi_98196150
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:25:06 #270
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_98196376
Ooit bij het vervangen van de puntcontacten van m'n chevy een schroefje laten vallen... Gezocht onder de auto etc. etc., niet kunnen vinden. Ik denk: fuck it, zal wel weggerold zijn, kreeg toch nieuwe schroefjes bij de nieuwe contacten, ik schroef het zooitje in elkaar.
Afijn, stukje rijden, motor slaat af omdat de ontsteking compleet tegen het blok was geslagen. Wat bleek, schroefje was bij de ontsteking vast komen te zitten in het draaiende deel (onder de rotor)... Heb geluk gehad dat het schroefje vergruisd was, want heb alles gechecked en ontsteking teruggezet en gelukkig deed'ie het weer...

Conclusie: Als je iets laat vallen, altijd zoeken waar het gebleven is voordat je alles weer in elkaar zet...
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_98196384
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf. :')
Oh, dus dat is toch normaal? >:)
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:27:49 #272
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98196466
Startkabel op m'n BMW verkeerd aangesloten. Godzijdank zit er een beveliging in, die er dus uitging. Die heb ik nu omgelust.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:32:43 #273
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98196632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef drdoofenshmirtz het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Bij mijn auto valt de motorkap niet met een klap dicht, dus ik kan me niet voorstellen dat het zo erg misgaat. Als je hem dichtslaat dan werkt het inderdaad niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98209998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dekt de verzekering zoiets?
Tuurlijk Al duurde het wel een maand of 6 voor ze uitkeerde, Hoop gedonder mee gehad laten we het daar maar op houden. Is al wat jaartjes terug en foto's heb ik er niet meer van anders had ze er wel bij gepleurd.

Een cabrio er van bouwen was niet zo gek idee, maar da luk niet in 2 dagen.
pi_98227496
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.
Die hield de motorkap op spanning, en kreeg ik dus niet meer open.
Even wat harder trekken en toen brak de kabel van de motorkapontgrendeling.
Uiteindelijk via de binnenkant van de voorbumper met een haakse schroevendraaier ( ja die gebruik je nooit he ;) ), de grill gedemonteerd en toen alles losgekregen.

Zo werd een klusje om de olie bij te vullen wat normaal in 5 minuten gedaan werd nu 2 uur :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:48:41 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98227974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:27 schreef Oksel het volgende:
Startkabel op m'n BMW verkeerd aangesloten. Godzijdank zit er een beveliging in, die er dus uitging. Die heb ik nu omgelust.
Did that too :|W Leuk, effe snel je auto opstarten 's morgens in het donker, haast, haast, haast..-> grote rookwolk ;(
Dagje of 2 peuteren en solderen aan de motorkabelboom en het werkte weer :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_98228652
broertje van mij laat de motorkap dicht vallen terwijl de auto aan de startkabels hing, leuk.. 2 deukjes in een deukloze motorkap..

Anyways, dont care.. morgen toch nieuwe motorkap *O* *O*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_98228759
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.
Die hield de motorkap op spanning, en kreeg ik dus niet meer open.
Even wat harder trekken en toen brak de kabel van de motorkapontgrendeling.
Uiteindelijk via de binnenkant van de voorbumper met een haakse schroevendraaier ( ja die gebruik je nooit he ;) ), de grill gedemonteerd en toen alles losgekregen.

Zo werd een klusje om de olie bij te vullen wat normaal in 5 minuten gedaan werd nu 2 uur :')
ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherp }:|
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_98228866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:59 schreef densmee het volgende:

[..]

ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherp }:|
Wel even mee bezig geweest dus ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_98228936
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:01 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wel even mee bezig geweest dus ?
ja en heel mijn armen kapot
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_98637939
Een fuckup is het niet echt.. meer een baalmoment!

Ik moet de wiellagers vervangen van de golf 2 van m'n chick..
rechts wou alles er netjes af.. wonder boven wonder..
Alleen links wou de stuurkogel niet los laten...
Dus heb ik hem er af moeten slijpen
Het jammere is dat deze op de stuurstang (spoorstang) zit geknepen..
Dus niet zo even een nieuwe stuurkogel er op kan zetten...

Kan ik dus een heel nieuwe stuurstang met stuurkogel gaan kopen...

En die moet ik vandaag zien te krijgen/vinden...
op ebay kosten ze geen drol... Alleen zal dat bij de dealer wel anders zijn..
JA!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:26:19 #282
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98638389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:29 schreef Rensjebree het volgende:
Een fuckup is het niet echt.. meer een baalmoment!

Ik moet de wiellagers vervangen van de golf 2 van m'n chick..
rechts wou alles er netjes af.. wonder boven wonder..
Alleen links wou de stuurkogel niet los laten...
Dus heb ik hem er af moeten slijpen
Het jammere is dat deze op de stuurstang (spoorstang) zit geknepen..
Dus niet zo even een nieuwe stuurkogel er op kan zetten...

Kan ik dus een heel nieuwe stuurstang met stuurkogel gaan kopen...

En die moet ik vandaag zien te krijgen/vinden...
op ebay kosten ze geen drol... Alleen zal dat bij de dealer wel anders zijn..
Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98643513
waarts
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:26 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.
waarschijnlijk wou de moer niet los....

dan is het idd meestal slijpen
pi_98644018
Of een moerensplijter regelen, zonde om een goede stuurkogel te verwoesten....
En als die moer niet los wil kan het nog wel eens helpen om een krik onder de stuurstang te zetten waardoor de fuseepen wat vaster komt te zitten. Of een klem er op.
En als de kogel niet uit de fusee wil: fusee ondersteunen, moer tot bovenaan de pen draaien en meppen maar.
pi_98647914
Ik ben vanochtend twee uur bezig geweest om een auto uit winterslaap te wekken omdat hij een stukje verplaatst moest worden, en vanwege hoogteverschil ging dat makkelijker op eigen kracht. Er zat geen benzinetank in, dus ik had een klein brommertankje aan de auto gehangen en aan de benzineslang bevestigd.

En hij sloeg maar niet aan, ik dacht dat misschien ergens troep van het stilstaan zat. En de gaskabel leek niet lekker te zitten dus daar heb ik ook nog wat mee geprutst. Na een hele tijd starten hoorde ik een rochel maar viel hij weer uit. Ah, het tankje bleek leeg te zijn. Nieuwe poging, weer hetzelfde verhaal, en weer tankje leeg toen hij uitviel. Vreemd trouwens dat die halve liter benzine weer zo snel op was..

Toen ik beter keek bleek dat ik het tankje op de vacuumleiding die de benzinepomp aandreef vastgemaakt had, en dat de benzine rechtstreeks het spruitstuk inliep :@

Even laten uitdampen, slang goed aangesloten, en hij sloeg gelijk aan :')
pi_98650090
wehehehhee :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:15:01 #287
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98650341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
waarts

[..]

waarschijnlijk wou de moer niet los....

dan is het idd meestal slijpen
Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98662004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.
verkeerde gereedschap?

ooit gehoord van roest????? en een kapotte spoorstangkogel welke vrolijk meedraait in zn huis?, de luchtsleutel krijgt hem dan ook niet los, warm gestookt of niet.... soms is de flex de enige optie
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:17:06 #289
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98662193
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

verkeerde gereedschap?

ooit gehoord van roest????? en een kapotte spoorstangkogel welke vrolijk meedraait in zn huis?, de luchtsleutel krijgt hem dan ook niet los, warm gestookt of niet.... soms is de flex de enige optie
Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.
Zelfs van vrachtwagens met m24 draad die gruwelijk vastgerot kunnen zitten gaan ze zo los.
Goed los laten schrikken is belangrijker dan hard er aan trekken met een sleutel.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98663244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.
Zelfs van vrachtwagens met m24 draad die gruwelijk vastgerot kunnen zitten gaan ze zo los.
Goed los laten schrikken is belangrijker dan hard er aan trekken met een sleutel.
ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?
pi_98673588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:54 schreef vannelle het volgende:

En als die moer niet los wil kan het nog wel eens helpen om een krik onder de stuurstang te zetten waardoor de fuseepen wat vaster komt te zitten. Of een klem er op.
En als de kogel niet uit de fusee wil: fusee ondersteunen, moer tot bovenaan de pen draaien en meppen maar.
Done that :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 26 juni 2011 @ 12:15:20 #292
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98673630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?
Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98742716
quote:
3s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?
Zijkant van de slijpschijf scheef er op
pi_98910487
Gastank ondersteboven monteren, alles aansluiten en vervolgens gaan tanken. Er ging 1 liter per 5 minuten in. Nu mag ik straks weer fijn 1.5 dag aan het werk om alles om te bouwen.............
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:25:40 #295
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98911371
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:09 schreef ArcticBlizzard het volgende: Er ging 1 liter per 5 minuten in.
Doen mijn beide gas bakken ook als de tank te leeg is en/of in de zon gestaan hebben :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_98915005
externe benzinepomp (drukpomp) vervangen. geen emmer of klemmen klaargezet, want de opvoerpomp in de tank zal er toch niet voor niks zitten? ik bedoel, als die nodig is, zal de benzine er niet zomaar uit komen.

..toen lag ik onder de auto, duim op de slang, oude pomp was met leiding en al buiten bereik, de nieuwe was niet verstopt en kon dus niet als stop gebruikt worden en m'n shirt vol benzine.

gelukkig was er iemand in de buurt die me een emmer kon brengen :P
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:53:03 #297
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98925197
Bekend probleem powerflux.
Zo had ik laatst ook met diesel van een vrachtwagen aflaten. Daar gebruik ik een 200 liter reservoir voor. Even met een bezemsteel op zijn kop in de tank gepeild, oh, daar zit niet zoveel meer in. Plug onderuit de tank draaien en lunchen.
Kom ik terug van de lunch, ligt er pakweg 50 liter diesel over de werkvloer. Ben 2 uur bezig geweest om alles op te ruimen :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:37:14 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_98930090
Daar wordt de vloer wel goed schoon van! :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_98930643
haha :P
pi_98930647
eind _O-
pi_98930655
LAPO _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')