quote:5:30
Alonso wakes up. Carefully makes his bed nursing all the structure
9:00
.
Fisichella wake up. Starts crying.
Hamilton wakes up. Ron Dennis helps him take the shower and get dress.
Felipe Massa wakes up. When he gets up the bed, crashes against the bathroon door.
David Coulthatd wakes up. Puts aside 2 of the 5 girls he spent the night with. Goes to the bathroom and shaves with a 30 cm knife.
Tiago Monteiro wake up. Doesn’t get up c'os he doesn't know if he is still a F1 driver.
Mark Webber wakes up. ups. he's already dressed.. oh.. look taking his breakFAST...
Jenson Button wake up. Calls David Coulthard to ask for a girl.
9:30
Alonso eats breakfast. Milk, orange juice, vitamins.
Fisichella stops crying and puts something in his mouth.
Ron Dennis Gives Hamilton the food on his mouth
Coulthard eats a girl.
Button eats a girl Coulthard didn’t want.
Massa is at the hospital
Raikkonen wakes up. Breaks the bed with his bare hands. while drinking water
10:00
Alonso starts his test. Drives quick an steady.
Hamilton asks Ron to pee
Fisichella offers Flavio to paint the new Renault. flavio accepts and the car was revealed on jan. 24
david on the shower
jenson on the shower.
kimi reaches the breakfast. refuses the Italian food. Drinks a bit more of that watter. Pushes the waitress
10:30
Alonso clocks big
David cocks big
Jenson realises he lacks a bit of both
Kovalainen is turned "on"
Hamilton has a little fever. Ron takes him to the hospital.
Fisichella claims the new Renault design is not suited to his driving.
Raikkonen listen in his I-pod "lets work... be proud..."
12:00
Alonso lunch. Healthy food. Gives an interview with poor children.
Hamilton gets confused with a poor children
Kovalainen is turned "off" meaning he doesn't eat.
Fisichella dreams of becoming world champion
Webber is already dinning.
Massa was put in the shrink co's he was making races with a wheel chair in the hospital.
Raikkonen reaches the circuit. Ferrari mecs give him a fiat Stilo JTD saying its the new Ferrari. Kimi goes out and comes in a bit disappointed as the car broke down and he was 2 secs off the pace.
Monteiro calls Berger to know if he is still a F1 driver.
Coulthard eats for the first time.
14:30
Alonso is developing the Mclaren and gives a ride to hamilton so that the boy understands how it's done.
Fisichella dreams of becoming world champion.
Frank Williams thinks of hiring Massa.
Button goes shopping before someone calls him and says he is a F1 driver
Monteiro would like to receive an identical call
Renault engeniers download from the internet an upgrade for kovalainen meaning he might develop a personality. or at least to make is hair go down.
Raikkonen got drunk with water.
18:00
Alonso has dinner and is ready to go to bed.
Hamilton sees cartoons
Fisichella tries new colour schemes to the renault
Kovalainen hair didn't go down
Coulthard's kilt attracts some men in the red bull team
Felipe Massa calls todt. The French manager says he didn't miss anything from the testing as Schumacher came and developed the car until 2012.
Raikkonen breaks his I-pod because he always listens in max volume.
22:30
David Coulthard is in bed. he needs to sleep. Meaning he gave Jenson Buttton 2 girls and 1 to Hamilton so that he can lose virginity. Ron is there to help. And to lose it too.
Fisichella goes to bed. Dreams of something.
Kovalainen turned "off".
Raikkonen goes for a ride in a bike. Gently passes a few cars on the high way.
Tiago Monteiro goes to bed and thinks .. " I wonder....?"
Het zal mij juist niks verbazen als DC dit jaar echt een top jaar gaat mee maken.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:14 schreef TJDoornbos het volgende:
DC moeten ze gewoon uit zelfbescherming uit die auto halen!! Maar mag toch aannemen dat RD en zn manager een claussule voor 2008 hebben want anders snap ik de move niet!!
Wel ooit voor Schumiquote:Op zondag 28 januari 2007 15:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is DC ooit lastig voor iemand geweest dan?
Spa 98quote:
quote:Op zondag 28 januari 2007 17:33 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=8pcTUbijrGA![]()
http://youtube.com/watch?v=hsfQScvC5oIquote:Op zondag 28 januari 2007 19:47 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Spa 98En Indianapolis dacht 2000 (1e race) DC maakte een jumpstart en ramde schumi bijna van de baan
En voor Hakkinen toch ook ooit?quote:
Hij blijft leuk.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:13 schreef flubub het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=hsfQScvC5oI![]()
oud maar blijft leukquote:Op zondag 28 januari 2007 20:13 schreef flubub het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=hsfQScvC5oI![]()
Bronquote:FIA wil openheid over bandenkeuze
Als het aan de FIA ligt, moeten teams komend seizoen bekendmaken op welke banden hun coureurs rijden. Op die manier wil de autosportfederatie de strategieën van de teams inzichtelijk maken voor het publiek.
Volgens het Britse blad Autosport is het plan afkomstig van Charlie Whiting, de technische man van de FIA. In 2007 krijgen teams de beschikking over twee verschillende soorten Bridgestone-banden. De coureurs moeten tijdens de race zowel de harde als de zachte set gebruiken. Aanvankelijk werd eraan gedacht de verschillende typen te merken met een kleurtje, zoals ook in Champ Car gedaan wordt. Hiertegen werd echter geprotesteerd door de teams, die niet willen dat hun bandenstrategie zichtbaar wordt voor de concurrentie.
Whiting heeft nu bedacht dat de bandenkeuze direct na de start van een Grand Prix openbaar gemaakt wordt, een tactiek die MotoGP al langer gebruikt. Op die manier kunnen teams hun strategie geheim houden tot na de start van de race. Onduidelijk is nog wel hoe de FIA het publiek op de tribunes denkt te gaan informeren over de bandenkeuzes van de teams.
Geen idee.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is DC ooit lastig voor iemand geweest dan?
quote:Op maandag 29 januari 2007 17:09 schreef Atreidez het volgende:
Ik vat niet waarom die banden nou weer een hoofdrol moeten gaan spelen.. Ik wil iedereen op dezelfde banden, de hele race
Dat is het ook,hoop ikquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:53 schreef sanger het volgende:
het lijkt mij ook de bolide van 2006.....
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:10 schreef flubub het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom ze bij redbull met een witte helm rijden atm?
Zal dus wel gewoon Coulthard of Webber zijn..quote:... on Tuesday 30th January with both race drivers in attendance for the test.
Bronquote:Adrian Valles testcoureur Spyker
Spyker heeft Adrian Valles aangetrokken als testcoureur. Dat meldt FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.
De 20-jarige Spanjaard testte vorig jaar september op Silverstone al een keer voor het Nederlandse team. Zijn aanstelling zal 5 februari tijdens de teampresentatie in Engeland officieel bekend worden gemaakt, zo is de verwachting.
Valles wordt alom gezien als een van de grootste talenten uit Spanje. In 2005 eindigde hij in de Renault World Series als tweede, achter Robert Kubica. Valles reed vorig seizoen voor Campos Racing in de GP2 en eindigde het seizoen als achttiende. Hij scoorde voor het achterhoedeteam desondanks eenmaal een podiumplaats en liet ook twee snelste ronden notoren.
Whehehe.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:50 schreef SupaMario het volgende:
Badoer stond stil omdat alonso hem eraf reed!!
hier staat een filmpje:
http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=276
Mooi statement van Alonso!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:50 schreef SupaMario het volgende:
hier staat een filmpje:
Noem het maar mooiquote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:04 schreef LeXX het volgende:
[..]
Mooi statement van Alonso!![]()
Als de Ferrari niet opzij gaat, dan ram ik ém er wel vanaf....![]()
het is gewoon lomp, het is totaal nutteloos om zo in te halen met testen!!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:04 schreef LeXX het volgende:
[..]
Mooi statement van Alonso!![]()
Als de Ferrari niet opzij gaat, dan ram ik ém er wel vanaf....![]()
huh..f1racing heeft een ander lijstje, of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:16 schreef SupaMario het volgende:
[..]
het is gewoon lomp, het is totaal nutteloos om zo in te halen met testen!!
Uitslag valencia dag 1:
1 Fernando Alonso SPA McLaren 1:12.563 65
2 Kimi Raikkonen FIN Ferrari 1:13.529 + 0.966 47
3 Nelson Piquet Jr. BRA Renault 1:13.549 + 0.986 27
4 Franck Montagny FRA Toyota 1:13.672 + 1.109 33
5 Sebastian Vettel DUI BMW Sauber 1:13.683 + 1.120 75
6 Jarno Trulli ITA Toyota 1:13.735 + 1.172 60
7 Nick Heidfeld DUI BMW Sauber 1:13.848 + 1.285 49
8 Giancarlo Fisichella ITA Renault 1:13.867 + 1.304 34
9 Rubens Barrichello BRA Honda 1:14.026 + 1.463 29
10 Kazuki Nakajima JAP Williams 1:14.520 + 1.957 51
11 James Rossiter ENG Honda 1:14.643 + 2.080 37
12 Takuma Sato JAP Super Aguri 1:15.674 + 3.111 27
13 Mark Webber AUS Red Bull Racing 1:15.726 + 3.163 27
14 Luca Badoer ITA Ferrari 1:16.334 + 3.771 35
En dat lijstje wat op F1racing staat, staat ook op autosport.com. Overigens kwam er wel weer rook uit een McLaren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:57 schreef flubub het volgende:
[..]
huh..f1racing heeft een ander lijstje, of ben ik nou gek?
Mja weet het ook niet bij F1club staat ook dat ie 2 ronden meer heeft gereden...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:57 schreef flubub het volgende:
[..]
huh..f1racing heeft een ander lijstje, of ben ik nou gek?
Red Bull-rijder Mark Webber, met witte helm, en Luca Badoer spinden beiden even van de baan, waarna hun bolides per truck weer naar de pits werden gebracht.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:23 schreef roelofjan het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het is dus wel gewoon Webber..
Kansloos die Alonsoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:50 schreef SupaMario het volgende:
hier staat een filmpje:
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef flubub het volgende:
[..]
Red Bull-rijder Mark Webber, met witte helm, en Luca Badoer spinden beiden even van de baan, waarna hun bolides per truck weer naar de pits werden gebracht.
De Williams-testrijder was niet de enige met zorgen. De McLaren-auto van Fernando Alonso hield er bij de uitgang van de pitstraat ook een keer mee op en Ferrari-testcoureur Luca Badoer kampte eveneens met technische problemen. Verder was er nog een technisch mankement bij de Toyota van Franck Montagny en blies Sebastian Vettel een BMW-motor op.
omgquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:50 schreef SupaMario het volgende:
hier staat een filmpje:
Hij is inderdaad mooi ja. Honda heeft al aangekondigt dat er een heel verrassende livery zal komen. De verwachting is BP groen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:42 schreef Sally het volgende:
En ik maar denken daat mooi zwart niet lelijk is... (de Honda-test)
Ik vond 'm eerlijk gezegd wel mooi. Maar ik begrijp dat het nog niet de nieuwe kleuren zijn....
quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Hij is inderdaad mooi ja. Honda heeft al aangekondigt dat er een heel verrassende livery zal komen. De verwachting is BP groen.
Renault look-a-likequote:Op woensdag 31 januari 2007 10:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
De race kleuren van Honda zijn wit en rood..., ik vraag me af of ze het rood ook nog in de livery gaan verwerken.. dat lijkt me toch iets minder in combinatie met het groen..
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:10 schreef flubub het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom ze bij redbull met een witte helm rijden atm?
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:03 schreef roelofjan het volgende:
Nieuwe helm aan het proberen ofzo?
quote:Webber: "Witte helm was probeersel"
31 januari 2007
De witte helm die Mark Webber gisteren droeg tijdens zijn test in Valencia, is niets meer dan een probeersel van Adrian Newey. Die wilde graag dat Webber een nieuw merk uitprobeerde, voor aerodynamische doeleinden.
"Ik probeer een helm uit van Arai", zei Webber tegen F1Racing.net. "Adrian wilde dat graag, omdat het beter zou zijn voor de luchtstroom langs de auto. Ik heb er geen verstand van, maar het was een idee van Adrian. Het werkte prima, maar er zat natuurlijk nog geen helmdesign op."
Heeft maar 4 ronden gereden vandaag. Dus net niet gehaald.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:38 schreef rubbereend het volgende:
heeft van der Garde vandaag wel zn 300km gehaald?
Moet ie morgen nog wel ffkes aan de bak.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heeft maar 4 ronden gereden vandaag. Dus net niet gehaald.
[afbeelding]
Ik neem aan dat Giedo met meer rondes en meer ervaring dichter bij de top kan komen, want 14 seconden is niet echt om over naar huis te schrijven...quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heeft maar 4 ronden gereden vandaag. Dus net niet gehaald.
[afbeelding]
Hij heeft nog geen fatsoenlijke ronde gereden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:50 schreef LeXX het volgende:
[..]
want 14 seconden is niet echt om over naar huis te schrijven...![]()
quote:"Eerst deed ik natuurlijk een installatieronde en dat stelt op zich niet zoveel voor, maar je voelt gelijk wel die power van zo'n wagen."
"Daarna doe je twee rondjes en mag je een keer volgas over het rechte stuk en dat geeft echt een enorme kick. Toen kregen we echter het probleem met het stuur, dat op het rechte stuk scheef stond. Als ik linksaf stuurde, stond het stuur recht en dat is niet helemaal de bedoeling", vervolgde hij.
Inderdaad. Had al vrij snel last van een afgebroken stuurstang. Dus de rondes die hij reed zijn meer installatierondes.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:53 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hij heeft nog geen fatsoenlijke ronde gereden.
Laten zien dat Newey alleen in een topteam een topauto kan ontwikkelenquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat doen die Bulls onderin (voor wat het waard is natuurlijk)
quote:Spa-Francorchamps krijgt grootschalige test in juli
Volgens een bron bij één van de in Valencia aanwezige teams zal er in juli een grote test plaatsvinden op Spa-Francorchamps, waar alle teams aan zullen deelnemen. Een persvoorlichter in Spa kon bevestigen dat er inderdaad contact is met de teams over een test in juli, en dat die na een teammeeting volgende week bevestigd kan worden.
Op Spa-Francorchamps is echter nooit eerder getest door Formule 1-teams, op Toyota na die maandelijks een shakedown op het circuit uitvoert. Een bron bij één van de teams meldde tegen F1Today.nl in Valencia: “In juli was het plan dat alle teams in Barcelona zouden gaan testen, zoals gewoonlijk in die periode, maar op onze kalender is deze test nu vervangen door een driedaagse test op Spa-Francorchamps. Waarschijnlijk zullen alle teams dan deelnemen en kennismaken met het nieuwe circuit.”
Een woordvoerder van het Belgische circuit sprak met enige voorzichtigheid omdat het nog niet officieel bekend is, maar gaf toe dat er contacten zijn met de teams: “Ja, er is een mogelijkheid dat er een test zal komen op Spa-Francorchamps. Maar de teams gaan daar volgende week nog over in bespreking, en daarna kan ik het bevestigen.”
Het Belgische circuit van Spa-Francorchamps wordt momenteel onderworpen aan een flinke verbouwing. Van de busstop tot aan de eerste bocht wordt het circuit veranderd, de paddock krijgt een nieuw uiterlijk en wordt groter gemaakt, en bovendien wordt het pitcomplex helemaal vernieuwd. Naar verwachting zijn de verbouwingen medio mei klaar.
Voorheen werd er voornamelijk getest op de Spaanse circuits in Barcelona, Jerez en Valencia, en over enkele weken zal er ook getest gaan worden in Bahrein en Maleisië. De juli-test in Spa zal waarschijnlijk plaatsvinden op 10, 11 en 12 juli.
Bron
Vier!!quote:Spyker F1 presenteert vier testcoureurs
01 februari 2007
Giedo van der Garde wordt Spyker F1. Zo heeft het Nederlandse team donderdag bekendgemaakt. De 21-jarige Nederlander was deze week nog in het Spaanse Valencia om te testen voor Super Aguri. Ook Adrián Vallés, Markus Winkelhock en Fairuz Fauzy behoren komend seizoen tot de vaste testcoureurs van Spyker F1. Vallés en Winkelhock zijn al bekend met het team.
"Ik ben erg trots dat ik mijn Formule 1-loopbaan zal beginnen bij het Spyker F1-team", reageerde Van der Garde. "Ik heb nog veel te leren, maar deze kans stelt mij hiertoe in de gelegenheid." De bekendmaking van Van der Garde is opvallend. De coureur uit Veenendaal tekende eerder een contract bij Super Aguri, als reserverijder. Van der Garde zou deze week proberen om zijn superlicentie te halen bij de Japanse renstal. Door de slechte weersomstandigheden in Valencia lukte dat niet.
Vallés maakte september vorig jaar zijn debuut in de Formule 1 op de baan van Silverstone. De Spanjaard deed dat met een oranje Spyker F1-bolide. "Ik heb vorig jaar een goede test met het team gehad en ik ben erg blij dat zij me hebben uitgenodigd om een belangrijke rol te spelen in hun ambitieuze Formule 1-programma", zei Vallés. Markus Winkelhock was vorig seizoen al tijdens vier races derde coureur van het team. Fairuz Fauzy is een geheel nieuwe naam in de Formule 1. De 24-jarige Maleisiër is bekend van de GP2-serie en de A1GP-klasse.
ze bouwen gewoon een 2-zitter!quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:40 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Vier!!![]()
Hoe vaak gaan ze dan wel niet testen?
Dat hebben ze bijna allemaal. De enige die weer echt anders is, is de McLarenquote:Op woensdag 31 januari 2007 01:58 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Wat loopt die achter/motorkap recht af bij die bmw zeg, het lijkt wel gewoon 1 rechte lijn![]()
Bronquote:Aguri say van der Garde under contract
Super Aguri insist that Giedo van der Garde remains under contract to them, despite the Dutchman signing for Spyker as a test driver today.
Van der Garde was announced as Super Aguri's third driver at the end of last year and had his first test for the team at Valencia in Spain yesterday.
However, he was one of four test drivers announced by Spyker this evening after signing a deal with the Dutch-owned outfit late last night.
That news has astonished Super Aguri, who are adamant that the Dutchman remains part of their outfit.
Wayne Humphreys, Super Aguri's Chief Financial Officer, told autosport.com: "We are surprised to read the press release issued today as we have a contract with Giedo van der Garde to drive with the Super Aguri F1 team."
Should there be a dispute between Super Aguri and Spyker over who has the right to van der Garde's services then the matter could go to Formula One's Contract Recognition Board.
The last time the body was called into action was when Williams and BAR disputed Jenson Button's services in 2004.
Alsof de CRB bekend staat als betrwoubaar. In het dispuut van Verstappen met Arrows deden ze ook geen uitspraak, terwijl Verstappen een waterdicht contract had.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:18 schreef ElmarO het volgende:
Inderdaad vrij vaag dat het contract van Van der Garde bij SA ontbonden is. Maar ik betwijfel of we de ware reden daarachter te horen krijgen.
De tijden van vandaag:
[afbeelding]
En dit bericht maakt het gebeuren rond Van der Garde helemaal vaag.
[..]
Bron
Triest. Zijn carriere lijkt nu al om zeep geholpen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:18 schreef ElmarO het volgende:
Inderdaad vrij vaag dat het contract van Van der Garde bij SA ontbonden is. Maar ik betwijfel of we de ware reden daarachter te horen krijgen.
En dit bericht maakt het gebeuren rond Van der Garde helemaal vaag.
[..]
Bron
Bronquote:Teampresentatie :: FW29 gepresenteerd
Het Formule 1-team van Williams heeft vandaag haar nieuwe bolide gepresenteerd aan de wereld. De FW29 moet de prestaties van diens voorganger snel doefoton vergeten, aangezien 2006 een van de minst succesvolle jaren voor de renstal uit Grove was sinds jaren. De vooruitzichten zijn echter al een stuk beter dan die van twaalf maanden geleden.
Het team heeft een hoofdsponsor in de vorm van AT&T weten te strikken. Voorts blijken de geruchten over een grote deal met het computerconcern Lenovo waarheid te zijn en heeft het in de vorm van Toyota een motorleverancier gevonden die wel genoeg financiën heeft om de krachtbronnen van de mogelijke updates te voorzien. Hoewel de motorenontwikkeling de komende jaren wel zo goed als bevroren zal zijn.
De technisch directeur van de privateer, Sam Michael, legt het een en het ander uit over Williams’ nieuwe paradepaardje. “De FW29 zet de filosofie van de FW28 door met de zero keel configuration”, vertelt de Brit. “Andere noemenswaardige elementen van het nieuwe ontwerp zijn het boller worden van de side-pods, wat goed is voor de koeling van de bolide.”
“Verder is het motor- en versnellingsbakpakket met betrekking tot de betrouwbaarheid in 2006 verbeterd. De bovenkant van de bolide is ook nauwer, wat positieve gevolgen heeft voor de aerodynamica van de bolide. Andere prominente verschillen ten opzichte van de FW28 zijn de grote chimneys, die er met name voor bedoeld zijn de wagen in de eerste drie races goed te koelen (die vinden namelijk plaats in het warme Australië, Bahrein en Maleisië, red.). Ook is de motorkap smaller.”
“Aan de achterkant van de bolide vinden we een structuur van twee ‘palen’, die een lichtere achtervleugel ondersteunen. Verder zijn er ook nog enkele aanpassingen aan de wagen gedaan met betrekking tot nieuwe voorschriften van de FIA.”
De bolide is door de crashtest van de FIA heen gekomen. Zo moest de wagen beter bestemd zijn tegen een impact vanaf de zijkant.
Voor zover ik weet krijgt Williams inderdaad dezelfde specificatie als het team van Toyota.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:53 schreef Atreidez het volgende:
Wie doet die overzichtjes van alle auto's van de zijkant, wil deze er wel bij zien; Ziet er strak uit iig
Trouwens, met die klantmotoren van Toyota, is dat echt precies dezelfde motor als het Toyota team?
Dat wordt inderdaad wel beweerd, al werd dat over Midland ook beweert.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voor zover ik weet krijgt Williams inderdaad dezelfde specificatie als het team van Toyota.
Is inderdaad afwachten natuurlijk. Al heb je nu natuurlijk het voordeel van de homologatie. Dus er zullen in vergelijking met vorig seizoen weinig tot geen updates aan de motor plaats vinden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad wel beweerd, al werd dat over Midland ook beweert.
Dat speelt inderdaad in het voordeel van Williamsquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is inderdaad afwachten natuurlijk. Al heb je nu natuurlijk het voordeel van de homologatie. Dus er zullen in vergelijking met vorig seizoen weinig tot geen updates aan de motor plaats vinden.
Is afwachten. Al verwacht ik op het moment dat Toyota nog wel voor Williams blijft. Williams is op het moment in een diep dal gevallen en ik zie ze daar niet zo 1-2-3 uitkruipen. Al hoop ik dat ik het mis heb.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat speelt inderdaad in het voordeel van Williamsal vraag ik me afhoe Toyota er mee omgaat als Wiliams voor hun op de grid komt........................
Ja, dat wordt ook zo vaag.. Want als ze nou dezelfde onderdelen maken maar de legeringen van het materiaal aanpassen ofzo, mag dat dan wel ? Of hebben ze nu alle motoren voor het komende jaar al klaarliggen? Zullen vast wel weer teams komen die gaten in die regel gaan zoekenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef ElmarO het volgende:
Is inderdaad afwachten natuurlijk. Al heb je nu natuurlijk het voordeel van de homologatie. Dus er zullen in vergelijking met vorig seizoen weinig tot geen updates aan de motor plaats vinden.
Ik vind Alex Wurz een hele goede rijder, ik hoop dat hij potten kan breken in de Williams. Hij was destijds een erg grote belofte, maar dat is helaas een beetje doodgebloed.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is afwachten. Al verwacht ik op het moment dat Toyota nog wel voor Williams blijft. Williams is op het moment in een diep dal gevallen en ik zie ze daar niet zo 1-2-3 uitkruipen. Al hoop ik dat ik het mis heb.
En de tijden van vandaag:
[afbeelding]
ja wist ik, maar ik vind wurz persoonlijk een 12 in een dozijn coureur niks bezondersquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:33 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind Alex Wurz een hele goede rijder, ik hoop dat hij potten kan breken in de Williams. Hij was destijds een erg grote belofte, maar dat is helaas een beetje doodgebloed.
Wisten jullie dat hij ook wereldkampioen BMX was?![]()
Nee dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:33 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind Alex Wurz een hele goede rijder, ik hoop dat hij potten kan breken in de Williams. Hij was destijds een erg grote belofte, maar dat is helaas een beetje doodgebloed.
Wisten jullie dat hij ook wereldkampioen BMX was?![]()
Die is leukquote:Op zondag 28 januari 2007 17:33 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=8pcTUbijrGA![]()
Ten eerste is Piquet helemaal niet zo onervaren en één van de hele grote talenten. Die laat je niet zo maar gaan lijkt me. Rosberg heeft al een seizoen erop zitten. Als men nog rookie fouten van hem verwacht dan vraag ik mij af waar ze mee bezig zijn. Dit is F1, geen rookie meerjaren plan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat Williams het niet ziet zitten om Rosberg en Piquet in de wagens te zetten kan ik me goed voorstellen.
Bronquote:Abu Dhabi krijgt Grand Prix
Abu Dhabi zal vanaf 2009 de gastheer zijn van een Grand Prix. Bernie Ecclestone heeft een contract van zeven jaar getekend met de organisatoren aldaar. Het circuit wordt gebouwd op een kunstmatig eiland en is ontworpen door Hermann Tilke.
"We zijn zeer serieus met Abu Dhabi", zei Ecclestone. "Het is en van de mooiste plekken op aarde. We hebben een zevenjarig contract, maar ik weet zeker dat we er voor altijd zullen blijven racen. De Tilke-groep heeft zijn lessen geleerd van eerdere circuits en heeft al die kennis in deze baan gestoken."
Hermann Tilke was zelf ook zeer te spreken over het project. "Het is een kunstmatig eiland, maar we hebben enkele heuvels gecreëerd, zodat het circuit op en neer gaat", zei hij. "Een gedeelte van het circuit is permanent en een ander deel zal bestaan uit een stratencircuit, dat langs de marine zal rijden."
De Grand Prix van Abu Dhabi zal, na Bahrein, de tweede race in het Midden-Oosten zijn.
De man wordt zwaar onderschat..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:56 schreef Atreidez het volgende:
Nou, nadat ik die zogenaamde grote belofte een jaar bij Benetton heb zien rijden wist ik eigenlijk al genoeg
Ik ben er niet al te blij mee. Nog even en er worden alleen maar races verreden in zulke oliestaatjes en Aziatische landen die verder weinig binding met autoraces hebben, ten koste van circuits als Spa Francorchamps en Hockenheim (al was die laatste de vorige jaren natuurlijk wel een karikatuur van zichzelf).quote:
Als de auto t blijft doen zal dat nog spannend worden gok ikquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:52 schreef TimoBasso het volgende:
Ik verwacht ook dat hij moeiteloos Nico gaat verslaan dit jaar
Goeie statement.. Het geld is ws. belangrijker dan de mogelijkheid de fans naar de races te kunnen laten komenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:58 schreef twi het volgende:
Ik ben er niet al te blij mee. Nog even en er worden alleen maar races verreden in zulke oliestaatjes en Aziatische landen die verder weinig binding met autoraces hebben, ten koste van circuits als Spa Francorchamps en Hockenheim (al was die laatste de vorige jaren natuurlijk wel een karikatuur van zichzelf).
Dat circuit is helemaal niet geschikt voor F1...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:21 schreef TimoBasso het volgende:
Laguna Seca moet terug op de F1 Kaart![]()
mooi circuit dat wel, maarja zet zandvoort er dan maar ook opquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:21 schreef TimoBasso het volgende:
Laguna Seca moet terug op de F1 Kaart![]()
Ach, vorig seizoen gingen ze heel snel en viel het uiteindelijk tegen. Misschien is het nu wel andersom.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind de Honda's nog niet erg snel gaan in de tests tot nu toe...
Vorig seizoen gingen ze toch ook niet echt opvallend snel??quote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ach, vorig seizoen gingen ze heel snel en viel het uiteindelijk tegen. Misschien is het nu wel andersom.
Ja oke, maar dat was meer een Lucky Strikequote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:36 schreef Atreidez het volgende:
Honda had vorig jaar ze eerste overwinning weer sinds tijden, dus er is nog steeds een stijgende lijn
Wel als er op een kunstmatig eiland in zee wordt gebouwdquote:Op zondag 4 februari 2007 05:59 schreef twi het volgende:
Denk niet dat daar veel verschil in zit tussen Bahrein en de VAE
Nouja, Jan L heeft t wel vaker verkeerdquote:Op zondag 4 februari 2007 07:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Huh.. sluit de FIA die contracten met circuits niet af voor een jaar of 10?
Zou wel erg raar zijn als Bahrein al zo snel verdwijnt... heeft aardig wat stuivers mogen kosten daar.
Ik doel dan voornamelijk op de wintertests van vorig seizoen. Daar leken ze toen lange tijd de uitdager van Renault te worden om vervolgens tegen te vallen. Dus ik zou me voorlopig niet al te veel zorgen maken. Zijn ze in Australië nog niet goed op snelheid dan zou ik me pas zorgen gaan maken.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vorig seizoen gingen ze toch ook niet echt opvallend snel??
In het seizoen van 2004 gingen ze snel, en werden uiteindelijk 2e in het kampioenschap van dat jaar, door op het laatst Renault nog te verslaan..
Ik had voor 2007 iets soortgelijks gehoopt
quote:Op maandag 5 februari 2007 01:25 schreef MIster911 het volgende:
Nou, vandaag is spyker aan de beurt. Nu hopen dat ze gelijk na de presentatie er een dikke test sessie eruit rollen om weer op niveau te komen.
De bedoeling is om toch wel redelijk voor het seizoen te beginnen. We zijn er druk mee bezig.quote:Op maandag 5 februari 2007 07:27 schreef IJsmuts het volgende:
morguh![]()
wanneer begint de Fok F1 managerruim voor het seizoen of net als met de voetbalmanager een paar dagen van te voren?
superquote:Op maandag 5 februari 2007 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
De bedoeling is om toch wel redelijk voor het seizoen te beginnen. We zijn er druk mee bezig.
quote:Op maandag 5 februari 2007 08:39 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
superik heb er zin in, 3x is scheepsrecht, kijken of ik dit jaar in de top 20.000 kom
![]()
whehe zolang jij niet met 19.998 profielen meedoet kunnen wij dus gewoon onze doelstelling halenquote:Op maandag 5 februari 2007 10:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Jongens ik win de manager dus maak je niet druk
Hoe gaan jullie dat eigenlijk met de banden oplossen. Worden die bijvoorbeeld gratis en dan kan je er geen punten meer mee scoren of lossen jullie dat anders op?quote:Op maandag 5 februari 2007 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
De bedoeling is om toch wel redelijk voor het seizoen te beginnen. We zijn er druk mee bezig.
Laat me raden, RD in je teamquote:Op maandag 5 februari 2007 10:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Jongens ik win de manager dus maak je niet druk
quote:
Bronquote:Mon 05 Feb 2007 Spyker launches new car and driver line-up
Today the Spyker Formula One team launched its 2007 car and drivers at Silverstone circuit, UK. Team principal Colin Kolles presented the team’s latest challenger, the Spyker F8-VII, drivers Christijan Albers and Adrian Sutil and an exciting new test driver line-up at the Northamptonshire circuit.
Managing director and team principal Colin Kolles predicted a ‘transition year’ for the team, with a focus in the early part of the year on improved reliability and performance, before a big step forward with a revised B-spec car towards the second part of the year. “We know that the first half of the season could be challenging for the team, but with the stability that Spyker has brought with it, we’ve got a real direction and focus now,” Kolles explained. “We know that Spyker want to make the project work, and we’ve already set about making changes to turn the team around. One of the first steps was to bring in Mike Gascoyne to lead the technical team and help give the direction we need.”
Chief technical officer, Mike Gascoyne, added, “Since I arrived at Spyker three months ago, I’ve been looking carefully at the technical department to put in place the personnel, procedures and resources that will give the team structure; already we’ve doubled our aerodynamic resources with a second wind tunnel and dedicated team in Italy. As a team we’re looking at planning for the future through a more structured approach by prioritising key aspects that will give a big improvement rather than small, gradual steps. I’m looking forward to seeing the results of the changes in the second half of the season when we deliver an improved B-spec package.”
Twenty-seven year old Dutch driver, Christijan Albers, remains with the team for a further year. Albers, although not satisfied with the results of the 2006 season, showed speed and determination throughout. Albers commented, “As a driver I always drive to the maximum, but in 2006 I could not when always show the best I could do. I’ve worked closely with the team over the winter to help highlight the areas we need to improve and I’m pretty confident that in the second half of the year we’ll start to see the improvements. Having Mike on board and additional resources shows everyone we’re serious about progressing. There’s already been some exciting developments and we’ll start seeing even more over the second half of the year.”
Albers will be joined by Adrian Sutil in the driver line-up. Sutil competed in the F3 EuroSeries alongside McLaren’s British driver Lewis Hamilton in 2002 and won the 2003 Japanese Formula 3 title. The 24-year-old German completed Friday testing duties with the team in 2006 and looks forward to his first Grand Prix start in Australia, “It’s a great feeling. For sure it’s very nice to be a real part of the team as a race driver. My aim is to work with the team and progress with them to the next level. I want to help develop the car more and help to go forward. I also want to learn the circuits and get to know the F1 business as much as I can. It’s not just the driving, it’s the pressure and the press too, but it’s all a new experience so I’ll take everything step by step. First, I really want to get going and get some real mileage under my belt.”
The team also presented its test and reserve driver line-up for the 2007 season. Fairuz Fauzy, 24 from Kuala Lumpur, Malaysia, competed in GP2 last season and is supported by a host of Malaysian companies. He will complete Friday duties at a selection of this year’s Grands Prix. Giedo van der Garde, from Rhenen, Netherlands is graduating as an F3 Euroseries race winner to be a test and Friday driver, while Adrian Valles from Alicante, Spain, runner-up in the 2005 World Series by Renault championship and GP2 contender, and Markus Winkelhock will be the test and development drivers for the season. Winkelhock remains with Spyker for a further season after impressing in the 2006 Friday sessions.
The team’s preparations for the season continue tomorrow with an exclusive two-day shakedown at Silverstone. The 17-race season will get underway in Melbourne, Australia, from 16 – 18 March 2007.
Nog niet bekend bij mij iigquote:Op maandag 5 februari 2007 11:34 schreef LeXX het volgende:
Is het iemand bekend op welke tijd de Spyker wordt gelanceerd? De website rept er met geen woord over, alleen dat het vandaag is...
Ik ben best benieuwd, maar bang dat het wat tegen gaat vallen...![]()
Yupquote:Op maandag 5 februari 2007 12:24 schreef LeXX het volgende:
Ook zegt hij dat het motorencontract met Ferrari voor 4 jaar geldt! Was dat al bekend?
Waar zijn mijn credits, als belangrijkste leverancier van je bronnenquote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 12:53 schreef roelofjan het volgende:
Hebben ze nog geen hoofdsponsor?
Nope...................quote:
Zo ongeveer elke sponsor op die auto is Albers...quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 18:42 schreef roelofjan het volgende:
Ok, geen sponsors en nog geen enkele testkilometer gemaakt....
Dat gaat vast een succes worden.
Ik las op internet ergens dat ze in turkije de b-spec konden inzetten, Race 12 van de 17quote:Op maandag 5 februari 2007 21:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er komt dus een B-versie halverwege het seizoen.
Spyker wordt bijgespijkerd...![]()
Pfff ja en de belangrijkste toevallig van Sutil. Zo kan je wel ff doorgaan natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke sponsor op die auto is Albers...
Welke dan???quote:Op maandag 5 februari 2007 18:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke sponsor op die auto is Albers...
Dat is genaaid voor Spyker.
Geen titelsponsor, lege vleugels, lege side-pods
Dan liggen ze nog altijd voor op Toro Rosso en Super Aguri. Die gaan namelijk nog later pas testkilomters maken met de nieuwe bolide.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:42 schreef roelofjan het volgende:
Ok, geen sponsors en nog geen enkele testkilometer gemaakt....
Dat gaat vast een succes worden.
Maar terug naar Nederland is het al 11 uur vliegen toch???quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:02 schreef Googolplexian het volgende:
Schiet mij iets te binnen (betreft dat Giedo van der Garde verhaal).
Als hij nou getekend heeft bij Super Aguri en binnen 9 uur in Nederland tekent (als het Super Aguri contract in Japan ligt) ... dan is de datum en tijd van de handtekening op het contract van Spyker "eerder" dan die op dat van SA. Ben benieuwd hoe die uit gaat pakken (Giedogate).
brainfart ...
Le Faxquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar terug naar Nederland is het al 11 uur vliegen toch???
True.....quote:
Toen het contract met Super Aguri gesloten werd?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:50 schreef TJDoornbos het volgende:
Giedo was in Spanje voor de tests weten we nog mensen
en 11 uur vliegen vanuit Spanje lijkt me zwaar onmogelijk tenzij Kelly het vliegtuig bestuurd
Dat kun je niet zeggenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:57 schreef TJDoornbos het volgende:
prestaties en spijker gaan tot turkije niet hand in hand
Juist, het valt me op dat iedereen zo enorm negatieg is over de eerste versie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggenpas na de eerste tests.....
Helemaal als je de ontwerpfilosofie bekijkt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:12 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Juist, het valt me op dat iedereen zo enorm negatieg is over de eerste versie.
Ok Gascoyne zal vast en zeker een betere ontwerper zijn, maar een James Key zal toch ook wel een auto kunnen ontwerpen die niet op voorhand al als traag gezien kan worden.
Zelfs dan is er weinig over te melden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggenpas na de eerste tests.....
Er is dan weinig over te zeggen, maar wel of de bolide beter is dan vorig seizoen. Ik denk dat dat prioriteit nr. 1 is.....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zelfs dan is er weinig over te melden.
Al moet ik zeggen dat het aannemen van 4 testrijders, geen echte hoofdsponsor (allemaal kleintjes) en het late tijdstip van testen niet echt bemoedigend is. Nog steeds vreemd dat een andere Nederlandse bank niet inspringt als sponsor. Dat ING (met hun oranje) voor Renault gaat is ergens nog wel te begrijpen ... maar wel jammer.
Ik denk dat ze in ieder geval Super Aguri voorbij zijn![]()
... betrouwbaar zit nu ook wel goed (motorisch dan) maar STR rijdt met dezelfde motor. Wordt iig een spannend seizoen en KAN NIET WACHTEN!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef TJDoornbos het volgende:
In F1racing geef Mike zelf aan dat ze pas halverwege het seizoen gaan meedoen en tot die tijd overleven is.
Ow weet niet waar dat contract getekend is maar toen die gebeld werd en moest vertrekken om bij Spijker te tekenen wastie in Spanje dacht ik
Ja maar die rijden in een Red Bull en een Honda.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan liggen ze nog altijd voor op Toro Rosso en Super Aguri. Die gaan namelijk nog later pas testkilomters maken met de nieuwe bolide.
Lijkt me niet echt een unieke ontwerpfilosofie Sanger...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Helemaal als je de ontwerpfilosofie bekijkt.
Ze hebben primair gecontreerd om die onderdelen te verbeteren waarvan bekend was dat ze op de M16 niet goed genoeg waren. De bolide kan dus alleen maar beter zijn dan de M16. Dat gecombineerd met een betere motor moet toch wel een stap voorwaarts zijn.
Overigens verwacht ik niet dat Spyker ineens in de punten rijdt, het belangrijkste is dat ze zich tov vorig seizoen sterk hebben verbeterd.
Natuurlijk niet nee, maar dat houdt in dat het team wel vooruitgang boekt, en dat is in dit stadium het belangrijkste.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt een unieke ontwerpfilosofie Sanger...
Ieder team heeft afgelopen winter de minpunten van hun auto geprobeerd te verbeteren.
Deze nieuwe auto zal vast wel sneller zijn dan de oude, maar dit geld voor ieder team...
Dus hoe het er nu voor staat kunnen we alleen maar gokken, na de eerste race weten we pas feiten
In de oude ja....die hebben dus nog geen enkele kilometer in hun nieuwe bolide gereden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:51 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja maar die rijden in een Red Bull en een Honda.
Die maken dus al kilometers...
Niemand weet nog of het een echte voouitgang is omdat er niet eens 1 cm met de ferrari motor is getest.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Natuurlijk niet nee, maar dat houdt in dat het team wel vooruitgang boekt, en dat is in dit stadium het belangrijkste.![]()
Zullen we daar gemakshalve maarvanuit gaan dan?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:43 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Niemand weet nog of het een echte voouitgang is omdat er niet eens 1 cm met de ferrari motor is getest.
Test Spyker vandaag op silverstone of op jerez trouwens ?
Ik heb nu al vaak genoeg gezien dat een rijder die echt snel was op de vrijdagen het nogal laat afweten wanneer het om het echie ging. Davidson was goed uiteraard, maar je moet spectaculair goed zijn tijdens testen wil het ook echt wat zijn. Dat was hij niet...vind ik dan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Lekker belangrijk die ene letter
Ik verwacht toch veel van Davidson wellicht lullig voor Chris en Spyker, maar denk dat Ant een plaag gaat wezen. En verder ben ik benieuwd naar de RB3 want die presteert voorlopig 0 en met beetje geluk blijft dat net als in 2006 weinigDat zou dan nog erger gelden voor STR want die hebben het mindere personeel van die 2 maar wel zelfde chassis!
Hoezo? Ze staan toch op usenet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:09 schreef Xebber het volgende:
Ik heb hier dik 200 mb aan High Res. Press Photo's van Spyker van usenet afgehaald. Deze ben ik nu aan het uploaden. Ik weet niet of ik een link mag plaatsen naar het .rar bestand, dus jullie PM-en me maar voor de foto's.
Denk je wat leuks te doen voor je medemens...quote:
Heerlijk Helder Heinekenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:22 schreef TJDoornbos het volgende:
vooral die zwarte pijlen vink gaaf, al had ik daar liever HHH zien staan
Nope, pas volgende week als ze ook op Barcelona testenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:51 schreef Vakkie_W het volgende:
Al vergelijkbare testtijden?
quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:03 schreef Atreidez het volgende:
Ja, deze zag er wat dat betreft beter uit
Die zag er inderdaad een stukkie beter uit, jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:15 schreef roelofjan het volgende:
[..]
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Spyker staat bij mij voor Pure Zakelijkheid, met oogwinstmerk maar geen enkele passie voor de sport. Dan kunnen die Albers en Mol lullen als Brugman, ik geloof niets van die passie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:05 schreef sanger het volgende:
Ik vond eigenlijk dat zilvergrijs niet echt mooi.......
Ik vind hem wel mooi zo eigenlijk. Al mag het wel meer puurder oranje.
Spyker staat voor Pure Passion. vergeet niet dat Oranje een kleur met passie is, zeker in de beleving van Nederlanders
amenquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Spyker staat bij mij voor Pure Zakelijkheid, met oogwinstmerk maar geen enkele passie voor de sport. Dan kunnen die Albers en Mol lullen als Brugman, ik geloof niets van die passie.
Met een winstoogmerk had hij niet zo in de F1 gestapt denk ik. Het kost nog altijd geld. Zeker de eerste 2-3 jaar.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Spyker staat bij mij voor Pure Zakelijkheid, met oogwinstmerk maar geen enkele passie voor de sport. Dan kunnen die Albers en Mol lullen als Brugman, ik geloof niets van die passie.
Waarom denk je anders dat hij in de F1 stapt?quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Met een winstoogmerk had hij niet zo in de F1 gestapt denk ik.
Dat wilt nog niet zeggen dat hij dat doet?!quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:11 schreef ixio het volgende:
[..]
Waarom denk je anders dat hij in de F1 stapt?
Spyker wil auto's verkopen.
Inderdaad. Muller heeft er nooit een geheim van gemakat dat de hoofdreden van de koop een zakelijke is geweest.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat wilt nog niet zeggen dat hij dat doet?!
Overigens wilt/wilde Mol dat niet. Mol had Midland praltisch gekocht voordat Spyker om de hoek kwam kijken. Mol is ook pas bij het kopen van Midland directeur van Spyker geworden.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:05 schreef sanger het volgende:
Ik vond eigenlijk dat zilvergrijs niet echt mooi.......
quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:24 schreef Spooky4u het volgende:
O ja! [F1]Spyker in de F1! Oranje boven!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:47 schreef sanger het volgende:
De auto is werkelijk waar schitterend in de huidige kleurstellingen!
Tja, hoe langer je naar dat zilver/oranje kijkt des te meer het me gaat tegenstaan. Vraag me niet waarom.quote:
Ik begrijp dat Spyker de kleur oranje op hun bolide wil, maar dit is toch wel beetje teveel van het goede.quote:
15 rijders binnen 1 seconde.. Kan niet echt zien wie sneller is, alleen dat Andretti beduidend langzamer isquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:09 schreef sanger het volgende:
Leuk om te zien dat Williams sneller is dan Toyota
quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zijn er van de gechrashde Spyker al foto's eigenlijk??
14 hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:38 schreef Atreidez het volgende:
[..]
15 rijders binnen 1 seconde.. Kan niet echt zien wie sneller is, alleen dat Andretti beduidend langzamer is
Ik denk dat hij het hele seizoen bedoeldquote:Op donderdag 8 februari 2007 07:57 schreef Spooky4u het volgende:
met zijn koprol?
Maar dan nog... ze zitten dit keer echt dicht bij elkaar.. maar tja het zegt natuurlijk nog niks.quote:
Ze zitten heel dicht bij elkaar ja. Maar de vraag is welke teams een lege run hebben gedaan en welke niet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:25 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar dan nog... ze zitten dit keer echt dicht bij elkaar.. maar tja het zegt natuurlijk nog niks.
Ben nu al weer aan het kijken welk team het best in mijn F1 team moet komen
Mjah... die testijden he...quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Ze zitten heel dicht bij elkaar ja. Maar de vraag is welke teams een lege run hebben gedaan en welke niet.
Ik hoop het niet, maar verwacht het welquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mjah... die testijden he...en in Australie is er weer 'ineens' dat gat van 2,5 seconde tussen de absolute top en wat daarachter rondtufd.
Kan me meerdere teams herinneren die gigantisch snelle testtijden neer wisten te zetten, ongetwijfeld om op het laatste moment nog wat sponsors over de lijn te trekken.![]()
Stond in de Sportweek hé, mooi is dat!quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:44 schreef rubbereend het volgende:
nou snap ik hoe die van der Garde het doet, gewoon een rijke schoonvader gezocht
Mij niet. Bij BMW zijn ze vanaf begin af aan al heel goed bezig. Dan verbaast Williams me meer.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:11 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW verbaasd me
Vind ik nou niet zo heel verrassend. Verwacht dat die komend seizoen op zijn minst steviger op de 5e plaats van de constructeurs komen te staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:11 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW verbaasd me
Met het aantal ronden dat hij heeft gereden had hij veel dichter bij Rubens moeten staan.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:15 schreef TimoBasso het volgende:
Marco![]()
Top dat hij gameplay krijgt van Honda![]()
Renault verbaasd me meer.....vreemd dat ze geen tijd hebben neergezetquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:11 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW verbaasd me
Ja idd .... ben benieuwd hoe ze het gaan doen... zal wel tegen vallen dit seizoen denk ik zo.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Renault verbaasd me meer.....vreemd dat ze geen tijd hebben neergezet
De basis is er natuurlijk nog wel, van vorig seizoen. Maar de courers moeten het ontwikkelen.....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja idd .... ben benieuwd hoe ze het gaan doen... zal wel tegen vallen dit seizoen denk ik zo.
Bronquote:Massa: BMW ahead of Ferrari and McLaren
The BMW Sauber team are looking like the team to beat, judging by pre-season testing form ahead of the 2007 season.
That is the view of Ferrari driver Felipe Massa, who has been impressed with the German squad's performances with their new F1.07 car.
"The McLaren surely looks fast, but in my opinion the BMW Sauber is the best of all at the moment," Massa told Gazzetta dello Sport.
"I'm saying this by not just looking at the fastest time of this last day, but by seeing their consistency over their long run simulations.
"For me, the BMW Sauber at Valencia was impressive, and at Jerez they've done some very interesting tests too," added the Ferrari driver, who reckons BMW are ahead of Ferrari and McLaren so far.
"The McLaren is the fastest over a single lap, but as far as consistency is concerned the BMW is impressive even though they perhaps haven't the best reliability yet. For now I put them ahead of Ferrari and McLaren."
Despite his rivals' impressive form, Massa claims there is nothing to worry about, and he believes Ferrari are right where they expected to be at this point.
"We are in the situation we had expected," he added. "The car is demonstrating to be certainly quick and reliable too, even though we had some problems. However, we know how to solve them.
"We leave Jerez with some good things and some others not as good. The car is quick and there's nothing to worry about. We manage to easily do quick times and we are close to the guys who go faster at the moment."
The Brazilian admitted the rain that has hit this week's test at Jerez has hindered their preparations with the F2007 car, making next week's test at Barcelona crucial to get things right for the season-opening Australian Grand Prix.
"Saying it's a pain is an understatement," Massa said. "We came here to put miles in the car and to get to know it, but with the rain we aren't able to always complete the program: you can't push like in the dry, and you can't always understand whether the new things you are testing are working or not.
"Next week's test will be important for everyone. The car we are using now is very different to the one we'll use in Australia, at least aerodynamically. At Montmelo we'll begin to see some changes."
Het is pas zijn 2de "test" .. die jongen komt er nog welquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:22 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Met het aantal ronden dat hij heeft gereden had hij veel dichter bij Rubens moeten staan.
Ik las net ergens dat Andretti met name lange runs heeft gemaakt....quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:22 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Met het aantal ronden dat hij heeft gereden had hij veel dichter bij Rubens moeten staan.
Liggen de tijden normaal gesproken iets hoger dan wanneer er korte, lege stints gereden wordenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:54 schreef Spooky4u het volgende:
dus?
Kan, maar hoeft natuurlijk niet. Als er bij Andretti melding van wordt gemaakt, en bij Rubinho niet kan het ook zijn dat Andretti 2 lange stints heeft gedraaid en Rubens set up werk heeft gedaan.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:00 schreef Spooky4u het volgende:
Lijkt me dat Rubens met hetzelfde aantal ronden ongeveer dezelfde opdracht gekregen heeft dan.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:53 schreef Bolter het volgende:
[..]
Stond in de Sportweek hé, mooi is dat!
hebben ze hem toch niet op tijd weer kunnen fixenquote:Op maandag 12 februari 2007 10:09 schreef Googolplexian het volgende:
Aiaiaiaiai, zo is enige eventuele voorsprong op SA en STR snel teniet gedaan natuurlijk. En de signalen die het team afgeeftGeld is schaars, vergeet de middenklasse maar (voorzichtige voorspelling
wordt weer een jaartje achterhoede.
Ik denk niet dat geld bij RBR een probleem was, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat is stom dat ze dan getekend hebben moet ik zeggen Sanger, en wellicht was dat dus vorig jaar bij RBR ook het probleem!
En de Albers en Sutil komen tijdens het seizoen ook al minder aan testen toe omdat er 4 testcoureurs moeten testen vanwege de centen...quote:Op maandag 12 februari 2007 10:09 schreef Googolplexian het volgende:
Aiaiaiaiai, zo is enige eventuele voorsprong op SA en STR snel teniet gedaan natuurlijk. En de signalen die het team afgeeftGeld is schaars, vergeet de middenklasse maar (voorzichtige voorspelling
wordt weer een jaartje achterhoede.
Wat ik uit de post van sanger begrijp is dat de halve deal zorgt voor hoge kosten voor smeermiddelen en brandstof bij Shell.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:34 schreef TJDoornbos het volgende:
had het niet over het geld maar meer over de half half deal met Ferrari!
Je leest hem verkeerd denk ik. Spyker test dus niet omdat het niet beschikbaar is, maar te duur. Althans, volgens die bronnen.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:34 schreef TJDoornbos het volgende:
had het niet over het geld maar meer over de half half deal met Ferrari!
Erg he! Het is een Engels/Nederlands bedrijf net als dat Spyker een Engels/Nederlands team is.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hebben we het hier over Royal Dutch Shell??
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Robert Kubica POL BMW Sauber 1:22.635 + 0.001 60 Fernando Alonso SPA McLaren 1:22.726 + 0.092 56 Alexander Wurz OOS Williams 1:23.037 + 0.403 44 Felipe Massa BRA Ferrari 1:23.077 + 0.443 29 Kimi Raikkonen FIN Ferrari 1:23.215 + 0.581 25 Jarno Trulli ITA Toyota 1:23.239 + 0.605 74 Heikki Kovalainen FIN Renault 1:23.491 + 0.857 55 Nico Rosberg DUI Williams 1:23.602 + 0.968 78 Timo Glock DUI BMW Sauber 1:23.653 + 1.019 61 Giancarlo Fisichella ITA Renault 1:23.869 + 1.235 79 Franck Montagny FRA Toyota 1:24.015 + 1.381 64 Christian Klien OOS Honda 1:24.227 + 1.593 51 David Coulthard SCH Red Bull Racing 1:24.291 + 1.657 80 Mark Webber AUS Red Bull Racing 1:24.531 + 1.897 83 Anthony Davidson ENG Super Aguri 1:24.574 + 1.940 66 Rubens Barrichello BRA Honda 1:24.934 + 2.300 24 Adrian Sutil DUI Spyker MF1 1:25.581 + 2.947 83 |
bron: http://www.f1today.nl/f1-nieuws.php?nieuwsid=7942quote:Adrian Sutil tevreden over testdag met Spyker
Adrian Sutil zegt tegenover F1Today.nl dat hij vrij tevreden is over zijn oefensessie in Barcelona vandaag, ondanks zijn laatste plaats. Volgens de Duitser richtte het team zich vandaag vooral op het uittesten van het circuit en het maken van lange afstanden, en niet zozeer op het rijden van snelle tijden.
“Ik ben beste tevreden, ik heb veel kunnen rijden vandaag”, aldus Sutil. “De wagen voelt hetzelfde aan als op Silverstone, maar het is het circuit dat zo anders is. Hier moet ik alles nog ontdekken, alles is nieuw en totaal anders vergeleken met Engeland.” De Duitser klonk blij dat hij zoveel heeft kunnen rijden, van alle coureurs zelfs het meest.
Morgen en overmorgen zal hij echter niet meer rijden in Barcelona. “Morgen en overmorgen zal Christijan Albers gaan rijden. Ik kom weer in actie in Valencia volgende week, en de weken daarna”, zo zei de jonge Duitser.
Bronquote:Honda toont definitieve livery 26 februari
Honda presenteert 26 februari de definitieve kleurstelling van de RA107. De bolide van het Japanse team is eind januari al getoond, maar de livery is nog altijd niet officieel vrijgegeven.
Er gaat een gerucht dat de RA107 uiteindelijk groen gespoten wordt omdat er binnenkort een sponsorovereenkomst met BP wordt bevestigd. Het team wil vooralsnog alleen kwijt dat de auto een kleurstelling krijgt met het thema milieu.
Deze radicale verandering wordt momenteel in het diepste geheim voorbereid door 19 Entertainment Company, eigendom van Simon Fuller, ook wel bekend als de bedenker van de Spice Girls en manager van David Beckham.
Volgens Honda-teambaas Nick Fry staat ons een grote verrassing te wachten. ,,Zoiets heeft de Formule 1 nog nooit gezien. De RA107 zal er totaal anders dan de andere auto's uit komen te zien."
Fry bevestigt dat het om een eco-thema gaat en dat de wagen eind februari in Londen gepresenteerd zal worden. Een mogelijkheid is dat de auto voorzien wordt met een foto van de aarde. ,,Tijdens onze presentatie willen we het milieu ter sprake brengen, dat is tenslotte iets wat iedereen aangaat."
Dat heeft het team ook toegegeven gisteren. De schade van Sutil is nog niet herstelt.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.f1today.nl/f1-nieuws.php?nieuwsid=7942
edit: dat lijkt erop dat er voorlopig maar één Spyker beschikbaar is :
Met wat voor nut? Ze kennen de auto net, ze kunnen beter het gedrag van de auto op lange runs verkennen om de banden en de set ups te beoordelen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 01:00 schreef MIster911 het volgende:
Vandaag moeten ze bij spyker de ferrari motoren even op full-revs gooien en gassen met dat ding op low fuel.![]()
Trap m op zijn staart
Valt me eerlijk gezegd nog mee. Sutil kende het circuit niet, en het is de eerste serieuze test met de nieuwe bolide. Ook deden ze vrijwel alleen lange runs.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef Googolplexian het volgende:
weer terug op 3 seconden van de top ?
ja en dan is het een vrij nette tijd, ik ben daarom ook benieuwd wat albers doetquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Valt me eerlijk gezegd nog mee. Sutil kende het circuit niet, en het is de eerste serieuze test met de nieuwe bolide. Ook deden ze vrijwel alleen lange runs.
Nog best netjes.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:21 schreef Spooky4u het volgende:
Albers rijdt nu op dit moment 2.8 seconden achter op P1.
Bronquote:Toro Rosso confirm Liuzzi, wait on Speed
Italian Vitantonio Liuzzi will race for Toro Rosso again this season but American Scott Speed has yet to be confirmed, the Formula One team said on Tuesday.
Team co-owner Gerhard Berger told Reuters that Speed remained on pole position for the drive but nothing had been signed yet.
"Everything is fine with Tonio, he's in the car and he's going to drive," he said in a telephone interview from Barcelona's Circuit de Catalunya where the new Ferrari-powered Toro Rosso was due to make its first appearance.
"He's also our driver for this year. With Scott we still have some contractual issues to sort out. We are going to see later," he added.
The season starts in Australia on March 18.
niet verkeerdquote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:21 schreef Spooky4u het volgende:
Albers rijdt nu op dit moment 2.8 seconden achter op P1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |