Ik heb een keer een telescopische magneet gekocht, daar heb ik al heel wat gereedschap en bouten mee naar boven kunnen halenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef daNpy het volgende:
Da's vies ja.
Ik ben een inbus 3 kwijt geraakt in mn BMW
Hij is er al wel weer ergens uitgevallen.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 01:09 schreef Isamara87 het volgende:
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,
Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.
Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.
Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.
Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn.quote:
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn.
Vast wel, maar niet zomaar binnen twee dagen. Nieuw dak erin laten zetten is slimmer denk ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:21 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.
Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:33 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.
Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.
Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.
Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zekerquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:49 schreef Alicey het volgende:
Mijnen zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen.
Dan komt er wel een deuk in je motorkapquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:03 schreef CafeRoker het volgende:
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan komt er wel een deuk in je motorkap
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden
Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel
Oh, dus dat is toch normaal?quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf.
Bij mijn auto valt de motorkap niet met een klap dicht, dus ik kan me niet voorstellen dat het zo erg misgaat. Als je hem dichtslaat dan werkt het inderdaad niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Tuurlijk Al duurde het wel een maand of 6 voor ze uitkeerde, Hoop gedonder mee gehad laten we het daar maar op houden. Is al wat jaartjes terug en foto's heb ik er niet meer van anders had ze er wel bij gepleurd.quote:
Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan komt er wel een deuk in je motorkap
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden
Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |