Mogelijk, al kwam ik deze spelling tegen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:26 schreef Apropos het volgende:
Moet dat niet nouvelle violence zijn?
Neequote:Ken jij trouwens Reis naar het einde van de nacht, sigme?
wilde ik net zeggen...quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:26 schreef Apropos het volgende:
Moet dat niet nouvelle violence zijn?
Ken jij trouwens Reis naar het einde van de nacht, sigme?
Celine heeft op een bepaald moment de gedaante aangenomen van een verschrikkelijke antisemiet en in die geest enige pamfletten geschreven, maar zijn eerste boeken vind ik meesterlijk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Mogelijk, al kwam ik deze spelling tegen.
[..]
Ik meen te weten dat violence vrouwelijk is.
[quote]Nee. Even gegoogeld, Celine, zie ik. Nooit wat van gelezen.
Foetusslurpers.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:36 schreef Autodidact het volgende:
Goedenavond, babyvreters.
Dat heb ik vaker gehoord; droeg WFH dat niet ook uit?quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Celine heeft op een bepaald moment de gedaante aangenomen van een verschrikkelijke antisemiet en in die geest enige pamfletten geschreven, maar zijn eerste boeken vind ik meesterlijk.
Vruchten moet je moes van makenquote:Op donderdag 1 maart 2007 19:36 schreef Autodidact het volgende:
Goedenavond, babyvreters.
Dat laatste standpunt, bedoel je? Ja, ik ben ook door een opstel van WFH bij hem terecht gekomen. Hij vergeleek het boek met de film Quai des Brumes - associatie die een andere commentator kennelijk ook had, al weet ik niet meer wie -, die ik nog steeds moet zien.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gehoord; droeg WFH dat niet ook uit?
quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:56 schreef sizzler het volgende:
De economische cijfers waar dit kabinet zijn berekeningen op heeft gemaakt zijn veel te rooskleurig. Als de nieuwe cijfers van het cpb bekend worden zullen er onvermijdelijk maatregelen getroffen moeten worden. Ik vermoed dat de plannen binnen een half jaar drastisch worden bijgesteld.
*bookmarkt deze uitspraak*
http://www.nu.nl/news.jsp?n=990706&c=34quote:Wiegel waarschuwt Bos voor te ruime begroting
DEN HAAG - Hoewel de Nederlandse economie er goed voor staat, moet minister van Financiën Wouter Bos de hand goed op de knip houden. "De minister van Financiën moet de teugels strak houden en collega-ministers die om meer geld vragen, in toom houden", aldus oud-politicus Hans Wiegel dinsdag tijdens een lezing in Den Haag.
De voormalige politieke leider van de VVD prees zijn partijgenoot Gerrit Zalm voor de behoedzame manier waarop deze het ambt van Bos de afgelopen jaren heeft bekleed. "Zalm ging altijd uit van 1,75 procent groei per jaar. Dat gaat nu anders gebeuren, want Bos raamt twee procent. Dan heb je zo'n zes miljard over om leuke dingen mee te gaan doen, maar het nadeel is dat je geen marge meer hebt", aldus Wiegel.
Wiegel was dinsdag aanwezig bij een netwerkevenement van Flevum in het Haagse Kurhaus-hotel. Daar gaf hij een lezing over economie en politiek. "Het gaat nu geweldig met de economie, maar het is net het weer. Over anderhalf jaar gaat het misschien veel slechter", aldus de oud-politicus in een gesprek met NU.nl. "Dan zullen de ministers weer de broekriem moeten aanhalen, zoals dat heet."
Bij het aantreden van het tweede kabinet-Balkenende zei de premier dat "na het zuur, het zoet komt". Het huidige kabinet zal het omgekeerde meemaken, verwacht Wiegel. "Nu eerst krijgen we de pepernoten en daarna de gard."
Nee, nog steeds niet. Ik moet trouwens eerst A Scanner Darkly nog kijken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:22 schreef sigme het volgende:
Lemmeb, heb je C'est arrivé près de chez vous nu al bekeken?
Zoveel lezen, ik moet nog zoveel lezen. Ik hoop maar dat ik tijd van leven heb.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat laatste standpunt, bedoel je? Ja, ik ben ook door een opstel van WFH bij hem terecht gekomen. Hij vergeleek het boek met de film Quai des Brumes - associatie die een andere commentator kennelijk ook had, al weet ik niet meer wie -, die ik nog steeds moet zien.
Dat doe je goed. Beschik je over inside information, of kwam deze gewoon uit de hoge hoed?quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=990706&c=34
De eerste tekenen dat mijn voorspelling uitkomt.
Ik kan inmiddels 'recensie' spellen (jaja, soms onthoud ik wel wat), ik blijf je wel af en toe aan je kop zeuren.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, nog steeds niet. Ik moet trouwens eerst A Scanner Darkly nog kijken.
in de tijd van Wiegelquote:Op donderdag 1 maart 2007 19:50 schreef Monidique het volgende:
Of zijn die cijfers altijd rooskleurig?
Ik ken iemand die bij de macro-economische verkenning betrokken is.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat doe je goed. Beschik je over inside information, of kwam deze gewoon uit de hoge hoed?
Die vergelijking lijkt me wat onzinnig, al zijn Wiegel's politieke dagen natuurlijk wel voorbij.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wiegel is altijd zo'n toppertje geweest.
Wiegel = Wilders uit het stenen tijdperk
quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:33 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik ken iemand die bij de macro-economische verkenning betrokken is.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=990706&c=34
De eerste tekenen dat mijn voorspelling uitkomt.
Zalm gaf het ook gewoon uit hoor...in het verkiezingsjaar.quote:"Zalm ging altijd uit van 1,75 procent groei per jaar. Dat gaat nu anders gebeuren, want Bos raamt twee procent. Dan heb je zo'n zes miljard over om leuke dingen mee te gaan doen, maar het nadeel is dat je geen marge meer hebt", aldus Wiegel.
Scheelt toch 3 jaar zuinig doen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Zalm gaf het ook gewoon uit hoor...in het verkiezingsjaar.
Zalm was een goed minister, maar wat de begrotingsoverschotten betreft had hij gewoon geluk. Hij had de economie mee. Als je de winsten van gasverkopen niet meerekend dan deed hij het zelfs gemiddeld.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Zalm gaf het ook gewoon uit hoor...in het verkiezingsjaar.
Och, die cijfers had ik ook nog wel kunnen lekken. Wat een treurige organisatie zeg, die politie.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:37 schreef sizzler het volgende:
Waarschijnlijk hebben we op de afdeling trouwens een "lek" rondlopen. Er zijn cijfers over de politie naar de Telegraaf gelekt die alleen wij kennen.
Best wel ja, als je moet bezuinigen op personeel terwijl 1) de doelstelling "meer blauw op straat" nooit is gehaald en 2) er over 10 jaar 20.000 agenten te weinig zijn ivm de vergrijzing.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, die cijfers had ik ook nog wel kunnen lekken. Wat een treurige organisatie zeg, die politie.
En met Zalm had de overheid een kwart procent meer geld...en dan?quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Scheelt toch 3 jaar zuinig doen.
2% groei is leuk maar dat halen we gemmiddeld niet. Bos zadelt zo een nieuw kabinet op met een lullige erfenis en als de economie opeens tegen zit (stel de US economie crasht door de dollar zoals sommigen hier dromen, of het gaat goed fout in het midden oosten) dan heeft Nederland ( & Bos) een fors probleem. Meevallers zijn makkelijker op te lossen dan tegenvallers.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:51 schreef sizzler het volgende:
er over 10 jaar 20.000 agenten te weinig zijn ivm de vergrijzing.
Misschien zijn er wel teveel 50+ agenten die allemaal met pensioen gaan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
bejaarden zijn toch amper crimineel en dus zijn er minder agenten nodig?
Eigenlijk is heel Binnenlandse Zaken "zielig". De VVD was uitgeregeerd dus de ministers konden hun ministerie niet verdedigen in de onderhandelingen. Daardoor is BZK leeggeplukt: veiligheid gaat grotendeels naar Justitie, Grotestedenbeleid naar VROM, Bestuurlijke Vernieuwing wordt opgeheven, Koninkrijsrelaties naar Justitie en Randstad Holland naar VROM.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Best wel ja, als je moet bezuinigen op personeel terwijl 1) de doelstelling "meer blauw op straat" nooit is gehaald en 2) er over 10 jaar 20.000 agenten te weinig zijn ivm de vergrijzing.
Zalm heeft het volgens mij echt niet beter dan gemiddeld gedaad. Wel knap om in het verkiezingsjaar een overschot te presenteren met prinsjesdag en het jaar later weer gewoon een tekortquote:Op donderdag 1 maart 2007 20:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zalm was een goed minister, maar wat de begrotingsoverschotten betreft had hij gewoon geluk. Hij had de economie mee. Als je de winsten van gasverkopen niet meerekend dan deed hij het zelfs gemiddeld.
Die bejaarden van morgen zijn van de generatie die jeugdvandalisme uitvondquote:Op donderdag 1 maart 2007 20:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
bejaarden zijn toch amper crimineel en dus zijn er minder agenten nodig?
Klote hangouderenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Die bejaarden van morgen zijn van de generatie die jeugdvandalisme uitvond. Daar gaan we nog wat mee beleven.
Och, die gaat vanzelf kapot, en laten we hopen dat hij dan gelijk die hele familie De Mol in z'n neergang meezuigt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Masturbatie Marathon uitgezonden op Tien
Kan die rukzender echt niet verboden worden?
Goed excuus om er eens goed de bezem door te halenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:01 schreef sizzler het volgende:
[..]
Eigenlijk is heel Binnenlandse Zaken "zielig". De VVD was uitgeregeerd dus de ministers konden hun ministerie niet verdedigen in de onderhandelingen. Daardoor is BZK leeggeplukt: veiligheid gaat grotendeels naar Justitie, Grotestedenbeleid naar VROM, Bestuurlijke Vernieuwing wordt opgeheven, Koninkrijsrelaties naar Justitie en Randstad Holland naar VROM.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Pardon? Door de hele overheid wordt de bezem gehaald. 15.000 vacatures worden geschrapt!quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Goed excuus om er eens goed de bezem door te halen.
Zal wel niet gebeuren.
Doet me een beetje denken aan bukakki-events. Populair onder de Duitsers en niet te vergeten Japanners.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De overheid is zo heerlijk vaag en breedquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:32 schreef sizzler het volgende:
[..]
Pardon? Door de hele overheid wordt de bezem gehaald. 15.000 vacatures worden geschrapt!
Overheid in de enge zin van 200.000 of de brede definitie waar bijna 1.000.000 werken...?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
De overheid is zo heerlijk vaag en breed.
de brede definitie is vooral lekker.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Overheid in de enge zin van 200.000 of de brede definitie waar bijna 1.000.000 werken...?
Niet? Er wordt met lijsten gewerkt waar precies per departement en onderdeel wordt aangegeven hoeveel vacatures er geschrapt moeten worden. De secretarissen-generaal hebben tot 15 maart om bij de minister kenbaar te maken hoe die nieuwe organisatie er uit moet komen te zien. Natuurlijk zijn er onderdelen die niet aan de taakstelling (zo noemen we dat) mee willen doen (AIVD, KLPD, Tweede Kamer etc.) en het is de vraag welke agentschappen er onder vallen, maar de doelstellingen voor de departementen zijn vrij hard.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:38 schreef Monidique het volgende:
En die 15.000 is een voornemen en staat zelfs niet eens vast.
Tsjonge jonge, ze hebben je wel binnengehengeld he?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Niet? Er wordt met lijsten gewerkt waar precies per departement en onderdeel wordt aangegeven hoeveel vacatures er geschrapt moeten worden. De secretarissen-generaal hebben tot 15 maart om bij de minister kenbaar te maken hoe die nieuwe organisatie er uit moet komen te zien. Natuurlijk zijn er onderdelen die niet aan de taakstelling (zo noemen we dat) mee willen doen (AIVD, KLPD, Tweede Kamer etc.) en het is de vraag welke agentschappen er onder vallen, maar de doelstellingen voor de departementen zijn vrij hard.
heheheheh eigenlijk toch best jammer van zo'n jongen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsjonge jonge, ze hebben je wel binnengehengeld he?. Sizzler de ambtenaar
.
Wacht maar, misschien slokt het systeem jou ook nog wel eens op. Baan, huis, hypotheek, auto, tv om de ellende te vergeten, PL'etje, skibox..quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
heheheheh eigenlijk toch best jammer van zo'n jongen.
Binnenkort gaat hij CDA of PvdA stemmen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
.
Hey, ik ben politiek adviseur. Eigenlijk hetzelfde als wat we hier doen, maar dan krijg ik er voor betaald!quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
.
Jongen, je bent geïncorpereerd. Ze hebben je gekócht. En je zal op een stevige PvdA gaat hopen, zelfs als je blijft vasthouden aan de VVD om op te stemmen, als "rebellie". Omdat je eigenlijk iemand anders was..quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hey, ik ben politiek adviseur. Eigenlijk hetzelfde als wat we hier doen, maar dan krijg ik er voor betaald!
Hoe kunnen ze jou nu politiek adviseur gemaakt hebben? Heb je ervaring in de politiek? Je bent bedrijfskundige toch?quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hey, ik ben politiek adviseur. Eigenlijk hetzelfde als wat we hier doen, maar dan krijg ik er voor betaald!
Inclusief getrol?quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Och, dit zei men 10 jaar geleden ook al tegen me. Toen lachte ik diegenen ook al uit.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:58 schreef sigme het volgende:
Dat zeggen ze allemaal..
Voor je het weet zit je tien jaar op de zaak.
Ja, je bent inmiddels al wat oud om nog jong en veelbelovend te zijnquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, dit zei men 10 jaar geleden ook al tegen me. Toen lachte ik diegenen ook al uit.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, je bent inmiddels al wat oud om nog jong en veelbelovend te zijn. Ik geef je goeie kans te ontsnappen
.
Klopt. En daarom is het ook een soort junior functie.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze jou nu politiek adviseur gemaakt hebben? Heb je ervaring in de politiek? Je bent bedrijfskundige toch?
Oke. Leuk voor je.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Klopt. En daarom is het ook een soort junior functie.
Posters aan de vleeslat?quote:
Dat doen ze alleen op hoog niveau.quote:
Te stompzinnig voor woorden, zo'n reactie.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:29 schreef Monidique het volgende:
Albayrak: Och gut, kijk, een Turkse asielzoeker, er staat 'Turkse' in mijn paspoort, dus ik zal maar een oogje dichtknijpen...
[14.gif]...
Precies. Ik snap dan ook niet dat Wilders dat zegt. Maar ja... het doet het goed bij het volk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Te stompzinnig voor woorden, zo'n reactie.
Een Monidique die beweert dat Wilders dat zegt is heel wat anders dan een Wilders die dat zegt. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies. Ik snap dan ook niet dat Wilders dat zegt. Maar ja... het doet het goed bij het volk.
Nee, is het een citaat? Nee. Wat moet ik anders concluderen uit Wilders' uitspraken dat het niet kan dat Albayrak straks Turkse vluchtelingen moet gaan beoordelen? Wat, precies? Alleen wat ik ervan maak. En als hij iets anders bedoelt, dan hoor ik dat graag.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een Monidique die beweert dat Wilders dat zegt is heel wat anders dan een Wilders die dat zegt. Gelukkig maar.
Is goed hoor. Als je per se op dat niveau wilt blijven steken, dan moet je het zelf maar weten.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, is het een citaat? Nee. Wat moet ik anders concluderen uit Wilders' uitspraken dat het niet kan dat Albayrak straks Turkse vluchtelingen moet gaan beoordelen? Wat, precies? Alleen wat ik ervan maak.
Ik heb wel een antwoord, maar ik vind het in jouw geval inderdaad makkelijker om het op deze manier op te lossen, aangezien dat antwoord toch niet aan jou besteed is.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:42 schreef Monidique het volgende:
Duidelijk. Je hebt geen antwoord en je vindt het makkelijker om met vage ad hominems te komen, dan om mijn vragen specifiek te beantwoorden. Dat moet je inderdaad maar zelf weten.
Dat wordt weer wachten op vacatures voor 15.000 externe adviseurs.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Niet? Er wordt met lijsten gewerkt waar precies per departement en onderdeel wordt aangegeven hoeveel vacatures er geschrapt moeten worden. De secretarissen-generaal hebben tot 15 maart om bij de minister kenbaar te maken hoe die nieuwe organisatie er uit moet komen te zien. Natuurlijk zijn er onderdelen die niet aan de taakstelling (zo noemen we dat) mee willen doen (AIVD, KLPD, Tweede Kamer etc.) en het is de vraag welke agentschappen er onder vallen, maar de doelstellingen voor de departementen zijn vrij hard.
En daarmee werk voor du_ke.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat wordt weer wachten op vacatures voor 15.000 externe adviseurs.
Daar zal het wel weer op uitdraaien ja.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat wordt weer wachten op vacatures voor 15.000 externe adviseurs.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:55 schreef Sidekick het volgende:
Interview van Wilders met NRC Handelsblad:
Dit nog los van het feit dat het pervers is dat uitgerekend zij vreemdelingen- en asielbeleid in haar portefeuille heeft en dus moet oordelen over de nationalisatie van andere Turken.
Albayrak gaat niet over naturalisaties.
Dat maakt niet uit.
Daar kan Correa(Ecuador) nog wat van leren. Overeenkomst met Wilders is dat hij ook het parlement tegen zich heeft.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:56 schreef Sidekick het volgende:
Nationalisatie van Turken. Chavez zou trots op hem zijn.
Only in America.quote:
Hoe komt het eigenlijk, kwam daar tussen alle 'shocking pictures' en 'never before seen dramatic footage' niet achter?quote:
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:24 schreef Tirion het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk, kwam daar tussen alle 'shocking pictures' en 'never before seen dramatic footage' niet achter?
Steengoeie film, al jaren geleden gezien.quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:28 schreef Tirion het volgende:
Er zijn genoeg aandoeningen waardoor je met een slecht dieet erg dik kan worden, het is niet altijd een geval van te veel eten en te weinig bewegen. Het kan ook zijn dat die meid en haar ouders nooit hebben geweten waar ze last van had en haar dus 'verkeerd' voedsel hebben gegeven.
Je bent toch geen lobbyist he?quote:
Tuurlijk, de ouders hadden al veel eerder naar het ziekenhuis moeten gaan met hun mega-dochter. Maar goed, daar heeft zo'n kind nu ook niks aan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:29 schreef Monidique het volgende:
En niemand die dan even naar de dokter stapt. Wat de oorzaak ook mag zijn, de échte oorzaak is gewoon debiliteit.
quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:36 schreef Tirion het volgende:
[..]
Tuurlijk, de ouders hadden al veel eerder naar het ziekenhuis moeten gaan met hun mega-dochter. Maar goed, daar heeft zo'n kind nu ook niks aan.
[..]
Werkelijk een kansloze aktie van het OM.quote:AALTEN - Het Openbaar Ministerie (OM) in Zutphen gaat een ex-scholier van het Schaersvoorde College in Aalten vervolgen voor het filmen van het brengen van de Hitlergroet door een klas medescholieren.
De enige oplossing is de hele klas opsluiten en 10 jaar brood, water en spinnen laten eten.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Werkelijk een kansloze aktie van het OM.![]()
En een vervolging van Paul Verhoeven.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De enige oplossing is de hele klas opsluiten en 10 jaar brood, water en spinnen laten eten.
Ja, een mix van dat alles. Ik kan er niet mee zitten, er zijn zoveel zielige mensen op de wereld.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:47 schreef Lemmeb het volgende:
Anyway, het is wel sneu voor dat kind en die ouders valt heel wat te verwijten. Maar je kunt toch niet ontkennen dat ze, ondanks haar vele aandoeningen die ze ongetwijfeld (inmiddels) heeft, ook niet gewoon veel te veel gevreten heeft en, wellicht dankzij die aandoeningen, veel te weinig gesport heeft.
Bullshit, laat ze mein kampf drie keer overschrijven. Zal ze leren.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De enige oplossing is de hele klas opsluiten en 10 jaar brood, water en spinnen laten eten.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bullshit, laat ze mein kampf drie keer overschrijven. Zal ze leren.
Dom gedrag hoef je niet te belonen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bullshit, laat ze mein kampf drie keer overschrijven. Zal ze leren.
Dat jij dat als leraar overigens zegt.![]()
Dat noem jij belonen?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dom gedrag hoef je niet te belonen.Of zal ik ze allemaal meenemen naar Ponypark Slagharen?
Jezus, dat kun je een mens ECHT niet aandoen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dom gedrag hoef je niet te belonen.Of zal ik ze allemaal meenemen naar Ponypark Slagharen?
Mein Kampf overschrijven een beloning?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Een Dreikampf!quote:
Lokhoer!quote:
Dat lijkt me wel een toffe baan.quote:
NSB'er. CU'er.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een toffe baan.![]()
Overdosis bier?quote:00:13:54 02-03-07 20 G AMBU A1 TENTAMEN SUICIDE Bierstraat 113 ROTTERDAM rt
CPA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-138 )
Andries Knevel.quote:
Zit je nu serieus naar de plaatselijke politie/ambulance/brandweer te luisteren?quote:
quote:
http://pd5hw.nl/p2000/quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zit je nu serieus naar de plaatselijke politie/ambulance/brandweer te luisteren?
Als ik bij iemand veel lijken in de kast vermoed, dan is het bij de heer Knevel.quote:
Arbeider.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
maffuh.
Mwoah, maar hij zal wel postzegels verzamelen. Boring....quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als ik bij iemand veel lijken in de kast vermoed, dan is het bij de heer Knevel.
Er moet iets aan de hand zijn.
neuh, g'woon muug.quote:
Slaap lekker heer.quote:
Het was lekker, meneer Rock!quote:
quote:Ook werd een gevangene gepakt die een handgranaat in zijn rectum had verstopt.
Geen idee. Hopelijk geschrokken van het feit dat ik zo schrok. Zand erover en klaar.quote:
Een stalker die schrikt van het schrikken? Lijkt mij ook wel wat sterk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:23 schreef sigme het volgende:
Geen idee. Hopelijk geschrokken van het feit dat ik zo schrok. Zand erover en klaar.
Dat vind ik toch wel erg vreemd, met alle respect. Jij schrikt van iets, maar er zijn geen bewijzen van de reden dat jij schrikt en Yvonne zou dan opeens uit zichzelf iemand gaan bannen? Vaag verhaal, sigme.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:31 schreef sigme het volgende:
Ik hou het erop dat die persoon het lang niet zo vervelend bedoelde als ik het vond. Ik vond het heel vervelend, maar er was echt niet veel aan de hand of zo. Lief dat Yvonne blijkbaar meeleest, en handelde, maar als ze eerst bij mij had nagevraagd wat er nu precies aan de hand was had ze vermoedelijk niet zo gehandeld. En dan was ik gewoon -zoals ik van plan was- een tijdje weggebleven of onder een andere naam wat onpersoonlijker geworden.
Ik heb direct na die banactie aan Yvonne laten weten dat er geen sprake was van mail of iets anders onzichtbaars, mogelijk heeft ze toen direct wel weer het hoofdaccount unbanned.
Tsja, Yvonne heeft het zelf gemeld hoor. Ik deed niet meer dan wat ik deed: zeggen dat ik ervandoor ging.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel erg vreemd, met alle respect. Jij schrikt van iets, maar er zijn geen bewijzen van de reden dat jij schrikt en Yvonne zou dan opeens uit zichzelf iemand gaan bannen? Vaag verhaal, sigme.
Welke aantijgingen? Er zijn helemaal geen 'aantijgingen', er is een handjevol posts die iedereen kan lezen.quote:Maar goed, ben toch wel benieuwd wie dat hoofdaccount was.
Misschien wil ome Theo nog eens reageren op dat andere forum op de aantijgingen?!
Je beweerde dat ome Theo van voorbijfok er achter zat. Ik vraag mij af of het niey gewoon iemand uit jouw innercircle is, die jou iets uit de IRL wilde terugbetalen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:47 schreef sigme het volgende:
Welke aantijgingen? Er zijn helemaal geen 'aantijgingen', er is een handjevol posts die iedereen kan lezen.
Volgens mij is het dezelfde persoon, ja.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je beweerde dat ome Theo van voorbijfok er achter zat.
Hoogst onwaarschijnlijk.quote:Ik vraag mij af of het niey gewoon iemand uit jouw innercircle is, die jou iets uit de IRL wilde terugbetalen.
Tsjonge jonge, is het nou echt zo moeilijk? Iemand volgt maandenlang mijn posts om aan te geven dat ik een gestoorde fantast ben, en die persoon komt plots met een werkadres van mij op de proppen. Ik schrik, en dat was alles.quote:Ik heb de vraag op voorbijfok gesteld, omdat ik de mening van ome Theo hierin wel eens wil weten.
Ik heb nl. een gevoel dat hier iemand zogenaamd om iets (wat niet traceerbaar (meer) is) "weggezuiverd" is.
Ik wil niet zo ver gaan als de aantijging van tante Ryanne3, maar hier klopt toch iets niet.
Aha, vandaar dat Lemmeb een poosje onzichtbaar was en toen opeens wel weer aanwezig was.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:31 schreef sigme het volgende:
.... mogelijk heeft ze toen direct wel weer het hoofdaccount unbanned.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:31 schreef sigme het volgende:
Ik hou het erop dat die persoon het lang niet zo vervelend bedoelde als ik het vond. Ik vond het heel vervelend, maar er was echt niet veel aan de hand of zo. Lief dat Yvonne blijkbaar meeleest, en handelde, maar als ze eerst bij mij had nagevraagd wat er nu precies aan de hand was had ze vermoedelijk niet zo gehandeld. En dan was ik gewoon -zoals ik van plan was- een tijdje weggebleven of onder een andere naam wat onpersoonlijker geworden.
Ik heb direct na die banactie aan Yvonne laten weten dat er geen sprake was van mail of iets anders onzichtbaars, mogelijk heeft ze toen direct wel weer het hoofdaccount unbanned.
Jep, scherp van je.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat Lemmeb een poosje onzichtbaar was en toen opeens wel weer aanwezig was.
quote:Afrika heeft blanken nodig om leiding te geven. Dat heeft niets met racisme te maken ()
StefanP is een onvervalste racist, niets meer, niets minder. Het stoort mij meer dat het nu over 'links' gaat. Weer wordt er een werkelijkheid gecreëerd -die waarin het Grote Linkse Bolwerk in de jaren tachtig beweerd heeft dat alles koek en ei zou zijn zodra de apartheid weg was-, waartegen dan weer geageerd kan worden. Ik vind het een irritante eigenschap. Of discussietechniek, als je het zo wilt noemen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:20 schreef sigme het volgende:
M. pikt 'm er ook al uit; maar ik vind 'm echt briljant absurd:
[..]
Dat is het ook, maar het is niet helemaal onterecht. Wie ten tijde van de Apartheid ook maar durfde te mómpelen dat het anders best goed toeven was in Zuid Afrika, óók voor zwarten, kon rekenen op een behandeling-Janmaat. Zie bijvoorbeelf WFH en de gemeente Amsterdam.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
StefanP is een onvervalste racist, niets meer, niets minder. Het stoort mij meer dat het nu over 'links' gaat. Weer wordt er een werkelijkheid gecreëerd -die waarin het Grote Linkse Bolwerk in de jaren tachtig beweerd heeft dat alles koek en ei zou zijn zodra de apartheid weg was-, waartegen dan weer geageerd kan worden. Ik vind het een irritante eigenschap. Of discussietechniek, als je het zo wilt noemen.
Ik heb wel eens een stevige discussie met 'm gehad over de zorg aan illegalen, en daar later nog eens in een andere discussie op teruggekomen. Toen viel 'ie me niet tegen, hij zet hard in maar is geen blind paard.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:46 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb Extec nooit over iets anders zien posten dan "selectiviteit" in topics over politieke moorden, kwaadwillende groeperingen of internationale geopolitiek. Vreemde prioriteiten.
Er zit een behoorlijke kern van waarheid in de stelling dat het Grote Linkse Bolwerk heeft in de jaren tachtig beweerd dat alles koek en ei zou zijn zodra de apartheid weg was.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:48 schreef Monidique het volgende:
O, ik geloof best dat je door grote groepen verketterd werd, maar dat is niet wat gezegd wordt. Ik ben van '83, hè, dus ik heb het niet meegemaakt.
Je overdrijft...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar het is niet helemaal onterecht. Wie ten tijde van de Apartheid ook maar durfde te mómpelen dat het anders best goed toeven was in Zuid Afrika, óók voor zwarten, kon rekenen op een behandeling-Janmaat. Zie bijvoorbeelf WFH en de gemeente Amsterdam.
Tot op het absurde af: de boycot van de film "the gods must be crazy" bijvoorbeeld. Wel eens gezien trouwens? Dat is wel de meest komische film die ik ken, en deel 2 is ook aardig.
Nee... dat is gemauw...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zit een behoorlijke kern van waarheid in de stelling dat het Grote Linkse Bolwerk heeft in de jaren tachtig beweerd dat alles koek en ei zou zijn zodra de apartheid weg was.
Hm, dat kan. Maar je kunt wel stellen dat 'links' toen heel wat anders was dan 'links' nu, als het er nog is?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zit een behoorlijke kern van waarheid in de stelling dat het Grote Linkse Bolwerk heeft in de jaren tachtig beweerd dat alles koek en ei zou zijn zodra de apartheid weg was.
jazekerquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hm, dat kan. Maar je kunt wel stellen dat 'links' toen heel wat anders was dan 'links' nu, als het er nog is?
Nee, dat kan niet..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hm, dat kan. Maar je kunt wel stellen dat 'links' toen heel wat anders was dan 'links' nu, als het er nog is?
Ik overdrijf? Nee hoor, die motie van Amsterdam tegen WFH, inclusief oproep zijn boeken uit de bieb te halen, die was overdreven. En de boycot van die film was ook overdreven, en geen uitvloeisel van de VN-boycot. Zo werd er wel meer overdreven.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je overdrijft...
Er was een internationale culturele boycot uitgeroepen door de VN , om de racistische machthebbers te dwingen op te lazeren. Dat gebeurde ook
nizaquote:Begin 1984 kieperden activisten een deel van het kostbare historische boekenbezit van de Nederlands Zuid-Afrikaanse Vereniging (NZAV) in de gracht. De in 1881 opgerichte NZAV werd sterk met de pro-apartheidslobby geassocieerd.
Nou, daar denk ik toch anders over.quote:[..]
Nee... dat is gemauw...
Die stelling gaat wel enigszins op voor de zwarte jongeren in Zuid -Afrika zelf, maar niet voor Nederlanders
Alles is realtief, en zelfs dat.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Over een proefschrift dat de Nederlandse opstelling ten opzichte van Zuid-Afrika beschrijft.quote:Verzet tegen apartheid was in de door De Boer beschreven periode 1960 - 1977 vooral afkomstig van kerken, actiegroepen, enkele parlementariërs of van sommige media (steeds natuurlijk met uitzondering van de Telegraaf), en niet of nauwelijks van verantwoordelijke bewindslieden. Er was altijd wel een reden op te voeren om zich als regering 'gematigd' op te stellen - ook al werd apartheid op morele of religieuze gronden als verwerpelijk beschouwd. Eén van de eerste, wat grootschaligere acties tegen de apartheid betrof de consumentenboycot van Outspan-sinaasappels in 1964. De actie (met het gruwelijke beeldmerk van een negerhoofd op een citruspers) kreeg enige aandacht in de pers. Onder meer PvdA, PSP (de pacifistisch-socialistische partij), jongerengroeperingen en de vakbond NVV betuigden hun adhesie. Ongeveer in diezelfde tijd ontstond ook de werkgroep Kairos, die een grote rol zou gaan spelen bij het uitoefenen van druk op regering en bedrijfsleven (de reeds genoemde, omvangrijke Shell-boycott vanaf 1973 met name) én bij de mobilisatie van de publieke opinie tegen apartheid.
Maar de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken, Josef Luns, maakte zich er vooral ongerust over dat dit soort acties de goede betrekkingen met Pretoria konden verstoren. En daar hadden KLM, Philips of Shell weer geen baat bij. In VN verband, waar op initiatief van Afrikaanse of Aziatische landen regelmatig resoluties tegen het apartheidsregime ter sprake kwamen, nam Nederland een positie in het midden in door zich van stemming te onthouden, terwijl verschillende andere westerse landen juist vóór stemden.
Het zou tot begin jaren zeventig duren alvorens er een kabinet aantrad (Den Uyl) dat zich iets explicieter tegen de apartheid ging keren. Doordat drie humanitair geïnspireerde sociaal-democraten buitenland-posten in dit kabinet bekleedden (Pronk op Ontwikkelingssamenwerking, Van der Stoel op Buitenlandse Zaken en Den Uyl op Algemene Zaken), kon aan het 'gidsland'-concept enige inhoud worden gegeven. Officiële bezoeken aan Zuid-Afrika werden afgezegd, er werd nu wel vóór anti-apartheidsresoluties in de VN gestemd, Nederlandse anti-apartheidsorganisaties kregen subsidie, Zuid-Afrikaansebevrijdingsbewegingen kregen ontwikkelingshulp... Maar het ging ook dit kabinet te ver om Zuiid-Afrika te isoleren of om investeringen stop te zetten. Daarvoor was de verdeeldheid binnen het kabinet - en zelfs binnen de PvdA, waarin minister van Financiën Duisenberg bijvoorbeeld een matigende invloed uitoefende - te groot.
Het zou tot 'Soweto' duren alvorens naast kerken, actiegroepen, vakbonden, media en parlementariërs ook kabinetten (Van Agt en Lubbers) en ministeries zich actiever anti-apartheid gingen opstellen. Hoewel nog steeds niet altijd van harte; maar de druk van de actiegroepen was zo groot, dat deze regeringen niet om een olie- en kolenboycot, een culturele en een sportieve boycot heen konden.
Het Nederlandse opgeheven vingertje zal vast een rolletje hebben gespeeld bij het beëindigen van het apartheidsregime en bij de vrijlating en presidentsverkiezing van Nelson Mandela. "Nederlandse sancties en kritiek hebben een 'speciaal effect' gehad", zei de laatste blanke, hervormingsgezinde president De Klerk bij een bezoek aan Nederland in 1990. Maar misschien is bescheidenheid tóch gepast: De Klerk heeft vast een beleefdheidsformule gebezigd.
Nederlandse bioscopen, distributeurs, televisiezendgerechtigden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:10 schreef Autodidact het volgende:
Boycot van de film...door wie?
Je overdrijft... je noemt voorbeeld van individuen en groepen, terwijl de suggestie is ' heel links' .quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik overdrijf? Nee hoor, die motie van Amsterdam tegen WFH, inclusief oproep zijn boeken uit de bieb te halen, die was overdreven. En de boycot van die film was ook overdreven, en geen uitvloeisel van de VN-boycot. Zo werd er wel meer overdreven.
Kan terecht zijn, kan niet terecht zijn, dat affakkelen.quote:Het affakkelen van mensen die er kanttekeningen bij zetten was trouwens ook niet voorgeschreven door de VN.
quote:Fact of the day
In his second State of the State address, California's governor Arnold Schwarzenegger proposed issuing a $70 billion bond — the largest in the state's history — to pay for new schools, roads, better ports and improved air quality.
Washington Post
Ok nog net niet in Nederland dusquote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gevangenen slikken mobieltjes.![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
Klopt, het was nog iets breder dan alleen links, de hele Amsterdamse gemeenteraad stemde voor geloof ik.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je overdrijft... je noemt voorbeeld van individuen en groepen, terwijl de suggestie is ' heel links' .
Nee hoor; ik zeg alleen dat die stelling dat er een groot links bolwerk koek en ei voorspelde niet zo vergezocht is. En dat de tegenstanders van apartheid soms flink overdreven, in woord en gebaar, ondersteunde ik met enige voorbeelden van overdrijving.quote:Er werden veel meer ZA-producten geboycot, puur omdat ze uit ZA kwamen en niet omdat ze pro-racisme waren...
Je overdrijft nog meer met "mompelen" ... en je overdrijft met de racist Janmaat in een slachtofferrol te zetten..
[..]
Kan terecht zijn, kan niet terecht zijn, dat affakkelen.
Oh..het is makkelijk voorbeelden te vinden van niet politiekcorrectheid, maar het uitgangspunt in deze discussie was "heel links" ..die dacht dat "alles koek en ei" zou zijn .
Dat zijn twee joekels van generalisaties, waar jij op meedeint..
Zou dit ook niet komen doordat de Nederlandse politiek de apartheid langer heeft gesteund dan de meeste andere landen? Dat zou natuurlijk heel goed een heftiger tegenreactie op kunnen roepen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt, het was nog iets breder dan alleen links, de hele Amsterdamse gemeenteraad stemde voor geloof ik.
[..]
Nee hoor; ik zeg alleen dat die stelling dat er een groot links bolwerk koek en ei voorspelde niet zo vergezocht is. En dat de tegenstanders van apartheid soms flink overdreven, in woord en gebaar, ondersteunde ik met enige voorbeelden van overdrijving.
Beslist. De culturele verbondenheid maakte de loyaliteit verdeeld. Heb je geen nationaliteit voor nodig.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou dit ook niet komen doordat de Nederlandse politiek de apartheid langer heeft gesteund dan de meeste andere landen? Dat zou natuurlijk heel goed een heftiger tegenreactie op kunnen roepen.
Opzich een interessant onderwerp. Aan de ene kant snap ik dat de chef wetenschap van de VK graag duidelijke onzin uit z'n krant wil houden maar ik begrijp de betoogredactie ook wel dat ze graag "tegen" geluiden willen laten horen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:41 schreef Chewie het volgende:
Climate control, oftewel hoe de discussie gevoerd wordt aanleiding is de uitlatingen van de wetenschapschef van de VK.
Wat een linkse hippie-Republikein hè.quote:
http://news.yahoo.com/s/a(...)gger_post_partisan_1quote:n California, Schwarzenegger is single-handedly striking deals with the Democratic majority, often leaving his own party on the sidelines and increasingly dejected.
That may cause him serious problems this year as he seeks to pass legislation, notably health care reform, with the help of Republicans.
"We're all holding hands and singing `Kumbaya,' but I doubt that partisanship is over here," said Assemblyman Bob Huff, a Southern California Republican.
Right after Schwarzenegger's re-election in November, Republicans in the state Assembly dumped their pragmatic leader for cutting deals with the governor and replaced him with a more doctrinaire conservative.
Ignoring their distress, Schwarzenegger continued moving to the left.
Inzake een boycot ?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt, het was nog iets breder dan alleen links, de hele Amsterdamse gemeenteraad stemde voor geloof ik.
Het is wel vergezocht..het is een karikatuur...en wel van het domme soort.quote:Nee hoor; ik zeg alleen dat die stelling dat er een groot links bolwerk koek en ei voorspelde niet zo vergezocht is.
quote:Bahadir: „Natuurlijk moet je je Turkse paspoort inleveren als je in de regering zit.” Savas Avci: „Je moet duidelijk maken dat je maar één belang dient, ook aan de mensen die op je hebben gestemd.” Maar een andere uitspraak van Wilders, dat er niet meer moslims in de regering moeten komen, begrijpen zij niet. Avci: „Als moslims er zijn, moeten ze vertegenwoordigd worden.” Funda Ozkan, columniste van de Turkse krant Radikal, denkt niet dat de uitspraken van Wilders veel indruk maken in Turkije. „De regering neemt hem niet serieus.” De Turken zijn er ook nauwelijks door beledigd, zegt zij. „Hij mag dit vinden.”
Ik dicht M. iets meer verstand toequote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
Je bevestigt dit min of meer en laat M denken dat "links' toen echt best ' fout ' dacht...
De Boeren hadden zeker in de protestants christelijke hoek veel steun tijdens de boerenoorlog. Koningin Wilhelmina haalde Kruger zelfs naar Europa om steun te laten zoeken voor z'n strijd. En de mensen waar je je cultureel en historisch mee verbonden voelt blijf je nu eenmaal lang steunen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Beslist. De culturele verbondenheid maakte de loyaliteit verdeeld. Heb je geen nationaliteit voor nodig.
Is dit een hogere kunstvorm?quote:Het volk krijgt wat het verdient.
De messia van het verloren geld.
De boeren waren close met de Nederlanders inderdaad.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:53 schreef Monidique het volgende:
Zuid-Afrika was toch ook een beetje onze kolonie, hè.
The Good Austrianquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat een linkse hippie-Republikein hè.
[..]
http://news.yahoo.com/s/a(...)gger_post_partisan_1
Ouwe lul.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ook...![]()
Hij zal al snel naar de volgende fase gaan
quote:Omdat "links" een hekel heeft aan alles wat anders is, ook als het democratisch is...
Natuurlijk dacht men 'fout'. Niet 'fout' in de zin van 'politiek incorrect', maar door de bank genomen klopten de linkse denkbeelden gewoon voor geen meter. Dat bewijst de realiteit van vandaag, en daar valt niks op af te dingen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
Je bevestigt dit min of meer en laat M denken dat "links' toen echt best ' fout ' dacht...
Het was een fout om de apartheid af te schaffen?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk dacht men 'fout'. Niet 'fout' in de zin van 'politiek incorrect', maar door de bank genomen klopten de linkse denkbeelden gewoon voor geen meter. Dat bewijst de realiteit van vandaag, en daar valt niks op af te dingen.
Nou, daar valt wel wat op af te dingen, zo is "links" tijden aan de macht geweest en desondanks is Nederland een rijk en welvarend, gelukkig land.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk dacht men 'fout'. Niet 'fout' in de zin van 'politiek incorrect', maar door de bank genomen klopten de linkse denkbeelden gewoon voor geen meter. Dat bewijst de realiteit van vandaag, en daar valt niks op af te dingen.
In elk geval was het fout om dat op deze manier te doen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het was een fout om de apartheid af te schaffen?
Ten onrechte. Zelfs jij hebt niet altijd gelijk.quote:
'tuurlijk. Als kind mee geïndoctrineerd, kom je nooit helemaal af.quote:
quote:Tel jij maar es 1600 mensen bij me elkaar.
Zo lang is links niet aan de macht geweest, en die tijd dat ze dat wel waren ging het ook faliekant mis met de financien en de werkeloosheid e.d.. Maar sowieso vind ik de situatie in NL geheel offtopic wat betreft de situatie en denkbeelden omtrent ZA.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, daar valt wel wat op af te dingen, zo is "links" tijden aan de macht geweest en desondanks is Nederland een rijk en welvarend, gelukkig land.
Oh, ok, als het daartoe beperkt was.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zo lang is links niet aan de macht geweest, en die tijd dat ze dat wel waren ging het ook faliekant mis met de financien en de werkeloosheid e.d.. Maar sowieso vind ik de situatie in NL geheel offtopic wat betreft de situatie en denkbeelden omtrent ZA.
Lekker volk die boerenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ok, als het daartoe beperkt was.
Blijf ik van mening dat Apartheid principieel verwerpelijk was, en in de uitvoering moorddadig en geweldzuchtig. Daarin geef ik ook achteraf 'links' geen ongelijk.
quote:Op 16 december 1838 streden slechts 464 voortrekkers tegen een Zoeloeleger van meer dan 20.000 man sterk. Dankzij hun Laager, hun geweren, hun motivatie en hun kanon werden de Zoeloes in de pan gehakt. Slechts drie voortrekkers werden tijdens deze slag gewond, waaronder Andries Pretorius die door een assegaai (een Zoeloe-speer) geraakt werd, en geen enkele Boer liet er het leven.
en die PSV supporters tijdens een wedstrijd maar roepen: Boeruh, Boeruh, Boeruh!quote:
Boeren. Met hoofdletter. Maar die slachting was van ver voor de Apartheid.quote:
Hoe moet dat tijdens de Sjoa geklonken hebben?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en die PSV supporters tijdens een wedstrijd maar roepen: Boeruh, Boeruh, Boeruh!![]()
Met betrekking tot bijvoorbeeld het communisme kun je sommuge vroegere linkse denkbeelden op zijn minst naief noemen, maar in de Apartheidskwestie zou ik persoonlijk juist zeggen dat links ten principale best redelijke denkbeelden aanhing (het opheffen van de Apartheid, m.i. een ongeoorloofde geinstitueerde vorm van discriminatie, die de vrijheid van een groot deel van de Zuid-Afrikaanse bevolking ernstig beknotte), alhoewel er soms wellicht wat overgereageerd werd.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar niet heel lang daarna stichten ze hun eigen republieken waarbij de inlanders als tweederangs in de wetten kwamen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Boeren. Met hoofdletter. Maar die slachting was van ver voor de Apartheid.
Ze is inderdaad wel een beetje flip-flopperig. Niet erg consistent. Ze is ook heel erg bang om gezien te worden als zwak, het lijkt wel een obsessie.quote:
Ja, maar jezus, dat was toen in heel de wereld de gewoonste gang van zaken. Het werd pas echt beschamend toen praktisch de hele wereld had besloten dat dat niet meer kon, in een beschaving.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar niet heel lang daarna stichten ze hun eigen republieken waarbij de inlanders als tweederangs in de wetten kwamen.
Place your bets....Clinton vs. McCain? Obama vs. Giuliani?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze is inderdaad wel een beetje flip-flopperig. Niet erg consistent. Ze is ook heel erg bang om gezien te worden als zwak, het lijkt wel een obsessie.
Dat klopt ookwel weerquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar jezus, dat was toen in heel de wereld de gewoonste gang van zaken. Het werd pas echt beschamend toen praktisch de hele wereld had besloten dat dat niet meer kon, in een beschaving.
Ik ga voor de 2e dan lijkt er in elk geval een redelijke kandidaat over te blijvenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Place your bets....Clinton vs. McCain? Obama vs. Giuliani?
Alles kan nog veranderen, maar ik denk sowieso Giuliani. McCain was acht jaar geleden wat, misschien, nu is het een zure, nare, "populistische", zwalkende extremist. Clinton stond ver voor, maar Obama begint te stijgen in de peilingen. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ze samen de verkiezingen in gaan, maar ja, wie ben ik.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Place your bets....Clinton vs. McCain? Obama vs. Giuliani?
Niets, ik wilde het pijltje aanvinken maar ik kwam per abuis bij het treurige mannetje uit.quote:
Over die dubbele nationaliteit? Dat is niet per se een Wildersstandpunt (let op: geen spatie!).quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weet je ik, neig langzaam toch naar het Wilders standpunt. Het is dat Wilders zo'n drol is.
En hoezo dat?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weet je ik, neig langzaam toch naar het Wilders standpunt. Het is dat Wilders zo'n drol is.
Ik vind het op zich geen raar voorstel, hoor, het afschaffen van de dubbele nationaliteit, zeker voor staatslieden. Het is dan echter vooral theoretisch, want in de praktijk is het verschil nul komma nul.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Fijn, ik word altijd wat treurig van het treurmannetje.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Niets, ik wilde het pijltje aanvinken maar ik kwam per abuis bij het treurige mannetje uit..
De positie van veel zwarten is na het afschaffen van de apartheid wel degelijk voorruit gegaan. Helaas is de corruptie ook flink toegenomen. Maar er is nu een solide zwarte middenklasse aan het ontstaan die door hard werken goed geld verdiend.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef sigme het volgende:
Maar met betrekking tot de lotsverbetering van de bevolking van ZuidAfrika , met name de zwarten, waren veel linksen toch ook tamelijk naïef hoor. En de verwachtingen van de bestuur van ex-kolonies ook.
Dan zijn ze gek. Ik begrijp die McCain niet echt, bij binnanlandse politiek is 'ie zowat linkser dan Nader, en bij buitenlandse politiek nog rechtser dan Rummyquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alles kan nog veranderen, maar ik denk sowieso Giuliani. McCain was acht jaar geleden wat, misschien, nu is het een zure, nare, "populistische", zwalkende extremist. Clinton stond ver voor, maar Obama begint te stijgen in de peilingen. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ze samen de verkiezingen in gaan, maar ja, wie ben ik.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Samen als in presidents- en vice-presidentskandidaat,.
Doordat in de discussie zoveel non-argumenten zijn gebruikt en persoonlijke antipathie een grote rol speelt, bleven sommige argumenten ondergesneeuwd.quote:
Je ziet echter wel dat de vrijheid is toegenomen, dat de traditionele evomnoische lijnen langzaam worden overschreden en dat zwarten langzamerhand de middenklasse instromen en maatschappelijke posities vervullen die ze vroeger niet konden vervullen. Een dergelijke transitie valt niet binnen een paar jaar te voltooien, die moet je de tijd geven, en juist in die periode is het belangrijk niet in oude reflexen te vervallen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef sigme het volgende:
Maar met betrekking tot de lotsverbetering van de bevolking van ZuidAfrika , met name de zwarten, waren veel linksen toch ook tamelijk naïef hoor. En de verwachtingen van de bestuur van ex-kolonies ook.
Ja, die ophef hè. Ik vond de gewetensbezwarendiscussie veel belangrijker eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
zo dacht men ook mbt de afschaffing vd slavernij, het Cultuurstelsel, het verbieden van drank en prostitutie, de nieuw gerealiseerde maatschappij heeft ook zo z'n nadelen, cultuurelativistisch gesprokenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef sigme het volgende:
Ja. En ze houdt van haaientanden, dus Pakistaanse zelfmoordcommando's maken geen kans.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:33 schreef Monidique het volgende:
Maar die Motek is dus de moeder van BaajGuardian Daniel.J?
UIteraardquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:31 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
zo dacht men ook mbt de afschaffing vd slavernij, het Cultuurstelsel, het verbieden van drank en prostitutie, de nieuw gerealiseerde maatschappij heeft ook zo z'n nadelen, cultuurelativistisch gesproken
Om een leuk onderwerp op te werpen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:36 schreef Apropos het volgende:
Waarom vraag je dat eigenlijk?
Pseudo-Islamitisch.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Om een leuk onderwerp op te werpen.
Dat zeg ik!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Je ziet echter wel dat de vrijheid is toegenomen, dat de traditionele evomnoische lijnen langzaam worden overschreden en dat zwarten langzamerhand de middenklasse instromen en maatschappelijke posities vervullen die ze vroeger niet konden vervullen. Een dergelijke transitie valt niet binnen een paar jaar te voltooien, die moet je de tijd geven, en juist in die periode is het belangrijk niet in oude reflexen te vervallen.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De positie van veel zwarten is na het afschaffen van de apartheid wel degelijk voorruit gegaan. Helaas is de corruptie ook flink toegenomen. Maar er is nu een solide zwarte middenklasse aan het ontstaan die door hard werken goed geld verdiend.
Er was een hele mooie whiskey (Amerikaans, denk ik toch) -reclame.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:36 schreef Monidique het volgende:
The more things change, the more things stay the same.
Hoe is het met je werk, en met je studie? Ben je al bijna wat je wil zijn?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:38 schreef Apropos het volgende:
Ik ben wel op dreef vandaag, eerst die grap over haaientanden en nu dit,!
Dat is op projectbasis. Ik heb er inmiddels waarschijnlijk een andere baan bij.quote:
Binnen een jaar moet het wel gedaan zijn.quote:en met je studie?
Hopelijk nooit.quote:Ben je al bijna wat je wil zijn?
Allard van Hoorn, in ieder geval: "Once there was a whiskey commercial on TV. Man on porch in lone free-standing house in endless yellow grass fields, Manhattan-like city skyline in the backdrop. He rocks his chair carelessly and sips his drink. A dark voiceover says: Nothing changes... really... "quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Er was een hele mooie whiskey (Amerikaans, denk ik toch) -reclame.
"Nothing changed, really", was de uitsmijter (punchline heet dat geloof ik).
Kent iemand die?
Iets leuks?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is op projectbasis. Ik heb er inmiddels waarschijnlijk een andere baan bij.
Succes! (Mañana, mañana)quote:[..]
Binnen een jaar moet het wel gedaan zijn.
Hé, wat een leuke! Een paradoxjequote:[..]
Hopelijk nooit.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Allard van Hoorn, in ieder geval: "Once there was a whiskey commercial on TV. Man on porch in lone free-standing house in endless yellow grass fields, Manhattan-like city skyline in the backdrop. He rocks his chair carelessly and sips his drink. A dark voiceover says: Nothing changes... really... "
Weer mensen bellen, helaas. Maar het verdient goed. En blijkbaar ben ik enorm assertief, want ik was de eerste die er de voorkeur aan gaf mensen te bellen in plaats van vragen te beantwoordenquote:
]quote:Succes! [sub](Mañana, mañana)[/sub
Strooigoed als uitsmijter.quote:Hé, wat een leuke! Een paradoxje.
Op punt 5 faal ik, de rest heb ik aardig op de regel.quote:And nothing changes really. The powerful still provide Bread and Games to keep the powerless subdued, confused and wanting stuff they cannot have. Or, when they finally get it, wanting the next thing. Why? Because Bread and Games is a near-perfect training program. From the cradle to the grave we are hyper-effectively programmed to be mass consumers, working very hard, confusing our identities along the way, pushing a financial divide that increasingly ends up being unequally bridged by a smaller and smaller group of people owning an ever-growing percentage of our wealth.
The reason this percentage is growing is because of the training program, the Bread and Games program, which is becoming more and more effective. TV, entertainment media, Hollywood and consumer products keep us puzzled over who to be, what to want and who to adore in the most effective repression and exploitation method in the history of mankind. The Cherry on the Cake? Anti-depressants to take away the sharp edges of your slavery-induced despair.
Solutions? Easy!
1) Stop watching TV. Except for Discovery and Natural Geographic Channels.
2) Watch a lot of movies that are on subjects you are really interested in.
3) Do not follow 'the news'. There is no news, only negative distraction keeping you scared and worried about how to protect yourself from the dangerous world out there.
4) Do not read magazines, except the ones specialized in the subjects you are really interested in.
5) Never ever think about, discuss or gather information about politics (it will actually take away a chance on having an opinion at all).
6) Do not copy someone's opinion or take things for a fact unless you research the subject matter yourself.
7) Do not buy stuff you do not really need. Do not replace items that are not worn down, instead try to use them as long as they last and they will even become trendy again. Do not buy stuff that will refine your ever-changing identity, instead derive your identity from something you believe in as values instead of the way you look like.
Ik ben dankbaar voor de kruimels die me toegeworpen wordenquote:
Mijn gmail doet normaal, mijn oren zitten achter m'n krullen en de enige die ik ken die naar Afghanistan gaat is voor zover ik weet geen Hells Angel.quote:Verder doet Gmail spastisch, zitten mijn oren dicht en mogen die Afghanen wel op gaan passen:
'Tientallen militairen lid van Hells Angels'
Die ging wel een stapje verder.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:56 schreef Apropos het volgende:
Dat klinkt als een Unabombercatechismus.
Barenaked Ladies?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:01 schreef Monidique het volgende:
Van je favoriete band.
Welnee. En vergeleken bij de Heidelberger is alles één groot feest.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:56 schreef Apropos het volgende:
Dat klinkt als een Unabombercatechismus.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:01 schreef Monidique het volgende:
"No, as far as we are concerned, and based on what we've heard from the band, nothing changes really. Just like in that old Four Roses bourbon commercial." Van je favoriete band.
Ik betwijfel in hoeverre het je onthouden van die zaken niet tot een schijnonafhankelijkheid leidt, waarbij mensen weliswaar het gevoel hebben min of meer immuun te zijn voor de genoemde zaken, terwijl ze er feitelijk, linksom of rechtsom, alsnog door worden beinvloed.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:54 schreef sigme het volgende:
Leuk stuk vond je ermee. Apart dat juist daarin die reclame terugkomt, en dat het een reclame is die mij is bijgebleven, hij is vast meer dan 10 jaar oud.
[..]
Op punt 5 faal ik, de rest heb ik aardig op de regel.
Dat valt onder 'gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving'. Het is loos je af te vragen in hoeverre onmeetbare beinvloeding invloed uitoefent. Of je je nu onthoudt van beinvloedende factoren of niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik betwijfel in hoeverre het je onthouden van die zaken niet tot een schijnonafhankelijkheid leidt, waarbij mensen weliswaar het gevoel hebben min of meer immuun te zijn voor de genoemde zaken, terwijl ze er feitelijk, linksom of rechtsom, alsnog door worden beinvloed.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:De Partij van de Dieren hoort niet in het Nederland van de twintigste eeuw thuis. Marianne Thieme moet ofwel verhuizen naar een land als Brazilië of India ofwel in een tijdmachine stappen en zich naar de zeventiende eeuw laten flitsen.
Je hebt twee hele leuke dingen gevonden, benevens het antwoord op een vraag die ik niet eens stelde. Mijn dankquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:18 schreef Monidique het volgende:
Meer kon ik er niet over vinden.
Je praat nu in feite moord goed.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:18 schreef Monidique het volgende:
Meer kon ik er niet over vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |