+ nog 1!quote:
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hierquote:Op maandag 23 mei 2011 23:43 schreef 2cv het volgende:
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier
Er zijn mensen die het niet op prijs stellen nee. Maar dat is logisch. Wat je ook doet: er is altijd wel iemand die het niks vindt. En ik vind het niks dat je je fuck-ups juist niet meer postquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier
ik stel het zeer zeker op prijs.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier
+1 voor!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, mensen stellen het niet op prijs hier, anders had ik mijn Auto ongelukken en fails roman gepost hier
Zal nog wel lekker werken die airco zoquote:Op maandag 23 mei 2011 22:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
tot de ontdekking komen bij een lokaal airco controle mannetje dat er gewoon een buis van de airco in 2en ligt en vrolijk tussen de startmotor en radiator ventilator heen en weer aan het slingeren is..
loshangende deel verwijderd ( gewoon ingekort.. stuk issie toch al.. )
en nu hebben we spoken in de motor :/
we zullen t afwachtenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zal nog wel lekker werken die airco zo
Op een of andere manier vergeet je altijd alle extra's mee te nemen. En al neem je een helebult mee, er zijn altijd wel schroefjes oid waar je uit eindelijk toch niets/niet genoeg van hadquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef GizartFRL het volgende:
Een halve klus fuckup dan.
Op de sloop een radiateur halen voor een auto met voorschade.
Man van de sloop helpt even mee.
[me=GizartFRL] haalt bovenste slangklem los.
[/me]
Sloopman zet zaag in bovenste radiateurslang.
[me=GizartFRL] denkt, ach, die ouwe is nog wel heel.
[/me]
Gaat naar huis.
[me=GizartFRL] monteert radiateur.
[/me]
Zooi afvullen met koelvloeistof.
Starten, drup drup. Bovenste slang lek.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:49 schreef GizartFRL het volgende:
Een halve klus fuckup dan.
Op de sloop een radiateur halen voor een auto met voorschade.
Man van de sloop helpt even mee.
[me=GizartFRL] haalt bovenste slangklem los.
[/me]
Sloopman zet zaag in bovenste radiateurslang.
[me=GizartFRL] denkt, ach, die ouwe is nog wel heel.
[/me]
Gaat naar huis.
[me=GizartFRL] monteert radiateur.
[/me]
Zooi afvullen met koelvloeistof.
Starten, drup drup. Bovenste slang lek.
whehe, zoiets heb ik ook eens gehad met de accesoirepoelie en eens met de waterpomppoelie van mijn volvo. Beide losgelopen. 1x vriem kwijt, 1x visco door de radiateur bij 4000rpmquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:20 schreef bietelboer het volgende:
Als je bij een civic een nokkenas gaat vervangen dan moet de krukas poulie los,
Dit heb ik toen laten doen omdat ik geen lucht sleutel had nog, geen punt gewoon straks even weer de hoek om bij de loonwerker de boel weer vast laten zetten als ik klaar ben met vervangen dacht ik nog!
Je raad het al...vergeten langs de loonwerker te gaan, alleen met de ratel even snel vast gezet...een knal onder de auto en toen zag ik de poulie in mijn spiegel verdwijnenGelukkig reed er niemand achter mij!
Is inmiddels opgelost door een slang van een 205 in te korten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op een of andere manier vergeet je altijd alle extra's mee te nemen. En al neem je een helebult mee, er zijn altijd wel schroefjes oid waar je uit eindelijk toch niets/niet genoeg van had
Goeie service!quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:58 schreef densmee het volgende:
2 maanden geleden was mijn carterpan lek, zat gewoon een gat ingerot van 3 mm ofzo
maar door de vette bende leek het wel of de voorste krukaskeerring lekte.
dus auto naar dealer daar motor schoon laten maken en toen zagen we het gat.
probleem is bij een grand vitara dat er een vooras in de weg zit, 2 opties vooras eronderuit of motor eruit. vooras zit zo dik in de tectyl en bende dat de motor maar gelicht moest worden.
nieuwe pan eronder, voor de zekerheid de voorste krukaskeerring ook maar vervangen die was toch besteld. alles terug gebouwd bleek de achterste krukaskeerring lek te zijn
hebben ze weer heel de motor eruit moeten halen.![]()
en het ergste is nog dat een maand daarvoor de versnellingsbak, koppeling en drukgroep waren vervangen.![]()
dus uiteindelijk alleen de materiaal kosten hoeven betalen
Ik heb een keer een telescopische magneet gekocht, daar heb ik al heel wat gereedschap en bouten mee naar boven kunnen halenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef daNpy het volgende:
Da's vies ja.
Ik ben een inbus 3 kwijt geraakt in mn BMW
Hij is er al wel weer ergens uitgevallen.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 01:09 schreef Isamara87 het volgende:
Genoeg fuck-ups hier gehad. Al is de volgende niet echt gerelateerd toch deel ik hem graag,
Maatje van me had een hagel nieuwe MB C-klasse gekocht voor zijn vrouwtje die werd namelijk jarig. Probleempje was dat vrouwtje mocht het pas weten op haar verjaardag, Dus of ik hem zolang even in de loods van mij kon zetten.
Das natuurlijk geen probleem help een maat graag uit de brand dus parkeer dat ding langs de stellage die vol ligt met motoren, Dagje later heb ik een blokje nodig pak de JCB en wil van de bovenste plank 8 meter hoog dat blokje even pakken, Had de JCB pas een paar dagjes dus ik was er nog niet zo hendig in om dat kreng te besturen ook het idee hebben om die C-klasse even aan de kant zetten kwam niet bij me op.
Heb het blokje en wil dat ie wat meer hendig op de vork ligt dus ik kut er wat mee flikkert me dat blok van de vork af, Resultaat Motorblok van een VW Passat dwars door het dak van die MB en dat was niet te repareren binnen 2 dagen, Gelukkig na lang bellen een zelfde exemplaar gevonden dat was het duurste fuck-upje wat ik hier gehad heb. En ik zat met een afgeschreven MB te kijken en dat ongelukje is me lang nagebleven.
Bij deze mijn eerste [zinvolle] post op dit forum.
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn.quote:
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, en wat vertel je ze? Zie je jezelf het schadeformulier al invullen? Vooral de situatieschets moet geweldig zijn.
Vast wel, maar niet zomaar binnen twee dagen. Nieuw dak erin laten zetten is slimmer denk ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:21 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nee maar zo n loods heb je niet als particulierzijnde. Ik denk toch dat er iets is als een bedrijfsverzekering.
Edit, klinkt een beetje raar maar die auto kan je dan toch ombouwen in een cabrio?
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:33 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Oja, ik weet er nog wel een, bij mijn vorige W123 in een sleutelgarage.
Bij het kleppen stellen draai je de motor met de bout op de krukas, daar zet je dan een ratel op. Alle klepjes netjes gesteld, kleppendeksel en aanverwante zaken gemonteerd en starten maar. Helaas zat de ratel nog op de krukas... echt een situatie waarin ik enorm veel geluk heb gehad, ik hoorde het bij het lopen van de motor meteen dus onmiddelijk uitgezet en de schade opgenomen. Radiateur en fan nog heel, bout van de krukas losgelopen.
Godnondeju dacht ik, dat komt niet meer goed (het was 17.30 uur op een zaterdag), maar na een meer grondige inspectie bleek eigenlijk de bout er nog een stukje in te zitten. Zo'n bout heeft een enorm aanhaalmoment, geen momentsleutel aanwezig die zo hoog ging, dus maar uitgerekend hoeveel graden aanhalen het dan was en een flinke pijp op de ratel gezet. Dat gedaan, motor gestart en hij liep weer prima, altijd gedaan ook totdat ik hem weg deed.
Vanaf nu hangt er altijd een speciaal briefje op het stuur bij werkzaamheden onder de kap met zoiets erop: Is al het gereedschap weg, controleer goed!
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zekerquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:49 schreef Alicey het volgende:
Mijnen zwager hebben een keer (onder het genot van een heleboel bier) een remblok verkeerd om gemonteerd. Heeft even geduurd eer we daar achter kwamen (zo nu en dan was er wel een vaag aanloopgeluid, maar er leek niet echt iets te blokkeren of aan te lopen) en heeft ook aardig wat moeite gekost om daarna de velg weer schoon te krijgen.
Dan komt er wel een deuk in je motorkapquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
daar las ik laatst een handige tip voor: leg je gereedschap (of je olievuldop bijv) altijd zo neer dat als je de motorkap dicht doet, hij niet sluit.
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:03 schreef CafeRoker het volgende:
En maar schelden dat die remblokken zo slecht pasten zeker
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan komt er wel een deuk in je motorkap
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden
Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel
Oh, dus dat is toch normaal?quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Als ze bezig zijn wordt er sowieso al zoveel gescholden dat ik er meestal niet bij blijf.
Bij mijn auto valt de motorkap niet met een klap dicht, dus ik kan me niet voorstellen dat het zo erg misgaat. Als je hem dichtslaat dan werkt het inderdaad niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Dat vind ik ook nogal een gevaarlijke manier inderdaad, eigenlijk is het beter om helemaal geen gereedschap / onderdeeltjes te laten liggen maar het sluipt er nou eenmaal in.
Tuurlijk Al duurde het wel een maand of 6 voor ze uitkeerde, Hoop gedonder mee gehad laten we het daar maar op houden. Is al wat jaartjes terug en foto's heb ik er niet meer van anders had ze er wel bij gepleurd.quote:
Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan komt er wel een deuk in je motorkap
Vaak genoeg gehoord dat iemand nog een stuk gereedschap bovenop het motorblok (of de stukken plastic tegenwoordig) had liggen, motorkap dicht laten vallen en toen kwam er een mooie punt omhoog in het midden
Of je moet het natuurlijk vooraan bij de sluiting leggen, als dat kan, dan werkt die theorie wel
Did that tooquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:27 schreef Oksel het volgende:
Startkabel op m'n BMW verkeerd aangesloten. Godzijdank zit er een beveliging in, die er dus uitging. Die heb ik nu omgelust.
ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherpquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb wel eens mijn motorkap laten dichtklappen met een lege oliefles zonder dop eronder die op de kop lag.
Die hield de motorkap op spanning, en kreeg ik dus niet meer open.
Even wat harder trekken en toen brak de kabel van de motorkapontgrendeling.
Uiteindelijk via de binnenkant van de voorbumper met een haakse schroevendraaier ( ja die gebruik je nooit he), de grill gedemonteerd en toen alles losgekregen.
Zo werd een klusje om de olie bij te vullen wat normaal in 5 minuten gedaan werd nu 2 uur
Wel even mee bezig geweest dus ?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:59 schreef densmee het volgende:
[..]
ik heb dat wel eens bij mijn unimog gehad, dan is de afstand van bumper tot slot wel erg groot en metaal is daar ook best scherp
Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:29 schreef Rensjebree het volgende:
Een fuckup is het niet echt.. meer een baalmoment!
Ik moet de wiellagers vervangen van de golf 2 van m'n chick..
rechts wou alles er netjes af.. wonder boven wonder..
Alleen links wou de stuurkogel niet los laten...
Dus heb ik hem er af moeten slijpen
Het jammere is dat deze op de stuurstang (spoorstang) zit geknepen..
Dus niet zo even een nieuwe stuurkogel er op kan zetten...
Kan ik dus een heel nieuwe stuurstang met stuurkogel gaan kopen...
En die moet ik vandaag zien te krijgen/vinden...
op ebay kosten ze geen drol... Alleen zal dat bij de dealer wel anders zijn..
waarschijnlijk wou de moer niet los....quote:Op zaterdag 25 juni 2011 09:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als de stuurkogel niet los wil doe je iets fout. Met een paar keer flink laten schrikken gaan ze altijd wel. Als laatste redmiddel kun je hem nog warmstoken. Doorslijpen heeft weinig zin.
Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
waarts
[..]
waarschijnlijk wou de moer niet los....
dan is het idd meestal slijpen
verkeerde gereedschap?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoe kan de moer nu niet los willen? Sorry hoor, maar dan kom je echt met het verkeerde gereedschap.
Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
verkeerde gereedschap?
ooit gehoord van roest????? en een kapotte spoorstangkogel welke vrolijk meedraait in zn huis?, de luchtsleutel krijgt hem dan ook niet los, warm gestookt of niet.... soms is de flex de enige optie
ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Grote luchthamer + eventueel grote griptang/sokkentang om een meedraaiende kogel een beetje weerstand te geven.
Zelfs van vrachtwagens met m24 draad die gruwelijk vastgerot kunnen zitten gaan ze zo los.
Goed los laten schrikken is belangrijker dan hard er aan trekken met een sleutel.
Done thatquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:54 schreef vannelle het volgende:
En als die moer niet los wil kan het nog wel eens helpen om een krik onder de stuurstang te zetten waardoor de fuseepen wat vaster komt te zitten. Of een klem er op.
En als de kogel niet uit de fusee wil: fusee ondersteunen, moer tot bovenaan de pen draaien en meppen maar.
Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik gebruik echt wel een zware luchtsleutel kan ik je vertellen, enig idee uberhaub hoe weinig ruimte je soms hebt voor een spoorstang kogel moer?
Zijkant van de slijpschijf scheef er opquote:Op zondag 26 juni 2011 12:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je er met een lange krachtdop op een zware luchthamer niet bijkomt, hoe kom je er met een slijptol dan wel bij?
Doen mijn beide gas bakken ook als de tank te leeg is en/of in de zon gestaan hebbenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |