Het verschil zit hem in imago. Je hebt rijders als bv. Ide die alleen maar rijden omdat ze sponsorgeld meenemen van een persoonlijke sponsor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:32 schreef Rory78 het volgende:
Ik vind dat 'ontheven van de status als paydriver' echt zo'n Varrossieau-term. Natuurlijk brengt Albers sponsorgeld mee. In wezen is Michael Schumacher zelfs de grootste pay-driver ter wereld. Ik snap niet waar die aversie van die term zo vandaan komt. Ben toch gewoon eerlijk en zeg: ja, ik mag rijden, ja, ik krijg een salaris, maar ja, ik neem ook voor een nog groter bedrag sponsoren mee...
Verder wil ik hierbij even melden, dat ik Christijan TOP vind, de renstal Spyker TOP vindt en dat ik de keuze voor onderlinge samenwerking ook helemaal toejuich. Het gaat me alleen om het principe.
Ohja, dank je wel.quote:
Het blijft natuurlijk altijd de vraag of Albers ook een contract had gekregen als hij geen sponsors gehad zou hebben.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in imago. Je hebt rijders als bv. Ide die alleen maar rijden omdat ze sponsorgeld meenemen van een persoonlijke sponsor.
Albers hoeft in deze situatie niet verplicht een persoonlijke sponsor mee te nemen en ontvangt salaris. Voor Albers beter, hij vangt meer. Hij mag natuurlijk wel sponsors meenemen. Het is immers in zijn eigen belang dat zijn team de auto kan ontwikkelen.
Het is misschien een term, maar het is wel degelijk een wereld van verschil tussen imago.
Geen enkele coureur is in de F1 gekomen zonder sponsoren dacht ik......quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:02 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk altijd de vraag of Albers ook een contract had gekregen als hij geen sponsors gehad zou hebben.
Daarom, het is alleen maar een naampje en leuk om te zeggen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Geen enkele coureur is in de F1 gekomen zonder sponsoren dacht ik......
Het is tegenwoordig de enige manier om in de F1 te komen.
Zoals het gaat als je paydriver bent: sponsors betalen aan de coureur BV. Coureur BV betaalt aan renstal.
Situatie zoals het nu zal gaan: renstal betaald salaris aan coureur (al dan niet via BV). sponsoren van coureur betalen aan renstal direct (zijn dus sponsor van de renstal geworden).
Was dat niet debet aan het team waar hij reed (Minardi)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:18 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Daarom, het is alleen maar een naampje en leuk om te zeggen.
Op dit moment vind ik dat er geen enkele paydriver meer is... een echte paydriver vind ik bijvoorbeeld nog steeds een A Yoong. Bakken met geld meenemen en altijd achteraan rijden.
Reed hij ooit voor zijn teamgenoot?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Was dat niet debet aan het team waar hij reed (Minardi)
Dat was toch Fernando Alonso?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:25 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Reed hij ooit voor zijn teamgenoot?
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:27 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dus? Is dat dan zo'n uitzonderlijke rijder?
Juist ja, ik kan me 2 acties specifiek herinneren:quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:36 schreef Spooky4u het volgende:
Ik moet wel toegeven dat Yoong zich wel profileert in de A1GP. Dat had ik niet van hem verwacht.
Verstappen die vol over een duitser heen vliegt staat nog steeds op mijn netvlies.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Juist ja, ik kan me 2 acties specifiek herinneren:Yoong probeert Verstappen uit te remmen terwijl hij ca. 10-15 achterligt en knalt Verstappen uit de wedstrijd. Weet niet welke race vorig seizoen. Zandvoort 2006-2007. Start Featurerace. Bij het wegrijden voor de formatieronde knalt Yoong op een stilstaande auto.
Maar verder heeft hij vorig seizoen ook goede races gereden in de A1.
Verstappen vol over een Colombiaan ook trouwens......quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:50 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Verstappen die vol over een duitser heen vliegt staat nog steeds op mijn netvlies.
Vind deze mooier denk ik.....beetje chauvinistisch ookquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:55 schreef merino het volgende:
Pracht auto
doet me denken aan de schitterend mooie zwart/oranje Arrows
ik vind hem erg gaaf maar zwart/oranje is al tijdje mijn favoriete kleurencomboquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Vind deze mooier denk ik.....beetje chauvinistisch ook
Ik zie zwart genoeg hoor!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:57 schreef merino het volgende:
[..]
ik vind hem erg gaaf maar zwart/oranje is al tijdje mijn favoriete kleurencombo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |