abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46844140
Is het de stand van de maan of zo?
quote:
Tel jij maar es 1600 mensen bij me elkaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:39:38 #227
61891 zakjapannertje
rijksmonument
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:43:49 #228
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46844300
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, daar valt wel wat op af te dingen, zo is "links" tijden aan de macht geweest en desondanks is Nederland een rijk en welvarend, gelukkig land.
Zo lang is links niet aan de macht geweest, en die tijd dat ze dat wel waren ging het ook faliekant mis met de financien en de werkeloosheid e.d.. Maar sowieso vind ik de situatie in NL geheel offtopic wat betreft de situatie en denkbeelden omtrent ZA.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46844425
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zo lang is links niet aan de macht geweest, en die tijd dat ze dat wel waren ging het ook faliekant mis met de financien en de werkeloosheid e.d.. Maar sowieso vind ik de situatie in NL geheel offtopic wat betreft de situatie en denkbeelden omtrent ZA.
Oh, ok, als het daartoe beperkt was.
Blijf ik van mening dat Apartheid principieel verwerpelijk was, en in de uitvoering moorddadig en geweldzuchtig. Daarin geef ik ook achteraf 'links' geen ongelijk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46845066
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ok, als het daartoe beperkt was.
Blijf ik van mening dat Apartheid principieel verwerpelijk was, en in de uitvoering moorddadig en geweldzuchtig. Daarin geef ik ook achteraf 'links' geen ongelijk.
Lekker volk die boeren .
quote:
Op 16 december 1838 streden slechts 464 voortrekkers tegen een Zoeloeleger van meer dan 20.000 man sterk. Dankzij hun Laager, hun geweren, hun motivatie en hun kanon werden de Zoeloes in de pan gehakt. Slechts drie voortrekkers werden tijdens deze slag gewond, waaronder Andries Pretorius die door een assegaai (een Zoeloe-speer) geraakt werd, en geen enkele Boer liet er het leven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:07:50 #231
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46845197
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lekker volk die boeren .
[..]
en die PSV supporters tijdens een wedstrijd maar roepen: Boeruh, Boeruh, Boeruh!
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46845370
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lekker volk die boeren .
[..]
Boeren. Met hoofdletter. Maar die slachting was van ver voor de Apartheid.
pi_46845386
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en die PSV supporters tijdens een wedstrijd maar roepen: Boeruh, Boeruh, Boeruh!
Hoe moet dat tijdens de Sjoa geklonken hebben?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:13:43 #234
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46845403
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Natuurlijk dacht men 'fout'. Niet 'fout' in de zin van 'politiek incorrect', maar door de bank genomen klopten de linkse denkbeelden gewoon voor geen meter. Dat bewijst de realiteit van vandaag, en daar valt niks op af te dingen.
Met betrekking tot bijvoorbeeld het communisme kun je sommuge vroegere linkse denkbeelden op zijn minst naief noemen, maar in de Apartheidskwestie zou ik persoonlijk juist zeggen dat links ten principale best redelijke denkbeelden aanhing (het opheffen van de Apartheid, m.i. een ongeoorloofde geinstitueerde vorm van discriminatie, die de vrijheid van een groot deel van de Zuid-Afrikaanse bevolking ernstig beknotte), alhoewel er soms wellicht wat overgereageerd werd.
pi_46845438
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Boeren. Met hoofdletter. Maar die slachting was van ver voor de Apartheid.
Ja dat klopt maar niet heel lang daarna stichten ze hun eigen republieken waarbij de inlanders als tweederangs in de wetten kwamen.
pi_46845517
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[afbeelding]
Ze is inderdaad wel een beetje flip-flopperig. Niet erg consistent. Ze is ook heel erg bang om gezien te worden als zwak, het lijkt wel een obsessie.
pi_46845519
Maar met betrekking tot de lotsverbetering van de bevolking van ZuidAfrika , met name de zwarten, waren veel linksen toch ook tamelijk naïef hoor. En de verwachtingen van de bestuur van ex-kolonies ook.
pi_46845567
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dat klopt maar niet heel lang daarna stichten ze hun eigen republieken waarbij de inlanders als tweederangs in de wetten kwamen.
Ja, maar jezus, dat was toen in heel de wereld de gewoonste gang van zaken. Het werd pas echt beschamend toen praktisch de hele wereld had besloten dat dat niet meer kon, in een beschaving.
pi_46845571
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze is inderdaad wel een beetje flip-flopperig. Niet erg consistent. Ze is ook heel erg bang om gezien te worden als zwak, het lijkt wel een obsessie.
Place your bets....Clinton vs. McCain? Obama vs. Giuliani?
pi_46845603
Hallo.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_46845620
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, maar jezus, dat was toen in heel de wereld de gewoonste gang van zaken. Het werd pas echt beschamend toen praktisch de hele wereld had besloten dat dat niet meer kon, in een beschaving.
Dat klopt ookwel weer .
pi_46845631
Dag Darling Deutscher.

Wat scheelt er aan?
pi_46845655
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik ga voor de 2e dan lijkt er in elk geval een redelijke kandidaat over te blijven .
pi_46845698
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Alles kan nog veranderen, maar ik denk sowieso Giuliani. McCain was acht jaar geleden wat, misschien, nu is het een zure, nare, "populistische", zwalkende extremist. Clinton stond ver voor, maar Obama begint te stijgen in de peilingen. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ze samen de verkiezingen in gaan, maar ja, wie ben ik.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:22:05 #245
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46845709
Weet je ik, neig langzaam toch naar het Wilders standpunt. Het is dat Wilders zo'n drol is.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46845721
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:20 schreef sigme het volgende:
Dag Darling Deutscher.

Wat scheelt er aan?
Niets, ik wilde het pijltje aanvinken maar ik kwam per abuis bij het treurige mannetje uit. .
pi_46845753
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Weet je ik, neig langzaam toch naar het Wilders standpunt. Het is dat Wilders zo'n drol is.
Over die dubbele nationaliteit? Dat is niet per se een Wildersstandpunt (let op: geen spatie!).
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:23:12 #248
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46845756
quote:
En hoezo dat?
pi_46845769
quote:
Ik vind het op zich geen raar voorstel, hoor, het afschaffen van de dubbele nationaliteit, zeker voor staatslieden. Het is dan echter vooral theoretisch, want in de praktijk is het verschil nul komma nul.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:24:14 #250
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46845798
Wilders' standpunt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: