abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 20:23:28 #151
179522 Sjoegerd
Sjoegerd
pi_96266019
Mooi werk weer SD _O-
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 2 mei 2011 @ 20:27:01 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96266242
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
Mooi werk weer SD _O-
Ach ja, beter zo'n faalaktie als dat er weer echt iets stuk was, ik was allang blij dat ik weer verder kon rijden w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:31:22 #153
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_96266550
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ach ja, beter zo'n faalaktie als dat er weer echt iets stuk was, ik was allang blij dat ik weer verder kon rijden w/
dat geimproviseerde peilstokkie _O_
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 2 mei 2011 @ 20:33:53 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96266698
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nope, bij de meeste brommers rijd je op de dagteller ;)
Bij ouwe hokken misschien, de mijn heeft gewoon een lampje :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96267014
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

de mijne heeft gewoon een meter en die is toch al wat jaartjes ouder dan de AT van SD
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96267039
SD..........prutser :+
  maandag 2 mei 2011 @ 20:42:03 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96267134
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nah, het oudere type van mijn motor, de RD04 had dat idd ook, maar op de RD07 en nieuwer zit een tripmeter met 3 telfunktie's, en eentje daarvan gebruik je dus als dagteller, en da's genoeg vonden ze bij Honda, en toen hebben ze die andere lampies weggelaten :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 mei 2011 @ 20:48:01 #158
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96267480
Handig. Maar heb je dan ook een reserve?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:53:33 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96267774
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:48 schreef daNpy het volgende:
Handig. Maar heb je dan ook een reserve?
Ja, daar stond hij op sinds vrijdagavond omdat hij niet wilde lopen in eerste instantie :|W
  maandag 2 mei 2011 @ 20:55:58 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96267894
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, daar stond hij op sinds vrijdagavond omdat hij niet wilde lopen in eerste instantie :|W
De's vervelend ja, heeft een maat van me ook wel eens gehad :D
  maandag 2 mei 2011 @ 21:36:19 #161
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96270331
Niet echt klus related, wel beetje dom.

Heb ooit een Nissan March (Micra in europa) gehad.
Daar heb ik heel lang mee rond gereden, zonder problemen.
(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:47:30 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96271081
Dan ben je vrij rap de auto weer uit gok ik zo :D _O-
  maandag 2 mei 2011 @ 21:49:27 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96271218
Bah das echt goor.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:50:25 #164
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96271285
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
Dan ben je vrij rap de auto weer uit gok ik zo :D _O-
Erg snel jah...

Het schoonmaken achteraf was erger....
  maandag 2 mei 2011 @ 21:52:21 #165
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96271400
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef daNpy het volgende:
Bah das echt goor.
Erger dan goor.
Je houdt hier geen rekening mee, dus je bent nog gewoon aan t inademen wanneer dat kreng begint te blazen.
Stel je een stofzuiger voor, die in geen 5 jaar geleegd is, die plotseling andersom blaast, en je hebt de monding van de slang zo'n beetje in je gezicht....

Zoiets dus :(
pi_96273430
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:36 schreef rene29 het volgende:

(Woon in de Filipijnen, vrij warm over het algemeen, dus gebruik alleen de aircon)
Tot dat ik op een gegeven moment, tijdens een uitje, in Baguio terecht kwam. Dit is de hoogst gelegen stad in de Filipijnen. Laat in de nacht dachten wij nog een stukje te willen gaan rijden, op zoek naar een leuke plek om uit te gaan.
Het was hier "frisjes" vergeleken met wat wij gewend waren, dus ik dacht, laat ik de verwarming ns aanzetten.
Geen goed idee in een auto waar de verwarming naar alle waarschijnlijkheid nooit heeft aangestaan.
Alle opgebouwde stof van 10 jaar kwam in 1 keer uit de ventilatieopeningen blazen.....
_O-
ik wil ook graag weer naar de Filipijnen :@
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:28:23 #167
53151 T42
Pinball Wizard
pi_96284783
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:36 schreef rene29 het volgende:

maar waar komt je airco lucht dan uit? normaal gaat lucht gewoon door het kachel radiatortje die pas warm word als er koelwater van de motor door mag via de knop.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:04:08 #168
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_96285593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:28 schreef T42 het volgende:

[..]

maar waar komt je airco lucht dan uit? normaal gaat lucht gewoon door het kachel radiatortje die pas warm word als er koelwater van de motor door mag via de knop.
Misschien zat 't stof in de kachelventilator?
  Vis een optie? dinsdag 3 mei 2011 @ 12:51:40 #169
70532 loveli
N
pi_96291100
Lang geleden op een mooie zomerochtend na een nachtdienst de remblokken even vervangen (auto van m'n pa). Auto op assteunen, wiel eraf. Vergeten blokken voor de achterwielen te zetten en niet bedacht dat het licht hellend terrein was. Auto knalt eraf, remschijf op de grond en een assteun door bodemplaat. Heb het pas aan pa verteld toen de auto al lang en breed weg was.

Nog langer geleden op een even zonnige ochtend na een nachtdienst... ruitenwissermotor vervangen. Sta ik daar met het mechaniek in m'n hand, kom ik op het geweldige idee dat ik wil zien hoe het stangenstelsel heen en weer gaat. Met de ene hand onder de motorkap en de andere uitgerekt door het open raam de schakelaar aangezet.
Blijkt het ding niet heen en weer te bewegen, maar rond te draaien, precies over m'n vinger heen. Met veel moeite al vasthoudend en bloedend de hendel omgezet. Het litteken zit er nog. De auto is al lang schroot (was het toen al, want renault).

Ik klus niet meer na een nachtdienst.
crap in = crap out
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:55:22 #170
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96291230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:51 schreef loveli het volgende:
Lang geleden op een mooie zomerochtend na een nachtdienst de remblokken even vervangen (auto van m'n pa). Auto op assteunen, wiel eraf. Vergeten blokken voor de achterwielen te zetten en niet bedacht dat het licht hellend terrein was. Auto knalt eraf, remschijf op de grond en een assteun door bodemplaat. Heb het pas aan pa verteld toen de auto al lang en breed weg was.

Nog langer geleden op een even zonnige ochtend na een nachtdienst... ruitenwissermotor vervangen. Sta ik daar met het mechaniek in m'n hand, kom ik op het geweldige idee dat ik wil zien hoe het stangenstelsel heen en weer gaat. Met de ene hand onder de motorkap en de andere uitgerekt door het open raam de schakelaar aangezet.
Blijkt het ding niet heen en weer te bewegen, maar rond te draaien, precies over m'n vinger heen. Met veel moeite al vasthoudend en bloedend de hendel omgezet. Het litteken zit er nog. De auto is al lang schroot (was het toen al, want renault).

Ik klus niet meer na een nachtdienst.
Aiaiai. Altijd zeker zijn dat een auto stabiel staat, zeker op een helling. Maarja, dat hoef ik je nu niet meer te vertellen :')

Dat van die draaiende ruitenwisser klinkt ook bekend. Ik heb het ook ooit gehad met een koplampwisser. Ik werken aan het ding en een maat even aanzetten om te testen. Zat ik met mijn vinger tussen de koplamp en bumper klem en dat wisserarmpje er tegenaan duwen zodat ik niet weg kon. aaauw.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:09:15 #171
53151 T42
Pinball Wizard
pi_96303821
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:04 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Misschien zat 't stof in de kachelventilator?
das vaak de zelfde ventilator als van de airco ;)
pi_96304793
geen fuck maar meschien wel leuk om te delen,

klant komt binnen met de klacht dat er "iets"bonkt.

nou ja even wezen proefrijden, vond direct al dat de achteras erg zwaberig was(geluid zat ook op de achteras), dus de brug op, en maar eens kijken

bleek de bevestiging van een schokdemper finaal door midden te zijn gebroken

en de bovenste bevestings oog

dinsdag 3 mei 2011 @ 19:06:09 #173
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96306568
:') er was na een half jaar geklust te hebben aan de auto ineens een probleem.. ineens.
Toen elk wiel zijn eigen ride height had.

contact opgenomen met fabrikant van mijn onderstel : Tein uit japan..:{
een gefrustreerde japanner zo ver kunnen krijgen dat hij mijn onderstel daarheen laat komen om te rebuilden ...

vanmorgen 400 km gereden voor nieuwe goede draagarmen ( FLCA's ).... dude in zuid limburg :{

kom ik terug bij huis.. zegt mijn autospuiter..
Oja..puma

je hebt je wielen verkeerd gemonteerd he, 1 achterwiel zit voor en 1 voorwiel zit achter....

oja :'(
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Spellchecker donderdag 5 mei 2011 @ 02:42:04 #174
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_96374747
Een flinke, niet heel erg slimme, fuckup met mijn (nu nog) eigen Golf MK1 Cabrio...

Doel 'klus': kijken of de opvoerpomp in de brandstofpomp nog werkte.

Op de vlotter zitten 2 brandstofleidingen, 1 is retour, andere is aanlevering (wist alleen niet welke..). Dus omstebeurten 1 daarvan afgedopt (want geen trek in auto onder de benzine) en op de aansluiting daarvan op de vlotter een andere slang, die naar een lege emmer leidde.

Motor laten draaien om te kijken of er brandstof de emmer in liep. Was niet zo. Gek genoeg bleef de motor echter maar lopen, wat natuurlijk gek is; immers 1 van de aansluitingen zit er niet op :? Op een gegeven moment begint er toch wat benzine langs de afdopping te sijpelen; conclusie -> dat is de retourleiding. Omgewisseld en zelfde verhaal nog een keer. Motor blijft normaal lopen, maar ook hier begint er na een poosje benzine langs de afdopping te sijpelen, terwijl er uit de vlotter ook op die aansluiting geen benzine de emmer in loopt.. Dan begint ineens de motor een tikkend geluid te produceren en ineens valt me ook de nodige witte rook op, die uit de uitlaat komt. Uitzetten dus die handel!

Olie gecontroleerd: peilstok droog 4.gif
Uit automatisme ook meteen koelvloeistof controleren; veel witte rommel erin 4.gif

Kortom; door op strategische wijze overdruk in het brandstofsysteem (en dus de verbrandingskamers) te genereren de koppakking opgeblazen. 600-700 euro zo de lucht in, plus een hoop gezeik om de rommel inwendig weer een beetje gereinigd te krijgen 14.gif
Tevens -purist.
  Forum Admin donderdag 5 mei 2011 @ 04:05:59 #175
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_96375232
Krukaslagers vervangen, lagers bestellen, op het doosje staat de goede maat, lagers waren in feite te ruim, op de verpakking stond 0.75(3e overmaat)maar in werkelijkheid zaten er 0.25 in, 1e overmaat.

Gevolg? Gat in het carter, gebroken zuiger + drijfstang, onderblok en cilinderkop naar de eeuwige jachtvelden, krukas compleet gesloopt.. ja dat was wat :')

Ik zal morgen eens een foto maken van de verrotte drijfstang die eruit kwam vliegen :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_96376325
Met 140 km per uur, klapband linksvoor.

Op de snelweg meest linkerbaan. Auto wilde natuurlijk naar links, maar na een stevige ruk aan het stuur naar rechts, belande ik toch nog net op de vluchtstrook.

Ik heb niet veel vrienden gemaakt, met degenen die achter mij op de snelweg waren.

De fuck up was dat ik van plan was om de banden te vervangen. Ik wist echter niet dat er illegale opnieuw gerubberde banden onder lagen.

http://img139.imageshack.us/img139/5438/hpim1056.jpg (copy/paste deze link)

http://img4.imageshack.us/img4/7154/hpim1057o.jpg (copy/paste deze link)

http://img375.imageshack.us/img375/9431/hpim1058.jpg (copy/paste deze link)
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:17:15 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96376507
Zat die band onder je rode Suzuki kart?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_96376647
Nee onder mijn vorige gx 100. Banden hadden 8 mm profiel, maar waren uitgedroogd.
Wilde ze nog vervangen, maar was te laat ermee.

Nu heb ik goede bridgestone banden eronder. Onder mijn rode GX 100.
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:26:50 #179
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96376702
OK. Als je auto (bijna) onder Monumentenzorg gaat vallen moet je er wat voorzichtiger mee omgaan. :P

Banden ouder dan 6 jaar heb je zoveel meer aan als je een beetje van doorrijden houdt.
Je oma kan na 8 jaar nieuwe banden gaan halen. Winterbanden zijn na 4 jaar ook wel aan vervanging toe.
pi_96380083
Ook een paar fuckup's.

Met de Nissan Sunny '89 weer naar huis na 2 weken oefening. Ik wist dat de radiateur iets lek was dus standaard kannetje kvs in de auto liggen. Motorkap open, dopje radiateur eraf gedraaid, kvs bijvullen en rijden maar. 25km later ging de temperatuurmeter in het rode staan. Gestopt, motorkap los en.. overal kvs. Ik was vergeten het dopje er weer op te doen :|W Gelukkig lag het dopje nog op de plastic carterbeschermkap.

Carterpakking vv van de R25. Ging hardstikke goed! Opnieuw olie erin gedaan en rijden maar om samen met een maatje om een dikke te roken. Auto geparkeerd op een achteraf weggetje om nog even te checken of er geen olie lekte.. Het gutste eruit! Ik had de boutjes te vast aangedraaid zodat de nieuwe pakking weer gescheurd was :|W
Als een maniak terug naar huis geraced, je kon het oliespoor volgen tot aan mn huis. Gelukkig geen schade aan het blok gehad en opnieuw aan het sleutelen gegaan.

Boodschappen autootje had een lekke achterband. Krikje gepakt en opgekrikt. Wieltje eraf, reservebandje gepakt en krak! Krik dwars door de kokerbalk.
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:14:13 #181
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_96401738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:09 schreef T42 het volgende:

[..]

das vaak de zelfde ventilator als van de airco ;)
Haha... vraag me niet hoe een verwarmings/koelsysteem van een auto werkt.
Ik weet inmiddels wel dat de warme lucht ergens toch door een andere slang gaat dan de lucht van de aircon....
pi_96690558
Dop uit een ratel op het luchtfilter laten liggen,en toen de motorkap dichtgegooid .
(He ,een bultje )

Auto uitgezuigd,rechterportier niet goed gesloten ,hard achteruit de garage uit.
Deur vliegt open en komt de muur tegen .

De mooiste (vind ik ) was niet van mijzelf .
Kennis zijn oldtimer tectyleren ,had alleen geen gaatjes in de koker maar in de bodem geboord .
Goed zijn best gedaan met die lans dus toen de brug naar beneden kam,had hij ook getinte ramen en een zwart interieur.
pi_96696460
Vandaag een keer geen fuckup! *)

Radiateur vv van de cuore. Klusje van een uur inclusief testrit. Toch 1 kleine fuckup schiet me te binnen, boutje afgebroken tijdens losdraaien van de fan..

Btw, het had een grote fuckup kunnen worden als ik was doorgereden met de oude radiateur, dan had ik de koppakking moeten vv en dat was zeker een fuckup geworden denk ik zomaar. :o
  Spellchecker donderdag 12 mei 2011 @ 20:58:38 #184
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_96716210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Gummiebeer het volgende:
Vandaag een keer geen fuckup! *)

Radiateur vv van de cuore. Klusje van een uur inclusief testrit. Toch 1 kleine fuckup schiet me te binnen, boutje afgebroken tijdens losdraaien van de fan..

Btw, het had een grote fuckup kunnen worden als ik was doorgereden met de oude radiateur, dan had ik de koppakking moeten vv en dat was zeker een fuckup geworden denk ik zomaar. :o
Altijd baas boven baas hè.
Tevens -purist.
pi_96720545
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:30 schreef zeeeend het volgende:
Dop uit een ratel op het luchtfilter laten liggen,en toen de motorkap dichtgegooid .
(He ,een bultje )

Auto uitgezuigd,rechterportier niet goed gesloten ,hard achteruit de garage uit.
Deur vliegt open en komt de muur tegen .

De mooiste (vind ik ) was niet van mijzelf .
Kennis zijn oldtimer tectyleren ,had alleen geen gaatjes in de koker maar in de bodem geboord .
Goed zijn best gedaan met die lans dus toen de brug naar beneden kam,had hij ook getinte ramen en een zwart interieur.
:') dat is haast total loss, voordat je dat zuiver hebt gepeuterd is de rest van de auto weggerot
pi_96724905
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2011 04:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Krukaslagers vervangen, lagers bestellen, op het doosje staat de goede maat, lagers waren in feite te ruim, op de verpakking stond 0.75(3e overmaat)maar in werkelijkheid zaten er 0.25 in, 1e overmaat.

Gevolg? Gat in het carter, gebroken zuiger + drijfstang, onderblok en cilinderkop naar de eeuwige jachtvelden, krukas compleet gesloopt.. ja dat was wat :')

Ik zal morgen eens een foto maken van de verrotte drijfstang die eruit kwam vliegen :P
pics?
  zondag 22 mei 2011 @ 23:34:38 #187
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97182666
Nou, ik heb er weer eentje:

Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.

De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.

Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:39:20 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97182859
Ik ken daar nog wel een variant op met een kabelboom van een deur :|W

Mooi ruk Barca, misschien ff meten en een stukkie kabel vervangen?
  zondag 22 mei 2011 @ 23:41:09 #189
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97182954
Dat dacht ik ook ja, maar ik heb deze week geen tijd daarvoor, dan moet ik het iemand anders laten doen. Dat probeer ik zsm te regelen.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:47:44 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97183232
sterkte ;(
  zondag 22 mei 2011 @ 23:50:55 #191
179522 Sjoegerd
Sjoegerd
pi_97183376
Dat is verdomd klote Barca :X
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_97183543
_O- _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_97183708
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ken daar nog wel een variant op met een kabelboom van een deur :|W

Mooi ruk Barca, misschien ff meten en een stukkie kabel vervangen?
Volgens mij gaat dat niet ivm de weerstand.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 22 mei 2011 @ 23:58:34 #194
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97183731
quote:
8s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef Barcaconia het volgende:

Mijn Jeep staat op de wachtlijst om naar de keuring te gaan voor Belgisch kenteken. Voordat hij daar naartoe gaat dacht ik, ik maak hem nog even in orde.

De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren. Er waren wat dingen die echt roestig waren dus ik moest even met een schuurpapiertje aan de gang.
Dat ging natuurlijk niet vlug genoeg dus dan maar even het boormachientje pakken met een staalborstelkop.
Door onoplettendheid en te haastig werken kwam de kop verstrikt in de kabel van de ABS sensor. Meteen uitgezet natuurlijk maar toch is ie 3x om de boormachine heengedraaid.

Ik hoopte dat het nog mee kon vallen maar na het starten was het hele dashboard mooi verlicht met ABS, ESP en BAS lampjes dus helaas, die keuring in België kan ik deze week afzeggen.
:X
  maandag 23 mei 2011 @ 00:12:33 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97184315
quote:
...De bodem bleek wel erg matig te zijn voor een auto van een jaar oud dus meteen even de hele boel tectyleren....
Waren ze een jaar geleden al eigendom van FIAT? :P
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 00:17:54 #196
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97184505
quote:

Dat heb ik ook eens gehad. Alleen dan moet je "kabel van de ABS sensor" vervangen door "kruis van mijn overall". Maar met een kabel voor de ABS is het natuurlijk nogal wat vervelender. Succes !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97186822
Ik hetzelfde met een broekspijp.. :')
Sterkte ermee Barca, al heb ik zo'n vermoeden dat dat wel goed gaat komen. ;)
Nee.
pi_97187845
Iemand liet mij een keer schrikken toen ik met de haakse slijper bezig was, dat heeft me heel wat haar gekost (staart erin gedraaid :X ) Gelukkig had ik heel lang haar, maar deed wel pijn :X
  maandag 23 mei 2011 @ 09:07:35 #199
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_97188758
Je remklauwen schoonmaken + spuiten, ze er weer op zetten en de achterste 2 remklauwen omwisselen zodat links rechts zit en andersom. Natuurlijk niet bij nagedacht want he, ze zijn toch precies hetzelfde.

Drie en een halve dag met 2 maatjes bezig om die auto te ontluchten....het ging maar niet.

Wat bleek, doordat de achterste 2 waren omgewisseld zaten de ontluchtingsnippels onder ipv boven :') Heeft me nog 1500 euro bij een malafide dealer gekost :')
Op elke fokker past een bril.
pi_97200906
ringsleutel op de krukas laten zitten na stellen van de kleppen
en dan starten.

*KLENG* v-snaar poulie erafgedraaid :X

toch tof dat ik die poulie zonder speciaal gereedschap er weer netjes, origineel en stevig op heb gekregen

oh, dit was trouwens de 2e keer :')
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 23 mei 2011 @ 15:24:43 #201
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97201814
- keer een krik die niet helemaal op de goede plek zat, (daar ging de dorpel :X)
- keer uit enthousiasme je net opgehaalde velgjes en banden on de de auto schroeven ... ohja
de banden waren nog niet opgepompt :+ kon ik de hele boel er weer af halen.
- Motorblok schoonmaken met dat speciale spul ervoor om te ontvetten, even afspoelen en... niet meer starten. Bougies verdronken :' ) (letterlijk)

Verder alleen maar heel veel kleine dingetjes zoals per ongeluk klepjes afbreken als je ergens mee bezig bent en dat soort ongein :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 23 mei 2011 @ 15:26:57 #202
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97201911
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:24 schreef Metro2005 het volgende:
- keer een krik die niet helemaal op de goede plek zat, (daar ging de dorpel :X)
- keer uit enthousiasme je net opgehaalde velgjes en banden on de de auto schroeven ... ohja
de banden waren nog niet opgepompt :+ kon ik de hele boel er weer af halen.
- Motorblok schoonmaken met dat speciale spul ervoor om te ontvetten, even afspoelen en... niet meer starten. Bougies verdronken :' ) (letterlijk)

Verder alleen maar heel veel kleine dingetjes zoals per ongeluk klepjes afbreken als je ergens mee bezig bent en dat soort ongein :+
Ik heb wel eens door een kriksteun heengekrikt. Sta je ook rar te kijken, auto was toch iets rotter als gedacht. ')
  maandag 23 mei 2011 @ 16:12:04 #203
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97203944
Bedenk me net nog een keer.. oliepeil was wat laag dus ik bijvullen. Motor liep lekker soepel dus ik ga karren met dat ding en ineens een enorm mistgordijn achter me aan :o beetje teveel erin gegooid. Hoe kan dat nou? Uiteindelijk auto weggesleept en olie eruit laten lopen bij de ANWB :X bleek achteraf dat de parkeerplaats nogal scheef liep waardoor de peilstok niet de juiste hoeveelheid aangaf maar veel minder dan erin zat |:(

En een open dak dat lekte. ik rubbers eraf gehaald, ingevet. Boel netjes schoongemaakt, afvoerbuisjes doorgeblazen etc etc. boel weer teruggeplaatst.
Daarna de eerste hoosbui. Ik ging ervanuit dat mijn harde werk vruchten had afgeworpen dus ik ging in de auto zitten om weg te rijden. PLONS.

:{

autostoel doorweekt, zwembad onder de stoel en alles zeiknat. :{

Sloten de rubbers niet helemaal goed aan |:(

Dat heeft me een dag lang stoken met kacheltjes gekost (met raampjes open) om alles weer droog te krijgen. en het heeft daarna nog een maand gemeurd in die auto :r
Dat open dak was trouwens niet echt lekvrij meer te krijgen, aangezien het toch een kansloze auto was in alle andere opzichten heb ik het maar gewoon helemaal dichtgekit :+

En de hoeveelheid zadelklemmen op mijn fiets die ik al aan bonken heb gedraaid zijn ook al bijna ontelbaar :') o nog een klein beetje vaster , nog een beetje , krak. Weer een boutje naar de klote.

Over boutjes gesproken: hee de achterklep van mijn auto rammelt, ik denk dat het het slot is van de klep. Boutjes los, versteld, boutjes weer vast. Hmm vast genoeg? neuh, vaster draaien, nog vaster , nog va.. KRAK . Kopje in je dop. :X uitboren is echt een fijn klusje ^O^

Pff ik weet er gewoon nog 1 :') :
Bij een citroen BX was de riem vd aircopomp gaan gillen, die moest dus gespannen worden. Op zich niet zo erg maar het was een multiriem waar ook de hydraulische pomp op zat en die riem moet dus echt FLINK strak staan wil alles werken. De aircopomp zit op ongeveer 3 cm van het schutbord af dus dat was een fijn staaltje pielen. Ik lig onder de auto, ben bezig met een steeksleutel, om de boel goed strak te zetten wilde ik met een hamer de boel een tikje geven terwijl de bout bijna vastzat, je raadt het al. Die hamer gleed uit mijn handen en zo tegen mijn slaap aan :X en toen ik uit reflex omhoog kwam stootte ik mijn harses tegen de onderkant vd auto :X Dat deed best pijn.
Uiteindelijk bleek dat het spannen van bovenaf makkelijker ging :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 23-05-2011 16:21:25 ]
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 16:47:14 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97206087
Wie neemt dan ook een BX met airco :')
  maandag 23 mei 2011 @ 16:53:56 #205
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97206400
quote:
12s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:47 schreef 2cv het volgende:
Wie neemt dan ook een BX met airco :')
Het was wel lekker als je weer eens op de ANWB stond te wachten dat het niet zo warm werd in de auto :+
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 17:02:01 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97206824
:D ^O^
pi_97212794
:') :') omg _O-

Mijn grootste blunder is denk ik toch wel een motorblok opblazen van een Frote Escrot. _O-

Ik had de contactpuntjes en de hele rotor vervangen van de auto (carburateurtje).
Maar bleek dat ik de rotor 180* graden verkeerd op heb gezet waardoor ie niet wou aanslaan natuurlijk...
Dus deze turq denkt van hey! Ipv de rotor 180* graden om te draaien kan ik net zo goed alle Bougie kabels toch 2 plaatsen opschuiven? Heb ik het gelijk goed.

Dus zo gezegd zo gedaan, auto proberen te starten: wrowp wrowp wrowp boem boem wrowp wrowp.
(wrowp is dat aandraai geluid v.d. startmotor)

Nou dat klonk zo leuk dat ik maar door ging met doorstarten met vol gas :')

Toen ging het zo: wrowowowowowowowowp - wrowowowoowowowowow - boem, boem BOEEEEMMMMMM.

:')

De oliedop vloog serieus 15 meter verder en allemaal rook vanuit de olie vul gat.
Wat er gebeurd is denk ik dat er een zware back fire kwam, maar hoe the fuck dan ook (denk door de carter ontluchting of langs de zuigerveren heen) kwam er een zware druk in de carter waardoor de oliedop er van af werd gelanceerd _O-
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_97213892
Ik wil een "hier-post-Turquaz52-zijn-fuckup's" -topic! :D _O-
Nee.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 19:57:18 #209
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97215541
Kan je er wel een heel Subforum van maken :P
pi_97216624
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:57 schreef 2cv het volgende:
Kan je er wel een heel Subforum van maken :P
Denk een heel nieuw server oprichten :')
Quote van Tjabbo:
  maandag 23 mei 2011 @ 20:16:47 #211
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97216803
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
pi_97219009
Valt eigenlijk toch wel mee, ik weet nog dat ik een motor helemaal in elkaar heb gezet en kabel boom, slangetjes, sensoren etc.. heb aangesloten op een vermogen bank.

Wilt mijn stage begeleider ff nog een laatste check up doen van of ik wel alles juist heb gedaan, starten ze de motor en laten ze hem 2000RPM stationair draaien, wilt ie ff na de oliedruksensor kijken wat met een kliksysteem in de oliefilter zit, of iig op de sandwitchplate (of hoe ze het ook noemen)..

Je raad het al, ongeveer 40-50graden olie over zijn gezicht heen en armen _O- , Maar hij was zo'n vette begeleider dat ie mij alsnog een 7,5 gaf omdat ik de rest wel allemaal goed heb aangesloten :')
Quote van Tjabbo:
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 21:08:23 #213
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97220501
Een oliedruksensor met een kliksystem in het oliefilter :?
  maandag 23 mei 2011 @ 21:12:59 #214
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97220825
Die zit naast de stelschroef van je krukaskeerring.
pi_97221622
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:12 schreef Barcaconia het volgende:
Die zit naast de stelschroef van je krukaskeerring.
dit is alleen als hij op campinggas loopt
  maandag 23 mei 2011 @ 21:28:04 #216
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97221761
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:08 schreef 2cv het volgende:
Een oliedruksensor met een kliksystem in het oliefilter :?
de oliefilter :P
  maandag 23 mei 2011 @ 21:45:36 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97223021
[/turqbash]

Dank u :*
pi_97226192
tot de ontdekking komen bij een lokaal airco controle mannetje dat er gewoon een buis van de airco in 2en ligt en vrolijk tussen de startmotor en radiator ventilator heen en weer aan het slingeren is.. :X

loshangende deel verwijderd ( gewoon ingekort.. stuk issie toch al.. )

en nu hebben we spoken in de motor :/
pi_97229201
:( Nu deel ik al helemaal niks meer :'(
Quote van Tjabbo:
pi_97230436
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:13 schreef Turquaz52 het volgende:
:( Nu deel ik al helemaal niks meer :'(
Ik vond je verhaaltje gewoon leuk om te lezen, zie het als compliment! :D
Vooral die woordspelingen. Een begeleider welke olie over zich heen krijgt en een 'vette' begeleider gevonden word. _O-
Nee.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 23:43:29 #221
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97230900
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
pi_97231144
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:43 schreef 2cv het volgende:
Blijf posten Turq, PTA is een stuk grappiger met jouw avonturen er bij.
Dat dus.
Nee.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:29:24 #223
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_97232723
Telt DIT ook?

:(
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:37:23 #224
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97236172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:29 schreef Herr.Flick het volgende:
Telt DIT ook?

auw :X
pi_97236306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:29 schreef Herr.Flick het volgende:
Telt DIT ook?

Straaljagers zijn fucked up, had nog veel ergens kunnen zijn. Al lijkt me dat ook niet echt een pretje.. ;(
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')