Ach ja, beter zo'n faalaktie als dat er weer echt iets stuk was, ik was allang blij dat ik weer verder kon rijdenquote:
dat geimproviseerde peilstokkiequote:Op maandag 2 mei 2011 20:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ach ja, beter zo'n faalaktie als dat er weer echt iets stuk was, ik was allang blij dat ik weer verder kon rijden
Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampjequote:Op maandag 2 mei 2011 20:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nope, bij de meeste brommers rijd je op de dagteller
de mijne heeft gewoon een meter en die is toch al wat jaartjes ouder dan de AT van SDquote:Op maandag 2 mei 2011 20:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampje
Nah, het oudere type van mijn motor, de RD04 had dat idd ook, maar op de RD07 en nieuwer zit een tripmeter met 3 telfunktie's, en eentje daarvan gebruik je dus als dagteller, en da's genoeg vonden ze bij Honda, en toen hebben ze die andere lampies weggelatenquote:Op maandag 2 mei 2011 20:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampje
Ja, daar stond hij op sinds vrijdagavond omdat hij niet wilde lopen in eerste instantiequote:
De's vervelend ja, heeft een maat van me ook wel eens gehadquote:Op maandag 2 mei 2011 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, daar stond hij op sinds vrijdagavond omdat hij niet wilde lopen in eerste instantie
Erg snel jah...quote:Op maandag 2 mei 2011 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
Dan ben je vrij rap de auto weer uit gok ik zo![]()
Erger dan goor.quote:
quote:Op maandag 2 mei 2011 21:36 schreef rene29 het volgende:
Niet echt klus related, wel beetje dom.
Heb ooit een Nissan March (Micra in europa) gehad.
Daar heb ik heel lang mee rond gereden, zonder problemen.
(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
maar waar komt je airco lucht dan uit? normaal gaat lucht gewoon door het kachel radiatortje die pas warm word als er koelwater van de motor door mag via de knop.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:36 schreef rene29 het volgende:
Niet echt klus related, wel beetje dom.
Heb ooit een Nissan March (Micra in europa) gehad.
Daar heb ik heel lang mee rond gereden, zonder problemen.
(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
Misschien zat 't stof in de kachelventilator?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:28 schreef T42 het volgende:
[..]
maar waar komt je airco lucht dan uit? normaal gaat lucht gewoon door het kachel radiatortje die pas warm word als er koelwater van de motor door mag via de knop.
Aiaiai. Altijd zeker zijn dat een auto stabiel staat, zeker op een helling. Maarja, dat hoef ik je nu niet meer te vertellenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:51 schreef loveli het volgende:
Lang geleden op een mooie zomerochtend na een nachtdienst de remblokken even vervangen (auto van m'n pa). Auto op assteunen, wiel eraf. Vergeten blokken voor de achterwielen te zetten en niet bedacht dat het licht hellend terrein was. Auto knalt eraf, remschijf op de grond en een assteun door bodemplaat. Heb het pas aan pa verteld toen de auto al lang en breed weg was.
Nog langer geleden op een even zonnige ochtend na een nachtdienst... ruitenwissermotor vervangen. Sta ik daar met het mechaniek in m'n hand, kom ik op het geweldige idee dat ik wil zien hoe het stangenstelsel heen en weer gaat. Met de ene hand onder de motorkap en de andere uitgerekt door het open raam de schakelaar aangezet.
Blijkt het ding niet heen en weer te bewegen, maar rond te draaien, precies over m'n vinger heen. Met veel moeite al vasthoudend en bloedend de hendel omgezet. Het litteken zit er nog. De auto is al lang schroot (was het toen al, want renault).
Ik klus niet meer na een nachtdienst.
das vaak de zelfde ventilator als van de aircoquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:04 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Misschien zat 't stof in de kachelventilator?
Haha... vraag me niet hoe een verwarmings/koelsysteem van een auto werkt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:09 schreef T42 het volgende:
[..]
das vaak de zelfde ventilator als van de airco
Altijd baas boven baas hè.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Gummiebeer het volgende:
Vandaag een keer geen fuckup!![]()
Radiateur vv van de cuore. Klusje van een uur inclusief testrit. Toch 1 kleine fuckup schiet me te binnen, boutje afgebroken tijdens losdraaien van de fan..
Btw, het had een grote fuckup kunnen worden als ik was doorgereden met de oude radiateur, dan had ik de koppakking moeten vv en dat was zeker een fuckup geworden denk ik zomaar.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:30 schreef zeeeend het volgende:
Dop uit een ratel op het luchtfilter laten liggen,en toen de motorkap dichtgegooid .
(He ,een bultje )
Auto uitgezuigd,rechterportier niet goed gesloten ,hard achteruit de garage uit.
Deur vliegt open en komt de muur tegen .
De mooiste (vind ik ) was niet van mijzelf .
Kennis zijn oldtimer tectyleren ,had alleen geen gaatjes in de koker maar in de bodem geboord .
Goed zijn best gedaan met die lans dus toen de brug naar beneden kam,had hij ook getinte ramen en een zwart interieur.
pics?quote:Op donderdag 5 mei 2011 04:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Krukaslagers vervangen, lagers bestellen, op het doosje staat de goede maat, lagers waren in feite te ruim, op de verpakking stond 0.75(3e overmaat)maar in werkelijkheid zaten er 0.25 in, 1e overmaat.
Gevolg? Gat in het carter, gebroken zuiger + drijfstang, onderblok en cilinderkop naar de eeuwige jachtvelden, krukas compleet gesloopt.. ja dat was wat
Ik zal morgen eens een foto maken van de verrotte drijfstang die eruit kwam vliegen
Volgens mij gaat dat niet ivm de weerstand.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ken daar nog wel een variant op met een kabelboom van een deur![]()
Mooi ruk Barca, misschien ff meten en een stukkie kabel vervangen?
quote:Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
Nou, ik heb er weer eentje:
Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.
De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.
Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
Waren ze een jaar geleden al eigendom van FIAT?quote:Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
...De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren....
Dat heb ik ook eens gehad. Alleen dan moet je "kabel van de ABS sensor" vervangen door "kruis van mijn overall". Maar met een kabel voor de ABS is het natuurlijk nogal wat vervelender. Succes !quote:Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:
Nou, ik heb er weer eentje:
Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.
De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.
Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
Ik heb wel eens door een kriksteun heengekrikt. Sta je ook rar te kijken, auto was toch iets rotter als gedacht. ')quote:Op maandag 23 mei 2011 15:24 schreef Metro2005 het volgende:
- keer een krik die niet helemaal op de goede plek zat, (daar ging de dorpel)
- keer uit enthousiasme je net opgehaalde velgjes en banden on de de auto schroeven ... ohja
de banden waren nog niet opgepomptkon ik de hele boel er weer af halen.
- Motorblok schoonmaken met dat speciale spul ervoor om te ontvetten, even afspoelen en... niet meer starten. Bougies verdronken :' ) (letterlijk)
Verder alleen maar heel veel kleine dingetjes zoals per ongeluk klepjes afbreken als je ergens mee bezig bent en dat soort ongein
Het was wel lekker als je weer eens op de ANWB stond te wachten dat het niet zo warm werd in de autoquote:
Denk een heel nieuw server oprichtenquote:
dit is alleen als hij op campinggas looptquote:Op maandag 23 mei 2011 21:12 schreef Barcaconia het volgende:
Die zit naast de stelschroef van je krukaskeerring.
de oliefilterquote:Op maandag 23 mei 2011 21:08 schreef 2cv het volgende:
Een oliedruksensor met een kliksystem in het oliefilter
Ik vond je verhaaltje gewoon leuk om te lezen, zie het als compliment!quote:
Dat dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:43 schreef 2cv het volgende:
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
auwquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |