abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98176963
Afgelopen zaterdag moet ik even mijn achterlicht demonteren, daar zitten van die plastic dopjes met schroefdraad op.
Liet ik zo'n dopje in de ruimte van het achterpaneel vallen.
Ben een kwartier bezig geweest om het dopje er weer uit te halen.

Er is zit een soort vet aan de binnenkant van dat paneel, dus alles zat weer onder uiteraard :P :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:07:51 #252
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_98178261
Da's vies ja.

Ik ben een inbus 3 kwijt geraakt in mn BMW :')
Hij is er al wel weer ergens uitgevallen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:11:39 #253
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98178533
Net bezig met de stappenmotor en LPG injector reinigen en daarvoor moest de behuizing van het luchtfilter eraf.

Was lekker bezig met de ratel laat het verlengstuk ineens los en valt zo in de lucht inlaat 8)7

Ik heb die hele buis er met geweld uit gehaald omdat ik anders de hele bumper moest demonteren }:|
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_98181092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef daNpy het volgende:
Da's vies ja.

Ik ben een inbus 3 kwijt geraakt in mn BMW :')
Hij is er al wel weer ergens uitgevallen.
Ik heb een keer een telescopische magneet gekocht, daar heb ik al heel wat gereedschap en bouten mee naar boven kunnen halen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_98182867
Mijn klus-fuckup is eigenlijk wel een grappige.
Ruitensproeipompje vervangen, testen, nog es testen. Doet het niet, alles nakijken alles goed aangesloten. Toevallig naar de achterruit kijken, hé die is kletsnat, achterruitsproeier proberen, hé de voorruit wordt nat. Blijkt dat de slangen voor achter en voor zijn omgedraaid, zit nog steeds zo. :)
pi_98187133
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,

Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.

Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.

Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.

Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
  woensdag 15 juni 2011 @ 07:18:44 #257
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98189591
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 01:09 schreef Isamara87 het volgende:
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,

Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.

Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.

Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.

Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
:o :o :o
Pics? :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98191752
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 07:18 schreef Barcaconia het volgende:

[..]


:o :o :o
Pics? :D
Dekt de verzekering zoiets?
pi_98191812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dekt de verzekering zoiets?
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn. :D
pi_98192506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn. :D
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.

Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
pi_98194432
Geen major fuckup maar toch:
Tellerhuis van mijn Mercedes-Benz W123 gedemonteerd om o.a. wat lampjes te vervangen, dan moet ook de leiding van de oliedrukmeter los en de kilometertellerkabel. Vooral die is lastig omdat je dan kappen onder het dashboard moet weghalen, het hele tellerhuis een klein stukje naar voren moet duwen, je hand erlangs wrikken en de kabel losschroeven.
De olieleiding valt wel mee, wel altijd een doekje bij de hand houden omdat er daadwerkelijk olie doorheen gaat direct naar het metertje toe, goed zo gezegd zo gedaan alles ging goed.

Vervolgens het tellerhuis gemonteerd, alles weer aangesloten, isolatie onder het dashboard terug, kappen weer terug, zo, dat ging best vlot, dacht ik nog. Doen alle lampjes het? Ja, doen het ook.

Toen een testritje gemaakt, hm dat is vreemd de snelheidsmeter doet het niet, en toen schoot het me te binnen, ik had alles aangesloten... behalve de kilometertellerkabel. Vandaar dat ik zo snel klaar was. Toen kon alles weer los, en omdat ik er de pest in had en dan een beetje ga haasten druppelde er deze keer fijn olie uit de oliedrukleiding, gevolg: mijn arm onder de olie (ook nog eens motorolie uit een diesel dus heerlijk zwart) evenals de kappen, een deel van het dashboard, etcetera, dus:



Goed, nogmaals alles aangsloten, teruggezet, schoongemaakt, en jawel, eindelijk werkt het weer goed. Hangt alleen nog een lichte oliegeur in de auto...
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:27:19 #262
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98194440
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:21 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.

Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
Vast wel, maar niet zomaar binnen twee dagen. Nieuw dak erin laten zetten is slimmer denk ik :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98194649
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.

Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.

Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.

Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:49:02 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_98195198
Mijn O+ en zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen. :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:52:46 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98195304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:33 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.

Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.

Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.

Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98195618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:49 schreef Alicey het volgende:
Mijn O+ en zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen. :')
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker :D
pi_98195819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:13:31 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_98195954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:03 schreef CafeRoker het volgende:

En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker :D
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf. :')
pi_98196150
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Vogelbek-verdubbel-inator
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:25:06 #270
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_98196376
Ooit bij het vervangen van de puntcontacten van m'n chevy een schroefje laten vallen... Gezocht onder de auto etc. etc., niet kunnen vinden. Ik denk: fuck it, zal wel weggerold zijn, kreeg toch nieuwe schroefjes bij de nieuwe contacten, ik schroef het zooitje in elkaar.
Afijn, stukje rijden, motor slaat af omdat de ontsteking compleet tegen het blok was geslagen. Wat bleek, schroefje was bij de ontsteking vast komen te zitten in het draaiende deel (onder de rotor)... Heb geluk gehad dat het schroefje vergruisd was, want heb alles gechecked en ontsteking teruggezet en gelukkig deed'ie het weer...

Conclusie: Als je iets laat vallen, altijd zoeken waar het gebleven is voordat je alles weer in elkaar zet...
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_98196384
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf. :')
Oh, dus dat is toch normaal? >:)
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:27:49 #272
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98196466
Startkabel op m'n BMW verkeerd aangesloten. Godzijdank zit er een beveliging in, die er dus uitging. Die heb ik nu omgelust.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:32:43 #273
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98196632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef drdoofenshmirtz het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Bij mijn auto valt de motorkap niet met een klap dicht, dus ik kan me niet voorstellen dat het zo erg misgaat. Als je hem dichtslaat dan werkt het inderdaad niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98209998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dekt de verzekering zoiets?
Tuurlijk Al duurde het wel een maand of 6 voor ze uitkeerde, Hoop gedonder mee gehad laten we het daar maar op houden. Is al wat jaartjes terug en foto's heb ik er niet meer van anders had ze er wel bij gepleurd.

Een cabrio er van bouwen was niet zo gek idee, maar da luk niet in 2 dagen.
pi_98227496
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dan komt er wel een deuk in je motorkap :o
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden :')

Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel :@
Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.
Die hield de motorkap op spanning, en kreeg ik dus niet meer open.
Even wat harder trekken en toen brak de kabel van de motorkapontgrendeling.
Uiteindelijk via de binnenkant van de voorbumper met een haakse schroevendraaier ( ja die gebruik je nooit he ;) ), de grill gedemonteerd en toen alles losgekregen.

Zo werd een klusje om de olie bij te vullen wat normaal in 5 minuten gedaan werd nu 2 uur :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')