Beslist. De culturele verbondenheid maakte de loyaliteit verdeeld. Heb je geen nationaliteit voor nodig.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou dit ook niet komen doordat de Nederlandse politiek de apartheid langer heeft gesteund dan de meeste andere landen? Dat zou natuurlijk heel goed een heftiger tegenreactie op kunnen roepen.
Opzich een interessant onderwerp. Aan de ene kant snap ik dat de chef wetenschap van de VK graag duidelijke onzin uit z'n krant wil houden maar ik begrijp de betoogredactie ook wel dat ze graag "tegen" geluiden willen laten horen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:41 schreef Chewie het volgende:
Climate control, oftewel hoe de discussie gevoerd wordt aanleiding is de uitlatingen van de wetenschapschef van de VK.
Wat een linkse hippie-Republikein hè.quote:
http://news.yahoo.com/s/a(...)gger_post_partisan_1quote:n California, Schwarzenegger is single-handedly striking deals with the Democratic majority, often leaving his own party on the sidelines and increasingly dejected.
That may cause him serious problems this year as he seeks to pass legislation, notably health care reform, with the help of Republicans.
"We're all holding hands and singing `Kumbaya,' but I doubt that partisanship is over here," said Assemblyman Bob Huff, a Southern California Republican.
Right after Schwarzenegger's re-election in November, Republicans in the state Assembly dumped their pragmatic leader for cutting deals with the governor and replaced him with a more doctrinaire conservative.
Ignoring their distress, Schwarzenegger continued moving to the left.
Inzake een boycot ?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt, het was nog iets breder dan alleen links, de hele Amsterdamse gemeenteraad stemde voor geloof ik.
Het is wel vergezocht..het is een karikatuur...en wel van het domme soort.quote:Nee hoor; ik zeg alleen dat die stelling dat er een groot links bolwerk koek en ei voorspelde niet zo vergezocht is.
quote:Bahadir: „Natuurlijk moet je je Turkse paspoort inleveren als je in de regering zit.” Savas Avci: „Je moet duidelijk maken dat je maar één belang dient, ook aan de mensen die op je hebben gestemd.” Maar een andere uitspraak van Wilders, dat er niet meer moslims in de regering moeten komen, begrijpen zij niet. Avci: „Als moslims er zijn, moeten ze vertegenwoordigd worden.” Funda Ozkan, columniste van de Turkse krant Radikal, denkt niet dat de uitspraken van Wilders veel indruk maken in Turkije. „De regering neemt hem niet serieus.” De Turken zijn er ook nauwelijks door beledigd, zegt zij. „Hij mag dit vinden.”
Ik dicht M. iets meer verstand toequote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
Je bevestigt dit min of meer en laat M denken dat "links' toen echt best ' fout ' dacht...
De Boeren hadden zeker in de protestants christelijke hoek veel steun tijdens de boerenoorlog. Koningin Wilhelmina haalde Kruger zelfs naar Europa om steun te laten zoeken voor z'n strijd. En de mensen waar je je cultureel en historisch mee verbonden voelt blijf je nu eenmaal lang steunen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Beslist. De culturele verbondenheid maakte de loyaliteit verdeeld. Heb je geen nationaliteit voor nodig.
Is dit een hogere kunstvorm?quote:Het volk krijgt wat het verdient.
De messia van het verloren geld.
De boeren waren close met de Nederlanders inderdaad.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:53 schreef Monidique het volgende:
Zuid-Afrika was toch ook een beetje onze kolonie, hè.
The Good Austrianquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat een linkse hippie-Republikein hè.
[..]
http://news.yahoo.com/s/a(...)gger_post_partisan_1
Ouwe lul.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ook...![]()
Hij zal al snel naar de volgende fase gaan
quote:Omdat "links" een hekel heeft aan alles wat anders is, ook als het democratisch is...
Natuurlijk dacht men 'fout'. Niet 'fout' in de zin van 'politiek incorrect', maar door de bank genomen klopten de linkse denkbeelden gewoon voor geen meter. Dat bewijst de realiteit van vandaag, en daar valt niks op af te dingen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
Je bevestigt dit min of meer en laat M denken dat "links' toen echt best ' fout ' dacht...
Het was een fout om de apartheid af te schaffen?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk dacht men 'fout'. Niet 'fout' in de zin van 'politiek incorrect', maar door de bank genomen klopten de linkse denkbeelden gewoon voor geen meter. Dat bewijst de realiteit van vandaag, en daar valt niks op af te dingen.
Nou, daar valt wel wat op af te dingen, zo is "links" tijden aan de macht geweest en desondanks is Nederland een rijk en welvarend, gelukkig land.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk dacht men 'fout'. Niet 'fout' in de zin van 'politiek incorrect', maar door de bank genomen klopten de linkse denkbeelden gewoon voor geen meter. Dat bewijst de realiteit van vandaag, en daar valt niks op af te dingen.
In elk geval was het fout om dat op deze manier te doen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het was een fout om de apartheid af te schaffen?
Ten onrechte. Zelfs jij hebt niet altijd gelijk.quote:
'tuurlijk. Als kind mee geïndoctrineerd, kom je nooit helemaal af.quote:
quote:Tel jij maar es 1600 mensen bij me elkaar.
Zo lang is links niet aan de macht geweest, en die tijd dat ze dat wel waren ging het ook faliekant mis met de financien en de werkeloosheid e.d.. Maar sowieso vind ik de situatie in NL geheel offtopic wat betreft de situatie en denkbeelden omtrent ZA.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, daar valt wel wat op af te dingen, zo is "links" tijden aan de macht geweest en desondanks is Nederland een rijk en welvarend, gelukkig land.
Oh, ok, als het daartoe beperkt was.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zo lang is links niet aan de macht geweest, en die tijd dat ze dat wel waren ging het ook faliekant mis met de financien en de werkeloosheid e.d.. Maar sowieso vind ik de situatie in NL geheel offtopic wat betreft de situatie en denkbeelden omtrent ZA.
Lekker volk die boerenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ok, als het daartoe beperkt was.
Blijf ik van mening dat Apartheid principieel verwerpelijk was, en in de uitvoering moorddadig en geweldzuchtig. Daarin geef ik ook achteraf 'links' geen ongelijk.
quote:Op 16 december 1838 streden slechts 464 voortrekkers tegen een Zoeloeleger van meer dan 20.000 man sterk. Dankzij hun Laager, hun geweren, hun motivatie en hun kanon werden de Zoeloes in de pan gehakt. Slechts drie voortrekkers werden tijdens deze slag gewond, waaronder Andries Pretorius die door een assegaai (een Zoeloe-speer) geraakt werd, en geen enkele Boer liet er het leven.
en die PSV supporters tijdens een wedstrijd maar roepen: Boeruh, Boeruh, Boeruh!quote:
Boeren. Met hoofdletter. Maar die slachting was van ver voor de Apartheid.quote:
Hoe moet dat tijdens de Sjoa geklonken hebben?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en die PSV supporters tijdens een wedstrijd maar roepen: Boeruh, Boeruh, Boeruh!![]()
Met betrekking tot bijvoorbeeld het communisme kun je sommuge vroegere linkse denkbeelden op zijn minst naief noemen, maar in de Apartheidskwestie zou ik persoonlijk juist zeggen dat links ten principale best redelijke denkbeelden aanhing (het opheffen van de Apartheid, m.i. een ongeoorloofde geinstitueerde vorm van discriminatie, die de vrijheid van een groot deel van de Zuid-Afrikaanse bevolking ernstig beknotte), alhoewel er soms wellicht wat overgereageerd werd.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar niet heel lang daarna stichten ze hun eigen republieken waarbij de inlanders als tweederangs in de wetten kwamen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Boeren. Met hoofdletter. Maar die slachting was van ver voor de Apartheid.
Ze is inderdaad wel een beetje flip-flopperig. Niet erg consistent. Ze is ook heel erg bang om gezien te worden als zwak, het lijkt wel een obsessie.quote:
Ja, maar jezus, dat was toen in heel de wereld de gewoonste gang van zaken. Het werd pas echt beschamend toen praktisch de hele wereld had besloten dat dat niet meer kon, in een beschaving.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar niet heel lang daarna stichten ze hun eigen republieken waarbij de inlanders als tweederangs in de wetten kwamen.
Place your bets....Clinton vs. McCain? Obama vs. Giuliani?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze is inderdaad wel een beetje flip-flopperig. Niet erg consistent. Ze is ook heel erg bang om gezien te worden als zwak, het lijkt wel een obsessie.
Dat klopt ookwel weerquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar jezus, dat was toen in heel de wereld de gewoonste gang van zaken. Het werd pas echt beschamend toen praktisch de hele wereld had besloten dat dat niet meer kon, in een beschaving.
Ik ga voor de 2e dan lijkt er in elk geval een redelijke kandidaat over te blijvenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Place your bets....Clinton vs. McCain? Obama vs. Giuliani?
Alles kan nog veranderen, maar ik denk sowieso Giuliani. McCain was acht jaar geleden wat, misschien, nu is het een zure, nare, "populistische", zwalkende extremist. Clinton stond ver voor, maar Obama begint te stijgen in de peilingen. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ze samen de verkiezingen in gaan, maar ja, wie ben ik.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Place your bets....Clinton vs. McCain? Obama vs. Giuliani?
Niets, ik wilde het pijltje aanvinken maar ik kwam per abuis bij het treurige mannetje uit.quote:
Over die dubbele nationaliteit? Dat is niet per se een Wildersstandpunt (let op: geen spatie!).quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weet je ik, neig langzaam toch naar het Wilders standpunt. Het is dat Wilders zo'n drol is.
En hoezo dat?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weet je ik, neig langzaam toch naar het Wilders standpunt. Het is dat Wilders zo'n drol is.
Ik vind het op zich geen raar voorstel, hoor, het afschaffen van de dubbele nationaliteit, zeker voor staatslieden. Het is dan echter vooral theoretisch, want in de praktijk is het verschil nul komma nul.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Fijn, ik word altijd wat treurig van het treurmannetje.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Niets, ik wilde het pijltje aanvinken maar ik kwam per abuis bij het treurige mannetje uit..
De positie van veel zwarten is na het afschaffen van de apartheid wel degelijk voorruit gegaan. Helaas is de corruptie ook flink toegenomen. Maar er is nu een solide zwarte middenklasse aan het ontstaan die door hard werken goed geld verdiend.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef sigme het volgende:
Maar met betrekking tot de lotsverbetering van de bevolking van ZuidAfrika , met name de zwarten, waren veel linksen toch ook tamelijk naïef hoor. En de verwachtingen van de bestuur van ex-kolonies ook.
Dan zijn ze gek. Ik begrijp die McCain niet echt, bij binnanlandse politiek is 'ie zowat linkser dan Nader, en bij buitenlandse politiek nog rechtser dan Rummyquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alles kan nog veranderen, maar ik denk sowieso Giuliani. McCain was acht jaar geleden wat, misschien, nu is het een zure, nare, "populistische", zwalkende extremist. Clinton stond ver voor, maar Obama begint te stijgen in de peilingen. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ze samen de verkiezingen in gaan, maar ja, wie ben ik.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Samen als in presidents- en vice-presidentskandidaat,.
Doordat in de discussie zoveel non-argumenten zijn gebruikt en persoonlijke antipathie een grote rol speelt, bleven sommige argumenten ondergesneeuwd.quote:
Je ziet echter wel dat de vrijheid is toegenomen, dat de traditionele evomnoische lijnen langzaam worden overschreden en dat zwarten langzamerhand de middenklasse instromen en maatschappelijke posities vervullen die ze vroeger niet konden vervullen. Een dergelijke transitie valt niet binnen een paar jaar te voltooien, die moet je de tijd geven, en juist in die periode is het belangrijk niet in oude reflexen te vervallen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef sigme het volgende:
Maar met betrekking tot de lotsverbetering van de bevolking van ZuidAfrika , met name de zwarten, waren veel linksen toch ook tamelijk naïef hoor. En de verwachtingen van de bestuur van ex-kolonies ook.
Ja, die ophef hè. Ik vond de gewetensbezwarendiscussie veel belangrijker eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
zo dacht men ook mbt de afschaffing vd slavernij, het Cultuurstelsel, het verbieden van drank en prostitutie, de nieuw gerealiseerde maatschappij heeft ook zo z'n nadelen, cultuurelativistisch gesprokenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef sigme het volgende:
Ja. En ze houdt van haaientanden, dus Pakistaanse zelfmoordcommando's maken geen kans.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:33 schreef Monidique het volgende:
Maar die Motek is dus de moeder van BaajGuardian Daniel.J?
UIteraardquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:31 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
zo dacht men ook mbt de afschaffing vd slavernij, het Cultuurstelsel, het verbieden van drank en prostitutie, de nieuw gerealiseerde maatschappij heeft ook zo z'n nadelen, cultuurelativistisch gesproken
Om een leuk onderwerp op te werpen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:36 schreef Apropos het volgende:
Waarom vraag je dat eigenlijk?
Pseudo-Islamitisch.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Om een leuk onderwerp op te werpen.
Dat zeg ik!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Je ziet echter wel dat de vrijheid is toegenomen, dat de traditionele evomnoische lijnen langzaam worden overschreden en dat zwarten langzamerhand de middenklasse instromen en maatschappelijke posities vervullen die ze vroeger niet konden vervullen. Een dergelijke transitie valt niet binnen een paar jaar te voltooien, die moet je de tijd geven, en juist in die periode is het belangrijk niet in oude reflexen te vervallen.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De positie van veel zwarten is na het afschaffen van de apartheid wel degelijk voorruit gegaan. Helaas is de corruptie ook flink toegenomen. Maar er is nu een solide zwarte middenklasse aan het ontstaan die door hard werken goed geld verdiend.
Er was een hele mooie whiskey (Amerikaans, denk ik toch) -reclame.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:36 schreef Monidique het volgende:
The more things change, the more things stay the same.
Hoe is het met je werk, en met je studie? Ben je al bijna wat je wil zijn?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:38 schreef Apropos het volgende:
Ik ben wel op dreef vandaag, eerst die grap over haaientanden en nu dit,!
Dat is op projectbasis. Ik heb er inmiddels waarschijnlijk een andere baan bij.quote:
Binnen een jaar moet het wel gedaan zijn.quote:en met je studie?
Hopelijk nooit.quote:Ben je al bijna wat je wil zijn?
Allard van Hoorn, in ieder geval: "Once there was a whiskey commercial on TV. Man on porch in lone free-standing house in endless yellow grass fields, Manhattan-like city skyline in the backdrop. He rocks his chair carelessly and sips his drink. A dark voiceover says: Nothing changes... really... "quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Er was een hele mooie whiskey (Amerikaans, denk ik toch) -reclame.
"Nothing changed, really", was de uitsmijter (punchline heet dat geloof ik).
Kent iemand die?
Iets leuks?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is op projectbasis. Ik heb er inmiddels waarschijnlijk een andere baan bij.
Succes! (Mañana, mañana)quote:[..]
Binnen een jaar moet het wel gedaan zijn.
Hé, wat een leuke! Een paradoxjequote:[..]
Hopelijk nooit.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Allard van Hoorn, in ieder geval: "Once there was a whiskey commercial on TV. Man on porch in lone free-standing house in endless yellow grass fields, Manhattan-like city skyline in the backdrop. He rocks his chair carelessly and sips his drink. A dark voiceover says: Nothing changes... really... "
Weer mensen bellen, helaas. Maar het verdient goed. En blijkbaar ben ik enorm assertief, want ik was de eerste die er de voorkeur aan gaf mensen te bellen in plaats van vragen te beantwoordenquote:
]quote:Succes! [sub](Mañana, mañana)[/sub
Strooigoed als uitsmijter.quote:Hé, wat een leuke! Een paradoxje.
Op punt 5 faal ik, de rest heb ik aardig op de regel.quote:And nothing changes really. The powerful still provide Bread and Games to keep the powerless subdued, confused and wanting stuff they cannot have. Or, when they finally get it, wanting the next thing. Why? Because Bread and Games is a near-perfect training program. From the cradle to the grave we are hyper-effectively programmed to be mass consumers, working very hard, confusing our identities along the way, pushing a financial divide that increasingly ends up being unequally bridged by a smaller and smaller group of people owning an ever-growing percentage of our wealth.
The reason this percentage is growing is because of the training program, the Bread and Games program, which is becoming more and more effective. TV, entertainment media, Hollywood and consumer products keep us puzzled over who to be, what to want and who to adore in the most effective repression and exploitation method in the history of mankind. The Cherry on the Cake? Anti-depressants to take away the sharp edges of your slavery-induced despair.
Solutions? Easy!
1) Stop watching TV. Except for Discovery and Natural Geographic Channels.
2) Watch a lot of movies that are on subjects you are really interested in.
3) Do not follow 'the news'. There is no news, only negative distraction keeping you scared and worried about how to protect yourself from the dangerous world out there.
4) Do not read magazines, except the ones specialized in the subjects you are really interested in.
5) Never ever think about, discuss or gather information about politics (it will actually take away a chance on having an opinion at all).
6) Do not copy someone's opinion or take things for a fact unless you research the subject matter yourself.
7) Do not buy stuff you do not really need. Do not replace items that are not worn down, instead try to use them as long as they last and they will even become trendy again. Do not buy stuff that will refine your ever-changing identity, instead derive your identity from something you believe in as values instead of the way you look like.
Ik ben dankbaar voor de kruimels die me toegeworpen wordenquote:
Mijn gmail doet normaal, mijn oren zitten achter m'n krullen en de enige die ik ken die naar Afghanistan gaat is voor zover ik weet geen Hells Angel.quote:Verder doet Gmail spastisch, zitten mijn oren dicht en mogen die Afghanen wel op gaan passen:
'Tientallen militairen lid van Hells Angels'
Die ging wel een stapje verder.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:56 schreef Apropos het volgende:
Dat klinkt als een Unabombercatechismus.
Barenaked Ladies?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:01 schreef Monidique het volgende:
Van je favoriete band.
Welnee. En vergeleken bij de Heidelberger is alles één groot feest.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:56 schreef Apropos het volgende:
Dat klinkt als een Unabombercatechismus.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:01 schreef Monidique het volgende:
"No, as far as we are concerned, and based on what we've heard from the band, nothing changes really. Just like in that old Four Roses bourbon commercial." Van je favoriete band.
Ik betwijfel in hoeverre het je onthouden van die zaken niet tot een schijnonafhankelijkheid leidt, waarbij mensen weliswaar het gevoel hebben min of meer immuun te zijn voor de genoemde zaken, terwijl ze er feitelijk, linksom of rechtsom, alsnog door worden beinvloed.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:54 schreef sigme het volgende:
Leuk stuk vond je ermee. Apart dat juist daarin die reclame terugkomt, en dat het een reclame is die mij is bijgebleven, hij is vast meer dan 10 jaar oud.
[..]
Op punt 5 faal ik, de rest heb ik aardig op de regel.
Dat valt onder 'gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving'. Het is loos je af te vragen in hoeverre onmeetbare beinvloeding invloed uitoefent. Of je je nu onthoudt van beinvloedende factoren of niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik betwijfel in hoeverre het je onthouden van die zaken niet tot een schijnonafhankelijkheid leidt, waarbij mensen weliswaar het gevoel hebben min of meer immuun te zijn voor de genoemde zaken, terwijl ze er feitelijk, linksom of rechtsom, alsnog door worden beinvloed.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:De Partij van de Dieren hoort niet in het Nederland van de twintigste eeuw thuis. Marianne Thieme moet ofwel verhuizen naar een land als Brazilië of India ofwel in een tijdmachine stappen en zich naar de zeventiende eeuw laten flitsen.
Je hebt twee hele leuke dingen gevonden, benevens het antwoord op een vraag die ik niet eens stelde. Mijn dankquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:18 schreef Monidique het volgende:
Meer kon ik er niet over vinden.
Je praat nu in feite moord goed.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:18 schreef Monidique het volgende:
Meer kon ik er niet over vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |